abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208739557

Welkom in het Beursvloer-topic waarin je de beurzen en de laatste economische nieuws kunt volgen.

Noot: het innemen van een bepaalde positie geschiedt geheel op eigen risico, ook het overnemen van een beleggingsstrategie van andere users is dus geheel op eigen risico.

Nederlands
De Aandeelhouder
BNR Nieuwsradio
IEX
RTL Z

Internationaal
Morning Star
Bloomberg
CNBC
MarketWatch
Seeking Alpha
Finviz
Börse Online
The Motley Fool

Alle oude topics, mét titel, vind je hier

pi_208741075
Die sterke euro hakt wel in rendement zeg, gaat hard.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_208743965
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 april 2023 20:22 schreef nostra het volgende:
1.09 dollar per euro valt wel mee toch.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 12 april 2023 @ 11:57:33 #4
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_208746598
Oh ja heb ook flink wat USD aandelen.. Ik let er normaliter niet zo op eerlijk gezegd.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_208748181
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 06:44 schreef ludovico het volgende:

[..]
1.09 dollar per euro valt wel mee toch.
Mwah, viel me gewoon op. Vrij recent GOLD gekocht, staan 24% in de plus en 14% in euro's. Nordics kronen zijn al helemaal een drama.

When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Best pilot in history
pi_208778919
Kendrion bij hoge volumes 8% omhoog:

https://www.iex.nl/Aandeel-Koers/11949/Kendrion.aspx

volgende week ex-div. *O* *O*
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zaterdag 15 april 2023 @ 13:02:37 #7
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_208779759
Ik vind de bijdrages van dop wel wat toevoegen. Ik heb nog weinig tegenargumenten gelezen.

Je kan best pro bedrijf X zijn maar als een persoon dan met openbaar vindbare info komt dan helpt het niet in de discussie als je alleen op de man speelt zonder argumenten. Verse Prins zit hier regelmatig Tesla te promoten maar die kan er wel mee overweg wanneer er een discussie ontstaat.

Ik vind niet dat dop hier aan het zuigen is. Sterker nog, ik heb zelf nog wat speelgeld in TELL zitten. Mijn vertrouwen in het bedrijf is behoorlijk laag en ik lees weinig argumenten waarom dat anders zou moeten zijn.
  Moderator zaterdag 15 april 2023 @ 15:20:12 #8
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_208780787
laten we in dit topic niet verdergaan met deze onderlinge verwijten. Agree to disagree en verder op de inhoud?
pi_208781334
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2023 15:20 schreef noodgang het volgende:
[modbreak]laten we in dit topic niet verdergaan met deze onderlinge verwijten. Agree to disagree en verder op de inhoud?[/modbreak]
Ik vrees dat het nu in Feedback verder gaat maar dat is niet meer onze zorg :+
pi_208781352
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 april 2023 20:22 schreef nostra het volgende:
Ja, dat helpt hier ook niet echt.
Ik zag een paar keer hogere aandelenkoersen maar een lagere portfoliowaarde.

Hopelijk trekt de markt in z'n geheel weer wat aan, dan voel je het niet zo erg meer.
De kwartaalcijfers barsten weer bijna los dus ben benieuwd.

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2023 13:02 schreef kloon_bassie het volgende:

Je kan best pro bedrijf X zijn maar als een persoon dan met openbaar vindbare info komt dan helpt het niet in de discussie als je alleen op de man speelt zonder argumenten. Verse Prins zit hier regelmatig Tesla te promoten maar die kan er wel mee overweg wanneer er een discussie ontstaat.
Ik doe m'n best. Het is niet altijd makkelijk om beleggen en emotie gescheiden te houden. Aan de andere kant moet je ook wat eelt op de ziel hebben, dat groeit vanzelf als je hier wat langer rondhangt ;)

[ Bericht 20% gewijzigd door TheFreshPrince op 15-04-2023 16:48:26 ]
pi_208781992
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2023 16:43 schreef TheFreshPrince het volgende:

Hopelijk trekt de markt in z'n geheel weer wat aan, dan voel je het niet zo erg meer.
Veel US companies leveren ook wereldwijd, dus dan zou het niet uit moeten maken. Ik zit helaas vrij domestic met mijn aandelen. Maar goed, dat hoort erbij.
Best pilot in history
pi_208782038
Overigens zou ik de euro meteen shorten als ik dat zou kunnen, dus het verbaast me enorm.
Best pilot in history
pi_208782131
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2023 16:43 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

[..]
Ik doe m'n best. Het is niet altijd makkelijk om beleggen en emotie gescheiden te houden. Aan de andere kant moet je ook wat eelt op de ziel hebben, dat groeit vanzelf als je hier wat langer rondhangt ;)
Het helpt als je een keer crypto -98% ziet doen. Dat is een goede leerschool. O-)
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_208782859
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2023 18:18 schreef recursief het volgende:

[..]
Het helpt als je een keer crypto -98% ziet doen. Dat is een goede leerschool. O-)
Dit klopt als een bus :D

Zelf met Dogecoin gehad in 2014 - 2015. Ik minede ze deels zelf, maar een gedeelte ook aangekocht. Ik stond op het dieptepunt op -95% :') :D
pi_208803103
Vierde dag op een rij met meer dan 2%. Go go go! :D
Best pilot in history
pi_208805190
Berkshire blijft ook maar stijgen ;( jammer want had weer een kooporder staan.
pi_208807559
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 16:44 schreef nostra het volgende:
Vierde dag op een rij met meer dan 2%. Go go go! :D
Wie? ¤/$??
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_208807581
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 19:45 schreef WammesWaggel het volgende:
Berkshire blijft ook maar stijgen ;( jammer want had weer een kooporder staan.
Kendrion +6,3% sinds het lente offensief al +¤4,-
pi_208822865
Goede cijfers voor ASML maar aandeel daalt :')
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_208822981
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 09:55 schreef Black-Death het volgende:
Goede cijfers voor ASML maar aandeel daalt :')
Winst-/omzetcijfers gaan over het verleden, de beurskoers over de verwachtingen voor de toekomst. Ik begrijp dat de orderinstroom onder de verwachtingen ligt.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_208823005
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2023 10:10 schreef recursief het volgende:

[..]
Winst-/omzetcijfers gaan over het verleden, de beurskoers over de verwachtingen voor de toekomst. Ik begrijp dat de orderinstroom onder de verwachtingen ligt.
Op Teletekst staat dat er nog een wachtrij aan bestellingen is ter waarde van 39 miljard euro..
Naja als dat al niet genoeg is :')

Maargoed ik snap je punt. Ook ivm restricties ivm China etc.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  woensdag 19 april 2023 @ 12:49:58 #22
545 dop
:copyright: dop
pi_208824593
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 10:12 schreef Black-Death het volgende:

[..]
Op Teletekst staat dat er nog een wachtrij aan bestellingen is ter waarde van 39 miljard euro..
Naja als dat al niet genoeg is :')

Maargoed ik snap je punt. Ook ivm restricties ivm China etc.
Hoog gewaardeerde aandelen worden ook zwaarder gestraft als het een beetje tegen zit, of als er wat onzekerheid is.
Sentiment is ook wat gespannen op het moment.
Maar als je er in gelooft is het een prima koop moment.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_208825578
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 19:54 schreef TheFreshPrince het volgende:
Vanochtend Begin van de handelsdag nog wat Floor & Decor bijgekocht O+
+20,87% in een jaar

Kon minder.
pi_208827604
Van Lanschot Kempen blijft ook maar langzaam en zeker stijgen. Begin mei de 1-ste kw.-cijfers.
pi_208827860
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 17:38 schreef blomke het volgende:
Van Lanschot Kempen blijft ook maar langzaam en zeker stijgen. Begin mei de 1-ste kw.-cijfers.
Die staan ook mooi op winst hier idd.

Vanavond de kwartaalcijfers van Tesla.

Wel interessant. Verkoopaantallen zitten wel snor maar de vraag is of de kortingen veel invloed op de marge hebben gehad.

Ofwel: zijn de kortingen vooral uit noodzaak of luxe geweest.

De output van de fabrieken stijgt momenteel snel en er komt natuurlijk een punt waar je meer auto's produceert dan dat je voor die prijs kan verkopen.

Aan de andere kant zijn prijzen van grondstoffen, zoals lithium, weer wat gedaald.

Als de prijsverlagingen uit noodzaak zijn, is dat wel licht beangstigend voor aandeelhouders en zal de prijs wel wat onderuit kunnen gaan nabeurs.
Als ze uit luxe zijn, omdat de marge voldoende is en kosten zijn gedaald, dan is dat beangstigend voor de concurrentie die momenteel niet mee kan gaan ;)

We gaan het meemaken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')