Ik zie volgens mij geen nub, wel een beentje of een navelstreng! Of waren dat andere foto's?quote:Op woensdag 10 mei 2023 14:36 schreef arvensis het volgende:
Ik heb echt sterk een meisjes-gevoel sinds dag één maar alle NUBbers zeggen jongen.
Mooie naam, ed!
Ze kijken blijkbaar ook naar de houding van het kindje (deze heeft kin op de borst), naar het voorhoofd etc.quote:Op woensdag 10 mei 2023 15:11 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik zie volgens mij geen nub, wel een beentje of een navelstreng! Of waren dat andere foto's?
Gefeliciteerd met de geboorte van je dochter, Ed! Voor een aparte naam vind ik m echt heel tof!
Haha ja da's toch uiteindelijk het meest betrouwbaarquote:Op woensdag 10 mei 2023 16:38 schreef arvensis het volgende:
[..]
Ze kijken blijkbaar ook naar de houding van het kindje (deze heeft kin op de borst), naar het voorhoofd etc.
Ik heb toch maar een afspraak in gepland voor een geslachtsbepaling.
Ah nee! Wat verschrikkelijk verdrietig. Veel sterktequote:Op vrijdag 5 mei 2023 11:48 schreef Ceviche het volgende:
De echo was niet goed, blijkbaar is het hartje vorige week toch nog gestopt met kloppen.
Was nog wel een beetje onverwacht, uiteindelijk 3 echo's gehad die goed waren en de verwachting was dat het goed zou aflopen maar helaas toch niet.
Iedereen veel geluk en succes gewenst met de zwangerschappen (en daarna), en heel erg bedankt voor het meeleven eerder![]()
Hopelijk tot ziens.
Kak, naam gemist! Maar sowieso van harte gefeliciteerd!quote:Op woensdag 10 mei 2023 16:28 schreef Ed1234 het volgende:
Bedankt allemaal voor jullie felicitaties!
Hier sinds de 20 weken echo geen echo meer gehad. Krijg alleen met 35 weken een liggingsecho.quote:Op donderdag 11 mei 2023 17:27 schreef Debsterr het volgende:
Vanavond weer VK controle en ook eens vragen of ik eigenlijk nog echo’s krijg, of alleen pretecho eventueel.
Meh, das saaiquote:Op donderdag 11 mei 2023 18:07 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Hier sinds de 20 weken echo geen echo meer gehad. Krijg alleen met 35 weken een liggingsecho.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Succes met de controle! Hoop dat alles weer goed isquote:Op donderdag 11 mei 2023 17:27 schreef Debsterr het volgende:
Vanavond weer VK controle en ook eens vragen of ik eigenlijk nog echo’s krijg, of alleen pretecho eventueel.
Wat een goed idee!quote:Op donderdag 11 mei 2023 20:37 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Succes met de controle! Hoop dat alles weer goed is![]()
Hier ook even wennen dat we ineens veel minder echo's hebben. Bij M lag de placenta voor de uitgang, dus ik had om de paar weken een echo om te kijken hoe het er voor stond.
Deze zwangerschap ook meerdere echo's i.v.m. de miskramen.
Maar sinds we 'normaal' zijn verklaard, is het wel even wennen om die extraatjes niet meer te hebben.
Dus als oplossing: onze ouders krijgen voor vader- en moederdag een pretecho cadeau van ons
Zij hebben dat nog nooit in het echt gezien, voor schoonouders is dit ook echt de allerlaatste kans om zoiets nog eens te zien van hun eigen kleinkind. En wij gluren ook mooi nog even mee
Ook M gaat voor t eerst mee naar een echo om zijn broertje te bekijken. Ben zo benieuwd hoe de opa's, oma's en M het gaan vinden
Voorzijde, dus het duurde echt ff voor ik iets voelde/herkende en nu met 24+1 ineens zichtbaar. Kreeg bij de controle nog complimenten over mijn buikspieren, “ik sportte zeker veel?”. Mijn man bleef erinquote:Op donderdag 11 mei 2023 18:41 schreef Spirit82 het volgende:
Jaaaa, het duurt even, maar dan heb je ook wat @:Debsterr !! Weet jij waar je placenta zit? Bij mij schijnt je aan de voorkant te zitten. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat wij ook wat zien. Lijkt me zo leuk voor mijn vriend![]()
En geen echo’s meer na 20 weken, daar had ik me ook nog even niet op ingesteld. Misschien toch nog maar een pretecho tussendoor dan
quote:Op donderdag 11 mei 2023 19:16 schreef Bienelientjee het volgende:
Ik snap niet hoe ik morgen al weer 35 weken ben! Tijd vliegt. Ben er ook wel klaar voor om haar te ontmoeten hoor! Buik begint in de weg te zitten, buik huid trekt pijnlijk en carpa tunnel syndroom is ook flink irritant in beide polsen. Met J nooit zo erg gehad
En de nerveusiteit begint flink te groeien. Hopen dat alles goed gaat enzo. Toch wel wat meer emoties bij nu ik al een moeder ben enzo. En wil toch wel vaginaal proberen te bevallen, maar ergens denk ik dat het weer een keizersnede zal worden.
Ze zet zich soms in allerlei gekke posities!![]()
Alien in mijn buik!
Haha wow wat een heerlijke vorm zoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.echt absurd hoe flexibel je lijf dan eigenlijk is hè?! En lekker, beetje richting het aftellen nu!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
Ja zo fijn ergens als je in de “normale” groep valt maar dan mis je ineens wel al die kijk momenten. Wel een heel leuk idee van die pretecho zo met z’n allenquote:Op donderdag 11 mei 2023 20:37 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Succes met de controle! Hoop dat alles weer goed is![]()
Hier ook even wennen dat we ineens veel minder echo's hebben. Bij M lag de placenta voor de uitgang, dus ik had om de paar weken een echo om te kijken hoe het er voor stond.
Deze zwangerschap ook meerdere echo's i.v.m. de miskramen.
Maar sinds we 'normaal' zijn verklaard, is het wel even wennen om die extraatjes niet meer te hebben.
Dus als oplossing: onze ouders krijgen voor vader- en moederdag een pretecho cadeau van ons
Zij hebben dat nog nooit in het echt gezien, voor schoonouders is dit ook echt de allerlaatste kans om zoiets nog eens te zien van hun eigen kleinkind. En wij gluren ook mooi nog even mee
Ook M gaat voor t eerst mee naar een echo om zijn broertje te bekijken. Ben zo benieuwd hoe de opa's, oma's en M het gaan vinden
Ik ben er mee bekend, heb ook overlegd met de VK en die geven aan dat andere landen deze vaccinatie al veel langer geven dus dat er veel onderzoekscijfers bekend zijn, waaruit geen directe nadelige gevolgen blijken en louter voordelen qua immuniteit. Daarnaast is de prik eigenlijk het meest optimaal na 30 weken, maar ook met minimaal 3 weken inwerktijd waardoor hier dus gezegd is, laten we vanaf 22 weken aanbieden zodat eventuele vroeggeboortes ook de voordelen hebben van deze vaccinatie.quote:Op maandag 15 mei 2023 14:42 schreef Spirit82 het volgende:
Dag mede-zwangeren en anderen met een MeningIk heb iets nieuws ontdekt, namelijk dat “tegenwoordig” je met 22 weken zwangerschap een vaccinatie kunt krijgen tegen kinkhoest. Het is niet mijn bedoeling om een heftige vaccinatiediscussie op gang te brengen, maar voor mij komt dit volledig uit de lucht gevallen (ik las het toevallig op internet). Zijn jullie hiermee bekend en welke keuze hebben jullie gemaakt? Meestal ben ik pro alles wat kan helpen, maar ik ben zo godvergeten bang voor naalden
Ik heb hem wel gehaald. Onder andere omdat ik midden op de Bible Belt woon en hier nog wel eens de mazelen en andere ziektes uitbreken. Ik moet er niet aan denken dat de baby kinkhoest krijgt en daar iets aan over houd. Daarnaast vond ik het fijn dat ze dan zelf een vaccinatie minder hoefde. En zoals een andere user al aangeeft, in andere landen word deze vaccinatie al lange tijd gegeven en er is dus veel onderzoeksdata bekend.quote:Op maandag 15 mei 2023 14:42 schreef Spirit82 het volgende:
Dag mede-zwangeren en anderen met een MeningIk heb iets nieuws ontdekt, namelijk dat “tegenwoordig” je met 22 weken zwangerschap een vaccinatie kunt krijgen tegen kinkhoest. Het is niet mijn bedoeling om een heftige vaccinatiediscussie op gang te brengen, maar voor mij komt dit volledig uit de lucht gevallen (ik las het toevallig op internet). Zijn jullie hiermee bekend en welke keuze hebben jullie gemaakt? Meestal ben ik pro alles wat kan helpen, maar ik ben zo godvergeten bang voor naalden
Als het goed is krijg je daarover ergens tussen de 14 en 22 weken voorlichting van je vk/gyn. (Bij mijn VK deden ze dat bewust na de 20 weken echo want daarvoor spelen er al genoeg andere dingen)quote:Op maandag 15 mei 2023 14:42 schreef Spirit82 het volgende:
Mijn vriend deed tijdens mijn eerste zwangerschap ook niets met Moederdag. Toen was ik ook teleurgesteld. Ik had al wel wat voor Vaderdag. Maar in jouw geval zou ik het al helemaal snappen, want, ookal is ze niet bij jullie, je bent al mama van Mina.quote:Op maandag 15 mei 2023 16:09 schreef Debsterr het volgende:
Moeheid is hier gelukkig nog geen ding @:Peacefulll! Maar daar geniet ik ook elke dag bewust van haha want ik weet dat het zo weer voorbij kan zijn met de pret.
Hmmpf, man deed gisteren niets aan moederdag en nou heeft 'ie ook nog eens op de vaste 2 wekelijkse buik foto avond gepland om bier te gaan drinken met een vriend. Aan dit soort dingen merk ik echt dat ik labiel(er) ben dan normaal.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
quote:Op maandag 15 mei 2023 16:50 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Mijn vriend deed tijdens mijn eerste zwangerschap ook niets met Moederdag. Toen was ik ook teleurgesteld. Ik had al wel wat voor Vaderdag. Maar in jouw geval zou ik het al helemaal snappen, want, ookal is ze niet bij jullie, je bent al mama van Mina.
Mijn dochter spreekt haar eigen naam trouwens nu uit als Mina, dus ik moet daardoor regelmatig aan je denken
-
Ik had de 22 weken prik ook met ongeveer 23/24 weken, wist ook niet dat later eigenlijk beter is.
De moeheid is hier de hele zwangerschap al aanwezig, al een kleine hebben rondlopen en overspannen zijn zijn daarin wel heel duidelijk factoren die meespelen.Wat een ontzettend nare rotsituatieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik snap als moeder echt niet dat je zo kunt zijn als ouder. Ik wens je heel veel kracht toe om dit een plekje te geven en hoop dat het je met de tijd rust gaat brengen
Sarcasme. Herken het.
Wat een flapdrollen kunnen mannen toch ook zijn als het op dit soort emotionele momenten aankomtquote:Op maandag 15 mei 2023 16:09 schreef Debsterr het volgende:
Moeheid is hier gelukkig nog geen ding @:Peacefulll! Maar daar geniet ik ook elke dag bewust van haha want ik weet dat het zo weer voorbij kan zijn met de pret.
Hmmpf, man deed gisteren niets aan moederdag en nou heeft 'ie ook nog eens op de vaste 2 wekelijkse buik foto avond gepland om bier te gaan drinken met een vriend. Aan dit soort dingen merk ik echt dat ik labiel(er) ben dan normaal.
Ja, heel moe. Ik werk ook vanuit huis nu zodat ik rustig aan kan doen en tussendoor even kan liggen als ik pijn heb of powernappen. Rond de 13 weken had ik even een energie-opleving, maar die was na een paar dagen alweer over helaas. Het helpt ook niet dat ik snachts rustig 2/3 uur wakker lig. Ik word dan wakker omdat ik moet plassen, enorme dorst heb of enorme honger. En daarna ben ik gewoon wakker. Dat helpt ook niet mee aan het energietekort natuurlijkquote:Op maandag 15 mei 2023 15:27 schreef Peacefulll het volgende:
Ik heb de kinkhoestvaccinatie net toevallig vanochtend gehaald. Misschien wat vroeg met bijna 24 weken als ik t hier zo lees, maar ach. Alle beetjes helpen![]()
Morgen pretecho deel 1 met schoonouders. Schoonmoeder was helemaal in tranen toen we het gisteren verteldenIs voor hun echt de laatste kans om zoiets te zien. Vind t tof dat wij dat voor hun kunnen doen.
Zijn jullie ook zo afschuwelijk moe trouwens? Ik kom mijn werkdagen eigenlijk niet fatsoenlijk door. Kan wel jankenBen blij met deze week maar 2 dagen i.p.v. 4 dagen weken.
Ik moet op mijn vrije dagen zo verschrikkelijk veel bijtrekken dat iets leuks doen er bijna niet meer in zit
Check! Ik ben eerder dan mijn officiele zwangerschapsverpof ook gestopt met werken hierdoor. Als ik 3 uur slaap op een nacht is het veel.quote:Op maandag 15 mei 2023 15:27 schreef Peacefulll het volgende:
Ik heb de kinkhoestvaccinatie net toevallig vanochtend gehaald. Misschien wat vroeg met bijna 24 weken als ik t hier zo lees, maar ach. Alle beetjes helpen![]()
Morgen pretecho deel 1 met schoonouders. Schoonmoeder was helemaal in tranen toen we het gisteren verteldenIs voor hun echt de laatste kans om zoiets te zien. Vind t tof dat wij dat voor hun kunnen doen.
Zijn jullie ook zo afschuwelijk moe trouwens? Ik kom mijn werkdagen eigenlijk niet fatsoenlijk door. Kan wel jankenBen blij met deze week maar 2 dagen i.p.v. 4 dagen weken.
Ik moet op mijn vrije dagen zo verschrikkelijk veel bijtrekken dat iets leuks doen er bijna niet meer in zit
quote:Op maandag 15 mei 2023 16:50 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Mijn vriend deed tijdens mijn eerste zwangerschap ook niets met Moederdag. Toen was ik ook teleurgesteld. Ik had al wel wat voor Vaderdag. Maar in jouw geval zou ik het al helemaal snappen, want, ookal is ze niet bij jullie, je bent al mama van Mina.
Mijn dochter spreekt haar eigen naam trouwens nu uit als Mina, dus ik moet daardoor regelmatig aan je denken
-
Ik had de 22 weken prik ook met ongeveer 23/24 weken, wist ook niet dat later eigenlijk beter is.
De moeheid is hier de hele zwangerschap al aanwezig, al een kleine hebben rondlopen en overspannen zijn zijn daarin wel heel duidelijk factoren die meespelen.Aww, dat vind ik heel schattigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Pfoe, die extra spanning is nou niet echt wat je kon gebruiken zeg. En ook al is de uitkomst wellicht gezonder voor jezelf, snap dat je enorm boos en verdrietig wordt van de manier waarop.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
Yupquote:Op maandag 15 mei 2023 17:20 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Wat een flapdrollen kunnen mannen toch ook zijn als het op dit soort emotionele momenten aankomtEcht clueless! Die van mij had ook niks geregeld, maar dat was ok, want mijn tiener had een hele lieve kaart geknutseld met een zelfgeschreven gedicht
(iets als “mama ik hou van jou en ik ruik het al op mijn kamer als je kookt”
)
Ik heb om exact dezelfde reden vanochtend ook wat besteldquote:Op dinsdag 16 mei 2023 08:05 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Yup. Alleen een "fijne Moederdag" 's ochtends maar geen koffietje op bed, geen kaartje, geen klein cadeautje, niks.. terwijl we onze ouders langskregen en ik nota bene ook nog voor zijn moeder bonbons heb lopen shoppen
. Ik heb deels uit wrok nu voor hem wel iets besteld voor Vaderdag (was ik al van plan, twijfelde eerst het niet meer te doen maar ik mag hopen dat 'ie zich een beetje lullig voelt die dag
).
En wat lief, complimenten op je kookkunsten!
Die opleving heb ik ook net achter de rug inderdaad.quote:Op maandag 15 mei 2023 17:27 schreef Spirit82 het volgende:
[..] Rond de 13 weken had ik even een energie-opleving, maar die was na een paar dagen alweer over helaas.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Protège moi de mes désirs.
quote:Op woensdag 17 mei 2023 18:27 schreef arvensis het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wat leuk! Hebben je andere kinderen er al een mening over?
![]()
Superleuk!! Gefeliciteerd! Wij weten het zaterdagSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sarcasme. Herken het.
Wat leuk, gefeliciteerdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
With love :*
Ohh spannend! Heb je een gevoel wat het is?quote:Op woensdag 17 mei 2023 21:23 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Superleuk!! Gefeliciteerd! Wij weten het zaterdag
U. wil een zusje en Z. maakt het niks uit. :pquote:Op woensdag 17 mei 2023 18:30 schreef Ceviche het volgende:
[..]wat leuk! Hebben je andere kinderen er al een mening over?
Dan zijn jullie er echt snel uitgekomen!quote:Op woensdag 17 mei 2023 23:02 schreef arvensis het volgende:
[..]
U. wil een zusje en Z. maakt het niks uit. :p
Spannend, Spirit!!
Wij hebben ook gewoon een naam. Ik noemde drie opties, twee werden er hard geveto’d. 3e werd meteen omarmd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |