Ik liet haar vaak op mijn buik liggen als een soort ottertje, dan was het handsfree.quote:Op zondag 30 april 2023 22:32 schreef Clubsoda het volgende:
Oh ja, bij flesvoeding is het logischerik vind het bij borstvoeden op de arm vooral onhandig dat ik geen handen vrij heb. Met kussen kan ik tenminste de afstandsbediening of een boek of mijn telefoon vasthouden en eten en drinken
![]()
Bedenk ook dat als je iets toch blijkt te missen of goed te kunnen gebruiken, het snel is aangeschaft of geleend. In de gootsteen vind ik niet barbaars, maar misschien niet heel lekker voor je eigen rug (je moet de kleine toch steeds vast houden zolang hij/zij nog niet zelf kan zitten). Samen onder de douche is fijnquote:Op maandag 1 mei 2023 05:49 schreef Debsterr het volgende:
@:eponine haha ja er zit veel verschil in de antwoordenmaar vooral motivatie achter dingen helpt wel hoor! Bijvoorbeeld mbt borstvoeding - wij hebben geen luie fauteuil. Dus een voedingskussen klinkt als een goeie toevoeging. En een badje - die skippen we denk ik, hebben een fijne douche waar je eventueel in kan zitten en een grote gootsteen beneden (of is dat laatste wel heel erg barbaars
?)
Yup, dingen die voor onderweg of wat dan ook als "noodzakelijk" worden bestempeld probeer ik sowieso mee te wachten tot we het missenquote:Op maandag 1 mei 2023 06:28 schreef eponine het volgende:
[..]
Bedenk ook dat als je iets toch blijkt te missen of goed te kunnen gebruiken, het snel is aangeschaft of geleend. In de gootsteen vind ik niet barbaars, maar misschien niet heel lekker voor je eigen rug (je moet de kleine toch steeds vast houden zolang hij/zij nog niet zelf kan zitten). Samen onder de douche is fijn
Nou zeg, ik vind anders 3 rokjes minimaal wel essentieel hoor voor onze prinses!quote:Op zondag 30 april 2023 21:55 schreef SQ het volgende:
Ik vond online een baby-uitzetlijst voor meisjes
Alsof het uitmaakt
Maar op die lijst stonden wel 3 rokjes.
Voor een newborn.
Autostoeltje raad ik wel aan in huis te hebben.quote:Op maandag 1 mei 2023 07:56 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Yup, dingen die voor onderweg of wat dan ook als "noodzakelijk" worden bestempeld probeer ik sowieso mee te wachten tot we het missen. Zoals inderdaad zo'n poedertoren - als de BV goed gaat is het niet nodig, en anders heb je die zo in huis.
Badje dan inderdaad misschien maar lenen of zo'n opvouwding scoren, want zoveel bergruimte hebben we niet.
Vergeet de haarbandjes niet!! Moet wel een matchende set zijn natuurlijkquote:Op maandag 1 mei 2023 07:57 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Nou zeg, ik vind anders 3 rokjes minimaal wel essentieel hoor voor onze prinses!
Bij een thuisbevalling helemaal niet nodig hoorquote:Op maandag 1 mei 2023 08:30 schreef Bami het volgende:
[..]
Autostoeltje raad ik wel aan in huis te hebben.
Die had ik bij de eerste wel gelijk in huis en inderdaad ideaal om midden in de nacht zonder smeren de stuwing kan verlichten (wat ik toen nog niet wist is dat je moedermelk 8uur op kamertemperatuur mag bewaren en anders nog kan worden gebruikt in het badje maargoed anders was het in een doek weggelopen en dus ook weggegooid)quote:Op maandag 1 mei 2023 08:21 schreef Takkie88 het volgende:
Wat ik bij de eerste al graag gelijk in huis had gehad was een Haakaa + bewaarflesjes. Fijn om op die manier indien nodig wat druk van de borst af te halen en minder melk ‘verspilling’. De kleine voorraad die ik daarmee opbouwde in de vriezer was ook geruststellend.
Voedingskussens heb ik weinig gebruikt. Tijdens m’n zwangerschappen meer zodat ik lekkerder lag.
Mochten luiers net iets te ver gaan dan zijn er ook anatomische inlegverbanden, doen hetzelfde als een luier maar makkelijker verschonen vond ik.quote:Op maandag 1 mei 2023 01:01 schreef Ceviche het volgende:
Maar wat ik achteraf ideaal vond en nooit op die lijstjes staat: incontinentieluiers voor mezelf na de bevalling.
Nu snap ik heus wel dat de meesten dat echt ranzig of weerzinwekkend vinden maar het was comfortabel, nooit doorgelekt, en de eerste dagen een aantal keer opgestaan en een waterval gekregen waarvan ik me pas na 3 dagen realiseerde dat dat urine was (ja sorry).
Ik vond het gewoon een relaxte oplossing en deze keer doe ik het gewoon weer.
Bij een thuisbevalling niet nodig nee, maar het kan ook anders lopen en dan is het toch lullig als je je baby niet kunt vervoeren. Ik zou die toch graag zeker in huis hebben. Kun je beter op andere zaken besparenquote:Op maandag 1 mei 2023 09:20 schreef Elleska het volgende:
[..]
Bij een thuisbevalling helemaal niet nodig hoor![]()
Heel veel dingen zijn inderdaad persoonlijk en veel dingen die je maar heel kort gebruikt zijn te lenen of 2ehands kopen (badje, kruiken, enzovoort)
[..]
Die had ik bij de eerste wel gelijk in huis en inderdaad ideaal om midden in de nacht zonder smeren de stuwing kan verlichten (wat ik toen nog niet wist is dat je moedermelk 8uur op kamertemperatuur mag bewaren en anders nog kan worden gebruikt in het badje maargoed anders was het in een doek weggelopen en dus ook weggegooid)
Ook makkelijk om lekker lui tijdens de ochtendvoeding wat extra melk op te vangen. Ijsblokbakjes met silicone onderkant en deksel zijn dan ook handig. Die komen nu overal wer in de winkel te liggen, zag vorige week deze kleintjes bij de action en zijn ideaal voor kleine hoeveelheden melk. Dan hoef je niet direct zakjes/bewaarflesjes aan te schaffen en ijsblokbakjes komen later wel weer van pas voor hapjes of ijsblokjes.
[..]
Mochten luiers net iets te ver gaan dan zijn er ook anatomische inlegverbanden, doen hetzelfde als een luier maar makkelijker verschonen vond ik.
Als je dit aanschaft stop er 1 in je ziekenhuistas voor de terugreis want dan loop je het meeste risico op doorlekken en het zit lekker zacht
Dit. Mijn baby zat binnen een uur na de geboorte in de maxicosi naar het ziekenhuis (omdat ik erheen moest).quote:Op maandag 1 mei 2023 09:40 schreef SQ het volgende:
[..]
Bij een thuisbevalling niet nodig nee, maar het kan ook anders lopen en dan is het toch lullig als je je baby niet kunt vervoeren. Ik zou die toch graag zeker in huis hebben. Kun je beter op andere zaken besparen
Ehh gewoon, half op mijn buik met 1 been opgetrokken net als toen ik niet zwanger wasquote:Op maandag 1 mei 2023 09:17 schreef Spirit82 het volgende:
Hoe slapen jullie zonder voedingskussen???![]()
Zodra kind weet dat ik zwanger ben, ga ik er direct eentje bestellen
Ik heb bandjes maar las laatst iets over de afknelling van het hoofdjequote:Op maandag 1 mei 2023 09:18 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Vergeet de haarbandjes niet!! Moet wel een matchende set zijn natuurlijk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |