Buiten André en Monique Hazes om, wie wil er überhaupt naar de VS?quote:Op woensdag 3 mei 2023 02:16 schreef Za het volgende:
Iedereen niet niet of niet volledig gevaccineerd is, kan over een paar dagen weer vrijelijk naar de VS vliegen:
Today, we are announcing that the Administration will end the COVID-19 vaccine requirements for Federal employees, Federal contractors, and international air travelers at the end of the day on May 11, the same day that the COVID-19 public health emergency ends. Additionally, HHS and DHS announced today that they will start the process to end their vaccination requirements for Head Start educators, CMS-certified healthcare facilities, and certain noncitizens at the land border. In the coming days, further details related to ending these requirements will be provided.
https://www.whitehouse.go(...)ertified-facilities/
Mensen die daar familie hebben maar geen US citizens zijn. Daarnaast plenty mensen wereldwijd denk ik.quote:Op woensdag 3 mei 2023 02:30 schreef ootjekatootje het volgende:
Buiten André en Monique Hazes om, wie wil er überhaupt naar de VS?
Het is een waanzinnig mooi land met natuur en musea waar Europa (vrijwel) niet aan kan tippen.quote:Op woensdag 3 mei 2023 02:30 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Waarom zou je er per se niet heen willen?quote:Op woensdag 3 mei 2023 02:30 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Precies.quote:Op woensdag 3 mei 2023 06:49 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Het is een waanzinnig mooi land met natuur en musea waar Europa (vrijwel) niet aan kan tippen.
Dan heb je toch echt een klap van de molen gehad of bent in dienst van het Amerikaanse buro voor toerisme als je musea en steden met veel meer geschiedenis in Europa niet vind kunnen tippen aan Amerika.quote:Op woensdag 3 mei 2023 06:49 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Het is een waanzinnig mooi land met natuur en musea waar Europa (vrijwel) niet aan kan tippen.
quote:Op woensdag 3 mei 2023 07:21 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan heb je toch echt een klap van de molen gehad of bent in dienst van het Amerikaanse buro voor toerisme als je musea en steden met veel meer geschiedenis in Europa niet vind kunnen tippen aan Amerika.
Ook qua natuur heeft Europa het meeste wel.
Natuurlijk…. Alleen land binnenkomen zonder geldige vaccinatie status niet.quote:Op woensdag 3 mei 2023 06:11 schreef einzeinz het volgende:
Naar de VS reizen heeft toch altijd gekund?
quote:Op woensdag 3 mei 2023 07:21 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dit klopt echt niet.quote:Op woensdag 3 mei 2023 07:21 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan heb je toch echt een klap van de molen gehad of bent in dienst van het Amerikaanse buro voor toerisme als je musea en steden met veel meer geschiedenis in Europa niet vind kunnen tippen aan Amerika.
Voor geschiedenis icm oude steden is Europa net iets interessanter over het algemeen, dat klopt.quote:Op woensdag 3 mei 2023 07:21 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dit dus, mensen die bij Amerika alleen kunnen denken aan Walmart, dikke mensen en wapens op elke hoek van de straatquote:Op woensdag 3 mei 2023 08:15 schreef recursief het volgende:
[..]![]()
Zeg dat nog maar eens nadat je eea in Amerika bezocht hebt. Hebben we in Europa iets dat vergelijkbaar is met Bryce Canyon, de Mojavewoestijn, Petrified Forest, Redwood National Forest, Grand Canyon, Yellowstone, Yosemite, de Everglades of het vulkanische landschap van Hawaii?
De zorg in Amerika is ook goed geregeldquote:Op woensdag 3 mei 2023 08:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit dus, mensen die bij Amerika alleen kunnen denken aan Walmart, dikke mensen en wapens op elke hoek van de straateen van de mooiste landen ter wereld
Veel ervan bezocht en waarin de VS uitblinkt is de goede marketing van zulke natuur gebieden.quote:Op woensdag 3 mei 2023 08:15 schreef recursief het volgende:
[..]![]()
Zeg dat nog maar eens nadat je eea in Amerika bezocht hebt. Hebben we in Europa iets dat vergelijkbaar is met Bryce Canyon, de Mojavewoestijn, Petrified Forest, Redwood National Forest, Grand Canyon, Yellowstone, Yosemite, de Everglades of het vulkanische landschap van Hawaii?
Genoeg gevaarlijk dikke mensen daar, hoor.quote:Op woensdag 3 mei 2023 07:14 schreef asco het volgende:
[..]
Precies.
Altijd dat afgeven op de USA door Nederlanders, kansloos.
De meesten zijn er nog nooit geweest maar denken dat er op elke hoek van de straat geschoten wordt, iedereen 150 kg of meer weegt en zwarten en blanken allemaal tegenover elkaar staan.![]()
Vermoeiend.
In september ga ik voor de 23e keer, kan niet wachten.
Heerlijk land, fijne mensen en zoveel te zien en doen.![]()
En mooi voor de ongevaccineerden onder ons die nu ook weer kunnen gaan.
En in Nederland zijn geen fatties?quote:Op woensdag 3 mei 2023 09:00 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Genoeg gevaarlijk dikke mensen daar, hoor.
Voor de rest, alles gaat daar met de auto, vreselijk dom.
Als je dat niet los van elkaar kunt zien zegt dat meer over jezelf. Natuurlijk is het een vreselijk land om te wonen qua voorzieningen. Doet niets af aan hoe prachtig het land is.quote:Op woensdag 3 mei 2023 08:58 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De zorg in Amerika is ook goed geregeld![]()
En de pensioenen
![]()
Wat een tof land
![]()
![]()
Als je rijk bent.......
39.6% van de bevolking obese tov 14% in Nederland.quote:
Het is én de afstanden (dus veel autogebruik buiten de grote steden) én het feit dat fastfood daar al decennia de goedkopere, makkelijke optie is. Groente en fruit is voor velen onbetaalbaar (geworden).quote:Op woensdag 3 mei 2023 09:08 schreef asco het volgende:
[..]
En in Nederland zijn geen fatties?
Ik zie in Amerika tegenwoordig meer joggers dan in Nederland.
En de afstanden zijn daar nu eenmaal veel groter.
Onzin, toerisme is gigantisch belangrijk voor de VS, biedt miljoenen mensen banen en gezien de wereldwijde vaccinatiegraad zullen ze er weinig last van hebben gehad.quote:Op woensdag 3 mei 2023 09:34 schreef Farenji het volgende:
Ik heb veel landen bezocht maar de vs was wel het meest ongastvrij van allemaal. Wat een ellende. Dat je eerst een esta moet aanvragen is 1. Maar dan werd ik op Schiphol al door een pipo uit de incheck rij getrokken die me uiterst wantrouwend aan een kruisverhoor onderwierp. En dan moet je daar de immigratie nog door. En dat was alleen voor een layover. Dat ze daar nu pas de vaccinatie verplichting opheffen is ook tekenend, het was puur een smoes om het nog lastiger te maken om het land binnen te komen.
esta is gewoon om het tuig buiten te houden. Hebben al genoeg last van intern tuig.quote:Op woensdag 3 mei 2023 09:34 schreef Farenji het volgende:
Ik heb veel landen bezocht maar de vs was wel het meest ongastvrij van allemaal. Wat een ellende. Dat je eerst een esta moet aanvragen is 1. Maar dan werd ik op Schiphol al door een pipo uit de incheck rij getrokken die me uiterst wantrouwend aan een kruisverhoor onderwierp. En dan moet je daar de immigratie nog door. En dat was alleen voor een layover. Dat ze daar nu pas de vaccinatie verplichting opheffen is ook tekenend, het was puur een smoes om het nog lastiger te maken om het land binnen te komen.
Misschien moeten ze dan wat vriendelijker en minder moeilijk doen tegen toeristen als ze zo belangrijk zijn, zoals men wel kan in andere landen. Ik hoef er iig nooit meer naartoe.quote:Op woensdag 3 mei 2023 09:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Onzin, toerisme is gigantisch belangrijk voor de VS, biedt miljoenen mensen banen en gezien de wereldwijde vaccinatiegraad zullen ze er weinig last van hebben gehad.
Is puur show. Als je gewoon normaal doet en zelf ook vriendelijk bent en niet als een rietje staat te shaken is er niks aan de hand. Mooi dat jij voortaan wegblijftquote:Op woensdag 3 mei 2023 09:54 schreef Farenji het volgende:
[..]
Misschien moeten ze dan wat vriendelijker en minder moeilijk doen tegen toeristen als ze zo belangrijk zijn, zoals men wel kan in andere landen. Ik hoef er iig nooit meer naartoe.
Ik geloofde je post totdat ik las: fijne mensenquote:Op woensdag 3 mei 2023 07:14 schreef asco het volgende:
[..]
Precies.
De meesten zijn er nog nooit geweest maar denken dat er op elke hoek van de straat geschoten wordt, iedereen 150 kg of meer weegt en zwarten en blanken allemaal tegenover elkaar staan.![]()
Vermoeiend.
Deze reactie zegt alles over jou, wat laat jij je hiermee kennen.quote:Op woensdag 3 mei 2023 10:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Is puur show. Als je gewoon normaal doet en zelf ook vriendelijk bent en niet als een rietje staat te shaken is er niks aan de hand. Mooi dat jij voortaan wegblijft
Vergelijkbaar idd met de gespeende vriendelijkheid van mensen in de VS wat hier dan opeens als een positief punt gepresenteerd kan worden.quote:
Ik meen dat ook oprecht.quote:Op woensdag 3 mei 2023 10:02 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik geloofde je post totdat ik las: fijne mensen
Prima joh, ieder zo zijn ding qua vakantieland(en).quote:Op woensdag 3 mei 2023 10:03 schreef Farenji het volgende:
[..]
Deze reactie zegt alles over jou, wat laat jij je hiermee kennen.
Die vriendelijkheid is ook omdat men graag een fatsoenlijke tip wil ontvangen (wat meestal hun salaris is) in de horeca. Het is mierzoet maar nog altijd beter dan het onfatsoenlijke, ongeinteresseerde gedrag van personeel in de horeca hier.quote:Op woensdag 3 mei 2023 10:06 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Vergelijkbaar idd met de gespeende vriendelijkheid van mensen in de VS wat hier dan opeens als een positief punt gepresenteerd kan worden.
Maar dat is iets anders. Misleidende kop dusquote:Op woensdag 3 mei 2023 08:06 schreef Chinless het volgende:
[..]
Natuurlijk…. Alleen land binnenkomen zonder geldige vaccinatie status niet.
Ga dan gewoon naar fatsoenlijke horeca in europa die hebben wel normaal personeel in dienst zonder de gespeende vriendelijkheid.quote:Op woensdag 3 mei 2023 10:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Die vriendelijkheid is ook omdat men graag een fatsoenlijke tip wil ontvangen (wat meestal hun salaris is) in de horeca. Het is mierzoet maar nog altijd beter dan het onfatsoenlijke, ongeinteresseerde gedrag van personeel in de horeca hier.
Dat doe ik ook vaak genoegquote:Op woensdag 3 mei 2023 10:19 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ga dan gewoon naar fatsoenlijke horeca in europa die hebben wel normaal personeel in dienst zonder de gespeende vriendelijkheid.
Plentyquote:Op woensdag 3 mei 2023 02:44 schreef Za het volgende:
[..]
Mensen die daar familie hebben maar geen US citizens zijn. Daarnaast plenty mensen wereldwijd denk ik.
okquote:Op woensdag 3 mei 2023 10:02 schreef matigeuser het volgende:
Eigenlijk moet de hele wereld ze hierom boycotten en gewoon uit principe niet meer gaan. Net als naar al die andere kutlanden (Canada, Australië, Italië, Griekenland, Oostenrijk met name) die zich van hun slechtste kant hebben laten zien tijdens de coronaperiode. En net als alle restaurants en horeca-gelegenheden die ongevaccineerden de toegang hebben geweigerd.
Gewoon geen rode cent meer daarnaar toe. Mensen die het niet zo nauw nemen met vrijheid en rechten van anderen, mogen wat mij betreft failliet gaan. Moreel waren ze dat al.
Ben ik met je eens.quote:
Zeker, Europa heeft ook prachtige natuur. Maar het is toch lastig om de national parks in de VS te vergelijken met Europese gebieden.quote:Op woensdag 3 mei 2023 09:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Veel ervan bezocht en waarin de VS uitblinkt is de goede marketing van zulke natuur gebieden.![]()
Uit mij hoofd even
In Frankrijk de gorge du Verdon, in Spanje genoeg woestijnen en wilde gebieden, IJsland met de vulkanen, in Frankrijk het Camargue gebied, de fjorden in Scandinavië, bergen van de Alpen en Pyreneeën en zo zijn er nog veel meer mooie gebieden in Europa die meer dan de moeite waard zijn om te bezoeken.
Wellicht dat het dan aan jou ligt. Wie goed doet, goed ontmoet?quote:Op woensdag 3 mei 2023 09:54 schreef Farenji het volgende:
[..]
Misschien moeten ze dan wat vriendelijker en minder moeilijk doen tegen toeristen als ze zo belangrijk zijn, zoals men wel kan in andere landen. Ik hoef er iig nooit meer naartoe.
Dit is helemaal geen "nu eenmaal". Dit is puur door hoe men de steden en woonwijken/suburbs heeft ingericht.quote:Op woensdag 3 mei 2023 09:08 schreef asco het volgende:
[..]
Ik bleef uiteraard gewoon vriendelijk maar die vragen die ik kreeg gingen wel ver hoor. Het was echt een vervelend kruisverhoor en ik heb daar zelf geen enkele aanleiding toe gegeven. Ik heb bij alle andere landen (ik heb wel wat reiservaring) dit nooit ervaren. Zelfs niet met landen als Pakistan of Iran. Daar moest ik ook visa van te voren halen, duurde allemaal erg lang en ik moest ervoor naar de ambassade, maar daar was men wel gewoon vriendelijk en kreeg ik zelfs thee. Ook voor andere landen die ik heb bezocht in Azie en Afrika was het soms lastig en bureaucratisch maar nog altijd minder onsympathiek dan bij de VS.quote:Op woensdag 3 mei 2023 10:53 schreef Malavita het volgende:
[..]
Wellicht dat het dan aan jou ligt. Wie goed doet, goed ontmoet?
Ja geen idee, echt niks te beleven daar..quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
Douane verschilt, ik ben 2x op JFK geland en 1x was er inderdaad een enorm zure kerel achter die desk, zo'n drill sergeant. Andere keer was het een heel relaxte gast die grapjes zat te maken en iedereen met een glimlach bediende.quote:Op woensdag 3 mei 2023 09:34 schreef Farenji het volgende:
Door je bezoek aan landen als Pakistan en Iran word je er in de VS bij aankomst zo goed als zeker uitgepikt eno ondervraagdquote:Op woensdag 3 mei 2023 11:13 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik bleef uiteraard gewoon vriendelijk maar die vragen die ik kreeg gingen wel ver hoor. Het was echt een vervelend kruisverhoor en ik heb daar zelf geen enkele aanleiding toe gegeven. Ik heb bij alle andere landen (ik heb wel wat reiservaring) dit nooit ervaren. Zelfs niet met landen als Pakistan of Iran. Daar moest ik ook visa van te voren halen, duurde allemaal erg lang en ik moest ervoor naar de ambassade, maar daar was men wel gewoon vriendelijk en kreeg ik zelfs thee. Ook voor andere landen die ik heb bezocht in Azie en Afrika was het soms lastig en bureaucratisch maar nog altijd minder onsympathiek dan bij de VS.
Inderdaad, dan is men automatisch strenger voor je.quote:Op woensdag 3 mei 2023 11:27 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Door je bezoek aan landen als Pakistan en Iran word je er in de VS bij aankomst zo goed als zeker uitgepikt eno ondervraagd
Dit is mijn probleem met VS als vakantieland dus ook. Ongastvrij al aan de grens. Zo ontzettend jammer. Ik ga liever ergens heen waar je welkom bent. Genoeg plekken op de wereld als alternatief.quote:Op woensdag 3 mei 2023 09:34 schreef Farenji het volgende:
Ik heb veel landen bezocht maar de vs was wel het meest ongastvrij van allemaal. Wat een ellende. Dat je eerst een esta moet aanvragen is 1. Maar dan werd ik op Schiphol al door een pipo uit de incheck rij getrokken die me uiterst wantrouwend aan een kruisverhoor onderwierp. En dan moet je daar de immigratie nog door. En dat was alleen voor een layover.
Ik snap niet waarom je überhaupt naar de VS op vakantie zou willen anders dan de natuurgebieden, en daar zijn minder mensen. Als ik een moderne stad wil zien ga ik wel naar Rotterdam. Mooi weer hebben we in Europa ook, eilanden genoeg.quote:Op woensdag 3 mei 2023 11:34 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Dit is mijn probleem met VS als vakantieland dus ook. Ongastvrij al aan de grens. Zo ontzettend jammer. Ik ga liever ergens heen waar je welkom bent. Genoeg plekken op de wereld als alternatief.
Mensen die klagen over hun rechten, maar met geen woord spreken over hun eigen plichten. Dan ben je gewoon niet serieus te nemen.quote:Op woensdag 3 mei 2023 10:02 schreef matigeuser het volgende:
Mensen die het niet zo nauw nemen met vrijheid en rechten van anderen, mogen wat mij betreft failliet gaan. Moreel waren ze dat al.
Als je in de afgelopen 6 jaar voor je esta aanvraag daar geweest bent wordt je esta zelfs geweigerd, maar die reis naar Pakistan en Iran was al langer geleden en ik had inmiddels ook al een nieuw paspoort. Ik vraag me daarom af of dit de reden was.quote:Op woensdag 3 mei 2023 11:27 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Door je bezoek aan landen als Pakistan en Iran word je er in de VS bij aankomst zo goed als zeker uitgepikt eno ondervraagd
Afgelopen week nog naar Washington DC geweest, prachtige stad en geweldig vermaakt met alles wat er te zien is. De enige grote stad in de VS die me in die zin is tegengevallen is Los Angeles.quote:Op woensdag 3 mei 2023 11:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom je überhaupt naar de VS op vakantie zou willen anders dan de natuurgebieden, en daar zijn minder mensen. Als ik een moderne stad wil zien ga ik wel naar Rotterdam. Mooi weer hebben we in Europa ook, eilanden genoeg.
Fixed.quote:Op woensdag 3 mei 2023 11:11 schreef Nattekat het volgende:
Totaal absurd dat dat ooit verplicht was om een land in te komen. Wat een gekken. En dat terwijl je er als 'vluchteling' via Mexico zo naar binnen loopt.
Zeker geen bb in Columbia heights geboekt.quote:Op woensdag 3 mei 2023 11:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Afgelopen week nog naar Washington DC geweest, prachtige stad en geweldig vermaakt met alles wat er te zien is. De enige grote stad in de VS die me in die zin is tegengevallen is Los Angeles.
quote:Op woensdag 3 mei 2023 07:14 schreef asco het volgende:
Jullie zijn blijkbaar nog nooit in Europa geweest.quote:Op woensdag 3 mei 2023 06:49 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Wappie schaap gekken zoals Djokovicquote:Op woensdag 3 mei 2023 11:27 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
Djokovic![]()
Heeft zn rug recht gehouden tegen die Fauci lovers.
Zat iets zuidelijker rond U street en ja daar had je ook zwervers en drugsverslaafden die rond de metro hangen. Heb je overal in die steden.quote:Op woensdag 3 mei 2023 11:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zeker geen bb in Columbia heights geboekt.![]()
Ooit al Detroit bezocht daar kwamen 20 jaar geleden al de zwervers de fastfood restaurants binnen om te bedelen.
Die ervaring heb ik dan weer met Portugezen, met als gevolg dat je mij nooit meer in Portugal zal zien. Maar ik besef echt wel dat dat mijn ervaring is, andere mensen zullen gegarandeerd andere ervaringen hebben met de Portugezen.quote:Op woensdag 3 mei 2023 09:54 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik geloof best dat je je een dag of twee kan vermaken, maar om er nou de halve wereld voor rond te reizen? Steden in Europa zijn zo veel interessanter.quote:Op woensdag 3 mei 2023 11:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Afgelopen week nog naar Washington DC geweest, prachtige stad en geweldig vermaakt met alles wat er te zien is. De enige grote stad in de VS die me in die zin is tegengevallen is Los Angeles.
LOLquote:Op woensdag 3 mei 2023 11:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom je überhaupt naar de VS op vakantie zou willen anders dan de natuurgebieden, en daar zijn minder mensen. Als ik een moderne stad wil zien ga ik wel naar Rotterdam. Mooi weer hebben we in Europa ook, eilanden genoeg.
Dat is persoonlijk. Ik heb me er een hele week vermaakt en vond het mooier dan menig Europese stad die ik heb gezien. Een wereldreis is het nou ook weer niet. 7 uur vliegen.quote:Op woensdag 3 mei 2023 11:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik geloof best dat je je een dag of twee kan vermaken, maar om er nou de halve wereld voor rond te reizen? Steden in Europa zijn zo veel interessanter.
Dit. Kutland.quote:Op woensdag 3 mei 2023 02:30 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Rotterdam is nou niet echt een mooie stad om heel Europa mee af te doen. De meeste Duitse steden overigens ook niet. Parijs, Barcalona, Rome, Wenen, Split, Thessaloniki en Athene zijn stuk voor stuk prachtige steden met een rijke geschiedenis en waar genoeg te doen is. Een betonnen moderne stad van amper 150 jaar oud met een wit huis in het midden mooier vinden dan die steden is nogal interessant.quote:Op woensdag 3 mei 2023 12:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is persoonlijk. Ik heb me er een hele week vermaakt en vond het mooier dan menig Europese stad die ik heb gezien. Een wereldreis is het nou ook weer niet. 7 uur vliegen.
Nogmaals, het is persoonlijk. Laat iedereen eens een keer in zijn/haar waarde aubquote:Op woensdag 3 mei 2023 12:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Een betonnen moderne stad van amper 150 jaar oud met een wit huis in het midden mooier vinden dan die steden is nogal interessant.
Het is interessant, hoe is dat jou niet in je waarde laten?quote:Op woensdag 3 mei 2023 12:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nogmaals, het is persoonlijk. Laat iedereen eens een keer in zijn/haar waarde auben het kan ook naast elkaar bestaan he. Rome, Londen, Praag, Boedapest, stuk voor stuk geweldige steden ja.
Je post en die voorgaande zeggen genoeg. Laat maar weer kerel, je loopt gewoon de boel weer uit te lokken.quote:Op woensdag 3 mei 2023 12:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is interessant, hoe is dat jou niet in je waarde laten?
Hoezo wappie schaap? Waarom weer meteen met zo'n achterbakse termen komen?quote:Op woensdag 3 mei 2023 11:51 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wappie schaap gekken zoals Djokovic
Zo sneu dat zo'n gek weer dat land in mag.
Grote Duitse steden en stations stinken tegenwoordig ook naar de urine van daklozen, junks en zwervers, daar hoef je echt niet voor naar de VS.quote:Op woensdag 3 mei 2023 11:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zeker geen bb in Columbia heights geboekt.![]()
Ooit al Detroit bezocht daar kwamen 20 jaar geleden al de zwervers de fastfood restaurants binnen om te bedelen.
Wat is er achterbaks aan? Het is gewoon een feitelijk term, een term die door de groep zelf ook gebruikt wordt.quote:Op woensdag 3 mei 2023 12:56 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Hoezo wappie schaap? Waarom weer meteen met zo'n achterbakse termen komen?
Hij wilde de vaccinatie niet. En zo vreemd is dat niet. His body, his choice. Hij heeft niks gezegd over complottheorieën of dat het vaccin gemaakt is om mensen te doden / onvruchtbaar te maken of wat dan ook. Tenminste, niet dat ik weet.
Een (experimentele) medische behandeling weigeren maakt iemand niet een wappie / schaap of wat dan ook.
Een 'feitelijke term'... Je gelooft het zelf ook nog echt volgens mij.quote:Op woensdag 3 mei 2023 12:59 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat is er achterbaks aan? Het is gewoon een feitelijk term, een term die door de groep zelf ook gebruikt wordt.
En wappies zijn schapen omdat ze overal achteraan lopen.
Waar slaat dit nou weer op?quote:Op woensdag 3 mei 2023 13:01 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Een 'feitelijke term'... Je gelooft het zelf ook nog echt volgens mij.
Maar goed, jouw wereldbeeld kent alleen maar 2 extremen. Goed en slecht. Lekker en vies. Wappie of verstandig. Zit niks tussen. Veel plezier ermee. Ga binnenkort maar lekker je 6e prik halen. Nog 9 te gaan en je hebt een volle spaarkaart.
Junks en zwervers daarvan heb ik toch echt de grootste groepen ooit in de VS zien rondstruinen. Maar goed daar hebben ze ook een opiaten crisis en een niet bestaand sociaal vangnet.quote:Op woensdag 3 mei 2023 12:58 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Grote Duitse steden en stations stinken tegenwoordig ook naar de urine van daklozen, junks en zwervers, daar hoef je echt niet voor naar de VS.
Wappie gespotquote:Op woensdag 3 mei 2023 13:01 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Een 'feitelijke term'... Je gelooft het zelf ook nog echt volgens mij.
Maar goed, jouw wereldbeeld kent alleen maar 2 extremen. Goed en slecht. Lekker en vies. Wappie of verstandig. Zit niks tussen. Veel plezier ermee. Ga binnenkort maar lekker je 6e prik halen. Nog 9 te gaan en je hebt een volle spaarkaart.
quote:Op woensdag 3 mei 2023 11:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Natuurgebieden zijn inderdaad de reden om er heen te willen. Maar er zijn genoeg alternatieven, zoals gezegd.quote:Op woensdag 3 mei 2023 11:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ligt er ook aan waar je bent, in New York of Colorado zul je niet zoveel dikkertjes zien. Maar in Mississippi of Alabama zijn zelfs de kinderen al moddervet.quote:Op woensdag 3 mei 2023 09:13 schreef Basp1 het volgende:
[..]
39.6% van de bevolking obese tov 14% in Nederland.
In de VS doen ze in ieder geval goed hun best om overal de beste en grootste in te zijn.
Dat kan ook niet, voorbeeld toen Rooseveld de nationale parken nationaliseerde om cultureel erfgoed te beschermen, was het laatste stukje oerbos al verdwenen uit Nederland en de rest van Europa. Rooseveld was bewust van de europese situatie en als liefhebber van het 'outdoor' leven. Werden die parken aangemerkt.quote:Op woensdag 3 mei 2023 14:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
Het een sluit het ander niet uit; zowel de VS als Europa hebben prachtige bezienswaardigheden. Tussen 2014 en 2019 zijn wij eigenlijk voornamelijk op vakantie gegaan naar de VS, maar vanwege Corona hebben we de afgelopen vier jaar juist wat meer gezien in Europa. Maar toch wel weer heel blij dat reizen naar de VS weer wat makkelijker word nu; al waren we anders ook sowieso volgend jaar wel gegaan, want gewoon gevaccineerd. Na een paar jaar jeukt het toch wel weer. Blijft een van de beste vakantie landen in mijn ogen.
Europa heeft misschien net wat meer mooie steden dan de VS, maar de mooie steden die de VS heeft zijn dan ook echt prachtig (New York, San Francisco, Washington, Boston, Chicago en zelfs een LA ), je raakt er nooit uitgekeken. Mooie natuur heb je zowel in de VS als Europa, maar ik heb in Europa nog geen alternatieven gezien voor een Yosemite, of een Hawaii. Het is alleen jammer dat de VS vrij duur is, maar het is het wel helemaal waard, elke keer weer. Fijn dat het weer kan!
Ja en nee, dat de VS zich pas gedurende de 18e en 19e eeuw richting het Westen opende en door miljoenen nieuwe mensen bevolkt werd, wil niet zeggen dat het natuurlijke schoon er nog niet was cq werd gebruikt door de Native Americans. Het continent wordt immers al zo'n 20.000-50.000 jaar bewoond.quote:Op woensdag 3 mei 2023 16:21 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Dus je kunt het niet vergelijken met de VS.
Ik bedoel juist dat de VS veel meer natuurrlijk schoon heeft en in europa het gewoon niet mogelijk is omdat soort 'parken' te hebben omdat al het natuur hier weg is. Een gemiddeld nationaal park is even groot als 3 provincies van nederland, als het niet meer is.quote:Op woensdag 3 mei 2023 16:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja en nee, dat de VS zich pas gedurende de 18e en 19e eeuw richting het Westen opende en door miljoenen nieuwe mensen bevolkt werd, wil niet zeggen dat het natuurlijke schoon er nog niet was cq werd gebruikt door de Native Americans. Het continent wordt immers al zo'n 20.000-50.000 jaar bewoond.
quote:Wat AlwaysHappy met name bedoelt is dat het natuurschoon in de VS niet te vinden is in Europa: ik heb nog nooit zoiets gezien als Grand Canyon, Bryce Canyon, Zion NP.
Ikquote:Op woensdag 3 mei 2023 02:30 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Goed dat het binnenkort allemaal wat vlotter kan.quote:Op woensdag 3 mei 2023 08:06 schreef Chinless het volgende:
[..]
Natuurlijk…. Alleen land binnenkomen zonder geldige vaccinatie status niet.
Misschien moet je je "wappies", "gekkies" en "ze" eens achterwege laten.quote:Op woensdag 3 mei 2023 11:11 schreef Nattekat het volgende:
De wappies zijn dusdanig verenigd dat ze zichzelf nu 'we' noemen
Zullen zich vast wel thuis voelen in de VS, daar lopen gigantische hoevelheden gekkies rond.
Daar is dik ook echt dik.quote:Op woensdag 3 mei 2023 09:08 schreef asco het volgende:
[..]
En in Nederland zijn geen fatties?
Ik zie in Amerika tegenwoordig meer joggers dan in Nederland.
Jup dus ik snap de titel niet zo.quote:Op woensdag 3 mei 2023 06:11 schreef einzeinz het volgende:
Naar de VS reizen heeft toch altijd gekund?
Wat jij omschrijft geloof ik graag maar wat ik wel mis in de VS, omdat dat land best jong is, zijn steden zoals in Europa. Europese steden kunnen wel 1000 jaar of ouder oud zijn, hebben verschillende architecturen en culturen. Madrid is heel anders dan Wenen maar toch beide prachtige steden die ouder dan de VS zijn. Zoek eens op Google naar de stad Znojmo in Tsjechie of Cuenca in Spanje.quote:Op woensdag 3 mei 2023 07:14 schreef asco het volgende:
[..]
Precies.
Vermoeiend.
Het gaat denk ik meer om de opzet van de steden dan om de oudheid. De meeste binnensteden in Europa zijn in de 19e eeuw geheel vernieuwd of hebben toen bepalende uitbreidingen gekregen. Het aangezicht van Parijs is amper 150 jaar oud.quote:Op donderdag 4 mei 2023 07:29 schreef Jor_Dii het volgende:
Waarom zou je steden als in Europa missen als je weet dat de Amerikaanse steden pas zo’n 300-400 jaar geleden gesticht werden? Ik snap die redenatie nooit zo..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 19% gewijzigd door schommelstoel op 04-05-2023 11:18:25 ]You have to stop the Q-tip when there's resistance!
En heel hard Amerikanen uitlachen die niet weten waar Nederland ligt, terwijl ze zelf geen benul hebben waar Nebraska of Ohio ligt.quote:Op woensdag 3 mei 2023 07:14 schreef asco het volgende:
[..]
Precies.
Vermoeiend.
Dit is gewoon absoluut niet mijn ervaring. In Noord en Oost Europa is men veel geslotener, in Frankrijk, Italië en Spanje zelfs arrogant. Het enige Europese land waar ik vriendelijkheid vergelijkbaar vindt met de VS is England, maar dan niet in de grote steden.quote:Op woensdag 3 mei 2023 11:50 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
En de cultuur en mensen in Europa zijn veel vriendelijker, gastvrijer en opener dan de Amerikanen.
Met Fransen noem je dan ook wat xD.quote:Op donderdag 4 mei 2023 19:40 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Dit is gewoon absoluut niet mijn ervaring. In Noord en Oost Europa is men veel geslotener, in Frankrijk, Italië en Spanje zelfs arrogant. Het enige Europese land waar ik vriendelijkheid vergelijkbaar vindt met de VS is England, maar dan niet in de grote steden.
Voor de rest van de VS bashers hier, ga er eens naar toe om al die vooroordelen stuk voor stuk ontkracht te zien worden.
En inderdaad, het feit dat Europa prachtige steden en schitterende natuurgebieden kent, maakt de VS nog niet minder interessant. Waarom zou je een tripje naar Noorwegen wel toejuichen maar een trip naar Yosemite Park niet. Nogmaals, je kunt pas een beeld vormen van de VS als je daar een paar keer geweest bent. En dan niet een paar dagen New York tussen tienduizenden toeristen.
Mijn ervaringen in Spanje en Italië zijn dus wel heel onprettig. Veel onprettiger dan in de VS.quote:Op donderdag 4 mei 2023 21:36 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Met Fransen noem je dan ook wat xD.
Spanjaarden en Italianen arrogant?
Zijn zeer vriendelijk en zo gastvrij! Je kunt er altijd bijna overal komen eten, zelfs in de grote steden.
En dan vergeten we de Ieren! Geweldig mooi volk (en land).
Amerikanen zijn alleen maar heel overdreven. Grote mond.
Als 1 landje arrogant is dan zijn het de Amerikanen wel.
En wrm je binnen Europa dan zou reizen?
Nou alleen al om het geld lol.
Scheelt je een hoop.
Ik zie alleen maar voordelen om hier in Europa te blijven.
(En ja ik ben er dus wel geweest)
Dat eerste is waar, dat tweede is dikke onzin.quote:Op woensdag 3 mei 2023 06:49 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Valt mee joh, 8-12 uur vliegen.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 08:41 schreef Zwansen het volgende:
De VS
Mijn favoriete vakantieland. Het is alleen zo ver.
Ik moet zeggen dat stedelijk museum in zijn ver weg niet in de buurt komt van het MoMa en Metropolitan Museum of Art (MMA) is een van de mooiste museums em geen museum in Nederland wat hier aan kan tippen.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 07:33 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat eerste is waar, dat tweede is dikke onzin.
VS heeft zeker toffe musea maar plekken als British Museum, Louvre, Rijksmuseum, Pompeii, Orsay, Tate, Prado Madrid, Vaticaan, Van Gogh, Uffize Firenze en de Akropolis steken daar echt wel bovenuit.
Natuur in Noorwegen, Zwitserland, Oostenrijk, Finland, Roemenie, Kroatie, Portugal (Azoren), Frankrijk, Tahiti en Montenegro om maar eens wat te noemen kan prima tippen aan die van de VS.
Ik noem het Stedelijk dan ook niet.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 10:14 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat stedelijk museum in zijn ver weg niet in de buurt komt van het MoMa en Metropolitan Museum of Art (MMA) is een van de mooiste museums em geen museum in Nederland wat hier aan kan tippen.
Het is ook niet helemaal goed te vergelijken. landen in Europa richten zich ook veel op hun eigen regionale kunstgeschiedenis (zie rijksmuseum), met her en der een kopstuk van een ander land. London, louvre hebben echt kunst geschiedkundige collectie zoals MMA
Wie weet ben je er vaker geweest, wie weet niet.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 07:32 schreef Multatilu het volgende:
Mijn ervaringen in Spanje en Italië zijn dus wel heel onprettig. Veel onprettiger dan in de VS.
En ik weet in ieder geval zeker dat ik vaker in Spanje en Italië ben geweest dan jij in de VS (ik twijfel zelfs of je er ooit echt bent geweest). Dat merk ik aan je enorm vooringenomen houding én omdat ik alleen al zakelijk tientallen trips naar Spanje en Italië heb gemaakt. Los van de vele vakanties.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |