Willeke Alberti heeft er ooit namens Nederland gestaan met een prachtige Nederlandse chanson. We weten allemaal hoe dat is afgelopen.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 21:08 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, oudere mensen op het ESF is meestal toch niet zo’n succes.
Zweden of Denemarken woon toch ooit met 2 oudere mannenquote:Op vrijdag 12 mei 2023 21:08 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, oudere mensen op het ESF is meestal toch niet zo’n succes.
Onder de 16 mag niet.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 22:22 schreef wolffie het volgende:
Klopt Denemarken. Oud en jong kan allemaal, stuur een kindsterretje ala sandra kim😉
Eens hoor, maar als ik dan naar Oostenrijk kijk dit jaar bleef daar in de televote ook niks van over in de finale, je moet dan wel ook een beetje mazzel hebben qua startplek.quote:Op zondag 14 mei 2023 08:39 schreef Em31 het volgende:
Nederland in de televote:
2023: 7 punten
2022: 42 punten
2021: 0 punten
2019: 261 punten
2018: 32 punten
2017: 15 punten
2016: 39 punten
Op Duncan na gewoon waardeloos, als ze nou nog een jaar niets veranderen dan weet ik het ook niet meer.
Ja dat is ook zoquote:Op zondag 14 mei 2023 09:47 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Eens hoor, maar als ik dan naar Oostenrijk kijk dit jaar bleef daar in de televote ook niks van over in de finale, je moet dan wel ook een beetje mazzel hebben qua startplek.
Douwe en Og3ne zaten ook aan het begin weggestopt en S10 werd vrij ongelukkig gesandwicht.
Nee, maar in 23 jaar maar 2x Top 10 televoting is geen toeval natuurlijk. Onze liedjes leenden zich bijna nooit voor een breed publiek.quote:Op zondag 14 mei 2023 10:56 schreef TheVulture het volgende:
Die televote moeten we misschien ook niet gaan overanalyseren. Gisteren hebben er maar 7 landen meer dan 100 punten gescoord. De rest kon het met de kruimels doen. Het is ook wel een beetje afhankelijk van het speelveld, de startvolgorde en daarbij de kwaliteit van je eigen inzending.
Douwe, Og3ne hadden een kut startplek, S10 werd vermorzeld tussen twee televotemagneten, net als Estland gisteren.
Daarbij wel aangetekend dat als je in een veld van 15 met startplek 14 maar 7 punten hebt verzameld we wel kunnen concluderen dat dat geen succesverhaal is natuurlijk
Eensquote:Op zondag 14 mei 2023 11:02 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nee, maar in 23 jaar maar 2x Top 10 televoting is geen toeval natuurlijk. Onze liedjes leenden zich bijna nooit voor een breed publiek.
Nederland is dan misschien klein in oppervlakte, qua inwoneraantal en/of qua economie laten we flink wat landen die gisteren hebben meegestreden achter ons.quote:Op zondag 14 mei 2023 16:50 schreef wizarddragon het volgende:
Gelukkig dat er zoiets is als juryvotes, want zonder wordt het voor een klein landje als Nederland doorgaans ook lastig.
Persoonlijk vond ik Finland behoorlijk overschat, maar geinspireerd op dat soort hoempapa-nummers zou Nederland een happy hardcore-nummer kunnen sturen. Nederland neemt totnutoe zichzelf veels te serieus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |