SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat is het doelwit?quote:Op maandag 1 mei 2023 01:44 schreef SoldMayor het volgende:
33 bommenwerpers
8 schepen
2 onderzeers
Dit zijn de aantallen wat ik op Twitter lees die mogelijk een grote aanval gaan uitvoeren
![]()
Ligt eraan wat het doel is, je zou vermoeden Zaporizha als ze het doen om het aankomende offensief te dwarsbomen. Maar wie weet is het ook weer burgerdoelen in Kiev, Kharkiv, Kryvih ri etcquote:
Het prijsplafond heeft een tijdelijk effect gehad waardoor het prijsverschil tussen Brent en Urals tijdelijk groter was dan 30%. Dat effect lijkt echter zijn langste tijd gehad te hebben en momenteel is de situatie weer als van voorheen het prijsplafond. In April bijvoorbeeld lag de gemiddelde verkoopprijs van een vat Urals boven de 60 limiet.quote:Op zondag 30 april 2023 23:56 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Rusland maakt nog steeds winst op de verkoop van olie. Maar het prijsplafond wat ingesteld is, doet Rusland wel echt pijn. En India en China gaan nu natuurlijk ook niet de hoofdprijs betalen, die krijgen ook kortingen omdat de westerse markt weggevallen is.
RTL Nieuws:
Minder geld voor Poetin: prijsplafond voor Russische olie wordt 60 dollar
Dagelijkse Standaard:
Olie-embargo doet Russische staatskas pijn
De Russische staatskas begint de gevolgen van de ban op olie en afgewerkte producten te voelen.
Het lijkt te gaan om aanvallen op Pavlohrad, Dnipro, Kharkiv en Kiiv.quote:
Inderdaad. Volgens mij telt dat zelfs zwaarder.quote:Op maandag 1 mei 2023 00:35 schreef J.B. het volgende:
[..]
Oekrane betaalt met het bloed van z'n bevolking, of telt dat soms niet?
Als elke Oekraner dood is is er vrede volgens ruskis.quote:Op maandag 1 mei 2023 07:00 schreef xpompompomx het volgende:
Ah, Rusland laat weer eens zien dat ze echt heel graag vrede willen.
Doelwit is zoals altijd burgers.quote:
Eerlijk is eerlijk, versterkte gebedsoproepen zijn ook gewoon kut en zeker ‘s nachts.quote:
Nou, dan heeft Rusland de oorlog verloren volgens de logica van de poetinisten. Ze verliezen tenslotte terrein.quote:
Maakt voor Macron niet uit.quote:Op maandag 1 mei 2023 07:00 schreef xpompompomx het volgende:
Ah, Rusland laat weer eens zien dat ze echt heel graag vrede willen.
Het prijsplafond zorgt er natuurlijk ook voor dat Rusland zijn olie moet blijven verkopen. Want een klein beetje olie verkopen en zo de prijs omhoog laten schieten is nu ook vrij zinloos. Dan kun je beter zo veel mogelijk olie verkopen tot net aan het limiet.quote:Op maandag 1 mei 2023 04:39 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het prijsplafond heeft een tijdelijk effect gehad waardoor het prijsverschil tussen Brent en Urals tijdelijk groter was dan 30%. Dat effect lijkt echter zijn langste tijd gehad te hebben en momenteel is de situatie weer als van voorheen het prijsplafond. In April bijvoorbeeld lag de gemiddelde verkoopprijs van een vat Urals boven de 60 limiet.
Inderdaad. Of bedoel je iets anders?quote:
Dat werkt alleen samen met opec; opec+ (Opec + Rusland). Men verkoopt niet tot aan de limiet, maar men verkoopt de productie zoals onderling afgesproken.quote:Op maandag 1 mei 2023 10:01 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het prijsplafond zorgt er natuurlijk ook voor dat Rusland zijn olie moet blijven verkopen. Want een klein beetje olie verkopen en zo de prijs omhoog laten schieten is nu ook vrij zinloos. Dan kun je beter zo veel mogelijk olie verkopen tot net aan het limiet.
Het lijkt wel alsof jij niet wil inzien dat sancties Rusland pijn doen.quote:Op maandag 1 mei 2023 10:16 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat werkt alleen samen met opec; opec+ (Opec + Rusland).
De sancties kosten Rusland een 25% marge zoals ik hierboven heb geschreven. Dat gaat om vele miljarden. Het prijsplafond heeft verder momenteel amper effect, de sancties wel degelijk.quote:Op maandag 1 mei 2023 10:17 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het lijkt wel alsof jij niet wil inzien dat sancties Rusland pijn doen.
Dat heb je helemaal niet beschreven.quote:Op maandag 1 mei 2023 10:18 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De sancties kosten Rusland een 25% marge zoals ik hierboven heb geschreven. Dat gaat om vele miljarden. Het prijsplafond heeft verder momenteel amper effect, de sancties wel degelijk.
Je hebt er zelfs op gereageerd.quote:Op maandag 1 mei 2023 10:20 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat heb je helemaal niet beschreven.
Dit zijn effecten van de sancties. Maar ik geloof dat je de oliemarkt niet erg goed begrijpt.quote:Het prijsplafond heeft een tijdelijk effect gehad waardoor het prijsverschil tussen Brent en Urals tijdelijk groter was dan 30%. Dat effect lijkt echter zijn langste tijd gehad te hebben en momenteel is de situatie weer als van voorheen het prijsplafond. In April bijvoorbeeld lag de gemiddelde verkoopprijs van een vat Urals boven de 60 limiet.
We zijn ook dat de Russische productie weer op een vooroorlogs productieniveau zit.
De problemen liggen voor Rusland dan ook eerder aan de kant van het gas.
Kun je even precies citeren waar je het over 25% hebt?quote:
Als professionals zeggen dat de price-cap en het verzekeringsverbod Rusland veel pijn doen. Kom jij met een bierviltjesberekening waarbij het wel meevalt.quote:Dit zijn effecten van de sancties. Maar ik geloof dat je de oliemarkt niet erg goed begrijpt.
Het 25% prijsverschil is van voor het instellen van de prijslimiet. Ik ging er van uit dat je op de hoogte was.quote:Op maandag 1 mei 2023 10:24 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Kun je even precies citeren waar je het over 25% hebt?
[..]
Als professionals zeggen dat de price-cap en het verzekeringsverbod Rusland veel pijn doen. Kom jij met een bierviltjesberekening waarbij het wel meevalt.
Ik krijg dus meer het idee dat jij niet wil inzien dat het Rusland pijn doet, dan dat ik het niet begrijp.
Dat is dus precies uitgekomen.quote:The discussed cap is not expected to make a dent in Russia's oil revenues as the prices that Asian markets are currently paying for Russian crude are already at a "big discount," said Wood Mackenzie.
Die tanks gaat Frankrijk niet weggeven. Daar hebben ze er zelf al te weinig van en ze moeten daar nog 10+ jaar mee doen.quote:Op maandag 1 mei 2023 10:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
Inderdaad. Of bedoel je iets anders?
[ twitter ]
Nee, en ik kan het artikel niet meer zo vinden. Maar ik had gelezen of gehoord dat Xi en Macron samen gaan werken aan een vredesplan voor Ukraine.quote:Op maandag 1 mei 2023 10:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
Inderdaad. Of bedoel je iets anders?
[ twitter ]
quote:Paus biedt hulp aan bij terugkeer Oekraense kinderen uit Rusland
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-69068915
Het Vaticaan is bereid te helpen bij de terugkeer van Oekraense kinderen die zijn meegenomen naar Rusland. Dat heeft paus Franciscus aangeboden op bezoek in Hongarije. Hij zei ook dat er een geheime 'missie' op touw wordt gezet, maar gaf daarbij geen details.
Nou als je alles denkt te hebben gehadquote:
Ze hebben er nog zo'n 180 in de opslag.quote:Op maandag 1 mei 2023 10:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Die tanks gaat Frankrijk niet weggeven. Daar hebben ze er zelf al te weinig van en ze moeten daar nog 10+ jaar mee doen.
Eerder leek het erop dat die tanks zeker niet gegeven zouden worden. Een beste stapel pantservoertuigen zou ook al prima zijn niet?quote:
Macron had in januari dacht ik gezegd dat hij zou laten onderzoeken wat de mogelijkheden zijn. Misschien is de situatie nu weer anders voor ze.quote:Op maandag 1 mei 2023 11:03 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Eerder leek het erop dat die tanks zeker niet gegeven zouden worden. Een beste stapel pantservoertuigen zou ook al prima zijn niet?
Hoop dat de Oekraense luchtverdediging nog genoeg achter de hand heeft voor het tijdstip dat Rusland echt zonder raketten zit, en ze domme bommen moeten gaan gebruiken. Dat ze dan eindelijk eens wat Russische vliegtuigen kunnen gaan slopen.quote:Op maandag 1 mei 2023 10:57 schreef speknek het volgende:
20 bommenwerpers de lucht in om 18 kruisraketten af te schieten, en nauwelijks (geen?) drones om de AD af te leiden. Volgens mij raken ze een beetje op.
Qua onderhoud lijkt het me ook lastig als er ng een type tank bij komt.quote:Op maandag 1 mei 2023 11:03 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Eerder leek het erop dat die tanks zeker niet gegeven zouden worden. Een beste stapel pantservoertuigen zou ook al prima zijn niet?
Naja moet natuurlijk nog geverifieerd worden. 15 van de 18 uit de lucht geschoten lees ik, maar er zijn veel meer vliegtuigen en schepen dan dat. Zijn er ook die gn raketten afschieten dan?quote:Op maandag 1 mei 2023 08:51 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.bbc.com/news/world-europe-65446525
Valt mee nog, gezien de berichten.
If true: congratulations, you've played yourselfquote:
Afleiding -3.0quote:Op maandag 1 mei 2023 11:27 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Naja moet natuurlijk nog geverifieerd worden. 15 van de 18 uit de lucht geschoten lees ik, maar er zijn veel meer vliegtuigen en schepen dan dat. Zijn er ook die gn raketten afschieten dan?
Over dat onderhoud maak ik me niet veel zorgen. Dat roept men al een jaar over vrijwel alles wat men levert.quote:Op maandag 1 mei 2023 11:23 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Qua onderhoud lijkt het me ook lastig als er ng een type tank bij komt.
Frankrijk is zelf bezig die AMX-10 te vervangen. Zou me niet verbazen dat iig een deel van wat ze langzamerhand uitfaseren op de trein naar Oekrane gaat.
Zou goed kunnen. Of misschien zoals ulx zegt kan het onderaan de streep toch met die tanks.quote:Op maandag 1 mei 2023 11:23 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Qua onderhoud lijkt het me ook lastig als er ng een type tank bij komt.
Frankrijk is zelf bezig die AMX-10 te vervangen. Zou me niet verbazen dat iig een deel van wat ze langzamerhand uitfaseren op de trein naar Oekrane gaat.
NOSquote:Bij de Russische raketaanvallen op de Oekraense stad Pavlohrad zijn zeker 25 mensen gewond geraakt. Dat meldt de militair gouverneur van de regio Dnipropetrovsk op Telegram. Onder de gewonden zijn ook drie kinderen. Vooralsnog lijken er geen doden te zijn gevallen.
De raketten raakten vannacht een gebouw waar munitie lag opgeslagen, waarna er brand uitbrak. Naast appartementengebouwen en gezinswoningen zouden ook een aantal winkels, scholen en kinderopvanggebouwen beschadigd zijn geraakt.
quote:Op maandag 1 mei 2023 12:21 schreef 3rr0r het volgende:
Rusland heeft naast burgerdoelen ook een militair doelwit geraakt
[..]
NOS
[ twitter ]
Aha ok. NOS schreef ditquote:
Je zou zeggen dat een deskundige wel verschil ziet tussen hoe rocket fuel brandt en hoe munitie tot ontploffing/branden komt.quote:Wel zou een opslagplaats voor munitie in de Oekraense stad Pavlohrad zijn getroffen, leiden deskundigen af uit beelden van de explosies aldaar.
Omdat ze 'vriendjes' met Rusland willen blijven uiteraard. En met het Westen.quote:Op maandag 1 mei 2023 12:41 schreef Starhopper het volgende:
Waarom vooraf waarschuwen? Gewoon laten komen en arresteren
[ twitter ]
Wel een belangrijk diplomatiek signaal overigens. Naar beide kampen.quote:Op maandag 1 mei 2023 12:41 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]
Prima ook wel. Een oorlog die hen niets aangaat. Als er dan ook berichten gingen over het gerechtshof verwerpen is dit een goede middenweg. Je kan nu eenmaal niet verwachten dat de hele wereld partij kiest.quote:Op maandag 1 mei 2023 12:48 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Wel een belangrijk diplomatiek signaal overigens. Naar beide kampen.
'Let's not jump to conclusions'quote:
quote:"Recognizing also that the unprecedented challenges now facing Europe
following the aggression by the Russian Federation against Ukraine, and against
Georgia prior to that, and the cessation of the membership of the Russian Federation
in the Council of Europe, call for strengthened cooperation between the United
Nations and the Council of Europe, notably in order to promptly restore and maintain
peace and security based on respect of the sovereignty, territorial integrity and
political independence of any State, ensure the observance of human rights and
international humanitarian law during the hostilities, provide r edress to victims and
bring to justice all those responsible for the violations of international law,"
Als je gekoloniseerde volkeren naar Siberi deporteert en uitroeit zijn er ook geen ooggetuigen meer van je genocide en kun je doen alsof het nooit heeft plaatsgevonden.quote:
Dat is het sinds 1963 al niet meer.quote:Op maandag 1 mei 2023 13:18 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ok China stemt voor en erkent daarmee Rusland als de agressor... Sinds Xi in Moskou is geweest begint de eindeloze vriendschap barsten te vertonen.
Dat is het nooit geweest natuurlijk. Maar toch goed om te zien dat het zelf in woorden nog geen jaar vol te houden is.quote:Op maandag 1 mei 2023 13:20 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat is het sinds 1963 al niet meer.
En vervolgens vraag ik of je jezelf wil citeren, en dan wordt het:quote:Op maandag 1 mei 2023 10:18 schreef BlaZ het volgende:
De sancties kosten Rusland een 25% marge zoals ik hierboven heb geschreven.
Je hebt het niet beschreven, maar geeft de schuld aan mij omdat ik zogenaamd niet op de hoogte ben.quote:Op maandag 1 mei 2023 10:27 schreef BlaZ het volgende:
Het 25% prijsverschil is van voor het instellen van de prijslimiet. Ik ging er van uit dat je op de hoogte was.
quote:Op maandag 1 mei 2023 13:12 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
'Let's not jump to conclusions'
Om vervolgens te concluderen dat het irrelevante meuk is wat gexplodeerd.
Lol
De conclusie van Rob de Wijk na afloop van dat bezoek was dan ook dat Poetin waarschijnlijk duidelijk heeft gemaakt aan Xi dat hij niet van plan is om te stoppen of van plan is om concessies te doen. Dat Poetin zich niet laat benvloeden door Xi (behalve misschien op het gebied van kernwapens) en/of dat Poetin niet meer rationeel bezig is en hij eigenlijk voor jan joker naar Moskou was gekomen zal niet lekker gevallen zijn bij Xi. Tegelijkertijd blijven ze gedeelde belangen hebben dus Poetin helemaal laten vallen zit er helaas (nog) niet in.quote:Op maandag 1 mei 2023 13:18 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ok China stemt in VN verband voor een resolutie waarmee Rusland als agressor erkend wordt... Sinds Xi in Moskou is geweest begint de eindeloze vriendschap barsten te vertonen. Ze waren in Moskou ook "not amused" over het telefoontje van Xi aan Zelensky.
quote:Op maandag 1 mei 2023 13:18 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ok China stemt in VN verband voor een resolutie waarmee Rusland als agressor erkend wordt... Sinds Xi in Moskou is geweest begint de eindeloze vriendschap barsten te vertonen. Ze waren in Moskou ook "not amused" over het telefoontje van Xi aan Zelensky.
Met ZuidKorea erbij moet er geen artillery probleem meer zijn.quote:Op maandag 1 mei 2023 14:18 schreef Slayage het volgende:
De Koreanen zijn mogelijk al begonnen met het leveren van artillery shells
[ twitter ][ twitter ]
Daar kan je niks zinnigs over zeggen op basis daarvan. Misschien bewaren ze wel een flinke voorraad totdat Oekraine volaan komt met het offensief en geven ze tot dan plaagstootjes.quote:Op maandag 1 mei 2023 15:49 schreef slashdotter3 het volgende:
Ik lees dat er 11 bombers zijn gebruikt om 18 missiles af te schieten. Dus sommige hebben maar 1 bom afgeschoten. Klinkt alsof ze bijna door hun voorraad heen zijn.
Weet nog dat Xi tegen Putin zei bij z'n afscheid: Er zullen grote veranderingen aankomen. Oftewel Rusland gaat ploffen.quote:Op maandag 1 mei 2023 13:18 schreef AgLarrr het volgende:
[ afbeelding ]
Nicaragua heeft tegen gestemd, wat zijn hun banden met Rusland?quote:Op maandag 1 mei 2023 12:41 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]
Waarom zou Rusland plaagstootjes uitdelen?quote:Op maandag 1 mei 2023 15:58 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Daar kan je niks zinnigs over zeggen op basis daarvan. Misschien bewaren ze wel een flinke voorraad totdat Oekraine volaan komt met het offensief en geven ze tot dan plaagstootjes.
quote:The Russian Defense Ministry said “all assigned targets were hit” in a deadly barrage of strikes launched against parts of Ukraine on Monday, injuring dozens of people including children.
“The Armed Forces of the Russian Federation launched a group missile attack with long-range precision weapons, air and sea based, on the military-industrial complex of Ukraine," the ministry said in a statement, adding that the country's assault on the embattled city of Bakhmut is ongoing.
Toevallig de 3 die niet zijn neergehaald kwamen neer op alle aangewezen doelenquote:Ukraine's Air Defense Forces said it intercepted 15 of 18 Russian cruise missiles fired from the northwestern Russian Arctic and the Caspian Sea regions on Monday.
Vorige week was er ook een salvo toch? Ik meende gelezen te hebben dat ze zoiets n keer per maand kunnen doen, dus ze moeten nog wel wat hebben.quote:Op maandag 1 mei 2023 15:49 schreef slashdotter3 het volgende:
Ik lees dat er 11 bombers zijn gebruikt om 18 missiles af te schieten. Dus sommige hebben maar 1 bom afgeschoten. Klinkt alsof ze bijna door hun voorraad heen zijn.
Zou me niets verbazen als ze deze aanvallen vooral doen om de reacties te peilen wat betreft de luchtverdediging en paraatheid.quote:
Kan het niet zo zijn dat Xi stiekem hoopt dat Rusland keihard op zijn bek gaat in dit conflict en als federatie compleet versplinterd zodat China zijn claims op bepaalde gebieden in het oosten van Rusland eindelijk eens kan gaan verzilveren?quote:Op maandag 1 mei 2023 14:38 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
De conclusie van Rob de Wijk na afloop van dat bezoek was dan ook dat Poetin waarschijnlijk duidelijk heeft gemaakt aan Xi dat hij niet van plan is om te stoppen of van plan is om concessies te doen. Dat Poetin zich niet laat benvloeden door Xi (behalve misschien op het gebied van kernwapens) en/of dat Poetin niet meer rationeel bezig is en hij eigenlijk voor jan joker naar Moskou was gekomen zal niet lekker gevallen zijn bij Xi. Tegelijkertijd blijven ze gedeelde belangen hebben dus Poetin helemaal laten vallen zit er helaas (nog) niet in.
ik denk dat die oude icbms wel zodanig onklaar gemaakt waren dat ze sowieso niet meer vliegend te krijgen waren. Maar waarschijnlijk was het nog wel mogelijk geweest om die oude raket brandstof te hergebruiken.. jammer voor Oekrane.quote:
Denk het ook maar denk ook dat ze 20 jaar de tijd ervoor nemen en het met economisch macht gaan doen ipv militaire.quote:Op maandag 1 mei 2023 17:06 schreef Hathor het volgende:
[..]
Kan het niet zo zijn dat Xi stiekem hoopt dat Rusland keihard op zijn bek gaat in dit conflict en als federatie compleet versplinterd zodat China zijn claims op bepaalde gebieden in het oosten van Rusland eindelijk eens kan gaan verzilveren?
Chaos en versnippering is het andere uiterste en veel te risicovol qua uitkomst. Xi zal liever een soort Rusland-Wit Rusland relatie willen. Een soort vazalstaat met een semi sterke leider die zijn volk onder controle heeft maar zelf onder de duim wordt gehouden door China.quote:Op maandag 1 mei 2023 17:06 schreef Hathor het volgende:
[..]
Kan het niet zo zijn dat Xi stiekem hoopt dat Rusland keihard op zijn bek gaat in dit conflict en als federatie compleet versplinterd zodat China zijn claims op bepaalde gebieden in het oosten van Rusland eindelijk eens kan gaan verzilveren?
Terreur. Ziekenhuizen en andere burgerdoelen moedwillig platgooien is gewoon Russische doctrine.quote:Op maandag 1 mei 2023 16:13 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Sadisten, angst aanjagen. Wat is jouw beredenering van ziekenhuizen en woonflats bombarderen?
Want dan weet je waar je raketten kunnen worden neergehaald en kun je dus slechter verdedigde burgerdoelen uitzoeken?quote:Op maandag 1 mei 2023 16:53 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Zou me niets verbazen als ze deze aanvallen vooral doen om de reacties te peilen wat betreft de luchtverdediging en paraatheid.
Paar vluchten later en je hebt de boel in kaart waarna je alle vleugels volhangt.
Ik sprak van de situatie van voorheen het prijsplafond - wat precies is wat de statistiek op dit gebied toont.quote:Op maandag 1 mei 2023 13:26 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En vervolgens vraag ik of je jezelf wil citeren, en dan wordt het:
[..]
Je hebt het niet beschreven, maar geeft de schuld aan mij omdat ik zogenaamd niet op de hoogte ben.
Maar goed we houden het bij de precieze data:quote:Het lijkt wel alsof jij niet wil inzien dat sancties Rusland pijn doen.
De Russische situatie is niet eeuwig houdbaar. Oorlog voeren is duur, sancties doen pijn, en de militaire situatie is hopeloos.quote:Op maandag 1 mei 2023 17:12 schreef slashdotter3 het volgende:
Denk het ook maar denk ook dat ze 20 jaar de tijd ervoor nemen en het met economisch macht gaan doen ipv militaire.
Rusland is volledig afhankelijk van China. Die kan dat rustig uitbuiten. Er is bijvoorbeeld een 30 miljoen mannenoverschot in China, als er nou eens een deal gesloten wordt met Rusland die een vrouwenoverschot heeft. Maar dat gaat alleen als de relatie tussen beide landen goed blijft. Daarom dus enkel economische macht gebruiken.
Verder is oorlog voeren peperduur.
Afgelopen periode afgegleden naar aanleiding van een rabiaat anti Westerse dictator die aan de macht is gekomen, denk dat het vooral daarmee te maken heeft.quote:Op maandag 1 mei 2023 16:02 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Nicaragua heeft tegen gestemd, wat zijn hun banden met Rusland?
Leuke statistiek hoor.quote:
Daar gaat deze grafiek precies over. Het verschil tussen beide lijnen is precies die korting.quote:Op maandag 1 mei 2023 17:42 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Leuke statistiek hoor.
Maar het laat weg hoeveel Rusland verkoopt. Als je flink minder verkoopt (aan het westen), maakt een licht herstel in prijs vrij weinig uit. Bovendien staan dingen zoals kortingen (waarvan India en China profiteren, maar wat Rusland geld kost) ook niet in zo'n grafiekje.
Nee, de grafiek laat de prijs zien, en twee typen olie. WTI is West Texas Intermediat. En Ural de olie uit de Oeral (en omstreken).quote:Op maandag 1 mei 2023 17:47 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Daar gaat deze grafiek precies over. Het verschil tussen beide lijnen is precies die korting.
Ja, dit zijn de marktprijzen waarbij die kortingen waarover je spreekt al zijn inbegrepen, normaal liggen deze lijnen vrijwel direct parallel.quote:Op maandag 1 mei 2023 17:54 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nee, de grafiek laat de prijs zien, en twee typen olie. WTI is West Texas Intermediat. En Ural de olie uit de Oeral (en omstreken).
Dit bericht van Bloomberg impliceert toch op zijn minst dat de kortingen er niet zomaar bij inbegrepen zijn.quote:Op maandag 1 mei 2023 17:59 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja, dit zijn de marktprijzen waarbij die kortingen waarover je spreekt al zijn inbegrepen, normaal liggen deze lijnen vrijwel direct parallel.
Dat impliceert het artikel allerminst? Die kortingen zijn de in de statistiek getoonde en in het artikel beschreven $25 per vat. Momenteel ligt dat rond de ~$18,53-17,53 per vat.quote:Op maandag 1 mei 2023 18:03 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dit bericht van Bloomberg impliceert toch op zijn minst dat de kortingen er niet zomaar bij inbegrepen zijn.
India en China kopen nog steeds Russische olie – maar ze eisen grote prijskortingen die de oorlogskas van het Kremlin raken
Misschien heb je gelijk en moeten de sancties nog veel zwaarder worden.quote:Op maandag 1 mei 2023 18:11 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat impliceert het artikel allerminst? Die kortingen zijn de in de statistiek getoonde en in het artikel beschreven $25 per vat. Momenteel ligt dat rond de ~$18,53-17,53 per vat.
Als je op kostte klikt in het artikel krijg je eenzelfde statistiek als ik hierboven postte.
Lekker in de korte mouwen het offensief in.quote:Op maandag 1 mei 2023 18:57 schreef Slayage het volgende:
Summer is coming 20 plus de komende periode
https://www.weeronline.nl(...)sverwachting-14dagen
Uberhaubt doelen.quote:Op maandag 1 mei 2023 17:26 schreef Ulx het volgende:
[..]
Want dan weet je waar je raketten kunnen worden neergehaald en kun je dus slechter verdedigde burgerdoelen uitzoeken?
Das beter dan hierquote:Op maandag 1 mei 2023 18:57 schreef Slayage het volgende:
Summer is coming 20 plus de komende periode
https://www.weeronline.nl(...)sverwachting-14dagen
Wat voor ideen heb je aangaande zwaardere sancties?quote:Op maandag 1 mei 2023 18:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
Misschien heb je gelijk en moeten de sancties nog veel zwaarder worden.
Om te beginnen geen medicijnen en andere essentile goederen exporteren naar Rusland. Laat de bevolking daar maar creperen. Derde landen bestraffen mochten ze sancties omzeilen.quote:Op maandag 1 mei 2023 19:10 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wat voor ideen heb je aangaande zwaardere sancties?
Medicijnen is wellicht nog een mogelijkheid inderdaad. Ik zie alleen niet in hoe je landen als Turkije, Kazachstan, India, China etc, gaat kunnen bestraffen.quote:Op maandag 1 mei 2023 19:15 schreef Ulx het volgende:
[..]
Om te beginnen geen medicijnen en andere essentile goederen exporteren naar Rusland. Laat de bevolking daar maar creperen. Derde landen bestraffen mochten ze sancties omzeilen.
De EU staat er momenteel zwak voor qua medicijn voorraden en productie. Hiermee fucken is niet slim lijkt me momenteel.quote:Op maandag 1 mei 2023 19:30 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Medicijnen is wellicht nog een mogelijkheid inderdaad. Ik zie alleen niet in hoe je landen als Turkije, Kazachstan, India, China etc, gaat kunnen bestraffen.
Prima reden om niet naar Rusland te exporteren. We hebben het zelf nodig.quote:Op maandag 1 mei 2023 19:47 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De EU staat er momenteel zwak voor qua medicijn voorraden en productie.
Denk je dat we dat doen dan?quote:Op maandag 1 mei 2023 19:49 schreef Ulx het volgende:
[..]
Prima reden om niet naar Rusland te exporteren. We hebben het zelf nodig.
We zijn zo slim geweest dat ook allemaal naar Azi te exporteren. Lekker goedkoopquote:Op maandag 1 mei 2023 19:47 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De EU staat er momenteel zwak voor qua medicijn voorraden en productie. Hiermee fucken is niet slim lijkt me momenteel.
De reden is ook de energiekosten. Maar weet dat veel grondstoffen uit China komen. Gaat Xi mee en gaat China grondstoffen blokkeren of afromen voor export dan zijn de problemen heel wat groter.
Trouwens zit is nu 2 weken in Duitsland en Oostenrijk en staan de kranten er vol mee op de voorpagina. (Geen antibiotica te krijgen)
Raar ook dat je in NL niks mee krijgt.
https://www.politico.eu/a(...)g-done-about-it/amp/
[ afbeelding ]
Klopt, de EU bedacht zich in 2020 (en daarvoor al) door de Corona crisis die import vertraagde al dat het niet slim was de hele generieke productie in Azi uit te besteden.quote:Op maandag 1 mei 2023 19:53 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
We zijn zo slim geweest dat ook allemaal naar Azi te exporteren. Lekker goedkoop
Ik las juist dat het een wraakactie was om te laten zien dat ze konden terugslaan nadat de brandstof tanks in Sevastopol waren opgeblazen. Als het Kremlin niets had teruggedaan dan was het een teken van zwakte.quote:Op maandag 1 mei 2023 19:15 schreef Lospedrosa het volgende:
Denk dat Rusland gisteravond / nacht met bijna lege TU-160 is vertrokken of haast niets heeft gebombardeerd maar dat het een dreigement was. Er is een enorm arsenaal ter land en zee gestuurd gisteren
Alsof ze niet al meer dan een jaar overkomen als incompetente zwakkelingen.quote:Op maandag 1 mei 2023 20:10 schreef slashdotter3 het volgende:
Als het Kremlin niets had teruggedaan dan was het een teken van zwakte.
Niet voor het thuisfront. Alles wat ze doen is voor het thuisfront. Sausje pravda erover. Klaar. Wat de rest van de wereld vindt interesseert ze geen fuck. Dat is inmiddels wel duidelijk.quote:Op maandag 1 mei 2023 20:27 schreef Ulx het volgende:
[..]
Alsof ze niet al meer dan een jaar overkomen als incompetente zwakkelingen.
Nederland verstrekt sowieso vrij weinig antibiotica vergeleken met andere landen. Wellicht dat de nood hier nog niet zo hoog is.quote:Op maandag 1 mei 2023 19:47 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De EU staat er momenteel zwak voor qua medicijn voorraden en productie. Hiermee fucken is niet slim lijkt me momenteel.
De reden is ook de energiekosten. Maar weet dat veel grondstoffen uit China komen. Gaat Xi mee en gaat China grondstoffen blokkeren of afromen voor export dan zijn de problemen heel wat groter.
Trouwens zit is nu 2 weken in Duitsland en Oostenrijk en staan de kranten er vol mee op de voorpagina. (Geen antibiotica te krijgen)
Raar ook dat je in NL niks mee krijgt.
https://www.politico.eu/a(...)g-done-about-it/amp/
[ afbeelding ]
NLse fabrikanten zijn zelfs (deels) de oorzaak (lees ik in het artikel).quote:Op maandag 1 mei 2023 20:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Nederland verstrekt sowieso vrij weinig antibiotica vergeleken met andere landen. Wellicht dat de nood hier nog niet zo hoog is.
Je bent nogal behind the curve, met je dagelijkse rondje paniekvoetbal.quote:Op maandag 1 mei 2023 19:47 schreef Lospedrosa het volgende:
Gaat Xi mee en gaat China grondstoffen blokkeren of afromen voor export dan zijn de problemen heel wat groter.
Kan ook hoor.quote:Op maandag 1 mei 2023 20:56 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je bent nogal behind the curve, met je dagelijkse rondje paniekvoetbal.
Vandaag was de eerste keer dat China (en andere BRICS leden) in de VN voor een motie hebben gestemd die rus openlijk de agressor noemt. Dus china beweegt feitelijk de hele andere kant op. China die "zomaar" hun economische relatie met het westen op het spel zet, door bv iets met medicijnen, is onrealistischer dan ooit.
Schrijf regelmatig antibiotica voor. Merk weinig van tekorten.quote:Antibiotics — particularly amoxicillin, which is used to treat respiratory infections — are in short supply.
In Duitsland zie ik het echt op alle voorpagina’squote:Op maandag 1 mei 2023 21:02 schreef Hyperdude het volgende:
Uit dat Politico artikel:
[..]
Schrijf regelmatig antibiotica voor. Merk weinig van tekorten.
Dat is natuurlijk geen bewijs, maar ik zou er niet wakker van liggen.
Wel hebben we, weer eens, veel te veel outgesourced.
CNNquote:Cherevatyi said Russian forces were having to be more mindful of their use of artillery shells and rockets, but rejected claims by Wagner founder and financier Yevgeny Prigozhin that his fighters were being starved of ammunition.
“They have been given a general norm of shells, just like other units of the aggressor,” he said. “Over the past 24 hours, the enemy has fired 304 times at the Lyman-Kupiansk direction with various artillery systems. However, of course, if we take the summer of 2022, they could use an unlimited amount of ammunition along the entire front line non-stop. Now they no longer have this luxury.”
“What Prigozhin is talking about is that they are used to having a lot of ammunition. Now they are forced to limit themselves,” he added.
Zou goed kunnen inderdaadquote:Op maandag 1 mei 2023 22:38 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
9 mei gaat die hele Krimbrug naar de tyfus.
Het zou mooier zijn als ze de parade naar de tyfus schietenquote:Op maandag 1 mei 2023 22:38 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
Dat terrein met die tanks was ook al helemaal leeg.quote:
Natuurlijk niet. Die tanks halen ze weg omdat ze teveel binnen de range van Oekraine hun raketten zijn gekomen. De mensen die weggaan zijn de rijkere mensen/die hogerop, die zelf niet willen sterven.quote:Op maandag 1 mei 2023 23:10 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat terrein met die tanks was ook al helemaal leeg.
Zouden ze zich zomaar gewonnen geven zonder nodeloze verliezen?
Zo iemand zou je gewoon met een zware ketting in z'n gezicht moeten slaan.quote:
Dat zou geen goede ontwikkeling zijn; zowel Oekrane als Europa zijn juist gebaat bij maximalisering van het aantal Russische doden en hoeveelheid vernietigd Russisch materieel om een langdurige vrede te kunnen bewerkstelligen.quote:Op maandag 1 mei 2023 23:10 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat terrein met die tanks was ook al helemaal leeg.
Zouden ze zich zomaar gewonnen geven zonder nodeloze verliezen?
Die ex-convict doden daar maalt al helemaal niemand in de russische leiding om; die worden gewoon geofferd. Maar ik vrees dat het voor die russische burgerjongens niet veel anders is. Er was pas een artikel in de Telegraaf hoe gruwelijk er met die russische 'dienstplichtigen' wordt omgegaan. Ik durfde het maar niet eens te kijken.quote:Op maandag 1 mei 2023 23:47 schreef Hatseflats22 het volgende:
[ twitter ]
Het zijn hoe dan ook onvoorstelbaar veel doden....
Die worden vernederd onderling ook.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 07:14 schreef Tengano het volgende:
[..]
Die ex-convict doden daar maalt al helemaal niemand in de russische leiding om; die worden gewoon geofferd. Maar ik vrees dat het voor die russische burgerjongens niet veel anders is. Er was pas een artikel in de Telegraaf hoe gruwelijk er met die russische 'dienstplichtigen' wordt omgegaan. Ik durfde het maar niet eens te kijken.
En dat allemaal om Rusland een heel klein beetje groter te willen maken
Ik zie het nu pas idd. Ze hebben een gruwelijke hoeveelheid gas lees ik en en fllinke bek aan lithium, wat zowel voor Rusland als voor het Westen en Elon Musk dus erg interessant is.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 08:01 schreef quirina het volgende:
Die worden vernederd onderling ook.
Als je je zachtaardig gedrag vertoont, dan ben je een gay. Ze verkrachten elkaar ook. Het is heel zieke shit wat je je hier niet kan voorstellen.
En het gaat niet om groter maken. Het gaat om het gas en de olie die er zit en de metalen in de grond.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
Survival of the fittest. Zoals die hele samenleving daarop draait en je overal dezelfde patronen terugziet.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 07:14 schreef Tengano het volgende:
Die ex-convict doden daar maalt al helemaal niemand in de russische leiding om; die worden gewoon geofferd. Maar ik vrees dat het voor die russische burgerjongens niet veel anders is. Er was pas een artikel in de Telegraaf hoe gruwelijk er met die russische 'dienstplichtigen' wordt omgegaan. Ik durfde het maar niet eens te kijken.
En dat allemaal om Rusland een heel klein beetje groter te willen maken
Volgens mij is het eigenlijk meer 'Survival of the barbarians'.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 08:27 schreef Aloulu het volgende:
Survival of the fittest. Zoals die hele samenleving daarop draait en je overal dezelfde patronen terugziet.
Vrede willen, ingeven, er samen uitkomen is een zwaktebod vanuit perspectief van de ander en dat "moet je maximaal uitbuiten". Heb je gelijk de reden waarom ingeven aan de eisen van Rusland een heel fout idee is en Poetin en co juist bevestigd in dat ze een heel goed besluit hebben gemaakt om de oorlog te beginnen en wanneer het kan het weer overgedaan moet worden.
Zwakke mensen bedoel je. In hun ogen. En nee daar is geen ruimte voor, leert de geschiedenis. Moet je maar je mannetje staan. Hopelijk leert het Westen Rusland nu dat hun daarmee een de kant van de zwakken staan in de geschiedenis en zo afgaan dat ze de aankomende 50 jaar geen moer meer kunnen betekenen militair gezien.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 08:31 schreef Tengano het volgende:
Volgens mij is het eigenlijk meer 'Survival of the barbarians'.
Voor fatsoenlijke en beschaafde mensen is blijkbaar geen ruimte.
quote:Op dinsdag 2 mei 2023 08:01 schreef quirina het volgende:
En het gaat niet om groter maken. Het gaat om de gas en olie die er zit en de metalen in de grond.
Ach ja hoor heb je weer van dit soort figuren met dat soort vage excuses.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 08:22 schreef Tengano het volgende:
Ik vraag me bijna af hoe de support van het Westen zou zijn als er verder niks te halen viel.
Wat bedoel je precies?quote:Op dinsdag 2 mei 2023 08:44 schreef bianconeri het volgende:
Ach ja hoor heb je weer van dit soort figuren met dat soort vage excuses.
Ben meer benieuwd wat jij bedoelt? Heb je een voorbeeld of onderbouwing waarom het Westen niks zou doen als UA niet zo'n "rijk" land zou zijn?quote:
In Afrika waar 'iedereen' sterft van de honger, waar men elkaar van tijd tot tijd afslacht, nemen we als het Westen volgens mij wat minder de moeite om daar te intervenieren omdat het ons zo aan het hart gaat.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 08:48 schreef Kidjuh het volgende:
Ben meer benieuwd wat jij bedoelt? Heb je een voorbeeld of onderbouwing waarom het Westen niks zou doen als UA niet zo'n "rijk" land zou zijn?
Als ik zie hoeveel miljarden er worden uitgegeven aan wapens vorig jaar moet het toch te doen zijn om 3 miljoen mensen per jaar van een boterham te voorzien. Daar is toch geen financieel of technisch hoogstandje voor nodig?quote:Maar helaas overlijden elk jaar ruim 3 miljoen kinderen aan de gevolgen van ondervoeding.
https://www.savethechildren.nl/wat-doen-we/ondervoeding
Voorbeelden van ellende in de wereld genoeg waar het westen geen flikker om geeft.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 08:48 schreef Kidjuh het volgende:
[..]
Ben meer benieuwd wat jij bedoelt? Heb je een voorbeeld of onderbouwing waarom het Westen niks zou doen als UA niet zo'n "rijk" land zou zijn?
Wat heeft dit met de oorlog in Oekrane te maken?quote:Op dinsdag 2 mei 2023 09:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[ twitter ]
Een bankencrisis zou slecht uitkomen nu.
Beetje zijdelinkse info, relatie met betrekking tot de steun aan Oekrane.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 09:31 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wat heeft dit met de oorlog in Oekrane te maken?
quote:Op dinsdag 2 mei 2023 08:58 schreef vosss het volgende:
[..]
Voorbeelden van ellende in de wereld genoeg waar het westen geen flikker om geeft.
Ja het huis van je buurman staat in de fik en een huis 1 straat verderop. Waar ga jij je druk om maken en blussen? Oekrane ligt even ver van Amsterdam als Barcelona he..quote:Op dinsdag 2 mei 2023 08:58 schreef vosss het volgende:
[..]
Voorbeelden van ellende in de wereld genoeg waar het westen geen flikker om geeft.
Graagquote:Op maandag 1 mei 2023 22:38 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
quote:Saudi Arabia, the UAE, Algeria, Egypt, Bahrain, and Iran have formally asked to join the BRICS group of nations as it prepares to hold its annual summit in South Africa.
https://thecradle.co/arti(...)-ready-to-join-brics
UAE, Algerije met hun junta, Bahrain en Iran kan je dit wel van verwachten. Ergens vind ik het ook wel mooi dat Saudi-Arabi en Egypte laten zien waar ze staan. Amerika maar denken dat ze invloed hebben daar en dat het hun "vrienden" zijn. Alsof dollars voor het leger, wapens en bescherming tegen Saddam (wel opportunistisch natuurlijk, het ging Amerika niet om het welzijn van het Saudische volk) een vriendschap kweken. Nou mooie vrienden zeg. Aan vrienden als Saudi-Arabi en Egypte heb je niks.quote:
Elk land/regime dient diens eigen belangen. Er is gewoon veel veranderd de afgelopen 10 jaar en met name rondom de Amerikaanse presentie in het M-Oosten. BRICS biedt door de opkomst van China meer dan ooit een alternatief tegenover de Amerikaanse/Westerse hegemonie. De vraag is tot waar de Amerikanen Saudi met name maar ook een Egypte speelruimte geven om zonder gevolgen naar de vijanden van Amerika op te schuiven...wanneer gaat Amerika daar consequenties aan verbinden. Zeker mbt Saudie Arabie.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 10:31 schreef Richestorags het volgende:
UAE, Algerije met hun junta, Bahrain en Iran kan je dit wel van verwachten. Ergens vind ik het ook wel mooi dat Saudi-Arabi en Egypte laten zien waar ze staan. Amerika maar denken dat ze invloed hebben daar en dat het hun "vrienden" zijn. Alsof dollars voor het leger, wapens en bescherming tegen Saddam (wel opportunistisch natuurlijk, het ging Amerika niet om het welzijn van het Saudische volk) een vriendschap kweken. Nou mooie vrienden zeg. Aan vrienden als Saudi-Arabi en Egypte heb je niks.
Ja zeker. Dat is een move die ze niet in dank afgenomen gaat worden.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 11:10 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Elk land/regime dient diens eigen belangen. Er is gewoon veel veranderd de afgelopen 10 jaar en met name rondom de Amerikaanse presentie in het M-Oosten. BRICS biedt door de opkomst van China meer dan ooit een alternatief tegenover de Amerikaanse/Westerse hegemonie. De vraag is tot waar de Amerikanen Saudi met name maar ook een Egypte speelruimte geven om zonder gevolgen naar de vijanden van Amerika op te schuiven...wanneer gaat Amerika daar consequenties aan verbinden. Zeker mbt Saudie Arabie.
Wat heeft het omvallen van die bank met bezuinigingen te maken?quote:Op dinsdag 2 mei 2023 09:33 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Beetje zijdelinkse info, relatie met betrekking tot de steun aan Oekrane.
Oorlog financieren gaat lekker als het geld tegen de plinten klotst, maar minder als er bezuinigd moet worden.
quote:Op dinsdag 2 mei 2023 11:22 schreef Richestorags het volgende:
Ja zeker. Dat is een move die ze niet in dank afgenomen gaat worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
Hoeveel grondstoffen denk je dat er uit Afrika te halen zijn? Daar valt wat er onder Oekrane te vinden is, bij in het nietquote:Op dinsdag 2 mei 2023 08:58 schreef vosss het volgende:
[..]
Ach BRICS wordt zo mogelijk nog meer een samengeraapt zooitje voor zover het wat voorstelt. Al die landen zitten er zoals je zegt puur voor zichzelf in en vertrouwen sommige andere landen voor geen cent (bijv China vs India). Uit zo’n samenwerkingsverband kan nooit een coherente langetermijnstrategie worden opgesteld en laat staan uitgevoerd: kijk hoe lastig het al is voor Japan en Zuid Korea om na te denken over een alliantie die verder gaat dan wat handel. Wat de landen individueel doen is veel relevanter.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 11:10 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Elk land/regime dient diens eigen belangen. Er is gewoon veel veranderd de afgelopen 10 jaar en met name rondom de Amerikaanse presentie in het M-Oosten. BRICS biedt door de opkomst van China meer dan ooit een alternatief tegenover de Amerikaanse/Westerse hegemonie. De vraag is tot waar de Amerikanen Saudi met name maar ook een Egypte speelruimte geven om zonder gevolgen naar de vijanden van Amerika op te schuiven...wanneer gaat Amerika daar consequenties aan verbinden. Zeker mbt Saudie Arabie.
Omdat er hier simpelweg veel meer op het spel staat voor de NAVO. Als Oekraine (makkelijk) valt dan wordt de kans op een Russische aanval op Polen of Estland weer groter en dan moet de NAVO wel all in gaan. Rusland is gewoon de grootste vijand van diverse NAVO landen dus het is logisch dat we hiermee dealen en niet met een of ander conflict in Afrika.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 08:58 schreef vosss het volgende:
[..]
Kijk, daar hebben we het “NAVO-is racistisch”-gewauwel weer maar dan in een ander jasje. Wat een pertinente onzin.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 08:56 schreef Tengano het volgende:
[..]
In Afrika waar 'iedereen' sterft van de honger, waar men elkaar van tijd tot tijd afslacht, nemen we als het Westen volgens mij wat minder de moeite om daar te intervenieren omdat het ons zo aan het hart gaat.
Is dat een voorbeeld of onderbouwing waarom het Westen niks zou doen bij een niet zo'n "rijk" land?
Ik snap werkelijk niet waarom de wereld zich niet een beetje inspant om te zorgen dat iedereen op deze planeet in ieder geval een beetje te eten hebben zodat je niet hoeft te sterven (letterlijk) van de honger. Dat lijkt mij een hele kleine moeite. Maar in Afrika hebben ze waarschijnlijk geen gas of lithium in de grond zitten die je kunt gebruiken voor ebikes en electrische auto's. Misschien is het dat.
[..]
Als ik zie hoeveel miljarden er worden uitgegeven aan wapens vorig jaar moet het toch te doen zijn om 3 miljoen mensen per jaar van een boterham te voorzien. Daar is toch geen financieel of technisch hoogstandje voor nodig?
Ik begrijp deze wereld niet.
Waarom wil je weten wat er heeel heeel misschien op Mars leeft terwijl er hier 3 miljoen kinderen per jaar sterven van de honger? Wat is dat voor logica![]()
Rusland is het bestaansrecht van de NAVO. Overzichtelijker wordt het niet.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 12:33 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Omdat er hier simpelweg veel meer op het spel staat voor de NAVO. Als Oekraine (makkelijk) valt dan wordt de kans op een Russische aanval op Polen of Estland weer groter en dan moet de NAVO wel all in gaan. Rusland is gewoon de grootste vijand van diverse NAVO landen dus het is logisch dat we hiermee dealen en niet met een of ander conflict in Afrika.
De NAVO had opgeheven moeten worden na de val van de soviet unie. Of in ieder geval anders moeten worden vorm gegeven.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 12:57 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Rusland is het bestaansrecht van de NAVO. Overzichtelijker wordt het niet.
De NAVO is onze levensverzekering, grapjasquote:Op dinsdag 2 mei 2023 13:07 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
De NAVO had opgeheven moeten worden na de val van de soviet unie. Of in ieder geval anders moeten worden vorm gegeven.
Een fossiel uit vervlogen tijden.
Juistem, want voor 1949 bestond Nederland niet.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 13:10 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De NAVO is onze levensverzekering, grapjas
Meen je dit nouquote:Op dinsdag 2 mei 2023 13:11 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Juistem, want voor 1949 bestond Nederland niet.
Dat is toch geen vergelijking? Ons lidmaatschap van de NAVO zorgt er voor dat Rusland ons (en de aan Rusland grenzende lidstaten) met rust laat.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 13:11 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Juistem, want voor 1949 bestond Nederland niet.
De situatie nu is het bewijs dat NAVO nog steeds 100% bestaansrecht heeft manquote:Op dinsdag 2 mei 2023 13:07 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
De NAVO had opgeheven moeten worden na de val van de soviet unie. Of in ieder geval anders moeten worden vorm gegeven.
Het gehele bondgenootschap stond op een laag pitje tot een zekere slavische krijgsflopheer het op de heupen kreeg.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 13:39 schreef Barbusse het volgende:
[..]
De situatie nu is het bewijs dat NAVO nog steeds 100% bestaansrecht heeft man
Deze oorlog bewijst dat de NAVO, meer dan dertig jaar na de opheffing van het Warschaupact, nog altijd van essentieel belang is voor vrede en veiligheid in Europa.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 13:07 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
De Navo is in deze vorm een vliegwiel naar een groter conflict. Vooral als je als verdedigingspact buiten je oevers treedt.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 13:39 schreef Barbusse het volgende:
[..]
De situatie nu is het bewijs dat NAVO nog steeds 100% bestaansrecht heeft man
Het bondgenootschap schijnt nu zijn dienst te bewijzen.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 13:43 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het gehele bondgenootschap stond op een laag pitje tot een zekere slavische krijgsflopheer het op de heupen kreeg.
Preciesquote:Op dinsdag 2 mei 2023 13:43 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het gehele bondgenootschap stond op een laag pitje tot een zekere slavische krijgsflopheer het op de heupen kreeg.
Ik weet dat het het begin van de maand is, maar je scoort alvast hoog in de score van domme posts van de maand. Ik heb even dikgedrukt wat niet klopt in je post.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 13:47 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
De Navo is in deze vorm een vliegwiel naar een groter conflict. Vooral als je als verdedigingspact buiten je oevers treedt.
Wanneer stonden de Russen voor het laatst in Nederland? Geografisch hebben wij er niets van te duchten.
Poetin is een symptoom van de misdadige Russische volkscultuur en geen op zichzelf staand fenomeen. Ook zonder Poetin is de NAVO dus van cruciaal belang.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 13:43 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Uit 2014 of 2015 schijnbaar.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 13:26 schreef MatthijsDJ het volgende:
[ twitter ]
Ik vraag me af, is dit soort kritiek op Russische TV voor de bhne, om te laten zien dat ze ook het andere geluid laten horen; om het overigens ook gelijk weg te zetten als idioterie..?
Mooi om te weten dat:quote:Op dinsdag 2 mei 2023 13:51 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik weet dat het het begin van de maand is, maar je scoort alvast hoog in de score van domme posts van de maand. Ik heb even dikgedrukt wat niet klopt in je post.
Nee, in 1991 viel rusland al Moldavi aan, met een defacto annexatie als gevolg. Er is geen enkel moment geweest dat rusland geen bedreiging is geweest voor Europa.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 13:07 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Zozo, Moldavi.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 13:55 schreef oheng het volgende:
[..]
Nee, in 1991 viel rusland al Moldavi aan, met een defacto annexatie als gevolg. Er is geen enkel moment geweest dat rusland geen bedreiging is geweest voor Europa.
Dit soort dingen kun je alleen zeggen als je een complete en totale historische onbenul bent.
Onzin.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 13:47 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
De Navo is in deze vorm een vliegwiel naar een groter conflict. Vooral als je als verdedigingspact buiten je oevers treedt.
Wanneer stonden de Russen voor het laatst in Nederland? Geografisch hebben wij er niets van te duchten.
Je reactie slaat op geen enkele manier op het argument dat NAVO geen bestaansrecht meer zou hebben en/of dat NAVO ook maar enige verantwoordelijkheid zou dragen voor het genocidale gedrag van Rusland in Oekrane. Ga niet mij beschuldigen van 'Kun je volgende keer even met feiten komen in plaats van goedkoop te scoren' terwijl dat jouw modus operandi is.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 13:55 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Mooi om te weten dat:
1) Oekrane blijkbaar Navo partner is;
2) De Russen in modern militaire geschiedenis op Nederlands grondgebied hebben geopereerd;
3) Er geen enkel reel gevaar is op WO3 door inmenging van de Navo.
Kun je volgende keer even met feiten komen in plaats van goedkoop te scoren?
Alle 3 waar. Gefeliciteerd je eerste post die geen onzin is.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 13:55 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Mooi om te weten dat:
2) De Russen in modern militaire geschiedenis op Nederlands grondgebied hebben geopereerd;
The arrogance. The fucking arrogancequote:Op dinsdag 2 mei 2023 13:58 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Zozo, Moldavi.
Over een land met totaal geen bestaansrecht gesproken.
1) Klopt, Oekarine is partner sinds iig 12 juni 2020quote:Op dinsdag 2 mei 2023 13:55 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Mooi om te weten dat:
Ik hoop wel dat je goed betaald krijgt.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 13:58 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Zozo, Moldavi.
Bedankt dat je mijn punt onderstreept.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 13:58 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Zozo, Moldavi.
Kuch.. ik kijk eens een keer niet verder/lees de reacties op een tweet; en maak meteen een fuck-up.quote:
Het is echt ronduit bizar hoe sommige mensen hun mening baseren op moedwillige onwetendheid.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 14:04 schreef oheng het volgende:
[..]
1) Klopt, Oekarine is partner sinds iig 12 juni 2020
2) Rusland doet aan wijdverbreide spionage in Nederland. Afgezien van de moordaanslagen door heel Europa. En dan natuulijk de talloze dreigementen met nucleare vernietiging van Nederland.
3) rusland gaat niet stoppen na Oekraine, net zoals ze dat niet deden na de pogingen tot annexatie van Moldavie, Tstsjenie, Georgie, Oekraine. En dan nog het geweld tegen de interne republieken zoals Tartarstan en Dagestan.
NATO's werken ook prima tegen Rusland.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 13:07 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Daar zit een hele colonne die door Rusland bevrijd wil worden. Aan de andere kant de discussie of ze niet bij Roemeni(quote:
Mooi dat selectieve shoppen in argumenten. Oekrane is geen Navo-lid en de navo is officieel geen onderdeel in deze oorlog.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 14:04 schreef oheng het volgende:
[..]
1) Klopt, Oekarine is partner sinds iig 12 juni 2020
2) Rusland doet aan wijdverbreide spionage in Nederland. Afgezien van de moordaanslagen door heel Europa. En dan natuulijk de talloze dreigementen met nucleare vernietiging van Nederland.
3) rusland gaat niet stoppen na Oekraine, net zoals ze dat niet deden na de pogingen tot annexatie van Moldavie, Tstsjenie, Georgie, Oekraine. En dan nog het geweld tegen de interne republieken zoals Tartarstan en Dagestan.
Bedankt dat je wederom het punt onderstreept dat je mening is gebaseerd op onwetendheid en het brengt zonder enige argumentatie.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 14:15 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Daar zit een hele colonne die door Rusland bevrijd wil worden. Aan de andere kant de discussie of ze niet bij Roemeni()moeten horen.
Nee echte parels hoor dat soort deelrepublieken. Die wil je erbij hebben.
Het was Rusland dat Moldavi eerst heeft losgeweekt van Roemeni door de eigen taal en cultuur kapot te maken, en vervolgens te verhinderen dat het land zich zou aansluiten bij Roemeni na de val van de muur h.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 13:58 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Zozo, Moldavi.
Beetje zoekwerk. Vooruit eentje dan.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 14:19 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Bedankt dat je wederom het punt onderstreept dat je mening is gebaseerd op onwetendheid en het brengt zonder enige argumentatie.
Je weet dat Rusland overal Russen plant die vervolgens gaan zaniken om aansluiting bij Rusland? Het is gewoon een vijfde colonne manquote:Op dinsdag 2 mei 2023 14:22 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Beetje zoekwerk. Vooruit eentje dan.
https://news.sky.com/stor(...)paganda-war-12838402
Ja het is geen wedstrijd. Dat het aan Rusland ligt dat het land geen bestaansrecht heeft verandert het netto eindresultaat toch niet?quote:Op dinsdag 2 mei 2023 14:20 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het was Rusland dat Moldavi eerst heeft losgeweekt van Roemeni door de eigen taal en cultuur kapot te maken, en vervolgens te verhinderen dat het land zich zou aansluiten bij Roemeni na de val van de muur h.
De situatie waarin Moldavi nu zit is in z’n geheel te wijten aan het gedrag van Rusland.
Ja so what, wat moet je met die meuk? Daar verlies je niets aan.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 14:25 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Je weet dat Rusland overal Russen plant die vervolgens gaan zaniken om aansluiting bij Rusland? Het is gewoon een vijfde colonne man
Dat is meer een opinion piece dan een weergeving van feiten. Do better.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 14:22 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dus Rusland mag eerst het halve continent bezetten en verneuken, en daarna moeten we respect voor ze hebben en rekening met ze houden? Figuurquote:Op dinsdag 2 mei 2023 14:25 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja het is geen wedstrijd. Dat het aan Rusland ligt dat het land geen bestaansrecht heeft verandert het netto eindresultaat toch niet?
Snap ook nooit zo dat zulke uithoeken er aan de haren bijgesleept worden. Dat zullen nooit stabiele regio's worden en zijn meer politieke schaakborden van oudsher.
Daar worden inwoners genterviewd weet je wel. Maar jij weet natuurlijk beterquote:Op dinsdag 2 mei 2023 14:27 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat is meer een opinion piece dan een weergeving van feiten. Do better.
Het gaat helemaal niet over het 'halve continent' (add effect for extra drama) maar bananenrepublieken als Moldavi en Georgi.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 14:27 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dus Rusland mag eerst het halve continent bezetten en verneuken, en daarna moeten we respect voor ze hebben en rekening met ze houden? Figuur
En daarnaast gaat het met betrekking tot pro Rusland alleen over de kleine regio Gagauzia in Moldavie. Niet echt een representatief artikel.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 14:27 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat is meer een opinion piece dan een weergeving van feiten. Do better.
Dat zijn gewoon soevereine staten joh. Maar goed ik ben er wel weer klaar mee er komt toch niks fatsoenlijks uit.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 14:30 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het gaat helemaal niet over het 'halve continent' (add effect for extra drama) maar bananenrepublieken als Moldavi en Georgi.
Ja lekker boeie
De SOR partij heeft welgeteld 6 zetels in het Moldavische parlement.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 14:22 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 14:32 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat zijn gewoon soevereine staten joh. Maar goed ik ben er wel weer klaar mee er komt toch niks fatsoenlijks uit.
Eh, neequote:Op dinsdag 2 mei 2023 14:34 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in.
Omdat serieuze landen handjeklap hebben gespeeld met de kaart van oost-europa.
Die bestaan per definitie bij de gratie van.
Het is exact hetzelfde argument als "er zijn nazis in Oekrane!". En voor men zegt dat er nazis zijn in Oekrane; ja, dat klopt. Maar er zijn ook nazis in Rusland. Zelfs in Nederland. mildshock.gifquote:Op dinsdag 2 mei 2023 14:34 schreef oheng het volgende:
[..]
De SOR partij heeft welgeteld 6 zetels in het Moldavische parlement.
Doe je dit nou expres om mijn punt hierboven te onderstrepen?
Ja en daar gaat het dus niet alleen om. Nogmaals beetje Googlen en je komt al in artikelen terecht over pro-Russische coalities.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 14:34 schreef oheng het volgende:
[..]
De SOR partij heeft welgeteld 6 zetels in het Moldavische parlement.
Doe je dit nou expres om mijn punt hierboven te onderstrepen?
Stop eens met het verzetten van de doelpalen johquote:Op dinsdag 2 mei 2023 14:18 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Mooi dat selectieve shoppen in argumenten. Oekrane is geen Navo-lid en de navo is officieel geen onderdeel in deze oorlog.
Nu zijn NOEKS wel een argument? En spionage kom op zeg..
Kun je niet beter?
En die grote pro russische coalities he.... Zijn die nu ook bij jou in je kamer aanwezig? Praten ze ook tegen je, geven ze opdrachten?quote:Op dinsdag 2 mei 2023 14:41 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja en daar gaat het dus niet alleen om. Nogmaals beetje Googlen en je komt al in artikelen terecht over pro-Russische coalities.
Daar pleit ik juist voor in hetgeen je quote, volgens mij.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 14:42 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Stop eens met het verzetten van de doelpalen joh
Nee, dat doe je niet.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 14:47 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Daar pleit ik juist voor in hetgeen je quote, volgens mij.
Bij mij niet. Heb je misschien twitter of reddit bronnen dat dit daadwerkelijk gebeurt?quote:Op dinsdag 2 mei 2023 14:47 schreef oheng het volgende:
[..]
En die grote pro russische coalities he.... Zijn die nu ook bij jou in je kamer aanwezig? Praten ze ook tegen je, geven ze opdrachten?
Bij de laatste pro-Russische protesten waren gewoon mensen ingevlogen uit Moskou die niet eens wisten waar de protesten om gingen. Die gasten werden betaalt door een oligarchie (go waar hebben we dat meer gezien? O ja in Oekrane).quote:Op dinsdag 2 mei 2023 14:52 schreef Spablauw214 het volgende:
Moldavi heeft al jaren een pro-Europese regering en president.
Dat geldt voor Nederland en Belgi net zo goed, ik neem aan dat een Duitse annexatie dus op je goedkeuring kan rekenen?quote:Op dinsdag 2 mei 2023 14:34 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in.
Omdat serieuze landen handjeklap hebben gespeeld met de kaart van oost-europa.
Die bestaan per definitie bij de gratie van.
Slecht voorbeeld. Nederland en daarna ook Belgi zijn landen die historisch gezien de broek zelf ophouden. Ook na invallen van vreemde mogendheden.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 15:00 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dat geldt voor Nederland en Belgi net zo goed, ik neem aan dat een Duitse annexatie dus op je goedkeuring kan rekenen?
Die zaken kun je niet op een hoop vegen. Het gedrag van China ten opzichte van dit conflict geeft mij geen enkele aanleiding voor een aanval op Taiwan.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 14:54 schreef luxerobots het volgende:
Waar @:inslagenreuring ook geen rekening mee houdt, of wat hem weinig boeit, is dat de oorlog in Oekrane ook een voorbeeld is. Als we Oekrane niet steunen, weet China dat zij straks ook gemakkelijk in Taiwan hun gang kunnen gaan.
Dat doen die 'bananenrepublieken' ook, zelfs na jarenlange inmenging door Rusland en corruptie. Ergo: non argument.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 15:03 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Slecht voorbeeld. Nederland en daarna ook Belgi zijn landen die historisch gezien de broek zelf ophouden. Ook na invallen van vreemde mogendheden.
Dat doen ze heel erg goed in hun 32-jarige bestaan.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 15:07 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat doen die 'bananenrepublieken' ook, zelfs na jarenlange inmenging door Rusland en corruptie. Ergo: non argument.
Handjeklap lol.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 15:03 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Slecht voorbeeld. Nederland en daarna ook Belgi zijn landen die historisch gezien de broek zelf ophouden. Ook na invallen van vreemde mogendheden.
Oh ja? https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Acht_Artikelen_van_Londenquote:Op dinsdag 2 mei 2023 15:03 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
To the best of their ability. Beetje jammer wel dat Rusland de boel loopt te verstieren daar.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 15:08 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat doen ze heel erg goed in hun 32-jarige bestaan.
Dit zijn verdragen over eeuwen aan verworven rechten. Daar doet 4 jaar annexatie niets aan af, dat snap je zelf ook wel.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 15:10 schreef J.B. het volgende:
[..]
Oh ja? https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Acht_Artikelen_van_Londen
En jij spreekt over het bevestigen van iemands punt.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 15:09 schreef oheng het volgende:
[..]
Handjeklap lol.
Echt, waarom heb je de hele tijd je mond over dingen waar je overduidelijk geen enkel verstand van hebt.
quote:Op dinsdag 2 mei 2023 15:03 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ah, dus zo werkt het. Dat het huidige Nederland en Belgi bestaan als gevolg van het handjeklap van de grote mogendheden is een totaal andere situatie dan de onafhankelijkheid van de post-communistische landen, die slechts bij de gratie van grote buur Rusland mogen bestaan. Ik zal maar niet over Polen beginnen zekerquote:Op dinsdag 2 mei 2023 15:15 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dit zijn verdragen over eeuwen aan verworven rechten. Daar doet 4 jaar annexatie niets aan af, dat snap je zelf ook wel.
Ik slinger niet met verdragen die al 75 keer zijn over gedaan. Dan blijf je bezig he.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 15:16 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]![]()
Je lijkt niet erg opgelet te hebben tijdens geschiedenis op school... en dit soort antwoorden laten ook zien dat het met "je eigen onderzoek!" ook faliekant fout is gegaan..
Het gedrag van China geeft je geen aanleiding voor een aanval op Taiwan? Je weet niet dat China de onafhankelijkheid van Taiwan niet erkent? En je ziet niet dat China rap zijn leger uitbreidt en met oefeningen bezig is om de kwestie Taiwan militair aan te pakken?quote:Op dinsdag 2 mei 2023 15:06 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Die zaken kun je niet op een hoop vegen. Het gedrag van China ten opzichte van dit conflict geeft mij geen enkele aanleiding voor een aanval op Taiwan.
Die profileren zich als barmhartige Samaritaan. Die willen actief vrede, keuren het gedrag van Rusland af.
Het is gewoon niet te vergelijken. Niet qua opbouw, vorming, zeitgeist cultuurhistorie, nergens.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 15:18 schreef J.B. het volgende:
[..]
Ah, dus zo werkt het. Dat het huidige Nederland en Belgi bestaan als gevolg van het handjeklap van de grote mogendheden is een totaal andere situatie dan de onafhankelijkheid van de post-communistische landen, die slechts bij de gratie van grote buur Rusland mogen bestaan. Ik zal maar niet over Polen beginnen zeker
Triest mannetje.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 13:58 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Zozo, Moldavi.
Hun westerse collaborateurs zijn al net zo achterlijk en onderontwikkeld als het Russische regime zelf.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 13:55 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Mooi om te weten dat:
quote:Ukraine's ambassador to the United Kingdom Vadym Prystaiko said on Tuesday that weather is hampering Ukraine’s much anticipated spring offensive, even as senior officials in Kyiv signal that preparations are reaching their final stage.
“First of all, we're not signaling [to] the Russians when we're starting and second, the weather so far is not allowing the heavy tanks to move," Prystaiko told Sky News on Tuesday. "In Ukraine, [it's] the usual spring mud."
Hoe ben je precies een landverrader als je dat zegtquote:Op dinsdag 2 mei 2023 15:50 schreef TheJanitor het volgende:
Het blijft grappig dat de mensen die zeggen dat Rusland nooit de Baltische landen en Polen zal aanvallen vanwege NAVO dezelfde zijn die zeggen dat NAVO geen bestaansrecht heeft.
Geeft wel duidelijk aan wie de landverraders zijn.
...and other combat armored vehiclesquote:
Naja hun houding en argumenten komen wel vaak verdomd goed overeen met de NSB...quote:Op dinsdag 2 mei 2023 15:58 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Hoe ben je precies een landverrader als je dat zegtEn nee ik ben het niet met die mensen eens hoor. Maar meteen landverraad is wel beetje overdreven.
is nog steeds niet het zelfde. Nsber was je als je samen werkte met het land want net je vaderland ingenomen heeft.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 16:08 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Naja hun houding en argumenten komen wel vaak verdomd goed overeen met de NSB...
Nee. Je bent NSB-er als je aanhanger bent van de NSB.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 16:11 schreef over_hedge het volgende:
[..]
is nog steeds niet het zelfde. Nsber was je als je samen werkte met het land want net je vaderland ingenomen heeft.
Een andere mening hebben over een oorlog tussen Rusland en Oekrane zou ik nou niet meteen landverraad noemen. Hoe onnozel de argumenten van die meningen vaak dan ook zijn
Nee. Als je de gedachtegoed van de nsb ondersteund. Zelfde met een nazi etc. ben je niet alleen als je lid van de partij bent + dat die partijen niet meer bestaan dus dan zou helemaal niemand nsber of nazi kunnen zijnquote:Op dinsdag 2 mei 2023 16:12 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Nee. Je bent NSB-er als je lid bent van de NSB.
Wel irritant dat die krachttermen je om de oren vliegen als er iets niet helemaal in de pas looptquote:Op dinsdag 2 mei 2023 16:11 schreef over_hedge het volgende:
[..]
is nog steeds niet het zelfde. Nsber was je als je samen werkte met het land want net je vaderland ingenomen heeft.
Een andere mening hebben over een oorlog tussen Rusland en Oekrane zou ik nou niet meteen landverraad noemen. Hoe onnozel de argumenten van die meningen vaak dan ook zijn
Naja die gasten die roepen dat Putin de held is en niet kunnen wachten dat ie zijn regime van orde en conservatisme hier komt voeren..quote:Op dinsdag 2 mei 2023 16:11 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Eens, zeker aangezien het te pas en te onpas voor binnenlandse politiek gebruikt wordt, maar als het dan toch gebruikt wordt, dan voor het steunen van het land dat 200 Nederlandse burgers vermoord heeft en daar negatieve verantwoordelijkheid voor neemt.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 16:15 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wel irritant dat die krachttermen je om de oren vliegen als er iets niet helemaal in de pas loopt
quote:Op dinsdag 2 mei 2023 16:28 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)_the_ukrainian_army/
Two Canadian volunteers in the Ukrainian Army - were killed in action in Bakhmut, Donetsk Oblast. Cole Zelenco (L) and Kyle Porter (R), and three other Ukrainian soldiers. Their bunker took a direct artillery hit and all were killed instantly.
[ afbeelding ]
Two Canadian volunteers in the Ukrainian Army - were killed in action in Bakhmut, Donetsk Oblast. Cole Zelenco (L) and Kyle Porter (R), and three other Ukrainian soldiers. Their bunker took a direct artillery hit: all instantly.
Two volunteers from Canada, 27-year-old Kyle Porter and 21-year-old Cole Zelenko, were killed in fighting near Bakhmut. Both were members of International Legion, attached to 92nd Mechanised Brigade of Ukrainian Armed Forces.
Porter spoke to CBC News a few days before his death. "The first time it was a meat grinder, and I don't expect it to be any better this time," he wrote of his experience near Bakhmut.
Their commander, a Foreign Legion fighter with the call sign "Dentist", said that on 26 April at around 18:00, the two Canadians were part of a unit tasked with holding an important supply route to Bakhmut. The commander said the unit came under intense artillery fire from Russian forces. He said Porter, Zelenko and at least three other Ukrainian soldiers sought cover in a fortified bunker, but the bunker was hit directly, killing them all.
"They were both very proud of what they were doing," the commander said.
Kyle Porter and Cole Zelenko used to serve in the Canadian Armed Forces, but left the army before signing up to fight in Ukraine.
According to unofficial estimates by the Canadian media, Porter and Zelenko became the fourth and fifth Canadians to die in the war in Ukraine since February 2022.
Heroyam slava!quote:Op dinsdag 2 mei 2023 16:28 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)_the_ukrainian_army/
Two Canadian volunteers in the Ukrainian Army - were killed in action in Bakhmut, Donetsk Oblast. Cole Zelenco (L) and Kyle Porter (R), and three other Ukrainian soldiers. Their bunker took a direct artillery hit and all were killed instantly
...
Ik denk dat een Sherry Baudet in 1940 een enthousiaste vlagwapperende NSB'er aka landverrader zou zijn geweest.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 16:11 schreef over_hedge het volgende:
[..]
quote:Xi weggezet als verrader op Russische tv: ’Zijn we nu vrienden of niet?’
MOSKOU - In Rusland groeit de frustratie over de houding die China inneemt in de oorlog met Oekrane. Dat blijkt onder meer uit de uitspraken van een Poetin-gezinde militaire analist op diens favoriete propagandazender. „Zijn we nu vrienden, of niet?”
„Is dit verraad, of niet? Hoe moeten we dit telefoontje nu zien?” Aan het woord is Sergei Mardan, militair analist bij de pro-Russische krant Pravda, op Poetins favoriete propagandazender SolovyevLive. „Waarom heeft hij onze vijand gebeld? Kameraad Xi Jinping, waarom ben je dan naar Moskou gekomen en heb je hier drie dagen doorgebracht, waardoor je Poetin stoorde tijdens zijn werk? Dus na die drie dagen gaat hij terug naar Peking, spreekt een week lang met zijn adviseurs en beslist dan om Zelenski te bellen. Wat moeten we daar nu van denken? Zijn we vrienden, of niet?”
Die tirade van Mardan is het gevolg van het telefoontje dat Xi vorige week had met de Oekraense president. De twee hadden het in een „lang en belangrijk gesprek”, aldus Zelenski, over de oorlog in zijn land. Volgens Chinese staatsmedia zei Xi dat onderhandelingen de enige uitweg zijn. Zelenski zou Xi ook om hulp gevraagd hebben bij het repatriren van naar Rusland gedeporteerde kinderen.
Het telefoongesprek heeft in Rusland niet alleen bij Mardan voor frustratie gezorgd. Er was ook al wat irritatie bij militaire bloggers over uitblijvende militaire steun. Terwijl het westen massaal wapens en munitie levert aan Oekrane, schiet China daar tegenover Rusland fel mee tekort, klinkt het bij die bloggers. Ook Mardan denkt er zo over.
https://www.telegraaf.nl/(...)-nu-vrienden-of-niet
Dat is ie nu al.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 16:35 schreef Hathor het volgende:
Ik denk dat een Sherry Baudet in 1940 een enthousiaste vlagwapperende NSB'er aka landverrader zou zijn geweest.
Ik vermoed dat China wil dat de oorlog stopt. Want oorlog is slecht voor de handel.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 17:19 schreef Tengano het volgende:
Zou dit echt zijn? Begint de relatie tussen Rusland en China scheurtjes te vertonen of is het de bedoeling dat het zo lijkt?
Kiest China toch voor een andere rol en positie? Wat is dit?
Of zit er zelfs iets achter wat wij nog niet (kunnen) zien.
Wie kun je nog vertrouwen in dit psychologische steekspel.
[..]
"Waarom heeft hij onze vijand gebeld? Kameraad Xi Jinping, waarom ben je dan naar Moskou gekomen en heb je hier drie dagen doorgebracht, waardoor je Poetin stoorde tijdens zijn werk?"quote:Op dinsdag 2 mei 2023 17:19 schreef Tengano het volgende:
Zou dit echt zijn? Begint de relatie tussen Rusland en China scheurtjes te vertonen of is het de bedoeling dat het zo lijkt?
[..]
Dit is precies het probleem. Rusland ziet zichzelf als middelpunt van het universum. Iedereen dient naar de pijpen van moedertje Rusland te dansen en zo niet, dan ben je een nazi en komen ze je met excessief geweld terug in het gelid helpen.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 17:30 schreef Barbusse het volgende:
[..]
"Waarom heeft hij onze vijand gebeld? Kameraad Xi Jinping, waarom ben je dan naar Moskou gekomen en heb je hier drie dagen doorgebracht, waardoor je Poetin stoorde tijdens zijn werk?"
Dit is wel echt arrogantie ten top hoor. Alsof Xi er alleen maar is om Russische wensen in te willigen.
Voornamelijk Russische tanks, natuurlijkquote:
Dan zou het in dit geval ook kunnen dat Rusland zijn hand een beetje overspeelt. Ook chinezen moet je niet tegen hun haren instrijken, daar reageren ze niet echt enthousiast op.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 17:32 schreef Spablauw214 het volgende:
Dit is precies het probleem. Rusland ziet zichzelf als middelpunt van het universum. Iedereen dient naar de pijpen van moedertje Rusland te dansen en zo niet, dan ben je een nazi en komen ze je met excessief geweld terug in het gelid helpen.
De stemming gisteren in de VN geeft duidelijk aan waar China nu staat.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 17:19 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ondertussen is Rusland een chihuahua die loopt te blaffen tegen een Chinese rottweiler, economisch gezien. Succes daarmee.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 17:32 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit is precies het probleem. Rusland ziet zichzelf als middelpunt van het universum. Iedereen dient naar de pijpen van moedertje Rusland te dansen en zo niet, dan ben je een nazi en komen ze je met excessief geweld terug in het gelid helpen.
Ik volg niet alles. Kun je iets meer info geven wat dat inhield?quote:Op dinsdag 2 mei 2023 17:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De stemming gisteren in de VN geeft duidelijk aan waar China nu staat.
En Zelensky is een stuk diplomatieker dan Poetin. Zou me niet verbazen als Xi daar partij voor zou kiezen samen met de bek aan lithium die daar nog in de grond zit. Daar kunnen ze in China bergen met 18650 cellen van maken en die weer aan Elon Musk verkopenquote:Op dinsdag 2 mei 2023 17:38 schreef Barbusse het volgende:
Ondertussen is Rusland een chihuahua die loopt te blaffen tegen een Chinese rottweiler, economisch gezien. Succes daarmee.
Zou raar zijn als Oekrane volop in de handel schiet met China niet?quote:Op dinsdag 2 mei 2023 17:42 schreef Tengano het volgende:
[..]
En Zelensky is een stuk diplomatieker dan Poetin. Zou me niet verbazen als Xi daar partij voor zou kiezen samen met de bek aan lithium die daar nog in de grond zit. Daar kunnen ze in China prima 18650 cellen van maken en die weer aan Elon Musk verkopen
En eigenlijk wil je als China het liefst zaken doen met de beste klanten/landen; de klanten die het meeste geld hebben en het meest te besteden hebben. En Rusland is daar waarschijnlijk wel een paar treedjes in gedaald.
Er is hier al vaker gesproken over Rusland als provincie van China waar wij zeg maar vroeger de thee en de specerijen vandaan haalden en daar zelf rijk van werden. Als er een land is wat tegenwoordig over de VOC mentaliteit beschikt is het misschien China wel.
In feite is dit wat China doet (zie plaatje hieronder). Ze hebben zich voortdurend afzijdig gehouden en alleen Rusland en het Westen heeft de rekening betaald. En nu gaat China haar move maken. En ik weet alleen 1 ding, die gaan voor het geld. Want geld en handel is macht in deze wereld.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 17:48 schreef Nebelwerfer het volgende:
Zou raar zijn als Oekrane volop in de handel schiet met China niet?
En Rusland dansend naar de pijpen van China lijkt me teveel voor de trots van de Russen.
Nu ja, het moge duidelijk zijn dat Putin z'n hand echt volledig overspeeld heeft met deze invasie, diplomatiek gezien. Wie vertrouwd Rusland nu nog?quote:Op dinsdag 2 mei 2023 17:48 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
En Rusland dansend naar de pijpen van China lijkt me teveel voor de trots van de Russen.
Die krijgt zn informatie van zn onderknuppels aan het front, alwaar de succescijfers bij elke overdracht naar het volgende hogere echelon opgepoetst cascadeert.quote:
Trots, trots? We hebben gewoon lithium nodig in de wereld. Punt.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 17:48 schreef Nebelwerfer het volgende:
Daarom heb ik de post ook snel aangepast naar aanhangerquote:Op dinsdag 2 mei 2023 16:15 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Nee. Als je de gedachtegoed van de nsb ondersteund. Zelfde met een nazi etc. ben je niet alleen als je lid van de partij bent + dat die partijen niet meer bestaan dus dan zou helemaal niemand nsber of nazi kunnen zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |