Ik hoor Cornald zijn ‘zie je wel!’ al, als we doorgaan.quote:Op maandag 8 mei 2023 23:02 schreef Momo het volgende: [..] Ja, ben bang als we doorgaan en dan door de jury alsnog 15de worden dan, dat we doorgaan op de bekende weg van betekenisvolle nummers in singer song writer stijl.
Daarom hoop ik ook dat we niet doorgaan, ook al vinden sommigen dat niet leuk/gezellig om te horen.quote:Op maandag 8 mei 2023 23:02 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, ben bang als we doorgaan en dan door de jury alsnog 15de worden dan, dat we doorgaan op de bekende weg van betekenisvolle nummers in singer song writer stijl.
Ik vind dit even goed. Ja, dat leest u goed.quote:Op maandag 8 mei 2023 23:01 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik zou dan wel een kléin beetje zuur zijn dat ze hiermee wel winnen en niet met Barbara toen
Persoonlijk vind ik het nog steeds een van de mooiste nummers van deze semiquote:Op maandag 8 mei 2023 23:01 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik gun het Mia en Dion, maar eigenlijk zou dit flutnummer de finale niet moeten halen zodat ze zelf ook eens weten dat het weleens klaar is.![]()
Ja dubbel, maar gun Mia en Dion ook wel een soort wraak momentje.quote:Op maandag 8 mei 2023 23:04 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Daarom hoop ik ook dat we niet doorgaan, ook al vinden sommigen dat niet leuk/gezellig om te horen.
Ja, dat Cornald met een triomfantelijk gezicht komt uitleggen dat iedereen het toch echt verkeerd had gezien (ondanks zaterdag 19 punten bij de televoting) en we gewoon doorgaan alsof er niets misging.quote:Op maandag 8 mei 2023 23:02 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, ben bang als we doorgaan en dan door de jury alsnog 15de worden dan, dat we doorgaan op de bekende weg van betekenisvolle nummers in singer song writer stijl.
Dan NQen we de komende 3/4 jaar wel een keer denk ikquote:Op maandag 8 mei 2023 23:02 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zie ze niet terug gaan naar juries in de semi's eigenlijk.quote:Op maandag 8 mei 2023 23:05 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, dat Cornald met een triomfantelijk gezicht komt uitleggen dat iedereen het toch echt verkeerd had gezien (ondanks zaterdag 19 punten bij de televoting) en we gewoon doorgaan alsof er niets misging.
Dat mag natuurlijkquote:Op maandag 8 mei 2023 23:05 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik het nog steeds een van de mooiste nummers van deze semi, en ik luister het meer dan De Diepte vorig jaar.
Enige van de big 5 die de kans heeft om de bottom 5 te eindigen is de UKquote:Op maandag 8 mei 2023 23:07 schreef molloot200 het volgende:
Duitsland gaat niet bottom 5 eindigen dit jaarRunning order zit ook nog eens mee
Zou ook vooral heel leuk zijn omdat we dan echt weer eens een verrassing krijgen. Aangezien iedereen op Zweden/Finland focust.quote:Op maandag 8 mei 2023 23:06 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
[ twitter ]
La Zarra, ik hoop nog steeds dat ze wint
Ik begon vorig jaar na envelop 7 of 8 wel even te zwetenquote:Op maandag 8 mei 2023 23:07 schreef Guanabana het volgende:
Wel weer een jaar waarin we het oprecht niet weten. Afgelopen jaren vanaf Trijntje was toch altijd wel al in de pocket stiekem.
Nja alleen Waylon werd even de vraag.
top 2 is 100% Zweden en Frankrijk van NLquote:Op maandag 8 mei 2023 23:08 schreef Momo het volgende:
Ik zie Nederlandse jury wel voor Frankrijk gaan
Ja en dat terwijl S10 gewoon tweede werd in de semiquote:Op maandag 8 mei 2023 23:08 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ik begon vorig jaar na envelop 7 of 8 wel even te zwetenOf dat Nederlands nou toch niet helemaal lekker was geland zeg maar.
Even tussen haakjes, bij OP1 nu ook ja.quote:Op maandag 8 mei 2023 23:08 schreef Em31 het volgende:
[..]
Zou ook vooral heel leuk zijn omdat we dan echt weer eens een verrassing krijgen. Aangezien iedereen op Zweden/Finland focust.
Een beetje zoals Frankrijk afgelopen november het Junior wonquote:Op maandag 8 mei 2023 23:08 schreef Em31 het volgende:
[..]
Zou ook vooral heel leuk zijn omdat we dan echt weer eens een verrassing krijgen. Aangezien iedereen op Zweden/Finland focust.
Voordeel is dat ik inmiddels wel een beetje ben gaan verwachten dat we in de laatste envelop zitten, dus maak mij iets minder zorgen als we laat nog niet genoemd zijnquote:Op maandag 8 mei 2023 23:08 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ik begon vorig jaar na envelop 7 of 8 wel even te zwetenOf dat Nederlands nou toch niet helemaal lekker was geland zeg maar.
Nee, nee, nee. Dat kan niet meer. Hij heeft al gezegd na selectie er niks meer mee te maken te hebben.quote:Op maandag 8 mei 2023 23:04 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik hoor Cornald zijn ‘zie je wel!’ al, als we doorgaan.
En toch zo hard genaaid in de running order van de finalequote:Op maandag 8 mei 2023 23:09 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ja en dat terwijl S10 gewoon tweede werd in de semi(Ik zocht dat laatst op en wist dat helemaal niet meer joh).
En Spanje. Gewoon omdat ik denk dat het totaal niet gaat aanslaan.quote:Op maandag 8 mei 2023 23:08 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
[..]
Enige van de big 5 die de kans heeft om de bottom 5 te eindigen is de UK
Ja tot het ineens goed zou gaanquote:Op maandag 8 mei 2023 23:10 schreef Cirilico het volgende:
[..]
Nee, nee, nee. Dat kan niet meer. Hij heeft al gezegd na selectie er niks meer mee te maken te hebben.
Ik zou het een heerlijke outsider vindenquote:Op maandag 8 mei 2023 23:08 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik heb er in ieder geval heulemaal niks mee.quote:Op maandag 8 mei 2023 23:10 schreef NailQueen het volgende:
[..]
En Spanje. Gewoon omdat ik denk dat het totaal niet gaat aanslaan.
Ik vind de staging van de UK er wel heel tof uit zien, maar jaquote:Op maandag 8 mei 2023 23:08 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
[..]
Enige van de big 5 die de kans heeft om de bottom 5 te eindigen is de UK
Frankrijk, Zweden, Noorwegen, Zwitserland, Cyprus, Denemarken, UK, Armenië, Duitsland en Oostenrijk ofzo.quote:Op maandag 8 mei 2023 23:08 schreef Momo het volgende:
Ik zie Nederlandse jury wel voor Frankrijk gaan
Italië moet nog optreden en dan gaan ze even babbelen met La Zarra, Lord of the Lost, en Marcoquote:Op maandag 8 mei 2023 23:11 schreef Guanabana het volgende:
Maar ehm, gebeurt er nog iets? Wanneer is het fake enveloppenmoment?
Ze bouwen nu de stage op voor Marco Mengoni.quote:Op maandag 8 mei 2023 23:11 schreef Guanabana het volgende:
Show duurt tot 23:30 als er geen vertraging is.quote:Op maandag 8 mei 2023 23:11 schreef Guanabana het volgende:
Ik had mijn hart ook letterlijk in mijn keel zitten. Vooral omdat ik het gevoel had dat S10 heel zenuwachtig overkwam.quote:Op maandag 8 mei 2023 23:08 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ja zoiets, Armenië erbij voor een stukje Oost Europaquote:Op maandag 8 mei 2023 23:11 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Frankrijk, Zweden, Noorwegen, Zwitserland, Cyprus, Denemarken, UK, Armenië, Duitsland en Oostenrijk ofzo.
Spain, you received from the public… 23 points!quote:Op maandag 8 mei 2023 23:10 schreef NailQueen het volgende:
[..]
En Spanje. Gewoon omdat ik denk dat het totaal niet gaat aanslaan.
En al over 24 uur weten we of we door zijn, gaat toch snel ESF seizoen.quote:Op maandag 8 mei 2023 23:13 schreef Guanabana het volgende:
Ga alsnog wel zenuwachtig zijn though, gewoon puur om het moment en de anticipatie
Ja, want alleen in Oost-Europa stemmen ze op elkaarquote:Op maandag 8 mei 2023 23:13 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja zoiets, Armenië erbij voor een stukje Oost Europa
Same, kwalificeren heeft voordelen (streak behouden, Mia & Dion redemption arc), niet kwalificeren ook (selectiecommissie gaat zich achter oren krabben, minder focus op betekenisvol).quote:Op maandag 8 mei 2023 23:12 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik had mijn hart ook letterlijk in mijn keel zitten. Vooral omdat ik het gevoel had dat S10 heel zenuwachtig overkwam.
Nu is het me eigenlijk om het even
Zie al helemaal gebeuren dat Zwitserland of Cyprus dan onze 12 punten gaat krijgen.quote:Op maandag 8 mei 2023 23:11 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Frankrijk, Zweden, Noorwegen, Zwitserland, Cyprus, Denemarken, UK, Armenië, Duitsland en Oostenrijk ofzo.
Dat gun ik S10 niet, om dat te moeten vertellen.quote:Op maandag 8 mei 2023 23:15 schreef Em31 het volgende:
[..]
Zie al helemaal gebeuren dat Zwitserland of Cyprus dan onze 12 punten gaat krijgen.
Als ze weer met iets betekenisvol en diep komen identificeer ik mij wel als Duitser, Deen of Zweed.quote:Op maandag 8 mei 2023 23:14 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Same, kwalificeren heeft voordelen (streak behouden, Mia & Dion redemption arc), niet kwalificeren ook (selectiecommissie gaat zich achter oren krabben, minder focus op betekenisvol).
Dat zou me ook niets verbazen. Vijf van die muzieksnobs die dat prima op de radio vinden passen.quote:Op maandag 8 mei 2023 23:15 schreef Em31 het volgende:
[..]
Zie al helemaal gebeuren dat Zwitserland of Cyprus dan onze 12 punten gaat krijgen.
En Oostenrijk het jaar ervoor natuurlijk ookquote:Op maandag 8 mei 2023 23:16 schreef Em31 het volgende:
Grootste wtf vind ik nog steeds dat de jury in 2019 massaal voor Noord-Macedonië ging. Alsof ze het af hadden gesproken.
Tenzij het écht heel goed is. Dan mag het van mij.quote:Op maandag 8 mei 2023 23:16 schreef Momo het volgende:
[..]
Als ze weer met iets betekenisvol en diep komen identificeer ik mij wel als Duitser, Deen of Zweed.
Precies over een week hebben we weer post-eurovision depression.quote:Op maandag 8 mei 2023 23:14 schreef Momo het volgende:
[..]
En al over 24 uur weten we of we door zijn, gaat toch snel ESF seizoen.
Ik kan me herinneren dat het voor mij een plaspauze wasquote:Op maandag 8 mei 2023 23:16 schreef Em31 het volgende:
Grootste wtf vind ik nog steeds dat de jury in 2019 massaal voor Noord-Macedonië ging. Alsof ze het af hadden gesproken.
Ik denk dat WE gewoon op Zweden, Finland, Noorwegen, België, Duitsland, Frankrijk, Armenië, Spanje, Servië en Kroatië ofzo gaan stemmen bij het publiek.quote:Op maandag 8 mei 2023 23:17 schreef molloot200 het volgende:
Estland als dat in de finale zit zal ook wel punten vanuit Nederland krijgen want Wouter Hardy.
Israel is voor mij echt de rode lap op een stier dit jaar, ik vind alles aan die act verschrikkelijk. Er hangt ook zo'n hele vervelende "kijk ons eens geweldig-zijn"-sfeertje om heen. Je ligt verdomme 30 seconden als een squirtende paling op het podium te draaien zonder een noot live te zingen, neem je rotzooi meequote:
Ik doe nooit aan plaspauzes op het ESF tijdens nummersquote:Op maandag 8 mei 2023 23:19 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik kan me herinneren dat het voor mij een plaspauze was
Ohjaa al kon ik daarbij achteraf nog wel een beetje begrijpen waarom een jury het zo geweldig vond, Noord-Macedonië vind ik nog steeds zó niksig.quote:Op maandag 8 mei 2023 23:17 schreef Fred_B het volgende:
[..]
En Oostenrijk het jaar ervoor natuurlijk ook
quote:Op maandag 8 mei 2023 23:19 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Israel is voor mij echt de rode lap op een stier dit jaar, ik vind alles aan die act verschrikkelijk. Er hangt ook zo'n hele vervelende "kijk ons eens geweldig-zijn"-sfeertje om heen. Je ligt verdomme 30 seconden als een squirtende paling op het podium te draaien zonder een noot live te zingen, neem je rotzooi mee
Dat ging nagenoeg heel Europa totaal onopvallend voorbij inderdaad.quote:Op maandag 8 mei 2023 23:18 schreef molloot200 het volgende:
De grootste Nederlandse jury wtf vind ik dat Albanië in 2021 van ons punten kreeg. Hoe dan met al die goede nummers in de finale(En dan was Albanië echt niet slecht of zo, maar gewoon niet heel westers en niet iets wat je verwacht van een NL jury).
Horen we meestal de dag van de finale.quote:Op maandag 8 mei 2023 23:20 schreef NailQueen het volgende:
Wie zit er dit jaar in de Nederlandse jury?
Die aanpassing zal er sowieso wel moeten komen, de nadruk moet veel meer op de televote komen te liggen. Die jury's komen volgend jaar echt niet terug in de halve finale gok ik zo.quote:Op maandag 8 mei 2023 23:14 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Same, kwalificeren heeft voordelen (streak behouden, Mia & Dion redemption arc), niet kwalificeren ook (selectiecommissie gaat zich achter oren krabben, minder focus op betekenisvol).
De televote is ook buiten dat structureel nogal matig bij ons.quote:Op maandag 8 mei 2023 23:20 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die aanpassing zal er sowieso wel moeten komen, de nadruk moet veel meer op de televote komen te liggen. Die jury's komen volgend jaar echt niet terug in de halve finale gok ik zo.
quote:Op maandag 8 mei 2023 23:21 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)ded_recap_from_rtve/
RTVE heeft wat stukjes geupload weer, Letland, Ierland, Azerbaijan en Nederland ontbreken (dus ook alle wat rustigere stagings), het is een hoop om te verwerken zo zonder de rustpunten
quote:Op maandag 8 mei 2023 23:19 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Israel is voor mij echt de rode lap op een stier dit jaar, ik vind alles aan die act verschrikkelijk. Er hangt ook zo'n hele vervelende "kijk ons eens geweldig-zijn"-sfeertje om heen. Je ligt verdomme 30 seconden als een squirtende paling op het podium te draaien zonder een noot live te zingen, neem je rotzooi mee
Het leuke was wel weer dat je kan uitkijken naar de lage televote punten en dan lachen, gieren, brullen.quote:Op maandag 8 mei 2023 23:16 schreef Em31 het volgende:
Zou er niet vismand op worden neequote:
Ik hoop echt dat het flopt in de finale... maar jury's zijn helaas ook niet altijd mensen met smaakquote:Op maandag 8 mei 2023 23:22 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
[..]![]()
(volledig eens, maar helaas zie ik het alleen maar doorgaan
)
Deze lijkt eerder Lazarusquote:
Ja, denk dat er wel een publiek voor is, en ze verkoopt het wel.quote:Op maandag 8 mei 2023 23:29 schreef koffieleuk het volgende:
Ik schiet toch wel wat in de verdediging voor Israël eigenlijk. Ja het is oppervlakkig en de zang mwah, maar het is een enorm goed totaalpakket verder.
En Zwitserlandquote:Op maandag 8 mei 2023 23:30 schreef Moira het volgende:
Azerbaijan en Ierland mogen ook ff horen hoe het voelt om genoemd te worden
Ja hoor, stevig in de middenmoot wmb.quote:Op maandag 8 mei 2023 23:29 schreef koffieleuk het volgende:
Ik schiet toch wel wat in de verdediging voor Israël eigenlijk. Ja het is oppervlakkig en de zang mwah, maar het is een enorm goed totaalpakket verder.
Ja Zwitserland moet nou niet andermans finaleplekje in gaan pikkenquote:Op maandag 8 mei 2023 23:31 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
[..]
En Zwitserland(here's hoping)
Ja, het zit goed in elkaar en het verdient wel een finaleplek maar het geeft me bijna net zoveel jeuk als het Common Framework uit Bulgarijequote:Op maandag 8 mei 2023 23:29 schreef koffieleuk het volgende:
Gelukkig nietquote:Op maandag 8 mei 2023 23:32 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
Dus geen praatje na de eerste 5?
Als je een goed gevulde zak schroot een totaalpakket vindt dan wel ja.quote:Op maandag 8 mei 2023 23:29 schreef koffieleuk het volgende:
Ik durf te callen van nietquote:Op maandag 8 mei 2023 23:33 schreef Momo het volgende:
Wij horen bij de club Ierland, Azerbeidzjan, Zwitserland en Nederland?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |