Die zag/zie je bij wappie-demonstraties. 'Radicaal links' is groter dan alleen BIJ1.quote:Op donderdag 4 mei 2023 13:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waar heb je die dan gezien? Ik hier hier altijd moeten lezen dat WEF complottheorieën juist 'extreem-rechts' zijn? Bij 'extreem-links' of laten we zeggen radicaal links, denk ik eerder aan bijvoorbeeld BIJ1, die zijn gewoon pro-Oekraïne maar duidelijk anti-Israël. Dit zie je ook terug bij bepaalde Democraten in de VS en op Twitter is het ook niet moeilijk om onder de gewone burger of activisten zulke sentimenten te vinden.
Wat zijn volgens jou geen wappie-demonstraties in Nederland in de afgelopen paar jaren? Even om een beeld te krijgen van wat je nou precies bedoeltquote:Op donderdag 4 mei 2023 13:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die zag/zie je bij wappie-demonstraties. 'Radicaal links' is groter dan alleen BIJ1.
Klimaatgekkies die een snelweg bezetten, dat is geen wappie-demo.quote:Op donderdag 4 mei 2023 13:55 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Wat zijn volgens jou geen wappie-demonstraties in Nederland in de afgelopen paar jaren? Even om een beeld te krijgen van wat je nou precies bedoelt
Ah, waarom die niet?quote:Op donderdag 4 mei 2023 13:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Klimaatgekkies die een snelweg bezetten, dat is geen wappie-demo.
Omdat klimaatgekkies geen wappies zijn en wappies geen klimaatgekkies.quote:
dat is aannemelijker dan ukr of zelfs de VSquote:Op vrijdag 5 mei 2023 10:12 schreef theguyver het volgende:
Interessante theorie Rusland laat zelf een drone op het Kremlin flikkeren om zo de 9mei parade te kunnen schrappen omdat al het materiaal en manschappen al aan het front staan.
https://www.theguardian.c(...)r-of-ukraine-strikes
Mijn hemel, ik ben het zowaar een keertje volledig met je eens.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 10:35 schreef HowardRoark het volgende:
Ik denk ook dat het gewoon het werk van Rusland zelf is. Het ziet er ook behoorlijk amateuristisch uit. Ik kan mij niet voorstellen dat zo'n drone vanuit Oekraïne richting Rusland nergens zou worden ontdekt en gewoon rustig naar Moskou kan vliegen. Wellicht dat er nog een andere kleinere groeperingen of individuen achter zouden kunnen zitten, maar het moet in elk geval vanuit Rusland zelf komen lijkt mij.
Nou als er een drone op het plein was geland zou iemand een half miljoen rijker zijn.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 10:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mijn hemel, ik ben het zowaar een keertje volledig met je eens.
Het zou ook behoorlijk droevig zijn gesteld met de luchtverdediging van de Russen als Oekraïne met ogenschijnlijk speels gemak een drone in het Kremlin kan jagen.
Bovendien vraag ik mij af wat Oekraïne heeft te winnen met zo'n actie. Ze bereiken er helemaal niets mee, behalve dat ze de Russen een excuus geven om nog veel hardere en extremere tegenaanvallen uit te voeren.
Dat niet alleen.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 10:35 schreef HowardRoark het volgende:
Ik denk ook dat het gewoon het werk van Rusland zelf is. Het ziet er ook behoorlijk amateuristisch uit. Ik kan mij niet voorstellen dat zo'n drone vanuit Oekraïne richting Rusland nergens zou worden ontdekt en gewoon rustig naar Moskou kan vliegen. Wellicht dat er nog een andere kleinere groeperingen of individuen achter zouden kunnen zitten, maar het moet in elk geval vanuit Rusland zelf komen lijkt mij.
Mwoah, de wereld wordt er niet per se slechter van als Poetin de pijp uitgaat. Al is hem omleggen waarschijnlijk geen goed idee, want de kans is groot dat Rusland dan apeshit gaat.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 10:58 schreef theguyver het volgende:
[..]
Dat niet alleen.
Het gebeurde snachts en men raakt een toren.
Had gewacht tot de parade en laat k dan op Poetin zijn bakkes flikkeren..
Niet dat ik m dood wil hebben maar meer omdat het een veel betere optie was geweest.
Medvedev, Prigozhin, Navalny, allemaal hele andere types maar wat ze gemeen hebben is dat het allemaal nationalistische Russen zijn, waarvan de eerste twee ook bijzonder bloeddorstig.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 11:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mwoah, de wereld wordt er niet per se slechter van als Poetin de pijp uitgaat. Al is hem omleggen waarschijnlijk geen goed idee, want de kans is groot dat Rusland dan apeshit gaat.
Een vlugge, natuurlijke dood valt te prefereren. Al weten we natuurlijk niet wat we ervoor terug krijgen. Wellicht bevindt zich in de coulissen nog een grotere extremist dan Poetin.
Medvedev heeft mij het laatste jaar enorm verbaasd. Als je de biografie van Obama leest heb je het idee dat Medvedev een heel redelijke, geciviliseerde kerel is die je bijna westers zou kunnen noemen.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 11:41 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Medvedev, Prigozhin, Navalny, allemaal hele andere types maar wat ze gemeen hebben is dat het allemaal nationalistische Russen zijn, waarvan de eerste twee ook bijzonder bloeddorstig.
Er zijn er natuurlijk meer maar dat zijn de enige haviken zie ik zo snel het stokje over zie willen en kunnen nemen.
Dat klopt, als je oudere berichten over hem leest krijg je dat beeld ook. Hij is ergens flink geradicaliseerd.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 11:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Medvedev heeft mij het laatste jaar enorm verbaasd. Als je de biografie van Obama leest heb je het idee dat Medvedev een heel redelijke, geciviliseerde kerel is die je bijna westers zou kunnen noemen.
Maar sinds de oorlog in Oekraïne is begonnen, ontpopt hij zich als een knettergekke extremist.
Of ze krijgen een burgeroorlog.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 11:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mwoah, de wereld wordt er niet per se slechter van als Poetin de pijp uitgaat. Al is hem omleggen waarschijnlijk geen goed idee, want de kans is groot dat Rusland dan apeshit gaat.
Een vlugge, natuurlijke dood valt te prefereren. Al weten we natuurlijk niet wat we ervoor terug krijgen. Wellicht bevindt zich in de coulissen nog een grotere extremist dan Poetin.
Volgens mij zijn er ook onder de biografieën van bepaalde personen tijdens het nazi-regime bepaalde personen die zeer intelligent en capabel waren en zeker geen extremisten, die op een gegeven moment om zich stand te houden binnen dat autoritaire machtstelsel, waar er ook keihard moderate krachten kalt-gestellt werden, dan domweg tot radicalen en idiote theorien uitdragende hetzers werden.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 11:48 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat klopt, als je oudere berichten over hem leest krijg je dat beeld ook. Hij is ergens flink geradicaliseerd.
Solovyov is er ook zo een trouwens, al is dat geen politiek figuur.
Waarom behandel je Obama niet op dezelfde manier als Putin??quote:Op vrijdag 5 mei 2023 11:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Medvedev heeft mij het laatste jaar enorm verbaasd. Als je de biografie van Obama leest heb je het idee dat Medvedev een heel redelijke, geciviliseerde kerel is die je bijna westers zou kunnen noemen.
Maar sinds de oorlog in Oekraïne is begonnen, ontpopt hij zich als een knettergekke extremist.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door PSVCL op 05-05-2023 22:05:38 ]
Goede post, klopt helemaal.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 21:08 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er ook onder de biografieën van bepaalde personen tijdens het nazi-regime bepaalde personen die zeer intelligent en capabel waren en zeker geen extremisten, die op een gegeven moment om zich stand te houden binnen dat autoritaire machtstelsel, waar er ook keihard moderate krachten kalt-gestellt werden, dan domweg tot radicalen en idiote theorien uitdragende hetzers werden.
Hetzelfde was het geval bij de tweede garde onder Mao (muv. Deng Xiaopeng en Zhou Enlai dan misschien).
In een autoritair systeem is het gevaarlijk een capabele, moderate intellectueel te zijn.... Dan ben je al snel ook gevaarlijk voor de zittende macht.
quote:Op vrijdag 5 mei 2023 21:55 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Waarom behandel je Obama niet op dezelfde manier als Putin??
Heerlijk jullie selectieve verontwaardiging. We volgen gewoon het gebruikelijke narratieve , dat wat de MSM en politiek ons voorschotgeld
![]()
:
During his presidency, Obama approved the use of 563 drone strikes that killed approximately 3,797 people. In fact, Obama authorized 54 drone strikes alone in Pakistan during his first year in office. One of the first CIA drone strikes under President Obama was at a funeral, murdering as many as 41 Pakistani civilians.
https://harvardpolitics.c(...)akistani%20civilians.Het aantal doden in 1 jaar oorlog door Rusland in Oekraïne is meer dan 100.000.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zeer vocale Trump hater - VEM2012
quote:Op vrijdag 5 mei 2023 21:55 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Waarom behandel je Obama niet op dezelfde manier als Putin??
Heerlijk jullie selectieve verontwaardiging. We volgen gewoon het gebruikelijke narratieve , dat wat de MSM en politiek ons voorschotgeld
![]()
:
During his presidency, Obama approved the use of 563 drone strikes that killed approximately 3,797 people. In fact, Obama authorized 54 drone strikes alone in Pakistan during his first year in office. One of the first CIA drone strikes under President Obama was at a funeral, murdering as many as 41 Pakistani civilians.
https://harvardpolitics.c(...)akistani%20civilians.De drone strikes waren gericht op leden van het ISS op militairen en terroristen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Poetin daar in tegen heeft duizenden kinderen laten ontvoeren burgers express gebombardeerd infrastructuur gebombardeerd massa slachtingen laten plaatsvinden onder de burger bevolking militairen laten plunderen en verkrachten.
Das nogal een verschil.Er staat nog een vraag voor u open!!
Het hoofd van de Russische huurlingengroep Wagner, Yevgeny Prigozhin, heeft de militaire leiding in Moskou beledigd vanwege een voortdurend tekort aan munitie aan het front in Oekraïne. Op beeld is de 61-jarige te zien voor een rij dode lichamen. "Dit zijn Wagner-soldaten die vandaag zijn gedood. Het bloed is nog vers", zegt Prigozhin in de clip.
Vervolgens spreekt Prigozhin de Russische minister van Defensie Sergei Shoigu en stafchef Valery Gerasimov toe, eist munitie en roept onder meer naar de camera: "Jullie beesten, jullie zitten in dure clubs, jullie kinderen genieten van het leven en nemen YouTube-clips op." Er worden verschillende scheldwoorden door hem gebruikt.
Volgens persbureau Reuters heeft Prigozhin opnieuw aangekondigd dat zijn troepen zich zullen terugtrekken uit de stad Bakhmut in het oosten van Oekraïne. Vanwege het tekort aan munitie zullen zijn troepen zich op 10 mei terugtrekken om kampen te bevoorraden en hun posities over te dragen aan het Russische leger.
Met een dergelijke stap zal Prigozhin waarschijnlijk het conflict met minister van Defensie Sergei Shoigu en de militaire leiding, dat al maanden aan het smeulen is, verergeren. De Wagner-huurlingen leiden de aanvallen op Bakhmut, dat na verschillende tegenslagen wordt beschouwd als een strategisch belangrijk doelwit voor Rusland.
Rusland heeft Bakhmut letterlijk in brand gestoken met brandbommen, enkele uren nadat Prigozhin,de baas van de huurlingengroep Wagner, aankondigde dat zijn troepen zich op 10 mei zouden terugtrekken wegens een structureel tekort aan munitie vanuit Rusland.
Op videobeelden die door een Oekraïense drone-operator zijn gefilmd, is te zien hoe de stad in vlammen opgaat, terwijl felle brandbommen uit de lucht vallen.
Zie ook: Prigozhin scheldt Russische defensieleiding verrot, gaat weg uit Bachmut
Er was maar liefst 1 tank tijdens de parade .quote:Op vrijdag 5 mei 2023 10:12 schreef theguyver het volgende:
Interessante theorie Rusland laat zelf een drone op het Kremlin flikkeren om zo de 9mei parade te kunnen schrappen omdat al het materiaal en manschappen al aan het front staan.
https://www.theguardian.c(...)r-of-ukraine-strikes
“Appear weak when you are strong, and strong when you are weak” - Sun Tzu, The Art of War.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 12:52 schreef theguyver het volgende:
[..]
Er was maar liefst 1 tank tijdens de parade .
Een T34 uit 1941.
En de luchtmacht was geheel afwezig.
Op de dag van de overwinning* op nazi-Duitsland riep de Russische president Poetin op tot eenheid in het bijzijn van duizenden soldaten en veteranen. Volgens hem is zijn land het slachtoffer van het Westen, dat een oorlog tegen Rusland is gestart.
*Op 8 mei 1945 capituleerde de Wehrmacht voor de geallieerden: de Sovjet-Unie, de VS, Groot-Brittannië en Frankrijk. Omdat de nachtelijke ondertekening van het instrument van overgave op 9 mei viel, Moskouse tijd, wordt op die dag in Rusland "Dag van de Overwinning" gevierd.
Met een minuut stilte en een grote militaire parade vierde Rusland vandaag de 78e verjaardag van de overwinning van de Sovjet-Unie op nazi-Duitsland. In een toespraak van tien minuten op het Rode Plein ging de Russische president Vladimir Poetin ook in op de huidige situatie met betrekking tot de oorlog tegen Oekraïne en de gevolgen daarvan. Hij maakte duidelijk dat hij Rusland zag als een slachtoffer van het Westen. "Vandaag staat de beschaving opnieuw op een cruciaal keerpunt", zei Poetin aan het begin van zijn toespraak.
"Wederom is er een oorlog ontketend tegen ons vaderland", voegde hij eraan toe, verwijzend naar de gevechten tegen Oekraïne waartoe hij zelf meer dan een jaar geleden opdracht had gegeven. "Maar we hebben het internationale terrorisme bestreden, we zullen de inwoners van Donbass beschermen en we zullen onze veiligheid waarborgen."
Poetin: Westen wil Rusland vernietigen
Opnieuw beweerde Poetin dat Oekraïne "gegijzeld" was door westerse staten die Rusland wilden vernietigen. "Hun doel is de desintegratie en vernietiging van ons land." Westerse elites blijven benadrukken dat ze superieur zijn aan anderen. "Ze zaaien haat en agressief nationalisme en vernietigen waarden die mensen menselijk maken, allemaal om hun wil op te leggen aan andere volkeren."
Poetin had ook kritiek op het feit dat in verschillende landen Sovjet-standbeelden "in koelen bloede" werden neergehaald. Het Westen creëert een sekte van nationalisten. "Ze proberen cynisch een nieuwe invasie tegen Rusland voor te bereiden."
"Het land staat verenigd achter onze helden"
De gevechten in Oekraïne zijn cruciaal voor het lot van Rusland, zei Poetin. "We zijn trots op degenen die betrokken zijn bij de speciale militaire operatie", benadrukte de president. "Iedereen in het land is verenigd om onze helden te steunen", zei Poetin, verwijzend naar de soldaten die in Oekraïne vechten. Op dit moment is er niets belangrijker dan je werk.
Volgens officiële informatie liepen er ongeveer 8.000 soldaten mee in de parade op het Rode Plein - blijkbaar onder wie mannen die de afgelopen maanden in Oekraïne hadden gevochten. In tegenstelling tot wat oorspronkelijk was aangekondigd, waren op de eretribune een aantal buitenlandse staatshoofden en regeringsleiders te gast - namelijk uit de ex-Sovjetrepublieken Wit-Rusland, Kazachstan, Tadzjikistan, Turkmenistan, Kirgizië, Oezbekistan en Armenië.
Aan het einde van zijn toespraak riep Poetin op tot eenheid: "Tijdens de jaren van de patriottische oorlog hebben onze voorouders bewezen dat er niets krachtiger is dan onze eenheid en eenheid. Er is niets sterker dan onze liefde voor het vaderland, voor Rusland, voor onze dappere strijdkrachten, voor de overwinning. Hoera!"
"During the Great Patriotic War our ancestors have proven that there's nothing stronger than our love for our Motherland, to Russia, to our military, to the victory."
Vladimir Putin closes out his speech in Moscow
Latest: https://t.co/cz5NTchyMw
📺 Sky 501, Virgin 602 pic.twitter.com/Pq3pecfYOn
— Sky News (@SkyNews) May 9, 2023
Klopt, heel goed advies. Rusland leek heel sterk. maar dan moet je geen oorlog beginnen. Want dan val je natuurlijk door de mand.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 14:35 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
“Appear weak when you are strong, and strong when you are weak” - Sun Tzu, The Art of War.
Ze hebben gewoon niks meerquote:Op dinsdag 9 mei 2023 14:35 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
“Appear weak when you are strong, and strong when you are weak” - Sun Tzu, The Art of War.
Ik dacht dat alle informatie uit Rusland propaganda en nepnieuws was, nu dus ff niet.quote:
Nee, zo werkt Russische propaganda niet.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 16:30 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Ik dacht dat alle informatie uit Rusland propaganda en nepnieuws was, nu dus ff niet.
bron?quote:Op dinsdag 9 mei 2023 16:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, zo werkt Russische propaganda niet.
Russische propaganda is erop gericht dat je al het nieuws in twijfel gaat trekken, inclusief nieuws uit Rusland of van de Russische overheid zelf.
Nou, ze hebben beloofd die in te zetten als het bestaan van Rusland in gevaar komt.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 16:36 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Hebben ze hun atoombommen ook weg gegooid?
dit is toch geen informatie die ze geven, maar waarneembare feiten, die ondersteund worden door eerdere objectieve waarnemingen.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 16:30 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Ik dacht dat alle informatie uit Rusland propaganda en nepnieuws was, nu dus ff niet.
Waarom zouden ze een parade houden als ze geen materieel hebben?quote:Op dinsdag 9 mei 2023 17:13 schreef Korenfok het volgende:
[..]
dit is toch geen informatie die ze geven, maar waarneembare feiten, die ondersteund worden door eerdere objectieve waarnemingen.
De parade is juist de propaganda.
VS. deed en doet overal regimechanges. Nu staat diezelfde VS al 20 jaren op de stoep bij Rusland in de Oekraine te etterem. Dus ik begrijp Poetin wel en wat hij heeft gedaan.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 16:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, ze hebben beloofd die in te zetten als het bestaan van Rusland in gevaar komt.
Ondertussen woedt de oorlog al maanden op Russisch grondgebied (volgens Rusland dan) en huilt Poetin dat het westen probeert Rusland te vernietigen.
En, heb jij als reactie een kernaanval gezien?
Je zou bijna denken dat Tingo gelijk heeft en die dingen een hoax zijn.
En dat is je reactie op mijn reactie of Poetin zijn kernwapens heeft weggegooidquote:Op dinsdag 9 mei 2023 17:39 schreef Kolonel.Schenkstroop het volgende:
[..]
VS. deed en doet overal regimechanges. Nu staat diezelfde VS al 20 jaren op de stoep bij Rusland in de Oekraine te etterem. Dus ik begrijp Poetin wel en wat hij heeft gedaan.
Ja, het is kennelijk een heel normale reactie on een buurland helemaal kapot te schieten, kinderen te ontvoeren, vrouwen te verkrachten, mannen te martelen en vermoorden en grondgebied in te pikken.quote:
quote:Op dinsdag 9 mei 2023 17:20 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Waarom zouden ze een parade houden als ze geen materieel hebben?
quote:Op dinsdag 9 mei 2023 14:35 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Niet weten wat een oorlog inhoudtquote:Op dinsdag 9 mei 2023 19:48 schreef PSVCL het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
Nooit live oorlogsbeelden etc. Alleen maar dit soort theater
Collega van hem?quote:Op dinsdag 9 mei 2023 19:48 schreef PSVCL het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()