abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209745951
Wat een terror hier momenteel. Slecht slapen, hele dag jengelen (waarschijnlijk een gevolg van), overal haar zin in willen hebben. Zelf raken we ook enorm vermoeid en dat werkt dan ook weer niet mee.

Pffffffffffffffffffffffffffffffffffff

Het ging net een aantal weken wat beter, maar we zitten hier nu weer vol op in de drama hoor.
Mee doen is belangrijker dan winnen!
  maandag 3 juli 2023 @ 18:23:40 #277
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_209749800
Bambi heeft vandaag voor het eerst een plasje op de wc gedaan :o *O*
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
  maandag 3 juli 2023 @ 19:59:39 #278
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_209750999
quote:
17s.gif Op maandag 3 juli 2023 18:23 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Bambi heeft vandaag voor het eerst een plasje op de wc gedaan :o *O*
Heerlijk he *O* hier vraagt ze regelmatig om het potje, nog niet veel resultaat (ok, op 1x flinke poep na _O- ) maar het is zo'n leuke ontwikkeling
  maandag 3 juli 2023 @ 20:03:03 #279
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_209751027
quote:
17s.gif Op maandag 3 juli 2023 19:59 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Heerlijk he *O* hier vraagt ze regelmatig om het potje, nog niet veel resultaat (ok, op 1x flinke poep na _O- ) maar het is zo'n leuke ontwikkeling
Ja, zo mooi! Ben er niet heel bewust mee bezig, maar ze wil af en toe gewoon naar de wc, dus dan zet ik haar er gewoon op. En vandaag dus voor het eerst een plasje. Trots dat ze was, zo leuk O+
|| justdiggit.org ||
  dinsdag 4 juli 2023 @ 13:16:47 #280
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_209757559
quote:
2s.gif Op maandag 3 juli 2023 08:39 schreef KaBuf het volgende:

[..]
Lastig om te zeggen. Mijn vriendin wil best meegaan in de voorgestelde aanpak, maar dat wordt filmen van een leuke situatie en dan die later terugkijken. Ben benieuwd hoe dat gaat werken, maar wie weet :)
was dat het enige wat ze aangeboden hebben als mogelijke oplossing :@ ? zoals jij het hier beschreef klonk het alsof jullie wel wat meer ondersteuning nodig hebben dan dit.. jullie zitten er flink doorheen toch?

:*
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_209762965
Het laatste half jaar met dreumes in huis is hier aangebroken :o
En ze gaat steeds vaker (met hulp) staan! O+
pi_209764583
Ja, hou op hoor. Over zes weken is die van mij officieel een peuter, qua skills en gedrag al een maand of 5. ;( Echt, waar blijft de tijd...

[ Bericht 0% gewijzigd door Komkommerschijfje op 04-07-2023 22:52:46 ]
pi_209764711
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 22:07 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ja, hou op hoor. Over zes weken is die van mij officieel een peuter, qua skiles en gedrag al een maand of 5. ;( Echt, waar blijft de tijd...
Jaaa, jouw F-je gaat als een speer!
  dinsdag 4 juli 2023 @ 22:53:33 #284
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_209765133
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 13:16 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
was dat het enige wat ze aangeboden hebben als mogelijke oplossing :@ ? zoals jij het hier beschreef klonk het alsof jullie wel wat meer ondersteuning nodig hebben dan dit.. jullie zitten er flink doorheen toch?

:*
Ja klopt, voor nu is dat wat het CB e de beste oplossing lijkt. Daarom ook dat we wat sceptisch zijn… maar gelukkig hebben we het voorstel van de huisarts achter de hand voor een doorverwijzing naar een ander bureau mocht dat nodig zijn :)

Hoop van niet natuurlijk. Volgende week komt die vrouw van het CB ook weer langs als ik er niet ben. Want het gaat vooral om de band tussen m’n vrouw en ons kind zei ze. Vond ik gek want het is voornamelijk als ik erbij ben. Maar ja, we kijken het (voor nu) maar even aan. Fingers crossed!
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  woensdag 5 juli 2023 @ 13:31:40 #285
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_209771373
quote:
17s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 14:47 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Die van het consultatiebureau. Dus steeds max. vijf minuten laten huilen, even kort troosten (zo min mogelijk zeggen/doen verder), weer terugleggen en weer weg. Dat consequent blijven volhouden, hoe hard ze ook huilt. Eerste dag dus na een uurtje stil, tweede dag na 20 minuten en vandaag vrijwel geen kik meer na eerste keer terugleggen.
Nou, dit heeft een paar dagen goed gewerkt, maar het is weer drama. Zowel 's ochtends als met haar slaapje overdag. Ben nu alweer ruim een uur bezig, ze heeft maar een half uur geslapen. Ik heb vannacht zelf ook dramatisch geslapen dus hoopte nog even minimaal een uurtje te dutten, maar helaas. Pff ;(
|| justdiggit.org ||
pi_209792759
quote:
17s.gif Op woensdag 5 juli 2023 13:31 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Nou, dit heeft een paar dagen goed gewerkt, maar het is weer drama. Zowel 's ochtends als met haar slaapje overdag. Ben nu alweer ruim een uur bezig, ze heeft maar een half uur geslapen. Ik heb vannacht zelf ook dramatisch geslapen dus hoopte nog even minimaal een uurtje te dutten, maar helaas. Pff ;(
Oh balen zeg, wat moet dit ontmoedigend zijn. Hoever ben je inmiddels zwanger?
  vrijdag 7 juli 2023 @ 07:42:10 #287
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_209793126
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 05:45 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Oh balen zeg, wat moet dit ontmoedigend zijn. Hoever ben je inmiddels zwanger?
Gelukkig was het maar even, het lijkt nu weer iets beter te gaan. Maar we zijn er nog niet ;(

Ruim 39 weken nu. Dus de baby kan ook elk moment komen :s)
|| justdiggit.org ||
pi_209796331
Hier in de nacht van woensdag op donderdag veel gedoe. Leek wel dat ze een enge droom had gehad. In een keer luid huilend wakker, nauwelijks stil te krijgen. Daarna ook veel woelen en moeite om weer in slaap te komen. Riep ook dat ze pijn had, maar ze zei dat het haar teen was. :') Lekker, die bijna-peuters.

Wij gaan morgen op vakantie. Zin in. Ben benieuwd hoe ze het gaat doen, ook met slapen. De laatste tijd gaat het goed als ze het laatste stukje bij ons in bed nog verder kan slapen (van 5 tot 7 ongeveer).

Vanmorgen weer bij de voorschool geweest voor een kort kennismakingsgesprekje. De eerste vijf minuten was ze verlegen, daarna ging ze ook in de zandbak en van de glijbaan. Er werd een feestje gevierd in de kring en daar wilde ze bij gaan zitten. :D
  maandag 10 juli 2023 @ 08:44:21 #289
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_209834656
De trapkast is hier inmiddels omgedoopt tot triptrapopbergkast. Anna klimt iedere keer in de stoel en dan op tafel. Iemand tips? :') Als ik nee niet doen zeg gaat ze hard lachen.

Momenteel is ze de keukenkastjes leeg aan het trekken }:| maar het is even prima zo. Mn oudste was om 5 uur wakker want hij wou al naar school :O
pi_209834770
Monsters zijn het!
Mijn enige tip is zelf opsluiten in de kast maar dat schijnt dan ook weer niet te mogen :+

(De mijne is ook echt een monster)
  maandag 10 juli 2023 @ 09:16:51 #291
319308 Tink89
To live is to dance
pi_209834909
quote:
10s.gif Op maandag 10 juli 2023 08:44 schreef douche-eendje het volgende:
De trapkast is hier inmiddels omgedoopt tot triptrapopbergkast. Anna klimt iedere keer in de stoel en dan op tafel. Iemand tips? :') Als ik nee niet doen zeg gaat ze hard lachen.

Momenteel is ze de keukenkastjes leeg aan het trekken }:| maar het is even prima zo. Mn oudste was om 5 uur wakker want hij wou al naar school :O
Geen tips, wel een hoop herkenning. Mijn kinderen deden dit allebei.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 10 juli 2023 @ 10:59:33 #292
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_209836266
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 09:00 schreef B.ertha het volgende:
Monsters zijn het!
Mijn enige tip is zelf opsluiten in de kast maar dat schijnt dan ook weer niet te mogen :+

(De mijne is ook echt een monster)
_O- soms ben ik in staat de box weer terug te zetten, dat is ook een soort kast :P . Anna is echt een ondeugende goedlachse dondersteen. Echt het tegenovergestelde van haar grote broer _O-
pi_209836987
quote:
De trapkast is hier inmiddels omgedoopt tot triptrapopbergkast. Anna klimt iedere keer in de stoel en dan op tafel. Iemand tips? Als ik nee niet doen zeg gaat ze hard lachen.
Ik lees alvast mee maar deze is herkenbaar van L

Beste tip die ik heb gehad was altijd zelf (onder begeleiding) naar beneden laten klimmen. Mocht er in een onbewaakt ogenblik gevaarlijk hoog worden geklommen kunnen ze hopelijk op een veilige manier naar beneden.

En mensen die roepen dat je niets weg moet zetten omdat ze het dan nooit leren vooral negeren. Dat leren ze echt wel en ik heb geen ogen in mijn achterhoofd of energie om 24/7 op te letten, dat moest buiten de deur al genoeg dus thuis gingen de stoelen op tafel en bepaalde kastdeurtjes dicht met magneetsluitingen (alle andere kindersloten kreeg hij open).
  maandag 10 juli 2023 @ 11:53:16 #294
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_209837111
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 11:44 schreef Elleska het volgende:

[..]
Ik lees alvast mee maar deze is herkenbaar van L

Beste tip die ik heb gehad was altijd zelf (onder begeleiding) naar beneden laten klimmen. Mocht er in een onbewaakt ogenblik gevaarlijk hoog worden geklommen kunnen ze hopelijk op een veilige manier naar beneden.
Ja dit hebben we echt vanaf moment 1 van klimbehoefte gedaan, dus in principe kan ze er veilig af. Ze kan ook de bank op en af, kan de trap op etc, in de speeltuin de glijbaan op.

quote:
En mensen die roepen dat je niets weg moet zetten omdat ze het dan nooit leren vooral negeren. Dat leren ze echt wel en ik heb geen ogen in mijn achterhoofd of energie om 24/7 op te letten, dat moest buiten de deur al genoeg dus thuis gingen de stoelen op tafel en bepaalde kastdeurtjes dicht met magneetsluitingen (alle andere kindersloten kreeg hij open).
En dit dus ^O^ . Anna is gewoon wat drukker en ondernemender dan haar grote broer op deze leeftijd, dus daar moeten we regelmatig in schakelen. Ze gaat namelijk gerust wild staan dansen op tafel en dat vind ik een wat minder goed idee.
pi_209838438
Is dat een meisjes ding dan ofzo? Dochterlief klimt overal op. Liefst om vervolgens te springen.
Laatst al een keer van de bank gevallen, maar het is niet zo dat ze daar van geleerd lijkt te hebben.
Mee doen is belangrijker dan winnen!
  maandag 10 juli 2023 @ 18:24:58 #296
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_209842956
quote:

same, in onze hal staat een learning tower, twee krukjes, een klein salontafeltje op wieltjes en een klein kinderstoeltje. En dan nog klimt hij op de eettafel, in zn triptrap, in het tv meubel en hij rent over de banken :')
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_209843877
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 13:21 schreef dezomervoorbij het volgende:
Is dat een meisjes ding dan ofzo? Dochterlief klimt overal op. Liefst om vervolgens te springen.
Laatst al een keer van de bank gevallen, maar het is niet zo dat ze daar van geleerd lijkt te hebben.
Dan heeft dat klimgen mijn meisje overgeslagen. Die is juist heel
Voorzichtig en klimt met haar 20 maanden alleen soms de trap op.
pi_209844685
De mijne is een jongen. En als we de deur naar de gang open laten, zit T. al op zolder. Of op de kamer van zijn broer op het glijbaantje. Of alle knoppen op onze slaapkamer aan/uit doen en aan snoeren trekken.

15 maanden hè 8)7
pi_209844881
Hier ook een echte klimgeit. Maar daar heb ik al verschillende keren over gepost in dit topic, ik blijf niet in herhaling vallen. :D

Och, ons bijna peutertje... Ze vindt onze vakantie fantastisch, ze wil niets missen en middagdutjes worden pertinent geweigerd. 's Avonds ook een flink gedoe om haar in bed te krijgen. :') Daarstraks een gigantische driftbui met krijsen, gillen, rood worden aan toe. En wat er nu was? Ze mocht niet rond blijven lopen met haar vieze beker en dat i.c.m. naar bed moeten, resulteerde in het drama. :')
  dinsdag 11 juli 2023 @ 06:05:27 #300
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_209847586
Hier ook een klimmer en springer inderdaad. De bank is haar trampoline zo ongeveer, ondanks dat we steeds een miljoenmiljard keer zeggen dat ze dat niet mag, nog een keer gaat vallen en zichzelf pijn gaat doen. She just doesn't care. En ik heb simpelweg de ruimte niet in huis om alles maar weg te zetten, dus de neptriptrap staat hier gewoon in de kamer en daar klimt ze dan wel eens op (net als de eettafel stoelen, de ombouw van de kattenbak, de salontafel, etc.) maar behalve haar waarschuwen en haar er af halen (en inderdaad leren hoe ze er veilig zelf af kan) doen we niet. Soms moeten ze ook gewoon 'the hard way' leren.

Net als met hete koppen thee op tafel, ze leren pas wat 'heet' is (en dat dat pijn kan doen) door het ze voorzichtig te laten voelen, ipv steeds te roepen 'niet doen, dat is heet'. Tenminste, dat van de hete thee, zo heeft mijn broertje het geleerd :')
|| justdiggit.org ||
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')