abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208914392
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 12:06 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Exact, de zwartste bladzijde uit de totale geschiedenis.
Uit de opgetekende geschiedenis misschien. Wie weet wat voor erge dingen er zijn gebeurd toen we het nog niet optekenden? Er zijn zoveel massamoorden geweest, en iedereen denkt dat zijn of haar tijd de ergste was.
Dat we over 1000 jaar nog over de holocaust praten lijkt me niet.
pi_208914431
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 17:46 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dat monument is voor de holocaust.
Wat een dom monument dan. Ik ben tegen de holocaust. Had voor mij niet gehoeven.
  woensdag 26 april 2023 @ 20:41:09 #78
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208914507
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 20:28 schreef BjG956 het volgende:
Dat we over 1000 jaar nog over de holocaust praten lijkt me niet.
Ik wil niet pessimistisch zijn of zo, maar dat lijkt me heel aannemelijk.
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_208914545
Goede tetten
Vakman pur sang
  woensdag 26 april 2023 @ 22:03:00 #80
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_208915629
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2023 11:27 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
"Vrede" lijkt me toch wel een passend gebaar op een dergelijke lokatie, niet?
Krekker is de bom!
  woensdag 26 april 2023 @ 22:07:44 #81
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_208915729
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 16:54 schreef SootSprite het volgende:

[..]
Zoveel mongolen op Tinder gezien die daar een selfie hadden genomen. Meteen gerapporteerd
:')

Grapje neem ik aan? :)
Krekker is de bom!
pi_208915750
Alles voor de likes
pi_208915804
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 17:05 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dat monument staat midden in de stad en ziet eruit als een speeltuin. En omg mensen gebruiken het als speeltuin.
Op Hitlers bunker om precies te zijn. Wel succesvol monument trouwens, maar is niet hetzelfde als Auschwitz.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jed1Gam op 26-04-2023 22:21:46 ]
pi_208915922
Veel mensen zijn gewoon achterlijk.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_208917244
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 22:07 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
:')

Grapje neem ik aan? :)
Nope
  donderdag 27 april 2023 @ 00:26:47 #86
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_208917381
quote:
14s.gif Op woensdag 26 april 2023 12:30 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Het zal je dochter maar zijn _O-
Ik had 'r het huis uitgetrapt. Aan de achterkant.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  donderdag 27 april 2023 @ 01:07:33 #87
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_208917604
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 09:55 schreef BertV het volgende:
Los hiervan vind ik het interessant hoe tijd alle wonden heelt.

Niemand zou wakker liggen van dit soort praktijken in het Colosseum bijvoorbeeld.
Dit is toch geen vergelijk? Rome is een stad die mensen bezoeken om al zijn historische bezienswaardigheden, kunst en bouwwerken, waar het Colosseum er een van is. Het was een plaats voor entertainment en ja, er vonden tot zo'n 1.600 jaar geleden ook gladiatorengevechten en executies plaats waarbij mensen en dieren stierven ter vermaak. Maar dat laatste was dus niet de primaire en enige functie van het gebouw.

Auschwitz had maar 1 doel: de systematische vernietiging van een volk. Een faciliteit ontworpen en gebouwd op functionaliteit als moordfabriek en het toebrengen van zoveel mogelijk ondraaglijk leed aan mensen. Esthetiek en architectonische hoogstandjes om als bezienswaardigheid te dienen speelden geen enkele rol. Er zijn weinig mensen die voor de gezelligheid en cultuur een stedentripje Auschwitz boeken en denken "ach, nu ik er toch ben, pak ik ook nog even het vernietigingskamp mee. Leuk om eens te zien!"

Als je daarnaartoe gaat, is dat met een vrij specifiek doel. Plezier, een leuke tijd hebben en cultuur snuiven is doorgaans niet waar die plek om zeer begrijpelijke redenen om bekend staat. Een stad als Parijs is dat wel. Wanneer je daarheen gaat, dan is de kans groot dat je als onderdeel van je stedentrip ook de Place de la Concorde aandoet. Ondanks dat de guillotine daar tijdens de Franse Revolutie overuren heeft gedraaid, zal niemand er gek van opkijken als je daar een dergelijke pose aanneemt. Dat komt omdat die plek voor veel meer staat dan uitsluitend dood en verderf en gewoon een bekende toeristische attractie is binnen de stad.

Auschwitz staat voor niets anders dan onbeschrijflijk leed en een inktzwarte bladzijde uit de recente menselijke geschiedenis, waarvan er nog steeds slachtoffers in leven zijn.
pi_208918013
Dat krijg je met dat egocentrische gedoe waar alles op socialmedia moet.
pi_208918163
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2023 22:13 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Op Hitlers bunker om precies te zijn. Wel succesvol monument trouwens, maar is niet hetzelfde als Auschwitz.
Neehoor, die is een paar 100 meter verderop en is nu een parkeerplaats.

Dit monument staat achter de Amerikaanse ambassade.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_208918242
quote:
13s.gif Op woensdag 26 april 2023 12:19 schreef HowardRoark het volgende:
Je kunt dit deze vrouw niet eens aanrekenen. Het is emblematisch voor deze huidige generatie, maar ook hoe er met deze kampen wordt omgegaan. Momenteel denkt dus een deel van de jongste generatie (in elk geval in Nederland, maar het zou mij niets verbazen als dit ook voor andere landen zou gelden) dat de Holocaust schromelijk wordt overdreven.

Dit is het resultaat van gebrekkig onderwijs en ook de overgebleven kampen behandelen als een soort attractiepark met quasi winstoogmerk, waar je duizenden mensen tegelijk kunt toelaten, waar ze dan op eigen houtje wat rond kunnen wandelen.

En er mag trouwens ook iets minder nadruk liggen op Auschwitz, Treblinka was wellicht nog erger, en ook een plek als Mauthausen was ondanks dat het niet als vernietigingskamp diende, een hel op aarde.
[..]
Alsjeblieft niet zeg. Er moeten juist meer mensen naar die kampen, graag in kleinere groepen met een begeleiding die een degelijke kennis heeft van hoe het dagelijks leven daar was en de verschrikkelijke mensonterende dingen die er zijn gebeurd.
Eens, Belzec was bijv ook een vernietigingskamp waar zeer veel mensen zijn omgekomen.

Overigens ook genoeg liede hier op FOK! die de holocaust maar wat graag downplayen. Gelukkig lopen ze vooral in BNW rond.
pi_208918824
Ik zocht iets om vandaag verontwaardigd over te zijn. Ben ik hier in het goeie topic?
pi_208918885
Weer eens grote ophef om niets.
Stel je aan zeg. Ook niets sensueels aan overigens.
Die vrouw gaat gewoon even in model zitten voor een foto, wil er even mooi op staan.
Is niet helemaal de plek voor zoiets, natuurlijk niet. Maar moet daar nou al die ophef voor komen? Nee.
pi_208918903
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 09:48 schreef Nober het volgende:
Altijd weer gezeik. Laten we maar stoppen met die kampen.
Ja. Dit begint saai te worden. Auschwitz nu is dat ook.
pi_208918969
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 01:07 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dit is toch geen vergelijk? Rome is een stad die mensen bezoeken om al zijn historische bezienswaardigheden, kunst en bouwwerken, waar het Colosseum er een van is. Het was een plaats voor entertainment en ja, er vonden tot zo'n 1.600 jaar geleden ook gladiatorengevechten en executies plaats waarbij mensen en dieren stierven ter vermaak. Maar dat laatste was dus niet de primaire en enige functie van het gebouw.

Auschwitz had maar 1 doel: de systematische vernietiging van een volk. Een faciliteit ontworpen en gebouwd op functionaliteit als moordfabriek en het toebrengen van zoveel mogelijk ondraaglijk leed aan mensen. Esthetiek en architectonische hoogstandjes om als bezienswaardigheid te dienen speelden geen enkele rol. Er zijn weinig mensen die voor de gezelligheid en cultuur een stedentripje Auschwitz boeken en denken "ach, nu ik er toch ben, pak ik ook nog even het vernietigingskamp mee. Leuk om eens te zien!"

Als je daarnaartoe gaat, is dat met een vrij specifiek doel. Plezier, een leuke tijd hebben en cultuur snuiven is doorgaans niet waar die plek om zeer begrijpelijke redenen om bekend staat. Een stad als Parijs is dat wel. Wanneer je daarheen gaat, dan is de kans groot dat je als onderdeel van je stedentrip ook de Place de la Concorde aandoet. Ondanks dat de guillotine daar tijdens de Franse Revolutie overuren heeft gedraaid, zal niemand er gek van opkijken als je daar een dergelijke pose aanneemt. Dat komt omdat die plek voor veel meer staat dan uitsluitend dood en verderf en gewoon een bekende toeristische attractie is binnen de stad.

Auschwitz staat voor niets anders dan onbeschrijflijk leed en een inktzwarte bladzijde uit de recente menselijke geschiedenis, waarvan er nog steeds slachtoffers in leven zijn.
Dit. Overigens, het niet altijd zo geweest dat gladiatoren elkander doden. Dat is maar een hele korte periode geweest. Maar goed, het is inderdaad niet te vergelijken met Auschwitz en ww2.

Jammer dat Italië de prachtige architectuur niet goed onderhoud. Rome een prachtige stad.
pi_208919073
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 09:40 schreef Haushofer het volgende:
Ik zocht iets om vandaag verontwaardigd over te zijn. Ben ik hier in het goeie topic?
Dit is het topic van gisteren...
vandaag kun je je misschien boos opwinden over jongedames die niet genoeg respect voor het Koningshuis hebben, en op Koningsdag sensuele poses voor Instagram-fotos aannemen in de buurt van Vrijmarkt-verkoopplaatsen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_208919792
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2023 07:45 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Eens, Belzec was bijv ook een vernietigingskamp waar zeer veel mensen zijn omgekomen.

Overigens ook genoeg liede hier op FOK! die de holocaust maar wat graag downplayen. Gelukkig lopen ze vooral in BNW rond.
Klopt, hetzelfde geldt voor Majdanek. Daar wordt allemaal niet genoeg over gesproken.

En met betrekking tot Holocaust-ontkenning vind ik het altijd lastig in te schatten of het kwade wil is of gewoon onwetendheid. Ik heb zulke berichten ook wel op Twitter gezien, waar mensen vraagtekens zetten bij allerlei aspecten van de Tweede Wereldoorlog. En dan zie je aan zulke tweets vooral dat mensen er eigenlijk helemaal niets van snappen.

Daarom weet ik ook niet of het de oplossing is om zulke dingen keihard te censureren of het gesprek aan te gaan en zulke mensen te onderwijzen. Ik vrees dat censuur eigenlijk alleen maar zal leiden tot meer twijfel, onbegrip en complottheorieën.

Als bijna een kwart van de Nederlandse jongeren (en dit zal dus niet alleen in Nederland zo zijn) de ernst Holocaust in twijfel trekt, is er structureel iets mis dat veel verder gaat dan wat fringe extreemrechtse idioten in creepy Telegram groepjes.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_208919856
Ik snap nooit dat mensen dat niet aanvoelen dat zoiets niet kan.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_208919893
quote:
5s.gif Op woensdag 26 april 2023 09:43 schreef Kopiko het volgende:

[..]
Antwoord: ze heeft, zoals zovelen, geen idee.
Ja gewoon een hoofd zonder inhoud
pi_208919910
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 11:22 schreef tesssssssss het volgende:
Ik snap nooit dat mensen dat niet aanvoelen dat zoiets niet kan.
Omdat ze alleen maar met zichzelf bezig zijn, zoveel mogelijk likes en aandachthoererij
pi_208920030

Dit is echt een goeie plek om mn socials bij te houden.
-nee-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')