quote:
Dank je Molo!quote:Op vrijdag 5 mei 2023 14:26 schreef Molo het volgende:
[..]![]()
nog helemaal niet op dit jaar, schandelijk!
En Seoul, gaaf. Veel plezier FFT!
Ja wie doet er nou aspergesaus op zn aardappels? daar hoort mayo bijquote:Op vrijdag 5 mei 2023 14:17 schreef Molo het volgende:
[..]
Al die saus en dan óók nog mayo, held![]()
D
Goeie reminder wel, dit weekend lekker asperges maken, hmmmm
De mijnequote:Op vrijdag 5 mei 2023 17:42 schreef golfer het volgende:
Straks: van de Dekamarkt een kant en klare quiche lorainne voor mij en een quiche met spinazie en courgette met wat veldsla voor B.
Lekker!quote:Op vrijdag 5 mei 2023 18:21 schreef Soury het volgende:
[ link | afbeelding ]
Buikspek in een jasje en noedels
Dat klinkt goed idd, luxer dan verwachtquote:Op zaterdag 6 mei 2023 12:27 schreef Kanaroe het volgende:
Toch een goeie BBQ gehad gisteren, vispakketjes met schol en zalm, visspiesjes met kabeljauw en zalm.
Lekkere varkenssateetjes en shashlicks![]()
Er was ook veel wijn en net werd heul erg laat
Jeps, inderdaad, veel verse salades en fruit erbij, het smaakte me prima!quote:Op zaterdag 6 mei 2023 15:25 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Dat klinkt goed idd, luxer dan verwacht
Zo leuk, die foto`s uit het verre Korea!quote:Op zaterdag 6 mei 2023 15:31 schreef FutureFairytale het volgende:
Heel veel gezien, gelopen en internationaal gegeten vandaag.
Ontbijt thuis (kimbap):
[ link | afbeelding ]
Lunch bij Abiko Curry. Van oorsprong Japanse keten die naar Korea is gegaan en Korea heeft het weer naar de VS gebracht.
Curry rice met champignons spicy level 3, met kaas:
[ link | afbeelding ]
Hayashi curry rice met champignons spicy level Volcano (voor mij natuurlijk), met zacht eitje:
[ link | afbeelding ]
Eitje na pellen erop:
[ link | afbeelding ]
Daarna (en daarvoor) koffie, chocolademelk en een Affogato (gedeeld).
Avondeten bij Lotteria (de Koreaanse McDonald's). Bulgogi burger, Mala Shrimp burger, friet met chilikruiden (shaker fries), hotwings met kaaskruiden, nuggets met kaaskruiden, mosterd- en jambalaya saus.
Alles was weer om te smullen.
[ link | afbeelding ]
quote:Op zaterdag 6 mei 2023 16:05 schreef golfer het volgende:
Vanavond, vanwege succes en lekkerheid in de herhaling: asperge-risotto met gerookte zalm.
Ik ben onderweg!quote:Op zaterdag 6 mei 2023 19:16 schreef stavromulabeta het volgende:
[ afbeelding ]
Voorgerecht: zelfgemaakte reuzenravioli met ossenstaartvulling en daslookpesto.
Wauw!quote:Op zaterdag 6 mei 2023 19:16 schreef stavromulabeta het volgende:
[ afbeelding ]
Voorgerecht: zelfgemaakte reuzenravioli met ossenstaartvulling en daslookpesto.
Oeh. Goeiequote:Op zaterdag 6 mei 2023 22:21 schreef foodlover het volgende:
Morgen eters voor bbq "Nederlandse stijl". Kipsate gemarineerd en een kouw sjottel a.k.a. aardappel rundvlees salade gemaakt die staat in de koelkast te trekken.
Heb het vandaag eenvoudig gehouden middag een mc chicken en een cheeseburger avond wat stukjes diepvries pizza salami en ham champignon.
Krijg morgen Nederlanders te eten dus dan is dat leuk en lekker om te maken.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 22:41 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Oeh. Goeie![]()
Kan ik ook wel weer eens maken
Dat het je goed mag smakenquote:Op zaterdag 6 mei 2023 23:00 schreef foodlover het volgende:
[..]
Krijg morgen Nederlanders te eten dus dan is dat leuk en lekker om te maken.
Komende vrijdag vertrekken we voor een goeie week naar Nederland met de auto. Heb al een schandalig lijstje met lekkernijen om te gaan eten zoals Bram Ladage friet, Chinees Indisch afhaalchinees
, Surinaamse broodjes en zulks.
15 Jaar geleden was ik ook in Korea en toen hadden ze t nog niet echt, op Pizza Hut, Lotteria en pretzels met kaassaus na.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 16:03 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Zo leuk, die foto`s uit het verre Korea!
Wat me opvalt is dat er regelmatig kaas in de gerechten verwerkt wordt, had ik niet verwacht in de Koreaanse keuken!
Krijg je NL'ers uit NL of die ook in Spanje wonen?quote:Op zaterdag 6 mei 2023 23:00 schreef foodlover het volgende:
[..]
Krijg morgen Nederlanders te eten dus dan is dat leuk en lekker om te maken.
Komende vrijdag vertrekken we voor een goeie week naar Nederland met de auto. Heb al een schandalig lijstje met lekkernijen om te gaan eten zoals Bram Ladage friet, Chinees Indisch afhaalchinees
, Surinaamse broodjes en zulks.
Veel (eet-) plezier en een mooie tijd in Korea!quote:Op zaterdag 6 mei 2023 23:58 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
15 Jaar geleden was ik ook in Korea en toen hadden ze t nog niet echt, op Pizza Hut, Lotteria en pretzels met kaassaus na.
Het is nu zo anders geworden; hypermodern, allemaal Westerse tentjes, vooral luxe koffietentjes (met de creatiefste lattes, ijsthee en zacht romig gebak) zijn als paddenstoelen uit de grond geschoten. Hadden ze nog niet en nu ruim 12.000 in alleen Seoul
De jeugd wil graag Westers zijn, zie ik ook aan hun uiterlijk. Gelukkig vind ik nog veel Koreaans traditioneel eten, nou ja, overal is er eten. Per 100 meter zo'n 17 restaurants, 4 koffietentjes en een supermarkt
[..]
Krijg je NL'ers uit NL of die ook in Spanje wonen?
Wat leuk dat je naar NL gaat komende week en goed van je dat je voorbereid bent met een lijstje wat je wilt eten
Ook in de tuin. Dat spul groeit op plekken waar niks anders wil groeien. Maar deze daslook kwam van een groentekraampje bij een landgoed in de buurt.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 20:01 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Wauw!
Heb je daslook in de tuin? Mooie bloemetjes
Ik zie dat je inmiddels ook met stokjes overweg kan. En dan ook nog met de metalen uitvoering.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 23:58 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
15 Jaar geleden was ik ook in Korea en toen hadden ze t nog niet echt, op Pizza Hut, Lotteria en pretzels met kaassaus na.
Het is nu zo anders geworden; hypermodern, allemaal Westerse tentjes, vooral luxe koffietentjes (met de creatiefste lattes, ijsthee en zacht romig gebak) zijn als paddenstoelen uit de grond geschoten. Hadden ze nog niet en nu ruim 12.000 in alleen Seoul
De jeugd wil graag Westers zijn, zie ik ook aan hun uiterlijk. Gelukkig vind ik nog veel Koreaans traditioneel eten, nou ja, overal is er eten. Per 100 meter zo'n 17 restaurants, 4 koffietentjes en een supermarkt
[..]
Krijg je NL'ers uit NL of die ook in Spanje wonen?
Wat leuk dat je naar NL gaat komende week en goed van je dat je voorbereid bent met een lijstje wat je wilt eten
Vaak is het een rvs kom alleen waar ik de bibimmyeon kreeg was het in een plastic kom, was ook een soort snackbar achtige tent waar ze wel zelf gimbap rolden voor het raam.quote:Op zondag 7 mei 2023 10:07 schreef z80 het volgende:
[..]
Ik zie dat je inmiddels ook met stokjes overweg kan. En dan ook nog met de metalen uitvoering.![]()
Korea Noord en Zuid gebruiken als enige de metalen uitvoering.
De koude noedels worden die nog steeds in een rvs kom geserveerd? Of is dit inmiddels kunststof geworden.
Eigenlijk moet ik weer een keer terug naar Korea zo veel te zien. Zo veel lekker eten. Zo scherp eten, daar kan Thailand niet tegenop.
Dit!quote:Op zondag 7 mei 2023 12:41 schreef mascara-klodder het volgende:
@:FutureFairytale ik word helemaal blij van je posts hier
altijd goede keuze!quote:Op zaterdag 6 mei 2023 19:26 schreef borisz het volgende:
Ik stond bij de Appie en toen...
Het werd een Verspakket tomatensoep
Leuk te horenquote:Op zondag 7 mei 2023 12:41 schreef mascara-klodder het volgende:
@:FutureFairytale ik word helemaal blij van je posts hier
Ow wow!! (ow nee dat is Mark Wiensquote:Op zondag 7 mei 2023 12:47 schreef FutureFairytale het volgende:
Lunch in restaurant Mokmyeoksanbang heeft Michelin gids vermeldingen:
[ link | afbeelding ]
Al lekker druk en mooie tent in de bergen:
[ link | afbeelding ]
Keuken:
[ link | afbeelding ]
Sanbap Bibimbap en Pa Jeon besteld:
[ link | afbeelding ]
De bibimbap; zelf alles toevoegen en doorroeren:
[ link | afbeelding ]
De Pa JeonEcht; Korea heeft de allerlekkerste pannenkoeken! Vol lente-ui en inktvis, lekker dik en krokante korst. Dopen in gochujang en sojasaus:
[ link | afbeelding ]
Avondeten bij een Chinees, ook populair bij de Chinezen. We kwamen precies op tijd. De Jjajangmyeon (nog lekkerder dan de eerste keer in Chinatown). Zo goedkoop en zulk lekker comfort food:
[ link | afbeelding ]
@:Z80; toevallig hierbij scheppen peper eropEn na het doorroeren nog 2 scheppen erbij gedaan. Jammie!!
[ link | afbeelding ]
Wauw, die inktvispannenkoek, het water loopt me in de mondquote:Op zondag 7 mei 2023 12:47 schreef FutureFairytale het volgende:
Lunch in restaurant Mokmyeoksanbang heeft Michelin gids vermeldingen:
[ link | afbeelding ]
Al lekker druk en mooie tent in de bergen:
[ link | afbeelding ]
Keuken:
[ link | afbeelding ]
Sanbap Bibimbap en Pa Jeon besteld:
[ link | afbeelding ]
De bibimbap; zelf alles toevoegen en doorroeren:
[ link | afbeelding ]
De Pa JeonEcht; Korea heeft de allerlekkerste pannenkoeken! Vol lente-ui en inktvis, lekker dik en krokante korst. Dopen in gochujang en sojasaus:
[ link | afbeelding ]
Avondeten bij een Chinees, ook populair bij de Chinezen. We kwamen precies op tijd. De Jjajangmyeon (nog lekkerder dan de eerste keer in Chinatown). Zo goedkoop en zulk lekker comfort food:
[ link | afbeelding ]
@:Z80; toevallig hierbij scheppen peper eropEn na het doorroeren nog 2 scheppen erbij gedaan. Jammie!!
[ link | afbeelding ]
Street food in t begin ben ik gisteren geweest (en cheese corn dog gegeten). Verder wel gegeten wat hij ook had alleen in andere tentjesquote:Op zondag 7 mei 2023 15:05 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Ow wow!! (ow nee dat is Mark Wiens)
Is Mike Chen daar ook niet geweest?
Bah, vies, echt ranzig lekker geworden....dit ga ik vaker makenquote:Op zondag 7 mei 2023 17:47 schreef eudaemonia het volgende:
Zelf bezig met een traditionele stoofpot, maar dan met bier, een bierstoofpot! Eerste keer dat ik het uitprobeer, maar het ruikt al zalig
Heb je verder wel geld enzo? Anders hou ik een donatie actie voor je hoor. Dit zou ik een dakloze nog niet geven.quote:Op zondag 7 mei 2023 23:48 schreef Soury het volgende:
Ik had geen zin om boodschappen te doen. Wat had ik nog eieren slagroom blauwe kaas en dat met bloem een (mislukte) pannenkoek van gemaakt. En was lekker [ link | afbeelding ]
Nee ik dm mijn rekeningnummer wel even niet onder de 200 euro graagquote:Op zondag 7 mei 2023 23:54 schreef PS. het volgende:
[..]
Heb je verder wel geld enzo? Anders hou ik een donatie actie voor je hoor. Dit zou ik een dakloze nog niet geven.
Dit is niet bestquote:Op zondag 7 mei 2023 23:48 schreef Soury het volgende:
Ik had geen zin om boodschappen te doen. Wat had ik nog eieren slagroom blauwe kaas en dat met bloem een (mislukte) pannenkoek van gemaakt. En was lekker [ link | afbeelding ]
Wel erg lekkerquote:
Vreetzakje.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 13:28 schreef FutureFairytale het volgende:
Een restaurant vanavond dichtbij Lotte World (wat een mega gebouw zeg!)
Had weer mijn favo Jjajangmyeon. Deze noodles waren handgemaakt dus ik vroeg een grote portie (maar ¤ 0,68 meer)![]()
Vrouw riep dat ik moest stoppen met chili erin gooien want het was te heet. Toen gooide ik er later nog 5 scheppen in en toen moest ze grinniken
[ link | afbeelding ]
Saus en noodles doorgeroerd.
[ link | afbeelding ]
Kimchi Jeon (kimchi pannenkoek)
[ link | afbeelding ]
Bijgerechten waren onbeperkt zelfservice gratis. Die gele radijs is zo lekker bij de hartige vette saus van de noodles.
[ link | afbeelding ]
Morgen nog 1 keer dit gerecht, herhaling in Myeongdong bij de Chinees, en 's avonds is de bedoeling nog een lekkere soep/stoofpot bij ons in de buurt.
Heerlijk hoor, er was gisteren toevallig een programma op tv over koreaans eten, erg interessantquote:Op dinsdag 9 mei 2023 13:28 schreef FutureFairytale het volgende:
Een restaurant vanavond dichtbij Lotte World (wat een mega gebouw zeg!)
Had weer mijn favo Jjajangmyeon. Deze noodles waren handgemaakt dus ik vroeg een grote portie (maar ¤ 0,68 meer)![]()
Vrouw riep dat ik moest stoppen met chili erin gooien want het was te heet. Toen gooide ik er later nog 5 scheppen in en toen moest ze grinniken
[ link | afbeelding ]
Saus en noodles doorgeroerd.
[ link | afbeelding ]
Kimchi Jeon (kimchi pannenkoek)
[ link | afbeelding ]
Bijgerechten waren onbeperkt zelfservice gratis. Die gele radijs is zo lekker bij de hartige vette saus van de noodles.
[ link | afbeelding ]
Morgen nog 1 keer dit gerecht, herhaling in Myeongdong bij de Chinees, en 's avonds is de bedoeling nog een lekkere soep/stoofpot bij ons in de buurt.
Correctie: Ze kwamen net met een (nog warme) appelflap langs op het werk en die kon ik niet weerstaan dus de walnoten of bifiworst wordt vandaag overgeslagen.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 10:35 schreef oppiedoppie het volgende:
12:00 Avocado/ei/rucola salade en bospaddestoelensoep
15:00 handje walnoten of bifiworstje (nog geen keuze gemaakt)
18:00 zelfgemaakte aspergesoep
21:00 eitje (na het sporten)
Over de hele dag ongeveer 2 liter aan (groene) thee.
Zeker leuk, thanks! Ga ik morgen tijdens ontbijt bekijkenquote:Op dinsdag 9 mei 2023 13:53 schreef Karzai het volgende:
[..]
Heerlijk hoor, er was gisteren toevallig een programma op tv over koreaans eten, erg interessant
https://www.npostart.nl/KN_1729461
Ik moest ook meteen aan FFT denken, mooi programma was dat!quote:Op dinsdag 9 mei 2023 13:53 schreef Karzai het volgende:
[..]
Heerlijk hoor, er was gisteren toevallig een programma op tv over koreaans eten, erg interessant
https://www.npostart.nl/KN_1729461
quote:Op dinsdag 9 mei 2023 16:46 schreef golfer het volgende:
Vanavond: gebakken aardappeltjes met knoflook en paprika, een salade met ei, komkommer en tomaat met een honing-mosterddressing en gebraden gemarineerde lamskoteletten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |