abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208930249
Iemand ervaring met een degelijke fiets of fietsdrager voor het bezorgen van post?
Mijn dochter doet dit sinds enige tijd en haar fiets valt langzaam uit elkaar. Afgelopen week besloot de bagagedrager zich in 2-en te splitsen.

Ik stuitte op dit bericht, maar kennelijk hebben ze daar vanaf gezien. overigens vind ik het vreemd dat ze zelf geen fietsen ter beschikking stellen.

https://www.ad.nl/economi(...)n-bezorgen~a989edcd/
  Manager PR/Moderator vrijdag 28 april 2023 @ 11:15:40 #2
269689 crew  Viv
pi_208930368
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2023 11:01 schreef Piet200 het volgende:
Iemand ervaring met een degelijke fiets of fietsdrager voor het bezorgen van post?
Mijn dochter doet dit sinds enige tijd en haar fiets valt langzaam uit elkaar. Afgelopen week besloot de bagagedrager zich in 2-en te splitsen.

Ik stuitte op dit bericht, maar kennelijk hebben ze daar vanaf gezien. overigens vind ik het vreemd dat ze zelf geen fietsen ter beschikking stellen.

Hoi! Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik heb een link naar dit topic gepost in:
WGR / [Centraal] PostNL medewerkerstopic #319 Waar blijven de nieuwe broeken
pi_208931119
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2023 11:15 schreef Viv het volgende:

[..]
Hoi! Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik heb een link naar dit topic gepost in:
WGR / [Centraal] PostNL medewerkerstopic #319 Waar blijven de nieuwe broeken
Dank je wel. hopelijk zijn er wat ervaringsdeskundigen die zijn/haar licht hierover willen laten schijnen.
  vrijdag 28 april 2023 @ 12:21:42 #4
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_208931135
Oh wow regelen ze geen fiets voor zo iemand. :')

Smerig bedrijf is het toch ook.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_208931522
Ik heb het jaren als bijbaan gedaan en moest zelf mijn fiets regelen en onderhouden tegen nauwelijks een vergoeding.
Op een oud barrel van 75 euro haal je de maand inderdaad niet.
Ik heb versterkte velgen en spaken laten monteren, uiteraard op eigen kosten want dat vergoedde ze toen uiteraard niet. Nu is het nog erger dan toen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208932185
Als ervaringsdeskundige fietser en hobby fietsmonteur kan ik je alleen maar vertellen dat een goede en veilige fiets niet goedkoop is. En dan kom je met post al snel in de categorie Travelbikes.
https://biketravel.nl/beste-reisfiets/
Die ervoor gemaakt zijn ( met zoals boven al beschreven met extra versterk velgen en naven) te bepakken en met dit extra gewicht afstanden af te leggen.

Wil je alleen en degelijke bagagedrager kom je ook in dit segment uit.
https://www.trekbikes.com(...)agagedragers/c/E317/

En of dit iets is?
https://www.postbike.nl/aanbiedingen

Ze durven 2 jaar garantie te geven... ??
pi_208932379
Ik zou een goede transportfiets kopen, ik heb goede verhalen gehoord over Azor. Bijv https://www.azor.nl/pakket/hufter-hufterproof-transport-pickup maar deze is niet echt heel goedkoop.

quote:
Drie van de vier fietsen zijn een damesmodel (of ze noemen het zelf unisex) dus zonder stang die herenfietsen hebben. Rare keuze voor een fiets die zwaar bepakt moet kunnen worden, het maakt het frame veel minder stijf en stabiel en met zware bepakking heb je kans dat je fiets gaat "shimmy-en", het stuur gaat dan enorm wiebelen, en dat wil je echt niet.
pi_208932697
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2023 14:03 schreef Farenji het volgende:
Ik zou een goede transportfiets kopen, ik heb goede verhalen gehoord over Azor. Bijv https://www.azor.nl/pakket/hufter-hufterproof-transport-pickup maar deze is niet echt heel goedkoop.
[..]
Drie van de vier fietsen zijn een damesmodel (of ze noemen het zelf unisex) dus zonder stang die herenfietsen hebben. Rare keuze voor een fiets die zwaar bepakt moet kunnen worden, het maakt het frame veel minder stijf en stabiel en met zware bepakking heb je kans dat je fiets gaat "shimmy-en", het stuur gaat dan enorm wiebelen, en dat wil je echt niet.
Een fiets van 1400 euro kopen zodat je post kan bezorgen. Blijf het idioot vinden dat PostNL dat niet verstrekt.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_208932771
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 april 2023 14:27 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Een fiets van 1400 euro kopen zodat je post kan bezorgen. Blijf het idioot vinden dat PostNL dat niet verstrekt.
Eens. Maar goed ik heb vroeger ook jarenlang kranten bezorgd en daar moest ik ook mijn eigen fiets regelen. Ik kreeg alleen een tas.
pi_208933393
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2023 14:34 schreef Farenji het volgende:

[..]
Eens. Maar goed ik heb vroeger ook jarenlang kranten bezorgd en daar moest ik ook mijn eigen fiets regelen. Ik kreeg alleen een tas.
ik heb jaren en jaren folders/kranten bezorgd en ook jaren bij TPG gewerkt en heb dit a ltijd gewoon gedaan op een oud barrel die ik elke keer liet repareren.
Je gaat toch voor een bijbaantje geen fiets van 1400 euro kopen, dan kan je net zo goed niet werken, dan hou je meer geld over.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 28 april 2023 @ 16:10:40 #11
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_208934001
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2023 11:01 schreef Piet200 het volgende:

Je bent beter uit met een aanhangwagentje. Kosten zo rond de 100 euro.
En handig voor meer dan kranten rondbrengen :)
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_208934246
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2023 14:03 schreef Farenji het volgende:
Bij het postbezorgen heb je grote fietstassen aan de bagagedrager hangen en dat maakt het (vele) op- en afstappen lastig bij een fiets met stang.
  Moderator vrijdag 28 april 2023 @ 17:05:34 #13
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_208934531
Jaren terug heeft mijn vrouw ook bij de post gewerkt, daar heeft ze haar diensten altijd gedaan met een transportfiets met 3 versnellingen die we tweedehands op marktplaats ergens gekocht hadden van iemand die hem gebruikte enkel en alleen de kinderen in een zitje naar school te kunnen brengen.

Geloof dat we er ¤ 300,- euro voor betaald hebben; al staat hij nu al jaren bij ons in de schuur te verpieteren.
Een gewone fiets overleefd het gewoon niet bij het post rondbrengen, daar zijn ze helemaal niet opgebouwd.
pi_208934723
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2023 12:48 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik heb het jaren als bijbaan gedaan en moest zelf mijn fiets regelen en onderhouden tegen nauwelijks een vergoeding.
Op een oud barrel van 75 euro haal je de maand inderdaad niet.
Ik heb versterkte velgen en spaken laten monteren, uiteraard op eigen kosten want dat vergoedde ze toen uiteraard niet. Nu is het nog erger dan toen.
Ik heb dat allemaal niet gedaan en mijn fiets heeft 3 jaar ochtendkranten en 7 jaar bijbaan bij de post overleefd. Gewoon een fatsoenlijke fiets volstaat prima.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2023 17:32:03 ]
pi_208934887
ik had een Batavus Personal Bike - die kun je nog tweedehands scoren
  Moderator vrijdag 28 april 2023 @ 18:12:28 #16
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_208935090
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2023 17:51 schreef DrSauvignon het volgende:
ik had een Batavus Personal Bike - die kun je nog tweedehands scoren
Nu ik hem google; zo'n fiets had mijn vrouw ook ^O^

pi_208936582
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 april 2023 14:27 schreef bijdehand het volgende:

[..]
sterker nog je krijgt amper 2,50 vergoeding per maand.
pi_208936640
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2023 18:12 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]
Nu ik hem google; zo'n fiets had mijn vrouw ook ^O^

[ afbeelding ]
dat zijn de beste zeker de 1e modellen (alles uit een stuk)
pi_208938573
Naast de eerdergenoemde Batavus Personal Bike is een andere relatief goedkope optie zo'n Postcodeloterijfiets. Marktplaats staat er vol mee. Vooral de Union (waarbij de bagagedrager naadloos doorloopt in het frame) is behoorlijk goed. De latere Batavus-versie iets iets minder stevig.

Verder is het inderdaad idioot dat de laagstbetaalde werknemers van PostNL zelf voor een fiets moeten zorgen, waarbij de vergoeding voor fietsreparaties vanuit PostNL maximaal (!) EUR 10,50 per maand is.

Maar zo is PostNL. Voor een smartphone moet je ook zelf zorgen, en idem dito voor stevige schoenen. Je krijgt dan wel kortingsbonnen voor max 25% (korting op Ecco en Human Nature schoenen) maar als je bedenkt dat zeker bij bezorgers met grote loopwijken 80% van de slijtage aan de schoenen van het postbezorgen komt (en hooguit 20% door privégebruik) is die korting veel te laag.

Het landelijk verstrekken van elektrische (bak)fietsen is niet helemaal van de baan, maar het gaat niet in elk gebied worden ingevoerd. PostNL kwam er namelijk tot haat schrik achter, toen zij ineens zelf moest opdraaien voor het fietsonderhoud, dat fietsreparaties best duur zijn. Vreemd genoeg heeft dit niet tot een verhoging van de fietsvergoeding geleid. In de CAO staat zelfs dat PostNL er vanuit gaat dat dat lousy tientje in de maand niet enkel kostendekkend is voor onderhoud, maar dat je zelfs genoeg geld overhoudt om eens in de zoveel jaar een nieuwe fiets te kopen.

De enige manier om dit kostendekkend te doen is een heel goedkope fiets via Marktplaats of zo te scoren, het onderhoud te beperken tot het strikt noodzakelijke, zoals banden plakken, en dit ook zoveel mogelijk zelf te doen (geen fietsenmaker inschakelen). En als de fiets op is, dit proces herhalen.

Of, zoals sommige van mijn collega's doen, wat natuurlijk niet de bedoeling is, maar alleszins begrijpelijk, gewoon zoveel mogelijk gebruik maken van de reservefietsen op het depot, en als de TC dan moeilijk doet zeggen dat je eigen fiets kapot is en je geen geld hebt voor reparatie.

Overigens zaten er aan bij plan van PostNL met die "gratis" e-bikes ook weer de nodige addertjes onder het gras. Om te beginnen kreeg je dan ineens veel minder tijd voor de wijken, omdat je met een e-bike sneller bent. Dat het e-bike plan gepaard ging met het opdoeken van kleine depots en het werken vanuit minder, hele grote, depots, waardoor de reisafstand wel ineens veel groter werd, dat negeert PostNL. Bovendien kan je in de huidige situatie na je laatste wijk naar huis, terwijl je die e-bike "van de zaak" elke dag na gebruik weer op het depot moet inleveren.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_208942804
Bedank voor jullie reacties. Ik ben i.i.g. niet de enige die het verbaast dat PostNL niet zoveel hierin betekend voor het personeel. De vergoeding is inderdaad marginaal en de schade aan de fiets (en schoenen) inmiddels significant. Niet in verhouding dus. Ze rekenen graag naar zichzelf toe en doen alsof de onkostenvergoeding toereikend is. Dit is inderdaad verre van toereikend.

@kale_gehaktbal, Mijn dochter heeft een zeer fatsoenlijke fiets van een degelijk merk, maar deze transformeert nu in rap tempo naar iets wat straks alleen nog maar een oud barrel mag worden genoemd. Ben het niet met je eens dat gewoon een fatsoenlijke fiets volstaat.

Ik ga het advies opvolgen en een voordelige (maar wel wat zwaarder uitgevoerde) fiets van marktplaats zien te scoren.
pi_208942839
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 14:29 schreef Piet200 het volgende:
@:kale_gehaktbal, Mijn dochter heeft een zeer fatsoenlijke fiets van een degelijk merk, maar deze transformeert nu in rap tempo naar iets wat straks alleen nog maar een oud barrel mag worden genoemd. Ben het niet met je eens dat gewoon een fatsoenlijke fiets volstaat.
Vroeger was alles beter, ook de bouwkwaliteit van fietsen :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2023 14:32:11 ]
pi_208947656
Die oudere Postcodeloterijfiets met bagagedrager die naadloos doorloopt naar het frame schijnt idd erg stevig te zijn. Deze heeft voor zover ik begreep echter geen versnellingen. Versnellingen zijn ook wel fijn met een zwaarbeladen fiets om elke keer weer van je plaats te komen. Als je maar lang genoeg werkt bij PostNL gaan je knieën ook slijten.. Dat is wat lastiger vervangen dan een fiets..
3 versnellingen zou ik toch wel aanbevelen. Die naaf is voor zover ik weet ook een stevige die niet snel kapot gaat, en is goedkoper in vervanging dan 7/8. Ik dacht dat die nieuwe Postcodeloterijfiets (Batavus) wel 3 versnellingen heeft. Helaas niet die superstevige bagagedrager, maar op zich wel best stevig vergeleken met wat er op de gemiddelde fiets zit.
Ook kan ik de Plus versie van de Schwalbe marathon banden erg aanraden. Ietsje duurder maar je kunt besparen door ze goedkoper via internet te bestellen en zelf er op te zetten. Nog nooit een lekke band gehad daarmee, dat is heel wat waard met postbezorgen. Daarnaast gaan ze ook lang mee.
Verder blijft PostNL gewoon een pauper werkgever waar alles zo goedkoop mogelijk moet, waar de postbezorgers het meeste de pineut van worden.. :r
Oh en fiets ook vooral niet te vol laden, als het niet past gewoon extra op en neer naar depot en die tijd bijplussen. Het heeft geen zin om je fiets extra hard te verslijten en er ook nog minder voor betaald te krijgen omdat het sneller is om minder vaak bij te laden. Zelf gaf PostNL aan 1 binnentas per grote fietstas en dan nog pakjes in de voortas. Op zich kan je makkelijk meer meenemen, maar dat is het niet waard.

[ Bericht 5% gewijzigd door Bladblazer op 29-04-2023 22:08:41 ]
  Moderator zondag 30 april 2023 @ 21:15:17 #23
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_208960133
Alles rondom vervoersmiddelen kan beter in PTA ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_208978998
Batavus mambo heb ik er voor gebruikt. Echt een top fiets.
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 3 mei 2023 @ 20:33:55 #25
25175 suijkerbuijk
suijkerbuijk
pi_208994118
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 14:29 schreef Piet200 het volgende:
Bedank voor jullie reacties. Ik ben i.i.g. niet de enige die het verbaast dat PostNL niet zoveel hierin betekend voor het personeel. De vergoeding is inderdaad marginaal en de schade aan de fiets (en schoenen) inmiddels significant. Niet in verhouding dus. Ze rekenen graag naar zichzelf toe en doen alsof de onkostenvergoeding toereikend is. Dit is inderdaad verre van toereikend.

@:kale_gehaktbal, Mijn dochter heeft een zeer fatsoenlijke fiets van een degelijk merk, maar deze transformeert nu in rap tempo naar iets wat straks alleen nog maar een oud barrel mag worden genoemd. Ben het niet met je eens dat gewoon een fatsoenlijke fiets volstaat.

Ik ga het advies opvolgen en een voordelige (maar wel wat zwaarder uitgevoerde) fiets van marktplaats zien te scoren.
Je dochter kan nog beter vakken fuller worden.
Vanaf 14 jaar kunnen ze al bij de ah werken.

Dan kranten gaan bezorgen wat je geld kost .

Daarom heeft het ook geen nut om te gaan werken als je in de bijstand zit
Zo lang je kosten hoger is dan wat het oplevert
Dit geld dus ook voor een kranten wijk.
Waar je schoenen en fiets kapot gaan zonder dat er een vergoeding tegen over staat.
pi_209015670
De Gazelle Heavy Duty is erg stevig en voor relatief weinig geld op marktplaats te vinden. Als je dochter niet te groot is, zou ze ook naar een 26" versie kunnen kijken. Kleinere wielen zijn veel sterker dan grote wielen.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')