abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 mei 2023 @ 00:43:37 #126
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_209066806
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 00:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat is niet het probleem van de mensen die alleen maar aan het pluche willen plakken en vanaf de zijlijn willen roepen, natuurlijk, sterker nog, dat komt ze alleen maar heel goed uit.
Precies, dat is de dynamiek tussen de coalitie en oppositie. De twee houden elkaar in balans.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_209066988
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 20:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
Uitstel kan hier wel afstel betekenen. Er ligt nu een vergrootglas op alles wat Van der Plas doet (zoals het beledigen van Zelensky),
Dit is meer een Den Haag incrowd issue dan dat de kiezer het een biet interesseert.

Belangrijker voor van der Plas is hoe de formaties in de provincies gaan uitpakken....
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_209067329
Het regeerakkoord wordt hier met voeten getreden, waarom zouden CU en D66 dit accepteren?

https://www.ad.nl/politie(...)enten-boos~aca688f1/

Geen geld meer naar bed-bad-brood, waarin het regeerakkoord juist staat dat er een landelijk dekkend netwerk van zulke voorzieningen moet komen. Blijkbaar is het regeerakkoord op dit punt niet meer belangrijk?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_209067505
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 07:34 schreef Hanca het volgende:
Het regeerakkoord wordt hier met voeten getreden, waarom zouden CU en D66 dit accepteren?

https://www.ad.nl/politie(...)enten-boos~aca688f1/

Geen geld meer naar bed-bad-brood, waarin het regeerakkoord juist staat dat er een landelijk dekkend netwerk van zulke voorzieningen moet komen. Blijkbaar is het regeerakkoord op dit punt niet meer belangrijk?
lijkt wel alsof zo'n akkoord eigenlijk niet zoveel waard is als het aan de kant geschoven kan worden om elke scheet

lijkt wel politiek

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2023 08:35:37 ]
pi_209067550
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 08:21 schreef aTypisch het volgende:

[..]
lijkt wel alsof zo'n akkoord eigenlijk niet zoveel waard is als het aan de kant geschoven kan worden

lijkt wel politiek
Normaal is een regeerakkoord juist vrij heilig, kijk Rutte II en Rutte III maar. Daar zijn de regeerakkoorden vrij precies uitgevoerd en als daar van afgeweken werd was het na zware onderhandelingen. Ik heb niet gehoord wat de CU terug heeft gekregen voor dit vrij zware compromis, behalve een heel klein beetje minder begrotingstekort.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_209068311
twitter

gefeliciteerd allemaal

(lol)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2023 09:58:10 ]
pi_209068380
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 09:57 schreef aTypisch het volgende:
[ twitter ]

gefeliciteerd allemaal

(lol)
Tja, je kiest zelf voor een nieuwbouwwoning, daar horen dit soort dingen bij. Maar dat die woningen niet meer aan het gas worden gehangen is niet meer dan logisch. Warmtepomp is dan inderdaad een optie, of je moet geen verwarming en warm water willen hebben?

En 180 euro per maand, maar dan geen gas en waarschijnlijk ook geen electriciteitsrekening, dat klinkt niet onbetaalbaar.
  dinsdag 9 mei 2023 @ 10:08:50 #133
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_209068412
Dus dat een stelletje het niet kan betalen, is het een algemeen probleem?

is 25K een normale prijs voor een warmtepomp? veel info ontbreekt hier.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_209068474
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 10:08 schreef Gunner het volgende:

Nee, 25k is geen standaardprijs, de standaardprijs is wat ik heb begrepen zo'n 15k. Met 25k heb je waarschijnlijk een hele zware of de installatie is moeilijk (maar dat kan ik me bij nieuwbouw niet goed voorstellen).

Maar dan nog: geen energierekening en dan 180 euro per maand voor de warmtepomp, inclusief aanschaf en onderhoud, klinkt voor de meeste Nederlanders als best een goede deal. Ook voor de energiecrisis.
pi_209068563
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 10:08 schreef Gunner het volgende:

geen idee, maar het is een uiteindelijk logische uitkomst

als je tegen dit soort dingen onnodige dingen aanloopt lijkt mij dat bijzonder vervelend :)

Ik heb nu goede isolatie en twee houtkacheltjes, een beetje sprokkelhout (biomassa) en het is ook opgelost
  dinsdag 9 mei 2023 @ 11:08:37 #136
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_209069004
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 09:57 schreef aTypisch het volgende:
[ twitter ]

gefeliciteerd allemaal

(lol)
Dat 'you'll own nothing' waarmee ze haar berichtje afsluit is toch wel de kers op de taart. Je wordt toch doodmoe van dat soort mensen. Het slaat ook nergens op, want dat stelletje krijgt dus de mogelijkheid om zo'n pomp te kopen.

Verder ontbreekt de nodige context, waardoor het voor mij persoonlijk nogal lastig wordt om een oordeel te vormen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_209069019
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 11:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Dat 'you'll own nothing' waarmee ze haar berichtje afsluit is toch wel de kers op de taart. Je wordt toch doodmoe van dat soort mensen. Het slaat ook nergens op, want dat stelletje krijgt dus de mogelijkheid om zo'n pomp te kopen.

Verder ontbreekt de nodige context, waardoor het voor mij persoonlijk nogal lastig wordt om een oordeel te vormen.
IK vermoed dat dit geen extra kosten zijn maar onderdeel van de bouwsom is, ik heb nog nooit gezien dat een nieuwbouw huis de verwarming apart opvoert als extra kostenpost maar ja, fophef, he?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 mei 2023 @ 11:14:41 #138
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209069067
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 10:05 schreef Hanca het volgende:

[..]
Tja, je kiest zelf voor een nieuwbouwwoning, daar horen dit soort dingen bij. Maar dat die woningen niet meer aan het gas worden gehangen is niet meer dan logisch. Warmtepomp is dan inderdaad een optie, of je moet geen verwarming en warm water willen hebben?

En 180 euro per maand, maar dan geen gas en waarschijnlijk ook geen electriciteitsrekening, dat klinkt niet onbetaalbaar.
Mijn bloed gaat koken van dit soort achterlijke reacties, ga toch fietsen man :')
VVD'er in hart en nieren, dat kan niet anders. Tuurlijk zit de elektra hier niet bij inbegrepen.

Vroegah kreeg je gewoon alles wat je nodig had bij de prijs inbegrepen. Je huis werd aangesloten op het warmtenet of je kreeg dezelfde cv ketel die alle buren ook hadden, niks gezeik met warmtepompen. Zo'n vodje waarbij je wordt gedwongen om iets te kopen of dan maar voor woekerprijzen te huren is echt belachelijk, en ik snap wel dat er zo'n gigantische oppositie tegen het klimaatgedram is als je dit soort dingen voorbij ziet komen. Lang leve de symboliek, tegelijkertijd streven we af op een zeer extreem weerjaar, maar dat boeit de beleidsmakers niet, die zien geld.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 mei 2023 @ 11:15:44 #139
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209069081
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 11:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
IK vermoed dat dit geen extra kosten zijn maar onderdeel van de bouwsom is, ik heb nog nooit gezien dat een nieuwbouw huis de verwarming apart opvoert als extra kostenpost maar ja, fophef, he?
Je koopt een nieuwbouwhuis voor een bepaald bedrag, en krijgt vervolgens de keuze tussen een warmtepomp kopen of huren. Kom op, het is geen hogere wiskunde om te bedenken dat dat niet in de bouwsom zit.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209069093
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 11:14 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Mijn bloed gaat koken van dit soort achterlijke reacties, ga toch fietsen man :')
VVD'er in hart en nieren, dat kan niet anders. Tuurlijk zit de elektra hier niet bij inbegrepen.

Vroegah kreeg je gewoon alles wat je nodig had bij de prijs inbegrepen. Je huis werd aangesloten op het warmtenet of je kreeg dezelfde cv ketel die alle buren ook hadden, niks gezeik met warmtepompen. Zo'n vodje waarbij je wordt gedwongen om iets te kopen of dan maar voor woekerprijzen te huren is echt belachelijk, en ik snap wel dat er zo'n gigantische oppositie tegen het klimaatgedram is als je dit soort dingen voorbij ziet komen. Lang leve de symboliek, tegelijkertijd streven we af op een zeer extreem weerjaar, maar dat boeit de beleidsmakers niet, die zien geld.
Want de beleidsmakers verdienen hier aan? Roepen over anderen en dan zelf zo'n zinnetje posten, dan ben je toch wel aardig hypocriet bezig.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 mei 2023 @ 11:17:23 #141
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209069106
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 11:16 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Want de beleidsmakers verdienen hier aan? Roepen over anderen en dan zelf zo'n zinnetje posten, dan ben je toch wel aardig hypocriet bezig.
Denk je dat VVD'ers eraan verdienen als ze de grote bedrijven in het wereld allemaal leuke bonussen geven?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209069111
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 11:15 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Je koopt een nieuwbouwhuis voor een bepaald bedrag, en krijgt vervolgens de keuze tussen een warmtepomp kopen of huren. Kom op, het is geen hogere wiskunde om te bedenken dat dat niet in de bouwsom zit.
Zonder context is dat raden, in MIJN ervaring met het kopen van niewbouwhuizen is dit onderdeel van de koopprijs.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 mei 2023 @ 11:18:28 #143
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209069121
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 11:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Zonder context is dat raden, in MIJN ervaring met het kopen van niewbouwhuizen is dit onderdeel van de koopprijs.
Leuke n=1. Je laat alleen even achterwege dat je ook nooit zo'n vodje hebt gezien.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209069124
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 11:17 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Denk je dat VVD'ers eraan verdienen als ze de grote bedrijven in het wereld allemaal leuke bonussen geven?
Welke bonus wordt hier gegeven, lul toch niet zo dom, man, een warmtepomp is gewoon een behoorlijk duur apparaat.
pi_209069134
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 11:18 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Leuke n=1. Je laat alleen even achterwege dat je ook nooit zo'n vodje hebt gezien.
Dat klopt en jij hebt dat ook niet gezien in context maar je trapt wel in de fophef en gaat vol op het orgel. Missie geslaagd dus
pi_209069142
quote:

[..]

Je kreeg geen CV ketel, die moest je kopen (of tegenwoordig leasen). En dit gaat dus om een stel wat een huis koopt wat waarschijnlijk niet alleen van het gas af is, maar ook vol ligt met zonnepanelen (een warmtepomp zonder zonnepanelen snijdt namelijk geen hout). Kortom: die 180 euro in de maand is alles wat ze gaan betalen aan energie. Dat is toch gewoon een goed betaalbare optie?

Ze kunnen ook hun hypotheek verhogen en in 1 keer 25k neerleggen, dan zijn ze geen cent meer kwijt aan hun energierekening.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 mei 2023 @ 11:21:01 #147
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209069151
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 11:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat klopt en jij hebt dat ook niet gezien in context maar je trapt wel in de fophef en gaat vol op het orgel. Missie geslaagd dus
Dus omdat jij het nooit gezien hebt, zal het wel fophef zijn, maar omdat ik het nooit gezien heb moet ik maar gewoon mijn mond houden. Dat heet meten met twee maten.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_209069167
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 11:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dus omdat jij het nooit gezien hebt, zal het wel fophef zijn, maar omdat ik het nooit gezien heb moet ik maar gewoon mijn mond houden. Dat heet meten met twee maten.
Alweer niet correct, ik stel dat we de context missen en trek daarom geen conclusies, jij wel. Wie is er dan verkeerd bezig, denk je?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 mei 2023 @ 11:24:59 #149
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209069207
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 11:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je kreeg geen CV ketel, die moest je kopen (of tegenwoordig leasen). En dit gaat dus om een stel wat een huis koopt wat waarschijnlijk niet alleen van het gas af is, maar ook vol ligt met zonnepanelen (een warmtepomp zonder zonnepanelen snijdt namelijk geen hout). Kortom: die 180 euro in de maand is alles wat ze gaan betalen aan energie. Dat is toch gewoon een goed betaalbare optie?

Ze kunnen ook hun hypotheek verhogen en in 1 keer 25k neerleggen, dan zijn ze geen cent meer kwijt aan hun energierekening.
Zonnepanelen in Nederland leveren nooit genoeg stroom, hooguit in de zomermaanden als het een beetje mooi weer is itt nu. En het mooie van een cv ketel is dat het geen ene flikker kost, voor ¤1000 heb je al een prima merk en als je echt het beste van het beste wil, ga je ook niet veel verder dan de ¤3000 komen. Hier worden bewoners verplicht om iets aan te schaffen dat 10 keer duurder is, of dat huren dus. En al dat geld van het huren verdwijnt zo in de zakken van de directeur van het bedrijf dat die wurgcontracten uitgeeft.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator dinsdag 9 mei 2023 @ 11:25:23 #150
236264 crew  capricia
pi_209069210
quote:

[..]

De aansluitset op het warmtenet moesten wij ook separaat aftikken. Nieuwbouw 20 jaar geleden.

De aansluitbijdrage, dus om aangesloten te worden op het warmtenet, was voor een rijtjeswoning 5.500 euro, en werd apart in de koopsom genoemd.

Bij een vrije kavel, of zelfbouw, was het natuurlijk los van de koopsom.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')