abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208907347
quote:
14s.gif Op woensdag 26 april 2023 12:17 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Maakt het wel makkelijker om te bepalen of je haar naar links moet swipen:

[ afbeelding ]
Mijn hemel :'). Tenenkrommend. Maar als je make-up maar goed zit je je nieuwe outfit van de Zara kunt showen. Ik durf ook te wedden dat het gros niet eens weet waar de betonblokken voor dienen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 26 april 2023 @ 12:29:13 #52
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208907366
quote:
13s.gif Op woensdag 26 april 2023 12:27 schreef HowardRoark het volgende:
Mijn hemel :'). Tenenkrommend. Maar als je make-up maar goed zit je je nieuwe outfit van de Zara kunt showen. Ik durf ook te wedden dat het gros niet eens weet waar de betonblokken voor dienen.
Yolo :R

Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_208907379
quote:
13s.gif Op woensdag 26 april 2023 12:29 schreef Tengano het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Het zal je dochter maar zijn _O-
-nee-
  woensdag 26 april 2023 @ 12:33:23 #54
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_208907409
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 09:55 schreef BertV het volgende:
Los hiervan vind ik het interessant hoe tijd alle wonden heelt.

Niemand zou wakker liggen van dit soort praktijken in het Colosseum bijvoorbeeld.
Het colloseum is niet te vergelijken met een vernietigingskamp.
In het colloseum gebeurden ook dingen die tegenwoordig als misdaden tegen de menselijkheid worden gezien , maar dat zag men in die tijd niet zo. Van Auschwitz wisten de meeste mensen niet wat er gebeurde binnen de muren en kwamen de verhalen veel later pas…
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_208907466
quote:
13s.gif Op woensdag 26 april 2023 12:29 schreef Tengano het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Wow dit kan toch niet echt zijn??
Wat bezielt die lui?

Dit vind ik echt schokkend en het dan ook nog posten op social media?

Je zal het als ouders maar onder ogen krijgen.
  woensdag 26 april 2023 @ 12:41:50 #56
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_208907491
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 12:38 schreef ZanneG het volgende:

[..]
Wow dit kan toch niet echt zijn??
Wat bezielt die lui?

Dit vind ik echt schokkend en het dan ook nog posten op social media?

Je zal het als ouders maar onder ogen krijgen.
Gewoon te dom om te poepen, de hele dag alleen maar bezig met geshopte plaatjes op Instagram en Snapchat maar hun eigen land aanwijzen in een atlas kunnen ze waarschijnlijk niet.
pi_208911009
quote:
10s.gif Op woensdag 26 april 2023 12:18 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Dat eerste, vooral in de zomer zie je dit soort debielen vaak en meestal komen ze ook nog eens uit de VS (wat een verrassing).
Ik vind het zelf ook niet zo chique, maar als zelfs de maker van het monument (Amerikaan :D ) er niet zoveel moeite mee heeft.

quote:
And the man who designed the memorial agreed. Peter Eisenman, a New York architect, saw the Yolocaust site soon after it was published on Thursday.

"To be honest with you I thought it was terrible," he said. "People have been jumping around on those pillars forever. They've been sunbathing, they've been having lunch there and I think that's fine.

"It's like a catholic church, it's a meeting place, children run around, they sell trinkets. A memorial is an everyday occurrence, it is not sacred ground."

Mr Eisenman drew a clear distinction between the Berlin memorial and burial sites such as Auschwitz, which he said was "a different environment, absolutely".

"But there are no dead people under my memorial. My idea was to allow as many people of different generations, in their own ways, to deal or not to deal with being in that place. And if they want to lark around I think that's fine.
https://www.bbc.com/news/world-europe-38675835

En een terecht onderscheid met Auschwitz
pi_208911336
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 10:07 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
Bij het Yolocaustmonument in Berlijn is dit al jaren gewoon.
Zoveel mongolen op Tinder gezien die daar een selfie hadden genomen. Meteen gerapporteerd
pi_208911396
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 16:37 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Ik vind het zelf ook niet zo chique, maar als zelfs de maker van het monument (Amerikaan :D ) er niet zoveel moeite mee heeft.
[..]

Mooi gesproken. Ben het wel met hem eens eigenlijk. Past ook wel bij hoe het opgezet is, vanaf de stoep loop je er zo in.
pi_208911481
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 11:32 schreef Tengano het volgende:

[..]
Oh ja, dus mensen die dit gedrag niet ok vinden zijn zelf dus allemaal moreel superieur.

Apart inzicht wel.
Ditzelfde nieuwsbericht komt ieder jaar wel een keertje op fok. Oho wat errug. Iedereen die niet in de kramp schiet is gek!@!@!@!@

Zou ik die foto maken? Nee.
Voel ik de behoefte om heel boos te worden op jongeren die zich gedragen als jongeren? Nee.
Als een bekende van mij dit zou doen zou ik er wat van zeggen in de DM, maar al die mensen die hiervoor de digitale schandpaal optuigen voor een wildvreemde zijn imho vooral bezig met zichzelf bewijzen als een goed persoon.
pi_208911551
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 16:37 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
[..]

Dat monument staat midden in de stad en ziet eruit als een speeltuin. En omg mensen gebruiken het als speeltuin.
pi_208911572
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 17:05 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dat monument staat midden in de stad en ziet eruit als een speeltuin. En omg mensen gebruiken het als speeltuin.
Iedereen weet toch wat het is? Gen Z is echt debiel
pi_208911708
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 17:06 schreef SootSprite het volgende:

[..]
Iedereen weet toch wat het is? Gen Z is echt debiel
Ook jij hebt vast een oorlogsmonument in de buurt. Barst jij in tranen uit iedere keer dat je het ziet? Wees vooral beleefd bij een herdenking, maar als je zo'n ding midden in de stad zet is het onderdeel van het straatmeubilair. Bij ieder historisch ding is er een moment dat mensen wat minder betrokken raken. Napoleon heeft ook miljoenen mensen vermoord, maar zit jij ermee? Napoleon is een meem geworden. Er komt een generatie aan voor wie de holocaust minder hard aankomt en dat kun je niet tegenhouden. En dat is ook niet noodzakelijk slecht.
  woensdag 26 april 2023 @ 17:29:28 #64
438527 MissButterflyy
pi_208911942
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 17:16 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ook jij hebt vast een oorlogsmonument in de buurt. Barst jij in tranen uit iedere keer dat je het ziet? Wees vooral beleefd bij een herdenking, maar als je zo'n ding midden in de stad zet is het onderdeel van het straatmeubilair. Bij ieder historisch ding is er een moment dat mensen wat minder betrokken raken. Napoleon heeft ook miljoenen mensen vermoord, maar zit jij ermee? Napoleon is een meem geworden. Er komt een generatie aan voor wie de holocaust minder hard aankomt en dat kun je niet tegenhouden. En dat is ook niet noodzakelijk slecht.
We hebben het niet over een oorlogsmonument maar Auschwitz’, wat je kunt bezoeken en wat je niet toevallig wandelend tegenkomt op straat.
Een bepaalde vorm van respect mag toch wel.

Je gaat tijdens de dodenherdenking toch ook geen gekkigheid uithalen.

Zo kun je alles wel kapot relativeren, want immers is alles ooit zo lang geleden dat het geen rol meer speelt in het leven. Maar de boodschap is toch dat we dit vooral niet moeten vergeten! Niet nu al!
pi_208912015
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2023 17:29 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
We hebben het niet over een oorlogsmonument maar Auschwitz’, wat je kunt bezoeken en wat je niet toevallig wandelend tegenkomt op straat.
Een bepaalde vorm van respect mag toch wel.

Je gaat tijdens de dodenherdenking toch ook geen gekkigheid uithalen.

Zo kun je alles wel kapot relativeren, want immers is alles ooit zo lang geleden dat het geen rol meer speelt in het leven. Maar de boodschap is toch dat we dit vooral niet moeten vergeten! Niet nu al!
Het oorlogsmonument in Berlijn is hier ook ter sprake gekomen.
pi_208912066
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 09:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dan kun je beter zo gaan staan:

[ afbeelding ]
Ik vind hem andersom (met de letters bovenaan) nog gęnanter.

woensdag 26 april 2023 @ 17:39:27 #67
438527 MissButterflyy
pi_208912116
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 17:32 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Het oorlogsmonument in Berlijn is hier ook ter sprake gekomen.
Oké, dat had ik even gemist. Misschien heerst toch een beetje het gevoel dat het voor de Duitsers minder erg is ofzo?
pi_208912250
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2023 17:39 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Oké, dat had ik even gemist. Misschien heerst toch een beetje het gevoel dat het voor de Duitsers minder erg is ofzo?
Dat monument is voor de holocaust.
  woensdag 26 april 2023 @ 18:03:29 #69
438527 MissButterflyy
pi_208912541
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 17:46 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dat monument is voor de holocaust.
Oké, ik weet al welke je bedoelt dan.
Vind het ook niet helemaal kunnen, maar staat natuurlijk niet op een plek waar ook qua holocaust vanalles is gebeurd. Toch?
  woensdag 26 april 2023 @ 18:34:58 #70
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208912986
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2023 18:03 schreef MissButterflyy het volgende:
Oké, ik weet al welke je bedoelt dan.
Vind het ook niet helemaal kunnen, maar staat natuurlijk niet op een plek waar ook qua holocaust vanalles is gebeurd. Toch?
Schijnt hier te zijn. Maar dit is toch wel een hele andere ambience dan dat concentratiekamp idd.

Lijkt wel een soort opslagplaats voor roadblocks die ze tijdens die kerstmarkten gebruiken.

quote:
American architect Peter Eisenman stirred controversy when he unveiled plans for the Memorial to the Murdered Jews of Europe. Critics protested that the memorial in Berlin, Germany was too abstract and did not present historical information about the Nazi campaign against the Jews. Other people said that the memorial resembled a vast field of nameless tombstones that symbolically captured the horror of the Nazi death camps. Fault-finders decried that the stones were too theoretical and philosophical. Because they lack an immediate connection with common people, the Holocaust Memorial's intellectual intent may be lost, resulting in a disconnect. Would people ever treat the slabs as objects in a playground? People who praised the memorial said that the stones would become a central part of Berlin's identity.

Since its opening in 2005, this Holocaust Memorial Berlin has stirred controversy. Today we can take a closer look back in time.

Heel stuk erover in de link.

https://www.thoughtco.com(...)eter-eisenman-177928

[ Bericht 10% gewijzigd door Tengano op 26-04-2023 18:46:21 ]
pi_208913355
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 18:34 schreef Tengano het volgende:

[..]
Schijnt hier te zijn. Maar dit is toch wel een hele andere ambience dan dat concentratiekamp idd.

Lijkt wel een soort opslagplaats voor roadblocks die ze tijdens die kerstmarkten gebruiken.

[ afbeelding ]
[..]

Ja maar het staat er vast bij dus dan ga je er niet op klimmen als he geen asociale Gen Z debiel bent.
pi_208913377
Net van de wiki van Gen Z:
' In many countries, Gen Z youth are more likely to be diagnosed with intellectual disabilities and psychiatric disorders than older generations.[30]'

Verklaart een boel
  woensdag 26 april 2023 @ 19:08:59 #73
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208913420
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 19:03 schreef SootSprite het volgende:
Ja maar het staat er vast bij dus dan ga je er niet op klimmen als he geen asociale Gen Z debiel bent.
Oh, sorry hoor :{
  woensdag 26 april 2023 @ 20:11:21 #74
37248 BertV
Klei indiaan
pi_208914177
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 10:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Over Auschwitz spreekt men over 1000 jaar nog, en terecht.
Nog maar 78 jaar geleden waren we instaat tot dit soort zaken. Ik heb ook niet de illusie dat "we" nu anders zijn de toen, of zelfs 2000 jaar geleden. Als aan de juiste (of verkeerde) knoppen wordt gedraaid doen we het zo weer. In die 1000 jaar die jij noemde kan zomaar weer zoveel ellende gaan zitten dat Auschwitz niet de "das war einmal" gaat worden maar een colosseum uit een ver verleden.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
  woensdag 26 april 2023 @ 20:16:38 #75
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208914250
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 20:11 schreef BertV het volgende:
Nog maar 78 jaar geleden waren we instaat tot dit soort zaken. Ik heb ook niet de illusie dat "we" nu anders zijn de toen, of zelfs 2000 jaar geleden. Als aan de juiste (of verkeerde) knoppen wordt gedraaid doen we het zo weer. In die 1000 jaar die jij noemde kan zomaar weer zoveel ellende gaan zitten dat Auschwitz niet de "das war einmal" gaat worden maar een colosseum uit een ver verleden.
Als die russen wat meer ruimte zouden krijgen zie ik ze er ook voor aan. Het boeit die gasten helemaal niks lijkt het wel, en ze vinden dat die oekrainers het gewoon verdienen omdat ze zo anti Rusland zijn. Zo'n kronkel kan blijkbaar behoorlijk breed inslaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')