Mijn vraag was wat in jouw ogen (dus niet die van spacex) redelijke doelstellingen zouden zijn voor deze lancering. Het lijkt me dat je daar best wel zelf een idee over kunt vormen, zoals de user @Papierversnipperaar bijvoorbeeld heeft gedaan. Hij wist te vermelden dat de launch pad heel houden en data verzamelen redelijke doelen zouden zijn. Nou lijkt mij dat vrij summier en vaag. Dat is alsof je bij een tentamen je naam correct weet te spellen (hoe je een degelijk lanceerplatform moet bouwen is allang bekend, dat mag geen bijzonderheid zijn), en daarna een uur lang uit het raam gaat zitten staren en de voorbijgaande fietsers loopt te tellen (je verzamelt dan immers ook data, daarmee voldoe je dus aan de doelstelling).quote:Op zondag 7 mei 2023 10:16 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Wat?
Nee, mijn mening is niet SpaceX's mening en ik ben geen buikspreekpop. Je moet een hoop fantasie hebben om dat uit mijn reactie te halen
Je vroeg niet naar mijn mening, je vroeg mij wat de doelstellingen van SpaceX waren. Daar ga ik simpelweg niet over.
Vraag het SpaceX. Die zijn de enige die iets zinnigs over doelstellingen en mate van succes kunnen zeggen. Musk is behoorlijk actief op Twitter, het is goed mogelijk dat je antwoord krijgt van de grote baas.
Als je wil weten wat ik van de test vond moet je dat vragen. In het kort: ik denk dat de schade aan het platform en als gevolg daarvan aan enkele motoren en uiteindelijk heel de raket te groot was. Dit was imo ook enigszins te verwachten door de krachtigste raket ooit aan te steken boven een vlak stuk beton.
Als iets niet duidelijk is aan mijn reactie mag je dat aangeven. Liever dan zelf dingen gaan verzinnen.
Of het een goed idee was is afhankelijk van de te vergaren data. Blijkbaar was het het waard. Die animatie betrof het vluchtplan, niet de verwachtingen. Dat het hele vluchtplan succesvol uitgevoerd zou worden, daar ging niemand van uit. Volgens Musk was het doel niet de hele lanceerinstallatie op te blazen. Dat is gelukt.quote:Op zondag 7 mei 2023 21:06 schreef Terecht het volgende:
[..]
Mijn vraag was wat in jouw ogen (dus niet die van spacex) redelijke doelstellingen zouden zijn voor deze lancering. Het lijkt me dat je daar best wel zelf een idee over kunt vormen, zoals de user @:Papierversnipperaar bijvoorbeeld heeft gedaan. Hij wist te vermelden dat de launch pad heel houden en data verzamelen redelijke doelen zouden zijn. Nou lijkt mij dat vrij summier en vaag. Dat is alsof je bij een tentamen je naam correct weet te spellen (hoe je een degelijk lanceerplatform moet bouwen is allang bekend, dat mag geen bijzonderheid zijn), en daarna een uur lang uit het raam gaat zitten staren en de voorbijgaande fietsers loopt te tellen (je verzamelt dan immers ook data, daarmee voldoe je dus aan de doelstelling).
Je mag van een zeer succesvol bedrijf als spacex wel iéts meer verwachten, lijkt me. De animatie die spacex voor de test zelf naar buiten heeft gebracht liet zien dat starship in de ruimte wordt geschoten en in het water landt nabij Hawaii. Als dat kennelijk je ambitie is voor de test, dan mag je m.i. best wel een succesvolle ontkoppeling van de starship met de draagraket als redelijke doelstelling nemen.
Als zoals jij zegt de schade aan het lanceerplatform enigszins te verwachten was, en dus de kans op schade aan de raketmotoren reëel was, is het in jouw ogen een goed idee geweest om deze test op dit moment op de lanceerbasis Boca Chica plaats te laten vinden, met het gebrek aan vlamgeulen en geluidsonderdrukking?
Je bent een slappe ouwehoer.quote:Op zondag 7 mei 2023 21:06 schreef Terecht het volgende:
[..]
Mijn vraag was wat in jouw ogen (dus niet die van spacex) redelijke doelstellingen zouden zijn voor deze lancering. Het lijkt me dat je daar best wel zelf een idee over kunt vormen, zoals de user @:Papierversnipperaar bijvoorbeeld heeft gedaan. Hij wist te vermelden dat de launch pad heel houden en data verzamelen redelijke doelen zouden zijn. Nou lijkt mij dat vrij summier en vaag. Dat is alsof je bij een tentamen je naam correct weet te spellen (hoe je een degelijk lanceerplatform moet bouwen is allang bekend, dat mag geen bijzonderheid zijn), en daarna een uur lang uit het raam gaat zitten staren en de voorbijgaande fietsers loopt te tellen (je verzamelt dan immers ook data, daarmee voldoe je dus aan de doelstelling).
Je mag van een zeer succesvol bedrijf als spacex wel iéts meer verwachten, lijkt me. De animatie die spacex voor de test zelf naar buiten heeft gebracht liet zien dat starship in de ruimte wordt geschoten en in het water landt nabij Hawaii. Als dat kennelijk je ambitie is voor de test, dan mag je m.i. best wel een succesvolle ontkoppeling van de starship met de draagraket als redelijke doelstelling nemen.
Als zoals jij zegt de schade aan het lanceerplatform enigszins te verwachten was, en dus de kans op schade aan de raketmotoren reëel was, is het in jouw ogen een goed idee geweest om deze test op dit moment op de lanceerbasis Boca Chica plaats te laten vinden, met het gebrek aan vlamgeulen en geluidsonderdrukking?
Dat verklaart wel waarom de LOX tank ineens 'leegliep' na de tuimeling, dan heeft het FTS dus de LOX tank lek geprikt.quote:Op maandag 8 mei 2023 21:32 schreef Nieuwschierig het volgende:
Het zelfvernietiginssysteem heeft blijkbaar niet goed gewerkt tijdens de testvlucht.
De explosieven werden afgeschoten meteen na de eerste tuimeling.
Dat waren de 2 gaten in de wand die zichtbaar waren.
[ afbeelding ]
De raket ontplofte pas een kleine minuut later.
Ah leukquote:Op zondag 21 mei 2023 20:39 schreef Tourniquet het volgende:
Einde van de avond (23:37) gaat er weer een Crew Dragon, Axiom Mission 2. De uitzending is inmiddels bezig:
Ja is best leuk vermaakquote:
quote:
Wat denk je?quote:
Dan waren ze wel verder downrange gekomen.quote:Op maandag 22 mei 2023 15:05 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Wat denk je?
Zoude racket het gehaald hebben. Als ze hen van de Cape hadden gelanceerd?
Axiomquote:Op zondag 21 mei 2023 20:39 schreef Tourniquet het volgende:
Einde van de avond (23:37) gaat er weer een Crew Dragon, Axiom Mission 2. De uitzending is inmiddels bezig:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |