Als ik via itunes kijk is het per maand 17,99 en viaplay zelf gewoon nog 15.99 en per jaar 99 (dit geldig tot 30/06).quote:Op maandag 19 juni 2023 18:34 schreef Jane het volgende:
[..]
In die mail bij de tweet lees ik toch echt dat de ontwikkelaar (Viaplay dus) de prijs verhoogt. Dut tenzij Apple liegt, denk ik niet dat het in dit geval aan hen ligt.
Een bedrijf in nood gaat niet zulke risico's nemen met de enige tak die nog wel loopt. Nou ja, als ze slim zijn dan. Dat gaat klanten kosten.quote:
Misschien komt dat doordat Apple een provisie rekent?quote:Op maandag 19 juni 2023 18:34 schreef Jane het volgende:
[..]
In die mail bij de tweet lees ik toch echt dat de ontwikkelaar (Viaplay dus) de prijs verhoogt. Dut tenzij Apple liegt, denk ik niet dat het in dit geval aan hen ligt.
Bijzonder dat je voor precies hetzelfde zoveel verschillende bedragen kan betalen. Het scheelt ook niet weinig. Als je het via Apple koopt, ben je 216 euro per jaar kwijt. Meer dan het dubbele van de aanbieding.quote:Op maandag 19 juni 2023 18:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als ik via itunes kijk is het per maand 17,99 en viaplay zelf gewoon nog 15.99 en per jaar 99 (dit geldig tot 30/06).
Ah, volgens mij begrijp ik nu pas wat je bedoelt. Want ik dacht "Dat deed Apple toch altijd al?", maar het zou natuurlijk kunnen dat Viaplay nu besloten heeft die kosten aan de (Apple-)klanten door te berekenen. Dat kan inderdaad.quote:Op maandag 19 juni 2023 18:57 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Misschien komt dat doordat Apple een provisie rekent?
Als ze het van NL moeten hebben zijn ze snel weg, je moet het wel in de juiste verhouding zien, als ze nog 1 miljoen gebruikers hebben hier zijn dat relatief goedkope abbo's, ze betalen in Scandavie veel meer voor deze pakketten, daar hebben ze zo'n 5 miljoen klanten.quote:Op maandag 19 juni 2023 18:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Een bedrijf in nood gaat niet zulke risico's nemen met de enige tak die nog wel loopt. Nou ja, als ze slim zijn dan. Dat gaat klanten kosten.
En juist in Scandinavië is een hoop gedonder.quote:Op maandag 19 juni 2023 19:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als ze het van NL moeten hebben zijn ze snel weg, je moet het wel in de juiste verhouding zien, als ze nog 1 miljoen gebruikers hebben hier zijn dat relatief goedkope abbo's, ze betalen in Scandavie veel meer voor deze pakketten, daar hebben ze zo'n 5 miljoen klanten.
Dat is ook wel logisch als je 40-65 euro/maand moet betalen voor het sportpakket met F1 en PL.quote:Op maandag 19 juni 2023 19:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En juist in Scandinavië is een hoop gedonder.
Volgens mij is het probleem de teruglopende advertentie inkomsten. Niet zozeer het teruglopen van de abonnees.quote:Op maandag 19 juni 2023 19:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is ook wel logisch als je 40-65 euro/maand moet betalen voor het sportpakket met F1 en PL.
Ze hadden waarschijnlijk tijdens covid een stevige basis omdat men weinig anders kon dan thuis maar streamen, maar als je weer veel andere dingen kan doen dan is 500-750 euro per jaar best wel veel.quote:Op maandag 19 juni 2023 19:56 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Volgens mij is het probleem de teruglopende advertentie inkomsten. Niet zozeer het teruglopen van de abonnees.
Edit: beide dus.
https://deadline.com/2023(...)downturn-1235408444/
Dat waren rechten die nog in Premier Sports zaten wat zij hebben overgenomen, ik denk dat ze er geen brood in zien of die league vroeg om meer geld maar groot is het niet.quote:Op maandag 19 juni 2023 19:29 schreef Jane het volgende:
Als ik het goed lees heeft Viaplay UK de uitzendrechten voor de Britse Elite Ice Hockey Leage laten verlopen/niet vernieuwd. Minder belangrijk dan de F1-rechten in NL, maar toch wel een teken aan de wand voor een bedrijf met de (voormalige) ambities van Viaplay, denk ik.
Geen idee hoeveel geld er met die ijshockeyrechten gemoeid is, trouwens. Iemand hier?
6 euro is duur voor alleen de race, maar wellicht een uitkomst voor casual kijker die minder dan 10 races per jaar wil zien en/of streamen gezeik vindt. Of het ook een echt gat in de markt is en Viaplay hiermee hun marktaandeel significant kan laten groeien moet worden bezien.quote:[...]
Nu de spanning in de titelstrijd in Formule 1 door de dominantie van Max Verstappen is afgenomen, lijken Nederlanders die voor Formule 1 een Viaplay-abonnement kopen af te haken. KPN is voor deze groep afhakkers en andere Nederlanders die interesse hebben om zo nu en dan een race live te willen kijken een alternatief. Het telecombedrijf biedt op dit moment als enige provider Formule 1 via pay per view aan. Dit betekent dat een digitale dagpas voor Viaplay gekocht kan worden. Hiermee kan alleen naar de Formule 1-race gekeken worden.
[...]
https://www.viaplaygroup.(...)agement-team-2140330quote:Peter Nřrrelund, who recently rejoined the Group as EVP and Chief Sports & Business Development Officer, will also take on responsibility for the Group’s operations in the Netherlands, Poland, Baltics, and the UK.
Further information about these team members is available here. The new operating model and changes to the Group’s executive management team will be effective from 1 July, and each leader will review their organisations to ensure full optimisation and focus. The financial impact of the resulting changes will be announced as part of the update on or before 20 July.
Dat is duurder dan die kortingsactie voor een heel jaarquote:Op vrijdag 23 juni 2023 15:52 schreef Jane het volgende:
KPN gaat vanaf nu Viaplay-dagpassen verkopen om F1 te kijken.
Live lineair Formule 1 kijken zonder Viaplay-abonnement bij KPN
[..]
6 euro is duur voor alleen de race, maar wellicht een uitkomst voor casual kijker die minder dan 10 races per jaar wil zien en/of streamen gezeik vindt. Of het ook een echt gat in de markt is en Viaplay hiermee hun marktaandeel significant kan laten groeien moet worden bezien.
Ikzelf betwijfel wel of de (kennelijk) teruglopende interesse die Viaplay opmerkt echt aan de dominantie van Verstappen ligt of dat die mensen gewoon zijn overgestapt op F1TV.
https://www.gpfans.com/nl(...)l-echt-het-pareltje/quote:Volgens voormalig Formule 1-coureur Robert Doornbos gaat Ziggo Vodafone wederom een 'serieuze poging doen' om de uitzendrechten van de Formule 1 binnen te halen. De Rotterdammer gaat in gesprek met GPFans in op de huidige situatie en hoopt het 'pareltje' zoals hij de Formule 1 omschrijft, weer snel bij de zender te zien.
Dit ja dus het zal wel bij het saneringsplan horen, nog 2 weken dan komen de halfjaarcijfers en verslag, dan weten we wat meer over de toekomstplannen.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 16:27 schreef Nattekat het volgende:
Niet zo gek. Er is geen hond in dit land dat Viaplay voor iets anders dan sport heeft.
Dennis is ontslagen?quote:Op zondag 9 juli 2023 13:43 schreef Jane het volgende:
Ik moet even iets kwijt over Allard Kalff, dus ik post het hier maar...
Ik zie gisteren en vandaag ineens meerdere (reacties op) tweets van hem langskomen, waarvan ik het gevoel krijg dat hij een beetje aan het doordraaien is.
Kijk, dat hij de F1-uitzending waaraan hij meewerkt verdedigt is te begrijpen (al kan hij dat beter ook niet op Twitter doen), maar inmiddels gaat hij ook in tegen mensen die andere klachten over Viaplay hebben. Problemen met de aftelklok, een slecht werkende stream, Allard komt je even vertellen dat je zeurt of dat het aan je eigen apparatuur ligt.
Echt, doe dat niet.
Allard ziet de bui ook al hangen.quote:Op zondag 9 juli 2023 13:43 schreef Jane het volgende:
Ik moet even iets kwijt over Allard Kalff, dus ik post het hier maar...
Ik zie gisteren en vandaag ineens meerdere (reacties op) tweets van hem langskomen, waarvan ik het gevoel krijg dat hij een beetje aan het doordraaien is.
Kijk, dat hij de F1-uitzending waaraan hij meewerkt verdedigt is te begrijpen (al kan hij dat beter ook niet op Twitter doen), maar inmiddels gaat hij ook in tegen mensen die andere klachten over Viaplay hebben. Problemen met de aftelklok, een slecht werkende stream, Allard komt je even vertellen dat je zeurt of dat het aan je eigen apparatuur ligt.
Echt, doe dat niet.
Nou, dat gevoel krijg ik er wel een beetje bij, inderdaad.quote:
Hier hangt de bui ook a- oh wacht.quote:Op zondag 9 juli 2023 13:49 schreef Jane het volgende:
[..]
Nou, dat gevoel krijg ik er wel een beetje bij, inderdaad.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |