SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat is het doelwit?quote:Op maandag 1 mei 2023 01:44 schreef SoldMayor het volgende:
33 bommenwerpers
8 schepen
2 onderzeeërs
Dit zijn de aantallen wat ik op Twitter lees die mogelijk een grote aanval gaan uitvoeren
![]()
Ligt eraan wat het doel is, je zou vermoeden Zaporizha als ze het doen om het aankomende offensief te dwarsbomen. Maar wie weet is het ook weer burgerdoelen in Kiev, Kharkiv, Kryvih ri etcquote:
Het prijsplafond heeft een tijdelijk effect gehad waardoor het prijsverschil tussen Brent en Urals tijdelijk groter was dan 30%. Dat effect lijkt echter zijn langste tijd gehad te hebben en momenteel is de situatie weer als van voorheen het prijsplafond. In April bijvoorbeeld lag de gemiddelde verkoopprijs van een vat Urals boven de 60 limiet.quote:Op zondag 30 april 2023 23:56 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Rusland maakt nog steeds winst op de verkoop van olie. Maar het prijsplafond wat ingesteld is, doet Rusland wel echt pijn. En India en China gaan nu natuurlijk ook niet de hoofdprijs betalen, die krijgen ook kortingen omdat de westerse markt weggevallen is.
RTL Nieuws:
Minder geld voor Poetin: prijsplafond voor Russische olie wordt 60 dollar
Dagelijkse Standaard:
Olie-embargo doet Russische staatskas pijn
De Russische staatskas begint de gevolgen van de ban op olie en afgewerkte producten te voelen.
Het lijkt te gaan om aanvallen op Pavlohrad, Dnipro, Kharkiv en Kiiv.quote:
Inderdaad. Volgens mij telt dat zelfs zwaarder.quote:Op maandag 1 mei 2023 00:35 schreef J.B. het volgende:
[..]
Oekraïne betaalt met het bloed van z'n bevolking, of telt dat soms niet?
Als elke Oekraïner dood is is er vrede volgens ruskis.quote:Op maandag 1 mei 2023 07:00 schreef xpompompomx het volgende:
Ah, Rusland laat weer eens zien dat ze echt heel graag vrede willen.
Doelwit is zoals altijd burgers.quote:
Eerlijk is eerlijk, versterkte gebedsoproepen zijn ook gewoon kut en zeker ‘s nachts.quote:
Nou, dan heeft Rusland de oorlog verloren volgens de logica van de poetinisten. Ze verliezen tenslotte terrein.quote:
Maakt voor Macron niet uit.quote:Op maandag 1 mei 2023 07:00 schreef xpompompomx het volgende:
Ah, Rusland laat weer eens zien dat ze echt heel graag vrede willen.
Het prijsplafond zorgt er natuurlijk ook voor dat Rusland zijn olie moet blijven verkopen. Want een klein beetje olie verkopen en zo de prijs omhoog laten schieten is nu ook vrij zinloos. Dan kun je beter zo veel mogelijk olie verkopen tot net aan het limiet.quote:Op maandag 1 mei 2023 04:39 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het prijsplafond heeft een tijdelijk effect gehad waardoor het prijsverschil tussen Brent en Urals tijdelijk groter was dan 30%. Dat effect lijkt echter zijn langste tijd gehad te hebben en momenteel is de situatie weer als van voorheen het prijsplafond. In April bijvoorbeeld lag de gemiddelde verkoopprijs van een vat Urals boven de 60 limiet.
Inderdaad. Of bedoel je iets anders?quote:
Dat werkt alleen samen met opec; opec+ (Opec + Rusland). Men verkoopt niet tot aan de limiet, maar men verkoopt de productie zoals onderling afgesproken.quote:Op maandag 1 mei 2023 10:01 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het prijsplafond zorgt er natuurlijk ook voor dat Rusland zijn olie moet blijven verkopen. Want een klein beetje olie verkopen en zo de prijs omhoog laten schieten is nu ook vrij zinloos. Dan kun je beter zo veel mogelijk olie verkopen tot net aan het limiet.
Het lijkt wel alsof jij niet wil inzien dat sancties Rusland pijn doen.quote:Op maandag 1 mei 2023 10:16 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat werkt alleen samen met opec; opec+ (Opec + Rusland).
De sancties kosten Rusland een 25% marge zoals ik hierboven heb geschreven. Dat gaat om vele miljarden. Het prijsplafond heeft verder momenteel amper effect, de sancties wel degelijk.quote:Op maandag 1 mei 2023 10:17 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het lijkt wel alsof jij niet wil inzien dat sancties Rusland pijn doen.
Dat heb je helemaal niet beschreven.quote:Op maandag 1 mei 2023 10:18 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De sancties kosten Rusland een 25% marge zoals ik hierboven heb geschreven. Dat gaat om vele miljarden. Het prijsplafond heeft verder momenteel amper effect, de sancties wel degelijk.
Je hebt er zelfs op gereageerd.quote:Op maandag 1 mei 2023 10:20 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat heb je helemaal niet beschreven.
Dit zijn effecten van de sancties. Maar ik geloof dat je de oliemarkt niet erg goed begrijpt.quote:Het prijsplafond heeft een tijdelijk effect gehad waardoor het prijsverschil tussen Brent en Urals tijdelijk groter was dan 30%. Dat effect lijkt echter zijn langste tijd gehad te hebben en momenteel is de situatie weer als van voorheen het prijsplafond. In April bijvoorbeeld lag de gemiddelde verkoopprijs van een vat Urals boven de 60 limiet.
We zijn ook dat de Russische productie weer op een vooroorlogs productieniveau zit.
De problemen liggen voor Rusland dan ook eerder aan de kant van het gas.
Kun je even precies citeren waar je het over 25% hebt?quote:
Als professionals zeggen dat de price-cap en het verzekeringsverbod Rusland veel pijn doen. Kom jij met een bierviltjesberekening waarbij het wel meevalt.quote:Dit zijn effecten van de sancties. Maar ik geloof dat je de oliemarkt niet erg goed begrijpt.
Het 25% prijsverschil is van voor het instellen van de prijslimiet. Ik ging er van uit dat je op de hoogte was.quote:Op maandag 1 mei 2023 10:24 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Kun je even precies citeren waar je het over 25% hebt?
[..]
Als professionals zeggen dat de price-cap en het verzekeringsverbod Rusland veel pijn doen. Kom jij met een bierviltjesberekening waarbij het wel meevalt.
Ik krijg dus meer het idee dat jij niet wil inzien dat het Rusland pijn doet, dan dat ik het niet begrijp.
Dat is dus precies uitgekomen.quote:The discussed cap is not expected to make a dent in Russia's oil revenues as the prices that Asian markets are currently paying for Russian crude are already at a "big discount," said Wood Mackenzie.
Die tanks gaat Frankrijk niet weggeven. Daar hebben ze er zelf al te weinig van en ze moeten daar nog 10+ jaar mee doen.quote:Op maandag 1 mei 2023 10:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
Inderdaad. Of bedoel je iets anders?
[ twitter ]
Nee, en ik kan het artikel niet meer zo vinden. Maar ik had gelezen of gehoord dat Xi en Macron samen gaan werken aan een vredesplan voor Ukraine.quote:Op maandag 1 mei 2023 10:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
Inderdaad. Of bedoel je iets anders?
[ twitter ]
quote:Paus biedt hulp aan bij terugkeer Oekraïense kinderen uit Rusland
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-69068915
Het Vaticaan is bereid te helpen bij de terugkeer van Oekraïense kinderen die zijn meegenomen naar Rusland. Dat heeft paus Franciscus aangeboden op bezoek in Hongarije. Hij zei ook dat er een geheime 'missie' op touw wordt gezet, maar gaf daarbij geen details.
Nou als je alles denkt te hebben gehadquote:
Ze hebben er nog zo'n 180 in de opslag.quote:Op maandag 1 mei 2023 10:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Die tanks gaat Frankrijk niet weggeven. Daar hebben ze er zelf al te weinig van en ze moeten daar nog 10+ jaar mee doen.
Eerder leek het erop dat die tanks zeker niet gegeven zouden worden. Een beste stapel pantservoertuigen zou ook al prima zijn niet?quote:
Macron had in januari dacht ik gezegd dat hij zou laten onderzoeken wat de mogelijkheden zijn. Misschien is de situatie nu weer anders voor ze.quote:Op maandag 1 mei 2023 11:03 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Eerder leek het erop dat die tanks zeker niet gegeven zouden worden. Een beste stapel pantservoertuigen zou ook al prima zijn niet?
Hoop dat de Oekraïense luchtverdediging nog genoeg achter de hand heeft voor het tijdstip dat Rusland echt zonder raketten zit, en ze domme bommen moeten gaan gebruiken. Dat ze dan eindelijk eens wat Russische vliegtuigen kunnen gaan slopen.quote:Op maandag 1 mei 2023 10:57 schreef speknek het volgende:
20 bommenwerpers de lucht in om 18 kruisraketten af te schieten, en nauwelijks (geen?) drones om de AD af te leiden. Volgens mij raken ze een beetje op.
Qua onderhoud lijkt het me ook lastig als er nóg een type tank bij komt.quote:Op maandag 1 mei 2023 11:03 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Eerder leek het erop dat die tanks zeker niet gegeven zouden worden. Een beste stapel pantservoertuigen zou ook al prima zijn niet?
Naja moet natuurlijk nog geverifieerd worden. 15 van de 18 uit de lucht geschoten lees ik, maar er zijn veel meer vliegtuigen en schepen dan dat. Zijn er ook die géén raketten afschieten dan?quote:Op maandag 1 mei 2023 08:51 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.bbc.com/news/world-europe-65446525
Valt mee nog, gezien de berichten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |