En heel hard Amerikanen uitlachen die niet weten waar Nederland ligt, terwijl ze zelf geen benul hebben waar Nebraska of Ohio ligt.quote:Op woensdag 3 mei 2023 07:14 schreef asco het volgende:
[..]
Precies.
Altijd dat afgeven op de USA door Nederlanders, kansloos.
De meesten zijn er nog nooit geweest maar denken dat er op elke hoek van de straat geschoten wordt, iedereen 150 kg of meer weegt en zwarten en blanken allemaal tegenover elkaar staan.![]()
Vermoeiend.
In september ga ik voor de 23e keer, kan niet wachten.
Heerlijk land, fijne mensen en zoveel te zien en doen.![]()
En mooi voor de ongevaccineerden onder ons die nu ook weer kunnen gaan.
Dit is gewoon absoluut niet mijn ervaring. In Noord en Oost Europa is men veel geslotener, in Frankrijk, Italië en Spanje zelfs arrogant. Het enige Europese land waar ik vriendelijkheid vergelijkbaar vindt met de VS is England, maar dan niet in de grote steden.quote:Op woensdag 3 mei 2023 11:50 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
En de cultuur en mensen in Europa zijn veel vriendelijker, gastvrijer en opener dan de Amerikanen.
Met Fransen noem je dan ook wat xD.quote:Op donderdag 4 mei 2023 19:40 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Dit is gewoon absoluut niet mijn ervaring. In Noord en Oost Europa is men veel geslotener, in Frankrijk, Italië en Spanje zelfs arrogant. Het enige Europese land waar ik vriendelijkheid vergelijkbaar vindt met de VS is England, maar dan niet in de grote steden.
Voor de rest van de VS bashers hier, ga er eens naar toe om al die vooroordelen stuk voor stuk ontkracht te zien worden.
En inderdaad, het feit dat Europa prachtige steden en schitterende natuurgebieden kent, maakt de VS nog niet minder interessant. Waarom zou je een tripje naar Noorwegen wel toejuichen maar een trip naar Yosemite Park niet. Nogmaals, je kunt pas een beeld vormen van de VS als je daar een paar keer geweest bent. En dan niet een paar dagen New York tussen tienduizenden toeristen.
Mijn ervaringen in Spanje en Italië zijn dus wel heel onprettig. Veel onprettiger dan in de VS.quote:Op donderdag 4 mei 2023 21:36 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Met Fransen noem je dan ook wat xD.
Spanjaarden en Italianen arrogant?
Zijn zeer vriendelijk en zo gastvrij! Je kunt er altijd bijna overal komen eten, zelfs in de grote steden.
En dan vergeten we de Ieren! Geweldig mooi volk (en land).
Amerikanen zijn alleen maar heel overdreven. Grote mond.
Als 1 landje arrogant is dan zijn het de Amerikanen wel.
En wrm je binnen Europa dan zou reizen?
Nou alleen al om het geld lol.
Scheelt je een hoop.
Ik zie alleen maar voordelen om hier in Europa te blijven.
(En ja ik ben er dus wel geweest)
Dat eerste is waar, dat tweede is dikke onzin.quote:Op woensdag 3 mei 2023 06:49 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Het is een waanzinnig mooi land met natuur en musea waar Europa (vrijwel) niet aan kan tippen.
Valt mee joh, 8-12 uur vliegen.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 08:41 schreef Zwansen het volgende:
De VS
Mijn favoriete vakantieland. Het is alleen zo ver.
Ik moet zeggen dat stedelijk museum in zijn ver weg niet in de buurt komt van het MoMa en Metropolitan Museum of Art (MMA) is een van de mooiste museums em geen museum in Nederland wat hier aan kan tippen.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 07:33 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat eerste is waar, dat tweede is dikke onzin.
VS heeft zeker toffe musea maar plekken als British Museum, Louvre, Rijksmuseum, Pompeii, Orsay, Tate, Prado Madrid, Vaticaan, Van Gogh, Uffize Firenze en de Akropolis steken daar echt wel bovenuit.
Natuur in Noorwegen, Zwitserland, Oostenrijk, Finland, Roemenie, Kroatie, Portugal (Azoren), Frankrijk, Tahiti en Montenegro om maar eens wat te noemen kan prima tippen aan die van de VS.
Ik noem het Stedelijk dan ook niet.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 10:14 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat stedelijk museum in zijn ver weg niet in de buurt komt van het MoMa en Metropolitan Museum of Art (MMA) is een van de mooiste museums em geen museum in Nederland wat hier aan kan tippen.
Het is ook niet helemaal goed te vergelijken. landen in Europa richten zich ook veel op hun eigen regionale kunstgeschiedenis (zie rijksmuseum), met her en der een kopstuk van een ander land. London, louvre hebben echt kunst geschiedkundige collectie zoals MMA
Wie weet ben je er vaker geweest, wie weet niet.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 07:32 schreef Multatilu het volgende:
Mijn ervaringen in Spanje en Italië zijn dus wel heel onprettig. Veel onprettiger dan in de VS.
En ik weet in ieder geval zeker dat ik vaker in Spanje en Italië ben geweest dan jij in de VS (ik twijfel zelfs of je er ooit echt bent geweest). Dat merk ik aan je enorm vooringenomen houding én omdat ik alleen al zakelijk tientallen trips naar Spanje en Italië heb gemaakt. Los van de vele vakanties.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |