abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208862708
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 15:47 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Tweedehands bedoel je? Nieuw zijn ze er niet onder de 40k+ namelijk.
40k+ kan ook wel, maakt voor het punt dat ik wilde maken niet echt uit :P
pi_208862731
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2023 15:46 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Die accijns komt terug, die is 15 cent.
Maar voor iemand die net rondkomt, is 20 euro per maand extra (naast alle andere eurootjes vaak…) gewoon een groot probleem.

¤ 20 is geen geld. Maar wel als je het structureel tekortkomt. Dan is het heel veel.

Daar hoef je geen enorm empathisch vermogen voor te hebben om dat te beseffen lijkt mij.
  zaterdag 22 april 2023 @ 15:56:32 #123
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_208862750
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 15:26 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
En als je al gedwongen was om in zo’n frikandel te rijden?
Dan blijf je lekker in die 1 op 18 frikandel rijden. En als dat boven het budget is ga je andere keuzes maken. Maar de meeste klagers die ik ken rijden nog niet in een frikandel hoor.
Dit, dus.
pi_208862794
Gooi dan op zijn minst de onbelaste kilometervergoeding omhoog en zet meer druk op werkgevers / sectoren (gehandicaptenzorg cao: 8 ct de kilometer als minimum...🥲 ) om die ook gewoon te betalen. Dat zou alvast wat verzachten.
pi_208862799
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2023 15:48 schreef kale_gehaktbal het volgende:
40k+ kan ook wel, maakt voor het punt dat ik wilde maken niet echt uit :P
Eens.
Hoewel het met de plannen van Jetten nog veel erger kan gaan worden. Als benzine auto's nieuw een verdubbeling van de BPM gaan krijgen dan worden die belachelijk duur (heeft ook weer effect op de prijzen van occasions die weer door het dak zullen gaan). Voor veel mensen zit er dan niks anders op dan langer doorrijden met de huidige (meer vervuilende) auto.

Daarnaast biedt het fabrikanten ook weer ruimte om EV's net weer een stapje duurder te maken, aangezien het alternatief niet interessant meer is. Dus per saldo worden dan niet alleen de auto's met brandstofmotoren duurder, maar de EV's zelf ook.
pi_208862801
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 15:56 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Dan blijf je lekker in die 1 op 18 frikandel rijden. En als dat boven het budget is ga je andere keuzes maken. Maar de meeste klagers die ik ken rijden nog niet in een frikandel hoor.
Het gaat niet alleen hierom. Dit is gewoon een voorbeeld van hoe beleid wordt gevoerd. Omtzigt zei het treffend dat aan de klimaattafels subsidieregelingen worden bedacht waar de grote bedrijven van profiteren en Jan met de Pet (niet aan tafel uitgenodigd) krijgt de rekening (voor exacte woorden zijn lezing van vorige week vrijdag terugluisteren).

Ik kan mij daar enorm kwaad om maken, terwijl ik in Nederland al heel lang Tesla rijd en ik het sowieso helemaal niet slecht heb. Maar dit is gewoon crony capitalism/politics.
pi_208862816
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 15:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Geniet allemaal nog maar van het 'goedkope' autorijden zolang dat nog kan.
Omdat er steeds meer mensen elektrisch rijden en de overheid daarom een hoop brandstofaccijns misloopt, gaat het kabinet het rekeningrijden vervroegd invoeren om zo een hoop extra inkomsten te kunnen krijgen. Daarmee maken ze het autogebruik niet alleen voor elektrische rijders duurder, maar voor iedereen })
[..]

Lach me slap als blijkt dat er na invoering van het rekeningrijden nóg minder geld binnenkomt dan nu... vrees alleen dan dat het kabinet die tekorten op andere manieren gaat oplossen. In ieder geval bij een groep waarvan het kabinet denkt dat daar nog wat te halen valt. Huiseigenaren etc. D66 verzint daar vast wat op.
pi_208862843
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 16:09 schreef Bimmer88 het volgende:
Lach me slap als blijkt dat er na invoering van het rekeningrijden nóg minder geld binnenkomt dan nu... vrees alleen dan dat het kabinet die tekorten op andere manieren gaat oplossen. In ieder geval bij een groep waarvan het kabinet denkt dat daar nog wat te halen valt. Huiseigenaren etc. D66 verzint daar vast wat op.
Daar hoef je niet voor te vrezen hoor. Die garantie kan ik je zo ook al wel geven.
Het geld moet ergens vandaan komen, linksom of rechtsom.
pi_208862857
Gelukkig woon ik dicht bij België. Maar daar zal het dan wel weer erg druk worden bij sommige grensovergangen lijkt het al net of je Luxemburg in rijdt met het aantal tankstations aan de grens.
pi_208862904
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 09:37 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]
Want niet autorijdend Nederland staat wel op de barricades?
Die krijgen veel te weinig tot geen positieve publiciteit.
pi_208862910
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 15:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Maar voor iemand die net rondkomt, is 20 euro per maand extra (naast alle andere eurootjes vaak…) gewoon een groot probleem.

¤ 20 is geen geld. Maar wel als je het structureel tekortkomt. Dan is het heel veel.

Daar hoef je geen enorm empathisch vermogen voor te hebben om dat te beseffen lijkt mij.
Zeker alleen de heisa lijkt me een beetje overdreven voor een maatregel van een paar tientjes waarvan aangekondigd was dat die maar een jaar zou gelden.
pi_208863026
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2023 19:20 schreef -Sigaartje het volgende:
Autorijden wordt straks onbetaalbaar. We gaan straks richting 3 euro. Tijd om de auto weg te doen.
Je wordt gedwongen om 'm weg te doen. Het is puur druk.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_208863051
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2023 16:26 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Zeker alleen de heisa lijkt me een beetje overdreven voor een maatregel van een paar tientjes waarvan aangekondigd was dat die maar een jaar zou gelden.
Daar heb je een punt.
pi_208863132
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 16:25 schreef torentje het volgende:

[..]
Die krijgen veel te weinig tot geen positieve publiciteit.
Bullshit
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  zaterdag 22 april 2023 @ 16:56:42 #135
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_208863145
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 16:05 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het gaat niet alleen hierom. Dit is gewoon een voorbeeld van hoe beleid wordt gevoerd. Omtzigt zei het treffend dat aan de klimaattafels subsidieregelingen worden bedacht waar de grote bedrijven van profiteren en Jan met de Pet (niet aan tafel uitgenodigd) krijgt de rekening (voor exacte woorden zijn lezing van vorige week vrijdag terugluisteren).

Ik kan mij daar enorm kwaad om maken, terwijl ik in Nederland al heel lang Tesla rijd en ik het sowieso helemaal niet slecht heb. Maar dit is gewoon crony capitalism/politics.
Daar heeft ie wel een punt. De grote bedrijven worden compleet uit de wind gehouden en daar mag wat aan gedaan worden. Dan vind ik het alleen wel weer jammer van diezelfde Omtzigt dat ie vrolijk voor een motie stemt die wil bekijken of het mogelijk is om een VN verdrag op te zeggen als het gaat om de opvang van asielzoekers. Beetje losjes pleiten voor mensenrechten vind ik zo’n zwaktebod.

En daarbij zitten we nu op een punt dat het besef komt dat we dingen anders moeten gaan aanpakken om het allemaal een beetje leefbaar te houden. Hoe sneller mensen dat accepteren hoe eerder je door kunt.
Dit, dus.
pi_208863220
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 13:26 schreef Magister_Artium het volgende:
Dat wordt weer tanken in Duitsland. Gelukkig werk ik 15 kilometer van de grens. Een volle boodschappentas erbij en een uur doorwerken loont minder dan in die tijd heen en weer rijden.
Dan moet je wel een kut salaris hebben. Of een verstokte roker en grote drinker zijn.
pi_208863306
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 15:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dan is het tijd om de auto in te ruilen voor een elektrische of viertakt brommer/scooter.
Dat volstaat voor vrijwel alle woon-werk ritten in Nederland.

Ten opzichte van een Suzuki Alto ofzo gaan dan je maandelijkse kosten fors omlaag. Geen MRB meer, verzekering minstens de helft goedkoper, onderhoud de helft goedkoper en brandstof kosten pakweg 60% lager. Scheelt makkelijk 150-200 euro per maand. Als je die stap gezet hebt kan er ook nog wel een NS weekend-vrij abonnement vanaf voor ¤35 per maand (eventueel als flex-abbo, zodat je het niet eens elke maand hoeft te betalen). Kun je nog mooi naar Oma in het weekend. Of een dagje naar een stad aan de andere kant van het land ofzo.
pi_208863311
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 13:50 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Het nadeel van de trein is dat hij vertrekt waar je niet vandaan komt en aankomt waar je niet moet zijn. Zolang je in een stadscentrum moet zijn gaat het vaak nog wel. Maar werk je bijvoorbeeld op een industrieterrein of in een haven dan houdt het al snel op met realistische alternatieven.
Nooit gehoord van een OV-fiets?
pi_208863381
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 16:55 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]
Bullshit
Jouw negatieve reactie op mij is toch een bewijs?
pi_208863512
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2023 17:16 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Nooit gehoord van een OV-fiets?
Is geen realistisch alternatief, omdat je vaak dan alsnog kilometers moet fietsen. Ik weet niet hoeveel tijd jij graag aan woon-werkverkeer besteedt, maar ik het liefst zo min mogelijk. Zelfs in mijn persoonlijke situatie waarin reistijd ook diensttijd is.
pi_208863744
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 15:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Geniet allemaal nog maar van het 'goedkope' autorijden zolang dat nog kan.
Omdat er steeds meer mensen elektrisch rijden en de overheid daarom een hoop brandstofaccijns misloopt, gaat het kabinet het rekeningrijden vervroegd invoeren om zo een hoop extra inkomsten te kunnen krijgen. Daarmee maken ze het autogebruik niet alleen voor elektrische rijders duurder, maar voor iedereen })
[..]

Dit kabinet gaat helemaal niets invoeren met het onderlinge geruzie en de huidige verhoudingen in de 1e kamer. De kans op vervroegde verkiezingen is vrij groot en vervolgens zal Kerrolaine opnieuw gaan winnen, zeker als Omtzigt zich bij haar aansluit. Hopelijk zijn we binnenkort verlost van deze progressieve waanzin.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2023 17:52:01 ]
pi_208863841
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 17:07 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Dan moet je wel een kut salaris hebben. Of een verstokte roker en grote drinker zijn.
Flessen wijn voor de halve prijs. Koop ik inderdaad niet wekelijks.
Kilo vlees 20-30% lager, schoonmaak- en verzorgingsproducten ook ongeveer. Groente iets meer, maar ook goedkoper.
pi_208863914
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 17:32 schreef Bimmer88 het volgende:

[..]
Is geen realistisch alternatief, omdat je vaak dan alsnog kilometers moet fietsen. Ik weet niet hoeveel tijd jij graag aan woon-werkverkeer besteedt, maar ik het liefst zo min mogelijk. Zelfs in mijn persoonlijke situatie waarin reistijd ook diensttijd is.
Ik fiets 35 minuten of zit een kwartiertje in de auto. Is een bewuste keuze om dichter bij huis te werken (nu 10km).

Voorheen heb ik ook wel op 40km van huis gewerkt. Was met de auto rond spits tijden minimaal een uur. Fiets+ Trein van deur tot deur 50 minuten. Dus toen ging ik heel vaak met de trein. En soms op de brommer, wat sneller was dan de auto!
pi_208867202
quote:
huil huil.
iedereen wist dat het een tijdelijke maatregel was..
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
  Forum Admin zaterdag 22 april 2023 @ 22:05:03 #146
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_208867289
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 21:58 schreef mschol het volgende:

[..]
huil huil.
iedereen wist dat het een tijdelijke maatregel was..
Ja maarrrrr misschien is dit nog niet helemaal de tijd om hem af te schaffen.

Al zal dat op termijn wel moeten.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zaterdag 22 april 2023 @ 22:34:58 #147
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_208867741
Dit kabinet heeft een hekel aan de Nederlander.
pi_208867761
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 22:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
maar de nederlander houdt van dit kabinet overduidelijk
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_208867785
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 22:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zijn allemaal -exen van mooie mensen.
  zaterdag 22 april 2023 @ 22:38:38 #150
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_208867793
Als je echt wil dat mensen minder gaan autorijden dan schiet twintig cent per liter natuurlijk ook niet op. Al die kleine prijsverhogingen op pakjes sigaretten hebben ook nauwelijks mensen laten stoppen met roken.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')