LInkje C*apelloquote:Op dinsdag 16 mei 2023 09:17 schreef Crowd001 het volgende:
[..]
In Capello wil ik wel investeren. Volgens mij prima zekerheden daar in Scheveningen. Jammer dat pand op street view niet zichtbaar is. WOZ 1-1-21 205.000. Jammer dat het weer een directlening is want de rente is al laag maar nu eigenlijk echt veel te laag.
Als iemand misschien een linkje heeft dan neem ik hem mee. Heb namelijk momenteel weinig mogelijkheden om om 11 uur klaar te zitten en door het al lage rendement ga ik er verder ook geen tijd in steken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 16 mei 2023 11:24 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
LInkje C*apelloGoed bezig Jaco!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pecunia non olet
[..]
LInkje C*apelloDank.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook meegenomen.
Wel met lotaliteitskorting? Ik zie dit niet uitgesloten.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 10:24 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Komt omdat deze officieel niet deelbaar is/mag zijn omdat het een non-publieke funding is.
nee, zonder korting. BLijkens de mail.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 13:07 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Wel met lotaliteitskorting? Ik zie dit niet uitgesloten.
[..]
LInkje C*apelloStaat nu ook openbaar openSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In de mail die ik heb gekregen staat niets over (uitsluiting van) korting. En in het betaalschema is er gewoon korting verwerkt. In vorige non-public fundings stond het er wel expliciet in als de investering niet meedoet voor het loyaliteitsprogramma.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 13:10 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
nee, zonder korting. BLijkens de mail.
De boerderijwinkel is volgens mij (en het betaalschema) ook gewoon met loyaliteitskorting.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 13:10 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
nee, zonder korting. BLijkens de mail.
quote:In overleg met de project eigenaar hebben wij besloten de looptijd van het project aan te passen. De nieuwe looptijd zal 3 jaar worden.
Alle eerdere investeringstoezeggingen komen hierdoor te vervallen. Jouw investering annuleren wij.
Het project bieden wij vandaag 16 mei 2023 om 17.00 uur opnieuw aan met een looptijd van 3 jaar.
Je kunt vanaf dat moment toezeggingen doen.
Graag zien wij jouw investering weer onder de nieuwe voorwaarden.
Team,
SamenInGeld
Bekijk project: Eygelshoven Mgr. Nolensplein 3A en 3B Herfinanciering.
Dank voor je post, Slingervinger.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 13:32 schreef Slingervinger het volgende:
-eind juni alfaversie nieuwe website gereed, daar komen alle beloofde en gevraagde verbeteringen in. Geen blockchain meer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met deze binnenkort vervroegd afgelost heb ik bij A4F alleen nog het failliete schoenenmeisje waar ik eerlijk gezegd niets van terug verwacht.
Alfaversie is citaat en je konklusie is volgens mij terecht, daarom heb ik het expliciet genoemdquote:Op dinsdag 16 mei 2023 15:12 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Dank voor je post, Slingervinger.
Even een vraagje;
Is de term alfaversie door jou zelf geopperd óf gebruikt MaxCF deze term?
Vrij naar Wikipedia:
[i]Een alfaversie is in ontwikkeling zijnde software. Het is meestal de eerste versie van software waar een beetje van de functionaliteit van de uiteindelijke versie in zit.
De alfaversie is genoemd naar de alfa, de eerste letter van het Griekse alfabet. De versie die (soms) uitkomt voor de alfaversie wordt prealfaversie genoemd, de versie na de alfaversie heet de bètaversie. Als er na de bètaversie nog een versie komt vóór de definitieve versie, dan wordt die soms de preview- of RC-versie genoemd. Soms wordt er ook gebruikgemaakt van RTM-versies (versies die volgen na de RC's).
Alfaversie-software is nog niet stabiel genoeg om in productie genomen te worden. De alfaversie wordt vaak verspreid onder een selecte groep van gebruikers voor een gebruikerstest. Bij alfaversies zijn crashes vaak voorkomende fouten.[/i]
Als het hier dus echt een alfaversie van de software betreft, dan duurt het nog een hele tijd voor de definitieve versie ingevoerd zal gaan worden.
Ook bij Gve een herpublicatiequote:
quote:Graag informeren wij u graag over project 26204 – Herfinanciering vastgoed Breda.
De ondernemers zijn voornemens om het project onder verbeterde voorwaarden opnieuw te publiceren en aan u te presenteren. De herziene propositie, met daarbij een hogere rente en kortere looptijd, is op dit moment in behandeling en zal naar verwachting binnen 2 weken gepubliceerd worden.
Bij publicatie van het nieuwe project krijgt u, als eerste, de mogelijkheid om te investeren. U ontvangt hiervoor een link naar het project. Het huidige project wordt teruggetrokken. Namens de ondernemers danken we u hartelijk voor het vertrouwen.
Staat nu nog steeds open met een te investeren bedrag, zou het geld bij de investeerders op zijn of anderszins iets mis gaan. Is toch een heel aardig projectje. Niet vet qua rente maar wel safe.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 14:06 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Staat nu ook openbaar open (edit: Capello)
aangekocht voor 240k in 2021 marktwaarde in 2023 160k (?)quote:Op dinsdag 16 mei 2023 16:58 schreef obligataire het volgende:
[..]
Staat nu nog steeds open met een te investeren bedrag, zou het geld bij de investeerders op zijn of anderszins iets mis gaan. Is toch een heel aardig projectje. Niet vet qua rente maar wel safe.
Koekenbakkers daar bij Collin, zou handig zijn om dat wat op te helderen.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 17:10 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
aangekocht voor 240k in 2021 marktwaarde in 2023 160k (?)
Misschien toch een trendje zichtbaar. Vrijwel zeker gaat Till Benelux B.V. niet volkomen en Opslagman Almere heeft de lening gister met 350k verlaagd en gaat alsnog niet heel makkelijk volkomen. Het zijn allemaal niet perse enorm slechte projecten toch?quote:Op dinsdag 16 mei 2023 16:58 schreef obligataire het volgende:
[..]
Staat nu nog steeds open met een te investeren bedrag, zou het geld bij de investeerders op zijn of anderszins iets mis gaan. Is toch een heel aardig projectje. Niet vet qua rente maar wel safe.
Als je aan de 80.000 euro lopende investeringen bij Collin zit krijg je dit soort berichtjes vaak, alleen gaat het niet helpen. Je mag niet meer investeren. Ik denk dat steeds meer investeerders dat als probleem hebben.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 18:38 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
Een andere mogelijke indicator dat er een beetje een omslag is bij Collin is als ze met linkjes gaan strooien waarin de mail wordt geopend met:
"U heeft eerder in een vastgoed gerelateerde aanvraag geïnvesteerd, vandaar ontvangt u dit bericht. Graag attenderen wij u op een nieuwe investeringskans."
Als je een mail naar Collin stuur dan halen ze de grens van 80.000 euro er meteen af.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 19:04 schreef crowdinvesteerder het volgende:
[..]
Als je aan de 80.000 euro lopende investeringen bij Collin zit krijg je dit soort berichtjes vaak, alleen gaat het niet helpen. Je mag niet meer investeren. Ik denk dat steeds meer investeerders dat als probleem hebben.
Lening 8%/18 mnd aan een exporteur naar Azië voor het betalen van Unileverleveringen.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 17:08 schreef KrekelJapie het volgende:
Linkje redwave ccf
https://url42.collincrowd(...)RRDxzuGq-2FTkQ-3D-3D
Gaat morgen live
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.M.i. is het zeer de vraag of een bank dit zakelijk gaat herfinancieren. Daarnaast zie ik dat leningnemer geen enkele hotel en horeca-ervaring heeft.
Dit in combinatie met een relatief lage rente en lange looptijd zou dit voor mij totaal onaantrekkelijk maken.
Onderstaand project heb ik meegepakt ondanks dat het een D-score heeft en zou ik ruim verkiezen boven de hotel lening.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waarom? Duidelijke exit strategie, huis is reeds verkocht. Enkel een overbruggingsfinanciering dus (waarvan het logisch is dat banken daar geen zin in hebben)
Daarnaast krijgt de ontwikkelmaatschappij een A-rating van Creditsafe.
Toegegeven, het onderpand is behoorlijk waardeloos. Een 'material guarantee' kan net zo goed een IB-aangifte zijn.
Lening is netjes afgelost overigens. Was een mooie manier om snel naar de maximale loyaliteitskorting te gaan ook!
Een perfecte tussenweg?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier ook op ingeschreven.
Wederom perfecte exitstrategie met reeds een koper. Object ver onder marktwaarde kunnen kopen, dus bij default is de kans heel groot dat je inleg (vrijwel) terug hebt.
Wat helemaal briljant is; er wordt gemikt op een looptijd van drie maanden. De lening is echter aangegaan voor een periode van 12 maanden.
Indien ze de planning halen krijg je ook nog eens drie maanden boeterente. Mochten ze uitlopen, pak je alsnog rente op basis van 15% per jaar , dus hoe dan ook win.
In algemene zin zou ik dus zeker nu niet heel snel voor leningen gaan die afhankelijk zijn van een herfinanciering via een bank.
Ben benieuwd hoe jullie drie bovengenoemde leningen zouden beoordelen. Wellicht mis ik iets in mijn analyse.20 jaar oud, en wat had ik bereikt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |