abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208985025
Iedereen niet niet of niet volledig gevaccineerd is, kan over een paar dagen weer vrijelijk naar de VS vliegen:

Today, we are announcing that the Administration will end the COVID-19 vaccine requirements for Federal employees, Federal contractors, and international air travelers at the end of the day on May 11, the same day that the COVID-19 public health emergency ends. Additionally, HHS and DHS announced today that they will start the process to end their vaccination requirements for Head Start educators, CMS-certified healthcare facilities, and certain noncitizens at the land border. In the coming days, further details related to ending these requirements will be provided.

https://www.whitehouse.go(...)ertified-facilities/
pi_208985043
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2023 02:16 schreef Za het volgende:
Iedereen niet niet of niet volledig gevaccineerd is, kan over een paar dagen weer vrijelijk naar de VS vliegen:

Today, we are announcing that the Administration will end the COVID-19 vaccine requirements for Federal employees, Federal contractors, and international air travelers at the end of the day on May 11, the same day that the COVID-19 public health emergency ends. Additionally, HHS and DHS announced today that they will start the process to end their vaccination requirements for Head Start educators, CMS-certified healthcare facilities, and certain noncitizens at the land border. In the coming days, further details related to ending these requirements will be provided.

https://www.whitehouse.go(...)ertified-facilities/
Buiten André en Monique Hazes om, wie wil er überhaupt naar de VS?
pi_208985057
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 02:30 schreef ootjekatootje het volgende:

Mensen die daar familie hebben maar geen US citizens zijn. Daarnaast plenty mensen wereldwijd denk ik.
pi_208985114
Doe maar niet, we hebben hier al wappies genoeg.
Jesus saves but death prevails.
pi_208985227
Naar de VS reizen heeft toch altijd gekund?
Cindy De Vuyst
pi_208985323
Ik ben weleens in de VS geweest, het komt wel dichtbij zo
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_208985326
quote:

[..]
Het is een waanzinnig mooi land met natuur en musea waar Europa (vrijwel) niet aan kan tippen.
pi_208985342
quote:

[..]
Waarom zou je er per se niet heen willen?
  woensdag 3 mei 2023 @ 07:14:43 #9
22565 asco
Los in deze tent
pi_208985386
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2023 06:49 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Het is een waanzinnig mooi land met natuur en musea waar Europa (vrijwel) niet aan kan tippen.
Precies.

Altijd dat afgeven op de USA door Nederlanders, kansloos.
De meesten zijn er nog nooit geweest maar denken dat er op elke hoek van de straat geschoten wordt, iedereen 150 kg of meer weegt en zwarten en blanken allemaal tegenover elkaar staan. :')
Vermoeiend.
In september ga ik voor de 23e keer, kan niet wachten.

Heerlijk land, fijne mensen en zoveel te zien en doen. _O_

En mooi voor de ongevaccineerden onder ons die nu ook weer kunnen gaan. ^O^
pi_208985404
quote:

[..]
Dan heb je toch echt een klap van de molen gehad of bent in dienst van het Amerikaanse buro voor toerisme als je musea en steden met veel meer geschiedenis in Europa niet vind kunnen tippen aan Amerika.

Ook qua natuur heeft Europa het meeste wel.
pi_208985419
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 07:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Dan heb je toch echt een klap van de molen gehad of bent in dienst van het Amerikaanse buro voor toerisme als je musea en steden met veel meer geschiedenis in Europa niet vind kunnen tippen aan Amerika.

:D de VS is zo groot en veelzijdig. New york staat niet voor niks op vele bucketlist lijstjes.

Het is niet of-of, maar het kan prima allebei als jouw budget het toelaat.
pi_208985507
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 06:11 schreef einzeinz het volgende:
Natuurlijk…. Alleen land binnenkomen zonder geldige vaccinatie status niet.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_208985540
quote:

[..]

:D
Zeg dat nog maar eens nadat je eea in Amerika bezocht hebt. Hebben we in Europa iets dat vergelijkbaar is met Bryce Canyon, de Mojavewoestijn, Petrified Forest, Redwood National Forest, Grand Canyon, Yellowstone, Yosemite, de Everglades of het vulkanische landschap van Hawaii?
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  woensdag 3 mei 2023 @ 08:28:25 #14
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208985573
quote:

[..]

Dit klopt echt niet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208985588
quote:

[..]

Voor geschiedenis icm oude steden is Europa net iets interessanter over het algemeen, dat klopt.

Maar qua veelzijdigheid van natuur en opzet van musea staat de VS er mijlen boven.
pi_208985668
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2023 08:15 schreef recursief het volgende:

[..]
Zeg dat nog maar eens nadat je eea in Amerika bezocht hebt. Hebben we in Europa iets dat vergelijkbaar is met Bryce Canyon, de Mojavewoestijn, Petrified Forest, Redwood National Forest, Grand Canyon, Yellowstone, Yosemite, de Everglades of het vulkanische landschap van Hawaii?
Dit dus, mensen die bij Amerika alleen kunnen denken aan Walmart, dikke mensen en wapens op elke hoek van de straat :') een van de mooiste landen ter wereld _O_
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 3 mei 2023 @ 08:58:18 #17
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208985687
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 08:53 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dit dus, mensen die bij Amerika alleen kunnen denken aan Walmart, dikke mensen en wapens op elke hoek van de straat :') een van de mooiste landen ter wereld _O_
De zorg in Amerika is ook goed geregeld _O_ _O_ En de pensioenen _O_ _O_ Wat een tof land _O_ _O_

Als je rijk bent....... :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_208985698
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2023 08:15 schreef recursief het volgende:

[..]
Veel ervan bezocht en waarin de VS uitblinkt is de goede marketing van zulke natuur gebieden. :D

Uit mij hoofd even
In Frankrijk de gorge du Verdon, in Spanje genoeg woestijnen en wilde gebieden, IJsland met de vulkanen, in Frankrijk het Camargue gebied, de fjorden in Scandinavië, bergen van de Alpen en Pyreneeën en zo zijn er nog veel meer mooie gebieden in Europa die meer dan de moeite waard zijn om te bezoeken.
pi_208985699
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 07:14 schreef asco het volgende:

[..]
Precies.

De meesten zijn er nog nooit geweest maar denken dat er op elke hoek van de straat geschoten wordt, iedereen 150 kg of meer weegt en zwarten en blanken allemaal tegenover elkaar staan. :')
Vermoeiend.

Genoeg gevaarlijk dikke mensen daar, hoor.
Voor de rest, alles gaat daar met de auto, vreselijk dom.
  woensdag 3 mei 2023 @ 09:08:59 #20
22565 asco
Los in deze tent
pi_208985735
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 09:00 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Genoeg gevaarlijk dikke mensen daar, hoor.
Voor de rest, alles gaat daar met de auto, vreselijk dom.
En in Nederland zijn geen fatties?

Ik zie in Amerika tegenwoordig meer joggers dan in Nederland.

En de afstanden zijn daar nu eenmaal veel groter.
pi_208985745
quote:
84s.gif Op woensdag 3 mei 2023 08:58 schreef Starhopper het volgende:

[..]
De zorg in Amerika is ook goed geregeld _O_ _O_ En de pensioenen _O_ _O_ Wat een tof land _O_ _O_

Als je rijk bent....... :')
Als je dat niet los van elkaar kunt zien zegt dat meer over jezelf. Natuurlijk is het een vreselijk land om te wonen qua voorzieningen. Doet niets af aan hoe prachtig het land is.
pi_208985760
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 09:08 schreef asco het volgende:

[..]

39.6% van de bevolking obese tov 14% in Nederland.

In de VS doen ze in ieder geval goed hun best om overal de beste en grootste in te zijn. _O-
pi_208985786
quote:

[..]

Het is én de afstanden (dus veel autogebruik buiten de grote steden) én het feit dat fastfood daar al decennia de goedkopere, makkelijke optie is. Groente en fruit is voor velen onbetaalbaar (geworden).
  woensdag 3 mei 2023 @ 09:25:52 #24
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_208985810
_O_ Amerika (als vakantieland) _O_

Kan ik volgend jaar weer als ongevaccineerde wap weer naar Amerika _O_
Ik ben inmiddels overleden
pi_208985864
Ik heb veel landen bezocht maar de vs was wel het meest ongastvrij van allemaal. Wat een ellende. Dat je eerst een esta moet aanvragen is 1. Maar dan werd ik op Schiphol al door een pipo uit de incheck rij getrokken die me uiterst wantrouwend aan een kruisverhoor onderwierp. En dan moet je daar de immigratie nog door. En dat was alleen voor een layover. Dat ze daar nu pas de vaccinatie verplichting opheffen is ook tekenend, het was puur een smoes om het nog lastiger te maken om het land binnen te komen.
pi_208985901
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2023 09:34 schreef Farenji het volgende:
Ik heb veel landen bezocht maar de vs was wel het meest ongastvrij van allemaal. Wat een ellende. Dat je eerst een esta moet aanvragen is 1. Maar dan werd ik op Schiphol al door een pipo uit de incheck rij getrokken die me uiterst wantrouwend aan een kruisverhoor onderwierp. En dan moet je daar de immigratie nog door. En dat was alleen voor een layover. Dat ze daar nu pas de vaccinatie verplichting opheffen is ook tekenend, het was puur een smoes om het nog lastiger te maken om het land binnen te komen.
Onzin, toerisme is gigantisch belangrijk voor de VS, biedt miljoenen mensen banen en gezien de wereldwijde vaccinatiegraad zullen ze er weinig last van hebben gehad.
pi_208985933
quote:
esta is gewoon om het tuig buiten te houden. Hebben al genoeg last van intern tuig.

Ze zijn enorm gebaat bij toerisme. 2 weken geleden zijn we ruim een week in NY geweest, overal supervriendelijk al vanaf dat we het vliegtuig uitstapten. Daar kan men hier in NL echt niet aan tippen.

En ja ze zijn laat met de regel afschaffen, maar de impact van corona was/is daar echt veel groter geweest.
pi_208985993
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 09:40 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Onzin, toerisme is gigantisch belangrijk voor de VS, biedt miljoenen mensen banen en gezien de wereldwijde vaccinatiegraad zullen ze er weinig last van hebben gehad.
Misschien moeten ze dan wat vriendelijker en minder moeilijk doen tegen toeristen als ze zo belangrijk zijn, zoals men wel kan in andere landen. Ik hoef er iig nooit meer naartoe.
pi_208986059
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2023 09:54 schreef Farenji het volgende:

[..]
Misschien moeten ze dan wat vriendelijker en minder moeilijk doen tegen toeristen als ze zo belangrijk zijn, zoals men wel kan in andere landen. Ik hoef er iig nooit meer naartoe.
Is puur show. Als je gewoon normaal doet en zelf ook vriendelijk bent en niet als een rietje staat te shaken is er niks aan de hand. Mooi dat jij voortaan wegblijft :W
pi_208986068
quote:

[..]
Precies.

Vermoeiend.

Ik geloofde je post totdat ik las: fijne mensen
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208986072
Eigenlijk moet de hele wereld ze hierom boycotten en gewoon uit principe niet meer gaan. Net als naar al die andere kutlanden (Canada, Australië, Italië, Griekenland, Oostenrijk met name) die zich van hun slechtste kant hebben laten zien tijdens de coronaperiode. En net als alle restaurants en horeca-gelegenheden die ongevaccineerden de toegang hebben geweigerd.

Gewoon geen rode cent meer daarnaar toe. Mensen die het niet zo nauw nemen met vrijheid en rechten van anderen, mogen wat mij betreft failliet gaan. Moreel waren ze dat al.
pi_208986087
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 10:01 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Is puur show. Als je gewoon normaal doet en zelf ook vriendelijk bent en niet als een rietje staat te shaken is er niks aan de hand. Mooi dat jij voortaan wegblijft :W
Deze reactie zegt alles over jou, wat laat jij je hiermee kennen.
pi_208986110
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 10:01 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Is puur show.
Vergelijkbaar idd met de gespeende vriendelijkheid van mensen in de VS wat hier dan opeens als een positief punt gepresenteerd kan worden. _O-
  woensdag 3 mei 2023 @ 10:09:46 #34
22565 asco
Los in deze tent
pi_208986133
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 10:02 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik geloofde je post totdat ik las: fijne mensen
Ik meen dat ook oprecht.
pi_208986157
quote:
13s.gif Op woensdag 3 mei 2023 10:03 schreef Farenji het volgende:

[..]
Deze reactie zegt alles over jou, wat laat jij je hiermee kennen.
Prima joh, ieder zo zijn ding qua vakantieland(en).
pi_208986170
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 10:06 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Vergelijkbaar idd met de gespeende vriendelijkheid van mensen in de VS wat hier dan opeens als een positief punt gepresenteerd kan worden. _O-
Die vriendelijkheid is ook omdat men graag een fatsoenlijke tip wil ontvangen (wat meestal hun salaris is) in de horeca. Het is mierzoet maar nog altijd beter dan het onfatsoenlijke, ongeinteresseerde gedrag van personeel in de horeca hier.
  woensdag 3 mei 2023 @ 10:19:12 #37
35189 Troel
scherp en bot
pi_208986201
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 08:06 schreef Chinless het volgende:

[..]
Maar dat is iets anders. Misleidende kop dus :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208986205
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 10:14 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Die vriendelijkheid is ook omdat men graag een fatsoenlijke tip wil ontvangen (wat meestal hun salaris is) in de horeca. Het is mierzoet maar nog altijd beter dan het onfatsoenlijke, ongeinteresseerde gedrag van personeel in de horeca hier.
Ga dan gewoon naar fatsoenlijke horeca in europa die hebben wel normaal personeel in dienst zonder de gespeende vriendelijkheid. ^O^
pi_208986226
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 10:19 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Ga dan gewoon naar fatsoenlijke horeca in europa die hebben wel normaal personeel in dienst zonder de gespeende vriendelijkheid. ^O^
Dat doe ik ook vaak genoeg :) maar goed, die voor- en tegenstanders van de VS zul je altijd blijven houden, zo blijkt wel uit dit topic.
  woensdag 3 mei 2023 @ 10:21:18 #40
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_208986231
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2023 02:44 schreef Za het volgende:

[..]
Mensen die daar familie hebben maar geen US citizens zijn. Daarnaast plenty mensen wereldwijd denk ik.
Plenty _O_
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 3 mei 2023 @ 10:22:11 #41
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_208986242
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 10:02 schreef matigeuser het volgende:
Eigenlijk moet de hele wereld ze hierom boycotten en gewoon uit principe niet meer gaan. Net als naar al die andere kutlanden (Canada, Australië, Italië, Griekenland, Oostenrijk met name) die zich van hun slechtste kant hebben laten zien tijdens de coronaperiode. En net als alle restaurants en horeca-gelegenheden die ongevaccineerden de toegang hebben geweigerd.

Gewoon geen rode cent meer daarnaar toe. Mensen die het niet zo nauw nemen met vrijheid en rechten van anderen, mogen wat mij betreft failliet gaan. Moreel waren ze dat al.
ok
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_208986282
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 10:09 schreef asco het volgende:

[..]
Ik meen dat ook oprecht.
Ben ik met je eens.
Veel Amerikanen zijn gewoon vriendelijk en behulpzaam, en dan heb ik het niet alleen over de mensen die overdreven vriendelijk doen in winkels, ook gewoon op straat als je iets vraagt.
lol
pi_208986353
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 09:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Veel ervan bezocht en waarin de VS uitblinkt is de goede marketing van zulke natuur gebieden. :D

Uit mij hoofd even
In Frankrijk de gorge du Verdon, in Spanje genoeg woestijnen en wilde gebieden, IJsland met de vulkanen, in Frankrijk het Camargue gebied, de fjorden in Scandinavië, bergen van de Alpen en Pyreneeën en zo zijn er nog veel meer mooie gebieden in Europa die meer dan de moeite waard zijn om te bezoeken.
Zeker, Europa heeft ook prachtige natuur. Maar het is toch lastig om de national parks in de VS te vergelijken met Europese gebieden.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_208986554
quote:

[..]
Wellicht dat het dan aan jou ligt. Wie goed doet, goed ontmoet?
  woensdag 3 mei 2023 @ 11:06:10 #45
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_208986685
quote:

[..]

Dit is helemaal geen "nu eenmaal". Dit is puur door hoe men de steden en woonwijken/suburbs heeft ingericht.
Dat het een groot land is, maakt weinig uit (behalve dat dit Amerikanen de ruimte gaf hun steden op dergelijke manier in te richten).

Maar het is natuurlijk niet zo dat de gemiddelde Amerikaan dagelijks van staat naar staat moet reizen. Woon-en-werk verkeer zou gewoon binnen vergelijkbare afstanden kunnen plaatsvinden als in elk ander land.
Ware het niet dat men daar vaak van die kromme regels heeft dat er GEEN ENKELE commerciele aangelegenheid (niet eens een bakker, supermarkt) in een woonwijk mag worden geplaatst. Met als resultaat: stadscentra met van alles, daar ver buiten de suburbs met ALLEEN woningen. En voor de bewoners van de suburbs shoppingmalls ver weg, die alleen met de auto bereikbaar zijn, en klote OV en nauwelijks mogelijkheden veilig te fietsen, waardoor met name mensen in de suburbs gedwongen zijn de auto overal naar toe te nemen.
Krekker is de bom!
pi_208986731
Wat moet je nou in de VS doen? In een tent city gaan logeren? Berooft worden door al die paupers, nee dankje.
Plaats hier uw advertentie
  Moderator / Redactie Sport woensdag 3 mei 2023 @ 11:11:48 #47
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208986762
De wappies zijn dusdanig verenigd dat ze zichzelf nu 'we' noemen O+

Zullen zich vast wel thuis voelen in de VS, daar lopen gigantische hoevelheden gekkies rond.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208986786
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 10:53 schreef Malavita het volgende:

[..]
Wellicht dat het dan aan jou ligt. Wie goed doet, goed ontmoet?
Ik bleef uiteraard gewoon vriendelijk maar die vragen die ik kreeg gingen wel ver hoor. Het was echt een vervelend kruisverhoor en ik heb daar zelf geen enkele aanleiding toe gegeven. Ik heb bij alle andere landen (ik heb wel wat reiservaring) dit nooit ervaren. Zelfs niet met landen als Pakistan of Iran. Daar moest ik ook visa van te voren halen, duurde allemaal erg lang en ik moest ervoor naar de ambassade, maar daar was men wel gewoon vriendelijk en kreeg ik zelfs thee. Ook voor andere landen die ik heb bezocht in Azie en Afrika was het soms lastig en bureaucratisch maar nog altijd minder onsympathiek dan bij de VS.
pi_208986938
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 11:09 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
Wat moet je nou in de VS doen?
Ja geen idee, echt niks te beleven daar..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 3 mei 2023 @ 11:25:30 #50
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_208986967
quote:
Douane verschilt, ik ben 2x op JFK geland en 1x was er inderdaad een enorm zure kerel achter die desk, zo'n drill sergeant. Andere keer was het een heel relaxte gast die grapjes zat te maken en iedereen met een glimlach bediende.
pi_208986986
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 11:13 schreef Farenji het volgende:

[..]
Ik bleef uiteraard gewoon vriendelijk maar die vragen die ik kreeg gingen wel ver hoor. Het was echt een vervelend kruisverhoor en ik heb daar zelf geen enkele aanleiding toe gegeven. Ik heb bij alle andere landen (ik heb wel wat reiservaring) dit nooit ervaren. Zelfs niet met landen als Pakistan of Iran. Daar moest ik ook visa van te voren halen, duurde allemaal erg lang en ik moest ervoor naar de ambassade, maar daar was men wel gewoon vriendelijk en kreeg ik zelfs thee. Ook voor andere landen die ik heb bezocht in Azie en Afrika was het soms lastig en bureaucratisch maar nog altijd minder onsympathiek dan bij de VS.
Door je bezoek aan landen als Pakistan en Iran word je er in de VS bij aankomst zo goed als zeker uitgepikt eno ondervraagd
pi_208986994
Djokovic _O_
Heeft zn rug recht gehouden tegen die Fauci lovers.
Plaats hier uw advertentie
pi_208986995
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 11:27 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Door je bezoek aan landen als Pakistan en Iran word je er in de VS bij aankomst zo goed als zeker uitgepikt eno ondervraagd
Inderdaad, dan is men automatisch strenger voor je.
pi_208987048
3rd World Country with a Gucci belt on.
pi_208987082
quote:
Ik heb veel landen bezocht maar de vs was wel het meest ongastvrij van allemaal. Wat een ellende. Dat je eerst een esta moet aanvragen is 1. Maar dan werd ik op Schiphol al door een pipo uit de incheck rij getrokken die me uiterst wantrouwend aan een kruisverhoor onderwierp. En dan moet je daar de immigratie nog door. En dat was alleen voor een layover.
Dit is mijn probleem met VS als vakantieland dus ook. Ongastvrij al aan de grens. Zo ontzettend jammer. Ik ga liever ergens heen waar je welkom bent. Genoeg plekken op de wereld als alternatief.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 3 mei 2023 @ 11:36:17 #56
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208987107
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 11:34 schreef Morri2 het volgende:

[..]
Dit is mijn probleem met VS als vakantieland dus ook. Ongastvrij al aan de grens. Zo ontzettend jammer. Ik ga liever ergens heen waar je welkom bent. Genoeg plekken op de wereld als alternatief.
Ik snap niet waarom je überhaupt naar de VS op vakantie zou willen anders dan de natuurgebieden, en daar zijn minder mensen. Als ik een moderne stad wil zien ga ik wel naar Rotterdam. Mooi weer hebben we in Europa ook, eilanden genoeg.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208987120
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 10:02 schreef matigeuser het volgende:
Mensen die het niet zo nauw nemen met vrijheid en rechten van anderen, mogen wat mij betreft failliet gaan. Moreel waren ze dat al.
Mensen die klagen over hun rechten, maar met geen woord spreken over hun eigen plichten. Dan ben je gewoon niet serieus te nemen.
pi_208987183
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 11:27 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Als je in de afgelopen 6 jaar voor je esta aanvraag daar geweest bent wordt je esta zelfs geweigerd, maar die reis naar Pakistan en Iran was al langer geleden en ik had inmiddels ook al een nieuw paspoort. Ik vraag me daarom af of dit de reden was.
pi_208987199
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 11:36 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik snap niet waarom je überhaupt naar de VS op vakantie zou willen anders dan de natuurgebieden, en daar zijn minder mensen. Als ik een moderne stad wil zien ga ik wel naar Rotterdam. Mooi weer hebben we in Europa ook, eilanden genoeg.
Afgelopen week nog naar Washington DC geweest, prachtige stad en geweldig vermaakt met alles wat er te zien is. De enige grote stad in de VS die me in die zin is tegengevallen is Los Angeles.
pi_208987256
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 11:11 schreef Nattekat het volgende:
Totaal absurd dat dat ooit verplicht was om een land in te komen. Wat een gekken. En dat terwijl je er als 'vluchteling' via Mexico zo naar binnen loopt.
Fixed.
pi_208987266
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 11:43 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Afgelopen week nog naar Washington DC geweest, prachtige stad en geweldig vermaakt met alles wat er te zien is. De enige grote stad in de VS die me in die zin is tegengevallen is Los Angeles.
Zeker geen bb in Columbia heights geboekt. :+

Ooit al Detroit bezocht daar kwamen 20 jaar geleden al de zwervers de fastfood restaurants binnen om te bedelen.
pi_208987297
quote:

quote:

[..]
Jullie zijn blijkbaar nog nooit in Europa geweest.

De musea in Europa zijn zo en zo veel mooier dan die in de VS. Alleen al omdat wij hier zo veel meer historie hebben, de VS heeft gewoon geen historie. Of denk aan alle kunstenaars (op alle gebieden) die Europa kent.

De natuur in de VS is zeker geweldig mooi. Ik ben een jaar geleden bij de Sequoia's geweest en in Yosemite.
Dat gebied is heel erg mooi. Maar dan nog kent Europa ook veel prachtig mooie natuurgebieden dat zeker gelijkwaardig is.

En de cultuur en mensen in Europa zijn veel vriendelijker, gastvrijer en opener dan de Amerikanen.
pi_208987308
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 11:27 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
Djokovic _O_
Heeft zn rug recht gehouden tegen die Fauci lovers.
Wappie schaap gekken zoals Djokovic :')
Zo sneu dat zo'n gek weer dat land in mag.
pi_208987314
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 11:48 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ooit al Detroit bezocht daar kwamen 20 jaar geleden al de zwervers de fastfood restaurants binnen om te bedelen.
Zat iets zuidelijker rond U street en ja daar had je ook zwervers en drugsverslaafden die rond de metro hangen. Heb je overal in die steden.
pi_208987327
RIP de VS....

Prachtig land voor de natuur, maar dat is het ook wel.
pi_208987354
quote:

[..]
Die ervaring heb ik dan weer met Portugezen, met als gevolg dat je mij nooit meer in Portugal zal zien. Maar ik besef echt wel dat dat mijn ervaring is, andere mensen zullen gegarandeerd andere ervaringen hebben met de Portugezen.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 3 mei 2023 @ 11:56:00 #67
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208987405
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 11:43 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ik geloof best dat je je een dag of twee kan vermaken, maar om er nou de halve wereld voor rond te reizen? Steden in Europa zijn zo veel interessanter.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 3 mei 2023 @ 11:57:19 #68
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_208987427
quote:

[..]
LOL
pi_208987474
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 11:56 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik geloof best dat je je een dag of twee kan vermaken, maar om er nou de halve wereld voor rond te reizen? Steden in Europa zijn zo veel interessanter.
Dat is persoonlijk. Ik heb me er een hele week vermaakt en vond het mooier dan menig Europese stad die ik heb gezien. Een wereldreis is het nou ook weer niet. 7 uur vliegen.
  woensdag 3 mei 2023 @ 12:02:18 #70
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_208987503
quote:

[..]
Dit. Kutland.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 3 mei 2023 @ 12:07:01 #71
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208987610
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 12:00 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dat is persoonlijk. Ik heb me er een hele week vermaakt en vond het mooier dan menig Europese stad die ik heb gezien. Een wereldreis is het nou ook weer niet. 7 uur vliegen.
Rotterdam is nou niet echt een mooie stad om heel Europa mee af te doen. De meeste Duitse steden overigens ook niet. Parijs, Barcalona, Rome, Wenen, Split, Thessaloniki en Athene zijn stuk voor stuk prachtige steden met een rijke geschiedenis en waar genoeg te doen is. Een betonnen moderne stad van amper 150 jaar oud met een wit huis in het midden mooier vinden dan die steden is nogal interessant.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208987643
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 12:07 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Een betonnen moderne stad van amper 150 jaar oud met een wit huis in het midden mooier vinden dan die steden is nogal interessant.
Nogmaals, het is persoonlijk. Laat iedereen eens een keer in zijn/haar waarde aub :) en het kan ook naast elkaar bestaan he. Rome, Londen, Praag, Boedapest, stuk voor stuk geweldige steden ja.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 3 mei 2023 @ 12:14:35 #73
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208987709
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 12:09 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Nogmaals, het is persoonlijk. Laat iedereen eens een keer in zijn/haar waarde aub :) en het kan ook naast elkaar bestaan he. Rome, Londen, Praag, Boedapest, stuk voor stuk geweldige steden ja.
Het is interessant, hoe is dat jou niet in je waarde laten? :D
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208987723
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 12:14 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Het is interessant, hoe is dat jou niet in je waarde laten? :D
Je post en die voorgaande zeggen genoeg. Laat maar weer kerel, je loopt gewoon de boel weer uit te lokken.
pi_208988169
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 11:51 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Wappie schaap gekken zoals Djokovic :')
Zo sneu dat zo'n gek weer dat land in mag.
Hoezo wappie schaap? Waarom weer meteen met zo'n achterbakse termen komen?

Hij wilde de vaccinatie niet. En zo vreemd is dat niet. His body, his choice. Hij heeft niks gezegd over complottheorieën of dat het vaccin gemaakt is om mensen te doden / onvruchtbaar te maken of wat dan ook. Tenminste, niet dat ik weet.

Een (experimentele) medische behandeling weigeren maakt iemand niet een wappie / schaap of wat dan ook.
pi_208988193
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 11:48 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Grote Duitse steden en stations stinken tegenwoordig ook naar de urine van daklozen, junks en zwervers, daar hoef je echt niet voor naar de VS.
pi_208988208
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 12:56 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Hoezo wappie schaap? Waarom weer meteen met zo'n achterbakse termen komen?

Hij wilde de vaccinatie niet. En zo vreemd is dat niet. His body, his choice. Hij heeft niks gezegd over complottheorieën of dat het vaccin gemaakt is om mensen te doden / onvruchtbaar te maken of wat dan ook. Tenminste, niet dat ik weet.

Een (experimentele) medische behandeling weigeren maakt iemand niet een wappie / schaap of wat dan ook.
Wat is er achterbaks aan? Het is gewoon een feitelijk term, een term die door de groep zelf ook gebruikt wordt.
En wappies zijn schapen omdat ze overal achteraan lopen.
pi_208988223
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 12:59 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Wat is er achterbaks aan? Het is gewoon een feitelijk term, een term die door de groep zelf ook gebruikt wordt.
En wappies zijn schapen omdat ze overal achteraan lopen.
Een 'feitelijke term'... Je gelooft het zelf ook nog echt volgens mij.

Maar goed, jouw wereldbeeld kent alleen maar 2 extremen. Goed en slecht. Lekker en vies. Wappie of verstandig. Zit niks tussen. Veel plezier ermee. Ga binnenkort maar lekker je 6e prik halen. Nog 9 te gaan en je hebt een volle spaarkaart.
pi_208988441
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 13:01 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Maar goed, jouw wereldbeeld kent alleen maar 2 extremen. Goed en slecht. Lekker en vies. Wappie of verstandig. Zit niks tussen. Veel plezier ermee. Ga binnenkort maar lekker je 6e prik halen. Nog 9 te gaan en je hebt een volle spaarkaart.
Waar slaat dit nou weer op?

Dat soort figuren worden wappies genoemd. En dat soort figuren lopen als schapen achter anderen aan.
Oftewel het zijn wappie schapen.

Wat heeft dat nou met extremen te maken? En wie zegt dat ik allemaal booster haal?
pi_208988473
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2023 12:58 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Grote Duitse steden en stations stinken tegenwoordig ook naar de urine van daklozen, junks en zwervers, daar hoef je echt niet voor naar de VS.
Junks en zwervers daarvan heb ik toch echt de grootste groepen ooit in de VS zien rondstruinen. Maar goed daar hebben ze ook een opiaten crisis en een niet bestaand sociaal vangnet. :D
pi_208988892
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 13:01 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Wappie gespot :B
pi_208989298
Het een sluit het ander niet uit; zowel de VS als Europa hebben prachtige bezienswaardigheden. Tussen 2014 en 2019 zijn wij eigenlijk voornamelijk op vakantie gegaan naar de VS, maar vanwege Corona hebben we de afgelopen vier jaar juist wat meer gezien in Europa. Maar toch wel weer heel blij dat reizen naar de VS weer wat makkelijker word nu; al waren we anders ook sowieso volgend jaar wel gegaan, want gewoon gevaccineerd. Na een paar jaar jeukt het toch wel weer. Blijft een van de beste vakantie landen in mijn ogen.

Europa heeft misschien net wat meer mooie steden dan de VS, maar de mooie steden die de VS heeft zijn dan ook echt prachtig (New York, San Francisco, Washington, Boston, Chicago en zelfs een LA ), je raakt er nooit uitgekeken. Mooie natuur heb je zowel in de VS als Europa, maar ik heb in Europa nog geen alternatieven gezien voor een Yosemite, of een Hawaii. Het is alleen jammer dat de VS vrij duur is, maar het is het wel helemaal waard, elke keer weer. Fijn dat het weer kan!
pi_208989358
quote:

[..]
quote:

[..]
Natuurgebieden zijn inderdaad de reden om er heen te willen. Maar er zijn genoeg alternatieven, zoals gezegd.
pi_208989668
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 09:13 schreef Basp1 het volgende:

[..]
39.6% van de bevolking obese tov 14% in Nederland.

In de VS doen ze in ieder geval goed hun best om overal de beste en grootste in te zijn. _O-
Ligt er ook aan waar je bent, in New York of Colorado zul je niet zoveel dikkertjes zien. Maar in Mississippi of Alabama zijn zelfs de kinderen al moddervet.
pi_208990739
quote:
2s.gif Op woensdag 3 mei 2023 14:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
Het een sluit het ander niet uit; zowel de VS als Europa hebben prachtige bezienswaardigheden. Tussen 2014 en 2019 zijn wij eigenlijk voornamelijk op vakantie gegaan naar de VS, maar vanwege Corona hebben we de afgelopen vier jaar juist wat meer gezien in Europa. Maar toch wel weer heel blij dat reizen naar de VS weer wat makkelijker word nu; al waren we anders ook sowieso volgend jaar wel gegaan, want gewoon gevaccineerd. Na een paar jaar jeukt het toch wel weer. Blijft een van de beste vakantie landen in mijn ogen.

Europa heeft misschien net wat meer mooie steden dan de VS, maar de mooie steden die de VS heeft zijn dan ook echt prachtig (New York, San Francisco, Washington, Boston, Chicago en zelfs een LA ), je raakt er nooit uitgekeken. Mooie natuur heb je zowel in de VS als Europa, maar ik heb in Europa nog geen alternatieven gezien voor een Yosemite, of een Hawaii. Het is alleen jammer dat de VS vrij duur is, maar het is het wel helemaal waard, elke keer weer. Fijn dat het weer kan!
Dat kan ook niet, voorbeeld toen Rooseveld de nationale parken nationaliseerde om cultureel erfgoed te beschermen, was het laatste stukje oerbos al verdwenen uit Nederland en de rest van Europa. Rooseveld was bewust van de europese situatie en als liefhebber van het 'outdoor' leven. Werden die parken aangemerkt.

Alleen Polen heeft nog stukje oerbos., de rest is aangelegd bos. Ook Noorwegen, zweden etc. Allemaal geplant met als doel om in de vraag naar hout te voorzien. die vraag is weggevallen grotendeels.

Dus je kunt het niet vergelijken met de VS.
pi_208990934
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 16:21 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Dus je kunt het niet vergelijken met de VS.
Ja en nee, dat de VS zich pas gedurende de 18e en 19e eeuw richting het Westen opende en door miljoenen nieuwe mensen bevolkt werd, wil niet zeggen dat het natuurlijke schoon er nog niet was cq werd gebruikt door de Native Americans. Het continent wordt immers al zo'n 20.000-50.000 jaar bewoond.

Wat AlwaysHappy met name bedoelt is dat het natuurschoon in de VS niet te vinden is in Europa: ik heb nog nooit zoiets gezien als Grand Canyon, Bryce Canyon, Zion NP.
pi_208991443
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 16:33 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ja en nee, dat de VS zich pas gedurende de 18e en 19e eeuw richting het Westen opende en door miljoenen nieuwe mensen bevolkt werd, wil niet zeggen dat het natuurlijke schoon er nog niet was cq werd gebruikt door de Native Americans. Het continent wordt immers al zo'n 20.000-50.000 jaar bewoond.

Ik bedoel juist dat de VS veel meer natuurrlijk schoon heeft en in europa het gewoon niet mogelijk is omdat soort 'parken' te hebben omdat al het natuur hier weg is. Een gemiddeld nationaal park is even groot als 3 provincies van nederland, als het niet meer is.

Voorbeeld:

Yosemite is 3000 km2, Grand canyon 3800 km2, nederland is 43.000 km2 (waarvan 18% water is). dus grof geschat nederland is rond de 35000km2 grond. het totale landoppervlakte van de nationale parken is 0.344 million km2. de eu heeft een totale land oppervlakte van 4.4 miljoen km2.

Mijn punt is meer dus dat het bijna niet mogelijk is om een 'echte' natuurgebieden te hebben in de eu / europa.
1. omdat alle oer natuur / ongerepte natuur niet meer bestaat op grote schaal.
2. het geografisch niet mogelijk meer is, door beperkte land en geen centrale besluitvorming is geweest zoals in de VS wel mogelijk was.

quote:
Wat AlwaysHappy met name bedoelt is dat het natuurschoon in de VS niet te vinden is in Europa: ik heb nog nooit zoiets gezien als Grand Canyon, Bryce Canyon, Zion NP.
  woensdag 3 mei 2023 @ 17:42:12 #88
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_208991693
Ik ben in 2009, 2010 en 2014 in de VS geweest (hoofdzakelijk de stad New York) maar vond de Amerikanen er niet opvallend vriendelijk of onvriendelijk ten opzichte van mensen in NL of andere landen. Grensbeambten vond ik er een wat vermoeide en uitgebluste indruk maken, voor wat betreft de TSA liep het uiteen tussen vriendelijk en schreeuwend met vuurrood hoofd. Rest van de mensen daar de gebruikelijke mixed bag.

Ben er sindsdien niet meer geweest, vooral vanwege de forse Co2-productie van een retourtje daarheen.
pi_208992730
twitter
pi_208992917
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 19:04 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
zucht :')
  woensdag 3 mei 2023 @ 19:27:26 #91
370431 drakin
vurig typje
pi_208993012
quote:

[..]
Ik

Ik wil naar Hawaii en dat blijkt ook VS te zijn.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_208994422
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 08:06 schreef Chinless het volgende:

[..]
Goed dat het binnenkort allemaal wat vlotter kan.
Dat achterhaalde gedoe was voor niets nodig!
Cindy De Vuyst
pi_208995739
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 11:11 schreef Nattekat het volgende:

De wappies zijn dusdanig verenigd dat ze zichzelf nu 'we' noemen O+

Zullen zich vast wel thuis voelen in de VS, daar lopen gigantische hoevelheden gekkies rond.
Misschien moet je je "wappies", "gekkies" en "ze" eens achterwege laten.

Corona ligt achter ons. Het interesseert niemand meer of jij gevaccineerd bent.

Mocht "we" in de TT je storen vervang het dan door: "Iedereen die niet of niet volledig gevaccineerd is of geen door de VS goedgekeurd vaccin toegediend heeft gekregen".
  woensdag 3 mei 2023 @ 22:39:29 #94
307622 Perox
(niet de echte)
pi_208996322
Ik ben 15 jaar geleden voor mijn werk 10 dagen in New Orleans geweest. Dat bezoek heeft mijn beeld van de Verenigde Staten grondig veranderd.
Voor mij was de VS een fake land met fake people die vooral dom en dik waren, en arrogant.
Maar toen ik daar eenmaal rondliep en mensen ontmoette, kreeg ik een veel genuanceerder beeld. Wat ik tot dan "neppe vriendelijkheid" had genoemd vond ik eigenlijk heel prettig. De Amerikanen zetten voor mijn gevoel de deur open als ze je voor het eerst ontmoeten. Geven je een kans. Ik vond het verademend. Ze doen enthousiast en dat maakt de weg vrij om ook enthousiast en vrolijk te reageren.

New Orleans als stad is ook echt een belevenis. Het is echt Amerikaans maar met Franse, Spaanse en Creoolse invloeden. De binnenstad is geweldig met zijn barretjes, Jazz muziek, balkonnetjes etc.
We hadden een auto gehuurd, en autorijden in de VS is ook echt een belevenis. Super relaxed. Ruimte zat overal, weinig gejakker zoals in Europa.
Ook nog even in de swamps geweest voor een tour. Wow wat een natuur, zeer indrukwekkend.

Lang verhaal kort. Volgens mij maakt het heel veel uit of je er eens bent geweest of niet. En volgens mij is het ook wel belangrijk waar je dan bent geweest want de VS is duidelijk niet overal hetzelfde.

Ik hoop ooit nog een echt wat langere vakantie naar de VS te boeken en dan naar Californië/het westen. Het allerliefste zou ik gewoon een auto huren en weken achtereen rijden van motel naar motel just road tripping.
pi_208997136
quote:

[..]

Daar is dik ook echt dik.
En nee, de afstanden tussen winkels,huizen, straten hoeven niet zo belachelijk groot te zijn. Als je toch van die brede straten hebt, dan zou je denken dat ze ook wat ruimte kunnen maken voor fietspaden, maar nee hoor.
pi_208997388
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 06:11 schreef einzeinz het volgende:
Jup dus ik snap de titel niet zo.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_208997425
quote:

[..]
Precies.

Vermoeiend.

Wat jij omschrijft geloof ik graag maar wat ik wel mis in de VS, omdat dat land best jong is, zijn steden zoals in Europa. Europese steden kunnen wel 1000 jaar of ouder oud zijn, hebben verschillende architecturen en culturen. Madrid is heel anders dan Wenen maar toch beide prachtige steden die ouder dan de VS zijn. Zoek eens op Google naar de stad Znojmo in Tsjechie of Cuenca in Spanje.

En de keukens... de Portugese keuken kun je niet vergelijken met de keuken van Griekenland. Of de Spaanse met de Zweedse. Maar met zoveel verschillen kun je een hoop ontdekken. Zelfs op microniveau. De Baskische keuken is op veel vlakken anders dan de keuken in Zuid-Spanje. Of die van Zuid-Slovenië en Noord-Slovenië.

En de natuur...ook Europa heeft waanzinnig mooi natuur. Ben nu in de binnenlanden van Spanje. Schitterend om te zien en om doorheen te rijden. Wat ik je ook kan aanraden is Roemenië. Totaal anders dan Spanje maar bestaat grotendeels uit ongerept natuur.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_208997882
Waarom zou je steden als in Europa missen als je weet dat de Amerikaanse steden pas zo’n 300-400 jaar geleden gesticht werden? Ik snap die redenatie nooit zo..
  donderdag 4 mei 2023 @ 11:05:01 #99
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208999493
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 07:29 schreef Jor_Dii het volgende:
Waarom zou je steden als in Europa missen als je weet dat de Amerikaanse steden pas zo’n 300-400 jaar geleden gesticht werden? Ik snap die redenatie nooit zo..
Het gaat denk ik meer om de opzet van de steden dan om de oudheid. De meeste binnensteden in Europa zijn in de 19e eeuw geheel vernieuwd of hebben toen bepalende uitbreidingen gekregen. Het aangezicht van Parijs is amper 150 jaar oud.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_208999537
Niet iedereen valt onder "we"

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:P

[ Bericht 19% gewijzigd door schommelstoel op 04-05-2023 11:18:25 ]
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_209004639
quote:

[..]
Precies.

Vermoeiend.

En heel hard Amerikanen uitlachen die niet weten waar Nederland ligt, terwijl ze zelf geen benul hebben waar Nebraska of Ohio ligt.

Ik ga deze zomer ook weer. Heerlijk land!!
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_209004753
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 11:50 schreef bianconeri het volgende:

[..]
[..]

En de cultuur en mensen in Europa zijn veel vriendelijker, gastvrijer en opener dan de Amerikanen.
Dit is gewoon absoluut niet mijn ervaring. In Noord en Oost Europa is men veel geslotener, in Frankrijk, Italië en Spanje zelfs arrogant. Het enige Europese land waar ik vriendelijkheid vergelijkbaar vindt met de VS is England, maar dan niet in de grote steden.

Voor de rest van de VS bashers hier, ga er eens naar toe om al die vooroordelen stuk voor stuk ontkracht te zien worden.

En inderdaad, het feit dat Europa prachtige steden en schitterende natuurgebieden kent, maakt de VS nog niet minder interessant. Waarom zou je een tripje naar Noorwegen wel toejuichen maar een trip naar Yosemite Park niet. Nogmaals, je kunt pas een beeld vormen van de VS als je daar een paar keer geweest bent. En dan niet een paar dagen New York tussen tienduizenden toeristen.

[ Bericht 17% gewijzigd door Multatilu op 04-05-2023 19:47:20 ]
pi_209007326
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 19:40 schreef Multatilu het volgende:

[..]
Dit is gewoon absoluut niet mijn ervaring. In Noord en Oost Europa is men veel geslotener, in Frankrijk, Italië en Spanje zelfs arrogant. Het enige Europese land waar ik vriendelijkheid vergelijkbaar vindt met de VS is England, maar dan niet in de grote steden.

Voor de rest van de VS bashers hier, ga er eens naar toe om al die vooroordelen stuk voor stuk ontkracht te zien worden.

En inderdaad, het feit dat Europa prachtige steden en schitterende natuurgebieden kent, maakt de VS nog niet minder interessant. Waarom zou je een tripje naar Noorwegen wel toejuichen maar een trip naar Yosemite Park niet. Nogmaals, je kunt pas een beeld vormen van de VS als je daar een paar keer geweest bent. En dan niet een paar dagen New York tussen tienduizenden toeristen.
Met Fransen noem je dan ook wat xD.

Spanjaarden en Italianen arrogant?
Zijn zeer vriendelijk en zo gastvrij! Je kunt er altijd bijna overal komen eten, zelfs in de grote steden.
En dan vergeten we de Ieren! Geweldig mooi volk (en land).

Amerikanen zijn alleen maar heel overdreven. Grote mond.
Als 1 landje arrogant is dan zijn het de Amerikanen wel.

En wrm je binnen Europa dan zou reizen?
Nou alleen al om het geld lol.
Scheelt je een hoop.
Ik zie alleen maar voordelen om hier in Europa te blijven.
(En ja ik ben er dus wel geweest)
pi_209007588
Ik probeer sowieso nooit een heel volk weg te zetten als arrogant, overdreven, etc. In mijn ervaring heb je in elk land leuke vriendelijke behulpzame mensen, maar ook minder leuke mensen. Net als hier in NL eigenlijk. Dat generaliseren heb ik nooit echt begrepen, maar dat kan aan mij liggen.

En welk land je uiteindelijk het meest aan trekt is altijd gewoon subjectief; overal is wel wat moois te ontdekken, ligt er maar net aan waar je voorkeur ligt. Het is niet een competitie tussen de VS of Europa of zo.
pi_209010854
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 21:36 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Met Fransen noem je dan ook wat xD.

Spanjaarden en Italianen arrogant?
Zijn zeer vriendelijk en zo gastvrij! Je kunt er altijd bijna overal komen eten, zelfs in de grote steden.
En dan vergeten we de Ieren! Geweldig mooi volk (en land).

Amerikanen zijn alleen maar heel overdreven. Grote mond.
Als 1 landje arrogant is dan zijn het de Amerikanen wel.

En wrm je binnen Europa dan zou reizen?
Nou alleen al om het geld lol.
Scheelt je een hoop.
Ik zie alleen maar voordelen om hier in Europa te blijven.
(En ja ik ben er dus wel geweest)
Mijn ervaringen in Spanje en Italië zijn dus wel heel onprettig. Veel onprettiger dan in de VS.

En ik weet in ieder geval zeker dat ik vaker in Spanje en Italië ben geweest dan jij in de VS (ik twijfel zelfs of je er ooit echt bent geweest). Dat merk ik aan je enorm vooringenomen houding én omdat ik alleen al zakelijk tientallen trips naar Spanje en Italië heb gemaakt. Los van de vele vakanties.
pi_209010861
quote:

[..]
Dat eerste is waar, dat tweede is dikke onzin.

VS heeft zeker toffe musea maar plekken als British Museum, Louvre, Rijksmuseum, Pompeii, Orsay, Tate, Prado Madrid, Vaticaan, Van Gogh, Uffize Firenze en de Akropolis steken daar echt wel bovenuit.

Natuur in Noorwegen, Zwitserland, Oostenrijk, Finland, Roemenie, Kroatie, Portugal (Azoren), Frankrijk, Tahiti en Montenegro om maar eens wat te noemen kan prima tippen aan die van de VS.

[ Bericht 9% gewijzigd door Nielsch op 05-05-2023 10:06:44 ]
PWBF
pi_209010955
Goed nieuws. Snel wat plannen voor de herfst.

En in januari weer naar de CES.

Mensen die denken dat de VS een kutland is moeten vooral wegblijven. Die ga ik niet proberen te overtuigen. Your loss…
  vrijdag 5 mei 2023 @ 08:41:38 #108
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_209011198
De VS _O_

Mijn favoriete vakantieland. Het is alleen zo ver. -O-
pi_209011416
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 08:41 schreef Zwansen het volgende:
De VS _O_

Mijn favoriete vakantieland. Het is alleen zo ver. -O-
Valt mee joh, 8-12 uur vliegen.
pi_209012048
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 07:33 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Dat eerste is waar, dat tweede is dikke onzin.

VS heeft zeker toffe musea maar plekken als British Museum, Louvre, Rijksmuseum, Pompeii, Orsay, Tate, Prado Madrid, Vaticaan, Van Gogh, Uffize Firenze en de Akropolis steken daar echt wel bovenuit.

Natuur in Noorwegen, Zwitserland, Oostenrijk, Finland, Roemenie, Kroatie, Portugal (Azoren), Frankrijk, Tahiti en Montenegro om maar eens wat te noemen kan prima tippen aan die van de VS.

Ik moet zeggen dat stedelijk museum in zijn ver weg niet in de buurt komt van het MoMa en Metropolitan Museum of Art (MMA) is een van de mooiste museums em geen museum in Nederland wat hier aan kan tippen.

Het is ook niet helemaal goed te vergelijken. landen in Europa richten zich ook veel op hun eigen regionale kunstgeschiedenis (zie rijksmuseum), met her en der een kopstuk van een ander land. London, louvre hebben echt kunst geschiedkundige collectie zoals MMA
pi_209012071
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 10:14 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Ik moet zeggen dat stedelijk museum in zijn ver weg niet in de buurt komt van het MoMa en Metropolitan Museum of Art (MMA) is een van de mooiste museums em geen museum in Nederland wat hier aan kan tippen.

Het is ook niet helemaal goed te vergelijken. landen in Europa richten zich ook veel op hun eigen regionale kunstgeschiedenis (zie rijksmuseum), met her en der een kopstuk van een ander land. London, louvre hebben echt kunst geschiedkundige collectie zoals MMA
Ik noem het Stedelijk dan ook niet.

Ik vergeet overigens nog historische plaatsen als Rome, zulke steden heeft de VS bij lange na niet. Kun je ook wel als museum beschouwen.
PWBF
pi_209012081
Ik vind het ook wel wat ver (lange benen, dus zit in vliegtuigen vaak verre van comfortabel), vooral de westkust, maar het is het wel helemaal waard; elke keer weer. Zelfs een keer naar Hawaii geweest, dat was zo 16 uur. Australië en nieuw Zeeland wil ik ook een keer naar toe, dat gaat pas af zien worden :D
pi_209012615
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 07:32 schreef Multatilu het volgende:

Mijn ervaringen in Spanje en Italië zijn dus wel heel onprettig. Veel onprettiger dan in de VS.

En ik weet in ieder geval zeker dat ik vaker in Spanje en Italië ben geweest dan jij in de VS (ik twijfel zelfs of je er ooit echt bent geweest). Dat merk ik aan je enorm vooringenomen houding én omdat ik alleen al zakelijk tientallen trips naar Spanje en Italië heb gemaakt. Los van de vele vakanties.
Wie weet ben je er vaker geweest, wie weet niet.
Vooringenomen? Nee, omdat ik er geweest ben en Amerikanen hier ken en ook Amerikanen die hier kwamen ken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')