Ja gvd.quote:Op vrijdag 14 april 2023 13:47 schreef ReplaR het volgende:
NWS / te minste 18000 doden en 1 gewonde bij explosie
Wat denk je wat voor gassen er uit stront van 18.000 koeien komt, dat wil wel ontvlammen.quote:Op vrijdag 14 april 2023 13:55 schreef Puntenjager het volgende:
Wattefuk!?? Sinds wanneer slaat een boerderij methaan opEn hoeveel wel niet? Aan die paddestoelwolk te zien, was het iets meer dan drie kuub.
Boeiendquote:Op vrijdag 14 april 2023 14:01 schreef Aberkullie het volgende:
Alsof die koeien een leuk leven hadden.
Ze hadden wel een leven, dankzij de boer.quote:Op vrijdag 14 april 2023 14:01 schreef Aberkullie het volgende:
Alsof die koeien een leuk leven hadden.
Wat een barmhartige vent hequote:Op vrijdag 14 april 2023 14:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ze hadden wel een leven, dankzij de boer.
Barmhartiger dan de natuurlijk vijanden van de runderen.quote:
Ja, maar is dat genoeg voor 20 kiloton TNT-equivalent!??quote:Op vrijdag 14 april 2023 13:59 schreef PS. het volgende:
[..]
Wat denk je wat voor gassen er uit stront van 18.000 koeien komt, dat wil wel ontvlammen.
Als je maar genoeg opslaat, zou maar zo kunnen.quote:Op vrijdag 14 april 2023 14:07 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Ja, maar is dat genoeg voor 20 kiloton TNT-equivalent!??
Mensen?quote:Op vrijdag 14 april 2023 14:06 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Barmhartiger dan de natuurlijk vijanden van de runderen.
Net zoals dat chihuahua's van 500 gram de fokker dankbaar moet zijn voor het leven wat hen geschonken is. Ondankbare honden. Beetje vroeg doodgaan.quote:Op vrijdag 14 april 2023 14:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ze hadden wel een leven, dankzij de boer.
Net even wat grove wiskunde beoefend , volgens mij iets van 100 miljoen kilo methaan voor 20 kton tnt.quote:Op vrijdag 14 april 2023 14:07 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Ja, maar is dat genoeg voor 20 kiloton TNT-equivalent!??
Niet echt bbq maar bij post 7 is het al raak.quote:
Koe geeft gas, gas slaan we op, gas verkopen we. Nog meer geld verdiend aan de koe.quote:Op vrijdag 14 april 2023 13:55 schreef Puntenjager het volgende:
Wattefuk!?? Sinds wanneer slaat een boerderij methaan opEn hoeveel wel niet? Aan die paddestoelwolk te zien, was het iets meer dan drie kuub.
De meeste brandstoffen en explosieven hebben inderdaad ruwweg dezelfde energie-inhoud. In ieder geval ligt het in dezelfde grootte-ordequote:Op vrijdag 14 april 2023 16:12 schreef Process153 het volgende:
[..]
Net even wat grove wiskunde beoefend , volgens mij iets van 100 miljoen kilo methaan voor 20 kton tnt.
Kan er een nulletje naast zitten
Wel een beste boem idd , maar zeker wel een hoop methaan. In verhouding : de Pepcon knal was maar iets van een kwart kiloton.quote:Op vrijdag 14 april 2023 16:41 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
De meeste brandstoffen en explosieven hebben inderdaad ruwweg dezelfde energie-inhoud. In ieder geval ligt het in dezelfde grootte-orde
Natuurlijk was die koeieklap geen 20 kiloton TNT, maar als je zo naar die rookkolom kijkt, krijg je toch de indruk dat het minstens een paar ton aan explosief materiaal geweest moet zijn. En dat vind ik toch wel veel als je over een gas op 1 atmosfeer spreekt (hoeveel kilo CH4 plus stochiometrischewhatever verhouding lucht past er in een kuub? Ideale-gas-wet bladiebla)
Welke knal!? Pepconquote:Op vrijdag 14 april 2023 17:09 schreef Process153 het volgende:
[..]
Wel een beste boem idd , maar zeker wel een hoop methaan. In verhouding : de Pepcon knal was maar iets van een kwart kiloton.
Mijn voermoeden is dat ie met een compressor de boel vloeibaar maakte en in redelijke hoeveelheden opsloeg.
Volgens de gaswetten heb je voor zoiets op 1 bar ongeveer een kubiek zonnestelsel nodig
Pepcon werd Kaliumperchloraat gemaakt voor de boosters van de spaceshuttle. [youtube][/youtube]quote:Op vrijdag 14 april 2023 17:17 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Welke knal!? Pepcon
Kubieke lichtjaar waarschijnlijk
Maar zonder dolle, mijn gut feeling educated guess zegt dat je een behoorlijk volume aan gas nodig hebt om zo'n explosie te creeeren. Maar goed, met 18.000 koeien zal je ook wel een gigantische beerput hebben. Zeker als je stront voor 3 maanden op wilt kunnen slaan.
O ja, die klap in een vallei, gefilmd door een paar bouwvakkersquote:Op vrijdag 14 april 2023 17:24 schreef Process153 het volgende:
[..]
Pepcon werd Kaliumperchloraat gemaakt voor de boosters van de spaceshuttle. [youtube][/youtube]
That`s gonna be loud!quote:Op vrijdag 14 april 2023 17:26 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
O ja, die klap in een vallei, gefilmd door een paar bouwvakkers
Deze boer zal waarschijnlijk methaan hebben afgevangen en ook op hetzelfde terein hebben opgeslagen.quote:Op vrijdag 14 april 2023 17:17 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Welke knal!? Pepcon
Kubieke lichtjaar waarschijnlijk
Maar zonder dolle, mijn gut feeling educated guess zegt dat je een behoorlijk volume aan gas nodig hebt om zo'n explosie te creeeren. Maar goed, met 18.000 koeien zal je ook wel een gigantische beerput hebben. Zeker als je stront voor 3 maanden op wilt kunnen slaan.
Mjah, als je zoiets vult met de juiste verhouding methaan en lucht, dan krijg je wel zo'n paddestoelwolk als daar in Texas.quote:Op vrijdag 14 april 2023 17:31 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Deze boer zal waarschijnlijk methaan hebben afgevangen en ook op hetzelfde terein hebben opgeslagen.
Dan heb je van zulke dingen op het terrein:
[ afbeelding ]
Zulke zware bio industrie is fabriekswerk. Er werken niet veel mensen, vrijwel alles is geautomstiseerd.quote:Op vrijdag 14 april 2023 17:33 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Mjah, als je zoiets vult met de juiste verhouding methaan en lucht, dan krijg je wel zo'n paddestoelwolk als daar in Texas.
Wat me dan verbaast is dat er geen menselijke slachtoffers zijn. Maar goed, 18.000 koeien dood geeft aan dat de knal immens geweest moet zijn.
Ik ben ook verdrietig bij dit bericht, echt mega zonde om alll dat vlees weg te gooien?quote:Op vrijdag 14 april 2023 13:46 schreef Xlarge het volgende:
De een ziet het als 18.000 dode koeien, de ander zit het als een hoop draadjesvlees nu
Dat is niet eetbaar. Beesten zijn verbrand/gestikt door rook.quote:Op vrijdag 14 april 2023 17:56 schreef realnice11 het volgende:
[..]
Ik ben ook verdrietig bij dit bericht, echt mega zonde om alll dat vlees weg te gooien?
Joi in holland geld pas in in 2040 de halal wetgeving maar nu is halal slachten nog niet verplicht?quote:
Wat?quote:Op vrijdag 14 april 2023 18:08 schreef realnice11 het volgende:
[..]
Joi in holland geld pas in in 2040 de halal wetgeving maar nu is halal slachten nog niet verplicht?
Weinig kans.quote:Op vrijdag 14 april 2023 18:11 schreef realnice11 het volgende:
Hoi omdat niemand het zegt dan zeg ik het maar even : Het kan ook tereur zijn? Opzettelijk in de brand gestoken?
Omdat dat niet aan de orde is. Het zijn systemen waar 1 heel klein vonkje voldoende is.quote:Op vrijdag 14 april 2023 18:11 schreef realnice11 het volgende:
Hoi omdat niemand het zegt dan zeg ik het maar even : Het kan ook tereur zijn? Opzettelijk in de brand gestoken?
Is wel jammer als je juist trek hebt in een bloody steak? en dan medium rare?quote:Op vrijdag 14 april 2023 18:13 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Wat? ( Blaf blaf )
Heeft geen bal ( kracht termen ) met halal te maken. Ook regulier geslacht wordt leeg gebloed.
Ja. Stalbranden lees ik vaker.quote:Op vrijdag 14 april 2023 18:15 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Omdat dat niet aan de orde is. Het zijn systemen waar 1 heel klein vonkje voldoende is.
Stalbranden gebeuren vrij vaak. En met een methaan opslag erbij krijg je dan dit.
Dat heeft ook weer niets (ik zal netjes zijn) met de slacht methode te maken.quote:Op vrijdag 14 april 2023 18:17 schreef realnice11 het volgende:
[..]
Is wel jammer als je juist trek hebt in een bloody steak? en dan medium rare?
Indien je geen ijskasten en vriezers hebt wellichtquote:Op vrijdag 14 april 2023 18:24 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Dat heeft echt te maken met ziekte verwekkers.
Jazeker kan daar wat aan gedaan worden.quote:Op vrijdag 14 april 2023 18:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Stalbranden lees ik vaker.
Op 5 april ook die varkensstal in NL, Sint-Oedenrode. Waren ook best veel dieren.
9.000 varkens. Ik vind het echt verschrikkelijk.
[ afbeelding ]
Is er niets wat daaraan gedaan kan worden? Voor de dieren.
honden brokkenquote:Op vrijdag 14 april 2023 18:02 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Dat is niet eetbaar. Beesten zijn verbrand/gestikt door rook.
Het bloed is er niet uit, de ingewanden zijn er niet uit. Dat is binnen no time verrot.
Als je goed ziek wil worden moet je het vooral eten.
En het is ook nog producerend melkers. Die zijn graatmager en geen jaarlingen meer. Zelfs wel netjes geslacht is dat niet meer dan worst koe.
Ja hoor, stoppen met vleesconsumptie.quote:Op vrijdag 14 april 2023 18:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Op 5 april ook die varkensstal in NL, Sint-Oedenrode. Waren ook best veel dieren.
[ afbeelding ]
Weet niet hoe dat verder gaat in America.quote:
Nou, inderdaad.quote:Op vrijdag 14 april 2023 19:25 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ja hoor, stoppen met vleesconsumptie.
Ach, 9.000 varkens is kennelijk wel 'normaal' in NL. Ook allemaal dood.quote:Op vrijdag 14 april 2023 20:10 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Voor de beeldvorming, het grootste melkvee bedrijf in Nederland heeft iets over de 2200 dieren. En dat is vrij uitzonderlijk, de meeste zitten daar vrij ruim onder.
In China hebben ze bedrijven tot wel 40.000 dieren.
De bio industrie is gewoonweg ziek. Het is pure waanzin.quote:Op vrijdag 14 april 2023 20:19 schreef capricia het volgende:
En het blad voor de varkensboer 'Pig business' vraagt zich af of varkens eigenlijk wel lijden als er een stalbrand is.
https://www.pigbusiness.n(...)and-staat-niet-vast/
Ja. Als ik dit lees, dan draait mijn maag zich om. Wat zijn dit voor mensen? Echt gruwelijk.quote:Op vrijdag 14 april 2023 20:29 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
De bio industrie is gewoonweg ziek. Het is pure waanzin.
Derdewereldlandquote:Op vrijdag 14 april 2023 13:45 schreef xpompompomx het volgende:
Hebben ze daar geen toezichthoudende instanties oid? Oh, wacht, dit was in Texas.
9.000 varkens vorige week hier. Bij 1 brand.quote:
En de bouwregelgeving veranderen. Nu valt een stal onder een industriefunctie qua brandveiligheid. Ongeacht of je er levende kippen of oude sokken in opslaat. Pas sinds 2014 is er voor nieuwbouw stallen een ietsiepietse strenger eis gekomen waardoor brandgevaarlijke technische ruimten moeten zijn afgescheiden van het dierverblijf.quote:Op vrijdag 14 april 2023 18:28 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Jazeker kan daar wat aan gedaan worden.
Bij varkens en kippen gaat het om de verplichte luchtwassers.
Daar zijn andere systemen voor, maar die zijn of duurder of vallen (ondanks goede werking) niet onder wat verplicht is.
Afgesloten systemen per stal zouden al veel verschil maken.
Dan is het nog gevoelig voor brand (de rook ontwikkeling en verspreiding is het grootste probleem), maar blijft het beperkter.
Nee, maar we doen ons best.quote:Op vrijdag 14 april 2023 20:34 schreef capricia het volgende:
[..]
9.000 varkens vorige week hier. Bij 1 brand.
Ook een Derdewereldland?
Ah..hier doen we ons best. Daar is het een Derdewereldland. Duidelijk.quote:
Caroline van der Plas is/was redacteur van Pig Business.quote:Op vrijdag 14 april 2023 20:19 schreef capricia het volgende:
En het blad voor de varkensboer 'Pig business' vraagt zich af of varkens eigenlijk wel lijden als er een stalbrand is.
Oh echt?quote:Op vrijdag 14 april 2023 20:37 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Caroline van der Plas is/was redacteur van Pig Business.
https://www.pigbusiness.nl/bron/caroline-van-der-plas/
Ja nouja zo is dat nu eenmaal.quote:Op vrijdag 14 april 2023 20:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Ah..hier doen we ons best. Daar is het een Derdewereldland. Duidelijk.
quote:Op vrijdag 14 april 2023 17:26 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
O ja, die klap in een vallei, gefilmd door een paar bouwvakkers
quote:Op vrijdag 14 april 2023 20:37 schreef Gimmick het volgende:
Caroline van der Plas is/was redacteur van Pig Business.
https://www.pigbusiness.nl/bron/caroline-van-der-plas/
Dit stukje is zelfs geschreven door Caroline.quote:Op vrijdag 14 april 2023 20:19 schreef capricia het volgende:
quote:Op vrijdag 14 april 2023 20:50 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:
[..]
[..]
Dit stukje is zelfs geschreven door Caroline.
Laat mensen maar weten waarop ze gestemd hebben. Was met Forum net zo.quote:Op vrijdag 14 april 2023 20:54 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:
Nog triester dat ze 17 zetels in de 1e kamer heeft
Haha, dat had ik gemist. Ze is ook zo schaamteloos. Een jaar of wat geleden deelde ze met iedereen een PowerPoint slide met daarop plaatjes en pijlen van dierenwelzijnorganisaties naar Antoinette Hertsenberg en Partij voor de Dieren.quote:Op vrijdag 14 april 2023 20:50 schreef Pedante_Mansplainer het volgende:
[..]
[..]
Dit stukje is zelfs geschreven door Caroline.
Veel melkkoeien worden ook tot hamburger gedraaid. McDonald’s NL is daar vrij open over. Ongeveer 35 procent van hun rundvlees is van Nederlandse melkkoeien.quote:Op vrijdag 14 april 2023 19:33 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Weet niet hoe dat verder gaat in America.
Hier gaan ze naar rendac. En dan wordt het idd verwerkt. Mogelijk ook in diervoer of 1 van de vele andere verwerkingen
En dat is dan de messias volgens een kwart van de bevolking...quote:Op vrijdag 14 april 2023 20:19 schreef capricia het volgende:
De spreekbuis van deze industrie is recentelijk in elke provincie gekozen als grootste politieke partij.quote:Op vrijdag 14 april 2023 20:29 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
De bio industrie is gewoonweg ziek. Het is pure waanzin.
Je zou zeggen dat een simpele sprinklerinstallatie veel uit zou kunnen maken. Maar ja, dat kost natuurlijk weer 2 Euro per varken per jaar en dat heeft de boer er niet voor over.quote:Op vrijdag 14 april 2023 18:18 schreef capricia het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Die in de natuur 15 jaar worden. In Nederlandse stallen wordt het na 6-7 jaar te duur om ze te voeren (melkproductie loopt langzaam terug) dus op dat moment gaat een verder perfect gezonde melkkoe naar de slacht.quote:Op vrijdag 14 april 2023 21:19 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Veel melkkoeien worden ook tot hamburger gedraaid. McDonald’s NL is daar vrij open over. Ongeveer 35 procent van hun rundvlees is van Nederlandse melkkoeien.
Mooie biefstukken.quote:Op vrijdag 14 april 2023 22:36 schreef Seven. het volgende:
[..]
Die in de natuur 15 jaar worden. In Nederlandse stallen wordt het na 6-7 jaar te duur om ze te voeren (melkproductie loopt langzaam terug) dus op dat moment gaat een verder perfect gezonde melkkoe naar de slacht.
Mogen de mensen dat alsjeblieft zelf uit maken?quote:Op vrijdag 14 april 2023 22:40 schreef Seven. het volgende:
En inderdaad, de mens zou moeten stoppen met vlees en zuivel. Maar zo zielig vinden de meeste mensen het dan ook weer niet...
Ja, dat mogen mensen zelf uitmaken. Het punt was eigenlijk dat velen het zielig vinden, maar puntje bij paaltje niet zielig genoeg om te stoppen met vlees en zuivel.quote:Op vrijdag 14 april 2023 23:31 schreef Hathor het volgende:
[..]
Mogen de mensen dat alsjeblieft zelf uit maken?
Klopt hoor.quote:Op vrijdag 14 april 2023 23:46 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ja, dat mogen mensen zelf uitmaken. Het punt was eigenlijk dat velen het zielig vinden, maar puntje bij paaltje niet zielig genoeg om te stoppen met vlees en zuivel.
Consuminderen helpt ook. Ik wil dat graag maar m'n man vertikt het.quote:Op vrijdag 14 april 2023 23:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Klopt hoor.
Ik vind het ook gewoon lastig om helemaal te stoppen (incl gezin).
Dan koop je als consument vlees wat iets humaner geproduceerd is, waardoor je nog steeds consumeert maar de boer die meer kwijt is door wat minder industrieel wel steunt.quote:Op zaterdag 15 april 2023 08:12 schreef Seven. het volgende:
[..]
Consuminderen helpt ook. Ik wil dat graag maar m'n man vertikt het.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |