Het gaat om een miljoen kinderen (van de 3 miljoen minderjarigen, dus best een fors percentage), ik denk dat je die bij heel veel partijen wel kunt vinden. Vooruit, bij 50plus en SGP zal het fors minder zijn.quote:Op woensdag 26 april 2023 15:04 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Het gaat over het gedeelte van de samenleving die specifiek hiervan gebruik gaat/kan maken. Dat heeft veel overlap met het electoraat van die partijen.
naar mijn weten krijgen mensen met een klein inkomen al veel vergoed op het gebied van opvang, niet alles valt ineens wegquote:Op woensdag 26 april 2023 15:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het gaat om een miljoen kinderen (van de 3 miljoen minderjarigen, dus best een fors percentage), ik denk dat je die bij heel veel partijen wel kunt vinden. Vooruit, bij 50plus en SGP zal het fors minder zijn.
https://www.nji.nl/cijfers/kinderopvang
Procentueel heeft GL waarschijnlijk het grootste aandeel in de stemmers met jonge kids.quote:Op woensdag 26 april 2023 15:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het gaat om een miljoen kinderen (van de 3 miljoen minderjarigen, dus best een fors percentage), ik denk dat je die bij heel veel partijen wel kunt vinden. Vooruit, bij 50plus en SGP zal het fors minder zijn.
https://www.nji.nl/cijfers/kinderopvang
Het is momenteel 70%. Ik denk dat die minimumloon alleenstaande moeders meer hebben aan die 30% extra vergoeding dan een VVD lid aan de hele vergoeding.quote:Op woensdag 26 april 2023 15:22 schreef aTypisch het volgende:
[..]
naar mijn weten krijgen mensen met een klein inkomen al veel vergoed op het gebied van opvang, niet alles valt ineens weg
dit was een extraatje waar ook gezinnen met een hoger inkomen aanspraak op konden maken
Ben ik de enige die vermoed dat het kabinet het STAP budget doelbewust zo slecht heeft geïmplementeerd om minder weerstand te ervaren bij het afschaffen ervan die ze wel zouden hebben gekregen als ze de aftrekpost studiekosten direct zonder alternatief hadden afgeschaft?quote:Op woensdag 26 april 2023 15:01 schreef Hanca het volgende:
Voor de rest trouwens: STAP budget afgeschaft (lijkt me terecht, dat budget haalde zijn doelen niet), eigen risico zorg blijft gelijk en in het najaar gaan ze kijken naar het verhogen van belastingen voor ondernemers en vermogenden: https://www.ad.nl/politie(...)-geschrapt~a5829663/
Ik kan me niet voorstellen dat ze bewust het zo hebben gedaan. Het doel was dat de mensen aan de rand van de arbeidsmarkt budget zouden hebben voor omscholen, zo werkt het budget dus niet. En ze hoopten dat er veel zou worden omgeschoold richting zorg en techniek, ook dat gebeurt niet.quote:Op woensdag 26 april 2023 15:28 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ben ik de enige die vermoed dat het kabinet het STAP budget doelbewust zo slecht heeft geïmplementeerd om minder weerstand te ervaren bij het afschaffen ervan die ze wel zouden hebben gekregen als ze de aftrekpost studiekosten direct zonder alternatief hadden afgeschaft?
Komt er nog een vervanger? Want het beleid is nog wel levenlang leren.
Dat hangt er maar vanaf wie je het vraagtquote:Op woensdag 26 april 2023 15:01 schreef Hanca het volgende:
STAP budget afgeschaft (lijkt me terecht, dat budget haalde zijn doelen niet),
Mensen die nutteloze cursussen aanboden vonden het inderdaad een geweldig systeem.quote:Op woensdag 26 april 2023 15:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat hangt er maar vanaf wie je het vraagt
Dat is niet nieuw volgens mij. Daar ben ik zelf in elk geval al jaren geleden op afgehaakt.quote:Op woensdag 26 april 2023 14:19 schreef trein2000 het volgende:
Maar het was onderliggende punt was eigenlijk dat met name de VVD steeds meer de kant lijkt op te gaan van als de “haves” die onze achterban vormen het maar goed hebben dan kan de rest het verrekken. Ik vind dat zorgelijk.
lijkt wel alsof gratis geld uitdelen niet per se goed werktquote:Op woensdag 26 april 2023 15:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Mensen die nutteloze cursussen aanboden vonden het inderdaad een geweldig systeem.
Ja, precies.quote:Op woensdag 26 april 2023 15:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Mensen die nutteloze cursussen aanboden vonden het inderdaad een geweldig systeem.
ik doe beide op amateurbasis voor mezelfquote:Op woensdag 26 april 2023 15:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, precies.
Laten ze het vrijgekomen geld, of dergelijke toekomstige reserveringen, maar gebruiken om een specifiek aantal geaccrediteerde opleidingen goedkoop aan te kunnen bieden op het gebied van bijvoorbeeld zorg, kinderopvang en techniek. Degenen die met alle geweld lifestylecoach of biersommelier willen worden krijgen dat zelf ook wel voor elkaar.
Het vorige systeem ging het geld bijna voor 100% naar de hoger opgeleiden, dat was dus ook gewoon een slecht systeem.quote:Op woensdag 26 april 2023 16:21 schreef maan_man het volgende:
Stap-budget was een onding. Jammer dat ze een beter werkend alternatief hiervoor hebben opgeofferd. Toen studiekosten nog een aftrekpost waren, betaalden men een gedeelte zelf, wat een financiële prikkel was om niet maar een cursus te gaan volgen omdat deze toch gratis was.
Los van het aanbod, was de manier waarop ook waardeloos. Inschrijving was altijd op een moment dat rendabele deel van Nederland aan het werk was.
Maar Italië doet hier toch niks verkeerds?quote:Op woensdag 26 april 2023 14:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
De belofte is ook dat de rest van de EU Italië hier bij helpt en daarnaast statushouders van ze over neemt. Dat gebeurt ook niet. Dus kun je Italië heel moeilijk hier heel fors op aanspreken.
Italië doet wel iets verkeerds: die vangen mensen in inhumane omstandigheden op. Als ze ze al opvangen, dan is de kans groot dat ze geen onderdak, eten en stromend water krijgen. Dat zijn gewoon mensenrechtenschendingen, dat is juist heel erg verkeerd.quote:Op woensdag 26 april 2023 16:30 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Maar Italië doet hier toch niks verkeerds?
Ze weigeren asiel, op een of andere manier komt die persoon uit in Nederland, vervolgens moeten wij ze volgens het verdrag terugsturen, de persoon vecht dat aan via de rechter en die haalt er weer een ander verdrag bij aan.
Het zou heel simpel kunnen zijn, drie keer geweigerd in Italië is ook hier weigeren. Klaar einde verhaal.
Als de bevolking altijd gelijk heef, waarom klaagt iedereen dan zo over Rutte. Hij heeft al vier verkiezingen de grootste partij!quote:Op woensdag 26 april 2023 12:03 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Waarom? Als er iets nodig is, is het een kritische bevolking.
Magistrale fout.quote:Rob Jetten (Klimaat en Energie) presenteerde het pakket woensdagmiddag. De kosten van alle maatregelen tellen op tot 28 miljard euro. Het grootste deel zal gefinancierd worden met geld uit het klimaatfonds van 35 miljard euro. In het fonds zit straks nog zo'n 5 miljard euro. Dit bedrag is gereserveerd voor de ontwikkeling van kernenergie..
De overheid gaat niet zelf kerncentrales bouwen, dat mag denk ik niet eens. Dat moeten bedrijven doen. Dus kan de overheid geen 30 miljard investeren in kernenergie.quote:Op woensdag 26 april 2023 17:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Magistrale fout.
Dus je maakt alles voor de consument en groot industrie duurder wat direct ten gevolge heeft een grote inflatie en verlies welvaart.
Terwijl je ook 30 miljard direct had kunnen investeren in kernenergie (en zelfs fusie) en direct duurzaam energie produceren.
De eltroficatie van auto’s is al onstopbaar.
De resterende miljarden om gas om te bouwen naar all electric (middels subsidies)
Meer (veel) co2 besparing, geen inflatie, meer werkgelegenheid.
Tuurlijk kan dat welquote:Op woensdag 26 april 2023 17:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
De overheid gaat niet zelf kerncentrales bouwen, dat mag denk ik niet eens. Dat moeten bedrijven doen. Dus kan de overheid geen 30 miljard investeren in kernenergie.
Hier staat wel "het kabinet wil 2 kerncentrales bouwen", maar in feite gaat EPZ (wat deels eigendom is van RWE) dat doen, de eigenaar van de al bestaande kerncentrale. Het is niet de bedoeling dat de overheid een kerncentrale neer zet, net zo min als dat ze windmolenparken hebben gebouwd.quote:Op woensdag 26 april 2023 17:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Tuurlijk kan dat wel
https://www.rijksoverheid(...)pwekking-kernenergie
de luchtkastelen moeten in 2050 af zijnquote:Op woensdag 26 april 2023 17:52 schreef Faraday01 het volgende:
Als nu vol doorpakt op kernenergie staat de eerste nieuwe centrale er als je geluk hebt in 2035. Dus dat lost op korte termijn niets op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |