quote:
Dank je Molo!quote:Op vrijdag 5 mei 2023 14:26 schreef Molo het volgende:
[..]![]()
nog helemaal niet op dit jaar, schandelijk!
En Seoul, gaaf. Veel plezier FFT!
Ja wie doet er nou aspergesaus op zn aardappels? daar hoort mayo bijquote:Op vrijdag 5 mei 2023 14:17 schreef Molo het volgende:
[..]
Al die saus en dan óók nog mayo, held![]()
D
Goeie reminder wel, dit weekend lekker asperges maken, hmmmm
De mijnequote:Op vrijdag 5 mei 2023 17:42 schreef golfer het volgende:
Straks: van de Dekamarkt een kant en klare quiche lorainne voor mij en een quiche met spinazie en courgette met wat veldsla voor B.
Lekker!quote:Op vrijdag 5 mei 2023 18:21 schreef Soury het volgende:
[ link | afbeelding ]
Buikspek in een jasje en noedels
Dat klinkt goed idd, luxer dan verwachtquote:Op zaterdag 6 mei 2023 12:27 schreef Kanaroe het volgende:
Toch een goeie BBQ gehad gisteren, vispakketjes met schol en zalm, visspiesjes met kabeljauw en zalm.
Lekkere varkenssateetjes en shashlicks![]()
Er was ook veel wijn en net werd heul erg laat
Jeps, inderdaad, veel verse salades en fruit erbij, het smaakte me prima!quote:Op zaterdag 6 mei 2023 15:25 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Dat klinkt goed idd, luxer dan verwacht
Zo leuk, die foto`s uit het verre Korea!quote:Op zaterdag 6 mei 2023 15:31 schreef FutureFairytale het volgende:
Heel veel gezien, gelopen en internationaal gegeten vandaag.
Ontbijt thuis (kimbap):
[ link | afbeelding ]
Lunch bij Abiko Curry. Van oorsprong Japanse keten die naar Korea is gegaan en Korea heeft het weer naar de VS gebracht.
Curry rice met champignons spicy level 3, met kaas:
[ link | afbeelding ]
Hayashi curry rice met champignons spicy level Volcano (voor mij natuurlijk), met zacht eitje:
[ link | afbeelding ]
Eitje na pellen erop:
[ link | afbeelding ]
Daarna (en daarvoor) koffie, chocolademelk en een Affogato (gedeeld).
Avondeten bij Lotteria (de Koreaanse McDonald's). Bulgogi burger, Mala Shrimp burger, friet met chilikruiden (shaker fries), hotwings met kaaskruiden, nuggets met kaaskruiden, mosterd- en jambalaya saus.
Alles was weer om te smullen.
[ link | afbeelding ]
quote:Op zaterdag 6 mei 2023 16:05 schreef golfer het volgende:
Vanavond, vanwege succes en lekkerheid in de herhaling: asperge-risotto met gerookte zalm.
Ik ben onderweg!quote:Op zaterdag 6 mei 2023 19:16 schreef stavromulabeta het volgende:
[ afbeelding ]
Voorgerecht: zelfgemaakte reuzenravioli met ossenstaartvulling en daslookpesto.
Wauw!quote:Op zaterdag 6 mei 2023 19:16 schreef stavromulabeta het volgende:
[ afbeelding ]
Voorgerecht: zelfgemaakte reuzenravioli met ossenstaartvulling en daslookpesto.
Oeh. Goeiequote:Op zaterdag 6 mei 2023 22:21 schreef foodlover het volgende:
Morgen eters voor bbq "Nederlandse stijl". Kipsate gemarineerd en een kouw sjottel a.k.a. aardappel rundvlees salade gemaakt die staat in de koelkast te trekken.
Heb het vandaag eenvoudig gehouden middag een mc chicken en een cheeseburger avond wat stukjes diepvries pizza salami en ham champignon.
Krijg morgen Nederlanders te eten dus dan is dat leuk en lekker om te maken.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 22:41 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Oeh. Goeie![]()
Kan ik ook wel weer eens maken
Dat het je goed mag smakenquote:Op zaterdag 6 mei 2023 23:00 schreef foodlover het volgende:
[..]
Krijg morgen Nederlanders te eten dus dan is dat leuk en lekker om te maken.
Komende vrijdag vertrekken we voor een goeie week naar Nederland met de auto. Heb al een schandalig lijstje met lekkernijen om te gaan eten zoals Bram Ladage friet, Chinees Indisch afhaalchinees
, Surinaamse broodjes en zulks.
15 Jaar geleden was ik ook in Korea en toen hadden ze t nog niet echt, op Pizza Hut, Lotteria en pretzels met kaassaus na.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 16:03 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Zo leuk, die foto`s uit het verre Korea!
Wat me opvalt is dat er regelmatig kaas in de gerechten verwerkt wordt, had ik niet verwacht in de Koreaanse keuken!
Krijg je NL'ers uit NL of die ook in Spanje wonen?quote:Op zaterdag 6 mei 2023 23:00 schreef foodlover het volgende:
[..]
Krijg morgen Nederlanders te eten dus dan is dat leuk en lekker om te maken.
Komende vrijdag vertrekken we voor een goeie week naar Nederland met de auto. Heb al een schandalig lijstje met lekkernijen om te gaan eten zoals Bram Ladage friet, Chinees Indisch afhaalchinees
, Surinaamse broodjes en zulks.
Veel (eet-) plezier en een mooie tijd in Korea!quote:Op zaterdag 6 mei 2023 23:58 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
15 Jaar geleden was ik ook in Korea en toen hadden ze t nog niet echt, op Pizza Hut, Lotteria en pretzels met kaassaus na.
Het is nu zo anders geworden; hypermodern, allemaal Westerse tentjes, vooral luxe koffietentjes (met de creatiefste lattes, ijsthee en zacht romig gebak) zijn als paddenstoelen uit de grond geschoten. Hadden ze nog niet en nu ruim 12.000 in alleen Seoul
De jeugd wil graag Westers zijn, zie ik ook aan hun uiterlijk. Gelukkig vind ik nog veel Koreaans traditioneel eten, nou ja, overal is er eten. Per 100 meter zo'n 17 restaurants, 4 koffietentjes en een supermarkt
[..]
Krijg je NL'ers uit NL of die ook in Spanje wonen?
Wat leuk dat je naar NL gaat komende week en goed van je dat je voorbereid bent met een lijstje wat je wilt eten
Ook in de tuin. Dat spul groeit op plekken waar niks anders wil groeien. Maar deze daslook kwam van een groentekraampje bij een landgoed in de buurt.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 20:01 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Wauw!
Heb je daslook in de tuin? Mooie bloemetjes
Ik zie dat je inmiddels ook met stokjes overweg kan. En dan ook nog met de metalen uitvoering.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 23:58 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
15 Jaar geleden was ik ook in Korea en toen hadden ze t nog niet echt, op Pizza Hut, Lotteria en pretzels met kaassaus na.
Het is nu zo anders geworden; hypermodern, allemaal Westerse tentjes, vooral luxe koffietentjes (met de creatiefste lattes, ijsthee en zacht romig gebak) zijn als paddenstoelen uit de grond geschoten. Hadden ze nog niet en nu ruim 12.000 in alleen Seoul
De jeugd wil graag Westers zijn, zie ik ook aan hun uiterlijk. Gelukkig vind ik nog veel Koreaans traditioneel eten, nou ja, overal is er eten. Per 100 meter zo'n 17 restaurants, 4 koffietentjes en een supermarkt
[..]
Krijg je NL'ers uit NL of die ook in Spanje wonen?
Wat leuk dat je naar NL gaat komende week en goed van je dat je voorbereid bent met een lijstje wat je wilt eten
Vaak is het een rvs kom alleen waar ik de bibimmyeon kreeg was het in een plastic kom, was ook een soort snackbar achtige tent waar ze wel zelf gimbap rolden voor het raam.quote:Op zondag 7 mei 2023 10:07 schreef z80 het volgende:
[..]
Ik zie dat je inmiddels ook met stokjes overweg kan. En dan ook nog met de metalen uitvoering.![]()
Korea Noord en Zuid gebruiken als enige de metalen uitvoering.
De koude noedels worden die nog steeds in een rvs kom geserveerd? Of is dit inmiddels kunststof geworden.
Eigenlijk moet ik weer een keer terug naar Korea zo veel te zien. Zo veel lekker eten. Zo scherp eten, daar kan Thailand niet tegenop.
Dit!quote:Op zondag 7 mei 2023 12:41 schreef mascara-klodder het volgende:
@:FutureFairytale ik word helemaal blij van je posts hier
altijd goede keuze!quote:Op zaterdag 6 mei 2023 19:26 schreef borisz het volgende:
Ik stond bij de Appie en toen...
Het werd een Verspakket tomatensoep
Leuk te horenquote:Op zondag 7 mei 2023 12:41 schreef mascara-klodder het volgende:
@:FutureFairytale ik word helemaal blij van je posts hier
Ow wow!! (ow nee dat is Mark Wiensquote:Op zondag 7 mei 2023 12:47 schreef FutureFairytale het volgende:
Lunch in restaurant Mokmyeoksanbang heeft Michelin gids vermeldingen:
[ link | afbeelding ]
Al lekker druk en mooie tent in de bergen:
[ link | afbeelding ]
Keuken:
[ link | afbeelding ]
Sanbap Bibimbap en Pa Jeon besteld:
[ link | afbeelding ]
De bibimbap; zelf alles toevoegen en doorroeren:
[ link | afbeelding ]
De Pa JeonEcht; Korea heeft de allerlekkerste pannenkoeken! Vol lente-ui en inktvis, lekker dik en krokante korst. Dopen in gochujang en sojasaus:
[ link | afbeelding ]
Avondeten bij een Chinees, ook populair bij de Chinezen. We kwamen precies op tijd. De Jjajangmyeon (nog lekkerder dan de eerste keer in Chinatown). Zo goedkoop en zulk lekker comfort food:
[ link | afbeelding ]
@:Z80; toevallig hierbij scheppen peper eropEn na het doorroeren nog 2 scheppen erbij gedaan. Jammie!!
[ link | afbeelding ]
Wauw, die inktvispannenkoek, het water loopt me in de mondquote:Op zondag 7 mei 2023 12:47 schreef FutureFairytale het volgende:
Lunch in restaurant Mokmyeoksanbang heeft Michelin gids vermeldingen:
[ link | afbeelding ]
Al lekker druk en mooie tent in de bergen:
[ link | afbeelding ]
Keuken:
[ link | afbeelding ]
Sanbap Bibimbap en Pa Jeon besteld:
[ link | afbeelding ]
De bibimbap; zelf alles toevoegen en doorroeren:
[ link | afbeelding ]
De Pa JeonEcht; Korea heeft de allerlekkerste pannenkoeken! Vol lente-ui en inktvis, lekker dik en krokante korst. Dopen in gochujang en sojasaus:
[ link | afbeelding ]
Avondeten bij een Chinees, ook populair bij de Chinezen. We kwamen precies op tijd. De Jjajangmyeon (nog lekkerder dan de eerste keer in Chinatown). Zo goedkoop en zulk lekker comfort food:
[ link | afbeelding ]
@:Z80; toevallig hierbij scheppen peper eropEn na het doorroeren nog 2 scheppen erbij gedaan. Jammie!!
[ link | afbeelding ]
Street food in t begin ben ik gisteren geweest (en cheese corn dog gegeten). Verder wel gegeten wat hij ook had alleen in andere tentjesquote:Op zondag 7 mei 2023 15:05 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Ow wow!! (ow nee dat is Mark Wiens)
Is Mike Chen daar ook niet geweest?
Bah, vies, echt ranzig lekker geworden....dit ga ik vaker makenquote:Op zondag 7 mei 2023 17:47 schreef eudaemonia het volgende:
Zelf bezig met een traditionele stoofpot, maar dan met bier, een bierstoofpot! Eerste keer dat ik het uitprobeer, maar het ruikt al zalig
Heb je verder wel geld enzo? Anders hou ik een donatie actie voor je hoor. Dit zou ik een dakloze nog niet geven.quote:Op zondag 7 mei 2023 23:48 schreef Soury het volgende:
Ik had geen zin om boodschappen te doen. Wat had ik nog eieren slagroom blauwe kaas en dat met bloem een (mislukte) pannenkoek van gemaakt. En was lekker [ link | afbeelding ]
Nee ik dm mijn rekeningnummer wel even niet onder de 200 euro graagquote:Op zondag 7 mei 2023 23:54 schreef PS. het volgende:
[..]
Heb je verder wel geld enzo? Anders hou ik een donatie actie voor je hoor. Dit zou ik een dakloze nog niet geven.
Dit is niet bestquote:Op zondag 7 mei 2023 23:48 schreef Soury het volgende:
Ik had geen zin om boodschappen te doen. Wat had ik nog eieren slagroom blauwe kaas en dat met bloem een (mislukte) pannenkoek van gemaakt. En was lekker [ link | afbeelding ]
Wel erg lekkerquote:
Vreetzakje.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 13:28 schreef FutureFairytale het volgende:
Een restaurant vanavond dichtbij Lotte World (wat een mega gebouw zeg!)
Had weer mijn favo Jjajangmyeon. Deze noodles waren handgemaakt dus ik vroeg een grote portie (maar ¤ 0,68 meer)![]()
Vrouw riep dat ik moest stoppen met chili erin gooien want het was te heet. Toen gooide ik er later nog 5 scheppen in en toen moest ze grinniken
[ link | afbeelding ]
Saus en noodles doorgeroerd.
[ link | afbeelding ]
Kimchi Jeon (kimchi pannenkoek)
[ link | afbeelding ]
Bijgerechten waren onbeperkt zelfservice gratis. Die gele radijs is zo lekker bij de hartige vette saus van de noodles.
[ link | afbeelding ]
Morgen nog 1 keer dit gerecht, herhaling in Myeongdong bij de Chinees, en 's avonds is de bedoeling nog een lekkere soep/stoofpot bij ons in de buurt.
Heerlijk hoor, er was gisteren toevallig een programma op tv over koreaans eten, erg interessantquote:Op dinsdag 9 mei 2023 13:28 schreef FutureFairytale het volgende:
Een restaurant vanavond dichtbij Lotte World (wat een mega gebouw zeg!)
Had weer mijn favo Jjajangmyeon. Deze noodles waren handgemaakt dus ik vroeg een grote portie (maar ¤ 0,68 meer)![]()
Vrouw riep dat ik moest stoppen met chili erin gooien want het was te heet. Toen gooide ik er later nog 5 scheppen in en toen moest ze grinniken
[ link | afbeelding ]
Saus en noodles doorgeroerd.
[ link | afbeelding ]
Kimchi Jeon (kimchi pannenkoek)
[ link | afbeelding ]
Bijgerechten waren onbeperkt zelfservice gratis. Die gele radijs is zo lekker bij de hartige vette saus van de noodles.
[ link | afbeelding ]
Morgen nog 1 keer dit gerecht, herhaling in Myeongdong bij de Chinees, en 's avonds is de bedoeling nog een lekkere soep/stoofpot bij ons in de buurt.
Correctie: Ze kwamen net met een (nog warme) appelflap langs op het werk en die kon ik niet weerstaan dus de walnoten of bifiworst wordt vandaag overgeslagen.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 10:35 schreef oppiedoppie het volgende:
12:00 Avocado/ei/rucola salade en bospaddestoelensoep
15:00 handje walnoten of bifiworstje (nog geen keuze gemaakt)
18:00 zelfgemaakte aspergesoep
21:00 eitje (na het sporten)
Over de hele dag ongeveer 2 liter aan (groene) thee.
Zeker leuk, thanks! Ga ik morgen tijdens ontbijt bekijkenquote:Op dinsdag 9 mei 2023 13:53 schreef Karzai het volgende:
[..]
Heerlijk hoor, er was gisteren toevallig een programma op tv over koreaans eten, erg interessant
https://www.npostart.nl/KN_1729461
Ik moest ook meteen aan FFT denken, mooi programma was dat!quote:Op dinsdag 9 mei 2023 13:53 schreef Karzai het volgende:
[..]
Heerlijk hoor, er was gisteren toevallig een programma op tv over koreaans eten, erg interessant
https://www.npostart.nl/KN_1729461
quote:Op dinsdag 9 mei 2023 16:46 schreef golfer het volgende:
Vanavond: gebakken aardappeltjes met knoflook en paprika, een salade met ei, komkommer en tomaat met een honing-mosterddressing en gebraden gemarineerde lamskoteletten.
Ook zo iets hier. ALleen dan vleeschloosch en vooral groentenquote:
Jammer hoor, bedankt voor het delen van de zeer bijzondere eetfotoos!quote:Op woensdag 10 mei 2023 12:09 schreef FutureFairytale het volgende:
Laatste dag genieten
Café mocha met slagroom en vanille latte:
[ link | afbeelding ]
Jjajang Bap:
[ link | afbeelding ]
Gochu Jjajang:
[ link | afbeelding ]
Avondeten; kimchi soep met katsu, kaas, udon noodles en rijst:
[ link | afbeelding ]
Bibimmyeon met katsu, grote garnalen en later kwam de rijst:
[ link | afbeelding ]
Rainbow cake:
[ link | afbeelding ]
Softijs choco/vanille:
[ link | afbeelding ]
Geen idee , ik heb ook karbonaadjes vanavond daar zit ook veel spek aan. Vind ik wel lekkerquote:Op woensdag 10 mei 2023 11:15 schreef junkiesietze het volgende:
Gister bourgondische aardappeltjes met broccoli met kaassaus en karbonaadjes.
iemand enig idee waarom er geen haaskarbonades meer verkocht worden bij de appie? die waren altijd veel lekkerder dan de normale
Ze hebben nu wel die boeren karbonades maar daar zit veel te veel vet aan
Bohquote:Op woensdag 10 mei 2023 12:09 schreef FutureFairytale het volgende:
Laatste dag genieten
Café mocha met slagroom en vanille latte:
[ link | afbeelding ]
Jjajang Bap:
[ link | afbeelding ]
Gochu Jjajang:
[ link | afbeelding ]
Avondeten; kimchi soep met katsu, kaas, udon noodles en rijst:
[ link | afbeelding ]
Bibimmyeon met katsu, grote garnalen en later kwam de rijst:
[ link | afbeelding ]
Rainbow cake:
[ link | afbeelding ]
Softijs choco/vanille:
[ link | afbeelding ]
Aw, lievquote:Op woensdag 10 mei 2023 17:08 schreef mascara-klodder het volgende:
Mijn vader verblijft momenteel in een revalidatiecentrum en het eten is best behoorlijk triest. En dit is echt serieus een understatement![]()
Heb nu stamppot boerenkool met spekjes en 3 worstjes voor hem gemaakt, en nog wat extra spekjes en natuurlijk jus
Dat is voor vrijdag.
Morgen ga ik bij hem eten daar en dan eten we de bami die ik zo ga maken en wat tevens mijn avondeten wordt voor nu
(Heb het in zo'n hoge bak vd Chinees gedaan, dus is sowieso niet te weinig)
[ link | afbeelding ]
Maak jij de gehaktballen nog steeds in de oven?quote:Op woensdag 10 mei 2023 18:19 schreef -Sigaartje het volgende:
Gekookte aardappels, sperziebonen, gehaktballetje. Appel.
Ja.quote:Op woensdag 10 mei 2023 19:01 schreef Bzzzzt het volgende:
[..]
Maak jij de gehaktballen nog steeds in de oven?
met een madam Jeanette toch?quote:Op woensdag 10 mei 2023 19:06 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ja.
180 graden 25 minuten, 5 gehaktballen van 100 gram. Na het kruiden en draaien wel even gerold door paneermeel.
Eh, dat was eerst, de madame Jeanette doven een beetje uit in de oven. Dus ik voeg nu knoflookpoeder en chilipoeder toe bij het mengen van het gehakt. Dat gaat goed. Ik gebruik madame Jeanette nog wel veel in mijn gerechten.quote:
Is dat echt zo lekker?quote:Op woensdag 10 mei 2023 10:22 schreef Karzai het volgende:
Het rook gisteren heerlijk in de lunchroom, er werd blijkbaar linzensoep gemaakt. Daar neem ik zo een kommetje van
Een vriendin probeerde me aan de linzen te krijgen, maar dat heb ik geweigerd.quote:Op woensdag 10 mei 2023 19:28 schreef Karzai het volgende:
[..]
Ja was door een Turkse man gemaakt, was heerlijk. Zelf kan ik dat niet
in Indiase gerechten vind ik ze ook wel lekkerquote:Op woensdag 10 mei 2023 19:30 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Een vriendin probeerde me aan de linzen te krijgen, maar dat heb ik geweigerd.![]()
Groente ok, maar linzen gaan mij iets te ver.
Aanrader: Gemarineerde drumsticks in de slowcooker met gesneden madame Jeanette er doorheen. 7 uur op de laagste stand. Smullen smullen smullen. Ook een lekkere jus (geen water toevoegen in de slowcooker).quote:
Je hebt ze ook in zakjes bij AH.quote:Op woensdag 10 mei 2023 19:32 schreef Karzai het volgende:
Maar gebruik ze zelf eigenlijk nooit in de keuken, wel laatst een blik gekocht. Zal eens een poging wagen of ik daar iets lekkers mee kan maken
maakt volgens mij weinig uit een zak of een blik, beste is waarschijnlijk gedroogd en dat je ze een nachtje in koud water laat staan. maar daar heb ik geen geduld voorquote:
gisteren gemist, vanavond weer, wist niet dat het een 4 delige serie is die dagelijks op tv kwam, zit er weer klaar voorquote:Op dinsdag 9 mei 2023 15:13 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ik moest ook meteen aan FFT denken, mooi programma was dat!
Edit: Het IS een mooi program, net afl. 2 van 4 bekeken
Ik vind het heel interessant, en zo logisch wat de Boeddhisten vertellen. Heel mooi.quote:Op woensdag 10 mei 2023 19:49 schreef Karzai het volgende:
[..]
gisteren gemist, vanavond weer, wist niet dat het een 4 delige serie is die dagelijks op tv kwam, zit er weer klaar voor
Lief dat je je vader weigert het eten daar te moeten eten. Van je bami net heeft hij vast zitten smullen.quote:Op woensdag 10 mei 2023 17:08 schreef mascara-klodder het volgende:
Mijn vader verblijft momenteel in een revalidatiecentrum en het eten is best behoorlijk triest. En dit is echt serieus een understatement![]()
Heb nu stamppot boerenkool met spekjes en 3 worstjes voor hem gemaakt, en nog wat extra spekjes en natuurlijk jus
Dat is voor vrijdag.
Morgen ga ik bij hem eten daar en dan eten we de bami die ik zo ga maken en wat tevens mijn avondeten wordt voor nu
(Heb het in zo'n hoge bak vd Chinees gedaan, dus is sowieso niet te weinig)
[ link | afbeelding ]
quote:Op donderdag 11 mei 2023 15:19 schreef golfer het volgende:
Vanavond: geroosterde wortels met allerlei kruiden, honing en knoflook uit de oven, gegratineerde aardappels en bij de vishandel heb ik deze jongen
[ link | afbeelding ]
(zeeduivel) laten ontleden zodat ik daarvan de staartfilet kan bakken. Daarbij een saus van citroen, peterselie, mosterd en wijn.
plaatje doet het nietquote:Op donderdag 11 mei 2023 18:36 schreef Monsterkoekie het volgende:
Buratta met rucolla knoflook passata en gnocci
[ afbeelding ]
Lekker! Helaas te weinig op de kaart bij restaurants, en hier ook bij de viswinkel lastiger te krijgen, heeft hij niet zomaar liggen in ieder geval.quote:[b]Op donderdag 11 mei 2023 15:19 schreef golfer het volgende:
(zeeduivel) laten ontleden zodat ik daarvan de staartfilet kan bakken. Daarbij een saus van citroen, peterselie, mosterd en wijn.
nee bij mij nietquote:Op donderdag 11 mei 2023 18:36 schreef Monsterkoekie het volgende:
[ afbeelding ]
Nu wel? @:karzai
Mijn vishandel heeft het ook lang niet altijd. Dus, als ik hem zie liggen, dan is ie voor mij.quote:Op donderdag 11 mei 2023 19:13 schreef anndb het volgende:
Lekker! Helaas te weinig op de kaart bij restaurants, en hier ook bij de viswinkel lastiger te krijgen, heeft hij niet zomaar liggen in ieder geval.
Met stamboom??quote:Op donderdag 11 mei 2023 19:41 schreef Kanaroe het volgende:
Duitse biefstuk, aardappelrösti en rauwe bospeen in reepjes, alfalfa (veel, want die fok ik zelf), en rauwe tomaatjes.
Met mayo en sriracha.
Je moet even naar beneden scrollen, naar volledige afbeelding (gelinkt) en daar de BBcode kopiëren en in je bericht plakkenquote:Op donderdag 11 mei 2023 18:36 schreef Monsterkoekie het volgende:
[ afbeelding ]
Nu wel? @:karzai
quote:Op vrijdag 12 mei 2023 16:47 schreef golfer het volgende:
Vanavond voor B. een Iglo diepvries roerbakschotel met pasta, spinazie en kip.
Voor mij een pastamaaltijd van onze vishandel met allelei stukjes vis en garnalen.
Zoooo lekkerquote:Op vrijdag 12 mei 2023 17:25 schreef Karzai het volgende:
duur grapje maar okay het is weekend
[Indiaas brood] Garlic nan ¤ 4,50
1 [Indiaase voorgerechten] Samosa vegetarisch ¤ 5,50
1 [Indiaase voorgerechten] Onion bhaji ¤ 4,50
1 [Bijgerechten] Mix pickle ¤ 3,00
1 [Indiaase voorgerechten] Chicken pakora ¤ 6,50
1 [Indiaase voorgerechten] Prawn pakora ¤ 8,50
1 [Indiaase voorgerechten] Chicken tikka ¤ 7,50
[ afbeelding ]
Mijn vader weigert niks hoorquote:Op woensdag 10 mei 2023 23:00 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Lief dat je je vader weigert het eten daar te moeten eten. Van je bami net heeft hij vast zitten smullen.
Genieten zijn zulke momentenquote:Op vrijdag 12 mei 2023 18:31 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Mijn vader weigert niks hoorHet avondeten is gewoonweg schandalig slecht
En wat was het gezellig gisteren, stiefmoeder zou ook mee eten en zusje belde een kwartier van te voren op dat ze ook zou mee eten
Voor het eerst in maanden dat we weer samen waren![]()
En zondag voor moederdag zijn we voor het eerst sinds kerstavond weer echt allemaal bij elkaar want inc alle (klein)kinderen en man van zusje.
Vanavond had ik dus boerenkool op
Het heeft dus nieteens iets met Hollandse pot te maken. Zo slecht. En ik hou van ziekenhuisdiners. Dus echt slecht.quote:Op woensdag 10 mei 2023 17:37 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Aw, liev![]()
Mijn vader heeft ook een poosje in een revalidatiecentrum gezeten.
Het eten was niet bijzonder, maar volgens mijn vader gewoon goed. Hollandse pot.
Nou at die toch alles, dus het was al gauw goed![]()
Verwen hem maar zo lang het kan.
Voor je het weet is het over
Familiequote:Op vrijdag 12 mei 2023 18:36 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Genieten zijn zulke momenten![]()
Ik heb dat komende week. Moeder viert verjaardag op moederdag voor dr kinderen/kleinkinderen/aanhang en met Hemelvaart voor haar familie die ik nooit zie dus dan ga ik weer een bakkie doen want kijk er naar uit om ze na jaren (denk wel 5-6 jaar) eindelijk eens weer te zien
Kind, wat ben jij groot geworden en gegroeid.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 18:36 schreef FutureFairytale het volgende:
- voor haar familie die ik nooit zie dus dan ga ik weer een bakkie doen want kijk er naar uit om ze na jaren (denk wel 5-6 jaar) eindelijk eens weer te zien
quote:Op vrijdag 12 mei 2023 18:38 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Het heeft dus nieteens iets met Hollandse pot te maken. Zo slecht. En ik hou van ziekenhuisdiners. Dus echt slecht.
Is Nasi Kuning Goreng geworden met Atjar Tjampur, Seroendeng en Kroepoekquote:Op vrijdag 12 mei 2023 17:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Vanavond alleen thuis, man is de hort op met vriendin, het hele weekeinde. Dus maak zo een Nasi Goreng
Goed gelukt zeg!quote:Op vrijdag 12 mei 2023 21:12 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Fish en chips.
Patat met zelfgemaakte lekkerbek![]()
Ah ik dacht al zoietsquote:Op vrijdag 12 mei 2023 21:12 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Fish en chips.
Patat met zelfgemaakte lekkerbek![]()
je hebt gelukkig ook de Spaanse zon meegenomen!quote:Op zaterdag 13 mei 2023 07:49 schreef foodlover het volgende:
Donderdag middag om klokslag 15 uur direct na het werk met gierende banden vanuit Murcia vertrokken. Gegeten bij de Mac en overnacht in Figueres. Vrijdag avond om 22:30 in Den Haag aangekomen overdag nodige hompen stokbrood van de pomp met kaas Brie bifi worstjes en zulks. Bij aankomst tomatensoep en wat toastjes met van die Johma achtige salades.
Zo Hollands ontbijtje met brood hagelslag koffie en zulks.
Geniet van je verblijf hier! En vergeet natuurlijk geen koffer vol lekkers mee terug te nemenquote:Op zaterdag 13 mei 2023 07:49 schreef foodlover het volgende:
Donderdag middag om klokslag 15 uur direct na het werk met gierende banden vanuit Murcia vertrokken. Gegeten bij de Mac en overnacht in Figueres. Vrijdag avond om 22:30 in Den Haag aangekomen overdag nodige hompen stokbrood van de pomp met kaas Brie bifi worstjes en zulks. Bij aankomst tomatensoep en wat toastjes met van die Johma achtige salades.
Zo Hollands ontbijtje met brood hagelslag koffie en zulks.
Paardenworstquote:Op zaterdag 13 mei 2023 13:47 schreef golfer het volgende:
Vanmiddag snoep ik een stukje ossenworst en een stukje paardenworst.
Vanavond voor het eerst dit jaar weer BBQ-en. We hebben Indische biefstukspiezen, zelf gemarineerde kippendijsaté's, gemarineerde runderworsten, gemarineerde lamskoteletten, aubergine, maiskolven en een Italiaanse broodsalade met tomaat en komkommer.
Lekker, geniet ervan!quote:Op zaterdag 13 mei 2023 13:47 schreef golfer het volgende:
Vanmiddag snoep ik een stukje ossenworst en een stukje paardenworst.
Vanavond voor het eerst dit jaar weer BBQ-en. We hebben Indische biefstukspiezen, zelf gemarineerde kippendijsaté's, gemarineerde runderworsten, gemarineerde lamskoteletten, aubergine, maiskolven en een Italiaanse broodsalade met tomaat en komkommer.
Hoiquote:Op zaterdag 13 mei 2023 15:34 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Lekker, geniet ervan!
Sowieso gemarineerd vlees > kaal vlees.
Snap mensen niet die graag ongekruid/ongemarineerd/geen saus vlees eten![]()
Lekker! Ook maar weer eens maken, heb toevallig nog wat stukken kaas die op moeten.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 16:26 schreef Soury het volgende:
[ link | afbeelding ]
Mac en kaas moet nog wel de oven in.
Heb ik ook totaal geen problemen mee. Net lekker, goed vlees met een beetje kruiding/zout!quote:Op zaterdag 13 mei 2023 15:53 schreef Molo het volgende:
[..]
Hoi
Goed vlees met peper en zout gaat voor mij boven alles
Mjam jamquote:Op zaterdag 13 mei 2023 18:04 schreef Curiosity het volgende:
[ link | afbeelding ]
Met wit brood en boter om in de jus te soppen.
Zo te zien krijg je er ook een lekker sausje bij dat in het recept niet is te bespeuren.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 15:46 schreef Curiosity het volgende:
[ link | afbeelding ]
Alvast de Indische gehaktballetjes voorbereid, vanavond nog wat ketjap manis toevoegen bij het opwarmen.
https://smaakmenutie.nl/indische-gehaktballetjes-ketjap/
Ok, Loetje.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 18:04 schreef Curiosity het volgende:
[ link | afbeelding ]
Laat maar achterwege als ze niet droog zijn. Voegt niks toe.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 15:46 schreef Curiosity het volgende:
[ link | afbeelding ]
Alvast de Indische gehaktballetjes voorbereid, vanavond nog wat ketjap manis toevoegen bij het opwarmen.
Ziet er werkelijk heerlijk uit!quote:Op zaterdag 13 mei 2023 18:04 schreef Curiosity het volgende:
[ link | afbeelding ]
Oh. Daar zat ik een paar weken geleden niet zo ver vanafquote:Op zaterdag 13 mei 2023 15:46 schreef Curiosity het volgende:
[ link | afbeelding ]
En dat was uit mijn hoofd en zelf bedachtquote:Op dinsdag 25 april 2023 23:27 schreef marc0871 het volgende:
Halverwege de middag een Nongshim instant noodles Kimchi gegeten. Een pakje. Is meer dan een beker.
Niet meer zo heel erg veel honger, maar ik had nog gehakt wat vandaag op moest.
Daar heb ik balletjes van gemaakt, met een beschuitje, sambal, gember, witte peper, uienpoeder, korianderzaad, komijnzaad, knoflook uit de molen en een snufje zout.
Die heb ik gebraden in boter, afgeblusd met een scheutje water en even laten pruttelen.
Erbij had ik een chilisausje, van water, fijngehakte chilies, tomatenpuree, suiker, gember, knoflook uit de molen en een snuf zout.
Gebonden met een maizenapapje.
Op het laatst ketjap toevoegen.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 18:59 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Zo te zien krijg je er ook een lekker sausje bij dat in het recept niet is te bespeuren.
quote:Op zaterdag 13 mei 2023 13:47 schreef golfer het volgende:
Gedaanquote:Op zondag 14 mei 2023 12:10 schreef Blues het volgende:
Van de bbq gister is er nog wat aubergine, komkommer en mais over. Maak ik straks wel een saladetje van of zo.
Lekker veel kaas!quote:Op zondag 14 mei 2023 17:11 schreef praadje het volgende:
Oeps, nog even een foto van de ragu ertussen gezet.
Ziet er top uit!quote:Op zondag 14 mei 2023 18:42 schreef marc0871 het volgende:
Okay. Het werd anders.
Ik vond nog k&k pizzadeeg in de koelkast. Bijna vergeten dat ik het had![]()
Pizza gemaakt met tomatensaus, belegen Goudse, ui, gehakt tomaat en knoflook.
Ik dacht nog een stukje paprika te hebben, maar die was zijn eigen leven gaan leiden![]()
Nu wachten totdat hij gaar is.
[ afbeelding ]
Ouwe kookheldquote:Op maandag 15 mei 2023 18:05 schreef Karzai het volgende:
vanavond een salade met romainesla, spekjes, komkommer tomaat, feta en een eitje met een simpele vinaigrette dressing
[ afbeelding ]
Met hoeveel man eet je hiervan?quote:Op maandag 15 mei 2023 15:54 schreef Bzzzzt het volgende:
Vandaag restjes dag vleesjes die van zaterdag/zondag over zijn moeten op.
Frikandel burnt ends.
St louis style ribs.
Baked beans met gerookt spek ui en pulled pork.
En gyros van het spit. Uiteraard zelf gemarineerd.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Dankuquote:Op maandag 15 mei 2023 19:20 schreef Molo het volgende:
[..]
Ouwe kookheld![]()
Hier asperges met saus, kriel uit de oven en een speklap. Voorlopig genoeg vet baat binnen iig
Dit ziet er echt goed uitquote:Op maandag 15 mei 2023 15:54 schreef Bzzzzt het volgende:
Vandaag restjes dag vleesjes die van zaterdag/zondag over zijn moeten op.
Frikandel burnt ends.
St louis style ribs.
Baked beans met gerookt spek ui en pulled pork.
En gyros van het spit. Uiteraard zelf gemarineerd.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Chinese zwarte bonensaus is snel te zout helaas. Zou lekker zijn als ze het pittig-zoet-zout zouden maken.quote:Op maandag 15 mei 2023 19:37 schreef Curiosity het volgende:
[ link | afbeelding ]
https://ohmyfoodness.nl/kip-in-zwarte-bonensaus/
Best te doen maar iets te zout naar mijn mening.
Ik maak het zelf altijd met gefermenteerde boontjes.
Tot nu toe hebben er 11 personen van gegeten.. heb nu nog 1 portie baked beans over en 3 porties Gyros.quote:Op maandag 15 mei 2023 19:20 schreef Molo het volgende:
[..]
Met hoeveel man eet je hiervan?
Lekker hoor!
Hoe bedoel je droog gebleven?quote:Op maandag 15 mei 2023 19:46 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Dit ziet er echt goed uit![]()
Lekker zeg, is t nog droog gebleven bij je?
[..]
Chinese zwarte bonensaus is snel te zout helaas. Zou lekker zijn als ze het pittig-zoet-zout zouden maken.
Met een zwarte muis????quote:Op maandag 15 mei 2023 22:04 schreef mascara-klodder het volgende:
Had mijn vader voor morgen chili con carne beloofd, dus maar alvast een begin gemaakt
[ link | afbeelding ]
@golfer is al 93 jaar oud, hij ziet dingen niet zo goed meer. Je kunt het hem niet kwalijk nemenquote:
Heerlijk, geniet van de mooie tijd daarquote:Op maandag 15 mei 2023 23:29 schreef capricia het volgende:
Ik zit in Italië. Vlak boven het Gardameer. Bij een Italiaanse familie. Vrienden.
Vanmorgen pannekoeken gekregen. Op zijn Italiaans (lang houdbare melk en olijfolie door het beslag).
Ik vind dit echt minder dan onze Nederlandse pannekoeken. Rinse appelstroop (ik neem dat mee naar Italië, ze houden er van) er op..dan is het prima te eten.
Vanmiddag spaghetti aglio e olio.
Vanavond heb ik voor de famiglia ouderwetse 'Hollandse' nasi gemaakt. Kroepoek en sate saus meegenomen van huis. De rijst hier in Italië is niet echt de nasi rijst..maar weten zij veel. Ze hebben zich overeten.
Haha echt Hollandsquote:Op maandag 15 mei 2023 23:10 schreef foodlover het volgende:
Ochtend puntje salami en eentje met hagelslag, warm saucijzenbroodje van de bakker.
Middag naar Amazing Oriental Ypenburg. Pasteitje rund voor mij en saoto soep voor meneer.
Avond Hollandse andijvie (volledig al het leven uitgekookt) aardappelen en bal gehakt die bijna de pan uit stuiterde van alle pakjes toevoegingen.
Jemigquote:Op dinsdag 16 mei 2023 01:32 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
@:golfer is al 93 jaar oud, hij ziet dingen niet zo goed meer. Je kunt het hem niet kwalijk nemen
Ik dacht dat jij dat al deed met je 871 jaarquote:Op dinsdag 16 mei 2023 07:20 schreef marc0871 het volgende:
[..]
JemigNou wist ik dat dit al niet het jongste groepje was, maar zo brengt hij in z'n eentje het gemiddelde al een paar jaar omhoog
Nee, dat lees je verkeerd. 1151quote:Op dinsdag 16 mei 2023 07:41 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij dat al deed met je 871 jaar
Op mijn telefoon zag het er echt uit als een zwart beessie.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 01:32 schreef mascara-klodder het volgende:
@:golfer is al 93 jaar oud, hij ziet dingen niet zo goed meer. Je kunt het hem niet kwalijk nemen
Meh. Ik dacht ook eerst aan een grote neuskever, of zoquote:Op dinsdag 16 mei 2023 11:32 schreef golfer het volgende:
[..]
Op mijn telefoon zag het er echt uit als een zwart beessie.
Klinkt niet lekker, balen. Je kunt ze ook in stukjes snijden en ze met uitjes e.d. bakken en er een (pasta-)saus of zo mee maken misschien? Dan proef je die burger niet zo...quote:Op dinsdag 16 mei 2023 15:03 schreef junkiesietze het volgende:
Gister voorgegaarde kipburgers gehaald bij de lidl,
Nooit meer, maar ik moet er nog 2 opeten want ze komen per 4.
Gister had ik alleen een broodje, de burger en saus
vandaag maar een beetje aankleden met sla en een tomaatje, misschien zelfs een ei, misschien is het dan wel lekker.
Ooh lekker!!quote:Op dinsdag 16 mei 2023 16:27 schreef golfer het volgende:
Gekookte asperges, gebakken krieltjes, beenham en en botersausje.
In de ingrediënten staat geen kaas, zou ik dus mooi skippenquote:Op dinsdag 16 mei 2023 15:29 schreef junkiesietze het volgende:
https://www.jumbo.com/pro(...)tyle-650ml-441302FLS
heeft iemand deze al eens geprobeerd?![]()
Boh, lekker zeg!quote:Op dinsdag 16 mei 2023 16:43 schreef anndb het volgende:
Lunch was vissoepje en daarna steak tartare. Vanavond nog geen idee.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Pasta carbonara is heerlijk als het echt door een Italiaan wordt gemaakt met spek en rauw ei.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 16:35 schreef uniekhoorn het volgende:
Wij bestellen wat bij de Italiaan. Weet nog niet wat. Misschien een pasta carbonara (nog nooit gehad..) of een pizza met salami, spek, carpaccio, ui, ei en gorgonzola
Nee zelf maken is beter en snel en makkelijk. Bezorgenquote:Op dinsdag 16 mei 2023 17:16 schreef golfer het volgende:
[..]
Pasta carbonara is heerlijk als het echt door een Italiaan wordt gemaakt met spek en rauw ei.
Mario?quote:Op dinsdag 16 mei 2023 17:16 schreef golfer het volgende:
[..]
Pasta carbonara is heerlijk als het echt door een Italiaan wordt gemaakt met spek en rauw ei.
quote:Op dinsdag 16 mei 2023 16:27 schreef golfer het volgende:
quote:Op dinsdag 16 mei 2023 16:27 schreef golfer het volgende:
Die hier kan het niet, totaal verzouten, bovendien hoort het met Guancialequote:Op dinsdag 16 mei 2023 17:16 schreef golfer het volgende:
[..]
Zelf gemaakte kroepoekquote:Op dinsdag 16 mei 2023 18:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Vanavond maak ik Bami Goreng met kip en gamba's, ei, Sambal goreng boontjes, atjar bietjes, Seroendeng, vers gebakken kroepoek.
Hij is niet zelf gemaakt, heb dat een keer gedaan maar moet het nog een keer doen, dit is gekochte die je zelf moet afbakken, maar wel met 60% Garnalen.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 18:11 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zelf gemaakte kroepoekheb je een foto, benieuwd hoe het er uit ziet en smaakt.
Yes. Als je geen sterke kaassmaak wilt en gewoon een vette saus dan vind je dit lekker.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 15:29 schreef junkiesietze het volgende:
https://www.jumbo.com/pro(...)tyle-650ml-441302FLS
heeft iemand deze al eens geprobeerd?![]()
Waar doe je of gebruik je dat dan op?quote:Op dinsdag 16 mei 2023 19:10 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Yes. Als je geen sterke kaassmaak wilt en gewoon een vette saus dan vind je dit lekker.
Ik heb net frietjes op met dezequote:Op dinsdag 16 mei 2023 19:10 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Yes. Als je geen sterke kaassmaak wilt en gewoon een vette saus dan vind je dit lekker.
Ach hou op Mayo is niet vega ga weg met die troepquote:Op dinsdag 16 mei 2023 19:20 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik heb net frietjes op met deze
[ link | afbeelding ]
Vind het nog lekker ook
Er zit wel bacon inquote:Op dinsdag 16 mei 2023 19:25 schreef -Sigaartje het volgende:
Als je geen eieren doet in mayonaise, moet je het geen mayonaise meer noemen. Dan is het iets anders.
Dat iemand het lekker vindt, prima, maar noem het geen mayo, noem het iets anders.
Echt?? Dus je doet verschrikkelijk veel moeite om mayo room/ei-vrij te krijgen en dan mik je er bacon in?quote:
Nee dat denk ik niet dat zou wel een vreselijk mislukt product zijnquote:Op dinsdag 16 mei 2023 19:29 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Echt?? Dus je doet verschrikkelijk veel moeite om mayo room/ei-vrij te krijgen en dan mik je er bacon in?
Als het nou nep-bacon was, ok, maar ik vrees dat je gelijk hebt.
Wat je lekker vind. Kun je als saus gebruiken voor gebakken aardappels of friet, of op een broodje worst met ketchup denk ik.quote:
Klinkt lekker hartig. Ik at zaterdag bij vriendinnen hapjes en toen probeerde ik Remia pindasaus uit (gewoon koud). Was gewoon prima. Als pindasaus die is afgekoeld op je bordquote:Op dinsdag 16 mei 2023 19:20 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik heb net frietjes op met deze
[ link | afbeelding ]
Vind het nog lekker ook
Oehhh, daar zou ik wel het recept van willen.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 20:07 schreef marc0871 het volgende:
Shanghai Chicken
[ afbeelding ]
In het kopje nog geroosterde sesamzaadjes.
Om te beginnen, kook je wok noodles/eier noodles, zoals aangegeven.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 22:25 schreef praadje het volgende:
[..]
Oehhh, daar zou ik wel het recept van willen.
quote:Op woensdag 17 mei 2023 00:29 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Om te beginnen, kook je wok noodles/eier noodles, zoals aangegeven.
Ik gebruik deze
[ afbeelding ]
Maar gebruik wat jij lekker vindt.
Super, dankjewel. En dan ook nog zo uitgebreid beschreven![]()
In iig al dente, net gaar, met een bite. Mag een beetje chewy aanvoelen.
Koud spoelen. Weer in de pan en wegzetten.
Ik gebruikte 2 plakken. Had ik, met de groente en het vlees, een behoorlijk maal aan.
Ondertussen kan je een half uitje in kwart ringen snijden,
Een stuk prei in halve ringen,
Een teentje knoflook fijnhakken,
Een pepertje fijnhakken. Of sambal naar smaak.
Ik heb er hier een stuk paprika bij gedaan.
Taugé, witte kool, Chinese kool, reepjes wortel kan ook.
Voor mijn part gooi je er een bak bami/nasi of oosterse roerbakmix in. Wat jij lekker vind.
Rooster ook een eetlepel sesamzaadjes, in een droge wok.
Voor het vlees heb ik kipfilet gebruikt. Als jij dijfilet lekker vind, vooral doen.
In de breedte, in dunne reepjes snijden.
Vind je de reepjes te lang, snij je ze door midden.
Verder niks mee doen. Er zit straks smaak zat aan.
Voor de saus heb ik een eetlepel bruine suiker,
Een eetlepel mirin,
Een eetlepel neutrale olie. Ik gebruik zonnebloemolie,
Een eetlepel ketjap manis,
Een goede theelepel 5-spice
Een afgestreken theelepel gemberpoeder,
Een afgestreken theelepel korianderzaad,
Een keer schudden met witte peper,
Een eetlepel oestersaus,
Eetlepel azijn,
2 theelepels maizena,
En een half kopje water.
Mengen.
Genoeg neutrale olie in een wok. Mag best een plasje in liggen.
Kipreepjes rondom aanbakken,
Ui, knoflook en pepertje erbij en roerbakken tot geurig,
Dan paprika erbij en even meebakken,
Prei erbij en even meebakken,
Saus nog een keer doorroeren en erbij doen,
Roeren totdat het wat gaat binden,
Check even voor zout,
Dan de noodles erbij en in de saus omscheppen,
Voeg nog een paar druppels sesamolie toe, voor extra smaak.
Serveren op een bord of in een kom, met wat geroosterde sesamzaadjes.
Jaaa lekker die zandtaartjes met marmelade voor het ontbijt. Italianen ontbijten graag zoet met zo een stukje taart, koek, een cornetti of chocolade broodje.quote:Op maandag 15 mei 2023 23:31 schreef capricia het volgende:
Vanmiddag in Italië deze taart samen gebakken. Die is voor het ontbijt, morgen.
Crostata con marmellata di fragole:
[ link | afbeelding ]
Het kwam op mij over als een zanddeeg als basis voor de taart. Met eigen gemaakte aardbeienjam.
Lijkt me een heerlijk ontbijtje dus.![]()
Ooh een cornetti vol pistachecrèmequote:Op woensdag 17 mei 2023 08:02 schreef foodlover het volgende:
[..]
Jaaa lekker die zandtaartjes met marmelade voor het ontbijt. Italianen ontbijten graag zoet met zo een stukje taart, koek, een cornetti of chocolade broodje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |