quote:Op donderdag 24 augustus 2023 18:23 schreef K21 het volgende:
Collega van me heeft die honden vervoerd met de dierenambu gisteravond. Onder politiebegeleiding, want soms hebben dit soort gasten wat vriendjes of familie die de chauffeur volgen om te kijken waar de hond(en) ondergebracht worden, of zelfs de auto van de weg af proberen te drukken om de dieren te bemachtigen.Vertelde me vanmorgen dat die gek ook nog een hakbijl en een rits messen achter de voordeur had liggen, maar omdat hij net aan het wandelen was met z'n twee troeteltjes toen de politie bij de woning arriveerde kon hij daar gelukkig niet bij om gekke dingen mee te doen.
Je zou maar zo'n figuur in je straat hebben.
Gadverredamme, daar is dus wel meer aan de hand dan een slechte eigenaar... Het zal naast je wonen zeg.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 18:23 schreef K21 het volgende:
Collega van me heeft die honden vervoerd met de dierenambu gisteravond. Onder politiebegeleiding, want soms hebben dit soort gasten wat vriendjes of familie die de chauffeur volgen om te kijken waar de hond(en) ondergebracht worden, of zelfs de auto van de weg af proberen te drukken om de dieren te bemachtigen.Vertelde me vanmorgen dat die gek ook nog een hakbijl en een rits messen achter de voordeur had liggen, maar omdat hij net aan het wandelen was met z'n twee troeteltjes toen de politie bij de woning arriveerde kon hij daar gelukkig niet bij om gekke dingen mee te doen.
Je zou maar zo'n figuur in je straat hebben.
quote:De baby uit Emmeloord die afgelopen donderdag na een incident naar het Antonius Ziekenhuis in Emmeloord werd gebracht, blijkt te zijn doodgebeten door een hond. Dat meldt de politie.
Op het lichaam van de overleden baby is afgelopen weekend sectie verricht om de doodsoorzaak vast te stellen. Het is nog onduidelijk hoe de hond de baby heeft kunnen bijten in de woning aan de Staalstraat.
Volgens een ooggetuige zou het gaan om een pitbull-achtige hond. Het dier werd direct na het incident in beslag genomen. Er is niemand aangehouden. Het Openbaar Ministerie onderzoekt de rol van betrokkenen bij het incident.
godver ....quote:Op maandag 28 augustus 2023 14:38 schreef deedeetee het volgende:
https://www.omroepflevola(...)oodgebeten-door-hond
Mee eens ouders die een kind alleen laten met een pitbull zou je sws al moeten oppakken.quote:Op maandag 28 augustus 2023 14:39 schreef maily het volgende:
[..]
godver ....
die achterlijke ouders ook
ik weet niet of ze het kindje ermee alleen hebben gelaten maar gvd zo'n hond icm een baby is achterlijkquote:Op maandag 28 augustus 2023 14:41 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Mee eens ouders die een kind alleen laten met een pitbull zou je sws al moeten oppakken.
Probleem is dat tokkies dan een ander bijt graag vechtras gaan zoeken want een normale hond voldoet niet aan hun stoere wensen.quote:Op maandag 28 augustus 2023 14:45 schreef Djeez het volgende:
Arm kindje. Tyfushonden ook, wanneer gaan ze die tokkiehonden eindelijk eens verbieden?
kindje had niet eens in de buurt van dat beest mogen zijn ...... kindje kan daar niks aan doen.quote:Op maandag 28 augustus 2023 14:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Tsja de topic titel he... maar instinct kan opeens op komen zetten. Kindje kneep misschien de hond, of triggerde op een andere manier het instinct. En dan is er geen houden meer aan.
Oh helemaal mee eens hoor. Ik bedoel meer dat de ouders waarschijnlijk dachten van het gaat toch altijd goed? Het is zo'n lief beest... maar kan opeens in 1 seconde omslaan onder de juiste omstandigheden bij bepaalde slecht getrainde rassen.quote:Op maandag 28 augustus 2023 14:58 schreef maily het volgende:
[..]
kindje had niet eens in de buurt van dat beest mogen zijn ...... kindje kan daar niks aan doen.
die hond daarentegen moet opgevoed worden en uit de buurt blijven van dat kind.
daar hebben ze benches voor uitgevonden.
het was niet echt commentaar op jou hoorquote:Op maandag 28 augustus 2023 15:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Oh helemaal mee eens hoor. Ik bedoel meer dat de ouders waarschijnlijk dachten van het gaat toch altijd goed? Het is zo'n lief beest... maar kan opeens in 1 seconde omslaan onder de juiste omstandigheden bij bepaalde slecht getrainde rassen.
quote:Donderdag is de woning van de ouders van de baby in de Staalstraat doorzocht. Daarbij is de hond die in de woning aanwezig was in beslag genomen. Het dier leeft nog volgens de politie.
hoe lief ook. Maar ook bijvoorbeeld Labradors kunnen dit doen. Gewoon altijd onder toezichtquote:Op maandag 28 augustus 2023 14:41 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Mee eens ouders die een kind alleen laten met een pitbull hond zou je sws al moeten oppakken.
heb de link veranderd want vond betere met meer info![]()
Het probleem is hiernaast de pitbull-lobby die de "nanny dog"-mythe omarmd heeft, ooit in de jaren '70 verzonnen door de oer-lobbyist, allang ontkracht maar nog steeds aangehaald...quote:Op maandag 28 augustus 2023 14:48 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Probleem is dat tokkies dan een ander bijt graag vechtras gaan zoeken want een normale hond voldoet niet aan hun stoere wensen.
Het is de baas die een gevaar vormt niet zomaar de hond zelf. Normaal mens neemt gewoon niet een dergelijke hond.
Het ging toen om echte staffordshire-bulterriërs en dat ras is allang geleden kapot gefokt door broodfok.quote:Op maandag 28 augustus 2023 16:22 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het probleem is hiernaast de pitbull-lobby die de "nanny dog"-mythe omarmd heeft, ooit in de jaren '70 verzonnen door de oer-lobbyist, allang ontkracht maar nog steeds aangehaald...
Eens. En in de eerste maanden van een baby vind ik dat je zelfs onder toezicht nog uiterst voorzichtig moet zijn. Als je dan met een baby in je armen bijvoorbeeld op de bank zit en je laat een hond erbij om te snuffelen/likken, kan alsnog 1 totaal onverwachte beet genoeg zijn om ernstige schade aan te richten. Zelfs als je er dus pal bovenop zit, heb je nooit het reactievermogen om dat af te weren. Baby's zijn gewoon te kwetsbaar op dat moment en volstrekt kansloos tegen een dier dat groter en sneller is en over een krachtige beet met scherpe tanden beschikt.quote:Op maandag 28 augustus 2023 15:36 schreef Ole het volgende:
[..]
hoe lief ook. Maar ook bijvoorbeeld Labradors kunnen dit doen. Gewoon altijd onder toezicht
Alsof die mythe wel waar was bij echte Staffords... Dat het inmiddels nog verder uit de hand is gelopen is waar, met de monstrositeit van de XL-bully als meest recente voorbeeld.quote:Op maandag 28 augustus 2023 16:29 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Het ging toen om echte staffordshire-bulterriërs en dat ras is allang geleden kapot gefokt door broodfok.
Waarom?quote:Op maandag 28 augustus 2023 22:38 schreef arvensis het volgende:
Reactie op facebook: “wat heeft de baby of wat hebben de ouders gedaan dat de hond zo reageerde?”
Brr, ik haat hondeneigenaren. Echt werkelijk al-le-maal.
pffffffffffffffffffffffffffffffffquote:Op maandag 28 augustus 2023 22:38 schreef arvensis het volgende:
Reactie op facebook: “wat heeft de baby of wat hebben de ouders gedaan dat de hond zo reageerde?”
Brr, ik haat hondeneigenaren. Echt werkelijk al-le-maal.
Precies. Stel dat je een hond hebt die getraind is in speuren en er zo voor kan zorgen dat een vermist persoon wordt gevonden. Of als je visueel of lichamelijk beperkt bent en een hulphond hebt om je leven makkelijker/aangenamer te maken.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |