abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208899851
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 17:49 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Helmplicht voor minimaal alle ondersteunde fietsen zal al zeer helpen hoor. Het is al lang bewezen dat een helm beschermt tegen letsel.
Waar echter geen flikker tegen helpt is bescherming van heupen. Een grootgebruiker van ondersteunde fietsen zijn oudjes en als die vallen breken ze sneller hun heupen.
De vraag is niet of het helpt maar of de maatregel proportioneel is en of het de baten opwegen tegen de negatieve aspecten zoals dat mensen minder gaan bewegen en weer vaker de auto gaan pakken.
  dinsdag 25 april 2023 @ 18:21:18 #27
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208900044
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 18:03 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
De vraag is niet of het helpt maar of de maatregel proportioneel is en of het de baten opwegen tegen de negatieve aspecten zoals dat mensen minder gaan bewegen en weer vaker de auto gaan pakken.
Een fietshelm is proportioneel gezien de komst van de ondersteunde fietsen, het verlies van levens en kwaliteit van leven die de ongelukken met zich meebrengen
En qua minder bewegen? Dat is een kwestie van gewenning. Gooi er een sire/postbus51 campagne tegenaan.

Dat is de theorie en nu de praktijk: ja dat werkt. Oudjes die die fietsen gebruiken zien en horen niets van wat er om hun heen gebeurd en toch 25+ over de fietspaden willen racen. Flikker op, zet een helm op of rot op. Rijdende gevaren.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208900086
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2023 17:54 schreef Lospedrosa het volgende:
Je vind het idd nergens terug, geen “verkeerdlsexpert” waagt zich eraan.

Maar iedereen die veel op de weg zit en vlot rijdt weet dat sinds de 100kmu overdag de drukte is toegenomen. Maar ook de ongelukjes met al die halfdwazen die nergens meer op letten.

Vind het echt een ontzettende vervelende (non) regel die verplichte 100.
Nah, door het verdwijnen van covid is het drukker geworden op de weg.
pi_208900156
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2023 18:26 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Nah, door het verdwijnen van covid is het drukker geworden op de weg.
Ja ook, maar tis erger dan voor Corona. Verkeers experts zullen het niet toegeven.
Maar het is er echt niet beter van geworden. 100%

En als het helemaal leeg is zit je daar 100 te pruttelen. Met steeds meer trajectcontrole, straks 100% op de NLse snelweg is het een leuk vooruitzicht.
Lekker gecontroleerd door de overheid.
Vakman pur sang
pi_208900591
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 18:21 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Een fietshelm is proportioneel gezien de komst van de ondersteunde fietsen, het verlies van levens en kwaliteit van leven die de ongelukken met zich meebrengen
En qua minder bewegen? Dat is een kwestie van gewenning. Gooi er een sire/postbus51 campagne tegenaan.

Dat is de theorie en nu de praktijk: ja dat werkt. Oudjes die die fietsen gebruiken zien en horen niets van wat er om hun heen gebeurd en toch 25+ over de fietspaden willen racen. Flikker op, zet een helm op of rot op. Rijdende gevaren.
Eens. Wat mij betreft mogen ze ook eisen stellen aan de onbegrensde e-bikes. Prima als je ondersteuning hebt tot iets van 25 of zelfs maar 22km/u, maar als je ondersteund harder dan dat gaat ben je volgens mij gewoon een soort brommer en mag je laten zien dat je die snelheid aan kan. Want heel veel oudjes die tot voor kort net de 15 haalden, zoeven nu voorbij zonder dat ze de gevaren zien. En ja, ik weet dat er in theorie op steeds meer fietsen een begrenzing zit, maar toch gaan er oudjes mij voorbij als ik op mijn fietscomputer toch dik boven de 25 zit.

En een fiets met trapondersteuning = helmplicht, wat mij betreft. Wil je geen helm, dan mag je gewoon zelf trappen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Hanca op 25-04-2023 19:35:03 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 25 april 2023 @ 19:37:52 #31
408813 crew  trein2000
pi_208900770
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2023 19:23 schreef Hanca het volgende:

[..]
Eens. Wat mij betreft mogen ze ook eisen stellen aan de onbegrensde e-bikes. Prima als je ondersteuning hebt tot iets van 25 of zelfs maar 22km/u, maar als je ondersteund harder dan dat gaat ben je volgens mij gewoon een soort brommer en mag je laten zien dat je die snelheid aan kan. Want heel veel oudjes die tot voor kort net de 15 haalden, zoeven nu voorbij zonder dat ze de gevaren zien. En ja, ik weet dat er in theorie op steeds meer fietsen een begrenzing zit, maar toch gaan er oudjes mij voorbij als ik op mijn fietscomputer toch dik boven de 25 zit.

En een fiets met trapondersteuning = helmplicht, wat mij betreft. Wil je geen helm, dan mag je gewoon zelf trappen.
https://www.rijksoverheid(...)n%20kenteken%20nodig.
Zo is het al geregeld ;)
Als je harder kunt dan 25 (zonder dat de ondersteuning er mee kapt) is het een speedpedelec en gelden de bromfietsregels, helm, kenteken, verzekering, rijbewijs, etc.
zie email 27 oktober
pi_208901148
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2023 18:02 schreef Hanca het volgende:

[..]
De drukte is niet per sé toegenomen, maar als jij met 'vlot rijden' iets boven de 100km/u bedoelt, is het aantal auto's die je in haalt en het aantal auto's waar je voor moet 'wachten' op de linkerbaan natuurlijk toegenomen. Het aantal auto's per km is ook toegenomen: een bewijs dat 100km/u beter voor de doorstroming is.
Duitsland is veel groter, de verkeers en auto industrie is veel groter en de onderzoeken lijken me ook degelijker (dat is al bij autotests, waar ze echt 100k km testen en dan alles demonteren)

In Duitsland begint men na te denken om van onbeperkt naar 130 te gaan. Voor hun ontzettend langzaam

https://www.adac.de/verke(...)utobahn-deutschland/

In dit onderzoek interessante uitkomsten. Er is geen data die zegt dat een hogere limiet zorgt voor meer ongelukken (integendeel). Voor de CO2/uitstoot is het wel beter.

Kijk je naar Europa is er geen touw aan vast te knopen. En nl doet het heel goed als je kijkt naar doden per miljard kilometers.(0,9)
Alleen Zwitserland (120km)doet het beter (0,85)
Duitsland doet 1,48 (70% 130+)
Italië hoog met 3,5 (-130)

Landen met slechte wegen als Bulgarije en Tjechie doen het veel slechter.

Lijkt meer te gaan om de kwaliteit van de wegen.

Trouwens staat de VS belachelijk hoog, daar zijn ook strenge limieten. (11,2 op gez wegen)

https://www.bast.de/DE/Pu(...)en-international.pdf;jsessionid=B7FE212F0623F96C01AFDC2795BE5E72.live21303?__blob=publicationFile&v=10
Vakman pur sang
  dinsdag 25 april 2023 @ 21:16:56 #33
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208902081
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 19:37 schreef trein2000 het volgende:

[..]
https://www.rijksoverheid(...)n%20kenteken%20nodig.
Zo is het al geregeld ;)
Als je harder kunt dan 25 (zonder dat de ondersteuning er mee kapt) is het een speedpedelec en gelden de bromfietsregels, helm, kenteken, verzekering, rijbewijs, etc.
Nu zit ik regelmatig op de fiets en wordt ook regelmatig hard ingehaald door speedpedals zonder helm of wat dan ook voor bescherming. Handhaving is echt 0.

En qua oudjes? Die gaan ook te hard voor hun zintuigen gezondheid. 25 gaan ze ook vaak, minimaal niet maximaal.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Forum Admin dinsdag 25 april 2023 @ 21:39:50 #34
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_208902352
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 19:37 schreef trein2000 het volgende:

[..]
https://www.rijksoverheid(...)n%20kenteken%20nodig.
Zo is het al geregeld ;)
Als je harder kunt dan 25 (zonder dat de ondersteuning er mee kapt) is het een speedpedelec en gelden de bromfietsregels, helm, kenteken, verzekering, rijbewijs, etc.
Dat is nauwelijks te handhaven. Of we moeten rollenbanken voor fietsen introduceren.

Overigens is het wel na te gaan na een ongeluk, maar dan is het al te laat.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_208906489
Er is een akkoord over extra klimaatmaatregelen: https://www.ad.nl/politie(...)hte-wijken~a700d6e0/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie Sport woensdag 26 april 2023 @ 11:18:29 #36
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208906550
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 19:37 schreef trein2000 het volgende:

[..]
https://www.rijksoverheid(...)n%20kenteken%20nodig.
Zo is het al geregeld ;)
Als je harder kunt dan 25 (zonder dat de ondersteuning er mee kapt) is het een speedpedelec en gelden de bromfietsregels, helm, kenteken, verzekering, rijbewijs, etc.
25 fiets ik op mijn normale fiets als de wind een keer goed staat :')

Dit doet he-le-maal niets voor het daadwerkelijke probleem (oudjes die niet kunnen anticiperen als ze 20+ rijden) en zorgt er alleen maar voor dat iedereen die anders een scooter oid zou rijden weer vrolijk terug gaat naar de scooters.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_208906745
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2023 17:54 schreef Lospedrosa het volgende:
Vind het echt een ontzettende vervelende (non) regel die verplichte 100.
Eens. Weg ermee. Doet weinig voor veiligheid en niks voor klimaat. Puur voor de bühne.

Vergeet ook niet dat door max 100 op de snelweg andere routes sneller&aantrekkelijker worden. En je dus meer verkeer op N-wegen krijgt (binnendoor ipv via snelweg). En die N-wegen zijn veel gevaarlijker/dodelijker dan autosnelwegen.
pi_208906746
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 11:12 schreef Hanca het volgende:
Er is een akkoord over extra klimaatmaatregelen: https://www.ad.nl/politie(...)hte-wijken~a700d6e0/
denk dat iedereen in 2050 erg blij gaat zijn dat we 'klimaatneutraal' zijn

niemand weet wat het precies betekent, maar we gaan er vol voor
  woensdag 26 april 2023 @ 11:42:01 #39
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208906819
quote:
14s.gif Op woensdag 26 april 2023 11:34 schreef aTypisch het volgende:

[..]
denk dat iedereen in 2050 erg blij gaat zijn dat we 'klimaatneutraal' zijn

niemand weet wat het precies betekent, maar we gaan er vol voor
Geen nagel om aan je reet te krabben, totaal uitgezogen middenklasse, 10 miljoen extra armen en een puisant rijke kleine bovenlaag die lekker heeft kunnen profiteren van het uitzuigen met het groene marketing vehicle.

Maar wat zijn we blij dat we overal een vinkje 'klimaatneutraal' bij kunnen plaatsen.
Ooooooow wat zijn we blij.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208906835
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 11:12 schreef Hanca het volgende:
Er is een akkoord over extra klimaatmaatregelen: https://www.ad.nl/politie(...)hte-wijken~a700d6e0/
Het klinkt als een prima akkoord?
De industrie is voornamelijk verantwoordelijk.

Ik mis alleen nog even het addertje onder het gras.
pi_208906863
Gister Groningen, reacties te weinig en te laat.
Vandaag de klimaatplannen, ben benieuwd of de reacties hetzelfde zullen zijn.

Betreffende Rutte 4 heb ik wel het idee dat er, mogelijk gedwongen door eerder uitstel, wel veel beslissingen neemt. Ik zou het wel fijn vinden als dit eens wat "objectief" bekeken wordt, want alles wat ze doen wordt sowieso ontvangen als slecht, kut en klote!
  woensdag 26 april 2023 @ 11:48:06 #42
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_208906873
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 11:44 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Het klinkt als een prima akkoord?
De industrie is voornamelijk verantwoordelijk.

Ik mis alleen nog even het addertje onder het gras.
Die adder komt nog wel een keer tevoorschijn om Jan Modaal hard in de reet te bijten.
pi_208906888
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 11:44 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Het klinkt als een prima akkoord?
De industrie is voornamelijk verantwoordelijk.

Ik mis alleen nog even het addertje onder het gras.
quote:
Er wordt in totaal 22 miljard euro uit het klimaatfonds gehaald, dat ervoor bedoeld is om de CO2-doelen te halen.


  Forum Admin woensdag 26 april 2023 @ 11:55:18 #44
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_208906958
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 11:47 schreef KaheemSaid het volgende:
Gister Groningen, reacties te weinig en te laat.
Vandaag de klimaatplannen, ben benieuwd of de reacties hetzelfde zullen zijn.

Betreffende Rutte 4 heb ik wel het idee dat er, mogelijk gedwongen door eerder uitstel, wel veel beslissingen neemt. Ik zou het wel fijn vinden als dit eens wat "objectief" bekeken wordt, want alles wat ze doen wordt sowieso ontvangen als slecht, kut en klote!
Omdat heel veel nou eenmaal slecht kut en klote is. Lang niet alles, maar wel veel.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_208907007
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 11:55 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Omdat heel veel nou eenmaal slecht kut en klote is. Lang niet alles, maar wel veel.
En dat zou ik nu wel eens wat 'objectiever' willen zien. In plaats va zo zeggen het is allemaal kut.
pi_208907052
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2023 11:59 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
En dat zou ik nu wel eens wat 'objectiever' willen zien. In plaats va zo zeggen het is allemaal kut.
Waarom? Als er iets nodig is, is het een kritische bevolking.
pi_208907297
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 11:12 schreef Hanca het volgende:
Er is een akkoord over extra klimaatmaatregelen: https://www.ad.nl/politie(...)hte-wijken~a700d6e0/
Tja, 600mln voor tweedehands elektrische auto's.
Aanbod is al schaars, dus enige effect wat ik verwacht is dat ze duurder worden en de subsidie dus naar de verkoper gaat. En dat is een BV of vermogende Nederlander. Gaaf!

En grootste elektrische deelauto (de trein) maken we duurder 8)7
pi_208907307
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2023 12:23 schreef Piles het volgende:

[..]
Tja, 600mln voor tweedehands elektrische auto's.
Aanbod is al schaars, dus enige effect wat ik verwacht is dat ze duurder worden en de subsidie dus naar de verkoper gaat. En dat is een BV of vermogende Nederlander. Gaaf!
dat is de bedoeling
pi_208907359
quote:
14s.gif Op woensdag 26 april 2023 12:03 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Waarom? Als er iets nodig is, is het een kritische bevolking.
Omdat ik wel eens het idee heb dat beeldvorming niet altijd overeenkomt met de werkelijkheid. Ik denk dat het beter is debatten te voeren aan de hand van feiten en "objectieve" waarnemingen, dan aan de hand van onderbuikgevoelens.

En ik vind, door de overwegend negatieve tendens, moeilijk in te schatten of het allemaal echt kut beleid is wat ze neerzetten.

[ Bericht 8% gewijzigd door KaheemSaid op 26-04-2023 12:43:57 ]
pi_208907398
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 12:28 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Omdat ik wel eens het idee heb dat beeldvorming niet altijd overeenkomt met de werkelijkheid. Ik denk dat het beter is debatten te voeren aan de hand van feiten en "objectieve" waarnemingen, dan aan de hand van onderbuikgevoelens.
helaas is dat onmogelijk met vage doelen als 'klimaatneutraal' of CO2-reductie

het is onmogelijk om een open debat te voeren met een overheid die in allerlei dossiers zaken achterhoudt voor haar bevolking, of zelfs informatie (al dan niet foutief) actief tegenwerkt met allerlei moderne middelen in de toolbox

politici en mensen die dicht op de materie zitten doen al niet wat jij voorstelt, dat kun je dan niet verwachten op dit forum :+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-04-2023 12:39:26 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')