En kreeg geen tijd om het goed te maken.quote:
Heb het idee dat hij dat wel van plan wasquote:Op zaterdag 29 april 2023 10:44 schreef Gremen het volgende:
De vries is echt een sukkel. Zet dan eerst iig een tijd neer.
Zelfde als gisteren
Dat deed hij. Was alleen niet snel genoegquote:Op zaterdag 29 april 2023 10:44 schreef Gremen het volgende:
De vries is echt een sukkel. Zet dan eerst iig een tijd neer.
Zelfde als gisteren
Zoals een staande start na een rode vlag aan het einde van de race?quote:Op zaterdag 29 april 2023 10:45 schreef Starflyer het volgende:
[..]
En kreeg geen tijd om het goed te maken.
Ze zouden hetzelfde moeten doen als in de IndyCar. Bij een rode vlag met te weinig tijd nog een vliegende ronde om je tijd te verbeteren.
Dat doen ze niet in de IndyCarquote:Op zaterdag 29 april 2023 10:45 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Zoals een staande start na een rode vlag aan het einde van de race?
De F1 had ook ooit one lap qualifying. Kwamen ze allemaal een voor een voor een ronde de baan op. Niks mis mee.quote:Op zaterdag 29 april 2023 10:45 schreef Starflyer het volgende:
[..]
En kreeg geen tijd om het goed te maken.
Ze zouden hetzelfde moeten doen als in de IndyCar. Bij een rode vlag met te weinig tijd nog een vliegende ronde om je tijd te verbeteren.
Als ik hun was, zou ik me lekker afmelden voor de sprint race.quote:Op zaterdag 29 april 2023 10:47 schreef xzaz het volgende:
Max heeft wel gelijk
Dit is gewoon kut voor williams. Nog voor de race en je hebt niks.
Ik heb hier meer moeite mee dan met die staande start van vorige race.quote:Op zaterdag 29 april 2023 10:45 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Zoals een staande start na een rode vlag aan het einde van de race?
Mag dat?quote:Op zaterdag 29 april 2023 10:48 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Als ik hun was, zou ik me lekker afmelden voor de sprint race.
En punten weggeven? Neuh.quote:Op zaterdag 29 april 2023 10:48 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
gewoon het normale programma volgen. Dus tijdens de sprint race doen alsof het tweede vrije training is.quote:Op zaterdag 29 april 2023 10:48 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Daardoor mist hij downforce. En moet hij eigenlijk eerder remmen, wat hij niet deed.quote:
Dat is wat anders hahaquote:Op zaterdag 29 april 2023 10:49 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Gewoon de auto niet op tijd repareren.
tja hij zat al in de top15 dus dit was niet echt nodigquote:Op zaterdag 29 april 2023 10:49 schreef heywoodu het volgende:
"Hij had hem sowieso niet in de muur moeten gooien."
We danken de heer Van der Garde voor de scherpe analyse.
Stukje emotieregulatiequote:Op zaterdag 29 april 2023 10:50 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Wat heeft een psycholoog te maken met een beetje gevloek?
Er is een reden waarom dat snel weer afgeschaft werdquote:Op zaterdag 29 april 2023 10:48 schreef Nober het volgende:
[..]
De F1 had ook ooit one lap qualifying. Kwamen ze allemaal een voor een voor een ronde de baan op. Niks mis mee.
Kunnen ze gewoon weer invoeren voor stratencircuits.
Oh bedoel je Williams? Ik dacht dat je het over Max hadquote:
Want?quote:Op zaterdag 29 april 2023 10:50 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
Hopelijk nooit weer dit format.
Helaas, nog 5 te gaan...quote:Op zaterdag 29 april 2023 10:50 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
Amerikanen willen spektakel dus wij krijgen sprntraces.quote:Op zaterdag 29 april 2023 10:50 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
Je zit naar de zoveelste rode vlag te kijken.quote:Op zaterdag 29 april 2023 10:52 schreef Weltschmerz het volgende:
Waar zit ik nu naar te kijken? Een speciaal kwalificatieformat voor de sprintrace van vanmiddag, want de kwali voor de race was gisteren?
NIEMAND snapt het meerquote:Op zaterdag 29 april 2023 10:52 schreef Weltschmerz het volgende:
Waar zit ik nu naar te kijken? Een speciaal kwalificatieformat voor de sprintrace van vanmiddag, want de kwali voor de race was gisteren?
Jup.quote:Op zaterdag 29 april 2023 10:52 schreef Weltschmerz het volgende:
Hoezo, het is toch vrij duidelijk allemaal?quote:
Antwoord van de FIA op jouw vraag: oh je vind dit raar? dan schaffen we de Q van de vrijdag ook afquote:Op zaterdag 29 april 2023 10:52 schreef Weltschmerz het volgende:
Heel simpel, de zaterdag staat op zichzelf. Dan is opeens alles duidelijk, tenzij je echt heel dom bent.quote:
Inderdaad beter heel houden voor de race waar ze.... eeeh... ook geen punten halen.quote:Op zaterdag 29 april 2023 10:51 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Oh bedoel je Williams? Ik dacht dat je het over Max had
Nee inderdaad, teams als Williams, Haas, AT maken toch geen kans op punten, die kunnen beter het spul heel houden ja
Dit staat echt niet op zichzelfquote:Op zaterdag 29 april 2023 10:53 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Heel simpel, de zaterdag staat op zichzelf. Dan is opeens alles duidelijk, tenzij je echt heel dom bent.
Het gaat niet eens zozeer om spektakel maar meer kijkers. Dat levert meer geld op. Zowel voor Liberty als de teams. Daarom stemmen die ook voor.quote:Op zaterdag 29 april 2023 10:52 schreef wdn het volgende:
[..]
Amerikanen willen spektakel dus wij krijgen sprntraces.
en ... dit gaat de norm worden.
Op dit circuit is het sowieso niet wat nee.quote:Op zaterdag 29 april 2023 10:50 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
Te veel sessies waar wat vanaf hangt. Je merkt dat vooral rookiesquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fijn dat je in zin 2 zelf al het antwoord geeft op de vraag in zin 2quote:Op zaterdag 29 april 2023 10:52 schreef Weltschmerz het volgende:
Nee, ze willen juist meer van wat nét leuk genoeg is om reclameblokken mee te pikken en evt een abbo te betalen. Groot spektakel, iets heel erg boeiends en spannends is commercieel niet interessant.quote:Op zaterdag 29 april 2023 10:52 schreef wdn het volgende:
[..]
Amerikanen willen spektakel dus wij krijgen sprntraces.
en ... dit gaat de norm worden.
Ik welquote:
Baku is niet de beste plek om een sprintrace te houden, nee.quote:
Ja.quote:Op zaterdag 29 april 2023 10:56 schreef Adames het volgende:
Zou leclerc vanmiddag al motorplof krijgen, of morgen pas?
Morgen zijn er meer punten te verliezen, dus ik denk morgenquote:Op zaterdag 29 april 2023 10:56 schreef Adames het volgende:
Zou leclerc vanmiddag al motorplof krijgen, of morgen pas?
Niet in zijn sectorquote:
Er is nog steeds maar 1 sprintrace.quote:Op zaterdag 29 april 2023 11:00 schreef plesner het volgende:
Wat een gedrocht van een format dit, gaat helemaal nergens over hopelijk stappen ze er snel vanaf. Die van vorig jaar met 1 sprintrace was nog wel prima, maar dit is een clownfiesta
ochja, als hij zijn auto niet in de muur had gezet dan was het nooit doorgegaan naar SQ2quote:
Nee Sainz was verkeerd geredenquote:
Leclerc mag wat mij betreft gewoon zijn deel op zich nemenquote:Op zaterdag 29 april 2023 11:03 schreef Sked het volgende:
Kan Sainz niet even alle Ferrariflops doen dit weekend?
Charlie mag wel 1e of 2e wordenquote:Op zaterdag 29 april 2023 11:03 schreef Sked het volgende:
Kan Sainz niet even alle Ferrariflops doen dit weekend?
wat ik er van begrepen heb: ja kloptquote:Op zaterdag 29 april 2023 11:04 schreef Tijn het volgende:
Norris lijkt wel door te gaan naar Q3. Maar mag straks niet naar buiten omdat-ie geen nieuwe softs meer heeft?
Dit inderdaad. Die heeft hij gisteren al allemaal gebruikt.quote:Op zaterdag 29 april 2023 11:04 schreef Tijn het volgende:
Norris lijkt wel door te gaan naar Q3. Maar mag straks niet naar buiten omdat-ie geen nieuwe softs meer heeft?
Hij had te weinig tijd om het te verklotenquote:
Raarrrrquote:Op zaterdag 29 april 2023 11:06 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Die heeft hij gisteren al allemaal gebruikt.
Hij krijgt toch een extra setje?quote:Op zaterdag 29 april 2023 11:06 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Die heeft hij gisteren al allemaal gebruikt.
Hamilton 8 time world championquote:Op zaterdag 29 april 2023 11:09 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
Wat staat er op? heb het gemist.
Massa moet niet zo janken, want in datzelfde jaar werd Hamilton ook bestolen van een overwinning in Spa.quote:
Pretparkgenotquote:Op zaterdag 29 april 2023 11:13 schreef heywoodu het volgende:
Flikkert op met de beslissende ronde met dat vage schuddende kutbeeld vanaf de helm
Hoe ver loop jij achter?quote:
veel blijkbaarquote:
Nee, niet voor SQ3.quote:
en dat zonder bal er tussen inquote:
Weinig gripquote:Op zaterdag 29 april 2023 11:15 schreef Peterselieman het volgende:
Max maakte veel foutjes in sector 2
tjonge jongequote:
Denk het niet, ziet er uit als een nieuwe neus en gaan.quote:Op zaterdag 29 april 2023 11:20 schreef Nizno het volgende:
schade genoeg om de sprint van vanmiddag dwars te zitten?
jammerquote:Op zaterdag 29 april 2023 11:21 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Denk het niet, ziet er uit als een nieuwe neus en gaan.
Maakt het wel leuker, alleen maar vanaf P1 wegrijden om eerste te worden is ook geen bal aan. Krijg je zo'n Hamilton idee.quote:Op zaterdag 29 april 2023 11:20 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Kwalificeren op stratencircuits blijft echt een dingetje voor Max..
Yup. Ook zo maf dat Sargeant dan wel door was naar SQ2, terwijl ie z'n auto in de muur had gezet.quote:Op zaterdag 29 april 2023 11:20 schreef Starflyer het volgende:
Ook hiervoor mogen ze wel een regel overnemen uit de IndyCar. Bij het veroorzaken van geel je snelste ronde kwijt.
Nu was Sainz het slachtoffer
Omdat de Britse pers zoveel lawaai maakte over zijn illegale move?quote:Op zaterdag 29 april 2023 11:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Massa moet niet zo janken, want in datzelfde jaar werd Hamilton ook bestolen van een overwinning in Spa.
In de IndyCar kan dat ook niet. Bij rood ben je je twee snelste ronden kwijt en ga je niet door naar de volgende sessie.quote:Op zaterdag 29 april 2023 11:21 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Yup. Ook zo maf dat Sargeant dan wel door was naar SQ2, terwijl ie z'n auto in de muur had gezet.
Eens !quote:Op zaterdag 29 april 2023 11:20 schreef Starflyer het volgende:
Ook hiervoor mogen ze wel een regel overnemen uit de IndyCar. Bij het veroorzaken van geel je snelste ronde kwijt.
Nu was Sainz het slachtoffer
Heb het idee dat hij sinds die Monaco crashes in het begin van zijn carrière altijd wat marge overhoudt. Op zich verstandig natuurlijk, maar het valt echt op. Heb ook niet het idee dat Perez nou zoveel beter is op stratencircuits, maar Max juist wat minder risico neemt. Doet hij dat wel, zoals in Jeddah 2021 dan ligt een fout ook zo weer op de loer.quote:Op zaterdag 29 april 2023 11:21 schreef PS. het volgende:
[..]
Maakt het wel leuker, alleen maar vanaf P1 wegrijden om eerste te worden is ook geen bal aan. Krijg je zo'n Hamilton idee.
Die tweede was niets mis mee op dat moment. Werd pas een race later in de regels gezet dat je een bocht moet wachten om opnieuw in te halen nadat je je plek hebt teruggegeven.quote:Op zaterdag 29 april 2023 11:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Omdat de Britse pers zoveel lawaai maakte over zijn illegale move?
Max neemt geen enkel risico.quote:Op zaterdag 29 april 2023 11:20 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
sowieso gaf max aan tijdens dit gesprint niet veel risico te nemenquote:Op zaterdag 29 april 2023 11:25 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Heb het idee dat hij sinds die Monaco crashes in het begin van zijn carrière altijd wat marge overhoudt. Op zich verstandig natuurlijk, maar het valt echt op. Heb ook niet het idee dat Perez nou zoveel beter is op stratencircuits, maar Max juist wat minder risico neemt. Doet hij dat wel, zoals in Jeddah 2021 dan ligt een fout ook zo weer op de loer.
Gewoon de racewinnaar schorsenquote:Op zaterdag 29 april 2023 11:26 schreef spectrumanalyser het volgende:
FIA blijft net zo lang het format veranderen totdat er elke race een andere winnaar uit komt.
denk eerder tot de sport aantrekkelijk genoeg is voor alle Amerikanen en er vrijwel geen Europeaan meer van genietquote:Op zaterdag 29 april 2023 11:26 schreef spectrumanalyser het volgende:
FIA blijft net zo lang het format veranderen totdat er elke race een andere winnaar uit komt.
Kunnen ze beter de banden weer maken zoals in begin 2012.quote:Op zaterdag 29 april 2023 11:26 schreef spectrumanalyser het volgende:
FIA is de overkoepelende organisatie en niet de eigenaar.quote:Op zaterdag 29 april 2023 11:26 schreef spectrumanalyser het volgende:
strafgewicht?quote:Op zaterdag 29 april 2023 11:26 schreef spectrumanalyser het volgende:
Voor elk WK-punt een kilo gewicht erbij.quote:
Einde tijdperk?quote:Op zaterdag 29 april 2023 11:20 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Officieel wel, maar ze hebben de commerciële rechten voor 100 jaar verhuurd (nu aan Liberty).quote:Op zaterdag 29 april 2023 11:28 schreef Nober het volgende:
[..]
FIA is de overkoepelende organisatie en niet de eigenaar.
Wel zullen het nooit, maar dan ook nooit vergetenquote:Op zaterdag 29 april 2023 11:24 schreef Nober het volgende:
De allereerste sprint shootout.
[ afbeelding ]
Hij gaf de plek gewoon niet terug. Maar toen kwam de schuimbekkende Britse pers het niet begrijpen en werd er een rel gemaakt uit een voordehandliggende beslissing.quote:Op zaterdag 29 april 2023 11:25 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Die tweede was niets mis mee op dat moment. Werd pas een race later in de regels gezet dat je een bocht moet wachten om opnieuw in te halen nadat je je plek hebt teruggegeven.
Dat deed hij wel. Maar haalde daarna meteen weer in. Volstrekt legaal volgens de toen geldende regels. Die werden pas een race later aangepast.quote:Op zaterdag 29 april 2023 11:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hij gaf de plek gewoon niet terug. Maar toen kwam de schuimbekkende Britse pers het niet begrijpen en werd er een rel gemaakt uit een voordehandliggende beslissing.
Commentatoren bij F1TV duidelijk instructies gekregen. Hadden broekje op de enkels en konden niet stoppen met zeggen hoe geweldig het allemaal was.quote:Op zaterdag 29 april 2023 11:00 schreef plesner het volgende:
Wat een gedrocht van een format dit, gaat helemaal nergens over hopelijk stappen ze er snel vanaf. Die van vorig jaar met 1 sprintrace was nog wel prima, maar dit is een clownfiesta
Dat viel wel op inderdaad.quote:Op zaterdag 29 april 2023 11:35 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Commentatoren bij F1TV duidelijk instructies gekregen. Hadden broekje op de enkels en konden niet stoppen met zeggen hoe geweldig het allemaal was.
Discussie was toen wel de lasting advantage. Dat is dan niet volstrekt legaal, maar al voer voor discussie. Week erna is het verduidelijkt.quote:Op zaterdag 29 april 2023 11:35 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat deed hij wel. Maar haalde daarna meteen weer in. Volstrekt legaal volgens de toen geldende regels.
Hij zat er voor de bocht vlak achter en na de bocht vlak achter. Welke advantage?quote:Op zaterdag 29 april 2023 11:37 schreef Adames het volgende:
[..]
Discussie was toen wel de lasting advantage. Dat is dan niet volstrekt legaal, maar al voer voor discussie. Week erna is het verduidelijkt.
Viaplay net zoquote:Op zaterdag 29 april 2023 11:35 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Commentatoren bij F1TV duidelijk instructies gekregen. Hadden broekje op de enkels en konden niet stoppen met zeggen hoe geweldig het allemaal was.
Vooral Giedo. Die vond het fantastischquote:
Nouja, ik kan snappen dat ze liever dit verslaggeven dan een fp.quote:Op zaterdag 29 april 2023 11:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Vooral Giedo. Die vond het fantastisch
Volgende week Miami wordt natuurlijk ook weer alles geweldig, superb, fantastische setting, top om hier te racen en bla bla bla.quote:Op zaterdag 29 april 2023 11:35 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Iedere race gewoon de omgekeerde finishvolgorde van de race ervoor, dan hebben we helemaal geen saaie kwallis of domme sprint shootouts meer nodigquote:
Waarschijnlijk ook nog gemaakt door een kunstenaar (lees, iemand die er een paar spatten verf op sodemietert.)quote:
Ondanks mislukte inhaalpoging een betere positie hebben. Het was een advantage door het oprekken van de regels. Wedstrijdleiding ging er niet in mee en gaf toen een standaardstraf die toen een stuk hoger lagen dan de 5 sec van nu.quote:Op zaterdag 29 april 2023 11:38 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Hij zat er voor de bocht vlak achter en na de bocht vlak achter. Welke advantage?
gewoon het kind van een medewerker laten spetteren en dan melden dat het van een nieuwe Banksy ofzo isquote:Op zaterdag 29 april 2023 12:01 schreef PS. het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ook nog gemaakt door een kunstenaar (lees, iemand die er een paar spatten verf op sodemietert.)
Zal alsnog wel een duur petje zijn daardoor.
als je dat van reddit af moet halen kun je ook je best doen en hier terug lezenquote:
Op zich zou een sprint in tegengestelde richting voor sommige circuits nog wel goed zijn ook. Heb je toch een andere race dan op zondag. Alleen moet je dan iets met de parc ferme.quote:Op zaterdag 29 april 2023 12:04 schreef spectrumanalyser het volgende:
er gaan geruchten dat bij het volgende format de coureurs ook een ronde in tegengestelde richting moeten rijden.
tevens komt er een circuit waarbij de baan middels een kruising over elkaar gaat. Dit, om te voldoen aan de wensen van de Amerikaanse kijkers.
Ik weet niet meer precies maar volgens mij moest je de advantage teruggeven, wat meestal neerkwam op een plek teruggeven. Dat laatste deed hij technisch gesproken, het eerste niet. Anyway, het was een allezins verdedigbare beslissing maar in een hysterische vlaag van Brits chauvinisme brak de hel los en ging elke nuance of perspectief het raam uit.quote:Op zaterdag 29 april 2023 11:35 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat deed hij wel. Maar haalde daarna meteen weer in. Volstrekt legaal volgens de toen geldende regels. Die werden pas een race later aangepast.
Ja, alleen bij dit nieuwe format rijden de autos in beide richtingen tegelijk op de baan. Het is een verzoek van de Amerikaanse kijkers.quote:Op zaterdag 29 april 2023 12:09 schreef Adames het volgende:
[..]
Op zich zou een sprint in tegengestelde richting voor sommige circuits nog wel goed zijn ook. Heb je toch een andere race dan op zondag. Alleen moet je dan iets met de parc ferme.
ow koel, de laatste 9 gaan kloksgewijs en de eerste 11 tegen de klok in.quote:Op zaterdag 29 april 2023 12:10 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Ja, alleen bij dit nieuwe format rijden de autos in beide richtingen tegelijk op de baan. Het is een verzoek van de Amerikaanse kijkers.
Daar staan plaatjes, hier alleen tekst.quote:Op zaterdag 29 april 2023 12:07 schreef Nizno het volgende:
[..]
als je dat van reddit af moet halen kun je ook je best doen en hier terug lezen
Volgend jaar ligt er een rotonde op het lange rechte stuk in Baku, halverwege, ze zijn er nog niet of het ook een turborotonde wordt.quote:Op zaterdag 29 april 2023 12:04 schreef spectrumanalyser het volgende:
er gaan geruchten dat bij het volgende format de coureurs ook een ronde in tegengestelde richting moeten rijden.
tevens komt er een circuit waarbij de baan middels een kruising over elkaar gaat. Dit, om te voldoen aan de wensen van de Amerikaanse kijkers.
quote:Op zaterdag 29 april 2023 11:24 schreef Nober het volgende:
De allereerste sprint shootout.
[ afbeelding ]
leugenaarquote:Op zaterdag 29 april 2023 12:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Daar staan plaatjes, hier alleen tekst.
Destruction Derby op de vrijdag.quote:Op zaterdag 29 april 2023 12:04 schreef spectrumanalyser het volgende:
Is wel een stuk leuker om te analyseren dan de vrije trainingen, lijkt me (daar valt meestal niet zoveel te analyseren)quote:Op zaterdag 29 april 2023 11:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Vooral Giedo. Die vond het fantastisch
Vrije trainingen zijn juist bij uitstek de sessies waar alles te analyseren is. Zo'n roulette als deze flopshow is niets meer dan dat, een roulette.quote:Op zaterdag 29 april 2023 12:22 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Is wel een stuk leuker om te analyseren dan de vrije trainingen, lijkt me (daar valt meestal niet zoveel te analyseren)
Ah, snap ik.quote:Op zaterdag 29 april 2023 12:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hij zag Gordon langs de baan staan en schrok daar van
Je hebt het niet eens gezien!quote:Op zaterdag 29 april 2023 12:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vrije trainingen zijn juist bij uitstek de sessies waar alles te analyseren is. Zo'n roulette als deze flopshow is niets meer dan dat, een roulette.
Dat is wel lachenquote:Op zaterdag 29 april 2023 12:10 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Ja, alleen bij dit nieuwe format rijden de autos in beide richtingen tegelijk op de baan. Het is een verzoek van de Amerikaanse kijkers.
Ik kan wel teruglezen en de live reacties gebruiken om een goede indruk te krijgen van hoe het wasquote:
Als het discutabel is, dan zou ik het voordeel aan de coureur laten, zeker nadat Raikkonen alsnog uitgevallen was. Dat de regels daarna aangepast/verduidelijkt werden is verder prima.quote:Op zaterdag 29 april 2023 12:02 schreef Adames het volgende:
[..]
Ondanks mislukte inhaalpoging een betere positie hebben. Het was een advantage door het oprekken van de regels. Wedstrijdleiding ging er niet in mee en gaf toen een standaardstraf die toen een stuk hoger lagen dan de 5 sec van nu.
Het is sterk overdreven en van mij hadden ze het ook bij de wijziging van een week erna mogen laten, maar de straf valt nog net te verdedigen.
quote:Op zaterdag 29 april 2023 12:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hij zag Gordon langs de baan staan en schrok daar van
Suzuka bestaat al hoorquote:Op zaterdag 29 april 2023 12:04 schreef spectrumanalyser het volgende:
Wat mij betreft had het niet gehoeven, maar je kunt er in ieder geval meer conclusies uit trekken dan bij een vrije training waarbij je niet weet met welk doel ze reden. Nu weet je in ieder geval dat ze wel de grens opzoeken (en dat lijkt me voor een analist dus leuker dan een vrije training)quote:Op zaterdag 29 april 2023 12:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik kan wel teruglezen en de live reacties gebruiken om een goede indruk te krijgen van hoe het was
Vrije trainingen geven vooraf wel een goede indruk van wie waar staat op kwalificatiepace, racepace en slijtage. Je moet gewoon iets dieper graven.quote:Op zaterdag 29 april 2023 12:45 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Wat mij betreft had het niet gehoeven, maar je kunt er in ieder geval meer conclusies uit trekken dan bij een vrije training waarbij je niet weet met welk doel ze reden. Nu weet je in ieder geval dat ze wel de grens opzoeken (en dat lijkt me voor een analist dus leuker dan een vrije training)
Wat was de overtreding?quote:Op zaterdag 29 april 2023 13:13 schreef Starflyer het volgende:
Ocon mag beide races vanuit de pitstraat starten vanwege het overtreden van de parc fermé regels.
Nog niet bekend maar waarschijnlijk setup veranderingen.quote:
Thanks!quote:Op zaterdag 29 april 2023 13:16 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Nog niet bekend maar waarschijnlijk setup veranderingen.
https://racingnews365.com(...)t-lane-start-penalty
Omdat hij kampioen moet worden. Dan moet je wel veel races uit rijden en minder risico’s nemen.quote:Op zaterdag 29 april 2023 13:42 schreef Donderkonijn het volgende:
Ik snap Max wel maar ik ben geen fan van de voorzichtige Max. Ik vond het leuker als die weer eens dingen deed die eigenlijk niemand voor mogelijk hield, zoals inhalen buitenom in blanchimont etc. Je ziet hem nu minder dingen doen waar je eens goed voor gaat zitten.
Te veel schade?quote:
Ik heb ergere crashes gezien in VT3 waarbij de auto gewoon weer heel was in de kwalificatie. Williams weet dat het het niet waard is en heeft een uitstekend excuus.quote:Op zaterdag 29 april 2023 13:50 schreef Jane het volgende:
[..]
Te veel schade?
Ja, zie je, daar heb je het al. Leuk voor Williams, maar niet heus.
Ik heb het gevoel dat men (internationaal) hoopt dat het hele sprintconcept ervoor gaat zorgen dat dit juist de topteams, en met name Red Bull, zal overkomen en dat de boel dan - kunstmatig - een beetje opgeschud wordt.
Maar je zult zien dat juist de wat zwakkere teams vaker het slachtoffer zullen zijn. Omdat die meer op de limiet moeten rijden en wellicht ook minder mogelijkheden hebben om schade heel snel weer te herstellen.
Men hoopt Max (of wie er dan ook domineert) te naaien, maar Sargeant (in dit geval) wordt het slachtoffer. En in het algemeen zal het meestal zo uitpakken.
Denk niet dat dat de achterliggende reden is, ze willen "gewoon" meer actie zien op de baan gedurende het weekendquote:Op zaterdag 29 april 2023 13:50 schreef Jane het volgende:
[..]
Te veel schade?
Ja, zie je, daar heb je het al. Leuk voor Williams, maar niet heus.
Ik heb het gevoel dat men (internationaal) hoopt dat het hele sprintconcept ervoor gaat zorgen dat dit juist de topteams, en met name Red Bull, zal overkomen en dat de boel dan - kunstmatig - een beetje opgeschud wordt.
Maar je zult zien dat juist de wat zwakkere teams vaker het slachtoffer zullen zijn. Omdat die meer op de limiet moeten rijden en wellicht ook minder mogelijkheden hebben om schade heel snel weer te herstellen.
Men hoopt Max (of wie er dan ook domineert) te naaien, maar Sargeant (in dit geval) wordt het slachtoffer. En in het algemeen zal het meestal zo uitpakken.
Dat zal ook nog meespelen, idd.quote:Op zaterdag 29 april 2023 13:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb ergere crashes gezien in VT3 waarbij de auto gewoon weer heel was in de kwalificatie. Williams weet dat het het niet waard is en heeft een uitstekend excuus.
Maar dat klopt dan toch met de conclusie dat het leuker was om naar de Max te kijken in 2021 en daarvoor? Dat het logisch is dat hij het op deze manier doet, is iets anders.quote:Op zaterdag 29 april 2023 13:47 schreef Questular het volgende:
[..]
Omdat hij kampioen moet worden. Dan moet je wel veel races uit rijden en minder risico’s nemen.
En het dagjesvolk vond het prachtig.quote:Op zaterdag 29 april 2023 13:51 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Denk niet dat dat de achterliggende reden is, ze willen "gewoon" meer actie zien op de baan gedurende het weekend
In dit geval had ik het niet zozeer over Liberty of de FIA, maar internationale fans die dit concept toejuichen (wat er niet zo heel veel zijn, is mijn indruk). Ik heb wel comments gelezen van mensen die vooral de hoop uitspraken dat dit voor andere winnaars zou zorgen. Wat misschien wel begrijpelijk is als je geen RB fan bent, maar mijn punt is dus dat het waarschijnlijker is dat de mindere teams iets dergelijks overkomt.quote:Op zaterdag 29 april 2023 13:51 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Denk niet dat dat de achterliggende reden is, ze willen "gewoon" meer actie zien op de baan gedurende het weekend
Het is niet prachtig, maar wel leuker dan een FP.quote:Op zaterdag 29 april 2023 13:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En het dagjesvolk vond het prachtig.
Echt overal op het internet vindt men dit maar niets of snapt men er de ballen van. Het is echt totaal geen succes.quote:Op zaterdag 29 april 2023 13:56 schreef Jane het volgende:
[..]
In dit geval had ik het niet zozeer over Liberty of de FIA, maar internationale fans die dit concept toejuichen (wat er niet zo heel veel zijn, is mijn indruk). Ik heb wel comments gelezen van mensen die vooral de hoop uitspraken dat dit voor andere winnaars zou zorgen. Wat misschien wel begrijpelijk is als je geen RB fan bent, maar mijn punt is dus dat het waarschijnlijker is dat de mindere teams iets dergelijks overkomt.
Ben ik de enige die best graag naar de trainingen kijkt en de bijbehorende analyses hoort?quote:Op zaterdag 29 april 2023 13:57 schreef Sked het volgende:
[..]
Het is niet prachtig, maar wel leuker dan een FP.
Kan mij het nou verrotten wat ze op vrijdag doen. Ik ben aan het werk.quote:Op zaterdag 29 april 2023 13:57 schreef Sked het volgende:
[..]
Het is niet prachtig, maar wel leuker dan een FP.
Trainingen zijn perfect om naar te luisteren tijdens werkquote:Op zaterdag 29 april 2023 13:59 schreef Jane het volgende:
[..]
Ben ik de enige die best graag naar de trainingen kijkt en de bijbehorende analyses hoort?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |