abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209011267
Uitgerekende data:

Midden april: margaretha_01
Eind April: Ed1234

Midden juni: Michelangela (meisje)
16 juni: Bienelientjee (meisje)
Eind juni: Mardy_Bum
30 juni: girlnextdoor.

Midden juli: ***TheGirlNextDoor*** (meisje)
Tweede helft juli: ***Piles***

30 augustus: Debsterr (meisje)

7 september: Peacefull

November: arvensis
9 november: Spirit82

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Het Fok! prematurenpakket bevindt zich momenteel bij B.ertha.

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!
Sarcasme. Herken het.
  vrijdag 5 mei 2023 @ 09:32:27 #2
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_209011646
Fijn dat alles nu in orde leek @Spirit82! @Ceviche succes vandaag en oeffff @Bienelientjee kan me voorstellen dat je gesloopt was!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  vrijdag 5 mei 2023 @ 09:32:48 #3
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_209011649
Vandaag is het precies een jaar geleden dat we het nieuws kregen dat Mina was overleden in de buik. Rare dag.
pi_209011963
Oh @Debsterr, wat verdrietig. Dat is een dag die in je geheugen gegrift staat natuurlijk. Dikke knuffel voor jou.
Sarcasme. Herken het.
  Manager PR/Moderator vrijdag 5 mei 2023 @ 10:10:54 #5
269689 crew  Viv
pi_209012360
Sterkte vandaag Debsterr!
  vrijdag 5 mei 2023 @ 10:46:59 #7
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_209012361
quote:
17s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 09:32 schreef Debsterr het volgende:
Vandaag is het precies een jaar geleden dat we het nieuws kregen dat Mina was overleden in de buik. Rare dag.
;( :*
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_209012379
quote:
;( Ik vond het toen zo extreem heftig en nu nog. Sterkte vandaag, kan me goed voorstellen dat het raar voelt. :*
pi_209012839
quote:
Och Debsterr, een dag die jullie altijd bij zal blijven :*
Geven jullie nog een speciale draai aan vandaag? Of aan Mina's geboortedag?
  vrijdag 5 mei 2023 @ 11:48:49 #10
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_209013076
De echo was niet goed, blijkbaar is het hartje vorige week toch nog gestopt met kloppen.
Was nog wel een beetje onverwacht, uiteindelijk 3 echo's gehad die goed waren en de verwachting was dat het goed zou aflopen maar helaas toch niet.

Iedereen veel geluk en succes gewenst met de zwangerschappen (en daarna), en heel erg bedankt voor het meeleven eerder O+
Hopelijk tot ziens.
  vrijdag 5 mei 2023 @ 12:07:28 #11
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_209013264
Ach nee @Ceviche, wat ontzettend verdrietig! Namens mij een extra dikke bear hug, sterkte met de afwikkeling lichamelijk en plaatsje geven mentaal.
  vrijdag 5 mei 2023 @ 12:41:29 #12
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_209013762
@ iedereen dank voor jullie lieve reacties! We hebben vanochtend tijdens ontbijt er wel even bij stilgestaan, en zondag (geboortedag) hebben we een leuke activiteit met de hond gepland staan. Verder geven we er geen enorme lading aan maar is het wel een periode waarin we het er extra vaak over hebben, zeker i.c.m. de huidige zwangerschap natuurlijk.
pi_209013946
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 11:48 schreef Ceviche het volgende:
De echo was niet goed, blijkbaar is het hartje vorige week toch nog gestopt met kloppen.
Was nog wel een beetje onverwacht, uiteindelijk 3 echo's gehad die goed waren en de verwachting was dat het goed zou aflopen maar helaas toch niet.

Iedereen veel geluk en succes gewenst met de zwangerschappen (en daarna), en heel erg bedankt voor het meeleven eerder O+
Hopelijk tot ziens.
Oh nee. ;( Heel veel sterkte gewenst!
  vrijdag 5 mei 2023 @ 12:52:59 #14
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_209013995
Veel sterkte vandaag Debsterr!

Baby ligt helaas weer in de stuit. Was overtuigd dat ze gisteravond hoofd beneden lag, want voor het eerst in weken voelde ik later in de avond de hik diep in mijn heupbot! :D Maar meisje is vannacht dus weer geflipt!

Moet voor een groei scan vanmiddag omdat bij het buikmeten vandaag het groei lijntje aardig afgebogen is. Ze maakte zich geen zorgen. Maar ze gaan alles weer ff checken!
  vrijdag 5 mei 2023 @ 12:53:10 #15
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_209014001
quote:

Hopelijk tot ziens.
Ah wat kut ;( Sterkte! :*
|| justdiggit.org ||
  vrijdag 5 mei 2023 @ 13:06:08 #16
318361 Bienelientjee
pi_209014278
Oh wat kut Ceviche, heel veel sterkte!
  Manager PR/Moderator vrijdag 5 mei 2023 @ 13:23:22 #17
269689 crew  Viv
pi_209014698
quote:

Hopelijk tot ziens.
Oh nee, wat verdrietig ;( . Heel veel sterkte voor jullie.
Sarcasme. Herken het.
  vrijdag 5 mei 2023 @ 14:55:45 #19
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_209015503
Wat een verdrietig nieuws @Ceviche . Heel veel sterkte gewenst. Het is niet niks.

@Debsterr die datums sla je ongewild toch op.. ik had dat op 20 april en weet dat ik dat 10 juni weer ga krijgen. Het voelt echt niet fijn zo'n dag, ik liep half huilend rond in het besef dat ik al een kind had moeten hebben maar ik voelde ook dankbaarheid dat het kindje wat nu in mijn buik zit het zo goed doet. Laatst toen ik een intake had bij de kraamhulp gingen ze gegevens checken en zei de kraamhulp: het klopt dat het je derde zwangerschap is? Had er geen rekening mee gehouden dat dat naar boven kwam en moest ik tranen ook weer wegslikken. Het zal atijd beladen blijven.
With love :*
  vrijdag 5 mei 2023 @ 23:06:17 #20
149959 SQ
snelle trees
pi_209022288
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 14:55 schreef girlnextdoor. het volgende:
Wat een verdrietig nieuws @:Ceviche . Heel veel sterkte gewenst. Het is niet niks.

@:Debsterr die datums sla je ongewild toch op.. ik had dat op 20 april en weet dat ik dat 10 juni weer ga krijgen. Het voelt echt niet fijn zo'n dag, ik liep half huilend rond in het besef dat ik al een kind had moeten hebben maar ik voelde ook dankbaarheid dat het kindje wat nu in mijn buik zit het zo goed doet. Laatst toen ik een intake had bij de kraamhulp gingen ze gegevens checken en zei de kraamhulp: het klopt dat het je derde zwangerschap is? Had er geen rekening mee gehouden dat dat naar boven kwam en moest ik tranen ook weer wegslikken. Het zal atijd beladen blijven.
Het is natuurlijk voor iedereen anders, maar dit hoeft gelukkig echt niet zo te zijn. Mijn persoonlijke ervaring (ik heb ook twee miskramen gehad voor ik mijn eerste kindje kreeg) is dat het vasthouden van die gezonde baby echt alle pijn van die miskramen weg heeft genomen.
Voor ik zwanger werd van mijn derde kreeg ik ook weer een miskraam en hoewel ik daar natuurlijk stevig van baalde, was het ook totaal niet vergelijkbaar met de pijn die ik de eerste twee keer voelde.

Uiteraard hoeft dit voor jou niet zo te zijn, maar ik hoop het natuurlijk wel :) :*
disclaimer
  vrijdag 5 mei 2023 @ 23:06:47 #21
149959 SQ
snelle trees
pi_209022292
Ceviche, wat ontzettend verdrietig na drie goede echo's ;( heel veel sterkte :*
disclaimer
  vrijdag 5 mei 2023 @ 23:18:12 #22
346653 Ceviche
pi_209022411
Dank jullie wel allemaal O+

Vooral erg zuur dat ze bepaald hebben dat de hartje op dag x is gestopt, en ik die dag dus nog een echo heb gehad aan het eind van de middag en toen alles nog goed was.
Dus letterlijk een extra echo laten maken ter geruststelling, alles prima, en dus een paar uur later (zo voelt het tenminste) is het dan alsnog misgegaan en daar kom je dan pas 1,5 week later achter.

In eerste instantie was ik er vrij nuchter onder (want ik had er sowieso al niet zo'n goed gevoel over dus heel onverwacht kwam het ook weer niet, en nog wat rationele redenen) maar dat detail vond ik toch wel wrang ofzo.

Maar goed, het is wat het is, hopelijk is het allemaal gauw achter de rug en kunnen we verder.
pi_209023208
Sterkte Ceviche, Ik snap heel goed dat dat extra naar voelt :*.
  zaterdag 6 mei 2023 @ 08:35:52 #24
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_209024007
Heel begrijpelijk @Ceviche :* sowieso alle gevoel mag er zijn in zo’n situatie, helaas teveel ervaring mee. Hoe is je partner eronder?
  zaterdag 6 mei 2023 @ 10:55:43 #25
346653 Ceviche
pi_209025283
quote:
17s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 08:35 schreef Debsterr het volgende:
Heel begrijpelijk @:ceviche :* sowieso alle gevoel mag er zijn in zo’n situatie, helaas teveel ervaring mee. Hoe is je partner eronder?
Mijn partner is er redelijk hetzelfde onder, het kwam voor hem wel een stuk onverwachter en het is voor hem wat meer beladen, maar in grote lijnen ervaren we het wel hetzelfde.
Het is ook nog wel heel vroeg in de zwangerschap natuurlijk, in een periode dat je weet dat het mis kan gaan, dat maakt het ook wel makkelijker te relativeren voor ons.
Ik ken jouw verhaal ook, heel heftig :*
Dat zijn toch ook wel verhalen die je meeneemt als je zelf zwanger raakt, dat je van tevoren weet dat het helaas niet altijd goed gaat.
pi_209026739
Jeetje wat heftig. Heel veel sterkte @Ceviche
pi_209061449
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 23:18 schreef Ceviche het volgende:
Dank jullie wel allemaal O+

Vooral erg zuur dat ze bepaald hebben dat de hartje op dag x is gestopt, en ik die dag dus nog een echo heb gehad aan het eind van de middag en toen alles nog goed was.
Dus letterlijk een extra echo laten maken ter geruststelling, alles prima, en dus een paar uur later (zo voelt het tenminste) is het dan alsnog misgegaan en daar kom je dan pas 1,5 week later achter.

In eerste instantie was ik er vrij nuchter onder (want ik had er sowieso al niet zo'n goed gevoel over dus heel onverwacht kwam het ook weer niet, en nog wat rationele redenen) maar dat detail vond ik toch wel wrang ofzo.

Maar goed, het is wat het is, hopelijk is het allemaal gauw achter de rug en kunnen we verder.
Oh balen zeg, maar zo herkenbaar. Hier zes weken geleden ook een miskraan gehad en bij de1e echo een kloppend hartje en bij de 2e echo niet meer, en hoewel we een kloppend hartje hadden, had ik er geen goed gevoel bij en wist ik diep van binnen dus al dat het niet goed was.

Sterkte.
  maandag 8 mei 2023 @ 19:50:47 #28
346653 Ceviche
pi_209062814
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 18:40 schreef Mahra het volgende:

[..]
Oh balen zeg, maar zo herkenbaar. Hier zes weken geleden ook een miskraan gehad en bij de1e echo een kloppend hartje en bij de 2e echo niet meer, en hoewel we een kloppend hartje hadden, had ik er geen goed gevoel bij en wist ik diep van binnen dus al dat het niet goed was.

Sterkte.
;( Jij ook veel sterkte gewenst.
Ik had er ook niet zo'n goed gevoel bij, maar alle foute signalen konden ook gewoon niks betekenen en het zag er toch een tijd goed uit.
Maar overmorgen kan ik al bij een gynaecoloog terecht en ik kan daar hopelijk e.e.a. nog vragen (of alle tekenen zoals bloedverlies en weinig kwaaltjes nou achteraf toch samenhingen met de miskraam of dat dit er echt los van stond, bijvoorbeeld).
  maandag 8 mei 2023 @ 20:39:27 #29
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_209063656
Fijn dat je snel bij de gyn terecht kan @Ceviche . Is dat ook om te bespreken hoe of wat qua lichamelijke afwikkeling? Heb je daar zelf al een gevoel bij wat je fijn zou vinden?
  maandag 8 mei 2023 @ 21:20:38 #30
346653 Ceviche
pi_209064245
quote:
17s.gif Op maandag 8 mei 2023 20:39 schreef Debsterr het volgende:
Fijn dat je snel bij de gyn terecht kan @:ceviche . Is dat ook om te bespreken hoe of wat qua lichamelijke afwikkeling? Heb je daar zelf al een gevoel bij wat je fijn zou vinden?
Toen ik 3 weken geleden bloedverlies had dacht ik al dat het mis was en toen heb ik me ingelezen. En toen het nu mis bleek zei de verloskundige dat ik het eerst maar een weekend moest laten bezinken maar toen heb ik wel meteen aangegeven dat ik al wist wat ik wilde, namelijk opwekken met tabletten. Ik ga ervan uit dat dat geen probleem is eigenlijk.
Niet leuk natuurlijk maar het is na 2 weken nog niet vanzelf op gang gekomen en ik ben er eigenlijk gewoon klaar mee.
Ik moet er wel bij zeggen dat ze vrijdag meteen al een verwijzing voor me heeft gemaakt en dat ze vandaag voor half tien al het ziekenhuis gebeld hebben met het verzoek mij snel te bellen om een afspraak te maken (en het ziekenhuis belde mij ook weer bijna meteen).
Dat ik nu een afspraak heb geeft mij veel rust, omdat ik nu weet waar ik aan toe ben en de komende week ineens heel overzichtelijk is geworden.
Als het over is kan ik weer verder, denk ik. En dat kan nu niet, want ik ben nu zwanger maar ook weer niet.
Voel me vandaag er echt al een stuk beter over dan gisteren/eergisteren, alleen omdat ik nu weer iets verder kan kijken en voor mijn gevoel het bijna achter de rug is in plaats van die onzekerheid.
Ik heb me ziekgemeld op werk, dus er is ook gelukkig ook tijd en ruimte om dit allemaal te regelen en te verwerken.
  dinsdag 9 mei 2023 @ 08:12:30 #31
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_209067468
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 21:20 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Toen ik 3 weken geleden bloedverlies had dacht ik al dat het mis was en toen heb ik me ingelezen. En toen het nu mis bleek zei de verloskundige dat ik het eerst maar een weekend moest laten bezinken maar toen heb ik wel meteen aangegeven dat ik al wist wat ik wilde, namelijk opwekken met tabletten. Ik ga ervan uit dat dat geen probleem is eigenlijk.
Niet leuk natuurlijk maar het is na 2 weken nog niet vanzelf op gang gekomen en ik ben er eigenlijk gewoon klaar mee.
Ik moet er wel bij zeggen dat ze vrijdag meteen al een verwijzing voor me heeft gemaakt en dat ze vandaag voor half tien al het ziekenhuis gebeld hebben met het verzoek mij snel te bellen om een afspraak te maken (en het ziekenhuis belde mij ook weer bijna meteen).
Dat ik nu een afspraak heb geeft mij veel rust, omdat ik nu weet waar ik aan toe ben en de komende week ineens heel overzichtelijk is geworden.
Als het over is kan ik weer verder, denk ik. En dat kan nu niet, want ik ben nu zwanger maar ook weer niet.
Voel me vandaag er echt al een stuk beter over dan gisteren/eergisteren, alleen omdat ik nu weer iets verder kan kijken en voor mijn gevoel het bijna achter de rug is in plaats van die onzekerheid.
Ik heb me ziekgemeld op werk, dus er is ook gelukkig ook tijd en ruimte om dit allemaal te regelen en te verwerken.
Begrijpelijk dat je er klaar mee bent en graag door wilt lichamelijk. Ook een heel herkenbaar gevoel, nu is het zo'n niemandsland waar je in zit - je kunt niet door, je kunt nog niet helemaal rouwen, je lijf doet wellicht nog gek... succes in ieder geval morgen bij de gyn en met de lichamelijke afwikkeling. Ik vond de tabletten persoonlijk best heftig, vooral omdat het in eerste instantie lichamelijk niets bij mij opwekte behalve extreme krampen. "Gelukkig" hoor en lees ik ook heel veel andere verhalen en duim voor je dat het fysieke deel hierna snel achter de rug is :*.
pi_209075385
@Ceviche nogmaals veel sterkte :* Fijn dat je de rust en ruimte krijgt om er op jouw manier mee om te kunnen gaan.

Het is een enorme tegenstelling, maar wij hadden vandaag een goede 13 weken echo. Door de verdrietige verhalen, vond ik het toch wel spannend, want het blijft natuurlijk enorm fragiel, maar we hebben 20 minuten naar een enorm actief kleintje mogen kijken waarbij alles erop en eraan zit.
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 9 mei 2023 @ 19:45:48 #33
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_209075484
Heel fijn om te horen @Spirit82 :* en ja, het geluk en verdriet ligt soms zo dicht bij elkaar hè.
pi_209075585
quote:
17s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 19:45 schreef Debsterr het volgende:
Heel fijn om te horen @:spirit82 :* en ja, het geluk en verdriet ligt soms zo dicht bij elkaar hè.
Dat is echt zo. De echoscopiste zat blijkbaar zelf ook een beetje in de knoop. Ze vertelde dat de echo voor de onze bij 22 weken de eerste medische echo was, waarbij een grote hartafwijking bij het kindje was gevonden. Het lijkt me een heel mooi beroep, maar het kan ook echt verdrietig zijn. Als je daar ligt, sta je daar eigenlijk helemaal niet bij stil, maar we merkten dat het haar ook echt wat deed en dat er ook een opluchting was bij haar dat ze nu kon zeggen dat alles helemaal goed was, met een piekfijn hartje.
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 9 mei 2023 @ 20:10:31 #35
346653 Ceviche
pi_209075886
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 19:40 schreef Spirit82 het volgende:
@:Ceviche nogmaals veel sterkte :* Fijn dat je de rust en ruimte krijgt om er op jouw manier mee om te kunnen gaan.

Het is een enorme tegenstelling, maar wij hadden vandaag een goede 13 weken echo. Door de verdrietige verhalen, vond ik het toch wel spannend, want het blijft natuurlijk enorm fragiel, maar we hebben 20 minuten naar een enorm actief kleintje mogen kijken waarbij alles erop en eraan zit.
Dank je wel!

En gefeliciteerd!! Wat fijn dat alles goed was. Gaan jullie nog voor zo'n extra vroege geslachtsecho? Of wachten jullie tot de 20 weken echo? Of willen jullie het niet van tevoren weten, dat kan natuurlijk ook nog :P
pi_209076259
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 20:10 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Dank je wel!

En gefeliciteerd!! Wat fijn dat alles goed was. Gaan jullie nog voor zo'n extra vroege geslachtsecho? Of wachten jullie tot de 20 weken echo? Of willen jullie het niet van tevoren weten, dat kan natuurlijk ook nog :P
We hebben over 11 dagen een aparte geslachtsecho :) Mijn dochter mag dan ook mee, dus dat wordt een klein feestje. Mijn vriend wil het eigenlijk niet weten, maar ik ben daar echt veel te nieuwsgierig voor. Ik moet en zal het weten! Ik denk obv de nub dat het een meisje is :)
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 9 mei 2023 @ 20:46:33 #37
346653 Ceviche
pi_209076613
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 20:30 schreef Spirit82 het volgende:

[..]
We hebben over 11 dagen een aparte geslachtsecho :) Mijn dochter mag dan ook mee, dus dat wordt een klein feestje. Mijn vriend wil het eigenlijk niet weten, maar ik ben daar echt veel te nieuwsgierig voor. Ik moet en zal het weten! Ik denk obv de nub dat het een meisje is :)
Oh wat gezellig! O+
Zo kan ze er toch bij zijn (omdat dat bij de 13 en 20 weken echo niet mag bedoel ik).
Is ook wel een stuk makkelijker qua namen verzinnen enzo :)
  dinsdag 9 mei 2023 @ 22:28:23 #38
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_209081364
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 20:30 schreef Spirit82 het volgende:

[..]
Oeeeh spannend O+ wil je eventueel een echo foto delen dat we kunnen mee nubben?
pi_209085181
Dat wil ik wel, maar ik vind foto’s delen hier echt zo’n crime. Ik snap daar niks van omdat je het dan eerst weer ergens moet uploaden en geen idee waar :@
Sarcasme. Herken het.
pi_209085187
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 20:46 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Oh wat gezellig! O+
Zo kan ze er toch bij zijn (omdat dat bij de 13 en 20 weken echo niet mag bedoel ik).
Is ook wel een stuk makkelijker qua namen verzinnen enzo :)
Precies!! Dat zijn exact de 2 redenen haha
Sarcasme. Herken het.
pi_209085744
Ook even een update vanuit mijn kant. Twee weken geleden ben ik bevallen van een gezonde dochter <3 Wat een geluk, ik zit echt op een roze wolk. Er zijn ook wel wat kraamtranen geweest maar dat hoort er bij begreep ik, het is ook zo overweldigend allemaal. Gelukkig gaat het met de baby allemaal erg goed. Na een lastige start met borstvoeding ben ik nu overgestapt op flesvoeding en heeft ze haar geboortegewicht weer bereikt.

Ik ben bevallen in het ziekenhuis met een medische indicatie omdat de baby te klein zou zijn. Uiteindelijk is ze net een paar uur na de uitgerekende datum geboren en woog ze bijna 7 pond, helemaal niet te klein dus. De begeleiding in het ziekenhuis heb ik als heel slecht ervaren en ik denk zelf dat de bevalling wat rustiger was verlopen als het ziekenhuis het anders had aangepakt. Zo werd ik met gebroken vliezen en weeën om de 5 minuten naar huis gestuurd omdat het nog niet “heftig” genoeg was. Toen we terug wilden zo’n twee uur later was er geen plek meer. Ook tijdens de bevalling vond ik de begeleiding slecht, we hebben amper iemand gezien en ik was blij dat we samen van tevoren een cursus hadden gedaan. De verloskundige die hielp bij de bevalling was wel heel goed en daadkrachtig en we hadden een hele fijne kraamhulp die ons goed op weg heeft geholpen. Dus dat maakt dat ik er verder toch wel positief op terugkijk.

Nu begint langzaam aan het echte leven weer. Mijn vriend gaat weer halve dagen aan het werk. En de kraamhulp is ook afgelopen. Ik ben ook weer wat dingen aan het ondernemen. Er zijn zoveel eerste keren met een baby. Gisteren zijn we voor het eerst even naar het winkelcentrum in de buurt geweest, dat vond ze duidelijk heel erg spannend. Ik voel me verder nog niet erg fit, ik heb aardig wat pijn nog van onderen dus ik lig ook nog veel op bed/de bank. Dat kan nog wel een maandje duren begreep ik.
  woensdag 10 mei 2023 @ 11:04:47 #42
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_209087286
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2023 08:43 schreef Ed1234 het volgende:
Ook even een update vanuit mijn kant. Twee weken geleden ben ik bevallen van een gezonde dochter <3 Wat een geluk, ik zit echt op een roze wolk. Er zijn ook wel wat kraamtranen geweest maar dat hoort er bij begreep ik, het is ook zo overweldigend allemaal. Gelukkig gaat het met de baby allemaal erg goed. Na een lastige start met borstvoeding ben ik nu overgestapt op flesvoeding en heeft ze haar geboortegewicht weer bereikt.

Ik ben bevallen in het ziekenhuis met een medische indicatie omdat de baby te klein zou zijn. Uiteindelijk is ze net een paar uur na de uitgerekende datum geboren en woog ze bijna 7 pond, helemaal niet te klein dus. De begeleiding in het ziekenhuis heb ik als heel slecht ervaren en ik denk zelf dat de bevalling wat rustiger was verlopen als het ziekenhuis het anders had aangepakt. Zo werd ik met gebroken vliezen en weeën om de 5 minuten naar huis gestuurd omdat het nog niet “heftig” genoeg was. Toen we terug wilden zo’n twee uur later was er geen plek meer. Ook tijdens de bevalling vond ik de begeleiding slecht, we hebben amper iemand gezien en ik was blij dat we samen van tevoren een cursus hadden gedaan. De verloskundige die hielp bij de bevalling was wel heel goed en daadkrachtig en we hadden een hele fijne kraamhulp die ons goed op weg heeft geholpen. Dus dat maakt dat ik er verder toch wel positief op terugkijk.

Nu begint langzaam aan het echte leven weer. Mijn vriend gaat weer halve dagen aan het werk. En de kraamhulp is ook afgelopen. Ik ben ook weer wat dingen aan het ondernemen. Er zijn zoveel eerste keren met een baby. Gisteren zijn we voor het eerst even naar het winkelcentrum in de buurt geweest, dat vond ze duidelijk heel erg spannend. Ik voel me verder nog niet erg fit, ik heb aardig wat pijn nog van onderen dus ik lig ook nog veel op bed/de bank. Dat kan nog wel een maandje duren begreep ik.
Wat vervelend dat het ziekenhuis je bevalling zo'n nare nasmaak geeft ;( Maar je hebt het toch mooi geflikt! Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter O+ Geniet van deze tijd, want de tijd vliegt! O+
|| justdiggit.org ||
  woensdag 10 mei 2023 @ 11:13:03 #43
346653 Ceviche
pi_209087388
Gefeliciteerd @Ed1234 !

Fijn dat je er toch fijn op terugkijkt.
pi_209087624
Gefeliciteerd met jullie dochter @Ed1234 🩷 Wat fijn dat ze toch met een mooi gewicht is geboren en wat balen dat je de bevalling als zo onprettig hebt ervaren. Ik hoop dat de negatieve herinnering snel vervaagt en jullie van je dochter kunnen genieten O+
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 10 mei 2023 @ 12:08:11 #45
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_209087934
Gefeliciteerd met jullie dochter, ed! Wil je haar naam ook delen? :)

Wat jammer dat de bevalling zo is verlopen.. hopelijk kan je het allemaal een plekje geven. 💖
Protège moi de mes désirs.
  woensdag 10 mei 2023 @ 12:09:10 #46
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_209087940
Wij hebben vanochtend een goede 13 weken echo gehad gelukkig. Een heel rustig kindje. O+ Mag ook wel na 2 draken. :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_209088616
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2023 12:08 schreef arvensis het volgende:
Gefeliciteerd met jullie dochter, ed! Wil je haar naam ook delen? :)

Wat jammer dat de bevalling zo is verlopen.. hopelijk kan je het allemaal een plekje geven. 💖
Jawel maar ik haal het straks weer weg, want het is een vrij unieke naam.

Inderdaad jammer dat het zo gegaan is maar gelukkig vergeet je het snel wanneer de baby er eenmaal is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ed1234 op 10-05-2023 16:29:36 ]
pi_209089563
Gefeliciteerd @Ed1234 met jullie dochter *O* O+ Bijzondere naam heeft ze gekregen!

Fijn dat jullie een goede echo hebben gehad Arvensis O+

Ceviche, heel veel sterkte met de miskraam :* ;( Ondanks dat je gevoel al niet goed was, blijft het verschrikkelijk verdrietig.
  woensdag 10 mei 2023 @ 14:19:11 #49
346653 Ceviche
pi_209089776
Gefeliciteerd @arvensis ! Mooi plaatje!
Ben benieuwd of de baby na de geboorte nog zo rustig is :P
pi_209089892
Hele mooie naam @Ed1234

En jouw echo @arvensis O+ Wat fijn, een rustige. Die van mij stuiterde letterlijk echt alle kanten op 🙈 Heb je al enig idee of gevoel wat het wordt, of wil je dat niet weten?
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 10 mei 2023 @ 14:36:54 #51
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_209089963
Ik heb echt sterk een meisjes-gevoel sinds dag één maar alle NUBbers zeggen jongen. :+

Mooie naam, ed!
  woensdag 10 mei 2023 @ 15:05:48 #52
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_209090326
Gefeliciteerd @Ed1234 en wat een leuke naam! Wel balen van de ervaring bij het ziekenhuis maar fijn dat het toch goed is gekomen.

Pfff man en ik zijn vanochtend “gezellig” begonnen maar nu heb ik al de hele dag een strak/beurs gevoel laag onderin mijn buik. Geen fijne bijkomstigheid.
  woensdag 10 mei 2023 @ 15:11:04 #53
149959 SQ
snelle trees
pi_209090396
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2023 14:36 schreef arvensis het volgende:
Ik heb echt sterk een meisjes-gevoel sinds dag één maar alle NUBbers zeggen jongen. :+

Mooie naam, ed!
Ik zie volgens mij geen nub, wel een beentje of een navelstreng! Of waren dat andere foto's?

Gefeliciteerd met de geboorte van je dochter, Ed! Voor een aparte naam vind ik m echt heel tof! O+
disclaimer
  woensdag 10 mei 2023 @ 15:54:30 #54
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_209090980
Gefeliciteerd @Ed1234 *O*
With love :*
pi_209091444
Bedankt allemaal voor jullie felicitaties!
  woensdag 10 mei 2023 @ 16:38:13 #56
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_209091561
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2023 15:11 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik zie volgens mij geen nub, wel een beentje of een navelstreng! Of waren dat andere foto's?

Gefeliciteerd met de geboorte van je dochter, Ed! Voor een aparte naam vind ik m echt heel tof! O+
Ze kijken blijkbaar ook naar de houding van het kindje (deze heeft kin op de borst), naar het voorhoofd etc.
Ik heb toch maar een afspraak in gepland voor een geslachtsbepaling. :+
  woensdag 10 mei 2023 @ 17:04:37 #57
149959 SQ
snelle trees
pi_209091810
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2023 16:38 schreef arvensis het volgende:

[..]
Ze kijken blijkbaar ook naar de houding van het kindje (deze heeft kin op de borst), naar het voorhoofd etc.
Ik heb toch maar een afspraak in gepland voor een geslachtsbepaling. :+
Haha ja da's toch uiteindelijk het meest betrouwbaar :Y
disclaimer
  donderdag 11 mei 2023 @ 17:27:31 #58
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_209104312
Vanavond weer VK controle en ook eens vragen of ik eigenlijk nog echo’s krijg, of alleen pretecho eventueel.
pi_209104593
quote:

Hopelijk tot ziens.
Ah nee! Wat verschrikkelijk verdrietig. Veel sterkte :*
Born to Lose, but Built to Win.
pi_209104606
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 16:28 schreef Ed1234 het volgende:
Bedankt allemaal voor jullie felicitaties!
Kak, naam gemist! Maar sowieso van harte gefeliciteerd! :*
Born to Lose, but Built to Win.
  donderdag 11 mei 2023 @ 18:07:16 #61
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_209104780
quote:
17s.gif Op donderdag 11 mei 2023 17:27 schreef Debsterr het volgende:
Vanavond weer VK controle en ook eens vragen of ik eigenlijk nog echo’s krijg, of alleen pretecho eventueel.
Hier sinds de 20 weken echo geen echo meer gehad. Krijg alleen met 35 weken een liggingsecho.
|| justdiggit.org ||
  donderdag 11 mei 2023 @ 18:12:33 #62
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_209104834
quote:
17s.gif Op donderdag 11 mei 2023 18:07 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Hier sinds de 20 weken echo geen echo meer gehad. Krijg alleen met 35 weken een liggingsecho.
Meh, das saai :D! Ik heb op het begin sowieso wel heel veel echo’s gehad, dus ben ook wel verwend, maar daardoor voelt het nu extra “leeg”.

Wel vandaag voor het eerst uitwendig beweging gespot van m’n buik O+
pi_209105172
Jaaaa, het duurt even, maar dan heb je ook wat @Debsterr !! Weet jij waar je placenta zit? Bij mij schijnt je aan de voorkant te zitten. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat wij ook wat zien. Lijkt me zo leuk voor mijn vriend O+

En geen echo’s meer na 20 weken, daar had ik me ook nog even niet op ingesteld. Misschien toch nog maar een pretecho tussendoor dan :)
Sarcasme. Herken het.
pi_209105220
Ja daarom hebben wij toen nog maar een 3D echo gepland, ik vond het gat ook wel erg groot. :D
  donderdag 11 mei 2023 @ 18:51:14 #65
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_209105314
Ik vind de tijd vliegen, maar dat kan ook komen doordat er al een kleine rondloopt. Heb er daardoor helemaal niet bij stilgestaan tot nu dat het dus alweer meer dan 11 weken geleden is dat we hebben gekeken. Maar ik voel haar ook elke dag, dus nog 4 weken tot weer een echo kan ik wel wachten. De tijd gaat toch retesnel :+

Bij de eerste heb ik volgens mij rond de 30 weken nog een pretecho gehad inderdaad. Kon toen ook niet zo lang zonder :+
|| justdiggit.org ||
  donderdag 11 mei 2023 @ 19:16:16 #66
318361 Bienelientjee
pi_209105720
Ik snap niet hoe ik morgen al weer 35 weken ben! Tijd vliegt. Ben er ook wel klaar voor om haar te ontmoeten hoor! Buik begint in de weg te zitten, buik huid trekt pijnlijk en carpa tunnel syndroom is ook flink irritant in beide polsen. Met J nooit zo erg gehad

En de nerveusiteit begint flink te groeien. Hopen dat alles goed gaat enzo. Toch wel wat meer emoties bij nu ik al een moeder ben enzo. En wil toch wel vaginaal proberen te bevallen, maar ergens denk ik dat het weer een keizersnede zal worden.

Ze zet zich soms in allerlei gekke posities! :D :D Alien in mijn buik!

SPOILER
pi_209107319
quote:
17s.gif Op donderdag 11 mei 2023 17:27 schreef Debsterr het volgende:
Succes met de controle! Hoop dat alles weer goed is O+

Hier ook even wennen dat we ineens veel minder echo's hebben. Bij M lag de placenta voor de uitgang, dus ik had om de paar weken een echo om te kijken hoe het er voor stond.

Deze zwangerschap ook meerdere echo's i.v.m. de miskramen.
Maar sinds we 'normaal' zijn verklaard, is het wel even wennen om die extraatjes niet meer te hebben.
Dus als oplossing :D : onze ouders krijgen voor vader- en moederdag een pretecho cadeau van ons :9 Zij hebben dat nog nooit in het echt gezien, voor schoonouders is dit ook echt de allerlaatste kans om zoiets nog eens te zien van hun eigen kleinkind. En wij gluren ook mooi nog even mee O+ Ook M gaat voor t eerst mee naar een echo om zijn broertje te bekijken. Ben zo benieuwd hoe de opa's, oma's en M het gaan vinden O+
  donderdag 11 mei 2023 @ 20:42:54 #68
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_209107429
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 20:37 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Hier ook even wennen dat we ineens veel minder echo's hebben. Bij M lag de placenta voor de uitgang, dus ik had om de paar weken een echo om te kijken hoe het er voor stond.

Maar sinds we 'normaal' zijn verklaard, is het wel even wennen om die extraatjes niet meer te hebben.
Dus als oplossing :D : onze ouders krijgen voor vader- en moederdag een pretecho cadeau van ons :9 Zij hebben dat nog nooit in het echt gezien, voor schoonouders is dit ook echt de allerlaatste kans om zoiets nog eens te zien van hun eigen kleinkind. En wij gluren ook mooi nog even mee O+ Ook M gaat voor t eerst mee naar een echo om zijn broertje te bekijken. Ben zo benieuwd hoe de opa's, oma's en M het gaan vinden O+
Wat een goed idee! :o
|| justdiggit.org ||
  donderdag 11 mei 2023 @ 20:44:10 #69
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_209107446
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 18:41 schreef Spirit82 het volgende:
Jaaaa, het duurt even, maar dan heb je ook wat @:Debsterr !! Weet jij waar je placenta zit? Bij mij schijnt je aan de voorkant te zitten. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat wij ook wat zien. Lijkt me zo leuk voor mijn vriend O+

En geen echo’s meer na 20 weken, daar had ik me ook nog even niet op ingesteld. Misschien toch nog maar een pretecho tussendoor dan :)
Voorzijde, dus het duurde echt ff voor ik iets voelde/herkende en nu met 24+1 ineens zichtbaar. Kreeg bij de controle nog complimenten over mijn buikspieren, “ik sportte zeker veel?”. Mijn man bleef erin :').

Hier is een groeiecho blijkbaar standaard dus 5 juni mogen we sowieso weer kijken O+ wel blij mee! Ook ijzertabletten voorgeschreven gekregen en tussen 27 weken en 30 weken weer even bloedprikken ter check van m’n ijzer voorraad. Die willen ze toch graag wat omhoog hebben (en ik ook wel).
  donderdag 11 mei 2023 @ 20:45:23 #70
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_209107476
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2023 19:16 schreef Bienelientjee het volgende:
Ik snap niet hoe ik morgen al weer 35 weken ben! Tijd vliegt. Ben er ook wel klaar voor om haar te ontmoeten hoor! Buik begint in de weg te zitten, buik huid trekt pijnlijk en carpa tunnel syndroom is ook flink irritant in beide polsen. Met J nooit zo erg gehad

En de nerveusiteit begint flink te groeien. Hopen dat alles goed gaat enzo. Toch wel wat meer emoties bij nu ik al een moeder ben enzo. En wil toch wel vaginaal proberen te bevallen, maar ergens denk ik dat het weer een keizersnede zal worden.

Ze zet zich soms in allerlei gekke posities! :D :D Alien in mijn buik!

SPOILER
Haha wow wat een heerlijke vorm zo :D echt absurd hoe flexibel je lijf dan eigenlijk is hè?! En lekker, beetje richting het aftellen nu!
  donderdag 11 mei 2023 @ 20:46:10 #71
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_209107497
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2023 20:37 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Ja zo fijn ergens als je in de “normale” groep valt maar dan mis je ineens wel al die kijk momenten. Wel een heel leuk idee van die pretecho zo met z’n allen O+.
  donderdag 11 mei 2023 @ 21:31:46 #72
346653 Ceviche
pi_209109183
Wat een leuk idee Peace! O+
pi_209115071
@Peacefulll wat een super goed idee! Dat zullen ze echt geweldig vinden O+
Sarcasme. Herken het.
pi_209162273
Dag mede-zwangeren en anderen met een Mening :P Ik heb iets nieuws ontdekt, namelijk dat “tegenwoordig” je met 22 weken zwangerschap een vaccinatie kunt krijgen tegen kinkhoest. Het is niet mijn bedoeling om een heftige vaccinatiediscussie op gang te brengen, maar voor mij komt dit volledig uit de lucht gevallen (ik las het toevallig op internet). Zijn jullie hiermee bekend en welke keuze hebben jullie gemaakt? Meestal ben ik pro alles wat kan helpen, maar ik ben zo godvergeten bang voor naalden :@
Sarcasme. Herken het.
  maandag 15 mei 2023 @ 14:49:47 #75
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_209162375
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 14:42 schreef Spirit82 het volgende:
Dag mede-zwangeren en anderen met een Mening :P Ik heb iets nieuws ontdekt, namelijk dat “tegenwoordig” je met 22 weken zwangerschap een vaccinatie kunt krijgen tegen kinkhoest. Het is niet mijn bedoeling om een heftige vaccinatiediscussie op gang te brengen, maar voor mij komt dit volledig uit de lucht gevallen (ik las het toevallig op internet). Zijn jullie hiermee bekend en welke keuze hebben jullie gemaakt? Meestal ben ik pro alles wat kan helpen, maar ik ben zo godvergeten bang voor naalden :@
Ik ben er mee bekend, heb ook overlegd met de VK en die geven aan dat andere landen deze vaccinatie al veel langer geven dus dat er veel onderzoekscijfers bekend zijn, waaruit geen directe nadelige gevolgen blijken en louter voordelen qua immuniteit. Daarnaast is de prik eigenlijk het meest optimaal na 30 weken, maar ook met minimaal 3 weken inwerktijd waardoor hier dus gezegd is, laten we vanaf 22 weken aanbieden zodat eventuele vroeggeboortes ook de voordelen hebben van deze vaccinatie.

Daarnaast schijnt op sommige plekken best wat wachttijd te zijn voor die vaccinatie en wordt je middels een afspraak opgeroepen, dus wordt wel aangeraden niet al te laat aan te melden mocht je inderdaad willen vaccineren.

Het vaccinatieprogramma voor je baby start ook later wanneer je deze vaccinatie haalt als zwangere, ook een fijne bijkomstigheid. Scheelt geloof ik 4 weken ongeveer :).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')