abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 12 mei 2023 @ 13:45:24 #51
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_209118890
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 12:50 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
Lekker alvast zijn volk opfokken _O-
Over dreigementen gesproken .....
pi_209118904
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 13:45 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Over dreigementen gesproken .....
Ik voorspel een nieuwe brug genaamd 14 mei O+
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 12 mei 2023 @ 13:49:41 #53
416575 crew  Evenstar
pi_209118946
Dus, als 50% van de bevolking democratisch op zijn tegenstander stemt, gaat hij de 45% die op hem heeft gestemd de straat op sturen om de democratie te verdedigen en te beschermen. Right ..... makes sense.

Er is toch wetgeving tegen opruiing en aanzetten tot geweld? Nou, doe je ding rechters.

Een burger kan nog geen natte scheet laten zonder aangeklaagd te worden, maar hij kan gewoon aanzetten tot haat en roepen dat het uit kan lopen op een burgeroorlog als hij niet wint, want daar komt het gewoon op neer.
pi_209118986
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 13:49 schreef Evenstar het volgende:
Dus, als 50% van de bevolking democratisch op zijn tegenstander stemt, gaat hij de 45% die op hem heeft gestemd de straat op sturen om de democratie te verdedigen en te beschermen. Right ..... makes sense.
Als hij dat doet en het lukt, is het toch hopelijk wel het einde van alle samenwerking met het westen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 12 mei 2023 @ 13:57:20 #55
416575 crew  Evenstar
pi_209119068
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 13:52 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als hij dat doet en het lukt, is het toch hopelijk wel het einde van alle samenwerking met het westen.
Dat gaat niet lukken, kan ik je op een briefje geven. Als KK 50% van de stemmen krijgt en RTE wil het niet accepteren dan ontstaat er een burgeroorlog. De bevolking die toen de straat op ging was niet alleen pro-RTE. Een groot deel van de groep bestond uit mensen die de coups en de ellende die daaruit voortvloeide mee hadden gemaakt en dat niet nog een keer wilden zien, of ze nou voor of tegen RTE waren.

Dit is anders. Nu zou niet het leger, maar de zittende president een coup proberen te plegen door de bevolking de straat op te sturen. Dat gaat niet lukken, maar kan wel hele grote problemen en veel doden tot resultaat hebben, want er is absoluut een groep belachelijk fanatieke aanhangers die hem bijna als een profeet zien.
pi_209119983
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_209119991
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 13:57 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Dat gaat niet lukken, kan ik je op een briefje geven. Als KK 50% van de stemmen krijgt en RTE wil het niet accepteren dan ontstaat er een burgeroorlog. De bevolking die toen de straat op ging was niet alleen pro-RTE. Een groot deel van de groep bestond uit mensen die de coups en de ellende die daaruit voortvloeide mee hadden gemaakt en dat niet nog een keer wilden zien, of ze nou voor of tegen RTE waren.

Dit is anders. Nu zou niet het leger, maar de zittende president een coup proberen te plegen door de bevolking de straat op te sturen. Dat gaat niet lukken, maar kan wel hele grote problemen en veel doden tot resultaat hebben, want er is absoluut een groep belachelijk fanatieke aanhangers die hem bijna als een profeet zien.
Dat is nou precies het ding. Erdogan heeft fanatieke aanhangers. KK heeft die niet. Dus als erdogan de verkiezingen niet zal accepteren is er niets dat KK kan doen.
pi_209120067
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 15:22 schreef koos_vriendloos het volgende:

[..]
Dat is nou precies het ding. Erdogan heeft fanatieke aanhangers. KK heeft die niet. Dus als erdogan de verkiezingen niet zal accepteren is er niets dat KK kan doen.
Natuurlijk wel, de grote meerderheid zal de uitslag gewoon erkennen en als politie en leger dat ook doen heeft Erdogan echt geen kans. Ook het buitenland zal de uitslag erkennen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_209120173
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 15:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Natuurlijk wel, de grote meerderheid zal de uitslag gewoon erkennen en als politie en leger dat ook doen heeft Erdogan echt geen kans. Ook het buitenland zal de uitslag erkennen.
Volgens mij ben je dat hoofdstuk vergeten waarbij de politie en leger is schoongeveegd
pi_209120278
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 15:40 schreef koos_vriendloos het volgende:

[..]
Volgens mij ben je dat hoofdstuk vergeten waarbij de politie en leger is schoongeveegd
Zo goed volg ik de toestanden in Turkije nou ook weer niet, zou het leger echt de kant van een coup kiezen?
pi_209120353
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 12:50 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
Lekker alvast zijn volk opfokken _O-
Ja echt gevaarlijke uitspraken. Ook soylu die zei iets vergelijkbaars vorige week.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 12 mei 2023 @ 16:06:57 #62
416575 crew  Evenstar
pi_209120454
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 15:22 schreef koos_vriendloos het volgende:

[..]
Nah, zo makkelijk is het niet. Het zijn dan niet alleen de KK "aanhangers" maar gewoon een flink deel van de bevolking dat in opstand komt. Net zoals tijdens de coupe niet alleen AKP/RTE liefhebbers, maar gewoon een groot deel van de bevolking in opstand kwam. Stel KK krijgt 50% van de stemmen. Daar gaat echt wel een groot deel van de straat op als RTE het niet wil erkennen. Een (klein) deel van AKP-stemmers zal zeker volgen.

De politie is wel totaal in handen van AKP. Leger vind ik wat lastiger inschatten. Ik denk dat daar nog wel genoeg mensen met een eer- een plichtgevoel zitten die niet zomaar hun volk gaan aanvallen, omdat ene mafklapper dat wil.

Hoe dan ook zijn het uiterst gevaarlijke uitspraken van een zittende president.
  vrijdag 12 mei 2023 @ 16:19:08 #63
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_209120619
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 12:32 schreef Slayage het volgende:
:%

[ twitter ]
Wat een hufter is het ook.
Protge moi de mes dsirs.
pi_209121210
:X
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_209123256
100 minuten durende masterclass van Joost Lagendijk over alles rondom de verkiezingen. Hij is simpelweg DE Nederlandse Turkije kenner.
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_209123347
Oppositieleden inclusief presidentskandidaat dragen kogelwerende vesten
  vrijdag 12 mei 2023 @ 20:16:48 #67
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_209124059
Hoe groot is de kans dat Ergogam zondag de verkiezingen gaat winnen eigenlijk? Ik hoop echt dat Erdogan de verkiezingen wint.
Rossya, Rossya -
V tom slve ogn' i sla,
V tom slve pobdy plmya!
Podnimem Ross znmya!
pi_209126276
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 20:16 schreef Erno-BE het volgende:
Hoe groot is de kans dat Ergogam zondag de verkiezingen gaat winnen eigenlijk? Ik hoop echt dat Erdogan de verkiezingen wint.
50/50.
pi_209129953
https://nos.nl/l/2474897 waarom de gele wereld naar Turkije kijkt.
-Rabia Al-Basri
pi_209130285
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_209130360
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_209130908
HDP is de kingmaker omdat ze zo'n 10% van het electoraat vormen. Dit geldt voor Istanbul, maar dus ook voor het gehele land.

twitter

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_209131841
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_209132158
twitter

Vrije verkiezingen they said
zie email 27 oktober
pi_209133057
twitter

twitter
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')