Als hij dat doet en het lukt, is het toch hopelijk wel het einde van alle samenwerking met het westen.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 13:49 schreef Evenstar het volgende:
Dus, als 50% van de bevolking democratisch op zijn tegenstander stemt, gaat hij de 45% die op hem heeft gestemd de straat op sturen om de democratie te verdedigen en te beschermen. Right ..... makes sense.
Dat gaat niet lukken, kan ik je op een briefje geven. Als KK 50% van de stemmen krijgt en RTE wil het niet accepteren dan ontstaat er een burgeroorlog. De bevolking die toen de straat op ging was niet alleen pro-RTE. Een groot deel van de groep bestond uit mensen die de coups en de ellende die daaruit voortvloeide mee hadden gemaakt en dat niet nog een keer wilden zien, of ze nou voor of tegen RTE waren.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 13:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als hij dat doet en het lukt, is het toch hopelijk wel het einde van alle samenwerking met het westen.
Dat is nou precies het ding. Erdogan heeft fanatieke aanhangers. KK heeft die niet. Dus als erdogan de verkiezingen niet zal accepteren is er niets dat KK kan doen.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 13:57 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat gaat niet lukken, kan ik je op een briefje geven. Als KK 50% van de stemmen krijgt en RTE wil het niet accepteren dan ontstaat er een burgeroorlog. De bevolking die toen de straat op ging was niet alleen pro-RTE. Een groot deel van de groep bestond uit mensen die de coups en de ellende die daaruit voortvloeide mee hadden gemaakt en dat niet nog een keer wilden zien, of ze nou voor of tegen RTE waren.
Dit is anders. Nu zou niet het leger, maar de zittende president een coup proberen te plegen door de bevolking de straat op te sturen. Dat gaat niet lukken, maar kan wel hele grote problemen en veel doden tot resultaat hebben, want er is absoluut een groep belachelijk fanatieke aanhangers die hem bijna als een profeet zien.
Natuurlijk wel, de grote meerderheid zal de uitslag gewoon erkennen en als politie en leger dat ook doen heeft Erdogan echt geen kans. Ook het buitenland zal de uitslag erkennen.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 15:22 schreef koos_vriendloos het volgende:
[..]
Dat is nou precies het ding. Erdogan heeft fanatieke aanhangers. KK heeft die niet. Dus als erdogan de verkiezingen niet zal accepteren is er niets dat KK kan doen.
Volgens mij ben je dat hoofdstuk vergeten waarbij de politie en leger is schoongeveegdquote:Op vrijdag 12 mei 2023 15:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, de grote meerderheid zal de uitslag gewoon erkennen en als politie en leger dat ook doen heeft Erdogan echt geen kans. Ook het buitenland zal de uitslag erkennen.
Zo goed volg ik de toestanden in Turkije nou ook weer niet, zou het leger echt de kant van een coup kiezen?quote:Op vrijdag 12 mei 2023 15:40 schreef koos_vriendloos het volgende:
[..]
Volgens mij ben je dat hoofdstuk vergeten waarbij de politie en leger is schoongeveegd
Ja echt gevaarlijke uitspraken. Ook soylu die zei iets vergelijkbaars vorige week.quote:
Nah, zo makkelijk is het niet. Het zijn dan niet alleen de KK "aanhangers" maar gewoon een flink deel van de bevolking dat in opstand komt. Net zoals tijdens de coupe niet alleen AKP/RTE liefhebbers, maar gewoon een groot deel van de bevolking in opstand kwam. Stel KK krijgt 50% van de stemmen. Daar gaat echt wel een groot deel van de straat op als RTE het niet wil erkennen. Een (klein) deel van AKP-stemmers zal zeker volgen.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 15:22 schreef koos_vriendloos het volgende:
[..]
Dat is nou precies het ding. Erdogan heeft fanatieke aanhangers. KK heeft die niet. Dus als erdogan de verkiezingen niet zal accepteren is er niets dat KK kan doen.
50/50.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 20:16 schreef Erno-BE het volgende:
Hoe groot is de kans dat Ergogam zondag de verkiezingen gaat winnen eigenlijk? Ik hoop echt dat Erdogan de verkiezingen wint.
Ja, Istanbul Bar Association laat het toe:quote:Op zondag 14 mei 2023 16:04 schreef Evenstar het volgende:
Staan nog dikke rijen, hopelijk mogen die wel gewoon stemmen?
Ah top, dacht ik al, maar ik kan nergens van uit gaan in Turkijequote:Op zondag 14 mei 2023 16:25 schreef zipcon het volgende:
[..]
Ja, Istanbul Bar Association laat het toe:
[ twitter ]
Het is overigens wachten tot middernacht voor er een duidelijk beeld komt met deze nagelbijter.
Het zijn mogelijk de laatste eerlijke verkiezingen in Turkije dus er is nog wat tolerantie (de Kiesraad is nog neutraal). Maar mocht Erdogan het halen zal hij wss hervormen tot hij zeker is van zijn herverkiezing voordat mensen nog maar de stembus op gaan.quote:Op zondag 14 mei 2023 16:28 schreef Evenstar het volgende:
Ah top, dacht ik al, maar ik kan nergens van uit gaan in Turkije
Absoluut. Daarom zou het ontzettend knap zijn als KK het weet te winnen en ook een heel duidelijk signaal welke kant Turkije op wil. Als je zelf met zoveel tegenwerking, lastercampagnes, geen of nauwelijks zendtijd etc. toch weet te winnen had je waarschijnlijk een nog grotere groep weten te bereiken als het een eerlijk speelveld was geweest.quote:Op zondag 14 mei 2023 16:34 schreef zipcon het volgende:
[..]
Het zijn mogelijk de laatste eerlijke verkiezingen in Turkije dus er is nog wat tolerantie (de Kiesraad is nog neutraal). Maar mocht Erdogan het halen zal hij wss hervormen tot hij zeker is van zijn herverkiezing voordat mensen nog maar de stembus op gaan.
Niettemin was de voorbije weken al duidelijk dat de tv's en kranten veel Erdogan en weinig KK toonden, dus die moest het hebben van mond-aan-mond en sociale media. De strijd is in dat opzicht al ongelijk.
Wel slim op zich, want het kan echt ieder moment omslaan en grimmig worden denk ik. Wat uitslag ook is.quote:Op zondag 14 mei 2023 17:04 schreef HiZ het volgende:
Het is erg rustig rondom Taksim. Bijna iedereen zegt tegen iedereen niet naar buiten te gaan.
Oef, dat wordt paspoorten uitdelen aan de Turkse rivira.quote:Op zondag 14 mei 2023 13:53 schreef michaelmoore het volgende:
Het is heeel hoog tijd dat Erdogan gaat vertrekken, maar ik ben bang dat Poetin hem gaat helpen onder voorwaarde dat Turkije Poetin gaat helpen
Wat betekenen de kleurtjes? Erdogan loopt al flink voorop.quote:Op zondag 14 mei 2023 17:46 schreef zipcon het volgende:
Resultaten druppelen binnen via CNN Turk te volgen:
https://secim2023.cnnturk(...)eri/secim-sonuclari/
Engelstalig is het hier te volgen:
https://secim.aa.com.tr/
nee dat hoeft niet , hij kan gewoon erdogan gebruiken net als lukashenkoquote:Op zondag 14 mei 2023 18:00 schreef Dven het volgende:
[..]
Oef, dat wordt paspoorten uitdelen aan de Turkse rivira.
Oranje = AKP Erdoganquote:Op zondag 14 mei 2023 18:04 schreef -Sigaartje het volgende:
Wat betekenen de kleurtjes? Erdogan loopt al flink voorop.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |