Die is er nu ook in de ICE-klasse niet.quote:Op maandag 24 april 2023 11:22 schreef qajariaq het volgende:
Naar mijn idee moet er dan eerst een werkelijk bruikbare elektrische auto onder de 20k op de markt komen.
En bruikbaar bedoel ik dus 4 persoons en/of bagage ruimte.
Doe eens bedenken dan.quote:Op zondag 23 april 2023 18:53 schreef torentje het volgende:
[..]
Als jij hersens zou hebben, dan zag jij wel dat die ideeën veel goedkoper en beter zijn voor de gezondheid van mensen, dan de huidige methode van het bevoorraden van winkels/supermarkten
Een Golf 8 of een Focus kosten al minimaal ¤35.000 voor een kale uitvoering.quote:Op maandag 24 april 2023 11:22 schreef qajariaq het volgende:
Het schijnt dat voor het eerst in de geschiedenis het totale olieverbruik naar beneden is gegaan. Als dat door zet kunnen de ontwikkelingen wel eens heel snel gaan heb ik ooit begrepen. De stelling is dat de prijzen dan gaan dalen en daardoor stopt elke investering met als gevolg dat de levering dan lastiger wordt en men dus eerder geneigd is uit te wijken naar andere energiebronnen.
Naar mijn idee moet er dan eerst een werkelijk bruikbare elektrische auto onder de 20k op de markt komen. En bruikbaar bedoel ik dus 4 persoons en/of bagage ruimte. Zonder problemen een kruissnelheid van ruim over de 100 km/h met op die snelheid een range van minimaal 350 km plus een vlotte laadperiode. Als er tegen die tijd dus in elke klasse een elektrische auto is waarvan de TCO duidelijk lager is dan plof dan gaat het heel hard en hoeven we niet meer druk te maken om benzine prijzen.
De eis staat dan ook 4 pers en/of bagage.quote:Op maandag 24 april 2023 11:25 schreef Gunner het volgende:
[..]
Die is er nu ook in de ICE-klasse niet.
Een instap Up! kost al bijna 20K en die is niet bruikbaar voor vier personen en hun bagage.
Noem dan eens een model met een verbrandingsmotor die aan die eis voldoet, nieuw aangeschaft he?quote:Op maandag 24 april 2023 11:34 schreef qajariaq het volgende:
[..]
De eis staat dan ook 4 pers en/of bagage.
Daarom ook gewoon een prima 2de hands ergens vinden.quote:Op maandag 24 april 2023 11:34 schreef qajariaq het volgende:
De meeste mensen hebben geen budget voor auto's van 30k.
https://www.autoweek.nl/a(...)%2Fwww.google.com%2Fquote:Op maandag 24 april 2023 11:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daarom ook gewoon een prima 2de hands ergens vinden.
De auto's rijden en staan in de weg. Anders zat ik wel hele dagen op de fiets.quote:Op maandag 24 april 2023 06:42 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
En waarom zit jij dan niet op een bakfiets om krachtige benen te ontwikkelen ipv hier de klagende steuntrekker uit te hangen?
Ik denk dat sowieso de meeste mensen geen nieuwe auto kopen.quote:Op maandag 24 april 2023 11:34 schreef qajariaq het volgende:
[..]
bron: https://www.automotive-online.nl/management/merkkanaal/2022/12/30/gemiddelde-prijs-nieuwe-auto-stijgt-naar-42-duizend-euroquote:De gemiddelde verkoopprijs van een nieuwe auto komt in 2022 uit boven de 42 duizend euro. Dat blijkt uit data van RDC. In 2012 lag de gemiddelde prijs op 25 duizend euro.
Vorig jaar werd aan een nieuwe auto gemiddelde 42k uitgegeven. Op de markt voor nieuwe auto's is 30-50k dus geen enkel probleem.quote:Op maandag 24 april 2023 11:34 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Mooie cirkelredenering.quote:Op maandag 24 april 2023 12:01 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik denk dat sowieso de meeste mensen geen nieuwe auto kopen.
Er worden ruim 300.000 auto's per jaar verkocht waarvan de helft ongeveer in één of andere lease vorm.
Dus er zijn vorig jaar zo'n 150.000 auto's door particulieren gekocht. Als je rekent dat er 11,5 miljoen mensen met een rijbewijs zijn, dan is dat niet echt veel.
[..]
bron: https://www.automotive-online.nl/management/merkkanaal/2022/12/30/gemiddelde-prijs-nieuwe-auto-stijgt-naar-42-duizend-euro
Waar zie jij een "redenering"?quote:
Verder zie ik dat een Golf 8 een vanafprijs van zo'n ¤31.000 heeft in Duitsland een ¤34.999 in Nederland.quote:Klagen dat we een oud, vervuilend wagenpark hebben en dan zeuren dat mensen geen nieuwe auto kopen met prijzen die 50% hoger zijn als bij de buren, dat houd zichzelf dus in stand.
Budget heb ik wel, maar ga toch geen 30k uitgeven voor een auto?quote:Op maandag 24 april 2023 11:34 schreef qajariaq het volgende:
M.a.w. je bent gewoon een luiwammes die alleen maar met uitvluchten komt...quote:Op maandag 24 april 2023 11:58 schreef torentje het volgende:
[..]
De auto's rijden en staan in de weg. Anders zat ik wel hele dagen op de fiets.
Je hebt gelijk bij de instap modellen zijn de prijsverschillen inderdaad veel kleiner, tot 10% slechts.quote:Op maandag 24 april 2023 12:31 schreef TheFreshPrince het volgende:
Verder zie ik dat een Golf 8 een vanafprijs van zo'n ¤31.000 heeft in Duitsland een ¤34.999 in Nederland.
Dat is geen 50%, hooguit 13%.
Ik weet dat het verschil met buurlanden kan oplopen naarmate de CO2-uitstoot hoger is maar als je een beetje "bewust" valt het prijsverschil wel mee.
Ik weet van welke soort jij bent.quote:Op maandag 24 april 2023 15:33 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
M.a.w. je bent gewoon een luiwammes die alleen maar met uitvluchten komt...
Goedkoper transport door een verdubbeling van de brandstofprijs? Goed verhaal jaquote:Op zondag 23 april 2023 18:21 schreef mschol het volgende:
nee hoor, ik weet wat mijn uitgaven zijn, wat verhoging is geen probleem, dus ja, hoe sneller we van henk en ingrid op de snelweg af zijn, hoe beter; zij moeten wijken voor beter en sneller (en goedkoper) transport van goederen
Het gaat niet alleen om autorijden....de brandstofprijzen hebben nogal wat invloed op eh....nou ja...onze economie zeg maar.quote:Op maandag 24 april 2023 07:08 schreef Nielsch het volgende:
Circa 1 cent duurder per km. Als je dat niet kan betalen moet je niet eens aan autorijden beginnen.
Zat hij maar in de tweede kamer...quote:Op dinsdag 25 april 2023 08:29 schreef suijkerbuijk het volgende:
https://www.ad.nl/auto/no(...)en-motoren~aad90fe8/
Kleine update wat jetten wilde over meer bio brandstof .
Wat niet eens mogelijk is omdat de huidige wagens maximaal e10 mogen hebben.
Jetten en zijn dom gelul zoals gewoonlijk.
Snap niet dat deze man op deze positie zit in de tweede kamer.
Ligt aan je beroep (CAO). Ik rij redelijk veel en mijn vergoeding is hoger dan wat ik betaal voor benzine per maand.quote:Op dinsdag 25 april 2023 09:56 schreef Troel het volgende:
Het zou wel mooi zijn als de reiskostenvergoeding dan ook eens overeen zou komen met de kosten die je daadwerkelijk maakt voor je woon-werkverkeer enzo.
Ik moet eind van de week weer. 1,34 hier. En beter weer!quote:Op dinsdag 25 april 2023 11:44 schreef bianconeri het volgende:
Net voor 1,64 benzine getankt![]()
(ja, in NL)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |