De vraag is niet of het helpt maar of de maatregel proportioneel is en of het de baten opwegen tegen de negatieve aspecten zoals dat mensen minder gaan bewegen en weer vaker de auto gaan pakken.quote:Op dinsdag 25 april 2023 17:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Helmplicht voor minimaal alle ondersteunde fietsen zal al zeer helpen hoor. Het is al lang bewezen dat een helm beschermt tegen letsel.
Waar echter geen flikker tegen helpt is bescherming van heupen. Een grootgebruiker van ondersteunde fietsen zijn oudjes en als die vallen breken ze sneller hun heupen.
Een fietshelm is proportioneel gezien de komst van de ondersteunde fietsen, het verlies van levens en kwaliteit van leven die de ongelukken met zich meebrengenquote:Op dinsdag 25 april 2023 18:03 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
De vraag is niet of het helpt maar of de maatregel proportioneel is en of het de baten opwegen tegen de negatieve aspecten zoals dat mensen minder gaan bewegen en weer vaker de auto gaan pakken.
Nah, door het verdwijnen van covid is het drukker geworden op de weg.quote:Op dinsdag 25 april 2023 17:54 schreef Lospedrosa het volgende:
Je vind het idd nergens terug, geen “verkeerdlsexpert” waagt zich eraan.
Maar iedereen die veel op de weg zit en vlot rijdt weet dat sinds de 100kmu overdag de drukte is toegenomen. Maar ook de ongelukjes met al die halfdwazen die nergens meer op letten.
Vind het echt een ontzettende vervelende (non) regel die verplichte 100.
Ja ook, maar tis erger dan voor Corona. Verkeers experts zullen het niet toegeven.quote:Op dinsdag 25 april 2023 18:26 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Nah, door het verdwijnen van covid is het drukker geworden op de weg.
Eens. Wat mij betreft mogen ze ook eisen stellen aan de onbegrensde e-bikes. Prima als je ondersteuning hebt tot iets van 25 of zelfs maar 22km/u, maar als je ondersteund harder dan dat gaat ben je volgens mij gewoon een soort brommer en mag je laten zien dat je die snelheid aan kan. Want heel veel oudjes die tot voor kort net de 15 haalden, zoeven nu voorbij zonder dat ze de gevaren zien. En ja, ik weet dat er in theorie op steeds meer fietsen een begrenzing zit, maar toch gaan er oudjes mij voorbij als ik op mijn fietscomputer toch dik boven de 25 zit.quote:Op dinsdag 25 april 2023 18:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Een fietshelm is proportioneel gezien de komst van de ondersteunde fietsen, het verlies van levens en kwaliteit van leven die de ongelukken met zich meebrengen
En qua minder bewegen? Dat is een kwestie van gewenning. Gooi er een sire/postbus51 campagne tegenaan.
Dat is de theorie en nu de praktijk: ja dat werkt. Oudjes die die fietsen gebruiken zien en horen niets van wat er om hun heen gebeurd en toch 25+ over de fietspaden willen racen. Flikker op, zet een helm op of rot op. Rijdende gevaren.
https://www.rijksoverheid(...)n%20kenteken%20nodig.quote:Op dinsdag 25 april 2023 19:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eens. Wat mij betreft mogen ze ook eisen stellen aan de onbegrensde e-bikes. Prima als je ondersteuning hebt tot iets van 25 of zelfs maar 22km/u, maar als je ondersteund harder dan dat gaat ben je volgens mij gewoon een soort brommer en mag je laten zien dat je die snelheid aan kan. Want heel veel oudjes die tot voor kort net de 15 haalden, zoeven nu voorbij zonder dat ze de gevaren zien. En ja, ik weet dat er in theorie op steeds meer fietsen een begrenzing zit, maar toch gaan er oudjes mij voorbij als ik op mijn fietscomputer toch dik boven de 25 zit.
En een fiets met trapondersteuning = helmplicht, wat mij betreft. Wil je geen helm, dan mag je gewoon zelf trappen.
Duitsland is veel groter, de verkeers en auto industrie is veel groter en de onderzoeken lijken me ook degelijker (dat is al bij autotests, waar ze echt 100k km testen en dan alles demonteren)quote:Op dinsdag 25 april 2023 18:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
De drukte is niet per sé toegenomen, maar als jij met 'vlot rijden' iets boven de 100km/u bedoelt, is het aantal auto's die je in haalt en het aantal auto's waar je voor moet 'wachten' op de linkerbaan natuurlijk toegenomen. Het aantal auto's per km is ook toegenomen: een bewijs dat 100km/u beter voor de doorstroming is.
Nu zit ik regelmatig op de fiets en wordt ook regelmatig hard ingehaald door speedpedals zonder helm of wat dan ook voor bescherming. Handhaving is echt 0.quote:Op dinsdag 25 april 2023 19:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)n%20kenteken%20nodig.
Zo is het al geregeld
Als je harder kunt dan 25 (zonder dat de ondersteuning er mee kapt) is het een speedpedelec en gelden de bromfietsregels, helm, kenteken, verzekering, rijbewijs, etc.
Dat is nauwelijks te handhaven. Of we moeten rollenbanken voor fietsen introduceren.quote:Op dinsdag 25 april 2023 19:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)n%20kenteken%20nodig.
Zo is het al geregeld
Als je harder kunt dan 25 (zonder dat de ondersteuning er mee kapt) is het een speedpedelec en gelden de bromfietsregels, helm, kenteken, verzekering, rijbewijs, etc.
25 fiets ik op mijn normale fiets als de wind een keer goed staatquote:Op dinsdag 25 april 2023 19:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)n%20kenteken%20nodig.
Zo is het al geregeld
Als je harder kunt dan 25 (zonder dat de ondersteuning er mee kapt) is het een speedpedelec en gelden de bromfietsregels, helm, kenteken, verzekering, rijbewijs, etc.
Eens. Weg ermee. Doet weinig voor veiligheid en niks voor klimaat. Puur voor de bühne.quote:Op dinsdag 25 april 2023 17:54 schreef Lospedrosa het volgende:
Vind het echt een ontzettende vervelende (non) regel die verplichte 100.
denk dat iedereen in 2050 erg blij gaat zijn dat we 'klimaatneutraal' zijnquote:Op woensdag 26 april 2023 11:12 schreef Hanca het volgende:
Er is een akkoord over extra klimaatmaatregelen: https://www.ad.nl/politie(...)hte-wijken~a700d6e0/
Geen nagel om aan je reet te krabben, totaal uitgezogen middenklasse, 10 miljoen extra armen en een puisant rijke kleine bovenlaag die lekker heeft kunnen profiteren van het uitzuigen met het groene marketing vehicle.quote:Op woensdag 26 april 2023 11:34 schreef aTypisch het volgende:
[..]
denk dat iedereen in 2050 erg blij gaat zijn dat we 'klimaatneutraal' zijn
niemand weet wat het precies betekent, maar we gaan er vol voor
Het klinkt als een prima akkoord?quote:Op woensdag 26 april 2023 11:12 schreef Hanca het volgende:
Er is een akkoord over extra klimaatmaatregelen: https://www.ad.nl/politie(...)hte-wijken~a700d6e0/
Die adder komt nog wel een keer tevoorschijn om Jan Modaal hard in de reet te bijten.quote:Op woensdag 26 april 2023 11:44 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het klinkt als een prima akkoord?
De industrie is voornamelijk verantwoordelijk.
Ik mis alleen nog even het addertje onder het gras.
quote:Op woensdag 26 april 2023 11:44 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het klinkt als een prima akkoord?
De industrie is voornamelijk verantwoordelijk.
Ik mis alleen nog even het addertje onder het gras.
quote:Er wordt in totaal 22 miljard euro uit het klimaatfonds gehaald, dat ervoor bedoeld is om de CO2-doelen te halen.
Omdat heel veel nou eenmaal slecht kut en klote is. Lang niet alles, maar wel veel.quote:Op woensdag 26 april 2023 11:47 schreef KaheemSaid het volgende:
Gister Groningen, reacties te weinig en te laat.
Vandaag de klimaatplannen, ben benieuwd of de reacties hetzelfde zullen zijn.
Betreffende Rutte 4 heb ik wel het idee dat er, mogelijk gedwongen door eerder uitstel, wel veel beslissingen neemt. Ik zou het wel fijn vinden als dit eens wat "objectief" bekeken wordt, want alles wat ze doen wordt sowieso ontvangen als slecht, kut en klote!
En dat zou ik nu wel eens wat 'objectiever' willen zien. In plaats va zo zeggen het is allemaal kut.quote:Op woensdag 26 april 2023 11:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Omdat heel veel nou eenmaal slecht kut en klote is. Lang niet alles, maar wel veel.
Waarom? Als er iets nodig is, is het een kritische bevolking.quote:Op woensdag 26 april 2023 11:59 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
En dat zou ik nu wel eens wat 'objectiever' willen zien. In plaats va zo zeggen het is allemaal kut.
Tja, 600mln voor tweedehands elektrische auto's.quote:Op woensdag 26 april 2023 11:12 schreef Hanca het volgende:
Er is een akkoord over extra klimaatmaatregelen: https://www.ad.nl/politie(...)hte-wijken~a700d6e0/
dat is de bedoelingquote:Op woensdag 26 april 2023 12:23 schreef Piles het volgende:
[..]
Tja, 600mln voor tweedehands elektrische auto's.
Aanbod is al schaars, dus enige effect wat ik verwacht is dat ze duurder worden en de subsidie dus naar de verkoper gaat. En dat is een BV of vermogende Nederlander. Gaaf!
Omdat ik wel eens het idee heb dat beeldvorming niet altijd overeenkomt met de werkelijkheid. Ik denk dat het beter is debatten te voeren aan de hand van feiten en "objectieve" waarnemingen, dan aan de hand van onderbuikgevoelens.quote:Op woensdag 26 april 2023 12:03 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Waarom? Als er iets nodig is, is het een kritische bevolking.
helaas is dat onmogelijk met vage doelen als 'klimaatneutraal' of CO2-reductiequote:Op woensdag 26 april 2023 12:28 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Omdat ik wel eens het idee heb dat beeldvorming niet altijd overeenkomt met de werkelijkheid. Ik denk dat het beter is debatten te voeren aan de hand van feiten en "objectieve" waarnemingen, dan aan de hand van onderbuikgevoelens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |