Hoi! Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik heb een link naar dit topic gepost in:quote:Op vrijdag 28 april 2023 11:01 schreef Piet200 het volgende:
Iemand ervaring met een degelijke fiets of fietsdrager voor het bezorgen van post?
Mijn dochter doet dit sinds enige tijd en haar fiets valt langzaam uit elkaar. Afgelopen week besloot de bagagedrager zich in 2-en te splitsen.
Ik stuitte op dit bericht, maar kennelijk hebben ze daar vanaf gezien. overigens vind ik het vreemd dat ze zelf geen fietsen ter beschikking stellen.
https://www.ad.nl/economi(...)n-bezorgen~a989edcd/
Dank je wel. hopelijk zijn er wat ervaringsdeskundigen die zijn/haar licht hierover willen laten schijnen.quote:Op vrijdag 28 april 2023 11:15 schreef Viv het volgende:
[..]
Hoi! Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik heb een link naar dit topic gepost in:
WGR / [Centraal] PostNL medewerkerstopic #319 Waar blijven de nieuwe broeken
Drie van de vier fietsen zijn een damesmodel (of ze noemen het zelf unisex) dus zonder stang die herenfietsen hebben. Rare keuze voor een fiets die zwaar bepakt moet kunnen worden, het maakt het frame veel minder stijf en stabiel en met zware bepakking heb je kans dat je fiets gaat "shimmy-en", het stuur gaat dan enorm wiebelen, en dat wil je echt niet.quote:Op vrijdag 28 april 2023 13:50 schreef Watuntrik het volgende:
En of dit iets is?
https://www.postbike.nl/aanbiedingen
Een fiets van 1400 euro kopen zodat je post kan bezorgen. Blijf het idioot vinden dat PostNL dat niet verstrekt.quote:Op vrijdag 28 april 2023 14:03 schreef Farenji het volgende:
Ik zou een goede transportfiets kopen, ik heb goede verhalen gehoord over Azor. Bijv https://www.azor.nl/pakket/hufter-hufterproof-transport-pickup maar deze is niet echt heel goedkoop.
[..]
Drie van de vier fietsen zijn een damesmodel (of ze noemen het zelf unisex) dus zonder stang die herenfietsen hebben. Rare keuze voor een fiets die zwaar bepakt moet kunnen worden, het maakt het frame veel minder stijf en stabiel en met zware bepakking heb je kans dat je fiets gaat "shimmy-en", het stuur gaat dan enorm wiebelen, en dat wil je echt niet.
Eens. Maar goed ik heb vroeger ook jarenlang kranten bezorgd en daar moest ik ook mijn eigen fiets regelen. Ik kreeg alleen een tas.quote:Op vrijdag 28 april 2023 14:27 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Een fiets van 1400 euro kopen zodat je post kan bezorgen. Blijf het idioot vinden dat PostNL dat niet verstrekt.
ik heb jaren en jaren folders/kranten bezorgd en ook jaren bij TPG gewerkt en heb dit a ltijd gewoon gedaan op een oud barrel die ik elke keer liet repareren.quote:Op vrijdag 28 april 2023 14:34 schreef Farenji het volgende:
[..]
Eens. Maar goed ik heb vroeger ook jarenlang kranten bezorgd en daar moest ik ook mijn eigen fiets regelen. Ik kreeg alleen een tas.
Je bent beter uit met een aanhangwagentje. Kosten zo rond de 100 euro.quote:Op vrijdag 28 april 2023 11:01 schreef Piet200 het volgende:
Iemand ervaring met een degelijke fiets of fietsdrager voor het bezorgen van post?
Mijn dochter doet dit sinds enige tijd en haar fiets valt langzaam uit elkaar. Afgelopen week besloot de bagagedrager zich in 2-en te splitsen.
Ik stuitte op dit bericht, maar kennelijk hebben ze daar vanaf gezien. overigens vind ik het vreemd dat ze zelf geen fietsen ter beschikking stellen.
https://www.ad.nl/economi(...)n-bezorgen~a989edcd/
Bij het postbezorgen heb je grote fietstassen aan de bagagedrager hangen en dat maakt het (vele) op- en afstappen lastig bij een fiets met stang.quote:Op vrijdag 28 april 2023 14:03 schreef Farenji het volgende:
Drie van de vier fietsen zijn een damesmodel (of ze noemen het zelf unisex) dus zonder stang die herenfietsen hebben. Rare keuze voor een fiets die zwaar bepakt moet kunnen worden, het maakt het frame veel minder stijf en stabiel en met zware bepakking heb je kans dat je fiets gaat "shimmy-en", het stuur gaat dan enorm wiebelen, en dat wil je echt niet.
Ik heb dat allemaal niet gedaan en mijn fiets heeft 3 jaar ochtendkranten en 7 jaar bijbaan bij de post overleefd. Gewoon een fatsoenlijke fiets volstaat prima.quote:Op vrijdag 28 april 2023 12:48 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik heb het jaren als bijbaan gedaan en moest zelf mijn fiets regelen en onderhouden tegen nauwelijks een vergoeding.
Op een oud barrel van 75 euro haal je de maand inderdaad niet.
Ik heb versterkte velgen en spaken laten monteren, uiteraard op eigen kosten want dat vergoedde ze toen uiteraard niet. Nu is het nog erger dan toen.
Nu ik hem google; zo'n fiets had mijn vrouw ookquote:Op vrijdag 28 april 2023 17:51 schreef DrSauvignon het volgende:
ik had een Batavus Personal Bike - die kun je nog tweedehands scoren
sterker nog je krijgt amper 2,50 vergoeding per maand.quote:Op vrijdag 28 april 2023 14:27 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Een fiets van 1400 euro kopen zodat je post kan bezorgen. Blijf het idioot vinden dat PostNL dat niet verstrekt.
dat zijn de beste zeker de 1e modellen (alles uit een stuk)quote:Op vrijdag 28 april 2023 18:12 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Nu ik hem google; zo'n fiets had mijn vrouw ook![]()
[ afbeelding ]
Vroeger was alles beter, ook de bouwkwaliteit van fietsenquote:Op zaterdag 29 april 2023 14:29 schreef Piet200 het volgende:
@:kale_gehaktbal, Mijn dochter heeft een zeer fatsoenlijke fiets van een degelijk merk, maar deze transformeert nu in rap tempo naar iets wat straks alleen nog maar een oud barrel mag worden genoemd. Ben het niet met je eens dat gewoon een fatsoenlijke fiets volstaat.
Je dochter kan nog beter vakken fuller worden.quote:Op zaterdag 29 april 2023 14:29 schreef Piet200 het volgende:
Bedank voor jullie reacties. Ik ben i.i.g. niet de enige die het verbaast dat PostNL niet zoveel hierin betekend voor het personeel. De vergoeding is inderdaad marginaal en de schade aan de fiets (en schoenen) inmiddels significant. Niet in verhouding dus. Ze rekenen graag naar zichzelf toe en doen alsof de onkostenvergoeding toereikend is. Dit is inderdaad verre van toereikend.
@:kale_gehaktbal, Mijn dochter heeft een zeer fatsoenlijke fiets van een degelijk merk, maar deze transformeert nu in rap tempo naar iets wat straks alleen nog maar een oud barrel mag worden genoemd. Ben het niet met je eens dat gewoon een fatsoenlijke fiets volstaat.
Ik ga het advies opvolgen en een voordelige (maar wel wat zwaarder uitgevoerde) fiets van marktplaats zien te scoren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |