LEC een beetje als Verstappen die zijn teamgenoten voor lul zette.quote:Op zondag 30 april 2023 14:35 schreef DeeBee het volgende:
Sainz is zo slecht he, 25s achter LeclercGod
Ik zou WOEST zijn als Hulk zijnde...quote:Op zondag 30 april 2023 14:26 schreef LTVDK het volgende:
Wanneer gaan Hulk en Ocon naar binnen? Wel puntjes voor Norris en Yuki dus straks
Die regel zou sowieso afgeschaft moeten worden, laat ze maar de hele race op 1 set doen als ze willenquote:Op zondag 30 april 2023 14:38 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Wie er ook fout zat, je gaat godverdomme toch niet de laatste ronde pitten omdat je nog moet? Doe dat dan een ronde eerder.
Fernando had al geen FL, maar Verstappen. Maar die pakte Russell net af.quote:Op zondag 30 april 2023 14:38 schreef wdn het volgende:
PerezEindelijk goed bezig
Verstappenfoute moment voor een pit helaas.
FernandoFL
Nou ja, je moet het natuurlijk wel doen zonder fouten te maken.quote:Op zondag 30 april 2023 14:38 schreef HiDiHo het volgende:
Nou gefeliciteerd hoor met je mazzel overwinning
echt he.quote:
quote:Op zondag 30 april 2023 14:38 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Wie er ook fout zat, je gaat godverdomme toch niet de laatste ronde pitten omdat je nog moet? Doe dat dan een ronde eerder.
Of gewoon niet, dan ben je maar DSQ, boeiend als je toch geen punten hebt.quote:Op zondag 30 april 2023 14:38 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Zeg dat maar tegen de Vriesquote:Op zondag 30 april 2023 14:39 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Nou ja, je moet het natuurlijk wel doen zonder fouten te maken.
Hoezo? Alsonso had FLquote:
Dit ja.quote:Op zondag 30 april 2023 14:39 schreef PS. het volgende:
[..]Het is nog gewoon racen dan, wat boeit dat. Die fotografen hadden niet daar al moeten staan.
Zal wel meevallen hoorquote:Op zondag 30 april 2023 14:39 schreef Sally het volgende:
Max zal ECHT niet blij zijn dat hij de FL verloren heeft aan........................... RUSSSSS
Nope.quote:
Alonso had hem toch?quote:Op zondag 30 april 2023 14:39 schreef Sally het volgende:
Max zal ECHT niet blij zijn dat hij de FL verloren heeft aan........................... RUSSSSS
Was ik al niet, hopelijk denkt de rest er nu ook zo over.quote:Op zondag 30 april 2023 14:39 schreef DKUp het volgende:
Deze race gaan we het niet meer vaak positief over hebben
Je hebt 51(!) rondes om één keer te pitten en dan ga je in ronde 51 pitten. Debiel gedrag.quote:Op zondag 30 april 2023 14:39 schreef PS. het volgende:
[..]Het is nog gewoon racen dan, wat boeit dat. Die fotografen hadden niet daar al moeten staan.
Dat boeit hem echt niet hoor, dat gedoe van gisteren is hij allang vergeten en terecht. Dat ging nergens over.quote:Op zondag 30 april 2023 14:39 schreef Sally het volgende:
En? Het mag, dus dan moet je daar rekening mee houden, altijd.quote:Op zondag 30 april 2023 14:40 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
Je hebt 51(!) rondes om één keer te pitten en dan ga je in ronde 51 pitten. Debiel gedrag.
Er zijn 51 racerondes en dan ga je in rondje 50 met je camera op de pitstraat staan. Debiel gedrag.quote:Op zondag 30 april 2023 14:40 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
Je hebt 51(!) rondes om één keer te pitten en dan ga je in ronde 51 pitten. Debiel gedrag.
Allemaal PR praatjes, heeft niets spontaans meer inmiddels.quote:
Aan de andere kant nog 1 rondje wachten met pitten had ook weinig uitgemaakt. Ze waren gewoon niet alert genoeg.quote:Op zondag 30 april 2023 14:41 schreef Evenstar het volgende:
RB dacht de Vries weg kon rijden daar dus hadden geen SC verwacht.
Viel mij ook mee.quote:
Ach, voor de SC leek hij ook al wat sneller. En inderdaad, de kans prima gegrepen, zoals het hoortquote:Op zondag 30 april 2023 14:41 schreef quo_ het volgende:
[..]
Het cadeautje goed met beide handen aangepakt inderdaad.
Nope. Russ bond nog Softs onder. En Max had m daarvóór op de lijn (toch)?quote:
quote:Op zondag 30 april 2023 14:41 schreef LTVDK het volgende:
Max genaaid door de SC het niet opletten van de pitwal, Checo zijn cadeautje keurig netjes uitgepakt, Alonso voor het eerst niet op het podium dit seizoen, beide Ferrari's zomaar aan de finish
Er kan altijd iemand binnen komen, desnoods met een lekke band of wegens uitval.quote:Op zondag 30 april 2023 14:40 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
quote:Op zondag 30 april 2023 14:42 schreef Sally het volgende:
[..]
Nope. Russ bond nog Softs onder. En Max had m daarvóór op de lijn (toch)?
Dan nog, er kan van alles zijn waardoor een auto Pitten moet..quote:Op zondag 30 april 2023 14:40 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
Max had FL tot Russell de FL reedquote:Op zondag 30 april 2023 14:42 schreef Sally het volgende:
[..]
Nope. Russ bond nog Softs onder. En Max had m daarvóór op de lijn (toch)?
Het is ook nooit goedquote:Op zondag 30 april 2023 14:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Allemaal PR praatjes, heeft niets spontaans meer inmiddels.
Hahaha - ik denk het niet. Max beloofde Russell iets voor de toekomstquote:Op zondag 30 april 2023 14:41 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dat boeit hem echt niet hoor, dat gedoe van gisteren is hij allang vergeten en terecht. Dat ging nergens over.
Ik zeg toch ook niet dat het niet mag? Ik zeg alleen dat je als team waardeloos bent om de laatste ronde je eerste pit te doen. Die fotografen staan buiten mijn mening, het gaat mij er om dat het als tactiek echt nergens op slaat.quote:Op zondag 30 april 2023 14:41 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
En? Het mag, dus dan moet je daar rekening mee houden, altijd.
Was gewoon de beste vandaag.quote:Op zondag 30 april 2023 14:38 schreef HiDiHo het volgende:
Nou gefeliciteerd hoor met je mazzel overwinning
Max doet niet aan PR.quote:Op zondag 30 april 2023 14:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Allemaal PR praatjes, heeft niets spontaans meer inmiddels.
Maar echt hoorquote:
Het is verstandig maar Horner begon meteen met zijn samenvatting alsof het een post race interview was.quote:
Max lag voorquote:
het is Max, daarop moet altijd gehaatquote:
Het zijn niet alleen fotografen, ook gewoon lui van de FIAquote:Op zondag 30 april 2023 14:44 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Maar echt hoorBegin van het seizoen allemaal rare regeltjes dat het team niet meer in de hekken mocht hangen bij de finish, maar wel lekker de fotografen door de pitstraat laten lopen terwijl de race nog bezig is
quote:Op zondag 30 april 2023 14:45 schreef Kleffe_Dop het volgende:
• Race Marshall Checking Out Logan Sargeant
Die glijdt zo ongeveer weg.
Ja, dat bedoelde ik dus (ik antwoordde op iemand anders, die de FL aan ALO toeschreef (wat klopte maar Max pakte die weer terug. RUS moest nog een stukkie... voordat die toch de FL pakte)quote:Op zondag 30 april 2023 14:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Max had FL tot Russell de FL reed
Nope. Max had de FL voor Russell die pakte.quote:Op zondag 30 april 2023 14:45 schreef Zorro het volgende:
Even teruggekeken.
Max had FL, toen pakte Alonso die.
Max pakte die weer terug, maar Alonso toen ook weer direct.
Dus Alonso had de FL toen Russell die pakte.
Nee, Max had FL toen Russell die pakte. Ze zeiden het zelfs nog tegen Max op de radio dat hij het had, maar de kans groot was dat Russell het ging pakken.quote:Op zondag 30 april 2023 14:45 schreef Zorro het volgende:
Even teruggekeken.
Max had FL, toen pakte Alonso die.
Max pakte die weer terug, maar Alonso toen ook weer direct.
Dus Alonso had de FL toen Russell die pakte.
Prutsen vooral.quote:Op zondag 30 april 2023 14:45 schreef plesner het volgende:
de Vries echt een prutser, geen idee wat hij in de F1 doet. Kan er echt helemaal niks van
Is zijn laatste jaar hoorde ikquote:Op zondag 30 april 2023 14:45 schreef plesner het volgende:
de Vries echt een prutser, geen idee wat hij in de F1 doet. Kan er echt helemaal niks van
Sneller of niet, het was de vraag of hij er voorbij gekomen was.quote:Op zondag 30 april 2023 14:42 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ach, voor de SC leek hij ook al wat sneller. En inderdaad, de kans prima gegrepen, zoals het hoort
Dat ook ja, maar hoe dan ook snap ik niet waarom ze die daar dan vrij laten rondlopen terwijl de race nog niet klaar isquote:Op zondag 30 april 2023 14:45 schreef PS. het volgende:
[..]
Het zijn niet alleen fotografen, ook gewoon lui van de FIA
Nee dat maakt het alleen maar ergerquote:Op zondag 30 april 2023 14:47 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dat ook ja, maar hoe dan ook snap ik niet waarom ze die daar dan vrij laten rondlopen terwijl de race nog niet klaar is
Hij deed niets anders dan Stroll, Sainz, Leclerc en bijvoorbeeld Magnussen, nl. de muur raken. Die anderen kunnen er dan blijkbaar ook niets vanquote:Op zondag 30 april 2023 14:45 schreef plesner het volgende:
Daarnaast; dat doen ze in andere race weekenden toch ook niet lijkt me?quote:Op zondag 30 april 2023 14:47 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dat ook ja, maar hoe dan ook snap ik niet waarom ze die daar dan vrij laten rondlopen terwijl de race nog niet klaar is
Die is waarschijnlijk tijdens de race ook gewoon in slaap gevallenquote:Op zondag 30 april 2023 14:48 schreef Evenstar het volgende:
Heb Max nog nooit zo relaxed gezien als 2e
Die rolt Perez dit seizoen nog wel opquote:Op zondag 30 april 2023 14:48 schreef Evenstar het volgende:
Liever Norris danquote:Op zondag 30 april 2023 14:49 schreef HiDiHo het volgende:
Ik ga bijna hopen dat Hamilton weer een goeie auto krijgt
Omdat er niet genoeg beveiliging is om ze tegen te houden, net zoals de vorige race in Melbourne. De organisatie zal dus wel op het matje geroepen worden door de stewards.quote:Op zondag 30 april 2023 14:47 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Iedere race is er wel iets met hem aan de hand, zou me verbazen als hij het seizoen afmaaktquote:Op zondag 30 april 2023 14:48 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Hij deed niets anders dan Stroll, Sainz, Leclerc en bijvoorbeeld Magnussen, nl. de muur raken. Die anderen kunnen er dan blijkbaar ook niets van
Jij liever dan ikquote:Op zondag 30 april 2023 14:49 schreef Mano_ het volgende:
Nu fijn ergeren aan mensen bij Ikea, toedels
PER hing voor de SC al aan de achterbumper van VER nadat hij Leclerc had ingehaald. Na de SC is Verstappen geen moment in de buurt van Perez gekomen.quote:
Mij niet! Maar hij moet wel verbeteren, ja.quote:Op zondag 30 april 2023 14:49 schreef plesner het volgende:
[..]
Iedere race is er wel iets met hem aan de hand, zou me verbazen als hij het seizoen afmaakt
Ze reden even hard, de hele race.quote:Op zondag 30 april 2023 14:50 schreef -XOR- het volgende:
[..]
PER hing voor de SC al aan de achterbumper van VER nadat hij Leclerc had ingehaald. Na de SC is Verstappen geen moment in de buurt van Perez gekomen.
Op zondagmiddag om 15.00u nog wel, echte strijder.quote:Op zondag 30 april 2023 14:49 schreef Mano_ het volgende:
Nu fijn ergeren aan mensen bij Ikea, toedels
Straks ga je nog zeggen dat Perez beter is dan Verstappenquote:Op zondag 30 april 2023 14:50 schreef -XOR- het volgende:
[..]
PER hing voor de SC al aan de achterbumper van VER nadat hij Leclerc had ingehaald. Na de SC is Verstappen geen moment in de buurt van Perez gekomen.
Vandaag overduidelijk wel.quote:Op zondag 30 april 2023 14:52 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Straks ga je nog zeggen dat Perez beter is dan Verstappen
Neuh, dat niet. Vandaag was hij echter wel de betere, dat is wat anders.quote:Op zondag 30 april 2023 14:52 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Ik hou het op gelukquote:
Denk dat hij over dit weekend wel nipt beter was in ieder geval. Maar dat zegt niks over de rest van het seizoenquote:Op zondag 30 april 2023 14:52 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Klopt. Ik had bij het terugkijken de laatste ronde toe Russell gestopt was neit meer meegenomen, en daar pakte Max hem even.quote:Op zondag 30 april 2023 14:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nope. Max had de FL voor Russell die pakte.
Sowieso wel na zo'n gezapig gebeuren als vandaag.quote:Op zondag 30 april 2023 14:53 schreef LTVDK het volgende:
De sfeer in dat kamertje naar de race is wel altijd een stuk jovialer als er geen Mercedes rijder bij zit he
Denk dat Max daar vooral wat minder sterk is. Heeft ook nog nooit pole gepakt in Monaco, Baku, Jeddah en Singapore.quote:Op zondag 30 april 2023 14:53 schreef plesner het volgende:
Perez is gewoon beter op een stratencircuit
Ook niet altijd. Al wint hij hem soms wel met wat mazzel zoals Baku 2021 en Monaco 2022.quote:Op zondag 30 april 2023 14:53 schreef plesner het volgende:
Perez is gewoon beter op een stratencircuit
Volgens mij stond hij zich echt op te vreten op het podium tijdens de volksliederen....quote:Op zondag 30 april 2023 14:48 schreef Evenstar het volgende:
Daar klaagt die volgens mij ook genoeg over, dat die liever racet op echte circuitsquote:Op zondag 30 april 2023 14:55 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Denk dat Max daar vooral wat minder sterk is. Heeft ook nog nooit pole gepakt in Monaco, Baku, Jeddah en Singapore.
Dan moet hij niet in de F1 gaan rijden. Hij weet wat de circuits zijn.quote:Op zondag 30 april 2023 14:57 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Daar klaagt die volgens mij ook genoeg over, dat die liever racet op echte circuits
Vanavond pas.quote:Op zondag 30 april 2023 14:59 schreef pmponer het volgende:
Als je nog echt racen wil kijken kan je nu overschakelen naar Ziggo
Om een quesidilla bij te bestellen ja.quote:Op zondag 30 april 2023 15:05 schreef opgebaarde het volgende:
Ik gun het Perez zo enorm. Ik ben groot fan, hij is een fijne, charmante en authentieke man
En prima voor de F1 als sport. (Dominantie van één team is al vervelend genoeg.)quote:Op zondag 30 april 2023 14:55 schreef LTVDK het volgende:
Perez had gewoon de de betere vorm dit weekend en daar heeft die goed van weten te profiteren. Ben benieuwd hoe die het gaat doen op circuits waar de Red Bull niet gelijk vanaf de start iedereen wegrijdt en die ook tegen anderen moet racen.
Knipper twee keer wanneer Los Zetas bij je aan tafel zit.quote:Op zondag 30 april 2023 15:05 schreef opgebaarde het volgende:
Ik gun het Perez zo enorm. Ik ben groot fan, hij is een fijne, charmante en authentieke man
Mwah ik denk dat de SC deze race bepaald heeft. Zonder dat had Max ook vrij makkelijk gewonnenquote:Op zondag 30 april 2023 15:12 schreef Kickinalfa het volgende:
Knap van Perez, prima weekend neergezet.
Tijd dat max orde op zaken gaat stellen als hij kampioen wilt worden.
Gebruiker @daNpy denkt hier anders over.quote:Op zondag 30 april 2023 15:05 schreef opgebaarde het volgende:
Af en toe een racewinst.quote:Op zondag 30 april 2023 15:05 schreef opgebaarde het volgende:
Dat hele Nova is overbodig hier.quote:Op zondag 30 april 2023 15:07 schreef HiDiHo het volgende:
Jammer dat Nova 2 jaar achter ligt
Nick de Vries is een getalenteerde coureur met veel potentie. Hij heeft al tal van successen geboekt, waaronder het winnen van het Formule 2-kampioenschap in 2019 en datzelfde jaar ook zegevierend tijdens de beroemde Le Mans race! Dit seizoen rijdt Nick in de Formula E serie wat naar mijn mening als talentvolle keuze kan worden gezien aangezien dit net zoals F1 toont hoe verschillende facetten voor racers belangrijk kunnen zijn.Het zal interessant zijn om te zien waar hij hierna naartoe gaat op carrière niveau maar er ligt vast nog wel iets moois aan overwinningen of kansen bij hem in verschiet:)
Nog 18 races te gaan en dit weet Max ook wel. Vandaag gewoon goed gescoord na wat pech in het raceverloop.quote:Op zondag 30 april 2023 15:12 schreef Kickinalfa het volgende:
Knap van Perez, prima weekend neergezet.
Tijd dat max orde op zaken gaat stellen als hij kampioen wilt worden.
Perez zat binnen DRS toen max naar binnen ging, ik denk dat hij er alsnog wel voorbij was gegaan.quote:Op zondag 30 april 2023 15:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Mwah ik denk dat de SC deze race bepaald heeft. Zonder dat had Max ook vrij makkelijk gewonnen
Tot zo !quote:Op zondag 30 april 2023 15:12 schreef Jane het volgende:
Ik geloof dat ik mijn tijd goed besteed heb door maar een appeltaart te gaan bakken ipv te kijken.
Nog een half uurtje.
Nova weet niet eens hoe je Nyck moet schrijven. Valt wel weer tegen van zo'n AI. Niet serieus te nemen dus.quote:Op zondag 30 april 2023 15:07 schreef HiDiHo het volgende:
Jammer dat Nova 2 jaar achter ligt
Nick de Vries is een getalenteerde coureur met veel potentie. Hij heeft al tal van successen geboekt, waaronder het winnen van het Formule 2-kampioenschap in 2019 en datzelfde jaar ook zegevierend tijdens de beroemde Le Mans race! Dit seizoen rijdt Nick in de Formula E serie wat naar mijn mening als talentvolle keuze kan worden gezien aangezien dit net zoals F1 toont hoe verschillende facetten voor racers belangrijk kunnen zijn.Het zal interessant zijn om te zien waar hij hierna naartoe gaat op carrière niveau maar er ligt vast nog wel iets moois aan overwinningen of kansen bij hem in verschiet:)
En de vraag is hoe dat dan afgelopen zou zijn. Misschien wel 2x DNF i.p.v. nu een 1-2.quote:Op zondag 30 april 2023 15:22 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Perez zat binnen DRS toen max naar binnen ging, ik denk dat hij er alsnog wel voorbij was gegaan.
Perez leek de eerste stint ook de snellere, maar goed we zullen het nooit weten.quote:Op zondag 30 april 2023 15:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Mwah ik denk dat de SC deze race bepaald heeft. Zonder dat had Max ook vrij makkelijk gewonnen
Dat is niet zeker. Perez is op stratencircuits nu eenmaal optimaal in zijn prestaties. Zelfs voor de SC was Perez al binnen een seconde gekomen.quote:Op zondag 30 april 2023 15:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Na Monaco komen de echte circuits en dan haakt Perez gewoon weer af.quote:Op zondag 30 april 2023 15:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nog 18 races te gaan en dit weet Max ook wel. Vandaag gewoon goed gescoord na wat pech in het raceverloop.
Max zn banden waren an strond.quote:Op zondag 30 april 2023 15:27 schreef quo_ het volgende:
[..]
En de vraag is hoe dat dan afgelopen zou zijn. Misschien wel 2x DNF i.p.v. nu een 1-2.
Misschien was het wel een ingreep van het team vanwege de ogenschijnlijk snellere Perez.
Zeker fijn op een dag als vandaag waar we heerlijk buiten in de zon kunnen zitten. De race kijken op de laptop buiten is het toch net niet.quote:Op zondag 30 april 2023 14:58 schreef LTVDK het volgende:
Wal praktisch dat het nu zonder ook maar iets van spanning de race incl. ceremonies binnen de 2 uur klaar is
Dat lijkt me nietquote:Op zondag 30 april 2023 15:27 schreef quo_ het volgende:
Misschien was het wel een ingreep van het team vanwege de ogenschijnlijk snellere Perez.
Hoe dan? Inhalen was bijna onmogelijk.quote:Op zondag 30 april 2023 15:22 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Perez zat binnen DRS toen max naar binnen ging, ik denk dat hij er alsnog wel voorbij was gegaan.
Hij heeft in het verleden in een interview ook gezegd dat hij zich niet prettig voelt bij stratencircuits.quote:Op zondag 30 april 2023 14:57 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Daar klaagt die volgens mij ook genoeg over, dat die liever racet op echte circuits
Ik zou wel blijven opletten want voor hetzelfde geld interpreteert hij het verzoek om af te rekenen net iets andersquote:Op zondag 30 april 2023 15:06 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Om een quesidilla bij te bestellen ja.
Err, rechte stuk met DRS?quote:Op zondag 30 april 2023 15:38 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Hoe dan? Inhalen was bijna onmogelijk.
We kunnen niet allemaal van dezelfde coureur fan zijnquote:Op zondag 30 april 2023 15:12 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Gebruiker @:daNpy denkt hier anders over.
Dat was tamelijk bizar ja. Ocon, of wie dan ook, heeft natuurlijk nog het volste recht om gewoon een stop te maken als de race gewoon nog loopt..quote:
aal omdat bekend was dat ocon nog binnen Moest komen. Was dus echt niet onverwachtquote:Op zondag 30 april 2023 15:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat was tamelijk bizar ja. Ocon, of wie dan ook, heeft natuurlijk nog het volste recht om gewoon een stop te maken als de race gewoon nog loopt..
Het is ook een totaal oninteressant seizoen verder. Titelstrijd binnen 1 team en dat is het.quote:Op zondag 30 april 2023 15:49 schreef mikieu het volgende:
Ver is gewoon niet scherp in deze weekenden. Niet zo aanstellen en gas geven.
Moet zeggen dat ik dit format echt niks meer aan vind. Dacht ook dat ik veel races leuk zou vinden maar merk echt dat het op een laag pitje staat.
Komt erbij dat dit echt een waardeloze race was, snel vergeten dit..
Dat hele sprintgebeuren is gewoon helemaal niks voor F1. Rommel daar lekker mee aan in de F3 oid.quote:Op zondag 30 april 2023 15:52 schreef Tijn het volgende:
Een van de grote problemen met sprintweekenden in het algemeen is dat de verrassing weg is. Normaal gesproken is de grand prix het eerste moment dat we de auto's in race trim met elkaar het gevecht aan zien gaan. Maar omdat we nu de sprint al hebben gehad, weten we precies wat we kunnen verwachten qua pace. Daardoor is bijvoorbeeld zo'n inhaalactie op Leclerc totaal niet spectaculair of verrassend. Dat was het sowieso al niet, maar omdat we de sprint hebben gezien verwachten we niet anders.
Blij dat dat er in elk geval nog is. Al hoop ik wel dat het veld snel wat dichterbij elkaar komt. Want net als in het Mercedes tijdperk is dit dodelijk saai om naar te kijken.quote:Op zondag 30 april 2023 15:52 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het is ook een totaal oninteressant seizoen verder. Titelstrijd binnen 1 team en dat is het.
Exact dit, op circuits als Spa, Monza, Zandvoort, Imola, Silverstone, etc. is Max normaal gesproken de beterequote:Op zondag 30 april 2023 15:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Na Monaco komen de echte circuits en dan haakt Perez gewoon weer af.
De fotografen hadden in de slotronde wel wat te doenquote:Op zondag 30 april 2023 15:58 schreef Nattekat het volgende:
Baku is traditiegetrouw een baan waar geen flikker gebeurt, ik snap niet dat men zo verrast is.
Hoogtepunt van de racequote:Op zondag 30 april 2023 16:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De fotografen hadden in de slotronde wel wat te doen
Miami volgende week is eigenlijk net zo'n circuit, is alleen nog geen traditie, maar verwacht daar ook weinig spannends.quote:Op zondag 30 april 2023 15:58 schreef Nattekat het volgende:
Baku is traditiegetrouw een baan waar geen flikker gebeurt, ik snap niet dat men zo verrast is.
Vorig jaar anders een hele leuke race met redelijk wat actie.quote:Op zondag 30 april 2023 16:08 schreef PS. het volgende:
[..]
Miami volgende week is eigenlijk net zo'n circuit, is alleen nog geen traditie, maar verwacht daar ook weinig spannends.
Dat circuit is nog kanslozer, dat is Baku zonder het technische middenstuk.quote:Op zondag 30 april 2023 16:08 schreef PS. het volgende:
[..]
Miami volgende week is eigenlijk net zo'n circuit, is alleen nog geen traditie, maar verwacht daar ook weinig spannends.
Vorig jaar hadden ze wel mooie bootjes in de havenquote:Op zondag 30 april 2023 16:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat circuit is nog kanslozer, dat is Baku zonder het technische middenstuk.
Je bent in de war.quote:Op zondag 30 april 2023 16:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vorig jaar anders een hele leuke race met redelijk wat actie.
Eind van het jaar Las Vegas ziet er mooi uit maar vermoed dat die ook dood saai gaat zijn. Al is de strip natuurlijk wel redelijk breed (gaan ze die palmbomen in het midden kappen of gaan we het met "1 richting" doen?)quote:Op zondag 30 april 2023 16:08 schreef PS. het volgende:
[..]
Gewoon keuze geven linksom of rechtsomquote:Op zondag 30 april 2023 16:11 schreef DX11 het volgende:
[..]
Eind van het jaar Las Vegas ziet er mooi uit maar vermoed dat die ook dood saai gaat zijn. Al is de strip natuurlijk wel redelijk breed (gaan de die palmbomen in het midden kappen of gaan we het met "1 richting" doen?)
Ja dat zou echt gaaf zijn, inhaalacties die niet geblokt kunnen wordenquote:Op zondag 30 april 2023 16:14 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Gewoon keuze geven linksom of rechtsom
Het grootste probleem is nog wel dat F1 gewoon geen sprintklasse is, we gaan ook niet ineens op zaterdag een endurance afstand doen, of 24-uurs racen met die auto's. Daar zijn andere klasses voor. Er zijn verschillende manieren om F1 beter te verkopen maar het moet wel F1 blijven.quote:Op zondag 30 april 2023 15:52 schreef Tijn het volgende:
Een van de grote problemen met sprintweekenden in het algemeen is dat de verrassing weg is. Normaal gesproken is de grand prix het eerste moment dat we de auto's in race trim met elkaar het gevecht aan zien gaan. Maar omdat we nu de sprint al hebben gehad, weten we precies wat we kunnen verwachten qua pace. Daardoor is bijvoorbeeld zo'n inhaalactie op Leclerc totaal niet spectaculair of verrassend. Dat was het sowieso al niet, maar omdat we de sprint hebben gezien verwachten we niet anders.
Zoals de rotondes in het wielrennen. Dat is al eens geopperd dacht ik.quote:Op zondag 30 april 2023 16:17 schreef DX11 het volgende:
[..]
Ja dat zou echt gaaf zijn, inhaalacties die niet geblokt kunnen worden
quote:
Ook alleen maar door een SC bijna aan het eind. Afgezien van de eerste vijf ronden en de laatste 10 was het saai.quote:Op zondag 30 april 2023 16:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vorig jaar anders een hele leuke race met redelijk wat actie.
Zelfs dan was het meteen duidelijk dat Leclerc alleen aan kon haken dankzij DRS, maar niet meer dan dat.quote:Op zondag 30 april 2023 16:41 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ook alleen maar door een SC bijna aan het eind. Afgezien van de eerste vijf ronden en de laatste 10 was het saai.
Er schijnt dit jaar echt water te liggen.quote:Op zondag 30 april 2023 16:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vorig jaar hadden ze wel mooie bootjes in de haven
En hier nogmaals een herhaling van hoe Ocon de pit in rijd...quote:Op zondag 30 april 2023 17:07 schreef Sked het volgende:
Het is Ziggo gelukt een samenvatting van acht minuten te maken, dat vind ik toch knap
Hebben ze de hele SC er in gestopt ofzoquote:Op zondag 30 april 2023 17:07 schreef Sked het volgende:
Het is Ziggo gelukt een samenvatting van acht minuten te maken, dat vind ik toch knap
Ja, want Barcelona is altijd een spektakel.quote:Op zondag 30 april 2023 16:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Daarna gelukkig weer de traditionele circuits met historie.
Het grootste probleem is opgelost, dus wie weetquote:Op zondag 30 april 2023 17:23 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ja, want Barcelona is altijd een spektakel.
Wij hebben ook nog wel ergens een parkeerplaats tussen een distributiecentrum en een fly over met een sloot ernaast. Ik zeg 2 GP's in Nederland voor deze ooit prestigieuze sport.quote:Op zondag 30 april 2023 17:06 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Er schijnt dit jaar echt water te liggen.
Niet dat het daardoor beter wordt...
Waar je ook regelmatig oersaaie races ziet..quote:Op zondag 30 april 2023 16:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Daarna gelukkig weer de traditionele circuits met historie.
Maar dan zijn het wel traditioneel oersaaie races !quote:Op zondag 30 april 2023 18:02 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Waar je ook regelmatig oersaaie races ziet..
Liever een treintje in Monaco dan wat we vandaag hadden.quote:Op zondag 30 april 2023 18:02 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Alsnog beter dan al die stratencircuits die ze de laatste jaren hebben toegevoegd, en dan met name die stratencircuits in de zandbak. Vind ik dan.quote:Op zondag 30 april 2023 18:02 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Daar zit de spanning in wie hem in de vangrails hangtquote:Op zondag 30 april 2023 18:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Liever een treintje in Monaco dan wat we vandaag hadden.
Daar zitten auto's qua racepace ook helemaal door elkaar, waardoor er interessante dingen kunnen gebeuren. Vandaag was alles na de SC al netjes gesorteerd op racepace en topsnelheid.quote:Op zondag 30 april 2023 18:45 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Daar zit de spanning in wie hem in de vangrails hangt
Dit inderdaad. Daar is sowieso geen enkele hoop op iets van actie, Monaco stelt dus eigenlijk nooit teleurquote:Op zondag 30 april 2023 18:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Liever een treintje in Monaco dan wat we vandaag hadden.
Monaco heeft altijd nog potentie om alles op z'n kop te zetten, deze race was al dood en begraven. Dat bedoelde ik.quote:Op zondag 30 april 2023 19:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Daar is sowieso geen enkele hoop op iets van actie, Monaco stelt dus eigenlijk nooit teleur
quote:Op zondag 30 april 2023 19:11 schreef Starflyer het volgende:
Sowieso is de entourage rond Monaco veel beter dan welk ander stratencircuit dan ook.
Ik hecht voornamelijk aan de historie.quote:Op zondag 30 april 2023 19:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Monaco heeft altijd nog potentie om alles op z'n kop te zetten, deze race was al dood en begraven. Dat bedoelde ik.
Dat ook.quote:Op zondag 30 april 2023 19:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
[..]
Ik hecht voornamelijk aan de historie.
Over dat gesproken: ik vond de Ferrari's eigenlijk wel goed rijden vandaag.quote:Op zondag 30 april 2023 19:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Moet Leclerc de auto niet in de muur zetten
Ben ik met je eens. Bij Monaco weet je het echt nooit. Alleen dat is dan ook echt alle actie die je kan verwachten, ook al zit je daardoor niet per se rustig.quote:Op zondag 30 april 2023 19:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Monaco heeft altijd nog potentie om alles op z'n kop te zetten, deze race was al dood en begraven. Dat bedoelde ik.
Heb je een bak regen voor nodig ben ik bangquote:
Als mens gun ik je geen regen.quote:Op zondag 30 april 2023 20:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Heb je een bak regen voor nodig ben ik bang
(alsjeblieft niet, ik ga daar heen)
Uiteraard wel!quote:
Na dit weekend zet ik mijn geld op De Vries.quote:Op zondag 30 april 2023 18:45 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Daar zit de spanning in wie hem in de vangrails hangt
Je hebt je naam wel mee...quote:Op zondag 30 april 2023 20:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Heb je een bak regen voor nodig ben ik bang
(alsjeblieft niet, ik ga daar heen)
niet echt, de auto's zijn alleen maar groter geworden, waardoor ze nog moeilijker door de straten heen rijden.quote:Op zondag 30 april 2023 19:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat een bizarre knuppels.quote:Op maandag 1 mei 2023 02:57 schreef Gehrman het volgende:
[ afbeelding ]
Er werd al een afzetlint geplaatst.
Volgende FIA directive, elke auto moet een claxon geïnstalleerd hebben.quote:
Whutquote:Op maandag 1 mei 2023 02:57 schreef Gehrman het volgende:
[ afbeelding ]
Het stomste aan dit alles is dat de pitstop van Ocon volkomen in de lijn der verwachting lag, omdat-ie nog niet aan het bandenreglement had voldaan. Het was geen onverwachte last minute actie ofzo.quote:Op maandag 1 mei 2023 02:57 schreef Gehrman het volgende:
[ afbeelding ]
Zelfs al zou hij die al wel hebben gehad is het natuurlijk een debiele actie omdat de race nog gewoon bezig wasquote:Op maandag 1 mei 2023 09:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het stomste aan dit alles is dat de pitstop van Ocon volkomen in de lijn der verwachting lag, omdat-ie nog niet aan het bandenreglement had voldaan. Het was geen onverwachte last minute actie ofzo.
Ja uiteraard.quote:Op maandag 1 mei 2023 09:44 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Zelfs al zou hij die al wel hebben gehad is het natuurlijk een debiele actie omdat de race nog gewoon bezig was
Het wordt echt elke race gekker wat die officials en wedstrijdleiders allemaal aan het doen zijn.quote:Op maandag 1 mei 2023 09:44 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Zelfs al zou hij die al wel hebben gehad is het natuurlijk een debiele actie omdat de race nog gewoon bezig was
Je zou bijna denken dat het Amerikanen zijn.quote:Op maandag 1 mei 2023 09:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het wordt echt elke race gekker wat die officials en wedstrijdleiders allemaal aan het doen zijn.
Zou sowieso wel lollig zijn, de hele tijd dat getoeter tijdens de racequote:Op maandag 1 mei 2023 09:27 schreef nixxx het volgende:
[..]
Volgende FIA directive, elke auto moet een claxon geïnstalleerd hebben.
En dan stoppen langs de kant, op de vuist gaan, instappen en weer doorrijdenquote:Op maandag 1 mei 2023 10:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zou sowieso wel lollig zijn, de hele tijd dat getoeter tijdens de race
Dat zijn het niet, sterker nog de FIA is Fransquote:Op maandag 1 mei 2023 10:02 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Je zou bijna denken dat het Amerikanen zijn.
Nog ergerquote:Op maandag 1 mei 2023 10:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat zijn het niet, sterker nog de FIA is Frans
Net als de FIFA.quote:Op maandag 1 mei 2023 10:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat zijn het niet, sterker nog de FIA is Frans
Dat vind ik niet het stomste hoorquote:Op maandag 1 mei 2023 09:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het stomste aan dit alles is dat de pitstop van Ocon volkomen in de lijn der verwachting lag, omdat-ie nog niet aan het bandenreglement had voldaan. Het was geen onverwachte last minute actie ofzo.
Dat gebeurt dus elke race zonder uitzondering.quote:Op maandag 1 mei 2023 11:59 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat vind ik niet het stomste hoor![]()
Bij een stuk plastic op de baan hebben we SC of rode vlag. Bij het minste in de pitlane (of entry/exit) gaat de pitlane dicht.
Maar bij een lopende race en actieve pitstraat alvast je podium opbouwen: geen probleem
Hij rijdt precies als een rookie. Niet iedereen is van het caliber Verstappen.quote:Op maandag 1 mei 2023 13:31 schreef DjVero het volgende:
Hij rijdt niet eens als een rookie, hij rijdt als een pannenkoek. Compleet zoek gereden door Yuki ook.
Twee crashes in één race. Twee! Zelfs Maldonado deed dat nog beter.quote:Op maandag 1 mei 2023 13:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hij rijdt precies als een rookie. Niet iedereen is van het caliber Verstappen.
Als ie richting de zomerstop nog steeds continu zulke knullige fouten maakt is het een ander verhaal, maar nu is het gewoon lekker makkelijk roepen van achter je bureau.
Dat is een beetje overdreven.quote:Op maandag 1 mei 2023 13:27 schreef DjVero het volgende:
De Vries![]()
Hard onderweg om het lachertje van de formule 1 te worden. Ook bijzonder; ons land kent de beste én de slechtste coureur van de grid...
Ja, ehh, weggezet tegen zijn teamgenoot Sainz:quote:Op maandag 1 mei 2023 13:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat is een beetje overdreven.
Nyck als rookie:
Monza 2022 -> 9e
Bachrein 2023 -> 14e (en wat pech met VSC)
Jeddah 2023 -> 14e
Albert Park 2023 -> van achteren uit race getikt
Baku -> dit weekend kan je hem wel compleet aanrekenen
Max in z'n rookie jaar:
Albert Park 2015 -> DNF
Maleisië 2015 -> 7e
China 2015 -> DNF
Bachrein 2015 -> DNF
Barcelona 2015 -> 11e
Monaco 2015 -> daar hebben we het niet meer over![]()
Nyck heeft ook technische problemen gehad, o.a. een FP3 gemist daardoor.quote:Op maandag 1 mei 2023 14:12 schreef DjVero het volgende:
[..]
Ja, ehh, weggezet tegen zijn teamgenoot Sainz:
Albert Park 2015 -> 9e
Maleisië 2015 -> 8e (in z'n tweede race Sainz al verslagen die ik hoger inschat dan Yuki)
China 2015 -> 13e
Bahrein 2015 -> DNF
Barcelona 2015 -> 9e
Monaco 2015 -> 10e
En hoeveel van Verstappens DNF's waren fouten tegenover technisch malheur?
Er zijn maar 20 stoeltjes in de F1 dus er zijn honderden coureurs die de F1 niet halen maar wel goed genoeg zijn.quote:De Vries zal ongetwijfeld wel iets kunnen, maar er is net zo goed een hele duidelijke reden aan te wijzen waarom hij pas op z'n 28e de formule 1 betrad. Dat is wat we nu vooral zien...
Hoe dan ook, bij Nyck moet er een tandje bij want op deze manier krijgt hij geen stoeltje volgend jaar.quote:Op maandag 1 mei 2023 13:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nyck als rookie:
Monza 2022 -> 9e
Jeddah 2023 -> 14e
Max in z'n rookie jaar:
Albert Park 2015 -> DNF
Maleisië 2015 -> 7e
China 2015 -> DNF
Bachrein 2015 -> DNF
Barcelona 2015 -> 11e
Uiteraard, hij zal moeten presteren.quote:Op maandag 1 mei 2023 14:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hoe dan ook, bij Nyck moet er een tandje bij want op deze manier krijgt hij geen stoeltje volgend jaar.
Een coureur die in seizoen 2020/2021 formule E kampioen werd, kan ik niet echt een rookie meer noemen, zelfs niet naar formule 1 maatstaven. De meeste circuits zijn hem bekend, de valkuilen veelal ook, daarnaast is hij al wat ouder (wat wellicht niet heel veel zegt, maar ik ga er toch een beetje vanuit dat een oudere coureur wat betere inschattingen weet te maken).quote:Op maandag 1 mei 2023 13:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nyck als rookie:
Monza 2022 -> 9e
Jeddah 2023 -> 14e
Max in z'n rookie jaar:
Albert Park 2015 -> DNF
Maleisië 2015 -> 7e
China 2015 -> DNF
Bachrein 2015 -> DNF
Barcelona 2015 -> 11e
Er waren er genoeg die meerdere keren de muur raakten afgelopen weekend. De Vries had de pech dat het tikje in de race net iets te hard was. Maar Stroll en Sainz (dacht ik) raakten in diezelfde race de muur op dezelfde plek. Die hebben er vaker geracet, De Vries niet.quote:Op maandag 1 mei 2023 13:42 schreef DjVero het volgende:
[..]
Twee crashes in één race. Twee! Zelfs Maldonado deed dat nog beter.Aan het eind van het jaar is hij weg. En terecht. En tuurlijk is het makkelijk roepen, ik kan moeilijk plaatsnemen in die auto's hea
![]()
Ook wel pech dat uitgerekend dit weekend Tsunoda het een keer voor elkaar krijgt om constant te presteren met een top-10 kwalificatie en een punt in de race.quote:Op maandag 1 mei 2023 17:30 schreef Perox het volgende:
Nyck mag nog wel eventjes het voordeel van de twijfel krijgen wat mij betreft. Na de zomerstop moet het wel stabieler worden. Hij rijdt ook niet met een makkelijk pakket, maar Yuki dus ook niet. Moet ie gewoon kunnen bijhouden.
Hij heeft er toch wel geredenquote:Op maandag 1 mei 2023 17:45 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Er waren er genoeg die meerdere keren de muur raakten afgelopen weekend. De Vries had de pech dat het tikje in de race net iets te hard was. Maar Stroll en Sainz (dacht ik) raakten in diezelfde race de muur op dezelfde plek. Die hebben er vaker geracet, De Vries niet.
Hou alsjeblieft op met deze belachelijke vergelijking. Max zat in zijn debuutrace in de punten, maar toen kwam motorplof. Maleisië was p6 quali, p7 finish. Briljant voor een 2e race voor iemand zonder rijbewijs.quote:Op maandag 1 mei 2023 13:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nyck als rookie:
Monza 2022 -> 9e
Jeddah 2023 -> 14e
Max in z'n rookie jaar:
Albert Park 2015 -> DNF
Maleisië 2015 -> 7e
China 2015 -> DNF
Bachrein 2015 -> DNF
Barcelona 2015 -> 11e
Ze zeiden van niet dit weekend, maar ja, de F2 heeft er toen ook al gereden. My bad.quote:
Het is ook een non discussie maar ze moeten wat, Verstappen is overal goed, neemt niet weg dat Perez het gewoon goed gedaan heeft afgelopen weekend.quote:Op donderdag 4 mei 2023 00:39 schreef Nober het volgende:
[..]
Monaco, Azerbeidzjan, Canada, Australië
Max is dus minstens net zo goed op stratencircuits.
Je kunt moeilijk als media nu al zeggen 'Perez kan alleen aardig rijden op stratencircuits dus Max is eigenlijk al kampioen', dat levert geen kliks op.quote:Op donderdag 4 mei 2023 08:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is ook een non discussie maar ze moeten wat, Verstappen is overal goed, neemt niet weg dat Perez het gewoon goed gedaan heeft afgelopen weekend.
Bij alle wins van Perez in zijn Red Bull periode lag ook nog iets van pech van Verstappen aan ten grondslag, neemt overigens verder niet weg dat Perez inderdaad een (bijna) gelijkwaardige pace heeft als Max op dit soort circuits:quote:Op donderdag 4 mei 2023 00:39 schreef Nober het volgende:
[..]
Monaco, Azerbeidzjan, Canada, Australië
Max is dus minstens net zo goed op stratencircuits.
Dan kunnen ze morse code gebruikenquote:Op maandag 1 mei 2023 09:27 schreef nixxx het volgende:
[..]
Volgende FIA directive, elke auto moet een claxon geïnstalleerd hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |