Net even wat grove wiskunde beoefend , volgens mij iets van 100 miljoen kilo methaan voor 20 kton tnt.quote:Op vrijdag 14 april 2023 14:07 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Ja, maar is dat genoeg voor 20 kiloton TNT-equivalent!??
Niet echt bbq maar bij post 7 is het al raak.quote:
Koe geeft gas, gas slaan we op, gas verkopen we. Nog meer geld verdiend aan de koe.quote:Op vrijdag 14 april 2023 13:55 schreef Puntenjager het volgende:
Wattefuk!?? Sinds wanneer slaat een boerderij methaan opEn hoeveel wel niet? Aan die paddestoelwolk te zien, was het iets meer dan drie kuub.
De meeste brandstoffen en explosieven hebben inderdaad ruwweg dezelfde energie-inhoud. In ieder geval ligt het in dezelfde grootte-ordequote:Op vrijdag 14 april 2023 16:12 schreef Process153 het volgende:
[..]
Net even wat grove wiskunde beoefend , volgens mij iets van 100 miljoen kilo methaan voor 20 kton tnt.
Kan er een nulletje naast zitten
Wel een beste boem idd , maar zeker wel een hoop methaan. In verhouding : de Pepcon knal was maar iets van een kwart kiloton.quote:Op vrijdag 14 april 2023 16:41 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
De meeste brandstoffen en explosieven hebben inderdaad ruwweg dezelfde energie-inhoud. In ieder geval ligt het in dezelfde grootte-orde
Natuurlijk was die koeieklap geen 20 kiloton TNT, maar als je zo naar die rookkolom kijkt, krijg je toch de indruk dat het minstens een paar ton aan explosief materiaal geweest moet zijn. En dat vind ik toch wel veel als je over een gas op 1 atmosfeer spreekt (hoeveel kilo CH4 plus stochiometrischewhatever verhouding lucht past er in een kuub? Ideale-gas-wet bladiebla)
Welke knal!? Pepconquote:Op vrijdag 14 april 2023 17:09 schreef Process153 het volgende:
[..]
Wel een beste boem idd , maar zeker wel een hoop methaan. In verhouding : de Pepcon knal was maar iets van een kwart kiloton.
Mijn voermoeden is dat ie met een compressor de boel vloeibaar maakte en in redelijke hoeveelheden opsloeg.
Volgens de gaswetten heb je voor zoiets op 1 bar ongeveer een kubiek zonnestelsel nodig
Pepcon werd Kaliumperchloraat gemaakt voor de boosters van de spaceshuttle. [youtube][/youtube]quote:Op vrijdag 14 april 2023 17:17 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Welke knal!? Pepcon
Kubieke lichtjaar waarschijnlijk
Maar zonder dolle, mijn gut feeling educated guess zegt dat je een behoorlijk volume aan gas nodig hebt om zo'n explosie te creeeren. Maar goed, met 18.000 koeien zal je ook wel een gigantische beerput hebben. Zeker als je stront voor 3 maanden op wilt kunnen slaan.
O ja, die klap in een vallei, gefilmd door een paar bouwvakkersquote:Op vrijdag 14 april 2023 17:24 schreef Process153 het volgende:
[..]
Pepcon werd Kaliumperchloraat gemaakt voor de boosters van de spaceshuttle. [youtube][/youtube]
That`s gonna be loud!quote:Op vrijdag 14 april 2023 17:26 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
O ja, die klap in een vallei, gefilmd door een paar bouwvakkers
Deze boer zal waarschijnlijk methaan hebben afgevangen en ook op hetzelfde terein hebben opgeslagen.quote:Op vrijdag 14 april 2023 17:17 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Welke knal!? Pepcon
Kubieke lichtjaar waarschijnlijk
Maar zonder dolle, mijn gut feeling educated guess zegt dat je een behoorlijk volume aan gas nodig hebt om zo'n explosie te creeeren. Maar goed, met 18.000 koeien zal je ook wel een gigantische beerput hebben. Zeker als je stront voor 3 maanden op wilt kunnen slaan.
Mjah, als je zoiets vult met de juiste verhouding methaan en lucht, dan krijg je wel zo'n paddestoelwolk als daar in Texas.quote:Op vrijdag 14 april 2023 17:31 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Deze boer zal waarschijnlijk methaan hebben afgevangen en ook op hetzelfde terein hebben opgeslagen.
Dan heb je van zulke dingen op het terrein:
[ afbeelding ]
Zulke zware bio industrie is fabriekswerk. Er werken niet veel mensen, vrijwel alles is geautomstiseerd.quote:Op vrijdag 14 april 2023 17:33 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Mjah, als je zoiets vult met de juiste verhouding methaan en lucht, dan krijg je wel zo'n paddestoelwolk als daar in Texas.
Wat me dan verbaast is dat er geen menselijke slachtoffers zijn. Maar goed, 18.000 koeien dood geeft aan dat de knal immens geweest moet zijn.
Ik ben ook verdrietig bij dit bericht, echt mega zonde om alll dat vlees weg te gooien?quote:Op vrijdag 14 april 2023 13:46 schreef Xlarge het volgende:
De een ziet het als 18.000 dode koeien, de ander zit het als een hoop draadjesvlees nu
Dat is niet eetbaar. Beesten zijn verbrand/gestikt door rook.quote:Op vrijdag 14 april 2023 17:56 schreef realnice11 het volgende:
[..]
Ik ben ook verdrietig bij dit bericht, echt mega zonde om alll dat vlees weg te gooien?
Joi in holland geld pas in in 2040 de halal wetgeving maar nu is halal slachten nog niet verplicht?quote:
Wat?quote:Op vrijdag 14 april 2023 18:08 schreef realnice11 het volgende:
[..]
Joi in holland geld pas in in 2040 de halal wetgeving maar nu is halal slachten nog niet verplicht?
Weinig kans.quote:Op vrijdag 14 april 2023 18:11 schreef realnice11 het volgende:
Hoi omdat niemand het zegt dan zeg ik het maar even : Het kan ook tereur zijn? Opzettelijk in de brand gestoken?
Omdat dat niet aan de orde is. Het zijn systemen waar 1 heel klein vonkje voldoende is.quote:Op vrijdag 14 april 2023 18:11 schreef realnice11 het volgende:
Hoi omdat niemand het zegt dan zeg ik het maar even : Het kan ook tereur zijn? Opzettelijk in de brand gestoken?
Is wel jammer als je juist trek hebt in een bloody steak? en dan medium rare?quote:Op vrijdag 14 april 2023 18:13 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Wat? ( Blaf blaf )
Heeft geen bal ( kracht termen ) met halal te maken. Ook regulier geslacht wordt leeg gebloed.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |