abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 april 2023 @ 21:53:42 #201
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_208915480
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 15:06 schreef Peacefulll het volgende:

[..]
Goed nieuws Arvensis *O*

Ed, wat irritant al die vragen als je zo op het einde loopt }:| Het is al spannend genoeg!

Spirit, dat is wel even schrikken geweest zeg! Hoe gaat het nu met je?

Ik probeer het hier allemaal een beetje bij te benen :P Ik lees vooral mee.
Morgen tik ik de 21 weken aan. Zo blij dat we naar de 24 weken grens gaan nu. 20-weken echo was ook helemaal goed vorige week O+ M krijgt er een broertje bij! Ik moest even schakelen, dacht dat het meisje zou worden.
Wat leuk! En het schiet al lekker op :) Maakt het hem iets uit of het een jongen of een meisje wordt?
  donderdag 27 april 2023 @ 07:36:33 #202
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208918217
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 21:52 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Ik denk dat je daar geen vrienden mee maakt _O-
Haha nee, dan moet je eigenlijk al zelf voornemens zijn niet terug te komen… ik zou in mijn werk dan ook niet terug willen komen qua enorme puinzooi die het dan wordt _O-
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_208918247
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 14:01 schreef Spirit82 het volgende:

[..]
Leuk leuk leuk! Waren je kinderen erg verbaasd? Die koppies lijken me echt onvergetelijk. Kan ook niet wachten tot mijn dochter mee kan naar de echo.

Ik loop trouwens 5 dagen op je voor O+
Ze wisten het al, maar bij het aanhoren van het hartje kreeg m’n oudste wel van die grote puppyogen. O+ Zo lief.
Wanneer ga jij het vertellen?

Leuk Peace, een jongetje! O+
Protège moi de mes désirs.
pi_208918437
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2023 07:48 schreef arvensis het volgende:

[..]
Ze wisten het al, maar bij het aanhoren van het hartje kreeg m’n oudste wel van die grote puppyogen. O+ Zo lief.
Wanneer ga jij het vertellen?

Leuk Peace, een jongetje! O+
Ik denk dat we het dinsdag op haar verjaardag gaan vertellen. Had gehoopt de NIPT uitslag dan te hebben, maar die is nu nog niet binnen. Aan de andere kant kan er altijd iets fout gaan, hebben we nu gemerkt. Maar tijdens de onverwachte echo vertelde de gyneacoloog ook dingen als “schedel mooi gesloten”, “nekplooi ziet er goed uit”, dus dat geeft ook houvast dat het waarschijnlijk goed zit, denk ik.
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 27 april 2023 @ 09:51:01 #205
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_208918905
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 08:36 schreef Spirit82 het volgende:

[..]
Ik denk dat we het dinsdag op haar verjaardag gaan vertellen. Had gehoopt de NIPT uitslag dan te hebben, maar die is nu nog niet binnen. Aan de andere kant kan er altijd iets fout gaan, hebben we nu gemerkt. Maar tijdens de onverwachte echo vertelde de gyneacoloog ook dingen als “schedel mooi gesloten”, “nekplooi ziet er goed uit”, dus dat geeft ook houvast dat het waarschijnlijk goed zit, denk ik.
Heb wel eens gelezen dat als een kind het Syndroom van Down heeft, dat zichtbaar is aan de nekplooi. Heb de NIPT niet gehad vanwege panick attack, maar toen ze zeiden dat de nekplooi goed was was ik toch enigszins gerustgesteld.
With love :*
  donderdag 27 april 2023 @ 10:04:26 #206
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208919002
Nekplooi is een indicator inderdaad dus fijn dat die signalen al goed waren @spirit82. Er zijn VK praktijken die dit soort info maar 1x per week doorsturen dus anders maandag even bellen of er wellicht al iets bekend is bij ze?
pi_208919700
quote:
17s.gif Op donderdag 27 april 2023 10:04 schreef Debsterr het volgende:
Nekplooi is een indicator inderdaad dus fijn dat die signalen al goed waren @:spirit82. Er zijn VK praktijken die dit soort info maar 1x per week doorsturen dus anders maandag even bellen of er wellicht al iets bekend is bij ze?
Mijn vk is deze week ook vrij, dus wellicht dat het even blijft liggen. Maar ik ben ook gewoon ongeduldig hoor! Ik heb vorige week woensdagochtend pas geprikt, en er staat officieel maximaal 3 weken voor 🙈
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 27 april 2023 @ 12:14:33 #208
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208920667
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 11:11 schreef Spirit82 het volgende:

[..]
Mijn vk is deze week ook vrij, dus wellicht dat het even blijft liggen. Maar ik ben ook gewoon ongeduldig hoor! Ik heb vorige week woensdagochtend pas geprikt, en er staat officieel maximaal 3 weken voor 🙈
Ongeduldig of niet, ik snap wel dat je de uitslag graag hebt ;).
pi_208922445
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 21:53 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Wat leuk! En het schiet al lekker op :) Maakt het hem iets uit of het een jongen of een meisje wordt?
Dat lag er maar net aan welke bui hij op dat moment had. Team mama (meisje) of team papa (jongen). Toen hij te horen kreeg dat het een jochie zou worden, was hij door de dolle heen. Dus het zal wel goed zijn *)
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 11:11 schreef Spirit82 het volgende:

[..]
Klopt, en toch had ik hem binnen 7 werkdagen binnen. Dus met een beetje mazzel krijg je hem snel O+
  donderdag 27 april 2023 @ 16:05:56 #210
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208922830
Vannacht slecht geslapen vanwege de hond die gisteren een ongeluk had gehad met een stok. Nu lig ik moe en hormonaal op de bank babykamertjes te scrollen en moet ik huilen bij het idee dat mijn man gaat zeggen dat het ledikant en commode die ik op het oog heb, te duur gaan zijn.

Hoermonen *O*.
pi_208923158
quote:
17s.gif Op donderdag 27 april 2023 16:05 schreef Debsterr het volgende:
Vannacht slecht geslapen vanwege de hond die gisteren een ongeluk had gehad met een stok. Nu lig ik moe en hormonaal op de bank babykamertjes te scrollen en moet ik huilen bij het idee dat mijn man gaat zeggen dat het ledikant en commode die ik op het oog heb, te duur gaan zijn.

Hoermonen *O*.
Die term houden we erin! :D

Kun je niks vergelijkbaars voor cheap vinden? Zelf likje verf op iets tweedehands oid?
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 27 april 2023 @ 17:16:09 #212
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_208923415
quote:

Hoermonen *O*.
En, heb je ze al voorgelegd aan man?

Ik noemde ze altijd hormonsters O+

Groetjes van een stiekeme lurker; ik heb een bijna-peuter en vooralsnog geen plannen voor een tweede ;)
  donderdag 27 april 2023 @ 17:29:35 #213
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208923557
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 16:46 schreef Spirit82 het volgende:

[..]
Die term houden we erin! :D

Kun je niks vergelijkbaars voor cheap vinden? Zelf likje verf op iets tweedehands oid?
Nee, dat is het juist, Marktplaats is me niet gunstig gestemd. Maar we gaan vanavond maar eens overleggen :)
  donderdag 27 april 2023 @ 17:30:22 #214
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208923564
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 17:16 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
En, heb je ze al voorgelegd aan man?

Ik noemde ze altijd hormonsters O+

Groetjes van een stiekeme lurker; ik heb een bijna-peuter en vooralsnog geen plannen voor een tweede ;)
Heb het al wel doorgestuurd en nog geen definitieve nee gehoord :P. Hormonsters ja, net zo’n goeie term _O-
pi_208924724
quote:

Hoermonen *O*.
Aaahw, arme hond!
En nu ben ik wel benieuwd wat je op het oog hebt ;) Wij moeten ook maar eens na gaan denken over iets van een kamertje. Toen we dit huis bouwden vorig jaar heb ik zo veel rondleidingen gegeven door het huis, met de mededeling dat die ene slaapkamer ooit hopelijk nog een babykamer mocht gaan worden. Maar na twee miskramen en onze embryo's die op raakten, liet ik dat stukje uitleg steeds meer achterwege ;( Dat deed wel pijn, de hoop er ooit een babykamer van te kunnen maken, maar de realiteit die ons best hard met de neus op de feiten drukte.
Je zou toch denken dat, nu het er op lijkt dat er echt een tweede kindje bij gaat komen, we met enthousiasme bezig zouden gaan met uitzoeken en klaarmaken. Maar niets is minder waar. Gek hoe dat werkt eigenlijk :@
  donderdag 27 april 2023 @ 19:46:06 #216
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208924920
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2023 19:31 schreef Peacefulll het volgende:

[..]
Aaahw, arme hond!
En nu ben ik wel benieuwd wat je op het oog hebt ;) Wij moeten ook maar eens na gaan denken over iets van een kamertje. Toen we dit huis bouwden vorig jaar heb ik zo veel rondleidingen gegeven door het huis, met de mededeling dat die ene slaapkamer ooit hopelijk nog een babykamer mocht gaan worden. Maar na twee miskramen en onze embryo's die op raakten, liet ik dat stukje uitleg steeds meer achterwege ;( Dat deed wel pijn, de hoop er ooit een babykamer van te kunnen maken, maar de realiteit die ons best hard met de neus op de feiten drukte.
Je zou toch denken dat, nu het er op lijkt dat er echt een tweede kindje bij gaat komen, we met enthousiasme bezig zouden gaan met uitzoeken en klaarmaken. Maar niets is minder waar. Gek hoe dat werkt eigenlijk :@
Hier heeft het enthousiasme ook even geduurd hoor :*. We wonen er nu 2 jaar en ik weet nog letterlijk de rondleiding met mijn schoonouders: “ja en dit wordt dan de babykamer”. Schoonmoeder: “ja, ooit!” Wij: “Nee, nu!”.

Dan blijft het toch best confronterend dat we 2 jaar later en 2 misgelopen zwangerschappen verder, pas kunnen gaan klussen aan die kamer.

Heb deze op het oog, man was alleen niet weg van de commode maar heb een mooie vintage opgeknapte kast op MP gevonden, hopelijk is die er nog. En anders ga ik hem wel overtuigen van die set denk ik, want ellenlang zoeken naar het perfecte vintagekastje wordt ook een gebed zonder einde denk ik :').
pi_208925785
quote:
17s.gif Op donderdag 27 april 2023 19:46 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Hier heeft het enthousiasme ook even geduurd hoor :*. We wonen er nu 2 jaar en ik weet nog letterlijk de rondleiding met mijn schoonouders: “ja en dit wordt dan de babykamer”. Schoonmoeder: “ja, ooit!” Wij: “Nee, nu!”.

Dan blijft het toch best confronterend dat we 2 jaar later en 2 misgelopen zwangerschappen verder, pas kunnen gaan klussen aan die kamer.

Heb deze op het oog, man was alleen niet weg van de commode maar heb een mooie vintage opgeknapte kast op MP gevonden, hopelijk is die er nog. En anders ga ik hem wel overtuigen van die set denk ik, want ellenlang zoeken naar het perfecte vintagekastje wordt ook een gebed zonder einde denk ik :').
Ik dacht: “ah, prima prijs, toch?!” Maar dat bleek alleen het bedje te zijn. :D
Protège moi de mes désirs.
pi_208926080
quote:
17s.gif Op donderdag 27 april 2023 19:46 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Ook al zo'n confronterend verhaal :'( t loopt soms allemaal anders hè? Ben benieuwd of de wonden na de geboorte van dit (hopelijk gezonde) kindje een beetje gaan helen.

Prachtig bedje O+
Zet ergens baby voor (of bruid- of trouw-) en de bedragen gaan 10 keer over de kop. Mja, je hebt wel een prachtig en handig bedje, want het is een ledikant en peuterbed in één. Dus kan lang mee O+ Èn als je hem oooooit weer verkoopt levert hij vast weer het e.a. op ;)
  donderdag 27 april 2023 @ 22:18:58 #219
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_208927363
Ja, prachtig en superhandig bed ^O^
Hopelijk kun je (inmiddels) wel met vertrouwen genieten van je zwangerschap! O+
pi_208929088
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2023 20:51 schreef arvensis het volgende:

[..]
Ik dacht: “ah, prima prijs, toch?!” Maar dat bleek alleen het bedje te zijn. :D
Ik dacht hetzelfde :D.
Maar wel een heel mooi bedje, Debsterr O+.

Ook een keer wat anders dan al het wit en zwart waarmee je dood wordt gegooid :@.

Hier is het (Marktplaats-) kamertje bijna klaar *O*. Denk nog 2 klusdaagjes om de puntjes op de i te zetten en dan kan ik inruimen.

Ik heb trouwens (nu pas ja) Vinted ontdekt voor babykleertjes. Verslavend hoor :@. Mag van mezelf nu even niks meer kopen; eerst eens kijken of ik nu daadwerkelijk leuke setjes bij elkaar heb gewinkeld voordat ik lukraak nog meer dingen koop die niet bij elkaar passen.
  vrijdag 28 april 2023 @ 08:14:10 #221
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208929148
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 21:07 schreef Peacefulll het volgende:

[..]
Ook al zo'n confronterend verhaal :'( t loopt soms allemaal anders hè? Ben benieuwd of de wonden na de geboorte van dit (hopelijk gezonde) kindje een beetje gaan helen.

Prachtig bedje O+
Zet ergens baby voor (of bruid- of trouw-) en de bedragen gaan 10 keer over de kop. Mja, je hebt wel een prachtig en handig bedje, want het is een ledikant en peuterbed in één. Dus kan lang mee O+ Èn als je hem oooooit weer verkoopt levert hij vast weer het e.a. op ;)
Ik merk wel dat alles steeds meer zijn plek vind inderdaad - het geneest nooit helemaal, maar de pijn wordt wel zachter.

Jaaaa daarom, en 1 ding wel meer aan uitgeven moet ook gewoon kunnen O+.
  vrijdag 28 april 2023 @ 08:15:43 #222
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208929167
@Morgane89 dat genieten gaat gelukkig steeds meer vanzelf O+.

@Anne ben benieuwd naar jullie kamertje! Vinted heb ik vaker als tip gelezen, maar ik hou me nog even in haha!
pi_208929262
quote:
17s.gif Op vrijdag 28 april 2023 08:15 schreef Debsterr het volgende:
@:morgane89 dat genieten gaat gelukkig steeds meer vanzelf O+.

@:anne ben benieuwd naar jullie kamertje! Vinted heb ik vaker als tip gelezen, maar ik hou me nog even in haha!
Je mag het wel zien!
Post jij ook een foto tzt? Ben wel benieuwd naar jullie kamertje uiteindelijk, gezien de rest van jullie huis :9~.

Hoop dat de foto’s het doen..

De muren blijven wit trouwens; onze intentie is om dit jaar te verhuizen nog. We hangen wel nog wat dingen/decoratie op. Dat wel.
  vrijdag 28 april 2023 @ 10:08:31 #224
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208929869
quote:
3s.gif Op vrijdag 28 april 2023 08:36 schreef Anne het volgende:

[..]
Je mag het wel zien!
Post jij ook een foto tzt? Ben wel benieuwd naar jullie kamertje uiteindelijk, gezien de rest van jullie huis :9~.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De muren blijven wit trouwens; onze intentie is om dit jaar te verhuizen nog. We hangen wel nog wat dingen/decoratie op. Dat wel.
Leuk O+ mooi dat groenig met die leren handgreepjes. En groot gelijk dat je dan niets aan de muren doet, wat zou je anders gekozen hebben denk je?

Komt goed, behangstalen komen vandaag binnen dus dan kunnen we echt een beetje gaan plannen *O*
pi_208929974
Wat een superlief kamertje zo met die groene meubeltjes O+

En @Debsterr, dat bedje is ook wel echt te leuk. Alleen bij die prijs snap ik wel dat er even over nagedacht moet worden. Ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt!

Ik heb nooit echt een babykamer kunnen inrichten. Toen mijn oudste geboren werd, woonden we in een klein appartement met maar 1 slaapkamer. Dus verder dan een ledikantje en commode kwam het niet. En nu helaas weer hetzelfde. We hebben nu wel een groot huis, maar door de indeling hebben we 2 slaapkamers (voor mijn dochter en mij) en een enorme zolderkamer die is ingericht als logeer/werkkamer met grote bureaus e.d. We zullen eerst moeten verbouwen voordat er een kamertje komt en dat gaan we pas na de geboorte plannen. Ergens scheelt het stress, maar als ik die lieve kamertjes zie, vind ik ook wel heel erg jammer.
Sarcasme. Herken het.
pi_208930555
quote:

[..]
Je mag het wel zien!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ooh dat is een heel zoet kamertje O+ Tof die kleur groen!
pi_208930569
quote:

[..]
Je mag het wel zien!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Leuk! Wij hebben het exact andersom: meubeltjes wit en de muur tot 1/3e in ongeveer deze kleur groen :D
  zaterdag 29 april 2023 @ 09:58:57 #228
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208940320
Ohhhh ik heb eindelijk eens een (nieuwe, niet uitgelubberde) zwangerschaps jeans aan en heb broeken toch wel gemist zeg. Draag al de hele tijd alleen maar jurkjes en dat is leuk, maar soms wil je gewoon wat anders :P.
  zaterdag 29 april 2023 @ 11:29:16 #229
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_208941159
Mijn zwangerschaps broeken beginnen halverwege de dag te strak te zitten (heb die met een band over je buik) en wil geen nieuwe kopen eigenlijk. Hoop dat het weer snel beter is zodat ik leggings aan kan!

Ik zit mij flink te vervelen bij de softplay :D Man is met zoon in de softplay en we doen boodschappen hierna.

Meisje is flink aan het wriggelen, maar wou dat ze met die flinke bewegingen eens met haar hoofd naar beneden ging! J lag met 28 weken ofzo al goed, maar dit meisje ligt nog altijd verkeerd. Doe al dagelijks mijn oefeningen dus hoop dat ze binnenkort omdraait!
  zondag 30 april 2023 @ 14:35:16 #230
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208953995
Daarstraks even naar de MamaLoes magazijn uitverkoop geweest… teveel prikkels, teveel mensen :'). Wel een luieremmer, wipstoeltje en wat hydrofieldoeken enzo gescoord
  zondag 30 april 2023 @ 16:12:03 #231
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_208954925
quote:
17s.gif Op zondag 30 april 2023 14:35 schreef Debsterr het volgende:
Daarstraks even naar de MamaLoes magazijn uitverkoop geweest… teveel prikkels, teveel mensen :'). Wel een luieremmer, wipstoeltje en wat hydrofieldoeken enzo gescoord
Ik ben nu op een bruiloft en herken het helemaal wat teveel prikkels betreft. Ben maar even rustig in een hoekje gaan zitten :')

Maar chill van de aankopen *O* Moet je nog veel?
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_208955312
Wel lekker dat je het e.a. gescoord hebt Debsterr O+ Wel jammer van de drukte. Heb zelf nog niet zo gemerkt dat dat nu lastiger is, maar misschien komt dat nog. Heb je de man nog weten te overtuigen van het kamertje? ;)

Wij waren gisteren bij Metallica O+ :muziek: Ontzettend goede show, maar ik merkte dat de kleine er vreselijk onrustig van werd. Eerst dacht ik: hij gaat lekker mee op de muziek, maar de muziek stond zo verschrikkelijk hard met een mega bass. Zonder oordoppen was je instant doof geworden. Halverwege het concert maar eens Google aangeslingerd of het kwaad kon voor de kleine en kwam toch naar voren dat het idd niet zo'n goed idee is geweest (stress en mogelijk gehoorschade bij de kleine). Manlief en ik zaten er niet meer zo chill, dus we hebben het concert toch maar vroegtijdig afgebroken. Jammer, maar we hebben zo hard moeten vechten voor deze kleine man, dat vonden we t risico niet waard.

En net de hele voortuin onkruidvrij gemaakt en bloembolletjes geplant. Tevreden met mijn werk, maar auwts, mijn bekken :X
  zondag 30 april 2023 @ 20:22:43 #233
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208958819
quote:
17s.gif Op zondag 30 april 2023 16:12 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Ik ben nu op een bruiloft en herken het helemaal wat teveel prikkels betreft. Ben maar even rustig in een hoekje gaan zitten :')

Maar chill van de aankopen *O* Moet je nog veel?
Ik ben sowieso wel prikkel gevoelig vaak, al ging het vanmiddag op een buiten feestje dan weer een stuk beter :). Heb je die mooie jumpsuit aan O+? Wat een heerlijk weer zeg voor een bruiloft!

Ehhh ja, nee, weet ik niet precies :'). Vandaag eens een eigen versie van een uitzetlijst gemaakt en die de komende week nog eens vergelijken met andere lijstjes enzo. Maar heb bij veeeeel dingen wel echt het gevoel dat het niet zo heel erg nodig is.

Dus dames met ervaring: welk item kocht je adhv een lijst en heeft zich wel echt nuttig bewezen, en wat kan ik makkelijk schrappen :D?
  zondag 30 april 2023 @ 20:25:09 #234
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_208958864
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 16:56 schreef Peacefulll het volgende:
Wel lekker dat je het e.a. gescoord hebt Debsterr O+ Wel jammer van de drukte. Heb zelf nog niet zo gemerkt dat dat nu lastiger is, maar misschien komt dat nog. Heb je de man nog weten te overtuigen van het kamertje? ;)

Wij waren gisteren bij Metallica O+ :muziek: Ontzettend goede show, maar ik merkte dat de kleine er vreselijk onrustig van werd. Eerst dacht ik: hij gaat lekker mee op de muziek, maar de muziek stond zo verschrikkelijk hard met een mega bass. Zonder oordoppen was je instant doof geworden. Halverwege het concert maar eens Google aangeslingerd of het kwaad kon voor de kleine en kwam toch naar voren dat het idd niet zo'n goed idee is geweest (stress en mogelijk gehoorschade bij de kleine). Manlief en ik zaten er niet meer zo chill, dus we hebben het concert toch maar vroegtijdig afgebroken. Jammer, maar we hebben zo hard moeten vechten voor deze kleine man, dat vonden we t risico niet waard.

En net de hele voortuin onkruidvrij gemaakt en bloembolletjes geplant. Tevreden met mijn werk, maar auwts, mijn bekken :X
Ledikant gaat hem worden, we hebben wel besloten dat we het leuker vinden een andere commode te scoren, zijn sowieso niet heel erg van de meubel sets zeg maar. Dus yay voor het bedje O+.

Oef ja, kan me voorstellen dat dat teveel was qua prikkels en geluid voor de baby. Laatst nog wel op Paaspop geweest maar ook overal achteraan gebleven, en vanaf nu geen concerten meer op de planning ivm die redenen. Hopelijk toch van genoten ook al heb je niet alles meegekregen!
  zondag 30 april 2023 @ 20:25:18 #235
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_208958871
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 16:56 schreef Peacefulll het volgende:

Jullie kleine wordt nu al groeit nu al op met ouders die een perfecte muzieksmaak hebben. O+ Ik ga in juli naar Rammstein en hoop voor in december kaartjes voor Lindemann te scoren. Los daarvan, goede keuze zo, klinkt weloverwogen. Helaas is de Arena gewoon een verschrikkelijke locatie wat betreft akoestiek. Ik was er 1 keer met BonJovi en toen was het al een galmbak.
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  zondag 30 april 2023 @ 20:46:43 #236
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_208959303
quote:
17s.gif Op zondag 30 april 2023 20:22 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Ik ben sowieso wel prikkel gevoelig vaak, al ging het vanmiddag op een buiten feestje dan weer een stuk beter :). Heb je die mooie jumpsuit aan O+? Wat een heerlijk weer zeg voor een bruiloft!

Ehhh ja, nee, weet ik niet precies :'). Vandaag eens een eigen versie van een uitzetlijst gemaakt en die de komende week nog eens vergelijken met andere lijstjes enzo. Maar heb bij veeeeel dingen wel echt het gevoel dat het niet zo heel erg nodig is.

Dus dames met ervaring: welk item kocht je adhv een lijst en heeft zich wel echt nuttig bewezen, en wat kan ik makkelijk schrappen :D?
Ja, same wat prikkelgevoeligheid betreft :P

Ja, had die jumpsuit weer aan :D Nog één bruiloft te gaan met die outfit. Als de kleine niet besluit om eerder geboren te worden, want die bruiloft is twee dagen voor mijn uitgerekende datum :+

Was echt fantastisch weer inderdaad. We zijn wel maar na het eten, voor het feest, weggegaan. Allebei een beetje overprikkeld. Dus nu even ontprikkelen en zo op tijd mn bed in.

Ik vond de monddoekjes en hydrofiele doeken echt een must. Daar kan je van beide niet genoeg van hebben (al heb ik ook van moeders gelezen die dat allemaal juist niet zo hebben ervaren). Van de 24Baby uitzetlijst heb ik vrijwel alles gehaald en gebruikt, eigenlijk. Ik heb alleen geen borstvoeding gegeven, dus wat je daarvan wel of niet nodig hebt weet ik niet. Wat ik niet heb gebruikt zijn de bovenlakentjes (want baby sliep vanaf begin in voetenzak en later slaapzak) en de flessenwarmer (niet eens aangeschaft).
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_208960190
Nooit/zelden gebruikt: lakentjes, babyfoon, voedingskussen, van die pakken natte billendoekjes, billenzalf, voedingskleding.
Nooit aangeschaft en ook nooit gemist: poedertoren, flessenwarmer, wipstoel.

Later meer van bij gehaald: badstof billendoekjes, hydrofiele washandjes, slaapzakken, kleding (afwachten of je een spuugbaby hebt).
  zondag 30 april 2023 @ 21:18:56 #238
149959 SQ
snelle trees
pi_208960211
Niet kopen: navelbandjes :+

Op uitzetlijstjes staat doorgaans alles wat je KAN kopen, maar zeker niet alles wat je MOET kopen.

Wat in mijn optiek de musthaves zijn om te hebben op het moment dat je baby wordt geboren:

Bed, matras, hoeslakens, dekens en lakens
Autostoeltje
Luiers en billendoekjes
Hydrofielen
Kleding: overslagrompers, enkele outfits, wat mutsjes en sokjes
Fijne omslagdoek
Strakke topjes / aah bra achtig iets voor jezelf in je kraambed.
Mocht je een stringdrager zijn: grote onderbroeken :+
Vitamine k+d
2 rectale thermometers
Persoonlijk: badje met standaard (maar niet iedereen denkt daar hetzelfde over)

Verder kun je eigenlijk echt alle andere dingen later nog wel aanschaffen. Op het moment dat het nodig voelt.
disclaimer
  zondag 30 april 2023 @ 21:23:39 #239
149959 SQ
snelle trees
pi_208960297
Oh wacht, kruiken zijn ook wel handig om al in huis te hebben.
disclaimer
pi_208960452
En als je borstvoeding wil geven een doosje rite aid hydrogel pads in de koelkast _O_
pi_208960579
Kruiken hebben wij veel meer gebruikt dan gedacht idd. Ledikant is hier tot nu toe nog een wassen neus, maar heel binnenkort past ze niet meer in de cosleeper en wieg dus dan wordt die vast meer gebruikt.
Hydrofiele washandjes gebruiken wij dan weer zelden, en een badcape vond ik tegen mijn eigen verwachting in toch wel handig.
Beddengoed had ik teveel, dat werd en wordt bij ons niet zo vaak vies dus twee setjes was zat en ik had ongeveer twee setjes per object (cosleeper, 2 wiegen, kinderwagen).
Overslagrompers zijn geweldig, ik baal nog steeds dat ze nu in een maat komt waarin die veel minder gemaakt worden.
Hydrofiele luiers kan je idd niet teveel hebben, wij hebben alleen wel meer xl versies dan nodig omdat we er daar zo mega veel van cadeau hebben gekregen.
Mijn zachte beugelloze voedingsbh’s draag ik nog steeds, ik ben benieuwd of ik straks ooit nog kan wennen aan bh’s met beugel. :')
Ook een aanrader vond ik het menstruatieondergoed voor wanneer het ergste bloedverlies van de kraamtijd over is. Voelt veel fijner en frisser.
Flessenwarmer, babyfoon en wipstoel zijn hier dan wel weer populair (pas vanaf 3+ maanden oud though), maar met niks ben ik zo blij geweest als met de bezorging van onze draagzak. Wat een lifesaver was dat!
Ohja, wij hebben ook wel veel gehad aan het eea aan wol om haar te helpen op temperatuur te blijven, een strikmutsje vond ik daar ook ideaal voor want die verloor ze niet.
Maar ik heb vooral geleerd dat het echt mega persoonlijk is. Veel van die lijsten gaan uit van 6 setjes kleding in maat 50 en 6 in maat 56. Dat was hier echt niet genoeg, en wij hebben best lang maat 50 gebruikt.

Bij twijfel of iets fijn/nuttig is loont het iig, als je het dan wel wilt kopen, de moeite om op Vinted te kijken. Daar hebben wij echt mega veel vandaan waardoor het iets minder belachelijk veel kost. :D
pi_208960614
Oh en ik zou niet vooraf al een kolf kopen (als je borstvoeding wilt geven), beter een kolfconsult met een lactatiekundige rond week 5 a 6. Als je voor die tijd een kolf nodig hebt om de productie op gang te brengen kan je een kolf huren.
  zondag 30 april 2023 @ 21:55:02 #243
149959 SQ
snelle trees
pi_208960795
Ik vond online een baby-uitzetlijst voor meisjes :')

Alsof het uitmaakt :')

Maar op die lijst stonden wel 3 rokjes.

Voor een newborn.

:')
disclaimer
pi_208960823
Je hebt nooit teveel hydrofielen! En een paar XL hydrofielen zijn ook heel fijn O+ als je een voedingskussen wil (ik kan niet fijn zittend voeden zonder) dan eentje gevuld met piepschuimbolletjes. En zelf vind ik een tummy tub heel veel fijner dan een badje (maar meestal douchen we).
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_208960895
En een draagzak ja, dat is inderdaad een life saver!
pi_208961158
Dingen die ik (bij de eerste) in huis had maar niet of amper gebruikt: voedingskussen, badje, draagzak, magnetronsterilisator, wipstoel, nagelvijl, hydrofiel washandjes en monddoekjes.

Dingen die ik nu de oudste bijna 4,5 is nog steeds gebruik: XL hydrofielen! Na het douchen, in bed (onder zijn hoofd op het onderlaken, want hij kwijlt nogal veel in z’n slaap), en als ze gaan slijten gebruik ik ze als poetsdoek :+. De babyfoon gebruiken we ook nog steeds bij beide kinderen want anders hoor ik ze gewoon niet als ik beneden zit en zij boven zijn.

Nooit in huis gehaald: flessenwarmer.

Succes met al deze uiteenlopende antwoorden trouwens :D
pi_208961254
Hoe voeden jullie een newborn zonder kussen :D

Ik vond bij de oudste een magnetronsteralisator onzin maar nu kreeg ik er eentje en vind ik zoveel makkelijker dan uitkoken.
pi_208961316
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 22:19 schreef Clubsoda het volgende:

Ik vond bij de oudste een magnetronsteralisator onzin maar nu kreeg ik er eentje en vind ik zoveel makkelijker dan uitkoken.
In een chille stoel en later lagen ze op mijn bovenbenen (ik gaf dus geen borstvoeding, dat maakt misschien al verschil?)

Sterilisator hebben we denk ik 10 x gebruikt, ik waste af en eens per week ging alles in de vaatwasser :Y
  zondag 30 april 2023 @ 22:29:11 #249
149959 SQ
snelle trees
pi_208961403
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 22:19 schreef Clubsoda het volgende:

Gewoon op de arm eigenlijk.
Heb overigens bij mijn eerste baby dat kussen echt extreem veel gebruikt, maar bij de jongens voedde ik meestal in een luie stoel met armleuningen en dan eventueel een gewoon sierkussentje er onder :)
disclaimer
pi_208961457
Oh ja, bij flesvoeding is het logischer ;) ik vind het bij borstvoeden op de arm vooral onhandig dat ik geen handen vrij heb. Met kussen kan ik tenminste de afstandsbediening of een boek of mijn telefoon vasthouden en eten en drinken :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')