Zat hij maar in de tweede kamer...quote:Op dinsdag 25 april 2023 08:29 schreef suijkerbuijk het volgende:
https://www.ad.nl/auto/no(...)en-motoren~aad90fe8/
Kleine update wat jetten wilde over meer bio brandstof .
Wat niet eens mogelijk is omdat de huidige wagens maximaal e10 mogen hebben.
Jetten en zijn dom gelul zoals gewoonlijk.
Snap niet dat deze man op deze positie zit in de tweede kamer.
Ligt aan je beroep (CAO). Ik rij redelijk veel en mijn vergoeding is hoger dan wat ik betaal voor benzine per maand.quote:Op dinsdag 25 april 2023 09:56 schreef Troel het volgende:
Het zou wel mooi zijn als de reiskostenvergoeding dan ook eens overeen zou komen met de kosten die je daadwerkelijk maakt voor je woon-werkverkeer enzo.
Ik moet eind van de week weer. 1,34 hier. En beter weer!quote:Op dinsdag 25 april 2023 11:44 schreef bianconeri het volgende:
Net voor 1,64 benzine getankt![]()
(ja, in NL)
Dus een echte ruziezoeker die het veelal anoniem doet, hè?quote:Op dinsdag 25 april 2023 15:56 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Ik ben van de soort die een hekel heeft aan klagende en jankende luiwammesen.
Jouw autokosten bestaan alleen uit brandstof?quote:Op dinsdag 25 april 2023 11:45 schreef bianconeri het volgende:
Ligt aan je beroep (CAO). Ik rij redelijk veel en mijn vergoeding is hoger dan wat ik betaal voor benzine per maand.
Dus ik verdien aan rijden
Ik praat letterlijk over de brandstofkosten, dus ik zeg daar niets over.quote:Op woensdag 26 april 2023 01:37 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Jouw autokosten bestaan alleen uit brandstof?
Je zegt letterlijk: "Dus ik verdien aan rijden".quote:Op woensdag 26 april 2023 08:54 schreef bianconeri het volgende:
Ik praat letterlijk over de brandstofkosten, dus ik zeg daar niets over.
En als je wilt autorijden om meer waard te laten worden dan doe je sowieso al iets verkeerd.
Goh, en je auto slijt niet? Daalt niet in waarde en heeft geen onderhoud nodig?quote:Op dinsdag 25 april 2023 11:45 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ligt aan je beroep (CAO). Ik rij redelijk veel en mijn vergoeding is hoger dan wat ik betaal voor benzine per maand.
hahahahahahahahahahaquote:Op dinsdag 25 april 2023 11:45 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik ook, maar het haalt het niet als ik afschrijving, banden, onderhoud mee tel.quote:Op dinsdag 25 april 2023 11:45 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Belastingdruk in Denemarken is het hoogst: 56%.quote:Op vrijdag 21 april 2023 21:29 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Ja hoeveel belasting betalen ze daar, 70%?
Snap ik. Zonder kinderen had ik de stap ook genomen.quote:Op dinsdag 25 april 2023 16:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik ben blij dat ik weg ben uit Nederland
Grappig, joh.quote:Op woensdag 26 april 2023 18:05 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Tja, als er maar een halve liter in je Solex past...
gelukkig heeft een gepensioneerde geen bezine nodigquote:Op vrijdag 21 april 2023 19:53 schreef etuiedelapiel het volgende:
Gelukkig heb ik maar 1,5 liter pd nodig en ook nog eens vergoed
Behalve als op en neer naar Duitsland al ongeveer een volle tank is natuurlijk. En dan nog, zo groot is dat prijsverschil niet eens. 15 ct of zo.quote:Op donderdag 27 april 2023 09:26 schreef GemMagic het volgende:
Als het te gortig wordt, tanken we de E98 in Duitsland.
Vanaf juli 15 cent, maar vanaf janauri mogelijk 32 cent. Dan is het wel rendabel mits je niet te ver weg woont. Dat gaan tankstations en supermarkten in de grensstreek wel merken.quote:Op donderdag 27 april 2023 10:33 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Behalve als op en neer naar Duitsland al ongeveer een volle tank is natuurlijk. En dan nog, zo groot is dat prijsverschil niet eens. 15 ct of zo.
Ach, 100 euro per maand (M3Pin mijn geval). Het is niet alsof je daar wakker van gaat liggen.quote:Op donderdag 27 april 2023 09:26 schreef GemMagic het volgende:
Wat ik wel een geestig detail vind, is de keuze om elektrische auto's in de MRB op de benzine klasse in te schalen, zonder aftrek van het accugewicht. Dat zal velen nog wel rauw op het dak vallen.
Die zullen wel met één of ander met belastinggeld gefinancierd steunpakket aan het staatsinfuus gehangen gaan worden, waarna de brandstofaccijnzen maar weer eens verhoogd moeten worden om dat allemaal te betalen.quote:Op donderdag 27 april 2023 11:00 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Vanaf juli 15 cent, maar vanaf janauri mogelijk 32 cent. Dan is het wel rendabel mits je niet te ver weg woont. Dat gaan tankstations en supermarkten in de grensstreek wel merken.
Het plebs mag vandaag weer even los gaan met hun oranje vlaggetjes. En vanaf morgen weer lekker keihard in de kont geneukt worden door Rutte en co.quote:Op donderdag 27 april 2023 12:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ach, 100 euro per maand (M3Pin mijn geval). Het is niet alsof je daar wakker van gaat liggen.
Wat ik veel stuitender vind is dat de bijtelling voor elektrische auto's nu tov het genoten voordeel HOGER ligt dan bij een vergelijkbare benzineauto.
De gemiddelde bijtelling zit nu (afhankelijk van de prijs) op 18-21%. Terwijl dat ongeveer 14,5% zou moeten zijn. Daarmee betaal je dus even 35% teveel. Maar daar komt de overheid mee weg omdat de gemiddelde Nederlander niet verder kijkt dan het percentage en dat is nog altijd iets lager...
Uiteindelijk gaat de overheid gewoon alsnog meer ophalen bij automobilisten, ook nu auto's inmiddels zeer milieuvriendelijk zijn (vroeger was dat het excuus). Maar wees gerust: ze gaan ook meer ophalen bij werknemers. Omzetbelasting is de afgelopen jaren ook weer netjes verhoogd. Milieuheffing hier, lokale belasting daar. En natuurlijk belasten ze de bedrijven ook, die dat vervolgens weer netjes doorberekenen aan de burger.
Maar goed, ze moeten wel. Anders kunnen ze geen blanco cheques schrijven van 24,3 miljard.
Die vergelijking klopt nietquote:Op woensdag 26 april 2023 16:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Belastingdruk in Denemarken is het hoogst: 56%.
Dit is de top 10 (volgens Business Insider):
Denemarken 56%
Zweden 52%
Belgie 45%
Oostenrijk 42%
Nederland 41%
Spanje 30%
Frankrijk 30%
Duitsland 30%
Portugal 29%
Canada 28%
Dit is wel van 2018. Weet niet hoe het de afgelopen 5 jaar veranderd is.
https://www.businessinsid(...)ier-staat-nederland/
Er werd dus gekeken naar een gemiddeld salaris en netto inkomen, niet naar de totale lastendruk op inkomen. Dit geeft een scheef beeld.quote:CapRelo becijferde per land het gemiddelde brutosalaris en het gemiddelde netto-inkomen. Het verschil tussen beide in procenten is wat CapRelo aanhoudt als de totale belastingdruk per land
Je moet belastingen, ziektenkosten verzekering en sociale lasten bij elkaar optellen omdat dit in landen verschillend in rekening gebracht wordt.
Vooral dat is het probleem inderdaad. Steeds maar weer compenseren van kostenstijgingen, waardoor er nooit een correctie plaatsvindt. Als prijzen fors stijgen door een te grote vraag, dan wordt het vanzelf voor te veel mensen onbetaalbaar waardoor de prijzen op een gegeven moment weer zullen zakken (afnemende vraag). Dat is gewoon hoe de economie z'n gang moet gaan.quote:Op donderdag 27 april 2023 12:49 schreef spicymchaggis het volgende:
Die zullen wel met één of ander met belastinggeld gefinancierd steunpakket aan het staatsinfuus gehangen gaan worden, waarna de brandstofaccijnzen maar weer eens verhoogd moeten worden om dat allemaal te betalen.
Als je lonen niet pas laat houden met de inflatie geef je mensen een loonkorting.quote:Op donderdag 27 april 2023 15:53 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Vooral dat is het probleem inderdaad. Steeds maar weer compenseren van kostenstijgingen, waardoor er nooit een correctie plaatsvindt. Als prijzen fors stijgen door een te grote vraag, dan wordt het vanzelf voor te veel mensen onbetaalbaar waardoor de prijzen op een gegeven moment weer zullen zakken (afnemende vraag). Dat is gewoon hoe de economie z'n gang moet gaan.
Maar nee, wat doen we hier? We geven mensen geld, zodat de vraag en dus ook de prijzen hoog blijven.
Ik doel niet op de lonen, maar op compensaties van de overheid voor de gestegen prijzen. Je moet mensen geen geld geven om hun consumptie in stand te kunnen houden. Daardoor blijft de vraag en dus ook de prijs hoog, terwijl een afnemende vraag juist nodig is om de prijzen te corrigeren.quote:Op donderdag 27 april 2023 16:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Als je lonen niet pas laat houden met de inflatie geef je mensen een loonkorting.
Maar goed, het issue is dat de ECB haar werk niet doet, ze zijn verantwoordelijk voor prijsstabiliteit en dat versloffen ze. Geen wonder, dat is precies wat Landen als Frankrijk, Italie etc willen, ze saneren daarmee hun schulden, die worden minder omdat de inflatie ze inkort.
Vind jij.quote:
De meesten zijn voornamelijk electrische twingotjes en upjes aan het bestellen me dunkt. In de thuiszorg hier in ieder geval wel.quote:Op woensdag 17 mei 2023 19:02 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Voor hoelang nog?
https://www.fme.nl/regist(...)sting-voor-bedrijven
Ook geen probleem. Dan wordt de eindklant dus dubbel doorbelast.quote:Op woensdag 17 mei 2023 19:02 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Voor hoelang nog?
https://www.fme.nl/regist(...)sting-voor-bedrijven
De uitstoot m.b.t. het opwekken van stroom voor het opladen van elektrische auto's wordt niet meegenomen?quote:Op woensdag 17 mei 2023 19:05 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
De meesten zijn voornamelijk electrische twingotjes en upjes aan het bestellen me dunkt. In de thuiszorg hier in ieder geval wel.
Ik weet het niet, is dat dan zo? Hoe bereken je zoiets dan? Dat ding hier op de oprit gaat 70% op zonnestroom of zo. Bij anderen misschien meer of minder. Wat moet de werkgever dan betalen? Op zich een goede vraag.quote:Op woensdag 17 mei 2023 19:08 schreef rutger05 het volgende:
[..]
De uitstoot m.b.t. het opwekken van stroom voor het opladen van elektrische auto's wordt niet meegenomen?
quote:Op woensdag 17 mei 2023 19:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ook geen probleem. Dan wordt de eindklant dus dubbel doorbelast.
1 voor de hogere autokosten.
2 voor de CO2 toeslag.
Of we gaan electrisch rijden (doen we al 50%) en de kosten diorbelasten.
De fout is dat beleidsmakers denken dat we voor de fun rijden. Maar de km kosten worden gewoon naar de eindklant verrekenend.
Maar n mijn geval zorg, industrie en bedrijven.
Maar zouden ook particulieren kunnen zijn.
Dus al met al werk je een giga inflatie in de hand
Een probleem voor de hele maatschappij dan, omdat deze kosten uiteindelijk afgewenteld worden op de burgers. Wellicht dat werknemers aan de onderkant van de arbeidsmarkt straks kunnen fluiten naar hun meestal toch al schrale reisonkostenvergoeding voor woon-werkverkeer, dit zie ik ook nog wel aankomen.quote:Op woensdag 17 mei 2023 19:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ook geen probleem. Dan wordt de eindklant dus dubbel doorbelast.
1 voor de hogere autokosten.
2 voor de CO2 toeslag.
Of we gaan electrisch rijden (doen we al 50%) en de kosten diorbelasten.
De fout is dat beleidsmakers denken dat we voor de fun rijden. Maar de km kosten worden gewoon naar de eindklant verrekenend.
Maar n mijn geval zorg, industrie en bedrijven.
Maar zouden ook particulieren kunnen zijn.
Dus al met al werk je een giga inflatie in de hand
Exact dat dus.quote:Op woensdag 17 mei 2023 19:11 schreef rutger05 het volgende:
[..]
[..]
Een probleem voor de hele maatschappij dan, omdat deze kosten uiteindelijk afgewenteld worden op de burgers. Wellicht dat werknemers aan de onderkant van de arbeidsmarkt straks kunnen fluiten naar hun meestal toch al schrale reisonkostenvergoeding voor woon-werkverkeer, dit zie ik ook nog wel aankomen.
Kwartje van kok was ook tijdelijk. Is er nog steeds.quote:Op woensdag 26 april 2023 20:29 schreef JeMoeder het volgende:
Janken om eem tijdelijke maatrgel die eindigd
Zou dan een oplossing zijn om woonwerk verkeer beter te belonen dan die laffe 21ct. Maar zal wel niet gebeurenquote:Op vrijdag 21 april 2023 20:13 schreef Seeburg54 het volgende:
De meeste mensen hebben een auto voor woon/werk. Hier wel in elk geval. Het zijn weer de werkende mensen die gestraft worden. Het liefst gaf ik die kutauto een schop. Maar nog liever gaf ik dit kabinet een schop.
De overheid wil ons helemaal niet uit de auto hebben, het is allemaal gelul. Dan zijn ze een grote bron van inkomsten kwijt. Ze weten dat mensen niet zonder auto kunnen. Het brengt ze geld in het laatje, stel dat iedereen zijn auto zou wegdoen? Dat zou een ramp zijn voor de overheid.quote:Op donderdag 18 mei 2023 04:02 schreef 111210 het volgende:
[..]
Zou dan een oplossing zijn om woonwerk verkeer beter te belonen dan die laffe 21ct. Maar zal wel niet gebeuren
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |