SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
Omdat die man itt van Wijk een regelrechte useful idiot is. Blaat alle kenmerkende propaganda na.quote:Op donderdag 20 april 2023 10:38 schreef Lospedrosa het volgende:
Die andere “duider” zie je hier nooit meer langskomen.
Dat vind ik helemaal een mafkees.
[ twitter ]
Pure anti westerse-anti EU propoganda.
Ben het er wel mee eens dat je die bovenlaag nog veel verder de duimschroeven zou moeten aandraaien dan nu het geval is.quote:Op donderdag 20 april 2023 10:41 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Omdat die man itt van Wijk een regelrechte useful idiot is. Blaat alle kenmerkende propaganda na.
Maar hij pakt hier een specifiek voorbeeld, waarbij een iemand de boel waarschijnlijk op papier goed geregeld heeft (ander paspoort en bank en bedrijf, getrouwd met een Europeaan)quote:Op donderdag 20 april 2023 10:46 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ben het er wel mee eens dat je die bovenlaag nog veel verder de duimschroeven zou moeten aandraaien dan nu het geval is.
Uh huh.quote:Op donderdag 20 april 2023 10:57 schreef Lospedrosa het volgende:
En dan zegt dat “Het Westen” dus bloedgeld toestaat.
Pure opruiing
De ex-vrouw van onderminister van defensie. En zelf in rus valt er op te zoeken wat die mensen officieel verdienen. En dan kom je rap tot de conclusie dat die mensen nogal erg boven hun stand leven.quote:Op donderdag 20 april 2023 11:15 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik ken die hele vrouw niet maar als ze niet in de cirkel van Poetin zit heeft het ook weinig zin om die kaal te plukken of dwars te zitten
Alle oligarchen hebben banden met het Kremlin.quote:Op donderdag 20 april 2023 11:15 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik ken die hele vrouw niet maar als ze niet in de cirkel van Poetin zit heeft het ook weinig zin om die kaal te plukken of dwars te zitten
Per definitie, idd.quote:Op donderdag 20 april 2023 11:17 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Alle oligarchen hebben banden met het Kremlin.
quote:De Oekraïense fotograaf Evgeniy Maloletka heeft de World Press Photo gewonnen, de meest prestigieuze fotoprijs. Maloletka was een van de laatste journalisten van westerse media in de Oekraïense stad Marioepol toen hij er op 9 maart vorig jaar de winnende foto maakte.
Niet alleen geen zin maar ook totaal onrechtvaardig.quote:Op donderdag 20 april 2023 11:15 schreef Straatcommando. het volgende:
Die Isa is dan ook een enorme debiel die blij mag zijn dat hij in 'het westen' terecht is gekomen.quote:Op donderdag 20 april 2023 10:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[ twitter ]
CNNquote:Russia reiterated on Thursday that preventing Kyiv from joining NATO is one of its key goals, as NATO Secretary General Jens Stoltenberg visits Ukraine on his first trip to the country since Moscow launched its invasion in February 2022.
Ukraine's accession to the alliance would “pose a serious and significant danger to our country, to the security of our country,” said Kremlin spokesperson Dmitry Peskov.
Zo'n vrouw zal wel klappen hebben gekregen in het verleden en daardoor erbij gelapt zijn door haar, is ze van hem af.quote:Op donderdag 20 april 2023 13:23 schreef oheng het volgende:
Vrouw verraadt haar man en krijgt tickets voor dat ándere circus.
Getrouwd met deputy minister van defensie. Die zit dus vuistdik in Putin's cirkel.quote:Op donderdag 20 april 2023 11:15 schreef Straatcommando. het volgende:
Dan had je ervoor moeten zorgen dat landen geen bescherming tegen je nodig hebben, dan had je moeten zorgen dan landen binnen jouw invloedssfeer niet gebukt gaan onder corruptie en onderdrukking.quote:
Of, en dat is een hypothese van mijn kant, ze had behoefte aan een graties stapel brandhout, en heeft ze na 30 jaar aanwezigheid in het grootste circus ter wereld er genoeg van.quote:Op donderdag 20 april 2023 13:26 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Zo'n vrouw zal wel klappen hebben gekregen in het verleden en daardoor erbij gelapt zijn door haar, is ze van hem af.
Dit, en volgens mij is Rusland de enige die agressieve aanvalsoorlogen start en niet de NAVO.quote:Op donderdag 20 april 2023 13:28 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Dan had je ervoor moeten zorgen dat landen geen bescherming tegen je nodig hebben, dan had je moeten zorgen dan landen binnen jouw invloedssfeer niet gebukt gaan onder corruptie en onderdrukking.
Eten en drinken is het enige wat je in grote hoeveelheden nodig hebt tijdens een belegering?quote:Op donderdag 20 april 2023 02:26 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is geen eiland, het is een schiereiland, het is daarnaast een gebied dat bijna zo groot is als Nederland en gezien de lage bevolking prima zelfvoorzienend is. Het grote probleem van een waterblokkade zal wel zijn dat men de landbouw op langere termijn moet afbouwen.
Dit klopt niet Spablauw214, volgens de melkmeid is de NAVO aanwezig in Oekraine.quote:Op donderdag 20 april 2023 13:40 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit, en volgens mij is Rusland de enige die agressieve aanvalsoorlogen start en niet de NAVO.
quote:Op donderdag 20 april 2023 13:53 schreef oheng het volgende:
[..]
Dit klopt niet Spablauw214, volgens de melkmeid is de NAVO aanwezig in Oekraine.
quote:Op donderdag 20 april 2023 13:53 schreef oheng het volgende:
[..]
Dit klopt niet Spablauw214, volgens de melkmeid is de NAVO aanwezig in Oekraine.
Daar gaat het niet om, de uitspraak “het westen” betaald bloedgeldquote:Op donderdag 20 april 2023 11:10 schreef ExTec het volgende:
[..]
Uh huh.
Want die tonnen die de dame in kwestie spendeert aan bv juwelen heeft ze zelf eerlijk verdient met haar krantenwijk, ofzo.
En blijkbaar ontgaat het je dat die yusibov niet zelf daarmee komt, maar slecht een andere post re-tweet.
Is dit het Russische equivalent van “hep op feesboek gestaan”quote:Op donderdag 20 april 2023 13:53 schreef oheng het volgende:
[..]
What the dusty fuck did I just watched?quote:Op donderdag 20 april 2023 13:53 schreef oheng het volgende:
[..]
Hoezo? Voorlopig nemen de meeste Russen helemaal geen afstand van de oorlog of het regime.quote:Op donderdag 20 april 2023 14:07 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om, de uitspraak “het westen” betaald bloedgeld
Dat kun je niet zomaar zeggen
Aan Russisch geld kleeft bloed. Als we blijven toestaan dat oligarchen hier hun centjes uitgeven, dan heeft Isa gewoon gelijk.quote:Op donderdag 20 april 2023 14:07 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat bepaal jij helemaal nietquote:Op donderdag 20 april 2023 14:07 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ze geeft het niet eens uit in Rusland, hoe onpatriottisch van haarquote:Op donderdag 20 april 2023 14:13 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Aan Russisch geld kleeft bloed. Als we blijven toestaan dat oligarchen hier hun centjes uitgeven, dan heeft Isa gewoon gelijk.
Schandalig, deze escalatiequote:Op donderdag 20 april 2023 14:18 schreef Spablauw214 het volgende:
Rusland loopt op staatsniveau al ruim een jaar allerlei andere landen te bedreigen, maar de mening van een of andere Azeri op Twitter, dat gaat echt te ver hoor!!!1
Ja tuurlijk op Twitter.quote:Op donderdag 20 april 2023 14:15 schreef Hazzard het volgende:
[..]
Dat bepaal jij helemaal niet. En klaarblijkelijk kan je dat dus wel "zo maar" zeggen.
Waarom post je hem dan....quote:Op donderdag 20 april 2023 15:32 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja tuurlijk op Twitter.
Maar men neemt deze “expert” daarom niet meer serieus.
Nee hoor, op dit forum ook. Overal waar je vrijheid van meningsuiting hebt. In Rusland zou je iets dergelijks inderdaad niet kunnen zeggen over het regimequote:
Jij neemt deze beste man niet meer serieus en dat is jouw goed recht. Er zijn genoeg mensen die hetzelfde denken als hij, hem daarmee dus wel serieus nemende, en genoeg die dat niet doen. De frame die jij hier vervolgens mee op zet, als zijnde dat "men" (?) deze "expert" niet meer serieus zou nemen, is feitelijk wellicht niet eens onjuist. Onder "men" kunnen namelijk ook drie russen en jij vallen, maar je beweringen zijn natuurlijk weer eens erg kort door de bocht en stemming makendquote:Maar men neemt deze “expert” daarom niet meer serieus.
Omdat hij hier eerst veel langskwam en ineens nooit meer en wou kijken of die mafklapper er nog was.quote:
Nee de media, bv nieuwsuur, waar de Wijk wel wordt uitgenodigd.quote:Op donderdag 20 april 2023 15:57 schreef Hazzard het volgende:
[..]
Nee hoor, op dit forum ook. Overal waar je vrijheid van meningsuiting hebt. In Rusland zou je iets dergelijks inderdaad niet kunnen zeggen over het regime.
[..]
Jij neemt deze beste man niet meer serieus en dat is jouw goed recht. Er zijn genoeg mensen die hetzelfde denken als hij, hem daarmee dus wel serieus nemende, en genoeg die dat niet doen. De frame die jij hier vervolgens mee op zet, als zijnde dat "men" (?) deze "expert" niet meer serieus zou nemen, is feitelijk wellicht niet eens onjuist. Onder "men" kunnen namelijk ook drie russen en jij vallen, maar je beweringen zijn natuurlijk weer eens erg kort door de bocht en stemming makend.
Ik ga er vanuit dat het niet bewust is, hoewel dat minstens even zorgwekkend is als het alternatief waarin e.e.a. wel bewust zo wordt neergezet.
Dit dus.quote:Op donderdag 20 april 2023 10:41 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Omdat die man itt van Wijk een regelrechte useful idiot is. Blaat alle kenmerkende propaganda na.
Wat een toffe tweets zijn dat van die Darth Putinquote:
Je kan ook dit gebruiken, url met old.reddit. Moet je wel het achterste stuk vanaf de /r/ zelf knippen en plakken, vervangen.quote:Op donderdag 20 april 2023 16:27 schreef Tengano het volgende:
[..]
Wat een toffe tweets zijn dat van die Darth Putin
Er komen hier allemaal reddit linkjes voorbij maar die kan ik niet lezen. Moet je daar verplicht een account voor aanmaken en inloggen?
Ik ga wel eens puzzelen, en anders toch maar een account aanmaken. Thankxquote:Op donderdag 20 april 2023 16:31 schreef 3rr0r het volgende:
Je kan ook dit gebruiken, url met old.reddit. Moet je wel het achterste stuk vanaf de /r/ zelf knippen en plakken, vervangen.
https://old.reddit.com/r/(...)ops_into_action_and/
Is niet echt puzzelen, je kan ook gewoon de link openen en dan 'www' vervangen door 'old'. Eenmalig aangeven dat je boven de 18 bent.quote:Op donderdag 20 april 2023 16:33 schreef Tengano het volgende:
Ik ga wel eens puzzelen, en anders toch maar een account aanmaken. Thankx
Even more blameshifting....quote:Op donderdag 20 april 2023 16:36 schreef Aether het volgende:
Die Russen zijn echt gestoord
[ afbeelding ]
Ik dacht altijd van niet.. Maar ik heb een account dus ik zou het niet wetenquote:Op donderdag 20 april 2023 16:27 schreef Tengano het volgende:
[..]
Wat een toffe tweets zijn dat van die Darth Putin
Er komen hier allemaal reddit linkjes voorbij maar die kan ik niet lezen. Moet je daar verplicht een account voor aanmaken en inloggen?
Nee, ik kom er niet op. En met dat old ertussen lukt ook niet dat doet mijn browser niet aan meequote:Op donderdag 20 april 2023 16:43 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik dacht altijd van niet.. Maar ik heb een account dus ik zou het niet weten
Good.quote:
Als ze het echt deden voor die urkainers waren ze niet zo publiciteitsgeil.quote:
quote:Op donderdag 20 april 2023 16:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als ze het echt deden voor die urkainers waren ze niet zo publiciteitsgeil.
Dmv publiciteit kan je financiële backing krijgen om nog meer te bakkenquote:Op donderdag 20 april 2023 16:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 20 april 2023 17:01 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het heeft gewoon nieuwswaarde. Als je dan mensen publiciteitsgeil wil noemen, noem dan die zelfpijpende vloggertjes die als strontvliegen op Bucha af kwamen.
Edit: autocorrect
Gewoon mijn mening ja.quote:Op donderdag 20 april 2023 17:08 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dmv publiciteit kan je financiële backing krijgen om nog meer te bakken
Als je niet ingelogd bent kun je ook gewoon alle reddit posts lezen.quote:Op donderdag 20 april 2023 16:43 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik dacht altijd van niet.. Maar ik heb een account dus ik zou het niet weten
Hier ben ik het wel mee eens. Irak was altijd nogal shady. Liegen over WMDs, Bin Laden die daar helemaal niet zat. Afghanistan was clash of ideologieen enzo.quote:
Oké dus eerst noem je 2 mensen zonder verdere onderbouwing “publiciteitsgeil” en als je dan kritiek krijgt dan is het “gewoon een mening”.quote:
Hoezo?quote:Op donderdag 20 april 2023 16:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)-al-na-paar-weken-opquote:Oekraïne-gezant van kabinet stapt al na paar weken op
Nog geen maand na zijn benoeming stapt de Oekraïne-gezant van het kabinet op. De gezant, Ron van Dartel, heeft in een boek uitspraken gedaan over Oekraïne en Rusland, die bij een aantal mensen niet goed zijn gevallen.
Van Dartel werd eind vorige maand benoemd als Speciaal Gezant Bedrijfsleven en Wederopbouw Oekraïne. In die functie moest hij de betrokkenheid van het Nederlandse bedrijfsleven bij de wederopbouw in Oekraïne vergroten. Eerder was bij ambassadeur in onder meer Rusland, Servië, Polen en bij de OVSE.
In het boek Als je de lat lager legt ga je niet hoger springen van Gerard Dielessen zegt hij onder meer dat Oekraïners ook Russen zijn: "Dat moeten we niet vergeten. Dat is de realiteit". Hij vindt ook dat de steun voor president Vladimir Poetin groter is dan wordt gedacht.
Ben benieuwd naar de letterlijke quote, want dit is wel heel erg amateuristischquote:Op donderdag 20 april 2023 17:33 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)-al-na-paar-weken-op
Oei wel hele foute uitspraak (vlg NRC)quote:Op donderdag 20 april 2023 17:48 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ben benieuwd naar de letterlijke quote, want dit is wel heel erg amateuristisch
quote:. Als Oekraïnegezant moest hij Nederlandse bedrijven helpen die een bijdrage willen leveren aan de wederopbouw van Oekraïne. Dat komt ten einde na zijn uitspraken in het boek Als je de lat lager legt ga je niet hoger springen van Gerard Dielessen, de voormalige algemeen directeur van sportkoepel NOC*NSF. Het boek gaat over lessen in leiderschap. Daarin zei Van Dartel dat de steun voor de Russische president Vladimir Poetin groter is gebleken dan verwacht. ‘Ook bij de Russen in de rest van Europa. Die zijn pragmatisch, passen zich aan.’
En mijn mening is dat jij heel zielig loopt te zeiken. Deze mensen doen geweldig werk.quote:
Zit achter betaalmuur.quote:Op donderdag 20 april 2023 18:10 schreef slashdotter3 het volgende:
FBI is toch voor binnenland en CIA voor het buitenland? 🤔
https://www.telegraaf.nl/(...)nen-op-sociale-media
FBI werft openlijk Russische spionnen op sociale media
Kunnen ze die mooi naar Oekraïne sturen. Gelijk de gehaktmolen in.quote:Op donderdag 20 april 2023 18:29 schreef slashdotter3 het volgende:
Zie hier de schade die Jack Teixeira heeft aangericht, Rusland is wakker geworden en een interne zuiveringsactie begonnen.
Het Institute for the Study of War (ISW) meldt dat de FSB en het Russische Ministerie van Binnenlandse Zaken een grote zuiveringsactie begonnen zijn vanwege het „het grote aantal lekken van data uit de Russische veiligheidsdiensten op verzoek van Oekraïense burgers.” Volgens het ISW zijn er drie politiemensen in Moskou gearresteerd en zijn er prominente leden van de Russische Nationale Garde ontslagen of aangehouden. Ook zouden er een groot aantal politiemensen in Moskou zijn ontslagen.
Volgens mij is het FBI vooral verschillend van de CIA dat het een officiele Law Enforcement recht heeft en dus vervolging kan instellen.quote:Op donderdag 20 april 2023 18:10 schreef slashdotter3 het volgende:
De FBI probeert uit alle macht meer Russische spionnen binnen te halen. De Amerikaanse inlichtingendienst heeft de wervingsactiviteiten de afgelopen weken fors opgevoerd. Op sociale media worden medewerkers van de Russische geheime diensten en ambassades nu zelfs openlijk uitgenodigd te 'solliciteren'.
Hoe crue ook, het is wel zo dat hoe jonger de Russen zijn die geëlimineerd worden hoe meer profijt Oekraïne en de rest van de beschaafde wereld zullen hebben in de toekomst. Rusland gooit letterlijk haar toekomst weg.quote:
Zijn hier geverifieerde bronnen van? Ik vind het opvallend dat al die rotzooi van twitter wordt gezien als goede bron.quote:
Volgens mij was één van de aanbevelingen na 9/11 dat de CIA en FBI meer samen moesten werken ipv te bewijzen wie de grootste heeft.quote:Op donderdag 20 april 2023 18:10 schreef slashdotter3 het volgende:
De FBI probeert uit alle macht meer Russische spionnen binnen te halen. De Amerikaanse inlichtingendienst heeft de wervingsactiviteiten de afgelopen weken fors opgevoerd. Op sociale media worden medewerkers van de Russische geheime diensten en ambassades nu zelfs openlijk uitgenodigd te 'solliciteren'.
Hoevaak noemt Rob het n-woord per weekquote:
Zal wel niet lang duren tot Rusland vrouwen een flinke premie gaat beloven voor het baren van kinderen. Alle conscripts nog ff flink van bil voordat ze naar het front gestuurd worden om te sneuvelen.quote:Op donderdag 20 april 2023 19:46 schreef Confetti het volgende:
[..]
Hoe crue ook, het is wel zo dat hoe jonger de Russen zijn die geëlimineerd worden hoe meer profijt Oekraïne en de rest van de beschaafde wereld zullen hebben in de toekomst. Rusland gooit letterlijk haar toekomst weg.
De tering. Mijn oren.quote:Op donderdag 20 april 2023 19:41 schreef StateOfMind het volgende:
Ik weet nog wel een leuk testgebied
Maakt dat uit? Dat ding dat ging al spaak bij de introductie aan de goeie niet?quote:Op donderdag 20 april 2023 21:01 schreef StateOfMind het volgende:
Wat is "You now have 20 seconds to comply" in het Russisch?
Vaak, maar lijkt me ook logisch natuurlijk.quote:Op donderdag 20 april 2023 20:23 schreef Aether het volgende:
[..]
Hoevaak noemt Rob het n-woord per week
двадцать секунд, чтобы выполнить in fonetisch Dvatsajt sekund sjtobi vpolnitquote:Op donderdag 20 april 2023 21:01 schreef StateOfMind het volgende:
Wat is "You now have 20 seconds to comply" in het Russisch?
quote:Op donderdag 20 april 2023 21:42 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Vaak, maar lijkt me ook logisch natuurlijk.
Ik ben benieuwdquote:Op donderdag 20 april 2023 22:20 schreef slashdotter3 het volgende:
Several versions of the explosion in #Belgorod are spreading on the Internet
- KAB (aerial bomb), which was launched by Russians on Kharkiv, did not reach Ukraine.
- The Ukrainian Armed Forces fired a tactical missile or a drone with explosives on board.
Authorities in the Belgorod region confirm the explosion in the city, the head of the region Gladkov writes:
"According to preliminary information, there were no casualties. A huge crater with a 20-meter radius formed on one of the central streets. There was damage to a neighboring residential building, the blast wave damaged several parked cars and knocked down power transmission lines."
[ twitter ]
Grote oops blijkbaar.quote:Op donderdag 20 april 2023 22:20 schreef slashdotter3 het volgende:
Several versions of the explosion in #Belgorod are spreading on the Internet
- KAB (aerial bomb), which was launched by Russians on Kharkiv, did not reach Ukraine.
- The Ukrainian Armed Forces fired a tactical missile or a drone with explosives on board.
Authorities in the Belgorod region confirm the explosion in the city, the head of the region Gladkov writes:
"According to preliminary information, there were no casualties. A huge crater with a 20-meter radius formed on one of the central streets. There was damage to a neighboring residential building, the blast wave damaged several parked cars and knocked down power transmission lines."
[ twitter ]
Dit moet een grap zijn.quote:Op donderdag 20 april 2023 23:39 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Grote oops blijkbaar.
[ twitter ]
Strekking is wel dat een vliegtuig wat liet vallen?quote:
Bijzonder raar ja. Maar ok, Russiaquote:Op donderdag 20 april 2023 23:47 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Strekking is wel dat een vliegtuig wat liet vallen?
[ twitter ]
Wel raar om boven stedelijk gebied dat spul te laten gaan niet?
Je gaat daar naartoe en het eerste wat je doet is alles op socials zetten en de pers bellen.quote:Op donderdag 20 april 2023 17:27 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Oké dus eerst noem je 2 mensen zonder verdere onderbouwing “publiciteitsgeil” en als je dan kritiek krijgt dan is het “gewoon een mening”.
Hier past slechts een:
Patatjes brengen is inderdaad goed werkquote:Op donderdag 20 april 2023 18:01 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
En mijn mening is dat jij heel zielig loopt te zeiken. Deze mensen doen geweldig werk.
Friet bakken en uitdelen kost geld. Door jezelf te promoten op de socials haal je geld binnen. Niks mis mee.quote:Op vrijdag 21 april 2023 00:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Patatjes brengen is inderdaad goed werk
De socials pushen met zelfbevuiling? Kap daar mee.
quote:
Dit fragment klinkt nep en geacteerd.quote:Op vrijdag 21 april 2023 00:33 schreef oheng het volgende:
Russische milblogger vindt bewijs van buitenlandse huurlingen in Oekraine, mogelijk zelfs NAVO.
Blijkt dat de zorgen over NAVO soldaten in Oekraine toch gegrond waren.
Maar ze kunnen dit ook mede doen vanwege de donaties, dus in dat opzicht is het ook gewoon nodig dat er een bepaalde hoeveelheid aandacht voor is.quote:Op vrijdag 21 april 2023 00:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je gaat daar naartoe en het eerste wat je doet is alles op socials zetten en de pers bellen.
'Kijk kijk! KIJK! ons eens goed zijn'.
Dat vergeet men voor het gemak maar ja.quote:Op vrijdag 21 april 2023 07:44 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar ze kunnen dit ook mede doen vanwege de donaties, dus in dat opzicht is het ook gewoon nodig dat er een bepaalde hoeveelheid aandacht voor is.
Inmiddels zijn ze volgens mij 11 keer richting Oekraïne, zonder socials was dat misschien 1x geweest.
Dat er ook buitenlanders meevechten met Oekraïne is nooit ontkend.quote:Op vrijdag 21 april 2023 00:33 schreef oheng het volgende:
Russische milblogger vindt bewijs van buitenlandse huurlingen in Oekraine, mogelijk zelfs NAVO.
Dat zeker weten! het enige jammere is dat ze het friet noemen en geen patatquote:Op vrijdag 21 april 2023 08:09 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat vergeet men voor het gemak maar ja.
Goed werk doen deze heren
Het zijn brabo's, dus zij noemen het zelf wel friet (zoals het ook heetquote:Op vrijdag 21 april 2023 08:19 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat zeker weten! het enige jammere is dat ze het friet noemen en geen patat![]()
Zullen we deze discussie hier maar meteen stoppen?quote:Op vrijdag 21 april 2023 08:26 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het zijn brabo's, dus zij noemen het zelf wel friet (zoals het ook heet).
Die randstedelijke barbaren zullen het wel weer naar patat hernoemd hebben.
Ik kan je verzekeren dat Noord-Beveland, Zuid-Beveland en Walcheren het niemand over frieten heeft, maar friet. Derhalve een incorrect kaartje.quote:Op vrijdag 21 april 2023 08:54 schreef Simmertje het volgende:
[ afbeelding ]
Einde discussie. We kunnen er eventueel wel een speciale militaire operatie voor uitvoeren om die mensen in het zuiden een lesje te leren.
Wat is dit voor voorleesoefening joh...quote:Op vrijdag 21 april 2023 00:33 schreef oheng het volgende:
Het klinkt als een Amerikaan die een Rus speelt in een hollywood filmquote:Op vrijdag 21 april 2023 09:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat is dit voor voorleesoefening joh...![]()
Plankoefeningen klinken realistischer...
Er was al heel veel fake nieuws en deze situatie zal dan ook heel hard misbruikt gaan worden. Door alle partijen overigens maar in het bijzonder door Rusland die als core policy al heeft om alle schuld van en alle ellende bij nazi Oekraine te leggen en het satanische westen te leggen (blameshifting).quote:
Zelfs Russen vechten tegen de Russen. Rusland is in oorlog met CIS!quote:Op vrijdag 21 april 2023 08:14 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat er ook buitenlanders meevechten met Oekraïne is nooit ontkend.
Er zijn zelfs hele milities van vrijwilligers, Georgiërs, Tjetjenen en dergelijke.
En ook een hoop uit Westerse landen, die dan meestal in het Foreign Legion zitten.
Die zitten er echter op persoonlijke titel.
Sterker nog. Ik denk dat we na deze oorlog best veel kunnen leren van de Oekraïners. Er is geen land momenteel zo ervaren in moderne oorlogsvoering.quote:Op vrijdag 21 april 2023 09:27 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]
Zulke teksten komen niet veel van de tankers hé?
![]()
Die in Europa aanwezige Russische bovenlaag had inderdaad al lang onteigend en in interneringskampen opgesloten moeten worden.quote:Op donderdag 20 april 2023 10:46 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ben het er wel mee eens dat je die bovenlaag nog veel verder de duimschroeven zou moeten aandraaien dan nu het geval is.
Je zou bijna denken dat ie Rusland wil opkopen...quote:Op vrijdag 21 april 2023 09:28 schreef Tengano het volgende:
[..]
Er was al heel veel fake nieuws en deze situatie zal dan ook heel hard misbruikt gaan worden. Door alle partijen overigens maar in het bijzonder door Rusland die als core policy al heeft om alle schuld van en alle ellende bij nazi Oekraine te leggen en het satanische westen te leggen (blameshifting).
Musk is dus enabler in deze en heeft daar blijkbaar een voorkeur voor, of zal daar op de een of andere manier wel voordeel bij hebben. In ieder geval scheelt het weer een hoop uren die je niet hoeft te maken om te kijken welke accounts legit zijn of niet.
Maar hij geeft voor de winst die het hem oplevert wel bewust veel meer ruimte aan nog meer list en bedrog.
Winst is voor Elon blijkbaar belangrijker dan de kwaliteit van zijn platform.
Ja als je op Rusland wil lijken moet je mensen vanwege hun etniciteit in "interneringskampen" stoppen.quote:Op vrijdag 21 april 2023 09:52 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Die in Europa aanwezige Russische bovenlaag had inderdaad al lang onteigend en in interneringskampen opgesloten moeten worden.
Internetverbindingen vernietigen/saboteren door Russen lijkt mij trouwens niet zo aannemelijk. Dan snijden ze immers ook in hun eigen vingers; iedereen maakt ten slotte gebruik van die infrastructuur.quote:
Vanwege hun band met het regime, niet vanwege hun etniciteit. Rijke Russen zijn rijk vanwege hun banden met het regime.quote:Op vrijdag 21 april 2023 10:15 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja als je op Rusland wil lijken moet je mensen vanwege hun etniciteit in "interneringskampen" stoppen.
Denk even na voor je iets post ajb. Heeeel donkergrijs dit.
Volgende keer toch maar /s gebruikenquote:Op vrijdag 21 april 2023 08:14 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat er ook buitenlanders meevechten met Oekraïne is nooit ontkend.
Er zijn zelfs hele milities van vrijwilligers, Georgiërs, Tjetjenen en dergelijke.
En ook een hoop uit Westerse landen, die dan meestal in het Foreign Legion zitten.
In de IT was in het begin wel enige vrees dat de Russen zouden gaan huishouden, maar wat ik zo om me heen hoor en zelf zie*.. valt het allemaal 100% mee.quote:Op vrijdag 21 april 2023 10:31 schreef Tengano het volgende:
[..]
Internetverbindingen vernietigen/saboteren door Russen lijkt mij trouwens niet zo aannemelijk. Dan snijden ze immers ook in hun eigen vingers; iedereen maakt ten slotte gebruik van die infrastructuur.
Wat moeten al die russische bots dan gaan doenen hoe moeten ze dan de verkiezingen in de VS gaan manipuleren?
Die Rob van Wijk komt op mij een beetje over als een sensatiezoeker; hoe meer hij de consequenties overdrijft, hoe meer aandacht hij krijgt.
Eerder deze week nog 2 Leopards 2 uitgeschakeld door een stomme botsing.quote:Op vrijdag 21 april 2023 09:49 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Sterker nog. Ik denk dat we na deze oorlog best veel kunnen leren van de Oekraïners. Er is geen land momenteel zo ervaren in moderne oorlogsvoering.
Dat hou je natuurlijk toch altijd, hoe goed een leger ook is, fouten, vergissingen, friendly fire en zo.quote:Op vrijdag 21 april 2023 11:24 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Eerder deze week nog 2 Leopards 2 uitgeschakeld door een stomme botsing.
Het zijn net mensen.
Ik weet niet of het haalbaar zou zijn, maar ik vind het wel een creatief ideequote:Oekraïne had plannen om Russische troepen in Syrië aan te vallen
Uit gelekte Amerikaanse overheidsdocumenten blijkt dat Oekraïne plannen had om Russische troepen in Syrië aan te vallen. Daarmee wilden ze de Russen op kosten jagen en Rusland dwingen troepen te verplaatsen naar Syrië. Dat schrijft The Washington Post.
De nieuwe informatie zou deel uitmaken van een recent lek van Amerikaanse overheidsdocumenten. De 21-jarige Jack Teixeira zou een reeks van die geheime documenten gedeeld hebben in een gesloten chatgroep op het platform Discord, waarna die hun weg vonden naar onder meer Twitter en Telegram.
Uit die documenten blijkt dat Oekraïne die plannen, die in het najaar van 2022 gemaakt werden, in Syrië voorbereidde op een manier zodat de Oekraïense regering niet rechtstreeks betrokken zou zijn. Ze zouden Russische troepen, die sinds 2015 actief zijn in Syrië, bij voorkeur willen aanvallen met onbemande vliegtuigen of hun aanvallen voornamelijk beperken tot de beruchte huurlingengroep Wagner.
Oekraïne overwoog ook om de Syrian Democratic Forces, een militaire coalitie in het noordoosten van het land, te trainen om Russische doelwitten aan te vallen. De rol van de SDF zou geheim gehouden worden. Tegenover The Washington Post ontkent de woordvoerder van de SDF hun betrokkenheid in de oorlog in Oekraïne. Volgens de documenten zou ook Turkije op de hoogte zijn geweest van de plannen.
Het doel van de Oekraïense plannen in Syrië zou geweest zijn slachtoffers te maken bij Russische troepen en de Wagnergroep, maar ook om ervoor te zorgen dat de dreiging in Syrië te groot werd, waardoor Rusland extra troepen zou moeten sturen naar het land.
In november zouden er logistieke moeilijkheden geïdentificeerd zijn in de plannen, waardoor president Zelenski de operatie uiteindelijk een halt toeriep op 29 december. Het is onduidelijk waarom de president dat deed.
Volgens de documenten is het onwaarschijnlijk dat Kiev de plannen opnieuw bovenhaalt, zolang ze de steun van de Verenigde Staten en Turkije niet hebben voor het project. “Als Oekraïne wel doorgaat, zouden aanvallen een Russische reactie kunnen uitlokken tegen Amerikaanse belangen in de regio als de steun voor een operatie wordt toegeschreven aan de Verenigde Staten”.
https://www.telegraaf.nl/(...)-syrie-aan-te-vallen
Zelf geen flikker doen en dan patatbakkers die publiciteit zoeken (en gebruiken?) de maat nemen is achterlijk.quote:Op vrijdag 21 april 2023 00:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Patatjes brengen is inderdaad goed werk
De socials pushen met zelfbevuiling? Kap daar mee.
Ik geloof er niks van, als ik kijk naar jouw usernamequote:Op vrijdag 21 april 2023 11:49 schreef Neezoistniet het volgende:
https://twitter.com/oryxspioenkop/status/1648725804950466560?s=20
Duitsland gaat ook een Skynex systeem leveren
Dat is natuurlijk ook zo. Maar ik erger mij aan domme propaganda zoals deze tweet:quote:Op vrijdag 21 april 2023 11:41 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat hou je natuurlijk toch altijd, hoe goed een leger ook is, fouten, vergissingen, friendly fire en zo.
Doet verder niks af aan het gegeven dat het Oekraïnse leger momenteel de meeste ervaring heeft in een full scale oorlog.
Tuurlijk, de Amerikanen hebben de afgelopen 2 decennia ook heel veel praktijkervaring opgedaan, maar dat waren vooral oorlogen tegen een asymmetrische vijand.
Dat is toch anders.
Deze oorlog gaat tussen 2 volledige krijgsmachten, met al het bijbehorende wapentuig.
Dat is toch waardevolle kennis die opgedaan wordt, ook voor anderen.
quote:"It took us about two hours to more or less learn the Black Hawk. Then we got into it and immediately flew. When I showed what I could do with it, the American instructors were shocked,"
Toen ik 8 was, kon ik ook "autorijden".quote:
Da's pech, Ruz wegquote:Op vrijdag 21 april 2023 11:55 schreef 3rr0r het volgende:
Daar wordt iemand toch gewipt in z'n auto, stukje opkomend wegdek.
Ze hadden mazzel dat dit om 22:15 gebeurde. Overdag was de schade qua mensenlevens een stuk groter geweest.quote:Op vrijdag 21 april 2023 11:55 schreef 3rr0r het volgende:
Amateurquote:Op vrijdag 21 april 2023 11:52 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook zo. Maar ik erger mij aan domme propaganda zoals deze tweet:
[..]
[..]
Toen ik 8 was, kon ik ook "autorijden".![]()
We are not breaking the rules. We are stretching themquote:
quote:Op vrijdag 21 april 2023 11:55 schreef 3rr0r het volgende:
quote:
Als je zo met je auto op een dak wordt geslingerd en slechts gewond bent dan is dat wel knap/geluk hebben.quote:Volgens de gouverneur van de regio, Vjatsjeslav Gladkov, raakten er bij de explosie twee mensen gewond, en werden er gebouwen en auto's beschadigd.
Jij bent toch niet toevallig die bekende UFO piloot uit Utrecht?quote:Op vrijdag 21 april 2023 12:02 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Amateur
Toen ik 6 was was ik al testvlieger op Area 51 voor UFO's en zulks
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een Blackhawk is dan ook geen gevechtsheli zoals bv een Apache. Dit is meer de Ukraiense Ural chauffeur die op een Scania komt te rijden...quote:Op vrijdag 21 april 2023 09:27 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]
Zulke teksten komen niet veel van de tankers hé?
![]()
Gewoon dagelijks woon-werk-verkeer-gebeurtenissen in Rusland, fles Vodka leegdrinken en doorgaan is meestal de meest effectieve reactie daar.quote:Op vrijdag 21 april 2023 12:14 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
[..]
Als je zo met je auto op een dak wordt geslingerd en slechts gewond bent dan is dat wel knap/geluk hebben.
Yeah, dat ook. In de beginselen is een heli vliegen ook niet heel moeilijk.quote:Op vrijdag 21 april 2023 12:15 schreef AchJa het volgende:
[..]
Een Blackhawk is dan ook geen gevechtsheli zoals bv een Apache. Dit is meer de Ukraiense Ural chauffeur die op een Scania komt te rijden...
quote:Op vrijdag 21 april 2023 12:15 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Jij bent toch niet toevallig die bekende UFO piloot uit Utrecht?Daar mag ik niks over zeggenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NDA en zulks
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Wat wel grappig is overigens. Ik geloof best dat er aantal naruurtalenten tussen zitten maar als je een dockchef vraagt hoe goed moe landers kunnen aandocken lacht ie je vierkant uitquote:Op vrijdag 21 april 2023 12:15 schreef AchJa het volgende:
[..]
Een Blackhawk is dan ook geen gevechtsheli zoals bv een Apache. Dit is meer de Ukraiense Ural chauffeur die op een Scania komt te rijden...
Vooral dat: 'hoe goed'.quote:Op vrijdag 21 april 2023 12:20 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat wel grappig is overigens. Ik geloof best dat er aantal naruurtalenten tussen zitten maar als je een dockchef vraagt hoe goed moe landers kunnen aandocken lacht ie je vierkant uit
True.quote:Op vrijdag 21 april 2023 12:20 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat wel grappig is overigens. Ik geloof best dat er aantal naruurtalenten tussen zitten maar als je een dockchef vraagt hoe goed moe landers kunnen aandocken lacht ie je vierkant uit
Die heeft even in 3 seconden het equivalent van 10 jaar sigaretten roken geinhaleerd.quote:Op vrijdag 21 april 2023 12:20 schreef Anton91 het volgende:
Met een brandblusser de auto proberen te blussen die zo erg in de fik staaten dan ook nog eens naar de kant lopen waar de wind naartoe waait.
[ twitter ]
Heb nieuws voor je, dat is nu nog.quote:Op vrijdag 21 april 2023 12:24 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
True.
Vroeger in de logistiek gewerkt en je kon idd aan het docken zien of een chauffeur uit het Oostblok kwam of niet![]()
Niet zo vreemd als je dubbel zietquote:Op vrijdag 21 april 2023 12:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Heb nieuws voor je, dat is nu nog.
6x insteken is geen uitzondering. NL'ers en Duitsers zijn hier echt het beste in. Komen aanrijden en floep, staan aangedocked.
Aan de andere kant zullen die gasten weer beter om kunnen gaan met gaten in de weg.quote:Op vrijdag 21 april 2023 12:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Heb nieuws voor je, dat is nu nog.
6x insteken is geen uitzondering. NL'ers en Duitsers zijn hier echt het beste in. Komen aanrijden en floep, staan aangedocked.
NOSquote:31 Abrams-tanks worden in de laatste weken van mei naar het Amerikaanse Grafenwöhr-trainingscomplex in het Duitse Beieren getransporteerd. Enkele weken later kan dan de opleiding beginnen, die zo'n 10 weken in beslag neemt. Zo'n 250 Oekraïners krijgen de training, sommigen om de tank te bedienen, anderen om hem te onderhouden.
De trainingstanks zijn niet dezelfde die naar het front in Oekraïne worden gestuurd. Die Abrams-tanks worden nog opgeknapt in de VS en zijn als het goed is klaar op het moment dat de Oekraïners zijn opgeleid.
Wat in die tweet staat klopt niet echt, 'specifically developed for Ukraine'. Het is aangepast voor Oekraine maar Israel heeft zelf eenzelfde systeem, zie de post van slashdotter eerder,quote:
Een gebroken arm is nog het minste wat hem te verduren staat waarschijnlijk...quote:Op vrijdag 21 april 2023 12:44 schreef oheng het volgende:
Ja, we kunnen wel klagen over de rijstijl van de Oekrainers, maar die russen kunnen er ook wat van hoor.
[ twitter ]
Een beschonken Rus achter het stuur, je verwacht het niet.quote:Op vrijdag 21 april 2023 12:44 schreef oheng het volgende:
Ja, we kunnen wel klagen over de rijstijl van de Oekrainers, maar die russen kunnen er ook wat van hoor.
[ twitter ]
Die bloedwaarde was waarschijnlijk overblijfsel van afgelopen weekendquote:Op vrijdag 21 april 2023 12:50 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Een beschonken Rus achter het stuur, je verwacht het niet.
Ik zou mij voor minder in een mijnenveld stortenquote:Op vrijdag 21 april 2023 12:56 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
Celine Dion voor op de radio in je Leopard 2
Geen eerlijke vergelijking. Die russen zijn dronken. Dan is rijden lastigquote:Op vrijdag 21 april 2023 12:44 schreef oheng het volgende:
[ twitter ]
Maar daar komen ze natuurlijk überhaupt alleen mee om de probleem denkers, die zich niet voor kunnen stellen dat omdat het hun x tijd duurde, oekrainers het sneller kunnen, de pas af te snijden, in geval leveren van helicopters ter sprake komt.quote:Op vrijdag 21 april 2023 11:52 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook zo. Maar ik erger mij aan domme propaganda zoals deze tweet:
quote:
Raar taalgebruik, met dezelfde woorden kan je dan ook zeggen dat Putin is gearresteerd.quote:The Moscow court arrested in absentia the head of the Main Intelligence Directorate of Ukraine Kirill Budanov "in the case of the terrorist attack on the Kerch bridge",
quote:Op vrijdag 21 april 2023 12:50 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Een beschonken Rus achter het stuur, je verwacht het niet.
Tokyo Melitopol Driftquote:Op vrijdag 21 april 2023 14:50 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
[ twitter ]
Offensief moet vooral rappe troepenverplaatsingen van de russen terweeg brengen. Dan zijn ze de helft al kwijt.
Geloof wel dat andersom die kans net zo groot is.
Ze hebben het maar druk.quote:
CNNquote:Russian investigators have asked the Lefortovo Court of Moscow to arrest the Bellingcat journalist Christo Grozev in absentia, alleging the “illegal crossing of the border of the Russian Federation,” according to official news agency TASS, citing court officials.
Last year, Russia's interior ministry put Grozev on Russia’s wanted list.
Grozev, who is Bulgarian, was the key figure in investigating Russian opposition leader Alexey Navalny’s poisoning with the Novichok nerve agent by FSB operatives in 2020. His investigation for Bellingcat exposed the identities of an FSB group that poisoned Navalny in August 2020.
The journalist has also reported extensively on Russia’s involvement in a number of high-profile international crimes, including the 2014 downing of Malaysia Airlines Flight 17 in eastern Ukraine and the 2018 poisoning of Sergei and Yulia Skripal in the United Kingdom. Moscow has repeatedly denied any responsibility for either attack.
Wat is die man toch ook een imbeciel.quote:
quote:What were the outcomes of today's Ramstein meeting:
1. Germany and the Netherlands provide Ukraine with more mine rollers, vehicles and fuel tanks.
2. Allies will conduct training for tankers, as well as for air defense operators (Abrams tanks will arrive in Germany in a few weeks).
3. The West handed Ukraine already more than 230 tanks and 1,500 other armored vehicles to equip 9 armored brigades.
4. A Leopard 2 Service Center will be created in Poland.
5. Ukraine received green light for cooperation with the NATO procurement agency.
6. Allies are ready to support Ukraine as long as necessary.
Waar is Musk mee bezig? Hebben ze kompromat op hem of zo?quote:
Met opgeknapt bedoel ze alles wat niet in Russische handen mag vallen eruit of eraf slopen?quote:
Waarschijnlijk, het is een veel drugs gebruikende, veel vrouwen hebbende narcistische man die krampachtig jong probeert te blijven. Ongetwijfeld de simpelste miljardair ter wereld om kilo's kompromat van te krijgen.quote:Op vrijdag 21 april 2023 18:28 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Waar is Musk mee bezig? Hebben ze kompromat op hem of zo?
Een soort Trump dus, maar dan wel met geld.quote:Op vrijdag 21 april 2023 19:13 schreef speknek het volgende:
[..]
Waarschijnlijk, het is een veel drugs gebruikende, veel vrouwen hebbende narcistische man die krampachtig jong probeert te blijven. Ongetwijfeld de simpelste miljardair ter wereld om kilo's kompromat van te krijgen.
Musk komt niet eens voor in die rare tweet.quote:Op vrijdag 21 april 2023 18:28 schreef Barbusse het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 21 april 2023 20:14 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Musk komt niet eens voor in die rare tweet.
Ja dat kan iedereen wel, hij reageert zelf niet eens.quote:Op vrijdag 21 april 2023 20:37 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Hij wordt gewoon letterlijk getagged, man.
Ja zo komt hij wel over tegenwoordig. Het begon een paar maanden terug dat hij zo maar begon te tweeten over het conflict met allemaal Russische talking points. Ondertussen is het hek van de dam en is hij actief bezig om de Russische propaganda een boost te geven op Twitter met gekke aanpassingen aan het beleid.quote:Op vrijdag 21 april 2023 18:28 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, dat zou teveel zijn voor z'n fragiele ego. Maar vertel, wie anders bij Twitter heeft al die Russische propaganda accounts weer toegestaan? De receptioniste?quote:Op vrijdag 21 april 2023 20:43 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja dat kan iedereen wel, hij reageert zelf niet eens.
Alsof Musk tijd heeft om zich actief met Twitter bezig te houden.quote:Op vrijdag 21 april 2023 20:51 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, dat zou teveel zijn voor z'n fragiele ego. Maar vertel, wie anders bij Twitter heeft al die Russische propaganda accounts weer toegestaan? De receptioniste?
Hij doet niks anders manquote:Op vrijdag 21 april 2023 20:58 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Alsof Musk tijd heeft om zich actief met Twitter bezig te houden.![]()
Mag het niet horen man.
Schijnt dat de afgelopen dagen er Russische jets over de Amerikaanse basissen in Syrie vliegen. Waarschijnlijk ter uitdaging als reactie op dit nieuws.quote:Op vrijdag 21 april 2023 21:20 schreef Slayage het volgende:
weer een pareltje van de Discord leaks. een plan dat uiteindelijk werd afgeblazen door zelensky. Oekraïeners wilden samen met het sdf, met wapens geleverd door de Turken de Russen in Syrië aanvallen in ruil voor luchtverdedigingssystemen voor het sdf. Hoe verzin je zoiets?![]()
Maw de Turken als het sdf hebben schijt aan de Russen en de Oekraïners tonen dat ze ballen hebben, door alleen al te komen met dit soort plannen
https://archive.ph/2023.0(...)e-war-syria-attacks/
[ twitter ]
Dit is toch te debiel voor woorden?quote:Op vrijdag 21 april 2023 21:33 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)gner_arming_militia/
Evidence emerges of Russia's Wagner arming militia leader battling Sudan's army | CNN
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het begint al met de keuze tussen betaling in roebels of roepies.quote:Op vrijdag 21 april 2023 21:56 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Gewoon cash ophalen met wat vliegtuigen?
Ik heb moeite met de Russen geloven dat ze van een nogal brede 5000kg zware bom een zweefvliegtuig weten te maken dat 40km kan vliegen.quote:Op zaterdag 22 april 2023 01:10 schreef slashdotter3 het volgende:
3000 en 5000kg glide bombs? 😱😱😱
[ twitter ]
Accuraat zullen ze niet zijn. But Russia will say 'hold my vodka', en richt ze dan gewoon op burgerdoelen.quote:Op zaterdag 22 april 2023 02:21 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik heb moeite met de Russen geloven dat ze van een nogal brede 5000kg zware bom een zweefvliegtuig weten te maken dat 40km kan vliegen.
Als die bom al 5000kg weegt en ze daar nog wat vleugels bij doen, dan komt het gewicht al een aardig eind in de buurt van een f16. Wat gaat dat ding naar boven brengen en met genoeg snelheid een zetje geven om 40km te komen?quote:Op zaterdag 22 april 2023 02:24 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Accuraat zullen ze niet zijn. But Russia will say 'hold my vodka', en richt ze dan gewoon op burgerdoelen.
Geen idee 😂quote:Op zaterdag 22 april 2023 02:32 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als die bom al 5000kg weegt en ze daar nog wat vleugels bij doen, dan komt het gewicht al een aardig eind in de buurt van een f16. Wat gaat dat ding naar boven brengen en met genoeg snelheid een zetje geven om 40km te komen?
Bereik van 40 km... ligt dat niet binnen het bereik van de nieuwe luchtverdedigingssystemen die Oekraïne nu heeft, en lopen die bommenwerpers niet het gevaar neergehaald te gaan worden door Oekraïne?quote:Op zaterdag 22 april 2023 01:10 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Jee kunnen natuurlijk ook de zwaarte van de bom overdrijven.quote:Op zaterdag 22 april 2023 02:21 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik heb moeite met de Russen geloven dat ze van een nogal brede 5000kg zware bom een zweefvliegtuig weten te maken dat 40km kan vliegen.
Dat is nou net de boodschap. Het luchtafweer materiaal raakt opquote:Op zaterdag 22 april 2023 03:25 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Bereik van 40 km... ligt dat niet binnen het bereik van de nieuwe luchtverdedigingssystemen die Oekraïne nu heeft, en lopen die bommenwerpers niet het gevaar neergehaald te gaan worden door Oekraïne?
Het Westen moet wel oppassen voor escalatiequote:Op zaterdag 22 april 2023 01:10 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
NYT gaat iets verder in detail:quote:Op zaterdag 22 april 2023 09:28 schreef Aether het volgende:
'Verdachte in VS lekte al maanden eerder dan gedacht informatie over oorlog'
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-68893271
...
quote:It appears the first leak came less than 48 hours into Russia’s invasion of Ukraine. ]I“Saw a pentagon report saying that ⅓rd of the force is being used to invade,” the user wrote. Apparently eager to impress others in the group who questioned his analysis, he said: “I have a little more than open source info. Perks of being in a USAF intel unit,” referring to the United States Air Force.
Some of the intelligence posted appeared to foretell battlefield developments. On March 27, 2022, he shared classified information about the Russian pullback from Kyiv, information he said he “found on an NSA site.”
“Some ‘big’ news,” he wrote. “There may be a planned withdrawal of the troops west of Kiev, as in all of them.” Two days later, Russian officials announced they were pulling back from the Ukrainian capital.
Some posts began with an update on casualty numbers. He also reported on Ukraine’s targeting priorities and the activities of Russian intelligence agencies. He took particular interest in posting updates of which countries were providing lethal aid to Ukraine.
At times, he appeared to be posting from the military base where he was stationed. In one conversation, he said he was about to enter an area where people with security clearance can access classified computer networks, known as a SCIF — Sensitive Compartmented Information Facility.
How Airman Teixeira obtained the documents that he is accused of posting online has been a key question for investigators. They believe he used administrator privileges connected to his information technology job to access documents. In his posts, Airman Teixeira said his job gave him access to material that others could not see. “The job I have lets me get privilege’s above most intel guys,” he wrote.
Airman Teixeira also claimed that he was actively combing classified computer networks for material on the Ukraine war. When one of the Discord users urged him not to abuse his access to classified intelligence, Teixeira replied: “too late.”
At one point he offered to share information privately with members of the group living outside the United States. “DM me and I can tell you what I have,” he wrote.
On another occasion, he wrote that he was able to access a site run by the National Security Agency, the U.S. spy agency that focuses on communications intercepted from computer networks, to look for updates on the war.
He also claimed to have access to intelligence from U.S. partners. “I usually work with GCHQ people when I’m looking at foreign countries,” he told the chat group in September 2022, referring to Government Communications Headquarters, the British agency for intelligence, security and cyberaffairs.
A spokesman for the National Security Agency declined to comment, referring questions to the Justice Department. A spokeswoman for the British Embassy declined to comment as well.
Airman Teixeira continued to share more detailed information to the larger chat group until a month ago.
“I was very happy and willing and enthusiastic to have covered this event for the past year and share with all of you something that not many people get to see,” he wrote on March 19, before adding, “I’ve decided to stop with the updates.”
Ja heeft ie altijd, de meest domme achterlijke reacties op zijn tweets.quote:Op zaterdag 22 april 2023 10:07 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
De reacties onder die tweet...
quote:'Zelfrechtvaardiging Rusland voor invasie vertoont scheuren'
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-68895638
Rusland heeft moeite om het verhaal overeind te houden dat de invasie van Oekraïne tot doel heeft 'de nazi's' daar te elimineren en te ontwapenen. Dat stelt het Britse ministerie van Defensie in zijn laatste update.
Door een vergelijking te maken met de strijd van de Sovjet-Unie tegen nazi-Duitsland probeert Moskou al sinds het begin van de invasie de oorlog te rechtvaardigen. Maar volgens de Britten staat dit verhaal onder druk. Zo betwijfelt de leider van de huurlingengroep Wagner, Prigozjin, openlijk of er wel 'nazi's ' in Oekraïne zijn.
Het ministerie van Defensie in Londen wijst verder op het afgelasten van evenementen op 9 mei om de overwinning op nazi-Duitsland te herdenken. Moskou zou bang zijn dat mensen dan ook stil staan bij de enorme verliezen aan manschappen en materieel in Oekraïne. Het Kremlin zegt alleen dat de herdenkingsoptochten zijn afgelast om veiligheidsredenen.
Goede kwaliteit van het explosief ook welquote:Op zaterdag 22 april 2023 14:08 schreef ExTec het volgende:
Goeie kwaliteit film, dat wel.
[ twitter ]
quote:About three dozen would-be asylum seekers from Russia found themselves blocked from entering the United States on Friday, while a group of Ukrainians flashed passports and were escorted across the border.
Ik zou bijna een ticket kopen om daar naar toe te vliegen om ze keihard uit te lachenquote:Op zaterdag 22 april 2023 16:25 schreef Hyperdude het volgende:
Grens Mexico-VS
[..]
[ afbeelding ]
https://www.cbc.ca/news/world/russians-mexico-us-border-1.6391124
Too bad.
Beetje jammer van dat sneeuw beeld op het einde, hebben meeste kamikazedrones last van, moeten ze toch iets aan doenquote:Op zaterdag 22 april 2023 14:08 schreef ExTec het volgende:
Goeie kwaliteit film, dat wel.
[ twitter ]
Vaak zat dat ze met een andere drone filmen hoe de kamikaze erin vliegtquote:Op zaterdag 22 april 2023 17:25 schreef kibo het volgende:
[..]
Beetje jammer van dat sneeuw beeld op het einde, hebben meeste kamikazedrones last van, moeten ze toch iets aan doen
Wutquote:
Ik snap niet wat hier is gebeurd.quote:
Wat in die tweet gezegd wordt is ook gwn zo.quote:Op zaterdag 22 april 2023 22:32 schreef Discombobulate het volgende:
[ twitter ]
Blijft toch opmerkelijk dat Prighozin zo open en bloot het Russische leger bekritiseerd en laat zien wat het waard is.
Is toch voor de volgende Poetin om op te lossen.quote:Op zaterdag 22 april 2023 23:09 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat in die tweet gezegd wordt is ook gwn zo.
Rusland zat al in een dal qua bevolking wegens eerdere oorlog waardoor veel mannen stierven.
Als ik mij goed herinner zaten ze nu in de 2e generatie golf dip van die verloren mannen generatie.
Ze zitten dus al in een dip en nu werpen ze 10.000-en zo niet 100.000-en mannen de dood in.
En daar bovenop alle mannen die het land ontvlucht zijn en de economische schade.
Dus die generatie golf gaat echt gigantisch worden en Rusland gaat echt op termijn grote problemen hebben.
Kunnen ze voorlopig even geen buurlanden meer terroriseren.quote:Op zaterdag 22 april 2023 23:09 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dus die generatie golf gaat echt gigantisch worden en Rusland gaat echt op termijn grote problemen hebben.
Gaat lekker hoor, die 'mobilisatie'quote:Op zaterdag 22 april 2023 22:36 schreef slashdotter3 het volgende:
Holy shit
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
t zijn Russen, who caresquote:Op zaterdag 22 april 2023 23:14 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Gaat lekker hoor, die 'mobilisatie'
Hele mooie tegenzet van King, die gratis blue checkmark was bedoeld om hem in de zeik te nemen maar nu King aan Musk vraagt het aan een nobele Ukrainse hulp organisatie te doneren zet hij hem klem.quote:
Tevens hebben ze minstens een miljoen mensen verloren aan Covid, maar dat is een grove schatting want de cijfers zijn niet goed bijgehouden.quote:Op zaterdag 22 april 2023 23:09 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat in die tweet gezegd wordt is ook gwn zo.
Rusland zat al in een dal qua bevolking wegens eerdere oorlog waardoor veel mannen stierven.
Als ik mij goed herinner zaten ze nu in de 2e generatie golf dip van die verloren mannen generatie.
Ze zitten dus al in een dip en nu werpen ze 10.000-en zo niet 100.000-en mannen de dood in.
En daar bovenop alle mannen die het land ontvlucht zijn en de economische schade.
Eigen burgers worden ongeveer behandeld als joden vroeger. Waarschijnlijk komt dat jong nooit meer terug.quote:
Of ze gaan het gebruiken als excuus om andere landen te moeten annexeren voor nieuwe mannen.quote:Op zaterdag 22 april 2023 23:12 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Kunnen ze voorlopig even geen buurlanden meer terroriseren.
Ja precies, als je video's bekijkt over de demografische samenstelling van Rusland over de afgelopen tientallen jaren dan zie je gewoon een neerwaartse spiraal.quote:Op zaterdag 22 april 2023 23:20 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Tevens hebben ze minstens een miljoen mensen verloren aan Covid, maar dat is een grove schatting want de cijfers zijn niet goed bijgehouden.
Peter Zeihan zei in een video dat zonder deze oorlog dat Rusland in de periode 2050~2070 al niet meer genoeg mankracht had om heel het land te verdedigen of onder controle te houden.
Dankzij deze oorlog halen ze het opbreken van het land tientallen jaren naar voren.
Veel Oekrainers komen ook nooit meer terug, en die hebben er ook niet om gevraagd.quote:Op zaterdag 22 april 2023 23:36 schreef Tengano het volgende:
[..]
Eigen burgers worden ongeveer behandeld als joden vroeger. Waarschijnlijk komt dat jong nooit meer terug.
Wat een stelletje beesten zijn het toch.
Dat kan natuurlijk ook (een vreemde) reden zijn voor de zet van oorlog en het terugwillen winnen van voormalig Sovjet gebied, en de bevolking zoveel mogelijk aanwassen.quote:Op zaterdag 22 april 2023 23:37 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Of ze gaan het gebruiken als excuus om andere landen te moeten annexeren voor nieuwe mannen.
Niet dat ze daar nog materiaal voor zouden hebben.
[..]
Ja precies, als je video's bekijkt over de demografische samenstelling van Rusland over de afgelopen tientallen jaren dan zie je gewoon een neerwaartse spiraal.
En door idd ook nog eens COVID en deze oorlog ga je dat gewoon flink versterken.
De bevolking kromp al flink voor COVID en de oorlog, dus dat is nu echt een drama.
En dan de economie er nog eens over heen.
Ze gaan straks echt een familie boom bonus moeten geven om het land te reden.
allemaal Putin nistenquote:Op donderdag 20 april 2023 10:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[ twitter ]
het is de duitsers ook niet gelukt , nu is Rusland met het ubermenschen idee verder gegaanquote:Op zondag 23 april 2023 00:46 schreef Lospedrosa het volgende:
D
[..]
Dat kan natuurlijk ook (een vreemde) reden zijn voor de zet van oorlog en het terugwillen winnen van voormalig Sovjet gebied, en de bevolking zoveel mogelijk aanwassen.
Al lukt dat zo niet echt natuurlijk
Wel mooie vrouwen hoor.quote:Op zondag 23 april 2023 00:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
allemaal Putin nisten
[ twitter ]
De ergste putinisten gaan gewoon naar Parijs dusquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |