Dat is niet waar het om gaat, dat is slechts de smoes, het gaat om miljarden verdelen aan vriendjes.quote:Op woensdag 26 april 2023 18:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou mooie natuur is ook wel goed hoor
er zal ongetwijfeld een fors deel terecht komen bij de adviseur en commmunicatie maffia vriendjesquote:Op woensdag 26 april 2023 20:28 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dat is niet waar het om gaat, dat is slechts de smoes, het gaat om miljarden verdelen aan vriendjes.
Ze praten zichzelf tegen en zijn hypocriet. Weet je wat goed is voor de natuur? Minder mensen. Veel minder.quote:Op woensdag 26 april 2023 20:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[Brussel wil meer invloed in de lidstaten , hoe dat doet er niet zoveel toe
dus zeggen ze dat we meer natuur moeten maken en er zuinig op moeten zijn,nou daar kan je moeilijk tegen zijn
Bevolking groeit met 27,4 duizend inwoners in eerste kwartaalquote:Op woensdag 26 april 2023 20:40 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Ze praten zichzelf tegen en zijn hypocriet. Weet je wat goed is voor de natuur? Minder mensen. Veel minder.
quote:Bevolking groeit met 27,4 duizend inwoners in eerste kwartaal
De bevolking van Nederland is in het eerste kwartaal van 2023 met 27,4 duizend inwoners gegroeid. Deze groei kwam volledig door immigratie, want er overleden meer mensen dan er geboren werden.
De bevolkingsgroei was minder groot dan in het eerste kwartaal van 2022, omdat er minder Oekraïners naar Nederland kwamen.
Dat blijkt uit voorlopige cijfers van het CBS.
quote:Op woensdag 26 april 2023 20:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Bevolking groeit met 27,4 duizend inwoners in eerste kwartaal
ieder jaar 120.000 grote mensen erbij
[..]
quote:Op woensdag 26 april 2023 19:50 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Er wordt "natuur" gecreëerd, en dat werkt niet.
Als ik 10 paarden in een omheinde hectare gras zet zal het gras een keer opraken.
Ik ben dan terecht een dierenbeul als ik mijn beesten om laat komen, maar in de Oostvaarderse plassen is het ineens natuur.![]()
https://www.natuurmonumenten.nl/natuurgebieden/marker-waddenquote:Op dinsdag 25 april 2023 17:28 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik smuik als ik lees, "aanleggen van natuur"
quote:Natuureilanden in het Markermeer
Het weidse eilandgevoel, de fascinerende moerasnatuur: op Marker Wadden ervaar je overal om je heen de ongerepte natuur.
De natuureilanden, aangelegd met zand, klei en slib uit het Markermeer, zijn in trek bij talrijke vogels die hier uitrusten of broeden.
Prachtig om ze van dichtbij te spotten vanuit de kijkhutten.
Bezoek dit heerlijke eiland, maak een wandeling en geniet van de nieuwe natuur.
Dat is nogal restrictief, er zijn veel gebieden met behoorlijke en zelfs hoge biodiversiteit die (mede) door de mens zijn ontstaan, tellen die dan niet mee? Oostvaardersplassen, riffen op gezonken schepen, etc.quote:Op woensdag 26 april 2023 19:32 schreef 111210 het volgende:
Natuur aanleggen
Natuur ontstaat vanzelf zonder bemoeienis van de mens
Ik zie in mijn leefomgeving de laatste 10 à 20 jaar eerlijk gezegd eigenlijk alleen maar meer en steeds grotere distributiecentra verschijnen en bedrijventerreinen uitgebreid worden.quote:Op dinsdag 25 april 2023 22:40 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
er is de laatste jaren juist enorm veel natuur bij gekomen
Oostvaardersplassen vind ik echt geen natuur neequote:Op woensdag 26 april 2023 22:32 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Dat is nogal restrictief, er zijn veel gebieden met behoorlijke en zelfs hoge biodiversiteit die (mede) door de mens zijn ontstaan, tellen die dan niet mee? Oostvaardersplassen, riffen op gezonken schepen, etc.
ze moeten er ook niet teveel beesten neerzetten en soms selectief afschieten , dat kloptquote:Op woensdag 26 april 2023 19:50 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Er wordt "natuur" gecreëerd, en dat werkt niet.
Als ik 10 paarden in een omheinde hectare gras zet zal het gras een keer opraken. Ik ben dan terecht een dierenbeul als ik mijn beesten om laat komen, maar in de Oostvaarderse plassen is het ineens natuur.![]()
Jup meer natuur om het vervolgens in de biomassa te verbranden.quote:Op woensdag 26 april 2023 20:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[Brussel wil meer invloed in de lidstaten , hoe dat doet er niet zoveel toe
dus zeggen ze dat we meer natuur moeten maken en er zuinig op moeten zijn,nou daar kan je moeilijk tegen zijn
Dat is dan weer niet helemaal waar. Denk maar aan het tropisch regenwoud. Maar je vorige post klopt wel, als heel het land stikstofrijk is heb je nergens meer planten die niet van veel stikstof houden. De biodiversiteit in totaal daalt dan.quote:Op dinsdag 25 april 2023 18:12 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Des te voedselrijker de bodem, des te minder soorten planten en dus minder biodiversiteit.
Dat kloptquote:Op donderdag 27 april 2023 09:53 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat is dan weer niet helemaal waar. Denk maar aan het tropisch regenwoud. Maar je vorige post klopt wel, als heel het land stikstofrijk is heb je nergens meer planten die niet van veel stikstof houden. De biodiversiteit in totaal daalt dan.
Ja, het is natuurlijk ongelofelijk dat we jammeren over het maken van kunstmatige nieuwe natuur (meer leuke parkjes voor vogelaars) , terwijl we tegelijkertijd enorme hoeveelheden vierkante kilometers oerbos in Oost Europa en Noord Amerika laten kappen om dat hier te verbranden voor groene stroomquote:Op donderdag 27 april 2023 09:36 schreef HSG het volgende:
[..]
Jup meer natuur om het vervolgens in de biomassa te verbranden.
en daar hebben we dan 25 miljard Euro voor over , terwijl we het eigen risico in de zorg flink willen gaan verhogenquote:Op donderdag 27 april 2023 10:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ja, het is natuurlijk ongelofelijk dat we jammeren over het maken van kunstmatige nieuwe natuur (meer leuke parkjes voor vogelaars) , terwijl we tegelijkertijd enorme hoeveelheden vierkante kilometers oerbos in Oost Europa en Noord Amerika laten kappen om dat hier te verbranden voor groene stroom
Het is net zo krom als biodiesel waarbij regenwoud gekapt werd in Maleisie om daar Palmolie plantages neer te zetten/
Zoals ik eerder schreef, 25 miljard. 3125 Euro per huishouden, geen wonder dat mensen niet meer kunnen rondkomen.quote:Op donderdag 27 april 2023 10:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en daar hebben we dan 25 miljard Euro voor over , terwijl we het eigen risico in de zorg flink willen gaan verhogen
Maar ja door de stikstof problematiek kunnen we toch geen nieuwe biodiversiteit aanleggen momenteel, want die moet ook weer beschermd worden, dus daar heeft de BBB mazzel mee danquote:Op donderdag 27 april 2023 10:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Zoals ik eerder schreef, 25 miljard. 3125 Euro per huishouden, geen wonder dat mensen niet meer kunnen rondkomen.
Geweldig toch?quote:Op donderdag 27 april 2023 10:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar ja door de stikstof problematiek kunnen we toch geen nieuwe biodiversiteit aanleggen momenteel, want die moet ook weer beschermd worden, dus daar heeft de BBB mazzel mee dan
https://nos.nl/artikel/23(...)n-steenkoolcentralesquote:Het opwekken van elektriciteit in een kleine biomassacentrale veroorzaakt tot 20 procent meer uitstoot van CO2, fijnstof en stikstof dan een centrale die volledig op steenkool draait. Dat komt door het lagere rendement en de minder strenge uitstootnormen die voor kleine installaties gelden.
Precies dus die hele "Grean deal" maakt alleen maar meer stuk.quote:Op donderdag 27 april 2023 10:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ja, het is natuurlijk ongelofelijk dat we jammeren over het maken van kunstmatige nieuwe natuur (meer leuke parkjes voor vogelaars) , terwijl we tegelijkertijd enorme hoeveelheden vierkante kilometers oerbos in Oost Europa en Noord Amerika laten kappen om dat hier te verbranden voor groene stroom
Het is net zo krom als biodiesel waarbij regenwoud gekapt werd in Maleisie om daar Palmolie plantages neer te zetten/
wel fijn dat Rob Yetten de wereld gaat redden , is ie wel een paar keer met het prive vliegtuig op en neer gevlogen naar Dubai en Calgari , maar okquote:Op donderdag 27 april 2023 11:03 schreef HSG het volgende:
[..]
Precies dus die hele "Grean deal" maakt alleen maar meer stuk.
quote:Bovendien worden benzine en diesel op termijn nog eens enkele centen per liter duurder door de verplichte bijmenging van bio-brandstof, waar klimaatminister Rob Jetten zich sterk voor maakt.
Wat vind jij wel echt natuur?quote:Op donderdag 27 april 2023 08:30 schreef 111210 het volgende:
[..]
Oostvaardersplassen vind ik echt geen natuur nee
quote:Op donderdag 27 april 2023 12:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
wel fijn dat Rob Yetten de wereld gaat redden , is ie wel een paar keer met het prive vliegtuig op en neer gevlogen naar Dubai en Calgari , maar ok
[..]
Niet helemaal waar. In een stikstofrijke omgeving zullen de planten die stikstof het beste kunnen gebruiken sneller gaan overheersen. Je eindigt dan dus niet zozeer met planten die niet veel van stikstof houden, maar juist met planten die veel van stikstof houden. En er kunnen maar een paar soorten de 'beste' zijn in het gebruiken van stikstof, dus krijg erg biodiversiteits arme vegetaties, en daarbij behorende lage biodiversiteit aan dieren.quote:Op donderdag 27 april 2023 09:53 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat is dan weer niet helemaal waar. Denk maar aan het tropisch regenwoud. Maar je vorige post klopt wel, als heel het land stikstofrijk is heb je nergens meer planten die niet van veel stikstof houden. De biodiversiteit in totaal daalt dan.
Als je “nature” op google in tikt en dan de afbeeldingen bekijktquote:Op donderdag 27 april 2023 13:35 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Wat vind jij wel echt natuur?
En biodiversiteit in 'niet natuur', hoe moeten we daar tegenaan kijken?
en dan moeten we dat met 25 miljard euro beschermenquote:Op donderdag 27 april 2023 14:12 schreef 111210 het volgende:
[..]
Als je “nature” op google in tikt en dan de afbeeldingen bekijkt
En biodiversiteit is niks mis mee en met het groen ook niet, maar in nederland is het allemaal aangelegd en bepaald dat het “natuurgebied” is.
https://www.bij12.nl/onde(...)20de,behoud%20van%20quote:Biodiversiteitstop
Nederland heeft nog zeker 150.000 hectare nieuwe natuur nodig voor biodiversiteit
Nederland steunt het doel dat 30 procent van land en zee in 2030 moet zijn beschermd.
Dan moet er nog flink wat natuur bij, zegt milieuwetenschapper Stefan Pasma.
quote:Nieuwe natuur voor meer biodiversiteit en versterking van de natuur
Natuur is de basis van ons bestaan en verdient onze aandacht. De Nederlandse flora en fauna staan al geruime tijd onder grote druk, door een teveel aan stikstof, verdroging, versnippering en de gevolgen van de klimaatverandering.
Mede daarom maakten provincies en Rijk in 2013 afspraken met elkaar over hoe onze natuur te ontwikkelen en te beheren.
Een belangrijke afspraak was de aanleg van nieuwe natuur binnen het Natuurnetwerk Nederland: eind 2027 is er in totaal 80.000 extra nieuwe natuur aangelegd.
Deze nieuwe natuur zorgt voor meer biodiversiteit en versterking en behoud van (kwetsbare) natuur.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |