abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209185154
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2023 14:26 schreef dyna18 het volgende:

[..]
Ik heb gebeld met Collin en toen hebben zij die grens er voor mijn account, vooruitlopend op de EU vergunning, alvast af gehaald.
Als je meer dan 6.2% netto rendement haalt prima, maar zit je hier onder snap ik niet waarom mensen vanuit box 3 dit doen, dan liever via de BV.
pi_209185172
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2023 14:30 schreef nvaonline het volgende:

[..]
Als je meer dan 6.2% netto rendement haalt prima, maar zit je hier onder snap ik niet waarom mensen vanuit box 3 dit doen, dan liever via de BV.
De BV. Net alsof iedereen een BV heeft
pi_209185181
Camping De Eik staat weer open met een restbedrag
https://www.collincrowdfund.nl/v-o-f-de-eik/
pi_209185186
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 17:00 schreef Slijker het volgende:
Klein stukje van webinar van MCF teruggekeken.
Ik heb Felix niks anders horen zeggen als uh uh uh uh uh uh uh uh uh uh uh uh
En ook nog uhm uhm uhm uhm uhm uhm uhm uhm uhm uhm
Toen maar snel gestopt met met terugkijken!
Ik begrijp uit je bericht en wat andere reacties dat mcf een link/bestand mbt het webinar heeft rondgestuurd? Het lijkt er dus op dat ze dat selectief hebben gedaan of dat er iets anders aan de hand is, ik heb namelijk niets ontvangen (behalve opnieuw een nietszeggende reactie op een vraag), is het mogelijk deze met mij te delen?
pi_209185209
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2023 14:33 schreef tnhb het volgende:

[..]
Ik begrijp uit je bericht en wat andere reacties dat mcf een link/bestand mbt het webinar heeft rondgestuurd? Het lijkt er dus op dat ze dat selectief hebben gedaan of dat er iets anders aan de hand is, ik heb namelijk niets ontvangen (behalve opnieuw een nietszeggende reactie op een vraag), is het mogelijk deze met mij te delen?
Hier ook niks ontvangen.
pi_209185217
quote:
14s.gif Op woensdag 17 mei 2023 14:35 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Hier ook niks ontvangen.
Mogelijk stellen we te moeilijke vragen... ;)
pi_209185225
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2023 14:30 schreef nvaonline het volgende:

[..]
Tja, wat raad je aan als alternatief?
Een investerings BV optuigen is voor veel mensen (en ook voor mij) te complex en te veel werk.
pi_209185238
Recreatiewoning met 27% ltv
https://www.collincrowdfu(...)donk-en-a-trommelen/
1e hypotheek, 6,5% rente en aflossing tot 0.
pi_209185270
Overname Wijnimport
https://www.collincrowdfu(...)nburg-tradition-b-v/
Geen harde zekerheid maar volledige borgstelling door koper EN verkoper.
pi_209185337
Voor degene die webinar van MCF uh uh uh uh uh en ivm uhm uhm uhm Uhm nog eens terug willen kijken:

https://ckgr804.na1.hubsp(...)5xW74NP941cHxVk3bP91
  woensdag 17 mei 2023 @ 14:58:50 #211
245888 jortkeldert
Waar de CAPS LOCKT
pi_209185431
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2023 12:04 schreef Red_arrow het volgende:

[..]
Heb je al een aflossing ontvangen van Max? :+

Ik ben het eens met Slingervinger, het leek alsof alle panden al verkocht waren, maar is niets van terecht gekomen. Ondertussen veel leningen omgezet naar full bullit lening en het is maar afwachten wat er terugkomt.
Ik heb er inmiddels over gelezen, zeer interessant. Ook over de leningnemer die te maken kreeg met behoorlijke vergunningvetragingen.

Dan is LTV ineens erg belangrijk. Project waar ik nu inzit betreft een object gewaardeerd op 2.4mio waarop slechts lening van 1.35mio zit

Bij dit project was wat onenigheid over de activatiedatum. Dit is echter opgelost en betaling onderweg.

Tevens vorig project ook netjes volgens planning uitgekeerd:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aanvullend op mijn eerdere bericht heb ik door teruglezen dus o.a. geleerd dat het niet handig is om leningen te funden voor partijen die veel meer projecten hebben lopen. Iets met domino-effect. Uiteraard kan een partij natuurlijk ook leningen hebben bij andere partijen en is dat niet altijd goed uit te sluiten.

Enfin, tot nu toe vrij tevreden met hoe dit loopt.
20 jaar oud, en wat had ik bereikt?
pi_209185465
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2023 14:58 schreef jortkeldert het volgende:

[..]
Ik heb er inmiddels over gelezen, zeer interessant. Ook over de leningnemer die te maken kreeg met behoorlijke vergunningvetragingen.

Dan is LTV ineens erg belangrijk. Project waar ik nu inzit betreft een object gewaardeerd op 2.4mio waarop slechts lening van 1.35mio zit

Bij dit project was wat onenigheid over de activatiedatum. Dit is echter opgelost en betaling onderweg.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aanvullend op mijn eerdere bericht heb ik door teruglezen dus o.a. geleerd dat het niet handig is om leningen te funden voor partijen die veel meer projecten hebben lopen. Iets met domino-effect. Uiteraard kan een partij natuurlijk ook leningen hebben bij andere partijen en is dat niet altijd goed uit te sluiten.

U bent opmerkelijk positief over dit platform. Dat staat nogal haaks op mijn eigen voornemen om de hele porto af te schrijven en af en toe een kaarsje op te steken in de kerk.

U bent toevallig niet familie van de eigenaren van Max?
Pecunia non olet
pi_209185490
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2023 14:58 schreef jortkeldert het volgende:

[..]

SPOILER

Helaas heb je nog een van de ernstigste zaken niet genoemd. Het door MAX niet vestigen van zekerheidsrechten.
pi_209185501
quote:
14s.gif Op woensdag 17 mei 2023 15:05 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Helaas heb je nog een van de ernstigste zaken niet genoemd. Het door MAX niet vestigen van zekerheidsrechten.
Oftewel: een klassiek "KOMmetje"
  woensdag 17 mei 2023 @ 15:23:00 #215
245888 jortkeldert
Waar de CAPS LOCKT
pi_209185665
quote:
14s.gif Op woensdag 17 mei 2023 15:05 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Heb die inderdaad ook voorbij zien komen. Dat is wel buitengewoon pijnlijk en is een goede reden voor een deuk in het vertrouwen. Ben nog even de details aan het verzamelen, en of dit bijv. ook voor Duitsland een risico is.
20 jaar oud, en wat had ik bereikt?
pi_209185943
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2023 14:49 schreef Slijker het volgende:
Voor degene die webinar van MCF uh uh uh uh uh en ivm uhm uhm uhm Uhm nog eens terug willen kijken:

https://ckgr804.na1.hubsp(...)5xW74NP941cHxVk3bP91
Man, man, wat een chaotisch webinar.

Ik heb het niet helemaal bekeken maar een beetje doorheen geklikt.

Belangrijke punten die ik hierbij heb meegekregen:
• MAX staat onder verscherpt toezicht van de AFM na diverse klachten. Dat is dus een goede zaak.
• Ze geven aan dat iedereen inmiddels zijn jaaropgave gekregen heeft. Zelf betwijfel ik dat.
• Op de probleem projecten gingen ze inhoudelijk niet in.
• Er zijn nieuwe aanvragen niet vol gekomen (gelukkig voor de betreffende investeerders).
• Ook de houders van aandelen certificaten hebben problemen/vragen maar daar gingen ze tijdens dit webinar niet op in.
pi_209186323
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2023 11:51 schreef tnhb het volgende:
Dat valt toch wel mee, ca eur 83/m2
klopt, valt ook wel mee maar was vooral afgeleid van het feit dat werd aangegeven dat dat de voornamelijke verklaring was voor het verschil in aanschaf en huidige waarde.

Verder ken ik de markt daar niet en de ruimte. Hoe dan ook beschik je gewoon niet over voldoende informatie om de casus goed te beoordelen en is er wel sprake van een paar opmerkelijke zaken.
pi_209186434
Proceswijziging betalingen aan GvE:

quote:
Geldvoorelkaar.nl streeft ernaar om het investeringsproces voor u als investeerder eenvoudig en snel te laten verlopen. Daarom willen wij u graag informeren over een proceswijziging die vanaf 1 juni 2023 van kracht zal zijn, met als doel uw investering sneller te laten renderen.

De proceswijziging
Wanneer u investeert in een project naar keuze, vragen wij u om het investeringsbedrag direct over te maken vanuit uw Wallet. U krijgt dus geen betaalverzoek meer. Deze proceswijziging brengt voordelen met zich mee. Uw investering wordt direct rentedragend wanneer het project 100% is volgeboekt. Hiermee zijn alle investeringsgelden ontvangen.

Soepeler verloop van het fundingproces
Allereerst zorgt het voor een snellere start van de rentedragende periode, wat betekent dat u eerder dan voorheen kunt profiteren van het rendement op uw investering. Daarnaast draagt ??deze wijziging bij aan een soepeler verloop van het fundingproces. Vertragingen die voorheen ontstonden doordat mede-investeerders later betaalden, worden hierdoor voorkomen. Uiteindelijk wordt het financieringsdoel voor de geldnemer ook sneller bereikt. Wordt het project niet voor 100% volgestort of wordt het teruggetrokken? Dan wordt uw investeringsbedrag direct terug gestort in uw Wallet.

Voldoende saldo in uw Wallet
Het is belangrijk dat er voldoende saldo in uw Wallet staat om uw investering direct te kunnen afronden. Uiteraard blijft de 4 dagen bedenktijd voor de niet-ervaren investeerder op alle projecten van toepassing. Wanneer u zich binnen deze periode bedenkt, wordt het investeringsbedrag direct teruggeboekt naar uw Wallet. In uw persoonlijke 'Mijn Geldvoorelkaar.nl'-account kunt u de status van uw betaalschema en het rendement van uw portefeuille blijven volgen.

Bij Geldvoorelkaar.nl hechten wij veel waarde aan overzichtelijkheid voor onze investeerders. Deze nieuwe proceswijziging draagt bij aan een duidelijker proces, waarbij u als investeerder precies weet waar u aan toe bent. Het is een onderdeel van onze voortdurende inspanningen om u een betrouwbare en gebruiksvriendelijke omgeving te bieden.

Mocht u vragen of opmerkingen hebben, schroom niet contact met ons op te nemen via info@geldvoorelkaar.nl of bel ons op 085 - 2733 465.
pi_209187158
Nieuw GvE project zonder harde zekerheden:

Project: Werkkapitaal vastgoedportefeuille III
Leendoel: Onroerend goed
Doelbedrag: ¤ 100.000
Rente: 7,5%
Looptijd: 60 maanden
Leenvorm: Flexlening

19 mei live om 14.00 uur

https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=27426
pi_209188277
quote:
14s.gif Op woensdag 17 mei 2023 16:40 schreef Horsemen het volgende:
Proceswijziging betalingen aan GvE:
[..]

Ja dat ga ik dus niet doen, regelmatig staat project lang open voordat deze compleet volgelopen is. Ga voortaan alleen nog maar inleggen als minimaal 75% gefund is.
pi_209188474
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 09:46 schreef crowd-fundi het volgende:
Wow...
Een klussenier gaat weer betalen!
IVM heeft er vertrouwen in en schiet de hoofdsom voor.

SPOILER
Al iemand de aflossing ontvangen? Zou vorige week betaald worden maar nog niks gezien.
pi_209188560
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2023 19:18 schreef Januit het volgende:

[..]
Ja dat ga ik dus niet doen, regelmatig staat project lang open voordat deze compleet volgelopen is. Ga voortaan alleen nog maar inleggen als minimaal 75% gefund is.
Als iedereen zo denkt, komt er geen project meer vol :)

Je hebt 4 dagen om het aan te kijken. Als je ziet dat het weinig kans maakt om vol te komen kun je altijd storneren als ik het goed begrijp. Dus eigenlijk is het niet heel anders dan bij Collin. Alleen heb je daar méér tijd om te storneren.
Pecunia non olet
pi_209188566
Hebben er hier mensen ervaring met het overdragen van een crowdfundportefeuille naar bijvoorbeeld een holding BV? Dacht misschien middels een akte van cessie en dan gewoon bij het platform de bankrekening wijzigen.

Ook nog wel interessant om de Max portefeuille tegen nominale waarde over te dragen aan mijn BV...
pi_209188608
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2023 19:42 schreef obligataire het volgende:

[..]
Als iedereen zo denkt, komt er geen project meer vol :)

Je hebt 4 dagen om het aan te kijken. Als je ziet dat het weinig kans maakt om vol te komen kun je altijd storneren als ik het goed begrijp. Dus eigenlijk is het niet heel anders dan bij Collin. Alleen heb je daar méér tijd om te storneren.
Verschil met Collin is, is dat de projecten daar grotendeels veel sneller 100% vol zitten.
pi_209188658
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2023 19:45 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Verschil met Collin is, is dat de projecten daar grotendeels veel sneller 100% vol zitten.
Laat het een aansporing zijn voor GvE om met goede projecten te komen. Die hebben ze ook wel (nu en dan). Met baggerprojecten zal het lastiger worden voor ze.
Pecunia non olet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')