quote:Op dinsdag 9 mei 2023 14:45 schreef djtiesto8 het volgende:
Ik weet dat veel mensen October links laten liggen, vanwege lage rentes en weinig zekerheden, maar de rente is daar de laatste tijd goed meegestegen, dus soms zit er best een mooi project tussen. Nu online: Fl*ex Las*bedrijf
Casus: twee broers hebben samen een lasbedrijf in Wateringen, nabij Den Haag. Gevestigd op Gravenzandseweg 68A. Nu de kans gekregen het pand van de buren erbij te trekken.
- ¤610K voor 258 m2
- 7,8% rente (bij October geen investeerdersfee)
- 1e hypotheek op Gravenzandseweg 68B
- De staatsgarantie dekt 36,88% van het uitstaande bedrag (persoonlijk nagevraagd via de chat).
- Annuïtaire aflossing over 72 maanden.
De combinatie van 1e hypotheek en staatsgarantie van 36,88% geeft mij voldoende comfort om mee te doen.
De broers komen ook voor in het artikel van het Financieel Dagblad van 20 april 2023.
Financiering vaak lastig voor ondernemers van kleur: 'Banken staan niet voor ons in de rij'Ziet er interessant uit. Ik heb ook wat investeringen lopen bij October, enkel krijg ik nu nergens een taxatierapport, LTV en bestedingsdoel te zien? Of kijk ik verkeerdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De beschrijving van details kan inderdaad beter. Zo is ook het percentage wat wordt gedekt door de staatsgarantie niet vermeld. De medewerker via de chat gaf aan dat ze dat na mijn bericht nog proberen toe te voegen.quote:
Via de chat:quote:Op dinsdag 9 mei 2023 15:00 schreef djtiesto8 het volgende:
[..]
De beschrijving van details kan inderdaad beter. Zo is ook het percentage wat wordt gedekt door de staatsgarantie niet vermeld. De medewerker via de chat gaf aan dat ze dat na mijn bericht nog proberen toe te voegen.
Bestedingsdoel is wel vermeld, al is het summier:
Het bedrijf leent ¤ 610.000 met een looptijd van 72 maanden voor de aankoop van onroerend goed.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt voor de kijktip! Terugkijken via NPOStart is wel mogelijk, vanaf minuut 31:58.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 15:49 schreef Tjalala het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2474456-geen-gedoe-bij-de-bank-crowdfunding-neemt-enorme-vlucht
Was gisteravond ook op Nieuwsuur, waarom ze het filmpje (nog) niet bij dit artikel geplaatst hebben is me dan ook een raadsel.
Bij mij betrof het vooral het project "overkapping kantoorinrichter", welke na 56/60 default ging begin dit jaar. Kwam nu 90% van het nog openstaande bedrag binnen.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 16:01 schreef KrekelJapie het volgende:
FNC nabetaling vanuit default betrof vooral: 878083200 - Kinderboekenschrijvers Voorfinancieren Oplage. De volledige resterende hoofdsom is nu terugbetaald nadat deze per juli 2019! was gestopt met betalen.
De aanhouder wint gelukkig toch soms nog.
Jazeker; Jan Ang*l en Felix B*rkhout...quote:Op dinsdag 9 mei 2023 11:01 schreef Slingervinger het volgende:
Heeft iemand deelgenomen aan de webinar van MAX gisterenavond?
Hadden ze ook goed nieuws?quote:Op dinsdag 9 mei 2023 21:14 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Jazeker; Jan Ang*l en Felix B*rkhout...![]()
Ik heb weken geleden hier al aangekondigd dat ik, uit zelfbescherming, niet zou gaan deelnemen.
Had eerlijk gezegd vandaag nog wel even een update mail van MaxCF verwacht.
Het feit dat er vandaag hier nog niets over MaxCF is gepost doet vermoeden dat ik niet de enige ben voor wie dit platform al dood en begraven is.
Ze hebben mij vandaag desgevraagd gemaild dat de webinar is opgenomen en naar alle investeerders zal worden gestuurd. Ben met je eens dat hier nauwelijks meer iemand in ze gelooft gelet op het gebrek aan postsquote:Op dinsdag 9 mei 2023 21:14 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Jazeker; Jan Ang*l en Felix B*rkhout...![]()
Ik heb weken geleden hier al aangekondigd dat ik, uit zelfbescherming, niet zou gaan deelnemen.
Had eerlijk gezegd vandaag nog wel even een update mail van MaxCF verwacht.
Het feit dat er vandaag hier nog niets over MaxCF is gepost doet vermoeden dat ik niet de enige ben voor wie dit platform al dood en begraven is.
Hoho, ik kreeg vanochtend zowaar een vervroegde aflossing incl alle rente uitbetaald voor Bad D*rkheim waar afgelopen week over gestemd is.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 23:51 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
Ze hebben mij vandaag desgevraagd gemaild dat de webinar is opgenomen en naar alle investeerders zal worden gestuurd. Ben met je eens dat hier nauwelijks meer iemand in ze gelooft gelet op het gebrek aan posts
Net even gekeken maar bij mij nog niet ontvangen. Maar ik erger me al weer dood aan de super trage website. Dat is toch echt een aanfluiting. Nul komma nul verbetering bij deze toko. Deze club vertrouw ik geen nieuw geld meer toe.quote:Op woensdag 10 mei 2023 09:15 schreef Crowdmeister het volgende:
[..]
Hoho, ik kreeg vanochtend zowaar een vervroegde aflossing incl alle rente uitbetaald voor Bad D*rkheim waar afgelopen week over gestemd is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inderdaad. Linkje hiervan zou erg welkom zijn.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 12:01 schreef impact9 het volgende:
https://www.collincrowdfund.nl/qi-services-kilynntan-holding-b-v
Interessant nieuw project, 2x 1ste hypotheekrecht, prima rente en alle rentermijnen in depot. Die lust ik wel.
https://www.collincrowdfu(...)05e9141d9051f9ff0c4cquote:Op woensdag 10 mei 2023 09:53 schreef crowdfundingnederlan het volgende:
[..]
Inderdaad. Linkje hiervan zou erg welkom zijn.
Linkje:quote:Op woensdag 10 mei 2023 09:53 schreef crowdfundingnederlan het volgende:
[..]
Inderdaad. Linkje hiervan zou erg welkom zijn.
Iemand het hele artikel in spoilers? :-)quote:Op dinsdag 9 mei 2023 22:55 schreef zeeland6 het volgende:
Van Rij zoekt oplossing voor vermogenstaks in verhuizing vastgoed naar box 1
https://fd.nl/politiek/14(...)r-box-1-wie3cauw0uZK
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De hausse betreffende de vakantieparken ligt inmiddels ook wel achter ons.....
Meestal dubbele rente als de deadline wordt overschreden.quote:Op woensdag 10 mei 2023 12:16 schreef crowdfundingnederlan het volgende:
Op SIG zit ik nu rond mijn eerste aflossingen.
Er zijn echter enkele aflossingen die op de einddatum niet afgelost zijn (nog geherfinancierd moeten worden).
23-04 Amsterd*m Buiksloterme*rplein 331
25-04 Eygelsh*ven Berghofstr*at 145
25-04 Heerl*n Rott*rdamstraat 72
08-05 Bilth*ven Bilde*dijklaan 108 en 108 A
Allen nog niet afgelost. Iemand ervaring met hoe SIG dit afhandelt? Wordt hier extra boeterente over betaald en/of vanaf welk moment gebeurt er iets door het platform?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |