Ik ben precies hetzelfde.quote:Op donderdag 20 april 2023 12:01 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb er heus ook begrip voor hoor, ik weet ook wel een beetje hoe het in dit ziekenhuis geregeld is en dat ze het gierend druk. En het is verder ook een afspraak die voor mij niet zo heel belangrijk is. Maar ik kan gewoon slecht tegen mijn eigen gevoel dat alles op pauze staat tot dit achter de rug is
Net als met wachten op monteurs.
quote:Op donderdag 20 april 2023 11:56 schreef Myraela het volgende:
[..]
Oh, dat doen ze hier altijd wel netjes hoor. Ik wilde dit zeggen om je positief te houden, maar het is 5 voor 12. Dus nee, dat gaan ze niet meer halen.
Wij 'mogen' niet meer zeggen (staat ook in de afspraak die patiënten -digitaal- krijgen) dat u om 10.05 uur gebeld wordt op woensdagdiedatum.quote:Op donderdag 20 april 2023 12:06 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb er heus ook begrip voor hoor, ik weet ook wel een beetje hoe het in dit ziekenhuis geregeld is en dat ze het gierend druk. En het is verder ook een afspraak die voor mij niet zo heel belangrijk is. Maar ik kan gewoon slecht tegen mijn eigen gevoel dat alles op pauze staat tot dit achter de rug is
Net als met wachten op monteurs.
Edit: ik kan me voorstellen dat jij in spanning zit voor de punctie morgen, ik duim voor jullie
Nicequote:Op donderdag 20 april 2023 12:22 schreef Blues het volgende:
Ik krijg een like op een post van april 2007![]()
Ja precies, ik begrijp ook dat agenda's zo ingericht zijn dat iets nauwkeurigers niet te zeggen is.quote:Op donderdag 20 april 2023 12:21 schreef Blues het volgende:
[..]
Wij 'mogen' niet meer zeggen (staat ook in de afspraak die patiënten -digitaal- krijgen) dat u om 10.05 uur gebeld wordt op woensdagdiedatum.
Dat is veranderd in: u wordt IN DE OCHTEND of u wordt IN DE MIDDAG door dr piepie gebeld.
95% gaat goed.
Verwacht men dan ook dat je de hele middag beschikbaar bent voor dat telefoontje?quote:Op donderdag 20 april 2023 12:21 schreef Blues het volgende:
[..]
Wij 'mogen' niet meer zeggen (staat ook in de afspraak die patiënten -digitaal- krijgen) dat u om 10.05 uur gebeld wordt op woensdagdiedatum.
Dat is veranderd in: u wordt IN DE OCHTEND of u wordt IN DE MIDDAG door dr piepie gebeld.
95% gaat goed.
Ja. En de meeste mensen zijn dat wel. Zelf vraag ik ook gewoon om de afspraak te verzetten als ik zelf spreekuur heb bijvoorbeeld. Maar zij weten ook best dat ik nu gewoon elke dag thuis benquote:Op donderdag 20 april 2023 12:34 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Verwacht men dan ook dat je de hele middag beschikbaar bent voor dat telefoontje?
We hebben 1 arts die precies, maar dan ook precies de volgorde van zijn spreekuur afwerkt op tijd. Echt fantastisch, zelfs als hij dienst heeft en vaak tussendoor iets moet doen/wordt gebeld loopt ie nauwelijks uit.quote:Op donderdag 20 april 2023 12:33 schreef Clubsoda het volgende:
Ja precies, ik begrijp ook dat agenda's zo ingericht zijn dat iets nauwkeurigers niet te zeggen is.
Ja.quote:Op donderdag 20 april 2023 12:34 schreef MadMaster het volgende:
Verwacht men dan ook dat je de hele middag beschikbaar bent voor dat telefoontje?
Ja, zo werk ik ookquote:Op donderdag 20 april 2023 12:37 schreef Blues het volgende:
[..]
We hebben 1 arts die precies, maar dan ook precies de volgorde van zijn spreekuur afwerkt op tijd. Echt fantastisch, zelfs als hij dienst heeft en vaak tussendoor iets moet doen/wordt gebeld loopt ie nauwelijks uit.
Maar dat betekent ook dat als je 3 minuten te laat de gang komt op lopen als patiënt (ze hebben zich al beneden aangemeld en dat zien wij dan als 'groen vinkje' in het systeem) hij al ijsbeert in de gang want : ze zijn te laat.
Hij belt pt ook precies op de aangegeven tijd.
Sorry, ik ken jouw situatie niet helemaal, maar ik begrijp dat je iets in de medische wereld doet?quote:Op donderdag 20 april 2023 12:36 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja. En de meeste mensen zijn dat wel. Zelf vraag ik ook gewoon om de afspraak te verzetten als ik zelf spreekuur heb bijvoorbeeld. Maar zij weten ook best dat ik nu gewoon elke dag thuis ben
Dan krijg je een rood kruis achter je naamquote:Op donderdag 20 april 2023 12:42 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Sorry, ik ken jouw situatie niet helemaal, maar ik begrijp dat je iets in de medische wereld doet?
Als ik niet op pad ben, dan heb ik er niet zo veel moeite mee om een telefoontje ergens in de ochtend of middag aan te nemen, ik heb de tijd dan aan mezelf in een vertrouwde omgeving.
Maar als ik wel op pad/bezet bent, dan kan het zo zijn dat ik de oproep niet kan/wil beantwoorden.
Wat gebeurt er dan in zo'n situatie?
Ja, ik werk in een ziekenhuis. Nou ja, in dat geval is het handig als je zelf aangeeft dat je die dag niet bereikbaar bent en de afspraak verzet. En anders word je gebeld en neem je niet op. Met een beetje mazzel probeer ik het nog een keer die dag en anders krijg je een voorstel voor een nieuwe afspraak (en dan stijgt je no-show-percentagequote:Op donderdag 20 april 2023 12:42 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Sorry, ik ken jouw situatie niet helemaal, maar ik begrijp dat je iets in de medische wereld doet?
Als ik niet op pad ben, dan heb ik er niet zo veel moeite mee om een telefoontje ergens in de ochtend of middag aan te nemen, ik heb de tijd dan aan mezelf in een vertrouwde omgeving.
Maar als ik wel op pad/bezet bent, dan kan het zo zijn dat ik de oproep niet kan/wil beantwoorden.
Wat gebeurt er dan in zo'n situatie?
Oepsquote:Op donderdag 20 april 2023 12:41 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja, zo werk ik ookAls ik bij uitzondering eens uitloop dan kom ik meestal ook naar de wachtkamer om te vertellen dat het nog even duurt en om mijn excuus te maken. Maar ik heb makkelijk praten want héél ruim de tijd per patiënt.
'Te laat' betekent in mijn populatie trouwens vaak 'vergeten'
Er zijn maar weinig artsen die dat kunnenquote:Op donderdag 20 april 2023 12:45 schreef Blues het volgende:
[..]
Oeps![]()
Deze arts is oncoloog en heeft 15 min voor controles, soms langer met uitleg van chemotherapie of zo.
Nieuwe pt krijgen 45 min.
Ik wou juist dat ik jouw reisgenoot hadquote:Op donderdag 20 april 2023 09:38 schreef Lonaa het volgende:
Er worden verse croissants en eclairs voor me gehaald, as we speak en ik lig op m'n ligbedje in de zon.
Zelf ben ik extreem stipt (liever een half uur te vroeg aanwezig dan 5 minuten te laat) en 'afspraak is afspraak' is een lijfspreuk. En dat verwacht ik dan ook van anderen.quote:Op donderdag 20 april 2023 12:43 schreef Blues het volgende:
[..]
Dan krijg je een rood kruis achter je naam![]()
Of je krijgt een nieuwe afspraak, of je belt zelf en we proberen je door te verbinden.
Meeste artsen proberen het nog 2 keer of zo die dag.
Wel of niet bereikbaar op een dag zijn kan ik niet altijd plannen, mijn agenda zit vaak vol en wisselt soms ook enkele keren per dag. En dat vind ik voor mezelf (zie mijn vorige post) al lastig genoeg, maar ik heb er tijdens kantooruren simpelweg niet altijd grip op...quote:Op donderdag 20 april 2023 12:45 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja, ik werk in een ziekenhuis. Nou ja, in dat geval is het handig als je zelf aangeeft dat je die dag niet bereikbaar bent en de afspraak verzet. En anders word je gebeld en neem je niet op. Met een beetje mazzel probeer ik het nog een keer die dag en anders krijg je een voorstel voor een nieuwe afspraak (en dan stijgt je no-show-percentage). Maar ik beheer meestal mijn eigen agenda en ik probeer daarbij wel altijd een tijdstip te noemen.
En je kunt als je een belangrijk telefoontje verwacht daar op geen enkele manier een beetje rekening mee houden?quote:Op donderdag 20 april 2023 13:00 schreef MadMaster het volgende:
Wel of niet bereikbaar op een dag zijn kan ik niet altijd plannen, mijn agenda zit vaak vol en wisselt soms ook enkele keren per dag. En dat vind ik voor mezelf (zie mijn vorige post) al lastig genoeg, maar ik heb er tijdens kantooruren simpelweg niet altijd grip op...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |