abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209001145
quote:
Op donderdag 4 mei 2023 12:17 schreef Homey het volgende:

Dommigheid zeker, maar wat bij Nederlanders - dit is cultureel - speelt is een vorm van anti-nationalisme. Dat betekent dat je buitenlanders meer gunt dan Nederlanders. Dat is nergens in Europa zo sterk als in Nederland. En dit is de voedingsbodem voor de open grenzen en alles weggeven met voorrang aan statushouders situatie. Dat kent veel draagvlak onder Nederlanders, hoezeer je je eigen bewoners ook mee benadeelt.

Wat ik altijd typerend voor dat anti-nationalisme vond is dat Nederland tot voor kort het enige land in de hele wereld was (!!!) dat de nationale vlag niet in het parlement had hangen, want zou 'nationalistisch zijn' en dat is natuurlijk hartstikke verkeerd. Ook bij videocalls van Rutte met andere Europese leiders, is Rutte de enige zonder Nederlandse vlag in beeld.
pi_209001408
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 12:17 schreef Homey het volgende:

[..]
Dommigheid zeker, maar wat bij Nederlanders - dit is cultureel - speelt is een vorm van anti-nationalisme. Dat betekent dat je buitenlanders meer gunt dan Nederlanders. Dat is nergens in Europa zo sterk als in Nederland. En dit is de voedingsbodem voor de open grenzen en alles weggeven met voorrang aan statushouders situatie. Dat kent veel draagvlak onder Nederlanders, hoezeer je je eigen bewoners ook mee benadeelt.

Wat ik altijd typerend voor dat anti-nationalisme vond is dat Nederland tot voor kort het enige land in de hele wereld was (!!!) dat de nationale vlag niet in het parlement had hangen, want zou 'nationalistisch zijn' en dat is natuurlijk hartstikke verkeerd. Ook bij videocalls van Rutte met andere Europese leiders, is Rutte de enige zonder Nederlandse vlag in beeld.
De relevantie van dit commentaar ontgaat me volledig. Of je bedoelt ‘sosiale huurwonings slegs vir blankes’, maar dat zal wel niet.
  donderdag 4 mei 2023 @ 14:44:19 #228
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_209001611
quote:
Nou ja zeg ! Wat belachelijk ! Ik heb ook een kind met schisis - is nu volwassen- en moest ook vanuit Zuid- Limburg naar Utrecht voor behandeling. Dat was af en toe en echt geen reden om dicht bij Utrecht te moeten wonen.
Kind met schisis is wellicht de reden voor verhuizing naar Nederland ? Hier gratis behandeling ? Anders is dit kind niet geschikt voor verkoop op de huwelijksmarkt immers.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_209001668
quote:
Dat betekent dat je buitenlanders meer gunt dan Nederlanders. Dat is nergens in Europa zo sterk als in Nederland.
Germany disagrees.
pi_209001669
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 14:24 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
De relevantie van dit commentaar ontgaat me volledig. Of je bedoelt ‘sosiale huurwonings slegs vir blankes’, maar dat zal wel niet.
grappig hoe racistisch jij denkt dat jij een Nederlander automatisch gelijkstelt aan een blank persoon, totaal niet beseffende dat mensen van kleur ook geboren en getogen Nederlanders kunnen zijn. Ga maar in een hoekje zitten en even aan zelfreflectie doen.
pi_209001678
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 14:44 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Nou ja zeg ! Wat belachelijk ! Ik heb ook een kind met schisis - is nu volwassen- en moest ook vanuit Zuid- Limburg naar Utrecht voor behandeling. Dat was af en toe en echt geen reden om dicht bij Utrecht te moeten wonen.
Kind met schisis is wellicht de reden voor verhuizing naar Nederland ? Hier gratis behandeling ? Anders is dit kind niet geschikt voor verkoop op de huwelijksmarkt immers.
Ook de extra druk op de zorg is een reden voor een asielstop.
pi_209002096
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 14:49 schreef Homey het volgende:

[..]
grappig hoe racistisch jij denkt dat jij een Nederlander automatisch gelijkstelt aan een blank persoon, totaal niet beseffende dat mensen van kleur ook geboren en getogen Nederlanders kunnen zijn. Ga maar in een hoekje zitten en even aan zelfreflectie doen.
Zo, grote mond tegen de meester? 🤡

Ook de relevantie van deze reactie vol aannames ontgaat mij weer volledig.
pi_209002432
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2023 11:53 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ah vandaar dat het aantal daklozen stijgt, het lukt zon beetje iedereen om een onderdak te vinden.
Ik zal dit doorgeven aan een vroegere vriendin die met kind onder 8 jaar meerdere dagen buiten sliep totdat familie maar ingreep want van andere instanties hoef je niks meer te verwachten.
Eh ja, de meeste mensen hebben toch echt een dak boven hun hoofd in Nederland, ongeacht de ernst van de woningnood. Tijdelijk opgevangen worden door familie in een noodgeval valt daar ook onder, dat is iets anders dan 72 jaar blijven zitten waar je zit.
pi_209002487
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 14:44 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Nee joh doe niet zo mal. Al die mensen komen hierheen voor het gratis geld. En gratis huis. En om de rest van hun leven op de Nederlandse samenleving te parasiteren.
pi_209002530
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2023 11:53 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ah vandaar dat het aantal daklozen stijgt, het lukt zon beetje iedereen om een onderdak te vinden.
Ik zal dit doorgeven aan een vroegere vriendin die met kind onder 8 jaar meerdere dagen buiten sliep totdat familie maar ingreep want van andere instanties hoef je niks meer te verwachten.
en dit is het hele verhaal? Het echte verhaal? Ze werd geweigerd door tig instanties en ook door de crisisopvang?
pi_209002535
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2023 16:39 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
en dit is het hele verhaal? Het echte verhaal? Ze werd geweigerd door tig instanties en ook door de crisisopvang?
Er was geen plek, alle crisisopvang was vol
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_209002548
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 16:24 schreef Avelie het volgende:

[..]
Eh ja, de meeste mensen hebben toch echt een dak boven hun hoofd in Nederland, ongeacht de ernst van de woningnood. Tijdelijk opgevangen worden door familie in een noodgeval valt daar ook onder, dat is iets anders dan 72 jaar blijven zitten waar je zit.
Uiteraard heeft de meerderheid een woning. Ik ken nergens een situatie waarin dat niet zo is.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 4 mei 2023 @ 17:10:33 #238
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_209002875
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 08:18 schreef Rostrup het volgende:
Dus je krijgt 19 jaar lang briefpost van de woningbouw geaddresseerd aan je overleden moeder en je onderneemt al die tijd geen actie?

Dit klinkt als bewust de boel flessen.
Ik zit niet bij de woningbouw. Maar als je gewoon netjes de huur overmaakt. Waarom zou je dan post krijgen?
  donderdag 4 mei 2023 @ 17:20:21 #239
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_209002958
quote:
7s.gif Op donderdag 4 mei 2023 17:10 schreef borbit het volgende:

[..]
Ik zit niet bij de woningbouw. Maar als je gewoon netjes de huur overmaakt. Waarom zou je dan post krijgen?
Eh, de huurverhogingsbrief bijvoorbeeld?
  donderdag 4 mei 2023 @ 17:22:19 #240
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_209002976
quote:
Ook bij videocalls van Rutte met andere Europese leiders, is Rutte de enige zonder Nederlandse vlag in beeld.
Dus al die andere leiders hebben wel een Nederlandse vlag in beeld? Dat moet toch genoeg zijn dan.
pi_209002993
quote:
7s.gif Op donderdag 4 mei 2023 17:10 schreef borbit het volgende:

[..]
Voor de jaarlijkse huurverhoging, [af]rekening servicekosten, verandering van bedrijf die bij jou reparaties komt doen,
kerstwensen etc.
pi_209003314
Ik dacht dat een overlijden automatisch werd doorgegeven aan de gemeente en dus ook naar de woningbouw. Vreemd verhaal.
  donderdag 4 mei 2023 @ 17:59:34 #243
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_209003373
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 17:52 schreef Avelie het volgende:
Ik dacht dat een overlijden automatisch werd doorgegeven aan de gemeente en dus ook naar de woningbouw. Vreemd verhaal.
Die 'dus' is er al een jaar of dertig niet meer.
pi_209003673
quote:
7s.gif Op donderdag 4 mei 2023 17:59 schreef Nobu het volgende:

[..]
Die 'dus' is er al een jaar of dertig niet meer.
Wow, dan is dit soort illegale bewoning waarschijnlijk veelvoorkomend. Tijd dat ze hier eens grondig onderzoek naar doen. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat sociale huurwoningen binnen families blijven.
pi_209004044
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 22:05 schreef quo_ het volgende:

[..]
Eric heeft 56 jaar lang bijgedragen aan de samenleving en dat gezin 0.
Bron?
pi_209004560
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2023 18:56 schreef Tegan het volgende:

[..]
Bron?
quote:
maar hij bleef en zorgde al die jaren voor zijn ouders, die in zwakke gezondheid verkeerden.
Mantelzorg verlenen is toch best een aardige bijdrage, niet dan?
"Pools are perfect for holding water"
pi_209004626
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 08:55 schreef Piles het volgende:

[..]
Inschrijven is niet voldoende om als kind de woning van je ouders over te nemen. Dat zou namelijk betekenen dat een sociale huurwoning generatie op generatie doorgegeven kan worden. En dat is natuurlijk niet de bedoeling, want we vinden de wachtlijst allemaal te lang.

Je moet medehuurder worden, en daar moet de woningcoörporatie toestemming voor geven...
Tot enkele jaren geleden kon dit.
  donderdag 4 mei 2023 @ 19:33:14 #248
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209004640
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 19:32 schreef Chadi het volgende:

[..]
Nee, dat kon "enkele jaren geleden" ook niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_209004686
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 19:33 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nee, dat kon "enkele jaren geleden" ook niet.
Dat kon wel.
De regels zijn niet zo lang geleden aangepast waardoor dit niet meer mogelijk is.
pi_209004724
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 19:32 schreef Chadi het volgende:

[..]
Wat bedoel je met 'dit'? Medehuurder worden of woning doorgeven?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')