Ik zie toch echt een verplichting tot huren. Het wordt leuk verkocht, maar niemand die niet uit een gouden wieg komt kan even ¤25000 uit de mouw schudden. En gezien het helemaal los lijkt te staan van de woningwaarde, gaat geen enkele bank toestaan dat je die warmtepomp onder de hypotheek laat vallen.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 11:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Alweer niet correct, ik stel dat we de context missen en trek daarom geen conclusies, jij wel. Wie is er dan verkeerd bezig, denk je?
Ik durf te wedden dat je kunt kiezen voor de optie 'geen warmtepomp, ik laat er zelf 1 in zetten'. En zo niet, dan is dit de uitzondering.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 11:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zonnepanelen in Nederland leveren nooit genoeg stroom, hooguit in de zomermaanden als het een beetje mooi weer is itt nu. En het mooie van een cv ketel is dat het geen ene flikker kost, voor ¤1000 heb je al een prima merk en als je echt het beste van het beste wil, ga je ook niet veel verder dan de ¤3000 komen. Hier worden bewoners verplicht om iets aan te schaffen dat 10 keer duurder is, of dat huren dus. En al dat geld van het huren verdwijnt zo in de zakken van de directeur van het bedrijf dat die wurgcontracten uitgeeft.
Bij nieuwbouw kun je andere losse opties als de badkamer en de keuken ook onder de hypotheek laten vallen, zou niet weten waarom dit dan niet...quote:Op dinsdag 9 mei 2023 11:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zie toch echt een verplichting tot huren. Het wordt leuk verkocht, maar niemand die niet uit een gouden wieg komt kan even ¤25000 uit de mouw schudden. En gezien het helemaal los lijkt te staan van de woningwaarde, gaat geen enkele bank toestaan dat je die warmtepomp onder de hypotheek laat vallen.
Je brengt het leuk, maar dat was geen ¤25000 en dat was gewoon onderdeel van de verkoopsom. En al die andere verkooppraatjes zijn totaal irrelevant, het gaat om het feit dat je dit apart moet afrekenen of dat huurcontract aan moet gaan.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 11:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik durf te wedden dat je kunt kiezen voor de optie 'geen warmtepomp, ik laat er zelf 1 in zetten'. En zo niet, dan is dit de uitzondering.
Maar doen alsof het vroeger allemaal gratis was (totale nonsens, ook de gasaansluiting betaalde je gewoon voor bij nieuwbouw) is echt gewoon de boel bij elkaar liegen.
En nogmaals: als je een warmtepomp blijkbaar kunt leasen voor 180 euro in de maand (en inderdaad, waarschijnlijk kan dat nog wel goedkoper, of dit is een hele zware warmtepomp) dan is dat gewoon een prima deal. En je weet dat de meeste nieuwbouwhuizen tegenwoordig 0-op-de-meter woningen zijn, dus dat je verder geen energiekosten hebt?
Heb je er verstand van?quote:Op dinsdag 9 mei 2023 11:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zie toch echt een verplichting tot huren. Het wordt leuk verkocht, maar niemand die niet uit een gouden wieg komt kan even ¤25000 uit de mouw schudden. En gezien het helemaal los lijkt te staan van de woningwaarde, gaat geen enkele bank toestaan dat je die warmtepomp onder de hypotheek laat vallen.
https://www.viisi.nl/hypotheekadvies/hypotheek-nieuwbouw/quote:Kun je meer lenen bij nieuwbouw?
De duurzaamheid van je nieuwe woning kan invloed hebben op het maximale bedrag dat je kunt lenen. Zo kun je meer lenen als je energiebesparende maatregelen treft. Denk bijvoorbeeld aan zonnepanelen of een warmtepomp. Je kunt maximaal 106% van de woningwaarde lenen.
Dit is niet waar. Het valt allemaal onder meefinancieren, en dan blijf je vast zitten aan de 100% huiswaarde.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 11:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Bij nieuwbouw kun je andere losse opties als de badkamer en de keuken ook onder de hypotheek laten vallen, zou niet weten waarom dit dan niet...
Dat laatste is dus de vraag. Is dit meer apart dan een keuken of een badkamer? Die zijn meestal ook niet bij de standaardprijs van een nieuwbouwhuis inbegrepen, daar kun je ook voor opties kiezen. Dus hoezo omschrijf je dit dan als 'apart afrekenen'? Volgens mij is het gewoon onderdeel van het huis dat je koopt, net als de keuken en de badkamer. En dan kan dat gewoon via je hypotheek.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 11:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je brengt het leuk, maar dat was geen ¤25000 en dat was gewoon onderdeel van de verkoopsom. En al die andere verkooppraatjes zijn totaal irrelevant, het gaat om het feit dat je dit apart moet afrekenen of dat huurcontract aan moet gaan.
Ik weet niet waar ze die 106% vandaan halen, want het is al 5 jaar niet meer toegestaan om boven de 100% uit te komen.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 11:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Heb je er verstand van?
Want zover ik weet kun je dit prima meenemen in je hypotheek.
[..]
https://www.viisi.nl/hypotheekadvies/hypotheek-nieuwbouw/
En die opties betekenen dus dat het apart is, het is zo simpel als dat. En voor ¤25000 kan je wel een hele mooie badkamer en keuken aanleggen.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 11:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat laatste is dus de vraag. Is dit meer apart dan een keuken of een badkamer? Die zijn meestal ook niet bij de standaardprijs van een nieuwbouwhuis inbegrepen, daar kun je ook voor opties kiezen. Dus hoezo omschrijf je dit dan als 'apart afrekenen'? Volgens mij is het gewoon onderdeel van het huis dat je koopt, net als de keuken en de badkamer.
25k meer dan 100% bij 0 op de meter: https://www.rijksoverheid(...)sparende-maatregelenquote:Op dinsdag 9 mei 2023 11:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik weet niet waar ze die 106% vandaan halen, want het is al 5 jaar niet meer toegestaan om boven de 100% uit te komen.
Daarom vraag ik of jij er verstand van hebt. Het zit allemaal net wat ingewikkelder in elkaar, namelijk.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 11:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik weet niet waar ze die 106% vandaan halen, want het is al 5 jaar niet meer toegestaan om boven de 100% uit te komen.
https://www.klimaatexpert.com/besparen/warmtepomp-financierenquote:Bij meerdere aanbieders van hypotheken is het mogelijk om in plaats van de gebruikelijk 101% van de waarde van het huis, 106% financieren. Deze 5% extra ruimte voor duurzame investeringen, komt tot ¤ 9.000,- bovenop het maximaal te lenen bedrag. Dit geldt overigens ook voor bestaande woningen die een A++ label hebben. Bij een Nul-op-de-Meter woning mag er ¤ 25.000,- extra gefinancierd worden, boven het maximaal te lenen bedrag.
Sorry, maar als je onzin blijft posten ben ik er snel klaar mee. Dit gaat om het verbouwen van een huis.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 11:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
25k meer dan 100% bij 0 op de meter: https://www.rijksoverheid(...)sparende-maatregelen
15k bij een ander zeer zuinig huis.
Bestaande woningen.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 11:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Daarom vraag ik of jij er verstand van hebt. Het zit allemaal net wat ingewikkelder in elkaar, namelijk.
[..]
https://www.klimaatexpert.com/besparen/warmtepomp-financieren
Dat haal ik er niet uit.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 11:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bestaande woningen.
Verstand ga ik niet zeggen, maar ik weet wel het eea van hypotheken.
En dat moeten we allemaal toejuichenquote:Op dinsdag 9 mei 2023 11:42 schreef Hanca het volgende:
Dat leasen van warmtepompen lijkt me over 20 jaar trouwens de standaard te zijn bij alle huizen die niet aan een warmtenet kunnen worden gehangen.
quote:
https://www.rijksoverheid(...)sparende-maatregelenquote:U kunt tot ¤ 25.000 extra lenen als u van uw huis een NulopdeMeter-woning maakt. Dit betekent dat het huis door energiebesparende maatregelen in een jaar evenveel energie verbruikt als opwekt.
Dan koop je hem toch?quote:Op dinsdag 9 mei 2023 11:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En dat moeten we allemaal toejuichen
You own nothing is wel op z'n plaats hier.
¤16000 uit de mouw schudden is nog steeds niet mogelijk als je niet uit een gouden wieg komt. Ik weet niet of je op de hoogte bent, maar de huidige generatie starters heeft behoorlijk weinig te besteden.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 11:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan koop je hem toch?
Kun je meenemen in je hypotheek, zoals we net aantoonden.
Zie het als in plaats van je energierekening, want die is dan in elk geval grotendeels wel weg. Dus ik zie niet zo'n probleem.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 11:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan koop je hem toch?quote:Op dinsdag 9 mei 2023 11:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Staat niet dat dit niet voor nieuwbouw geldt.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 11:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[..]
https://www.rijksoverheid(...)sparende-maatregelen
Je kunt het gewoon tot 106% in de hypotheek meenemen.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 11:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
¤16000 uit de mouw schudden is nog steeds niet mogelijk als je niet uit een gouden wieg komt. Ik weet niet of je op de hoogte bent, maar de huidige generatie starters heeft behoorlijk weinig te besteden.
Zonder warmtepomp is het nog steeds een NulopdeMeter-woning. Je zit alleen in de kou, want cv mag niet.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 11:47 schreef capricia het volgende:
Staat niet dat dit niet voor nieuwbouw geldt.
Als jij je woning daarmee een NulopdeMeter-woning maakt, lijkt het mij prima.
Dat weet je niet.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 11:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zonder warmtepomp is het nog steeds een NulopdeMeter-woning. Je zit alleen in de kou, want cv mag niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |