Ja. Stalbranden lees ik vaker.quote:Op vrijdag 14 april 2023 18:15 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Omdat dat niet aan de orde is. Het zijn systemen waar 1 heel klein vonkje voldoende is.
Stalbranden gebeuren vrij vaak. En met een methaan opslag erbij krijg je dan dit.
Dat heeft ook weer niets (ik zal netjes zijn) met de slacht methode te maken.quote:Op vrijdag 14 april 2023 18:17 schreef realnice11 het volgende:
[..]
Is wel jammer als je juist trek hebt in een bloody steak? en dan medium rare?
Indien je geen ijskasten en vriezers hebt wellichtquote:Op vrijdag 14 april 2023 18:24 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Dat heeft echt te maken met ziekte verwekkers.
Jazeker kan daar wat aan gedaan worden.quote:Op vrijdag 14 april 2023 18:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Stalbranden lees ik vaker.
Op 5 april ook die varkensstal in NL, Sint-Oedenrode. Waren ook best veel dieren.
9.000 varkens. Ik vind het echt verschrikkelijk.
[ afbeelding ]
Is er niets wat daaraan gedaan kan worden? Voor de dieren.
honden brokkenquote:Op vrijdag 14 april 2023 18:02 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Dat is niet eetbaar. Beesten zijn verbrand/gestikt door rook.
Het bloed is er niet uit, de ingewanden zijn er niet uit. Dat is binnen no time verrot.
Als je goed ziek wil worden moet je het vooral eten.
En het is ook nog producerend melkers. Die zijn graatmager en geen jaarlingen meer. Zelfs wel netjes geslacht is dat niet meer dan worst koe.
Ja hoor, stoppen met vleesconsumptie.quote:Op vrijdag 14 april 2023 18:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Stalbranden lees ik vaker.
Op 5 april ook die varkensstal in NL, Sint-Oedenrode. Waren ook best veel dieren.
9.000 varkens. Ik vind het echt verschrikkelijk.
[ afbeelding ]
Is er niets wat daaraan gedaan kan worden? Voor de dieren.
Weet niet hoe dat verder gaat in America.quote:
Nou, inderdaad.quote:Op vrijdag 14 april 2023 19:25 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ja hoor, stoppen met vleesconsumptie.
Ach, 9.000 varkens is kennelijk wel 'normaal' in NL. Ook allemaal dood.quote:Op vrijdag 14 april 2023 20:10 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Voor de beeldvorming, het grootste melkvee bedrijf in Nederland heeft iets over de 2200 dieren. En dat is vrij uitzonderlijk, de meeste zitten daar vrij ruim onder.
In China hebben ze bedrijven tot wel 40.000 dieren.
De bio industrie is gewoonweg ziek. Het is pure waanzin.quote:Op vrijdag 14 april 2023 20:19 schreef capricia het volgende:
En het blad voor de varkensboer 'Pig business' vraagt zich af of varkens eigenlijk wel lijden als er een stalbrand is.
https://www.pigbusiness.n(...)and-staat-niet-vast/
Ja. Als ik dit lees, dan draait mijn maag zich om. Wat zijn dit voor mensen? Echt gruwelijk.quote:Op vrijdag 14 april 2023 20:29 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
De bio industrie is gewoonweg ziek. Het is pure waanzin.
Derdewereldlandquote:Op vrijdag 14 april 2023 13:45 schreef xpompompomx het volgende:
Hebben ze daar geen toezichthoudende instanties oid? Oh, wacht, dit was in Texas.
9.000 varkens vorige week hier. Bij 1 brand.quote:
En de bouwregelgeving veranderen. Nu valt een stal onder een industriefunctie qua brandveiligheid. Ongeacht of je er levende kippen of oude sokken in opslaat. Pas sinds 2014 is er voor nieuwbouw stallen een ietsiepietse strenger eis gekomen waardoor brandgevaarlijke technische ruimten moeten zijn afgescheiden van het dierverblijf.quote:Op vrijdag 14 april 2023 18:28 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Jazeker kan daar wat aan gedaan worden.
Bij varkens en kippen gaat het om de verplichte luchtwassers.
Daar zijn andere systemen voor, maar die zijn of duurder of vallen (ondanks goede werking) niet onder wat verplicht is.
Afgesloten systemen per stal zouden al veel verschil maken.
Dan is het nog gevoelig voor brand (de rook ontwikkeling en verspreiding is het grootste probleem), maar blijft het beperkter.
Nee, maar we doen ons best.quote:Op vrijdag 14 april 2023 20:34 schreef capricia het volgende:
[..]
9.000 varkens vorige week hier. Bij 1 brand.
Ook een Derdewereldland?
Ah..hier doen we ons best. Daar is het een Derdewereldland. Duidelijk.quote:
Caroline van der Plas is/was redacteur van Pig Business.quote:Op vrijdag 14 april 2023 20:19 schreef capricia het volgende:
En het blad voor de varkensboer 'Pig business' vraagt zich af of varkens eigenlijk wel lijden als er een stalbrand is.
https://www.pigbusiness.n(...)and-staat-niet-vast/
Oh echt?quote:Op vrijdag 14 april 2023 20:37 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Caroline van der Plas is/was redacteur van Pig Business.
https://www.pigbusiness.nl/bron/caroline-van-der-plas/
Ja nouja zo is dat nu eenmaal.quote:Op vrijdag 14 april 2023 20:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Ah..hier doen we ons best. Daar is het een Derdewereldland. Duidelijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |