abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 april 2023 @ 23:10:17 #51
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_208880669
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 22:52 schreef KlapMongeaul het volgende:

[..]
Wat een geleuter. Dit is alleen een issue voor paupers die de hele dag door aan de blikjes zitten en te lui zijn om het in te leveren. Als jij er en toe een blikje drinkt dan lever je die gewoon netjes in. Blijkbaar is het voor veel mensen moeilijk om hun tokkie levensstijl om te gooien ten behoeve van een beter milieu.
Als je het niet inlevert is het een prijsstijging. Leer lezen.
graag op anoniem
  zondag 23 april 2023 @ 23:12:34 #52
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_208880684
En dan like je nog iemand die het ook niet inlevert precies voor de reden die ik net benoem
graag op anoniem
pi_208880725
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 23:10 schreef KingRoland het volgende:

[..]
En die blikjes van 25cl zitten alweer op de prijs van de 33cl blikjes.

:r

Hoerencoca cola.
pi_208881528
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 23:10 schreef KingRoland het volgende:

[..]
Dat is je eigen probleem dan. Het is in dat geval belasting voor de luie en domme mensen en niet voor de normale mens. Dat kunnen we alleen maar toejuichen.

[ Bericht 10% gewijzigd door KlapMongeaul op 24-04-2023 06:59:33 ]
De heer is mijn herder, maar honderd euro brengt me verder.
pi_208881622
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2023 06:44 schreef KlapMongeaul het volgende:

[..]
Dat is je eigen probleem dan. Het is in dat geval belasting voor de luie en domme mensen en niet voor de normale mens. Dat kunnen we alleen maar toejuichen.
Ohja, vergeten dat mensen die blikjes bewaren om op een later moment in te leveren tegen 15 cent niet als erg praktisch ervaren, dat die mensen dom zijn. Niet normaal iig. Jij wel. Jij bent wel normaal. :')
People assume too much.
pi_208882137
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 07:22 schreef very het volgende:

[..]
Ohja, vergeten dat mensen die blikjes bewaren om op een later moment in te leveren tegen 15 cent niet als erg praktisch ervaren, dat die mensen dom zijn. Niet normaal iig. Jij wel. Jij bent wel normaal. :')
wat een struggles, een paar blikjes inleveren.
pi_208882500
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2023 22:05 schreef KingRoland het volgende:
Zijn er serieus denken dat mensen echt moeite gaan doen voor die 15 cent lol misschien de arme mensen of de skeere onder ons maar dat is echt minder dan <1% . Tijd en moeite, hebben de meeste niet eens voor 15 cent lol.

En al die percentages in Duitsland/scandinavie van boven de 90% en soms wel 95%?! Tsja ben benieuwd of er users zijn die hier iemand kennen die het wel/niet inlevert. Ik ken er geen.

Is gewoon een prijsstijging niets meer niets minder
Nederlander in Duitsland hier. Hier thuis droppen we gewoon alle blikjes in dezelfde plastic zak die dan de volgende keer mee gaat naar de supermarkt. 25ct statiegeld overigens.
Binnen mijn vriendengroep (nee, niet representatief) gooit niemand blikjes of andere statiegeldflessen weg.

En overigens, veel Duitse steden maken gebruik van een sticker "Statiegeld naast de afvalbak" die op openbare prullenbakken wordt geplakt. Soms zijn er zelfs houders voor op de afvalbakken gezet. Veel mensen die bijv. blikjes of flesjes bier drinken, in het park of andere openbare plekken, worden zo aangespoord om deze dan naast de prullenbakken te plaatsen.
Armere mensen, zogenoemde "Flaschensammler" (statiegeldverzamelaars), halen dit op als extra zakcentje.
Werkt echt top!

"Flaschensammler" is overigens een echt begrip in Duitsland: https://de.wikipedia.org/wiki/Flaschensammeln
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_208882594
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 09:05 schreef KlapMongeaul het volgende:

[..]
wat een struggles, een paar blikjes inleveren.
:')

Als je brein niet eens in staat is om te snappen dat dit in de praktijk weinig effect gaat hebben, wie is er dan dom?

Stel; je loopt door een bos of iets. Het is warm en er staat een kraampje die blikjes verkoopt.
Ga jij dan de rest van de middag met dat blikje in je hand of in je jaszak blijven lopen om 15 cent te scoren of gooi je het alsnog gewoon in de prullenbak, want onhandig om de hele tijd bij je te dragen?

Ik heb het hier ook niet over blikjes die je thuis drinkt. Die eindigden namelijk ook doorgaans niet op straat.
People assume too much.
pi_208882607
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 09:40 schreef Hojdhopper het volgende:
Armere mensen, zogenoemde "Flaschensammler" (statiegeldverzamelaars), halen dit op als extra zakcentje.
Werkt echt top!

"Flaschensammler" is overigens een echt begrip in Duitsland: https://de.wikipedia.org/wiki/Flaschensammeln
Dit is het enige dat ik me voor kan stellen waar de winst te behalen valt.
People assume too much.
  maandag 24 april 2023 @ 10:31:25 #60
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_208882954
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2023 03:20 schreef BasEnAad het volgende:
mensen hebben echt jarenlang de tijd gehad hun eigen rotzooi op te ruimen, maar dat doen ze niet.
Beter: dat doen ze lang niet allemaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kopiko op 24-04-2023 11:06:24 ]
  maandag 24 april 2023 @ 10:38:10 #61
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_208883020
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 15:55 schreef Hojdhopper het volgende:
Overigens denk ik dat het wel meevalt, tenminste, na de gewenningsperiode.
Ik denk dat het na die gewenningsperiode makkelijker wordt voor (o.a.) de slonzen onder ons om een statiegeldblikje weg te gooien ipv in te leveren.
pi_208883299
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 09:51 schreef very het volgende:

[..]

Als je brein niet eens in staat is om te snappen dat dit in de praktijk weinig effect gaat hebben, wie is er dan dom?

Stel; je loopt door een bos of iets. Het is warm en er staat een kraampje die blikjes verkoopt.
Ga jij dan de rest van de middag met dat blikje in je hand of in je jaszak blijven lopen om 15 cent te scoren of gooi je het alsnog gewoon in de prullenbak, want onhandig om de hele tijd bij je te dragen?

Ik heb het hier ook niet over blikjes die je thuis drinkt. Die eindigden namelijk ook doorgaans niet op straat.
Kraampjes ergens midden in het bos? Dan zal er vast ook een wandelroute met vuilnisbakken zijn. Daarbij kan je met een voorbeeld als dit komen, feit is dat het in de praktijk minder zwerfafval oplevert zoals in andere landen al is gebleken.
pi_208883338
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 10:59 schreef KlapMongeaul het volgende:

[..]
Kraampjes ergens midden in het bos? Dan zal er vast ook een wandelroute met vuilnisbakken zijn.
Prullenbakken die statiegeld teruggeven? Joh?
Of gewone prullenbakken waar je dus gewoon 15 cent weggooit? Zeg maar wat het hele onderwerp is van dit topic :')

quote:
Daarbij kan je met een voorbeeld als dit komen, feit is dat het in de praktijk minder zwerfafval oplevert zoals in andere landen al is gebleken.
4% minder is de verwachting. Nou nou, poe poe. Dat is de moeite zeg.
Daar betaald een ieder natuurlijk weer graag wat extra's voor.
People assume too much.
pi_208883498
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 11:03 schreef very het volgende:

[..]
Prullenbakken die statiegeld teruggeven? Joh?
Of gewone prullenbakken waar je dus gewoon 15 cent weggooit? Zeg maar wat het hele onderwerp is van dit topic :')
[..]
4% minder is de verwachting. Nou nou, poe poe. Dat is de moeite zeg.
Daar betaald een ieder natuurlijk weer graag wat extra's voor.
Want 4% van 150 miljoen is niks toch? :')

En als jij je blikje weg wil gooien omdat je er niet mee wil lopen dan kan dat in een vuilnisbak ja. Je komt zelf met het voorbeeld dat mensen het weg gaan gooien :|W
pi_208883566
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 11:21 schreef KlapMongeaul het volgende:

[..]
Want 4% van 150 miljoen is niks toch? :')

Dat is 6 miljoen, en dat betekent dat er nog 144 miljoen overblijft.
Dus in dat licht valt het inderdaad te bezien ja.

quote:
En als jij je blikje weg wil gooien omdat je er niet mee wil lopen dan kan dat in een vuilnisbak ja. Je komt zelf met het voorbeeld dat mensen het weg gaan gooien :|W
:') Ik zei toch ook weggooien in een prullenbak :')
Snap je het zelf nog?

Tokkies die hun zooi normaliter gewoon op straat flikkeren ga je al helemaal niet bereiken, gok ik.
People assume too much.
pi_208884135
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 11:28 schreef very het volgende:

[..]
Dat is 6 miljoen, en dat betekent dat er nog 144 miljoen overblijft.
Dus in dat licht valt het inderdaad te bezien ja.
[..]
:') Ik zei toch ook weggooien in een prullenbak :')
Snap je het zelf nog?

Tokkies die hun zooi normaliter gewoon op straat flikkeren ga je al helemaal niet bereiken, gok ik.
6 miljoen blikjes minder zwerfafval, goede maatregel dus ^O^
pi_208884172
Hallo, kan ik hier mijn blikje inleveren?
pi_208884190
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2023 12:33 schreef KlapMongeaul het volgende:

[..]
6 miljoen blikjes minder zwerfafval, goede maatregel dus ^O^
144 miljoen blikjes blijven nog liggen, onzinmaatregel dus :{w
People assume too much.
pi_208885014
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 09:51 schreef very het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 09:52 schreef very het volgende:

[..]
Dit is het enige dat ik me voor kan stellen waar de winst te behalen valt.
quote:
5s.gif Op maandag 24 april 2023 10:38 schreef Kopiko het volgende:

[..]
Ik denk dat het na die gewenningsperiode makkelijker wordt voor (o.a.) de slonzen onder ons om een statiegeldblikje weg te gooien ipv in te leveren.
Laten we er een gewoonte van maken om die blikjes (of plastic flestjes) die je niet mee wil dragen naast de afvalbakken te plaatsen. Dan kan iemand anders er tenminste nog 15 cent voor vangen.

Ik bedoel, als je al het geld uitgeeft aan een blikje drinken bij een kraampje is dat meestal al 2 of 3x zo duur dan wanneer je het in de supermarkt koopt. Kan kan je je die 15ct ook wel veroorloven én dan doe je nog wat voor een ander ook.

Overigens ben ik zo opgegevoed dat ik zelf geproduceerd afval (snoepwikkel, blikje, etc.) meeneem tot ik het ergens kan weggooien.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_208885218
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 12:40 schreef very het volgende:

[..]
144 miljoen blikjes blijven nog liggen, onzinmaatregel dus :{w
Een beter milieu begint bij jezelf :)
pi_208885481
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 13:54 schreef KlapMongeaul het volgende:

[..]
Ik gooide altijd al mijn zooi gewoon netjes weg.
People assume too much.
pi_208886000
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 14:06 schreef very het volgende:

[..]
Ik gooide altijd al mijn zooi gewoon netjes weg.
Ik ben blij dat je het dan met me eens bent dat het goed is dat we 6 miljoen minder blikjes in het milieu gaan krijgen volgens verwachting ^O^
pi_208886482
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 14:38 schreef KlapMongeaul het volgende:

[..]
Ik ben blij dat je het dan met me eens bent dat het goed is dat we 6 miljoen minder blikjes in het milieu gaan krijgen volgens verwachting ^O^
Als jij graag iets in je reet wilt stoppen, laat mij je dan niet tegenhouden :*
People assume too much.
pi_208886904
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 15:00 schreef very het volgende:

[..]
Als jij graag iets in je reet wilt stoppen, laat mij je dan niet tegenhouden :*
Al drama om 15 cent statiegeld en een blikje mee moeten nemen naar de supermarkt :')
  maandag 24 april 2023 @ 15:32:57 #75
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_208886918
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 13:54 schreef KlapMongeaul het volgende:

[..]
Man lul niet, ik ben van een uitstekend milieu.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')