Stroop gebeurt al heel lang, in de provincie een klassiek recept.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 15:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik erger me al aan Roggebrood waar Stroop, melasse of Beetwortel in zit. Roggeschroot, roggemeel, water, zuurdesem, zout. Meer hoort er niet in te zitten, maar er zit vrijwel meer in, voor de kleur, het zoeter te maken en het proces te versnellen.
Klopt, maar het hoort zonderquote:Op dinsdag 13 juni 2023 16:24 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Stroop gebeurt al heel lang, in de provincie een klassiek recept.
Nooit gezien, welke is/zijn dat?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 15:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik erger me al aan Roggebrood waar Stroop, melasse of Beetwortel in zit.
Moest even kijken wat er in "mijn roggebrood" zit:quote:Op dinsdag 13 juni 2023 15:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik erger me al aan Roggebrood waar Stroop, melasse of Beetwortel in zit. Roggeschroot, roggemeel, water, zuurdesem, zout. Meer hoort er niet in te zitten, maar er zit vrijwel meer in, voor de kleur, het zoeter te maken en het proces te versnellen.
quote:Ingrediėnten: ROGGE, water, zout, voedingszuur (melkzuur), TARWEZEMELEN, conserveermiddel (sorbinezuur, calciumpropionaat)
Hmmquote:
Van de extra suiker word ik niet enthousiast.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 21:04 schreef Kickinalfa het volgende:
Eigenlijk niet heel vreemd dat het wordt toegevoegd.
Eerlijk gezegd zolang het geen ongezonde toevoegingen zijn zie ik het probleem niet echt.
Brood rijst sneller waardoor het minder tijd heeft smaak te ontwikkelen.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 21:04 schreef Kickinalfa het volgende:
Eigenlijk niet heel vreemd dat het wordt toegevoegd.
Eerlijk gezegd zolang het geen ongezonde toevoegingen zijn zie ik het probleem niet echt.
quote:Op dinsdag 20 juni 2023 21:11 schreef golfer het volgende:
Ik heb die Pieter Hulst hoog in mijn irritatiefactor zitten.
Waar in Nederland en andere Europese landen zout door het eten gaat, is in de Zuidoost-Aziatische keuken vissaus als smaakversterker onmisbaar. Het gebruik ervan gaat al terug tot de oudheid: al in de Romeinse tijd was het een populair ingrediėnt. In de schappen van de supermarkten zijn tegenwoordig verschillende soorten en smaken vissaus te vinden. Sommige daarvan bevatten alleen vis en zout, aan andere worden kruiden en specerijen toegevoegd.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 16:02 schreef Jan_Onderwater het volgende:
AS Dinsdag gaat het over vissaus. Interessant topic.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |