abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208962307
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2023 22:32 schreef Clubsoda het volgende:
Oh ja, bij flesvoeding is het logischer ;) ik vind het bij borstvoeden op de arm vooral onhandig dat ik geen handen vrij heb. Met kussen kan ik tenminste de afstandsbediening of een boek of mijn telefoon vasthouden en eten en drinken :D
Ik liet haar vaak op mijn buik liggen als een soort ottertje, dan was het handsfree. :D
  maandag 1 mei 2023 @ 01:01:51 #252
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_208962736
Het lastige is dat het erg per persoon verschilt wat je wel of niet handig vindt en wel of niet gebruikt.
Ik gaf borstvoeding maar als ik wegging nam ik altijd melkpoeder mee en ook naar de gastouder gaf ik altijd extra melkpoeder mee naast de afgekolfde melk (als daar iets mee zou gebeuren wilde ik wel dat er iets anders beschikbaar was).
Dus ook veel gebruik gemaakt van die melkpoedertorentjes bijvoorbeeld.

Maar wat ik achteraf ideaal vond en nooit op die lijstjes staat: incontinentieluiers voor mezelf na de bevalling.
Nu snap ik heus wel dat de meesten dat echt ranzig of weerzinwekkend vinden maar het was comfortabel, nooit doorgelekt, en de eerste dagen een aantal keer opgestaan en een waterval gekregen waarvan ik me pas na 3 dagen realiseerde dat dat urine was (ja sorry).
Ik vond het gewoon een relaxte oplossing en deze keer doe ik het gewoon weer.
  maandag 1 mei 2023 @ 05:49:15 #253
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208963244
@eponine haha ja er zit veel verschil in de antwoorden :D maar vooral motivatie achter dingen helpt wel hoor! Bijvoorbeeld mbt borstvoeding - wij hebben geen luie fauteuil. Dus een voedingskussen klinkt als een goeie toevoeging. En een badje - die skippen we denk ik, hebben een fijne douche waar je eventueel in kan zitten en een grote gootsteen beneden (of is dat laatste wel heel erg barbaars :@ ?)
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_208963276
quote:
17s.gif Op maandag 1 mei 2023 05:49 schreef Debsterr het volgende:
@:eponine haha ja er zit veel verschil in de antwoorden :D maar vooral motivatie achter dingen helpt wel hoor! Bijvoorbeeld mbt borstvoeding - wij hebben geen luie fauteuil. Dus een voedingskussen klinkt als een goeie toevoeging. En een badje - die skippen we denk ik, hebben een fijne douche waar je eventueel in kan zitten en een grote gootsteen beneden (of is dat laatste wel heel erg barbaars :@ ?)
Bedenk ook dat als je iets toch blijkt te missen of goed te kunnen gebruiken, het snel is aangeschaft of geleend. In de gootsteen vind ik niet barbaars, maar misschien niet heel lekker voor je eigen rug (je moet de kleine toch steeds vast houden zolang hij/zij nog niet zelf kan zitten). Samen onder de douche is fijn O+
  maandag 1 mei 2023 @ 07:01:45 #255
149959 SQ
snelle trees
pi_208963340
Een newborn wassen in de gootsteen, ik denk dat de kraamhulp daar wel een beroerte van krijgt O+

De mijne heeft het badje zelfs al 20 minuten staan ontsmetten met alcohol :D
disclaimer
pi_208963355
Badje kan je misschien ook wel van iemand lenen, de kraamhulp vindt een badje wel fijn idd is mijn ervaring. Wij hebben een stokke flexibath plus standaard via marktplaats, daar ben ik nog steeds wel blij mee want die staat niet zo in de weg.

Voedingskussen lag hier ook meer in de weg dan dat ik hem gebruikt heb trouwens, Incl het babynestje wat ik daarvan maakte met zo’n hoes. Mijn baby pikte het echt niet om weggelegd te worden. :')

Qua voeden zonder voedingskussen, ik ben vrij snel overgestapt op de biological nurturing houding, maar zelfs daarvoor pakte ik er weinig kussens bij. Alleen wanneer het moest van de kraamhulp. :D Voedingskleding, met name hemdjes, dan wel weer heeel veel gebruikt. Maar ontdekte pas dat het stretchy Hema hemdje ook met gemak onder je tiet eindigt en die zijn toch een stuk goedkoper. Voor kolven vind ik mijn voedingshemd wel nog steeds chiller dan het Hema hemd, omdat dan beide kanten omlaag moeten en die van de Hema dan toch wel een beetje knelt om mijn schouders.
pi_208963446
Ik heb ook veel van de Hema-hemden inderdaad, bij mij zijn ze al 100 jaar oud dus die rekken lekker mee :D de enige voedingskleding die ik draag zijn pyjama's want ik heb de schurft aan een blote buik 's nachts. En ik ze krijgen nogal wat melk, kots, bloed en pies te verduren dus die gooi ik over een poosje mooi weg :')
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 1 mei 2023 @ 07:47:57 #258
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_208963482
Ik gebruikte na mijn keizersnede de Always Discreet Boutique Incontinence Pants. (geen idee of die in NL ook verkrijgbaar zijn) Zo comfortabel, ook over het litteken en legde er dan zo'n lange, dikke zwangerschap maandverband in!
  maandag 1 mei 2023 @ 07:56:21 #259
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208963516
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 06:28 schreef eponine het volgende:

[..]
Bedenk ook dat als je iets toch blijkt te missen of goed te kunnen gebruiken, het snel is aangeschaft of geleend. In de gootsteen vind ik niet barbaars, maar misschien niet heel lekker voor je eigen rug (je moet de kleine toch steeds vast houden zolang hij/zij nog niet zelf kan zitten). Samen onder de douche is fijn O+
Yup, dingen die voor onderweg of wat dan ook als "noodzakelijk" worden bestempeld probeer ik sowieso mee te wachten tot we het missen :). Zoals inderdaad zo'n poedertoren - als de BV goed gaat is het niet nodig, en anders heb je die zo in huis.

Badje dan inderdaad misschien maar lenen of zo'n opvouwding scoren, want zoveel bergruimte hebben we niet.
  maandag 1 mei 2023 @ 07:57:54 #260
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208963519
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2023 21:55 schreef SQ het volgende:
Ik vond online een baby-uitzetlijst voor meisjes :')

Alsof het uitmaakt :')

Maar op die lijst stonden wel 3 rokjes.

Voor een newborn.

:')
Nou zeg, ik vind anders 3 rokjes minimaal wel essentieel hoor voor onze prinses!
pi_208963530
Wat ook wel handig is om in huis te hebben zijn medicijnen. Dus paracetamolzetpillen, babyneusspray (ik vind de Otrivin Monodose handiger dan een spray) en een snotzuiger. Omdat je zulke dingen altijd midden in de nacht nodig hebt ;)
pi_208963606
Wat ik bij de eerste al graag gelijk in huis had gehad was een Haakaa + bewaarflesjes. Fijn om op die manier indien nodig wat druk van de borst af te halen en minder melk ‘verspilling’. De kleine voorraad die ik daarmee opbouwde in de vriezer was ook geruststellend.

Voedingskussens heb ik weinig gebruikt. Tijdens m’n zwangerschappen meer zodat ik lekkerder lag.
pi_208963668
quote:
17s.gif Op maandag 1 mei 2023 07:56 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Yup, dingen die voor onderweg of wat dan ook als "noodzakelijk" worden bestempeld probeer ik sowieso mee te wachten tot we het missen :). Zoals inderdaad zo'n poedertoren - als de BV goed gaat is het niet nodig, en anders heb je die zo in huis.

Badje dan inderdaad misschien maar lenen of zo'n opvouwding scoren, want zoveel bergruimte hebben we niet.
Autostoeltje raad ik wel aan in huis te hebben. :+
  maandag 1 mei 2023 @ 09:03:56 #264
149959 SQ
snelle trees
pi_208963953
Je kan je baby ook gewoon in een emmer wassen he, feitelijk is een tummy tub niks meer dan dat, alleen dan 12 keer zo duur :@ :D
disclaimer
pi_208964072
Hoe slapen jullie zonder voedingskussen??? :D
Zodra kind weet dat ik zwanger ben, ga ik er direct eentje bestellen O+
Sarcasme. Herken het.
pi_208964079
quote:
10s.gif Op maandag 1 mei 2023 07:57 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Nou zeg, ik vind anders 3 rokjes minimaal wel essentieel hoor voor onze prinses!
Vergeet de haarbandjes niet!! Moet wel een matchende set zijn natuurlijk O+
Sarcasme. Herken het.
pi_208964096
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 08:30 schreef Bami het volgende:

[..]
Autostoeltje raad ik wel aan in huis te hebben. :+
Bij een thuisbevalling helemaal niet nodig hoor :+

Heel veel dingen zijn inderdaad persoonlijk en veel dingen die je maar heel kort gebruikt zijn te lenen of 2ehands kopen (badje, kruiken, enzovoort)

quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 08:21 schreef Takkie88 het volgende:
Wat ik bij de eerste al graag gelijk in huis had gehad was een Haakaa + bewaarflesjes. Fijn om op die manier indien nodig wat druk van de borst af te halen en minder melk ‘verspilling’. De kleine voorraad die ik daarmee opbouwde in de vriezer was ook geruststellend.

Voedingskussens heb ik weinig gebruikt. Tijdens m’n zwangerschappen meer zodat ik lekkerder lag.
Die had ik bij de eerste wel gelijk in huis en inderdaad ideaal om midden in de nacht zonder smeren de stuwing kan verlichten (wat ik toen nog niet wist is dat je moedermelk 8uur op kamertemperatuur mag bewaren en anders nog kan worden gebruikt in het badje maargoed anders was het in een doek weggelopen en dus ook weggegooid)
Ook makkelijk om lekker lui tijdens de ochtendvoeding wat extra melk op te vangen. Ijsblokbakjes met silicone onderkant en deksel zijn dan ook handig. Die komen nu overal wer in de winkel te liggen, zag vorige week deze kleintjes bij de action en zijn ideaal voor kleine hoeveelheden melk. Dan hoef je niet direct zakjes/bewaarflesjes aan te schaffen en ijsblokbakjes komen later wel weer van pas voor hapjes of ijsblokjes.

quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 01:01 schreef Ceviche het volgende:
Maar wat ik achteraf ideaal vond en nooit op die lijstjes staat: incontinentieluiers voor mezelf na de bevalling.
Nu snap ik heus wel dat de meesten dat echt ranzig of weerzinwekkend vinden maar het was comfortabel, nooit doorgelekt, en de eerste dagen een aantal keer opgestaan en een waterval gekregen waarvan ik me pas na 3 dagen realiseerde dat dat urine was (ja sorry).
Ik vond het gewoon een relaxte oplossing en deze keer doe ik het gewoon weer.
Mochten luiers net iets te ver gaan dan zijn er ook anatomische inlegverbanden, doen hetzelfde als een luier maar makkelijker verschonen vond ik.
Als je dit aanschaft stop er 1 in je ziekenhuistas voor de terugreis want dan loop je het meeste risico op doorlekken en het zit lekker zacht

[ Bericht 4% gewijzigd door Elleska op 01-05-2023 09:25:36 ]
  maandag 1 mei 2023 @ 09:40:03 #268
149959 SQ
snelle trees
pi_208964273
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 09:20 schreef Elleska het volgende:

[..]
Bij een thuisbevalling helemaal niet nodig hoor :+

Heel veel dingen zijn inderdaad persoonlijk en veel dingen die je maar heel kort gebruikt zijn te lenen of 2ehands kopen (badje, kruiken, enzovoort)
[..]
Die had ik bij de eerste wel gelijk in huis en inderdaad ideaal om midden in de nacht zonder smeren de stuwing kan verlichten (wat ik toen nog niet wist is dat je moedermelk 8uur op kamertemperatuur mag bewaren en anders nog kan worden gebruikt in het badje maargoed anders was het in een doek weggelopen en dus ook weggegooid)
Ook makkelijk om lekker lui tijdens de ochtendvoeding wat extra melk op te vangen. Ijsblokbakjes met silicone onderkant en deksel zijn dan ook handig. Die komen nu overal wer in de winkel te liggen, zag vorige week deze kleintjes bij de action en zijn ideaal voor kleine hoeveelheden melk. Dan hoef je niet direct zakjes/bewaarflesjes aan te schaffen en ijsblokbakjes komen later wel weer van pas voor hapjes of ijsblokjes.
[..]
Mochten luiers net iets te ver gaan dan zijn er ook anatomische inlegverbanden, doen hetzelfde als een luier maar makkelijker verschonen vond ik.
Als je dit aanschaft stop er 1 in je ziekenhuistas voor de terugreis want dan loop je het meeste risico op doorlekken en het zit lekker zacht
Bij een thuisbevalling niet nodig nee, maar het kan ook anders lopen en dan is het toch lullig als je je baby niet kunt vervoeren. Ik zou die toch graag zeker in huis hebben. Kun je beter op andere zaken besparen :D
disclaimer
pi_208964301
In het ziekenhuis hadden ze ook Tena-verbanden, dat vond ik veel fijner dan die goedkope dingen uit het kraampakket.
pi_208964312
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2023 09:40 schreef SQ het volgende:

[..]
Bij een thuisbevalling niet nodig nee, maar het kan ook anders lopen en dan is het toch lullig als je je baby niet kunt vervoeren. Ik zou die toch graag zeker in huis hebben. Kun je beter op andere zaken besparen :D
Dit. Mijn baby zat binnen een uur na de geboorte in de maxicosi naar het ziekenhuis (omdat ik erheen moest).
Zo'n Haakaa zou bij mij compleet nutteloos zijn geweest, ik heb nooit gelekt (en altijd met moeite gekolfd).
:P Wat je makkelijk kunt kopen als het nodig blijkt, zou ik dus dan pas kopen.
  maandag 1 mei 2023 @ 09:47:22 #271
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208964336
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 09:17 schreef Spirit82 het volgende:
Hoe slapen jullie zonder voedingskussen??? :D
Zodra kind weet dat ik zwanger ben, ga ik er direct eentje bestellen O+
Ehh gewoon, half op mijn buik met 1 been opgetrokken net als toen ik niet zwanger was :P?
  maandag 1 mei 2023 @ 09:48:24 #272
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208964343
Maxicosi hebben we al :Y dat vind ik dus wel echt een noodzakelijk iets hoor :D!
  maandag 1 mei 2023 @ 09:49:26 #273
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208964348
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 09:18 schreef Spirit82 het volgende:

[..]
Vergeet de haarbandjes niet!! Moet wel een matchende set zijn natuurlijk O+
Ik heb bandjes maar las laatst iets over de afknelling van het hoofdje :@ dus ga ze denk ik alleen soms voor een foto gebruiken _O-. Ik hou van de paas ei look :@.
pi_208964457
Goede NIPT!! Zooooo opgelucht!!!! O+
Sarcasme. Herken het.
  maandag 1 mei 2023 @ 10:01:24 #275
149959 SQ
snelle trees
pi_208964469
Goed zo spirit! Eindelijk vertellen!
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties