Dat is van van alles afhankelijk maar als ze al een jaar geen ding verkocht hebben in Ierland lijkt me dat nu ook niet goed voor de naamsbekendheid en zal de post voor de overnamesom van goodwill bijna nihil zijn.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 15:39 schreef Hexagon het volgende:
Maar als hij niet failliet is zal die tent een stuk duurder zijn.
In ierland is het heel gebruikelijk om zwart of grijs te werken, ja. Mijn huisgenoot werkt ook grijs in de lokale supermarkt (paar uur legaal met belasting, de rest van de uren handje contantje).quote:Op dinsdag 2 mei 2023 15:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als je over zwartwerkers begint is het totaal niet serieus meer of vind je het zelf wel heel normaal om je medeburgers te naaien en geen belasting af te willen dragen?
Ik denk dat dit niet zo een goede tijd is om een horecabedrijf te beginnen, maar zelf weten natuurlijk.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 12:01 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Dat snap ik allemaal wel maar iedere ondernemer moet toch ergens beginnen ? Als alleen bestaande ondernemers een nieuwe horeca toko zouden mogen openen had er in eerste instantie nooit een restaurant bestaan.
Wat je in Ierland allemaal doet en mag is leuk en aardig, maar het is natuurlijk een redenatie van likmevestje.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 15:43 schreef sirdanilot het volgende:
Dat dat in Nederland anders is leuk, maar in dit geval zijn Ierse regels en normen van toepassing.
Het heet niet voor niets "zwart werken" dus in Ierland is dat even illegaal.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 15:43 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
In ierland is het heel gebruikelijk om zwart of grijs te werken, ja. Mijn huisgenoot werkt ook grijs in de lokale supermarkt (paar uur legaal met belasting, de rest van de uren handje contantje).
Dat dat in Nederland anders is leuk, maar in dit geval zijn Ierse regels en normen van toepassing.
Toch doet iedereen dat.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 15:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het heet niet voor niets "zwart werken" dus in Ierland is dat even illegaal.
Idem dito in Nederland, maar dat het maakt het niet minder illegaal. Anyway, je hele idee is kansloos, dus ik zou m'n geld ergens anders in stoppen of gaan verhuizen naar een land waar het leven wel een beetje betaalbaarder is.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 15:52 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Toch doet iedereen dat.
Er zijn ook veel mensen die hier op een visa wonen en werken (zeker mensen uit Brazilie) en zonder zwartwerk zouden die ook nooit rond kunnen komen want alles is hier peperduur. Zwarte en grijze economie is gewoon onderdeel van de economie of je het nou leuk vindt of niet.
Heb je suggesties voor een dergelijk land?quote:Op dinsdag 2 mei 2023 15:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Idem dito in Nederland, maar dat het maakt het niet minder illegaal. Anyway, je hele idee is kansloos, dus ik zou m'n geld ergens anders in stoppen of gaan verhuizen naar een land waar het leven wel een beetje betaalbaarder is.
En je lage ww uitkering daar is dan een gevolg van zulk stompzinnig korte termijn gedrag.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 15:52 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Toch doet iedereen dat.
Er zijn ook veel mensen die hier op een visa wonen en werken (zeker mensen uit Brazilie) en zonder zwartwerk zouden die ook nooit rond kunnen komen want alles is hier peperduur. Zwarte en grijze economie is gewoon onderdeel van de economie of je het nou leuk vindt of niet.
Soedan.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 15:56 schreef sirdanilot het volgende:
Heb je suggesties voor een dergelijk land?
Zal vast niet aan de multinationals liggen die nauwelijks belasting betalenquote:Op dinsdag 2 mei 2023 16:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Toch doet iedereen dat.
En je lage ww uitkering daar is dan een gevolg van zu
Die betalen in nl ook nauwelijks belasting dus die logica is dan niet consistent.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 16:23 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Zal vast niet aan de multinationals liggen die nauwelijks belasting betalen
Ah, ik had het allemaal niet geluisterd, alleen maar plaatjes gekeken en een paar posts gelezen.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 14:38 schreef Lienekien het volgende:
[..]
De eigenaar is er september 2022 mee gestopt omdat hij naar Italië ging verhuizen.
Net als dat er ook in NL veel wordt zwartgewerktquote:Op dinsdag 2 mei 2023 16:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Die betalen in nl ook nauwelijks belasting dus die logica is dan niet consistent.
Los van de onzinnigheid van je impulstopics stopt het WGR deel hierquote:Op dinsdag 2 mei 2023 15:31 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Inderdaad na een belletje blijkt dat ze niet failliet zijn.
Ik zal even vragen de topictitel aan te laten passen. Dan kan @:CoolGuy tenminste eens wat nuttigs doen als moderator ipv steeds mijn topics ofwel dichtpleuren ofwel naar andere fora te verplaatsen terwijl het gewoon on topic WGR gerelateerde serieuze topics zijn.
Hoe gebruikelijk ook, het is illegaal en past daarmee -naar ik heb begrepen- niet in WGR.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 15:43 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
In ierland is het heel gebruikelijk om zwart of grijs te werken, ja. Mijn huisgenoot werkt ook grijs in de lokale supermarkt (paar uur legaal met belasting, de rest van de uren handje contantje).
Joh ik vind het allemaal best. Al pleuren ze hem in BNW.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 16:50 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Los van de onzinnigheid van je impulstopics stopt het WGR deel hier
[..]
Hoe gebruikelijk ook, het is illegaal en past daarmee -naar ik heb begrepen- niet in WGR.
Gelukkig hebben we dus VER
in het WGR feedback topic doe je anders het verzoek om het weer terug te plaatsen in WGRquote:Op dinsdag 2 mei 2023 16:50 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Joh ik vind het allemaal best. Al pleuren ze hem in BNW.
Gaan ze toch niet doen.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 16:53 schreef Thaddeus het volgende:
[..]
Joh ik vind het allemaal best. Al pleuren ze hem in BNW.
in het WGR feedback topic doe je anders het verzoek om het weer terug te plaatsen i
Ook de topictitel aanpassen vindt @CoolGuy te veel moeite. Dichtpleuren vindt ie prima maar daadwerkelijk iets nuttigs doen ho maar.quote:
Eerst was het een toko op een half uur lopen van het centrum, nu is het een foodtruck?quote:Op dinsdag 2 mei 2023 17:37 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ook de topictitel aanpassen vindt @:CoolGuy te veel moeite. Dichtpleuren vindt ie prima maar daadwerkelijk iets nuttigs doen ho maar.
Ze doen maar hoor het hoeft niet he
"Ierland bestaat niet echt, de overheid dwingt ons stroopwafels te eten maar daarvan ga je dood!"quote:
Ik heb iets nuttigs gedaan door WGR schoon te houden van bullshit.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 17:37 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ook de topictitel aanpassen vindt @:CoolGuy te veel moeite. Dichtpleuren vindt ie prima maar daadwerkelijk iets nuttigs doen ho maar.
Ze doen maar hoor het hoeft niet he
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |