abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208835198
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_208835228
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 12:01 schreef Clubsoda het volgende:
:D Ik heb er heus ook begrip voor hoor, ik weet ook wel een beetje hoe het in dit ziekenhuis geregeld is en dat ze het gierend druk. En het is verder ook een afspraak die voor mij niet zo heel belangrijk is. Maar ik kan gewoon slecht tegen mijn eigen gevoel dat alles op pauze staat tot dit achter de rug is :') Net als met wachten op monteurs.
Ik ben precies hetzelfde. :D Ik vind het heel knap als mensen wel gewoon door kunnen gaan met dingen als ze op iets wachten.
pi_208835230
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 11:56 schreef Myraela het volgende:

[..]
Oh, dat doen ze hier altijd wel netjes hoor. Ik wilde dit zeggen om je positief te houden, maar het is 5 voor 12. Dus nee, dat gaan ze niet meer halen. :D
:D Ik heb er heus ook begrip voor hoor, ik weet ook wel een beetje hoe het in dit ziekenhuis geregeld is en dat ze het gierend druk. En het is verder ook een afspraak die voor mij niet zo heel belangrijk is. Maar ik kan gewoon slecht tegen mijn eigen gevoel dat alles op pauze staat tot dit achter de rug is :') Net als met wachten op monteurs.

Edit: ik kan me voorstellen dat jij in spanning zit voor de punctie morgen, ik duim voor jullie *O*
pi_208835312
Ik las net onze huurverhoging m.i.v. 1/7 8)7
Dan weet ik ook meteen waar die verhoging van mijn salaris wegens CAO-onderhandelingen naar toe gaat :(
pi_208835326
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 12:06 schreef Clubsoda het volgende:

Edit: ik kan me voorstellen dat jij in spanning zit voor de punctie morgen, ik duim voor jullie *O*
Wij 'mogen' niet meer zeggen (staat ook in de afspraak die patiënten -digitaal- krijgen) dat u om 10.05 uur gebeld wordt op woensdagdiedatum.
Dat is veranderd in: u wordt IN DE OCHTEND of u wordt IN DE MIDDAG door dr piepie gebeld.
95% gaat goed.
pi_208835337
Ik krijg een like op een post van april 2007 :? :D
pi_208835391
Beterschap @AnneX
  donderdag 20 april 2023 @ 12:27:42 #8
35189 Troel
scherp en bot
pi_208835395
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 12:22 schreef Blues het volgende:
Ik krijg een like op een post van april 2007 :? :D
Nice :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208835430
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 12:21 schreef Blues het volgende:

[..]
Wij 'mogen' niet meer zeggen (staat ook in de afspraak die patiënten -digitaal- krijgen) dat u om 10.05 uur gebeld wordt op woensdagdiedatum.
Dat is veranderd in: u wordt IN DE OCHTEND of u wordt IN DE MIDDAG door dr piepie gebeld.
95% gaat goed.
Ja precies, ik begrijp ook dat agenda's zo ingericht zijn dat iets nauwkeurigers niet te zeggen is.
  donderdag 20 april 2023 @ 12:34:34 #10
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_208835446
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 12:21 schreef Blues het volgende:

[..]
95% gaat goed.
Verwacht men dan ook dat je de hele middag beschikbaar bent voor dat telefoontje?
pi_208835465
quote:
11s.gif Op donderdag 20 april 2023 12:34 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Verwacht men dan ook dat je de hele middag beschikbaar bent voor dat telefoontje?
Ja. En de meeste mensen zijn dat wel. Zelf vraag ik ook gewoon om de afspraak te verzetten als ik zelf spreekuur heb bijvoorbeeld. Maar zij weten ook best dat ik nu gewoon elke dag thuis ben :D
pi_208835475
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 12:33 schreef Clubsoda het volgende:

Ja precies, ik begrijp ook dat agenda's zo ingericht zijn dat iets nauwkeurigers niet te zeggen is.
We hebben 1 arts die precies, maar dan ook precies de volgorde van zijn spreekuur afwerkt op tijd. Echt fantastisch, zelfs als hij dienst heeft en vaak tussendoor iets moet doen/wordt gebeld loopt ie nauwelijks uit.
Maar dat betekent ook dat als je 3 minuten te laat de gang komt op lopen als patiënt (ze hebben zich al beneden aangemeld en dat zien wij dan als 'groen vinkje' in het systeem) hij al ijsbeert in de gang want : ze zijn te laat :D .
Hij belt pt ook precies op de aangegeven tijd.

Overigens is niet elke patiënt heel blij met zijn stiptheid... want hij kan soms wat kort door de bocht zijn bij breedsprakige patiënten... als het ff kan zetten we die dan ook niet bij hem :+
pi_208835478
quote:
11s.gif Op donderdag 20 april 2023 12:34 schreef MadMaster het volgende:

Ja.
Soms willen mensen de tijd weten van de telefonische afspraak, dat wil ik best vermelden, maar we zeggen er altijd bij hou het ruim.. hou de mobiel in de buurt. Want als de dokter even tijd heeft kan hij/zij best een heel andere tijd bellen.
pi_208835499
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 12:37 schreef Blues het volgende:

[..]
We hebben 1 arts die precies, maar dan ook precies de volgorde van zijn spreekuur afwerkt op tijd. Echt fantastisch, zelfs als hij dienst heeft en vaak tussendoor iets moet doen/wordt gebeld loopt ie nauwelijks uit.
Maar dat betekent ook dat als je 3 minuten te laat de gang komt op lopen als patiënt (ze hebben zich al beneden aangemeld en dat zien wij dan als 'groen vinkje' in het systeem) hij al ijsbeert in de gang want : ze zijn te laat :D .
Hij belt pt ook precies op de aangegeven tijd.
Ja, zo werk ik ook :Y Als ik bij uitzondering eens uitloop dan kom ik meestal ook naar de wachtkamer om te vertellen dat het nog even duurt en om mijn excuus te maken. Maar ik heb makkelijk praten want héél ruim de tijd per patiënt.
'Te laat' betekent in mijn populatie trouwens vaak 'vergeten' :P
  donderdag 20 april 2023 @ 12:42:07 #15
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_208835507
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 12:36 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ja. En de meeste mensen zijn dat wel. Zelf vraag ik ook gewoon om de afspraak te verzetten als ik zelf spreekuur heb bijvoorbeeld. Maar zij weten ook best dat ik nu gewoon elke dag thuis ben :D
Sorry, ik ken jouw situatie niet helemaal, maar ik begrijp dat je iets in de medische wereld doet?

Als ik niet op pad ben, dan heb ik er niet zo veel moeite mee om een telefoontje ergens in de ochtend of middag aan te nemen, ik heb de tijd dan aan mezelf in een vertrouwde omgeving.
Maar als ik wel op pad/bezet bent, dan kan het zo zijn dat ik de oproep niet kan/wil beantwoorden.
Wat gebeurt er dan in zo'n situatie?
pi_208835528
quote:
7s.gif Op donderdag 20 april 2023 12:42 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Sorry, ik ken jouw situatie niet helemaal, maar ik begrijp dat je iets in de medische wereld doet?

Als ik niet op pad ben, dan heb ik er niet zo veel moeite mee om een telefoontje ergens in de ochtend of middag aan te nemen, ik heb de tijd dan aan mezelf in een vertrouwde omgeving.
Maar als ik wel op pad/bezet bent, dan kan het zo zijn dat ik de oproep niet kan/wil beantwoorden.
Dan krijg je een rood kruis achter je naam :B
Of je krijgt een nieuwe afspraak, of je belt zelf en we proberen je door te verbinden.

Meeste artsen proberen het nog 2 keer of zo die dag.
pi_208835547
quote:
7s.gif Op donderdag 20 april 2023 12:42 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Ja, ik werk in een ziekenhuis. Nou ja, in dat geval is het handig als je zelf aangeeft dat je die dag niet bereikbaar bent en de afspraak verzet. En anders word je gebeld en neem je niet op. Met een beetje mazzel probeer ik het nog een keer die dag en anders krijg je een voorstel voor een nieuwe afspraak (en dan stijgt je no-show-percentage :P ). Maar ik beheer meestal mijn eigen agenda en ik probeer daarbij wel altijd een tijdstip te noemen.
pi_208835553
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 12:41 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ja, zo werk ik ook :Y Als ik bij uitzondering eens uitloop dan kom ik meestal ook naar de wachtkamer om te vertellen dat het nog even duurt en om mijn excuus te maken. Maar ik heb makkelijk praten want héél ruim de tijd per patiënt.
'Te laat' betekent in mijn populatie trouwens vaak 'vergeten' :P
Oeps :+

Deze arts is oncoloog en heeft 15 min voor controles, soms langer met uitleg van chemotherapie of zo.
Nieuwe pt krijgen 45 min.
pi_208835594
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2023 12:45 schreef Blues het volgende:

[..]
Oeps :+

Deze arts is oncoloog en heeft 15 min voor controles, soms langer met uitleg van chemotherapie of zo.
Nieuwe pt krijgen 45 min.
Er zijn maar weinig artsen die dat kunnen ^O^ maar ik snap wel dat niet iedereen pt het hier goed op doet.
pi_208835611
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 09:38 schreef Lonaa het volgende:
Er worden verse croissants en eclairs voor me gehaald, as we speak en ik lig op m'n ligbedje in de zon.
Ik wou juist dat ik jouw reisgenoot had
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_208835632
En ik doe tegenwoordig ook met ziekenhuis het meeste op eConsult. Ik hou er zo van.
Alleen die novvasurers hadden me nog (een tweede keer) na moeten bellen maar deden dat niet en nu twijfel ik of ik zelf nog de moeite doe om te melden dat ik heus wel wist dat er geen nooitmeerbloedgarantie was maar dat ik daar toch wel hevig ontsteld ende ontstemd over ben.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 20 april 2023 @ 12:54:45 #22
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_208835683
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2023 12:43 schreef Blues het volgende:

[..]
Dan krijg je een rood kruis achter je naam :B
Of je krijgt een nieuwe afspraak, of je belt zelf en we proberen je door te verbinden.

Meeste artsen proberen het nog 2 keer of zo die dag.
Zelf ben ik extreem stipt (liever een half uur te vroeg aanwezig dan 5 minuten te laat) en 'afspraak is afspraak' is een lijfspreuk. En dat verwacht ik dan ook van anderen.
Misschien niet helemaal terecht, maar ik kan dus slecht tegen 'we bellen u ergens tussen 12.00 en 17.00 uur' of zo.

Vorig jaar oktober/november moest ik voor een kaakbehandeling in het ziekenhuis komen en de afspraak liep maar uit qua aanvangstijdstip. Dat was aan mijn kant dus een rood kruis.
Vervolgens ben ik aan de beurt en dan zegt de arts dat het snel moet, want hij loopt achter. Tweede rode kruis van mij.
Uiteindelijk loopt het allemaal wat minder snel dan de arts wilde (ik ben slecht te verdoven, wat ik vooraf tijdens de intake ook al had gemeld...), waarop de arts de behandeling afbreekt en meldt dat het niet meer gaat lukken en dat er een nieuwe afspraak voor behandeling onder totale narcose gemaakt zal worden, wat even kan duren vanwege de wachtlijsten. Met een onbehandelde verdoofde kaak word ik naar huis gestuurd. Derde rode kruis...

Ik wacht nu nog op de nieuwe afspraak, ik kom rode kruizen te kort... :(
pi_208835752
Ik had een keer dat de arts belde, maar ik direct nadat ze haar naam zei het gesprek wegklikte. :') Ik wilde hem op luidspreker zetten. Maar was anoniem, dus kon niet terugbellen. Zij belde wel terug, overigens. Maar ik schoot toch even in de stress. :')
  donderdag 20 april 2023 @ 13:00:23 #24
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_208835756
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 12:45 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ja, ik werk in een ziekenhuis. Nou ja, in dat geval is het handig als je zelf aangeeft dat je die dag niet bereikbaar bent en de afspraak verzet. En anders word je gebeld en neem je niet op. Met een beetje mazzel probeer ik het nog een keer die dag en anders krijg je een voorstel voor een nieuwe afspraak (en dan stijgt je no-show-percentage :P ). Maar ik beheer meestal mijn eigen agenda en ik probeer daarbij wel altijd een tijdstip te noemen.
Wel of niet bereikbaar op een dag zijn kan ik niet altijd plannen, mijn agenda zit vaak vol en wisselt soms ook enkele keren per dag. En dat vind ik voor mezelf (zie mijn vorige post) al lastig genoeg, maar ik heb er tijdens kantooruren simpelweg niet altijd grip op...
pi_208835768
quote:
7s.gif Op donderdag 20 april 2023 13:00 schreef MadMaster het volgende:
Wel of niet bereikbaar op een dag zijn kan ik niet altijd plannen, mijn agenda zit vaak vol en wisselt soms ook enkele keren per dag. En dat vind ik voor mezelf (zie mijn vorige post) al lastig genoeg, maar ik heb er tijdens kantooruren simpelweg niet altijd grip op...
En je kunt als je een belangrijk telefoontje verwacht daar op geen enkele manier een beetje rekening mee houden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')