Toch kwaaltjes dus!quote:Op dinsdag 25 april 2023 16:32 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Heb je verder klachten? Ben benieuwd wat je vk ervan vindt.
Ben zelf erg moe en snel buiten adem enzo maar we hebben besloten om eind volgende week pas bloed te prikken na de termijnecho. Ben ik ook wel benieuwd naar maar zal wel bij de termijn horen.
Allebei, bloeddruk, bloedwaarden (lever, nieren en hb) en urine (hoeveelheid eiwitten). Over 4 weken moet ik dus weer de hele hupseflups laten testen en dan kunnen ze zien of waardes veranderen tov gisteren.quote:Op dinsdag 25 april 2023 15:02 schreef Debsterr het volgende:
Wat is nu het verdere vervolg qua verdere onderzoeken? Is dit iets wat ze op basis van urine testen doen, of bloedtesten?
Lastig is dat hè? Ik voelde me ook verplicht het mijn 2 directe collega's te vertellen ivm vakantieplannen, maar heb nu spijt dat ik het al heb gedaan. Eentje is een tikje controlfreakerig en daar heb ik me even in vergist. Die wil nu eigenlijk al weten wanneer ik exact met verlof ga zodat ze een backup kunnen regelen. Weet ik het! Mijn contract loopt 1 augustus af, dus zorg eerst maar eens dat dat verlengd werd en ik me uberhaupt druk hoef te maken over mijn verlofquote:Op dinsdag 25 april 2023 16:34 schreef Ceviche het volgende:
Op mijn werk willen ze deze week alle vakantie-aanvragen voor het najaar vast weten maar ik ga ze pas over een maand vertellen dat ik dan met verlof ben![]()
Nee op zich niet, heb al mijn hele leven een lage ijzerwaarde dus ben er wel aan gewend. Enige risico is dat ie nu te laag wordt door wat baby aan ijzer consumeert en ik uiteindelijk geadviseerd zou kunnen worden om een “verplaatste thuisbevalling” te hebben zodat ze bloedzakken in de buurt hebben. Daar heb ik weinig zin in natuurlijk.quote:Op dinsdag 25 april 2023 16:32 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Heb je verder klachten? Ben benieuwd wat je vk ervan vindt.
Ben zelf erg moe en snel buiten adem enzo maar we hebben besloten om eind volgende week pas bloed te prikken na de termijnecho. Ben ik ook wel benieuwd naar maar zal wel bij de termijn horen.
Ik heb het wat eerder aan mijn baas en directe collega vertelt. Dat had te maken met een opleiding en conferentie waar ik anders aan deel zou nemen. Mijn directe collega waarmee ik een kantoor deel dacht dat ik ernstig ziek was en raadde mij steeds dringender aan om naar de dokter te gaanquote:Op dinsdag 25 april 2023 16:34 schreef Ceviche het volgende:
Op mijn werk willen ze deze week alle vakantie-aanvragen voor het najaar vast weten maar ik ga ze pas over een maand vertellen dat ik dan met verlof ben![]()
quote:Op dinsdag 25 april 2023 18:16 schreef Ed1234 het volgende:
[..]
Ik heb het wat eerder aan mijn baas en directe collega vertelt. Dat had te maken met een opleiding en conferentie waar ik anders aan deel zou nemen. Mijn directe collega waarmee ik een kantoor deel dacht dat ik ernstig ziek was en raadde mij steeds dringender aan om naar de dokter te gaanIk dacht voordat hij er andere collega’s bij betrekt vertel ik het hem maar.
Wanneer weet je eigenlijk iets over een verder contract?quote:Op dinsdag 25 april 2023 16:39 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Lastig is dat hè? Ik voelde me ook verplicht het mijn 2 directe collega's te vertellen ivm vakantieplannen, maar heb nu spijt dat ik het al heb gedaan. Eentje is een tikje controlfreakerig en daar heb ik me even in vergist. Die wil nu eigenlijk al weten wanneer ik exact met verlof ga zodat ze een backup kunnen regelen. Weet ik het! Mijn contract loopt 1 augustus af, dus zorg eerst maar eens dat dat verlengd werd en ik me uberhaupt druk hoef te maken over mijn verlof
Oh nee, dat is inderdaad niet fijn als dat niet is wat je wil.quote:Op dinsdag 25 april 2023 17:39 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Nee op zich niet, heb al mijn hele leven een lage ijzerwaarde dus ben er wel aan gewend. Enige risico is dat ie nu te laag wordt door wat baby aan ijzer consumeert en ik uiteindelijk geadviseerd zou kunnen worden om een “verplaatste thuisbevalling” te hebben zodat ze bloedzakken in de buurt hebben. Daar heb ik weinig zin in natuurlijk.
Spannend, kan wel elk moment beginnen natuurlijkquote:Op dinsdag 25 april 2023 18:13 schreef Ed1234 het volgende:
Schrikken Spirit, hopelijk blijft het gewoon stabiel en krijg je geen pre eclampsie, gelukkig houden ze het goed in de gaten.
Vandaag heb ik een gesprek gehad over inleiden, het voelt nog als ver weg want zit pas net in week 40. Ik hoop dan ook dat de baby spontaan komt voor het echt aan de orde is. Ik begreep dat ik mocht kiezen tussen week 41 en week 42, maar wat ik begreep is het iets gunstiger met week 41. Ik voel me nog prima dus ergens denk ik dat gewoon afwachten prima is, maar als er net wat grotere risico’s aan week 42 zitten ga ik toch voor eerder inleiden.
Het kan elk moment beginnen inderdaad. Ik voel me nog wel prima maar word wel knettergek van alle telefoontjes en appjes de hele dag met de vraag “en is de baby er al?”. Mijn schoonmoeder (kan goed met haar door een deur normaal) belt elke dag wel op en vraagt dan ook dingen die ik helemaal niet weet zoals “heb je al ontsluiting” of “hoe lang is de baby nu”.quote:Op dinsdag 25 april 2023 19:47 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Spannend, kan wel elk moment beginnen natuurlijkmoet je volgende week weer terug om het verder te bespreken (als er dan nog niets gebeurd is)?
Damage control inderdaadquote:Op dinsdag 25 april 2023 19:40 schreef Ceviche het volgende:
[..]als een soort damage control
![]()
En inderdaad wel begrijpelijk als er anders vanuit gegaan wordt dat je meedoet aan van alles
Inderdaad bij voorkeur thuisbevalling en dan zou het een geboortecentrum worden - geen ramp maar niet wat ik voor ogen heb.quote:Op dinsdag 25 april 2023 19:44 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Oh nee, dat is inderdaad niet fijn als dat niet is wat je wil.
Want je voorkeur zou gaan naar een thuisbevalling en je zou in dat geval dan naar een geboortecentrum moeten? Of echt ziekenhuis? Of is het nog niet zover besproken
Haha, heb je al overwogen om haar gewoon wat onzin op de mouw te spelden? Bij mijn eigen moeder zou ik dat doen. Of er gewoon niet op reageren, je bent eigenlijk niemand iets verplicht. Ik neem aan dat ze dit soort dingen ook gewoon aan je partner kan vragen. Net als collega's die steeds appen of er al een baby is, dat is ook zo dwingerig.quote:Op dinsdag 25 april 2023 20:42 schreef Ed1234 het volgende:
[..]
Het kan elk moment beginnen inderdaad. Ik voel me nog wel prima maar word wel knettergek van alle telefoontjes en appjes de hele dag met de vraag “en is de baby er al?”. Mijn schoonmoeder (kan goed met haar door een deur normaal) belt elke dag wel op en vraagt dan ook dingen die ik helemaal niet weet zoals “heb je al ontsluiting” of “hoe lang is de baby nu”.
Volgende week gaan ze strippen en mag ik een datum inplannen voor de inleiding. Komende dagen maar veel ananas eten en bitter lemon drinkenook al schijnt dat bijgeloof te zijn.
Ik snap je. Ik ben ook thuis bevallen en hoop dat dat dit keer weer kan.quote:Op dinsdag 25 april 2023 22:20 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Inderdaad bij voorkeur thuisbevalling en dan zou het een geboortecentrum worden - geen ramp maar niet wat ik voor ogen heb.
Waarom niet?quote:Op dinsdag 25 april 2023 22:28 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Buiken onder de 12 weken even niet meegerekend
Omdat veel vrouwen het dan nog geheim willen houden mocht het misgaan, dus dan is er juist een reden om het niet te vertellen ondanks dat het al te zien is. Maar dat is natuurlijk persoonlijk. En wellicht is zo'n buikje toch makkelijker te verhullen ook.quote:
Oh echt, 3 weken formeel maar?! Wauw, daar zou ik zelf ook heel ongemakkelijk van worden zeg!quote:Op dinsdag 25 april 2023 22:28 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Haha, heb je al overwogen om haar gewoon wat onzin op de mouw te spelden? Bij mijn eigen moeder zou ik dat doen. Of er gewoon niet op reageren, je bent eigenlijk niemand iets verplicht. Ik neem aan dat ze dit soort dingen ook gewoon aan je partner kan vragen. Net als collega's die steeds appen of er al een baby is, dat is ook zo dwingerig.
Strippen is wel een goede optie, mocht dat nodig zijn hoop ik dat dat werkt![]()
Qua regelgeving hoef je pas 3 weken voor je verlof ingaat het te delen op je werk (in Nederland dan) maar ik zou het zelf wel gaan delen als er echt een buik op gaat vallen (dat het niet meer te verbergen is zeg maar), want het lijkt me niet tof als er al een soort van geroddeld wordt en je achter de feiten aanloopt. Maar dat is natuurlijk een persoonlijke keuze.
Buiken onder de 12 weken even niet meegerekend
WhatsApp status aanpassen naar "is JOUW baby er al?!" en gewoon niet meer op reagerenquote:Op dinsdag 25 april 2023 20:42 schreef Ed1234 het volgende:
[..]
Het kan elk moment beginnen inderdaad. Ik voel me nog wel prima maar word wel knettergek van alle telefoontjes en appjes de hele dag met de vraag “en is de baby er al?”. Mijn schoonmoeder (kan goed met haar door een deur normaal) belt elke dag wel op en vraagt dan ook dingen die ik helemaal niet weet zoals “heb je al ontsluiting” of “hoe lang is de baby nu”.
Volgende week gaan ze strippen en mag ik een datum inplannen voor de inleiding. Komende dagen maar veel ananas eten en bitter lemon drinkenook al schijnt dat bijgeloof te zijn.
Oh, op die fiets.quote:Op woensdag 26 april 2023 06:15 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Omdat veel vrouwen het dan nog geheim willen houden mocht het misgaan, dus dan is er juist een reden om het niet te vertellen ondanks dat het al te zien is. Maar dat is natuurlijk persoonlijk. En wellicht is zo'n buikje toch makkelijker te verhullen ook.
Leuk leuk leuk! Waren je kinderen erg verbaasd? Die koppies lijken me echt onvergetelijk. Kan ook niet wachten tot mijn dochter mee kan naar de echo.quote:Op woensdag 26 april 2023 13:04 schreef arvensis het volgende:
Wij hebben vanochtend een goede termijnecho gehad. UD is 14 november 2023.
U. en Z. waren ook mee en hebben naar het hartje mogen luisteren. Zo leuk! We hebben het ook bekend gemaakt aan de buitenwereld vandaag.
Goed nieuws Arvensisquote:Op woensdag 26 april 2023 13:04 schreef arvensis het volgende:
U. en Z. waren ook mee en hebben naar het hartje mogen luisteren. Zo leuk! We hebben het ook bekend gemaakt aan de buitenwereld vandaag.
Yay, super fijn!quote:Op woensdag 26 april 2023 13:04 schreef arvensis het volgende:
Ik denk dat je daar geen vrienden mee maaktquote:Op woensdag 26 april 2023 08:01 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Oh echt, 3 weken formeel maar?! Wauw, daar zou ik zelf ook heel ongemakkelijk van worden zeg!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |