Ik ben precies hetzelfde.quote:Op donderdag 20 april 2023 12:01 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb er heus ook begrip voor hoor, ik weet ook wel een beetje hoe het in dit ziekenhuis geregeld is en dat ze het gierend druk. En het is verder ook een afspraak die voor mij niet zo heel belangrijk is. Maar ik kan gewoon slecht tegen mijn eigen gevoel dat alles op pauze staat tot dit achter de rug is
Net als met wachten op monteurs.
quote:Op donderdag 20 april 2023 11:56 schreef Myraela het volgende:
[..]
Oh, dat doen ze hier altijd wel netjes hoor. Ik wilde dit zeggen om je positief te houden, maar het is 5 voor 12. Dus nee, dat gaan ze niet meer halen.
Wij 'mogen' niet meer zeggen (staat ook in de afspraak die patiënten -digitaal- krijgen) dat u om 10.05 uur gebeld wordt op woensdagdiedatum.quote:Op donderdag 20 april 2023 12:06 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb er heus ook begrip voor hoor, ik weet ook wel een beetje hoe het in dit ziekenhuis geregeld is en dat ze het gierend druk. En het is verder ook een afspraak die voor mij niet zo heel belangrijk is. Maar ik kan gewoon slecht tegen mijn eigen gevoel dat alles op pauze staat tot dit achter de rug is
Net als met wachten op monteurs.
Edit: ik kan me voorstellen dat jij in spanning zit voor de punctie morgen, ik duim voor jullie
Nicequote:Op donderdag 20 april 2023 12:22 schreef Blues het volgende:
Ik krijg een like op een post van april 2007![]()
Ja precies, ik begrijp ook dat agenda's zo ingericht zijn dat iets nauwkeurigers niet te zeggen is.quote:Op donderdag 20 april 2023 12:21 schreef Blues het volgende:
[..]
Wij 'mogen' niet meer zeggen (staat ook in de afspraak die patiënten -digitaal- krijgen) dat u om 10.05 uur gebeld wordt op woensdagdiedatum.
Dat is veranderd in: u wordt IN DE OCHTEND of u wordt IN DE MIDDAG door dr piepie gebeld.
95% gaat goed.
Verwacht men dan ook dat je de hele middag beschikbaar bent voor dat telefoontje?quote:Op donderdag 20 april 2023 12:21 schreef Blues het volgende:
[..]
Wij 'mogen' niet meer zeggen (staat ook in de afspraak die patiënten -digitaal- krijgen) dat u om 10.05 uur gebeld wordt op woensdagdiedatum.
Dat is veranderd in: u wordt IN DE OCHTEND of u wordt IN DE MIDDAG door dr piepie gebeld.
95% gaat goed.
Ja. En de meeste mensen zijn dat wel. Zelf vraag ik ook gewoon om de afspraak te verzetten als ik zelf spreekuur heb bijvoorbeeld. Maar zij weten ook best dat ik nu gewoon elke dag thuis benquote:Op donderdag 20 april 2023 12:34 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Verwacht men dan ook dat je de hele middag beschikbaar bent voor dat telefoontje?
We hebben 1 arts die precies, maar dan ook precies de volgorde van zijn spreekuur afwerkt op tijd. Echt fantastisch, zelfs als hij dienst heeft en vaak tussendoor iets moet doen/wordt gebeld loopt ie nauwelijks uit.quote:Op donderdag 20 april 2023 12:33 schreef Clubsoda het volgende:
Ja precies, ik begrijp ook dat agenda's zo ingericht zijn dat iets nauwkeurigers niet te zeggen is.
Ja.quote:Op donderdag 20 april 2023 12:34 schreef MadMaster het volgende:
Verwacht men dan ook dat je de hele middag beschikbaar bent voor dat telefoontje?
Ja, zo werk ik ookquote:Op donderdag 20 april 2023 12:37 schreef Blues het volgende:
[..]
We hebben 1 arts die precies, maar dan ook precies de volgorde van zijn spreekuur afwerkt op tijd. Echt fantastisch, zelfs als hij dienst heeft en vaak tussendoor iets moet doen/wordt gebeld loopt ie nauwelijks uit.
Maar dat betekent ook dat als je 3 minuten te laat de gang komt op lopen als patiënt (ze hebben zich al beneden aangemeld en dat zien wij dan als 'groen vinkje' in het systeem) hij al ijsbeert in de gang want : ze zijn te laat.
Hij belt pt ook precies op de aangegeven tijd.
Sorry, ik ken jouw situatie niet helemaal, maar ik begrijp dat je iets in de medische wereld doet?quote:Op donderdag 20 april 2023 12:36 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja. En de meeste mensen zijn dat wel. Zelf vraag ik ook gewoon om de afspraak te verzetten als ik zelf spreekuur heb bijvoorbeeld. Maar zij weten ook best dat ik nu gewoon elke dag thuis ben
Dan krijg je een rood kruis achter je naamquote:Op donderdag 20 april 2023 12:42 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Sorry, ik ken jouw situatie niet helemaal, maar ik begrijp dat je iets in de medische wereld doet?
Als ik niet op pad ben, dan heb ik er niet zo veel moeite mee om een telefoontje ergens in de ochtend of middag aan te nemen, ik heb de tijd dan aan mezelf in een vertrouwde omgeving.
Maar als ik wel op pad/bezet bent, dan kan het zo zijn dat ik de oproep niet kan/wil beantwoorden.
Wat gebeurt er dan in zo'n situatie?
Ja, ik werk in een ziekenhuis. Nou ja, in dat geval is het handig als je zelf aangeeft dat je die dag niet bereikbaar bent en de afspraak verzet. En anders word je gebeld en neem je niet op. Met een beetje mazzel probeer ik het nog een keer die dag en anders krijg je een voorstel voor een nieuwe afspraak (en dan stijgt je no-show-percentagequote:Op donderdag 20 april 2023 12:42 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Sorry, ik ken jouw situatie niet helemaal, maar ik begrijp dat je iets in de medische wereld doet?
Als ik niet op pad ben, dan heb ik er niet zo veel moeite mee om een telefoontje ergens in de ochtend of middag aan te nemen, ik heb de tijd dan aan mezelf in een vertrouwde omgeving.
Maar als ik wel op pad/bezet bent, dan kan het zo zijn dat ik de oproep niet kan/wil beantwoorden.
Wat gebeurt er dan in zo'n situatie?
Oepsquote:Op donderdag 20 april 2023 12:41 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja, zo werk ik ookAls ik bij uitzondering eens uitloop dan kom ik meestal ook naar de wachtkamer om te vertellen dat het nog even duurt en om mijn excuus te maken. Maar ik heb makkelijk praten want héél ruim de tijd per patiënt.
'Te laat' betekent in mijn populatie trouwens vaak 'vergeten'
Er zijn maar weinig artsen die dat kunnenquote:Op donderdag 20 april 2023 12:45 schreef Blues het volgende:
[..]
Oeps![]()
Deze arts is oncoloog en heeft 15 min voor controles, soms langer met uitleg van chemotherapie of zo.
Nieuwe pt krijgen 45 min.
Ik wou juist dat ik jouw reisgenoot hadquote:Op donderdag 20 april 2023 09:38 schreef Lonaa het volgende:
Er worden verse croissants en eclairs voor me gehaald, as we speak en ik lig op m'n ligbedje in de zon.
Zelf ben ik extreem stipt (liever een half uur te vroeg aanwezig dan 5 minuten te laat) en 'afspraak is afspraak' is een lijfspreuk. En dat verwacht ik dan ook van anderen.quote:Op donderdag 20 april 2023 12:43 schreef Blues het volgende:
[..]
Dan krijg je een rood kruis achter je naam![]()
Of je krijgt een nieuwe afspraak, of je belt zelf en we proberen je door te verbinden.
Meeste artsen proberen het nog 2 keer of zo die dag.
Wel of niet bereikbaar op een dag zijn kan ik niet altijd plannen, mijn agenda zit vaak vol en wisselt soms ook enkele keren per dag. En dat vind ik voor mezelf (zie mijn vorige post) al lastig genoeg, maar ik heb er tijdens kantooruren simpelweg niet altijd grip op...quote:Op donderdag 20 april 2023 12:45 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja, ik werk in een ziekenhuis. Nou ja, in dat geval is het handig als je zelf aangeeft dat je die dag niet bereikbaar bent en de afspraak verzet. En anders word je gebeld en neem je niet op. Met een beetje mazzel probeer ik het nog een keer die dag en anders krijg je een voorstel voor een nieuwe afspraak (en dan stijgt je no-show-percentage). Maar ik beheer meestal mijn eigen agenda en ik probeer daarbij wel altijd een tijdstip te noemen.
En je kunt als je een belangrijk telefoontje verwacht daar op geen enkele manier een beetje rekening mee houden?quote:Op donderdag 20 april 2023 13:00 schreef MadMaster het volgende:
Wel of niet bereikbaar op een dag zijn kan ik niet altijd plannen, mijn agenda zit vaak vol en wisselt soms ook enkele keren per dag. En dat vind ik voor mezelf (zie mijn vorige post) al lastig genoeg, maar ik heb er tijdens kantooruren simpelweg niet altijd grip op...
Dit klinkt als iets waar je toch nog je zegje over moet doen? Wel stom, dat het niet het gewenste effect heeft.quote:Op donderdag 20 april 2023 12:51 schreef Vanyel het volgende:
En ik doe tegenwoordig ook met ziekenhuis het meeste op eConsult. Ik hou er zo van.
Alleen die novvasurers hadden me nog (een tweede keer) na moeten bellen maar deden dat niet en nu twijfel ik of ik zelf nog de moeite doe om te melden dat ik heus wel wist dat er geen nooitmeerbloedgarantie was maar dat ik daar toch wel hevig ontsteld ende ontstemd over ben.
Als ik weet wanneer dat telefoontje komt wel.quote:Op donderdag 20 april 2023 13:01 schreef Myraela het volgende:
[..]
En je kunt als je een belangrijk telefoontje verwacht daar op geen enkele manier een beetje rekening mee houden?
Nouja dat zit dus in de dat ik heus wel wist. Het wordt minder tot niks, dat kan dus ook minder zijn. Maar ik opteerde voor niks.quote:Op donderdag 20 april 2023 13:02 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dit klinkt als iets waar je toch nog je zegje over moet doen? Wel stom, dat het niet het gewenste effect heeft.
En e-consulten
Kan niet of kies niet?quote:Op donderdag 20 april 2023 13:03 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Als ik weet wanneer dat telefoontje komt wel.
Dan regel ik iets vooraf, zodat ik dan de tijd er voor heb.
Maar ik kan niet midden in een meeting een privé gesprek gaan voeren, waarvoor ik de meeting moet verlaten omdat ik anders de boel verstoor.
En gedurende 5 uur daarvoor mijn agenda blocken is niet zo efficiënt...
Als je het gewoon over een meeting met collega's hebt, zou ik niet weten waarom je niet weg zou kunnen lopen. Van te voren even zeggen dat je een belangrijk telefoontje verwacht, en weglopen zodra je telefoon over gaat.quote:Op donderdag 20 april 2023 13:03 schreef MadMaster het volgende:
Maar ik kan niet midden in een meeting een privé gesprek gaan voeren, waarvoor ik de meeting moet verlaten omdat ik anders de boel verstoor.
Je weet wanneer dat telletje ongeveer komt toch, en ander moet je m ff verzetten.quote:Op donderdag 20 april 2023 13:03 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Vaak 'kan niet' i.v.m. besluitvorming, niet wenselijk dat personen de meeting verlaten, etc.quote:Op donderdag 20 april 2023 13:09 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Kan niet of kies niet?
Ik verlaat daar rustig een meeting voor, als het gesprek belangrijk genoeg is. Soms kondig ik het zelfs netjes vooraf aan. Alle andere mensen in die meeting verwachten nl ook wel eens een telefoontje dat moeilijk planbaar is.
Zie mijn vorige post, niet altijd helaas...quote:Op donderdag 20 april 2023 13:01 schreef Myraela het volgende:
[..]
En je kunt als je een belangrijk telefoontje verwacht daar op geen enkele manier een beetje rekening mee houden?
Naaahhh. Wat een idiote wachttijden! Wat irritant!quote:Op donderdag 20 april 2023 14:03 schreef gcjoel het volgende:
Ik mocht vandaag zelf de huisarts bellen over de uitslag van een bloedonderzoek. Er kwam niks uit dus ik moest maar weer een afspraak maken. 27 juni want de huisarts ging even op vakantie![]()
Toen ik aangaf dat dat belachelijk was mocht ik 23 mei bij een andere huisarts. Alsof dat niet nog steeds belachelijk is
ja het is meivakantie, en blijkbaar werkt er gewoon niemand.quote:Op donderdag 20 april 2023 14:05 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Naaahhh. Wat een idiote wachttijden! Wat irritant!
Ik las op NU dat er wordt gepleit om de meivakantie 2 weken te laten worden.. ik weet nog niet wat ik er van vind (los van het feit dat ik er op zich geen last van heb)quote:Op donderdag 20 april 2023 14:07 schreef gcjoel het volgende:
[..]
ja het is meivakantie, en blijkbaar werkt er gewoon niemand.
nou heb ik op zich geen spoed klacht ofzo maar toch, ik ga waarschijnlijk doorverwezen worden ofzo dus dan mag ik daar ook nog weer wachten.
Die mei vakantie is vaak al 2 weken, in deze regio nu in ieder geval ook.quote:Op donderdag 20 april 2023 14:22 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ik las op NU dat er wordt gepleit om de meivakantie 2 weken te laten worden.. ik weet nog niet wat ik er van vind (los van het feit dat ik er op zich geen last van heb)
Hier is het vooral de week voor en na de Pasen die populair zijn en daarna begint de zomervakantie de laatse week van Juni al geloof ik.. geen mei vakantie hier..
Mn zusje memoreerde nog aan tompouce voor koningsdag en ik wist niet eens te bedenken welke datum dat dan was
Ja dit is dus waarom ik bij mijn huisarts zo blij ben met e-consulten. Dit soort follow-up dingetjes doen zij vaak met e-consult en dat is hemels. Lekker op je eigen tijd. 2 maanden wachten, dat is toch echt heel vervelend? Ook als het geen spoed is.quote:Op donderdag 20 april 2023 14:07 schreef gcjoel het volgende:
[..]
ja het is meivakantie, en blijkbaar werkt er gewoon niemand.
nou heb ik op zich geen spoed klacht ofzo maar toch, ik ga waarschijnlijk doorverwezen worden ofzo dus dan mag ik daar ook nog weer wachten.
Oei, dat klinkt onprettig! Beterschapquote:Op donderdag 20 april 2023 14:22 schreef AnneX het volgende:
Omdat het over bellen ging:
Morgen bellen voor de uitslag van de kweek. Zal ook niks zijn.
Ondertussen na alle hazeslaapjes een peer gegeten.
Die is maandag gekocht en nog hard en niet sappig.
Straks heb ik dan 24 uur alleen thee en water gedronken en pcm gegeten. En de peer dan.
@:gcjoel 😳
Ja, maar daardoor is het in de praktijk 3 weken waarin je eigenlijk niets kunt plannen als mensen kinderen op verschillende scholen hebben zitten. Ik zou dan nog liever hebben dat het ook gewoon met regio's gaat zoals de zomervakantie. En niet dat de scholen in één gemeente ook nog verschillende keuzes kunnen maken. Ik ken diverse mensen die kinderen op 2 scholen hebben die de 'andere week' kiezen en die daardoor dus 3 weken opvang of entertainment moeten regelen.quote:Op donderdag 20 april 2023 14:40 schreef Clubsoda het volgende:
De meivakantie is in de praktijk al jaren twee weken. Maar maar een week landelijk vastgelegd en de andere week mogen scholen zelf bedenken. Meestal zit zowel konings- als bevrijdingsdag erin, het zijn sowieso al gebroken weken.
Dat zou pleiten voor landelijk twee weken vastleggenquote:Op donderdag 20 april 2023 14:43 schreef yinu het volgende:
[..]
Ja, maar daardoor is het in de praktijk 3 weken waarin je eigenlijk niets kunt plannen als mensen kinderen op verschillende scholen hebben zitten. Ik zou dan nog liever hebben dat het ook gewoon met regio's gaat zoals de zomervakantie. En niet dat de scholen in één gemeente ook nog verschillende keuzes kunnen maken. Ik ken diverse mensen die kinderen op 2 scholen hebben die de 'andere week' kiezen en die daardoor dus 3 weken opvang of entertainment moeten regelen.
Op zich is dat dan hun probleem, maar ik kan dus 3 weken lastig dingen met die mensen plannen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik had niet alle vliegen er uit gisteren en poes heeft er pret mee
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |