quote:Op vrijdag 5 mei 2023 09:32 schreef Debsterr het volgende:
Vandaag is het precies een jaar geleden dat we het nieuws kregen dat Mina was overleden in de buik. Rare dag.
quote:Op vrijdag 5 mei 2023 09:32 schreef Debsterr het volgende:
Vandaag is het precies een jaar geleden dat we het nieuws kregen dat Mina was overleden in de buik. Rare dag.
Och Debsterr, een dag die jullie altijd bij zal blijvenquote:Op vrijdag 5 mei 2023 09:32 schreef Debsterr het volgende:
Oh nee.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 11:48 schreef Ceviche het volgende:
De echo was niet goed, blijkbaar is het hartje vorige week toch nog gestopt met kloppen.
Was nog wel een beetje onverwacht, uiteindelijk 3 echo's gehad die goed waren en de verwachting was dat het goed zou aflopen maar helaas toch niet.
Iedereen veel geluk en succes gewenst met de zwangerschappen (en daarna), en heel erg bedankt voor het meeleven eerder![]()
Hopelijk tot ziens.
Ah wat kutquote:Op vrijdag 5 mei 2023 11:48 schreef Ceviche het volgende:
De echo was niet goed, blijkbaar is het hartje vorige week toch nog gestopt met kloppen.
Was nog wel een beetje onverwacht, uiteindelijk 3 echo's gehad die goed waren en de verwachting was dat het goed zou aflopen maar helaas toch niet.
Iedereen veel geluk en succes gewenst met de zwangerschappen (en daarna), en heel erg bedankt voor het meeleven eerder![]()
Hopelijk tot ziens.
Oh nee, wat verdrietigquote:Op vrijdag 5 mei 2023 11:48 schreef Ceviche het volgende:
Hopelijk tot ziens.
Het is natuurlijk voor iedereen anders, maar dit hoeft gelukkig echt niet zo te zijn. Mijn persoonlijke ervaring (ik heb ook twee miskramen gehad voor ik mijn eerste kindje kreeg) is dat het vasthouden van die gezonde baby echt alle pijn van die miskramen weg heeft genomen.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 14:55 schreef girlnextdoor. het volgende:
Wat een verdrietig nieuws @:Ceviche . Heel veel sterkte gewenst. Het is niet niks.
@:Debsterr die datums sla je ongewild toch op.. ik had dat op 20 april en weet dat ik dat 10 juni weer ga krijgen. Het voelt echt niet fijn zo'n dag, ik liep half huilend rond in het besef dat ik al een kind had moeten hebben maar ik voelde ook dankbaarheid dat het kindje wat nu in mijn buik zit het zo goed doet. Laatst toen ik een intake had bij de kraamhulp gingen ze gegevens checken en zei de kraamhulp: het klopt dat het je derde zwangerschap is? Had er geen rekening mee gehouden dat dat naar boven kwam en moest ik tranen ook weer wegslikken. Het zal atijd beladen blijven.
Mijn partner is er redelijk hetzelfde onder, het kwam voor hem wel een stuk onverwachter en het is voor hem wat meer beladen, maar in grote lijnen ervaren we het wel hetzelfde.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 08:35 schreef Debsterr het volgende:
Heel begrijpelijk @:cevichesowieso alle gevoel mag er zijn in zo’n situatie, helaas teveel ervaring mee. Hoe is je partner eronder?
Oh balen zeg, maar zo herkenbaar. Hier zes weken geleden ook een miskraan gehad en bij de1e echo een kloppend hartje en bij de 2e echo niet meer, en hoewel we een kloppend hartje hadden, had ik er geen goed gevoel bij en wist ik diep van binnen dus al dat het niet goed was.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 23:18 schreef Ceviche het volgende:
Dank jullie wel allemaal![]()
Vooral erg zuur dat ze bepaald hebben dat de hartje op dag x is gestopt, en ik die dag dus nog een echo heb gehad aan het eind van de middag en toen alles nog goed was.
Dus letterlijk een extra echo laten maken ter geruststelling, alles prima, en dus een paar uur later (zo voelt het tenminste) is het dan alsnog misgegaan en daar kom je dan pas 1,5 week later achter.
In eerste instantie was ik er vrij nuchter onder (want ik had er sowieso al niet zo'n goed gevoel over dus heel onverwacht kwam het ook weer niet, en nog wat rationele redenen) maar dat detail vond ik toch wel wrang ofzo.
Maar goed, het is wat het is, hopelijk is het allemaal gauw achter de rug en kunnen we verder.
quote:Op maandag 8 mei 2023 18:40 schreef Mahra het volgende:
[..]
Oh balen zeg, maar zo herkenbaar. Hier zes weken geleden ook een miskraan gehad en bij de1e echo een kloppend hartje en bij de 2e echo niet meer, en hoewel we een kloppend hartje hadden, had ik er geen goed gevoel bij en wist ik diep van binnen dus al dat het niet goed was.
Sterkte.
Toen ik 3 weken geleden bloedverlies had dacht ik al dat het mis was en toen heb ik me ingelezen. En toen het nu mis bleek zei de verloskundige dat ik het eerst maar een weekend moest laten bezinken maar toen heb ik wel meteen aangegeven dat ik al wist wat ik wilde, namelijk opwekken met tabletten. Ik ga ervan uit dat dat geen probleem is eigenlijk.quote:Op maandag 8 mei 2023 20:39 schreef Debsterr het volgende:
Fijn dat je snel bij de gyn terecht kan @:ceviche . Is dat ook om te bespreken hoe of wat qua lichamelijke afwikkeling? Heb je daar zelf al een gevoel bij wat je fijn zou vinden?
Begrijpelijk dat je er klaar mee bent en graag door wilt lichamelijk. Ook een heel herkenbaar gevoel, nu is het zo'n niemandsland waar je in zit - je kunt niet door, je kunt nog niet helemaal rouwen, je lijf doet wellicht nog gek... succes in ieder geval morgen bij de gyn en met de lichamelijke afwikkeling. Ik vond de tabletten persoonlijk best heftig, vooral omdat het in eerste instantie lichamelijk niets bij mij opwekte behalve extreme krampen. "Gelukkig" hoor en lees ik ook heel veel andere verhalen en duim voor je dat het fysieke deel hierna snel achter de rug isquote:Op maandag 8 mei 2023 21:20 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Toen ik 3 weken geleden bloedverlies had dacht ik al dat het mis was en toen heb ik me ingelezen. En toen het nu mis bleek zei de verloskundige dat ik het eerst maar een weekend moest laten bezinken maar toen heb ik wel meteen aangegeven dat ik al wist wat ik wilde, namelijk opwekken met tabletten. Ik ga ervan uit dat dat geen probleem is eigenlijk.
Niet leuk natuurlijk maar het is na 2 weken nog niet vanzelf op gang gekomen en ik ben er eigenlijk gewoon klaar mee.
Ik moet er wel bij zeggen dat ze vrijdag meteen al een verwijzing voor me heeft gemaakt en dat ze vandaag voor half tien al het ziekenhuis gebeld hebben met het verzoek mij snel te bellen om een afspraak te maken (en het ziekenhuis belde mij ook weer bijna meteen).
Dat ik nu een afspraak heb geeft mij veel rust, omdat ik nu weet waar ik aan toe ben en de komende week ineens heel overzichtelijk is geworden.
Als het over is kan ik weer verder, denk ik. En dat kan nu niet, want ik ben nu zwanger maar ook weer niet.
Voel me vandaag er echt al een stuk beter over dan gisteren/eergisteren, alleen omdat ik nu weer iets verder kan kijken en voor mijn gevoel het bijna achter de rug is in plaats van die onzekerheid.
Ik heb me ziekgemeld op werk, dus er is ook gelukkig ook tijd en ruimte om dit allemaal te regelen en te verwerken.
Dat is echt zo. De echoscopiste zat blijkbaar zelf ook een beetje in de knoop. Ze vertelde dat de echo voor de onze bij 22 weken de eerste medische echo was, waarbij een grote hartafwijking bij het kindje was gevonden. Het lijkt me een heel mooi beroep, maar het kan ook echt verdrietig zijn. Als je daar ligt, sta je daar eigenlijk helemaal niet bij stil, maar we merkten dat het haar ook echt wat deed en dat er ook een opluchting was bij haar dat ze nu kon zeggen dat alles helemaal goed was, met een piekfijn hartje.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 19:45 schreef Debsterr het volgende:
Heel fijn om te horen @:spirit82en ja, het geluk en verdriet ligt soms zo dicht bij elkaar hè.
Dank je wel!quote:Op dinsdag 9 mei 2023 19:40 schreef Spirit82 het volgende:
@:Ceviche nogmaals veel sterkteFijn dat je de rust en ruimte krijgt om er op jouw manier mee om te kunnen gaan.
Het is een enorme tegenstelling, maar wij hadden vandaag een goede 13 weken echo. Door de verdrietige verhalen, vond ik het toch wel spannend, want het blijft natuurlijk enorm fragiel, maar we hebben 20 minuten naar een enorm actief kleintje mogen kijken waarbij alles erop en eraan zit.
We hebben over 11 dagen een aparte geslachtsechoquote:Op dinsdag 9 mei 2023 20:10 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Dank je wel!
En gefeliciteerd!! Wat fijn dat alles goed was. Gaan jullie nog voor zo'n extra vroege geslachtsecho? Of wachten jullie tot de 20 weken echo? Of willen jullie het niet van tevoren weten, dat kan natuurlijk ook nog
Oh wat gezellig!quote:Op dinsdag 9 mei 2023 20:30 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
We hebben over 11 dagen een aparte geslachtsechoMijn dochter mag dan ook mee, dus dat wordt een klein feestje. Mijn vriend wil het eigenlijk niet weten, maar ik ben daar echt veel te nieuwsgierig voor. Ik moet en zal het weten! Ik denk obv de nub dat het een meisje is
Oeeeh spannendquote:Op dinsdag 9 mei 2023 20:30 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
We hebben over 11 dagen een aparte geslachtsechoMijn dochter mag dan ook mee, dus dat wordt een klein feestje. Mijn vriend wil het eigenlijk niet weten, maar ik ben daar echt veel te nieuwsgierig voor. Ik moet en zal het weten! Ik denk obv de nub dat het een meisje is
Precies!! Dat zijn exact de 2 redenen hahaquote:Op dinsdag 9 mei 2023 20:46 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Oh wat gezellig!![]()
Zo kan ze er toch bij zijn (omdat dat bij de 13 en 20 weken echo niet mag bedoel ik).
Is ook wel een stuk makkelijker qua namen verzinnen enzo
Wat vervelend dat het ziekenhuis je bevalling zo'n nare nasmaak geeftquote:Op woensdag 10 mei 2023 08:43 schreef Ed1234 het volgende:
Ook even een update vanuit mijn kant. Twee weken geleden ben ik bevallen van een gezonde dochter <3 Wat een geluk, ik zit echt op een roze wolk. Er zijn ook wel wat kraamtranen geweest maar dat hoort er bij begreep ik, het is ook zo overweldigend allemaal. Gelukkig gaat het met de baby allemaal erg goed. Na een lastige start met borstvoeding ben ik nu overgestapt op flesvoeding en heeft ze haar geboortegewicht weer bereikt.
Ik ben bevallen in het ziekenhuis met een medische indicatie omdat de baby te klein zou zijn. Uiteindelijk is ze net een paar uur na de uitgerekende datum geboren en woog ze bijna 7 pond, helemaal niet te klein dus. De begeleiding in het ziekenhuis heb ik als heel slecht ervaren en ik denk zelf dat de bevalling wat rustiger was verlopen als het ziekenhuis het anders had aangepakt. Zo werd ik met gebroken vliezen en weeën om de 5 minuten naar huis gestuurd omdat het nog niet “heftig” genoeg was. Toen we terug wilden zo’n twee uur later was er geen plek meer. Ook tijdens de bevalling vond ik de begeleiding slecht, we hebben amper iemand gezien en ik was blij dat we samen van tevoren een cursus hadden gedaan. De verloskundige die hielp bij de bevalling was wel heel goed en daadkrachtig en we hadden een hele fijne kraamhulp die ons goed op weg heeft geholpen. Dus dat maakt dat ik er verder toch wel positief op terugkijk.
Nu begint langzaam aan het echte leven weer. Mijn vriend gaat weer halve dagen aan het werk. En de kraamhulp is ook afgelopen. Ik ben ook weer wat dingen aan het ondernemen. Er zijn zoveel eerste keren met een baby. Gisteren zijn we voor het eerst even naar het winkelcentrum in de buurt geweest, dat vond ze duidelijk heel erg spannend. Ik voel me verder nog niet erg fit, ik heb aardig wat pijn nog van onderen dus ik lig ook nog veel op bed/de bank. Dat kan nog wel een maandje duren begreep ik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Protège moi de mes désirs.
Jawel maar ik haal het straks weer weg, want het is een vrij unieke naam.quote:Op woensdag 10 mei 2023 12:08 schreef arvensis het volgende:
Gefeliciteerd met jullie dochter, ed! Wil je haar naam ook delen?
Wat jammer dat de bevalling zo is verlopen.. hopelijk kan je het allemaal een plekje geven. 💖
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Ed1234 op 10-05-2023 16:29:36 ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |