Dat gebeurde ook bij de Apollo vluchten. Werd dat ding ook nog even een seconde aan de grond gehouden met een paar mega-klauwen voordat ze hem lieten gaanquote:Op donderdag 20 april 2023 15:52 schreef onlogisch het volgende:
Ook wel genot dat hij na ontsteking eerst nog 5 hele seconden op de grond blijft staan omdat er nog niet voldoende power is dat ding de lucht in te krijgen.
(45:02)
Tsja, $22 miljard naar de klote en er dan vrolijk om kunnen lachen. Het is dat er tegenwoordig meer dollars gedrukt worden dan er WC-papier geproduceerd wordt maar anders zou het wel enigzins problematisch zijn.quote:Op donderdag 20 april 2023 15:41 schreef PS. het volgende:
[..]
Een raket die miljarden kost een paar tienduizend kilometer hoog kunnen laten ontploffen, net of dat een prestatie is.
Kostte deze raket 22 miljard dollar?quote:Op donderdag 20 april 2023 15:54 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Tsja, $22 miljard naar de klote en er dan vrolijk om kunnen lachen. Het is dat er tegenwoordig meer dollars gedrukt worden dan er WC-papier geproduceerd wordt maar anders zou het wel enigzins problematisch zijn.
Volgens mij wel jaquote:Op donderdag 20 april 2023 15:55 schreef xzaz het volgende:
@:Starhopper
Dit waren toch al oude versie motoren?
22 miljard? Schattingen zeggen 20 miljoen voor 1 starship...quote:Op donderdag 20 april 2023 15:54 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Tsja, $22 miljard naar de klote en er dan vrolijk om kunnen lachen. Het is dat er tegenwoordig meer dollars gedrukt worden dan er WC-papier geproduceerd wordt maar anders zou het wel enigzins problematisch zijn.
Nee. Gok dat ie gewoon het totale bedrag van de ontwikkeling heeft genomen, maar dat is niet opeens vandaag nu weg.quote:Op donderdag 20 april 2023 15:55 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Kostte deze raket 22 miljard dollar?
Mensen blijven dat niet snappen. Het is niet alsof er 22 miljoen in de raket wordt gestopt en dat het geld letterlijk verbrand.quote:Op donderdag 20 april 2023 15:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nee. Gok dat ie gewoon het totale bedrag van de ontwikkeling heeft genomen, maar dat is niet opeens vandaag nu weg.
Sowieso is de waarde gigantisch als het allemaal lukt. James Webb telescoop had geloof ik niet eens opgevouwen hoeven worden in Starship. Of anders gezegd je zou een veel grotere telescoop kunnen lanceren met starship.quote:Op donderdag 20 april 2023 15:57 schreef xzaz het volgende:
[..]
Mensen blijven dat niet snappen. Het is niet alsof er 22 miljoen in de raket wordt gestopt en dat het geld letterlijk verbrand.
Dat lijkt me ook wel erg weinig. Dat ben je alleen aan de motoren al kwijt. Minstens.quote:Op donderdag 20 april 2023 15:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
22 miljard? Schattingen zeggen 20 miljoen voor 1 starship...
Er staat er volgens mij iets van 3 tot 4 alweer klaar op de grond voor de volgende tests.
maar dat is in feite ook allesquote:Op donderdag 20 april 2023 16:00 schreef PS. het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook wel erg weinig. Dat ben je alleen aan de motoren al kwijt. Minstens.
Geen idee, maar als iemand ongegrond iets beweert dan wil ik dat ook nog wel even aandikken. De lanceertoren en base kosten een veelvoud van de raket. De grootste vrees was dan ook dat de raket daarop zou ontploffen.quote:Op donderdag 20 april 2023 15:55 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Kostte deze raket 22 miljard dollar?
De nieuwe staat al zo goed als klaarquote:Op donderdag 20 april 2023 16:03 schreef Puzzie het volgende:
Over een paar maanden een nieuwe launch
Tankfarm volpompen en gaanquote:
Ik denk dat het vooral gaat afhangen van wat het probleem precies was. Als het hele ontkoppel systeem opnieuw ontworpen moet worden kan het natuurlijk wel wat tijd kosten.quote:
Ja maar die zijn ook niet verloren hé.quote:Op donderdag 20 april 2023 16:03 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Geen idee, maar als iemand ongegrond iets beweert dan wil ik dat ook nog wel even aandikken. De lanceertoren en base kosten een veelvoud van de raket. De grootste vrees was dan ook dat de raket daarop zou ontploffen.
Denk ook niet dat die super veel kosten eigenlijk (relatief) want er zijn er inmiddels al 3. Ze worden gewoon gebouwd terwijl spacex niet eens zeker is of ze wel gebruikt kunnen worden.quote:Op donderdag 20 april 2023 16:05 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ja maar die zijn ook niet verloren hé.
Het hele Starship ontwikkelings programma staat nu ergens tussen 7 en 10 miljard dollar.quote:Op donderdag 20 april 2023 15:54 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Wisselgeld voor ome Elon.quote:Op donderdag 20 april 2023 16:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het hele Starship ontwikkelings programma staat nu ergens tussen 7 en 10 miljard dollar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |