Zulke auto's zouden gewoon niet moeten worden toegestaan op de weg.quote:Op vrijdag 28 april 2023 20:54 schreef Hanca het volgende:
Hoogste boete ooit komt ook uit Zwitserland: https://topgear.nl/autoni(...)zwitserland-amg-sls/
790.000 euro boete... maar die reed dan ook echt wel achterlijk hard. Zo iemand moet je niet alleen een boete geven, maar ook opnemen. 170 km/u te hard, dan ben je gewoon echt gek.
Eens. En die van boven de 100.000 zijn natuurlijk de uitzondering, dan ben je echt superrijk en reed je ook nog eens achterlijk hard.quote:Op vrijdag 28 april 2023 20:54 schreef Hawkxyz het volgende:
Inkomen / vermogen afhankelijke boetes zijn heel eerlijk. Ook die van boven ¤ 100.000,=.
Prima denk. Zou de minimale hoogte wel zo houden dat dat ook iets wordt om echt te vermijdenquote:Op vrijdag 28 april 2023 20:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zwitserland ook idd, met een inkomensafhankelijk en vermogensafhankelijke boetesysteem. Pakt soms wel heel stevig uit: https://www.ad.nl/auto/sn(...)hard-rijdt~a069c3d2/
quote:Op vrijdag 28 april 2023 19:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tja, het is gewoon een feit dat boetes een vorm van inkomen zijn van de overheid en wat mij betreft is dat een bron van inkomen dat ze wel mogen ophogen (net als accijns op sigaretten, bijvoorbeeld). Met wat mij betreft het liefst het effect dat de inkomsten dalen, dat er minder mensen te hard rijden. Maar iedereen weet dat er gewoon een deel is die zich niets van de hoogte van de boetes aan trekt, dat die mensen meer moeten betalen voor hun asociale gedrag lijkt mij prima.
https://www.cbs.nl/-/medi(...)-snelheidsboetes.pdfquote:Iets meer dan de helft van de snelheidsboetes in 2017 (51 procent) was voor een overschrijding van de maximumsnelheid met 5 tot 10 kilometer per uur. Snelheids- overtredingen van 1 tot 5 kilometer per uur kwamen minder vaak voor. Dit heeft ermee te maken dat er – behalve op 130 km/u wegen – pas bij een snelheidsoverschrijding van 4 kilometer per uur wordt bekeurd. Ruim 1 procent van de bekeuringen werd uitgeschreven voor het overtreden van de maximumsnelheid met 30 kilometer per uur of meer. De gemiddelde overschrijding van alle bekeuringen was 8,2 kilometer per uur.
En dat laatste doe je dan ook door alle boetes met een bepaald percentage (nu dacht ik 10%) te verhogen. Want de hoge boetes stijgen dan meer dan de lage boetes, het gat wordt groter.quote:Op vrijdag 28 april 2023 21:09 schreef Fred_B het volgende:
[..]
[..]
https://www.cbs.nl/-/medi(...)-snelheidsboetes.pdf
Het merendeel van die boetes is helemaal niet voor asociaal gedrag. Als je dat eruit wil hebben, moet je de boetes progressiever maken.
Ja, 1 van mijn 3 boetes die ik ooit heb gehad, was omdat mijn kaartje van de parkeerautomaat niet zichtbaar onder de ruit lag (door de wind omgedraaid). De boa die hem had geschreven stond nog op de parkeerplaats, maar was niet te vermurwen met het laten zien van de voorkant... die was ook echt hoog, dacht 75 euro.quote:Op vrijdag 28 april 2023 21:15 schreef Spablauw214 het volgende:
Hoge boetes voor risicovol gedrag heb ik geen moeite mee. Ik heb onlangs ¤120 mogen aftikken voor een vergeten parkeerschijf, dat vond ik dan wel weer bezopen veel geld bijvoorbeeld.
Daar mogen ze ook wel hoge boetes voor gaan geven, wat mij betreft.quote:Op vrijdag 28 april 2023 21:15 schreef Spablauw214 het volgende:
Voor te hard rijden is er gewoon Flitsmeister, dat heeft me al duizenden euro’s bespaard
Boa’s zijn vaak helemaal niet in staat om maatwerk toe te passen, te deėscaleren of de menselijke maat te hanteren. Itt politieagenten die doorgaans wel redelijk zijn als je een beetje normaal doet.quote:Op vrijdag 28 april 2023 21:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, 1 van mijn 3 boetes die ik ooit heb gehad, was omdat mijn kaartje van de parkeerautomaat niet zichtbaar onder de ruit lag (door de wind omgedraaid). De boa die hem had geschreven stond nog op de parkeerplaats, maar was niet te vermurwen met het laten zien van de voorkant... die was ook echt hoog, dacht 75 euro.
Maar voorlopig is het niet verboden dus kan je beter je voordeel ermee doen natuurlijk.quote:Op vrijdag 28 april 2023 21:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Daar mogen ze ook wel hoge boetes voor gaan geven, wat mij betreft.
Leg mij eens uit waarom de enige “boete” in dit land die niet naar de overheid gaat (zwartrijden in het OV) maar 5 tientjes is. En bedragen die wel naar de overheid gaan een veelvoud daar van?quote:Op vrijdag 28 april 2023 21:06 schreef Janneke141 het volgende:
Inkomensafhankelijke boetes zijn wat mij betreft in strijd met het gelijkheidsbeginsel.
En ik ben niet per definitie tegen het verhogen van verkeersboetes, maar als de combinatie 'lage pakkans, hoge straf' te veel uit de pas gaat lopen, dan is dat ook weer een gevaar. (Het gevoel van) willekeur ligt op de loer.
Ik heb geen flauw idee. Hoe is dit precies een reactie op mijn post?quote:Op vrijdag 28 april 2023 21:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Leg mij eens uit waarom de enige “boete” in dit land die niet naar de overheid gaat (zwartrijden in het OV) maar 5 tientjes is. En bedragen die wel naar de overheid gaan een veelvoud daar van?
Omdat nog hogere boetes geven het maken van een rondje voor de conducteurs nog onveiliger maakt?quote:Op vrijdag 28 april 2023 21:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Leg mij eens uit waarom de enige “boete” in dit land die niet naar de overheid gaat (zwartrijden in het OV) maar 5 tientjes is. En bedragen die wel naar de overheid gaan een veelvoud daar van?
Vergeet de 9 euro “administratiekosten” er niet bij op te tellen…quote:Op vrijdag 28 april 2023 21:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Omdat nog hogere boetes geven het maken van een rondje voor de conducteurs nog onveiliger maakt?
Daarbij zit de blijkbaar gemiddelde boete voor snelheid (8km/u) nog onder die 50 euro volgens mij.
Edit: nee, 6 euro er boven, tot 7km/u is wel onder de 50 euro.
https://ingevorderd.nl/boete-voor-te-hard-rijden/
Maakt 65 euro voor de gemiddelde boete nog steeds geen veelvoud van 50 euro. Die trouwens na 2 weken ook al 65 euro is (belachelijk korte betaaltermijn). Dus je stelling klopt nog steeds niet.quote:Op vrijdag 28 april 2023 21:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vergeet de 9 euro “administratiekosten” er niet bij op te tellen…
Winkeldiefstal betekent ook alleen een benadeling van de winkel. Richtlijn? 200 euro.quote:Op vrijdag 28 april 2023 22:07 schreef Hawkxyz het volgende:
Het zwart rijden in de trein.. betekend "slechts" een benadeling van de vervoerder / oneerlijkheid naar de betalende reiziger. Als je dat afzet tegen verkeersovertredingen dan ben je bezig met het in gevaar brengen van iedereen ter plaatse, inclusief jezelf. Ik vind de vergelijking dan ook niet zozeer opgaan.
Min-een-strepers.quote:Op vrijdag 28 april 2023 21:23 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Boa’s zijn vaak helemaal niet in staat om maatwerk toe te passen, te deėscaleren of de menselijke maat te hanteren. Itt politieagenten die doorgaans wel redelijk zijn als je een beetje normaal doet.
Ook meteen een reden om de handhaving niet verder te bewapenen, straks zit je met allemaal van die gasten die sheriffje gaan lopen spelen
Dit ja.quote:Op vrijdag 28 april 2023 19:45 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ik vind boetes inzetten als belasting maar twijfelachtig
Benadeling van jezelf met mogelijk (extra) letsel tot gevolg dus extra kosten voor zorg / verzekeringen etc. is ook wel zoiets maar ik snap je wel.. want winkeldiefstal duurder?! Tsja, het is af en toe niet helemaal verklaarbaar.quote:Op zaterdag 29 april 2023 00:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Winkeldiefstal betekent ook alleen een benadeling van de winkel. Richtlijn? 200 euro.
Niet dragen gordel, alleen benadeling van jezelf: 150 euro...
Ik weet niet of dat nu het onderscheidende verschil is.
Opzich wel eens, maar laat dan de 0-10 km te hard boetes juist lager.quote:Op vrijdag 28 april 2023 19:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tja, het is gewoon een feit dat boetes een vorm van inkomen zijn van de overheid en wat mij betreft is dat een bron van inkomen dat ze wel mogen ophogen (net als accijns op sigaretten, bijvoorbeeld). Met wat mij betreft het liefst het effect dat de inkomsten dalen, dat er minder mensen te hard rijden. Maar iedereen weet dat er gewoon een deel is die zich niets van de hoogte van de boetes aan trekt, dat die mensen meer moeten betalen voor hun asociale gedrag lijkt mij prima.
Misschien hier wat aan trimmen in plaats van boetesbelastingen verzinnen of verhogenquote:Bij de Nederlandse overheid werken bijna een miljoen werknemers. Bijna 12% van het totaal aantal werkzame personen in Nederland werkt voor de overheid. Deze mensen werken bij 2360 overheidswerkgevers, variėrende van defensie en politie tot basisscholen en gemeenten.
Er komen nog genoeg banen erbij hoorquote:Op zaterdag 29 april 2023 14:01 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Misschien hier wat aan trimmen in plaats van boetesbelastingen verzinnen of verhogen
Startsalaris 3600 bruto. Sta je dan met je diploma voor de zorg.quote:Weet jij als geen ander hoe je met een online campagne mensen kunt informeren, activeren én enthousiasmeren? Dan zijn wij op zoek naar jou! Ter versterking van ons campagneteam zoeken wij een Online Campagnemanager. Jij vervult een belangrijke rol op het terrein van klimaatcommunicatie. Je bent verantwoordelijk voor de online uitingen van verschillende campagnes voor zowel klimaat, energiebesparing als de Nationale Klimaatweek. Je werkt daarbij nauw samen met de campagnemanager, waarbij jij specifieke kennis van en focus hebt op het online deel van de campagnes. Een functie met impact dus, want jij zorgt ervoor dat de samenleving via online kanalen op de hoogte is van ons klimaatbeleid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |